Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proti vichřici a krupobití nejste pojištěni, dozvídají se poškození

Škody, které způsobily letošní letní bouřky, přívalové deště, silný vítr a krupobití, přesahují již částku sto milionů korun a účet není konečný. Některé domácnosti ale zjišťují, že pojistka proti živlům je zcela nechrání a škody uhradí ze své kapsy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Next20

Pojištění

Nejlepší je, se nepojišťovat vůbec a dávat si nějaké peníze bokem. Třeba na spořící účet. Tak máte alespoň jistotu, že když se Vám něco stane, tak budete mít peníze nachystané. Pojišťovny jsou zloději, kdyby nebylo povinné ručení povinné, neplatím ani to!!!! Krom tohoto pojištění žádné jiné nemám a nikdy mi nechybělo. Když jsem spočítala za ty roky úsporu, čučela jsem!

0/0
23.7.2011 11:46

Vanguard

All risk

Lze doporučit jednoduché řešení: pojistit se tzv. all risk.  V tom případě jsou pojištěny všechny typy škod, kromě těch, které jsou výslovně z pojištění vyloučeny.

0/0
22.7.2011 17:59

Jen jeden? Po druhé anihilaci.

tak vážení

ono také platí - že ne vše co je nejlevnější je i nejlepší;-D

0/0
20.7.2011 19:23

PavelLacman

pojišťovna

Moje osobní zkušenost s pojišťovnou Kooperativa a dá se říci i jejich heslo:

"Když chci,tak si nějaký ten důvod proč nevyplatit pojistku vždy najdu.....a můžeš použít makléřů kolik chceš,stejně

si nepomůžeš....já jsem pojišťovna - ty jsi nic"

+1/0
20.7.2011 12:20

CeskaChatra1a2

Re: pojišťovna

Vyzkoušel jste služby makléřské společnosti? Myslím, že asi ne. Pokud je pravda na straně klienta, nemá makléř problém jít proti pojišťovně, protože na ní není vázaný! Konkrétně jsem ve prospěch kliental ostře intervenoval u pojišťovny Generali. Celá záležitost skončila u ombudsmana pojišťovny a byla vyřešena ve prospěch klienta k jeho plné spokojenosti. Významní makléři si mohou dovolit na konkrétní pojiťovnu zatlačit - v odůvodněných případech - velmi do kouta. Stačí pokud doporučí významnému klientovi přechod k jiné pojišťovně za stejných podmínek - což jiná pojišťovna ráda přizpůsobí, pohybuje-li se pojistné v řádu desítek milionů. To se pak i tvrdošijná pojišťovna rychle změní v beránka.........!!

0/0
20.7.2011 12:55

PavelLacman

Re: pojišťovna

Tak prosím tedy o ostrou intervenci:

www.lacman.cz

nebo

http://pavellacman.blogspot.com/

0/0
20.7.2011 13:13

CeskaChatra1a2

Re: pojišťovna

V září letošního roku jsem v oboru 30. rokem, ale tohle je síla!!!! Rád bych Vám pomohl, ale bohužel nejste naším klientem. Osobně bych zkusil oslovit mateřskou firmu Kooperativy (Vienna....) a možná bych zkusil i zajišťovnu (sice si nejsem 100 % jistý, ale myslím, že budou mít Munich Re). Ono ty české hlavy lépe padají ze zahraničí. V německy mluvících zemích by negativní reklama znamenala daleko větší ztráty než u nás! Naši úředníci jsou lehce korumpovatelní, němci a rakušáci asi pro takový postup moc pochopení mít nebudou. Osobně jsem tímto způsobem o své pravdě přesvědčil Zepter, stačil dopis na zahraniční ředitelství - tuším Holandsko - a bylo vše OK. Mohl bych Vaše materiály použít jako příklad v praxi? Držím pěsti! Kontakt na mě:ruwo@seznam.cz

0/0
20.7.2011 13:49

PavelLacman

Re: pojišťovna

Takže jak vidíte,makléř-nemakléř,pojišťovna si dělá co chce a nemáte dovolání....

+1/0
20.7.2011 16:59

CeskaChatra1a2

Re: pojišťovna

Přečetl jsem ten stoh Vašich materiálů v rychlosti, ale ještě jeden směr, kterým bych se vydal - možná to tam už máte - rozhodně bych pohnal k odpovědnosti sjednatele pojištění! Přeji pevné nervy!

0/0
20.7.2011 13:51

PavelLacman

Re: pojišťovna

Podnikám strašně dlouho,ale podobnou situaci a hlavně chování někoho,kdo by měl pomáhat,

je děsivé.Tím myslím Kooperativu.....Budu vděčný za jakoukoliv pomoc,protože právo je sice

na mé straně,ale bohužel je to asi málo.....

0/0
20.7.2011 14:25

PavelLacman

Re: pojišťovna

Jinak co se týče odpovědnosti sjednatele pojištění ? Je to jejich zaměstnanec ,takže na něm

si vezmu maximálně tak n-násobek platu......Takže jenom trestní oznámení......

0/0
20.7.2011 14:28

Jen jeden? Po druhé anihilaci.

Re: pojišťovna

takto napište to přímo na generálního ředitele, protože pokud tam bylo opakovaně poskytované pojistné plnění lze dovozovat že šlo o omyl pojišťovny a ne o váš záměr - snad budete příjemně překvapen

0/0
20.7.2011 19:29

PavelLacman

Re: pojišťovna

Otázkou je,jestli jejich generální ředitel o tomto ví nebo ne.....Také mi odpovězte,jak se

na generálního ředitele dostanu...máte e-mail?

Každopádně si každý člověk po přečtení mojí komunikace s pojišťovnou musí obyčejným

selským rozumem dovodit,kde je pravda....ale podle pojišťovny jsme zřejmě tupci......

0/0
20.7.2011 20:09

Bennu

Re: pojišťovna

Email na nej tezko dostanete, ale poslat klasicky dopis primo jemu by nemel byt problem.

0/0
21.7.2011 0:17

PavelLacman

Re: pojišťovna

Já mám pocit,že ani dopis se k němu nedostane......A i kdyby,tak od toho má zase své lidi,kteří stejně problém

vrátí zpátky "dolů".

0/0
21.7.2011 8:52

i-vet

Re: pojišťovna

upřímně, už málokdo kdekoli na pojišťovně je zaměstnanec, většínou vše na ŽL a k tomu příslušné pojištění činnosti

0/0
20.7.2011 21:35

Vanguard

Re: pojišťovna

Drsné...nezbývá než si vzít advokáta a žalovat, podle mě je šance na úspěch slušná.

0/0
22.7.2011 17:11

PavelLacman

Re: pojišťovna

Díky za podporu....

Právníka máme najatého,ale bohužel není jakákoliv další páka na pojišťovnu,která si prostě

dělá co chce.

0/0
23.7.2011 14:13

i-vet

Re: pojišťovna

to máte pravdu, u nás při povodni v r. 1998 - nejhorší, likvidační přístup pro vyplavené - Koopertiva, ČPP, nejlepší, nejrychlejší a nejserioznějí - Česká pojišťovna. Kupodivu vyplatila i na neplatné pojistky již zemřelých rodičů. Když zemřou a barák přejde na děti, musí se pojistka změnit, jinak neplatí. Udělali výjimku a všechny je vyplatili, i když nemuseliR^

0/0
20.7.2011 21:23

CeskaChatra1a2

Re: pojišťovna

Slovo seriózní mi u České pojišťovny přijde velmi divné! Asi jste měla štěstí. Jejich pojistné podmínky jsou přecpány výlukami, v životním pojištění již poněkolikáté svým klientům přepracovávají životní pojištění, takže klienty vyloženě okrádají. KdYž chcete životní pojistku zrušit, tak vás bude nevybíravě otravovat tzv. záchranný team.........

0/0
20.7.2011 23:24

Lev---z---Rožmitálu

základní pravidlo pojištoven při plnění

nikdy nejste pojištěni proti tomu co se stalo

vždycky proti tomu co se nestalo ale může se přihodit:-P

+2/0
19.7.2011 13:38

xmuadib

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

Proč zákldní pravidlo pojišťoven ? To je snad na Vás na co se pojistíte a na co ne ?  Dobrý pojišťovák by Vám samozřejmě měl poradit a některá připojištění klientovi raději"vnutit" . On klient po 2 letech moc nechce slyšet , ale já jsem Vám to nabízel a vy jste to nechtěl"

0/0
19.7.2011 17:50

Lev---z---Rožmitálu

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

no jasně

budu financovat menežírkům pojištovny jejich luxusní dovolené kdesi v tramtárii s lehkýma holkama v náruči abych následně ostrouhal až jejich právník zrovna v mé smlouvě najde nějaký "háček"

pojištovny jsou paraziti nic jiného

0/0
19.7.2011 18:05

tojara

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

ano, někomu komu se nechce číst podmínky to tak může připadat... faktem je že pojišťovna vždy platí co má - logicky nic navíc. Když si někdo nepřečte co si pojistil a pak se vzteká tak to musí být fakt "génius".

0/0
19.7.2011 20:28

Lev---z---Rožmitálu

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

přesně jak píšu dole

kam kapitalista strčí svůj ziskuchtivý rypák sto let tráva neroste

0/0
19.7.2011 21:54

bbybonek

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

preventivně nechávám klienty do záznamu podepsat, co pojistit nechtějí a mám klid

0/0
20.7.2011 7:39

wal.p

Re: základní pravidlo pojištoven při plnění

Vážený pane, obávám se, že hodnota Vašeho IQ se blíží hodnotě povolené rychlosti v obci! Pojištění jako takové je vysoce odborná záležitost. Je mi líto google odborníků, tady to opravdu nefunguje. Je to stejné, jako chtít nahradit lékaře příručkou pro mladé zdravotníky! Stačí si nechat poradit od makléřské společnosti (pracují pro více pojišťoven - čím víc, tím lépe). To, že jsou na trhu produkty, které se nevztahují na základní rizika je jednak podraz od jmenovaných pojišťoven a mělo by to každého vést k zamyšlení, zda u nich mít vůbec nějakou pojistku mít, pokud mají takový přístup ke klientovi. Současný stav je důsledkem nečinnosti dozorového orgánu Ministerstva financí! A další věc ušetřit za každou cenu se dost nevyplácí. Navíc myšlenka pojištění je myšlenkou o solidaritě, která by odpůrcům kapitalistů, měla být základem. Stát by především neměl nic platit nepojištěným v případě katastrof, protože nepojistit se bylo jejich rozhodnutí!

0/0
19.7.2011 22:38

sochus

Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

Já jsem si sjednával pojistku několikrát a pokaždé to nebylo u první a nejlevnější pojišťovny. Třeba domácnost - viděl jsem šílenosti jako např.: domácnost pojištěná na 300 tis. se spoluúčastí 5 tis., dole malým písmem "...ale z toho elektronika jen 50 tis." a na desáté straně přílohy podmínek jestě menším "..ale jeden kus elektroniky jen 5 tis.". Takže se pojistíte na 300 tis., seberou Vám plazmu za 100 tis. a od pojišťovny dostanete nulu, protože na jeden kus plní jen 5 tis. a to je zároveň spoluúčast - nazdar.

Podobně je to s pojmy jako "záplava, povodeň, zátopa, potopa" - každé slovo má podle smlouvy jiný význam a Vy si myslíte, že jste pojištění proti vodě a ono ouha - voda přitekla z kopce a ne z řeky, tak jde o jiný pojem, který ve smlouvě není - nazdar.

Já to sice nakonec v těch smlouvách dohledám, ale objektivně musím říct, že ani ne 10 % lidí je schopných také celé podmínky přečíst, pochopit a najít souvoslosti, pojmy atd. Pro zbytek je to obyčejná past.

+1/0
19.7.2011 11:43

Lev---z---Rožmitálu

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

pojištovny jsou zloději

kamkoli strčí kapitalista svůj ziskuchtivý rypák vzniká jen okrádání pošlapávání práv a všeobecná zrůdnost

0/0
19.7.2011 13:39

Fikos

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

ámen

0/0
19.7.2011 15:59

REMET

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

Vzdyt vas nikdo nenuti se pojistovat :-) Az vas odhodlany komunista obere (vzdyt je vsechno vsech, ne), tak se poteste nakupem novych veci a budte rad, ze jste vyzral na odporne kapitalisty.

0/0
19.7.2011 16:29

blebleson

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

No, tak zrovna proti kráděži, řekl bych, je pojistka celkem k ničemu. Vyto vidíte nejspíš jinak, ale já na věc nahlížím tak, že buď dostanete od pojišťovny jen pár drobných a nebo je sjednané pojistné natolik vysoké, že je lepší peníze v jeho výši si raději odkládat a důsledky případné škodní události si hradit z tohoto "fondu". Jiná věc pochopitelně je pojištění staveb, tak kvalitní pojistka smysl má, protože kryje majetky řádově vyšší hodnoty než je nějaké vybavení domácnosti.:-)

0/0
19.7.2011 16:36

Lev---z---Rožmitálu

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

majetek je třeba zrušit

0/0
19.7.2011 18:03

wal.p

Re: Lidé nejsou hloupí, to pojišťovny jsou neseriozní

Mám pro Vás nápad na řešení problému! Co si třeba nechat poradit od nezávislého odborníka? (makléře) Proč tu obviňujete pojišťovny? Přečtěte si jakoukoli vyhlášku nebo zákon, narazíte na úplně stejné slovíčkaření a pokud to sám nezvládnete, půjdete za právníkem, tak proč si nenechat poradit od makléře?

0/0
19.7.2011 22:44

DjTamme

3 roky

Když oni si za to mohou lidi svou hloupostí dost sami. Dělám v tom oboru třetí rok a nevěřil bych kolik lidí je natolik blbejch že když jim vytisknu smlouvu aby si ji odnesli nebo alespon přečetli tak mi řeknou že oni to číst nemusej. Většina lidí to chce co nejlevnější a kde jaké připojištění za 100kč na rok je pro ně moc. No a pak na sebe koukaj v televizi jak jim stát dává prachy. A je to furt dokola :-/

0/0
19.7.2011 9:58

i-vet

Furt dokola totéž...

lidi jdou sepsat pojistku, nabídku hned na místě podepíšou, neprozkoumají, co všechno mají kryté a pak se diví. Přitom stačí jedna věta, dotaz na konkrétní riziko a pokud ho základ neobsahuje, za pár korun lze připojistit skoro vše.

Prostě je to jako s autem - když jdete koupit nové, taky neberete jen základní výbavu, ale připlatíte, co si přejete navíc. Stejně tak fungují i pojistky.

0/0
19.7.2011 9:23

AAA2

Re: Furt dokola totéž...

Aha a na jake vsechna konkretni rizika bych se mel ptat? To je asi jako kdyz meli lidi pojisteni proti povodni a pak zjistili, ze sice jsou pojisteni proti vode co pritece po zemi ale ne proti vode, co vystoupa z kanalu.

0/0
19.7.2011 10:57

i-vet

Re: Furt dokola totéž...

no třeba právě na tohle. Na všechno, co vás může ohrozit

0/0
19.7.2011 12:48

AAA2

Re: Furt dokola totéž...

no prave. ses schopnej z fleku vyjmenovat uplne vsechno, co te muze stran zivelne udalosti ohrozit?

0/0
19.7.2011 13:26

REMET

Re: Furt dokola totéž...

A prave proto si tu smlouvu muzete vzit s sebou a cist si ji treba mesic v kuse a az pak ji podepsat.

0/0
19.7.2011 16:31

AAA2

Re: Furt dokola totéž...

no vtip je v tom, ze v te smlouve jaksi neni napsano, na co vsechno se vztahovat nebude, ze.

0/0
19.7.2011 16:36

blebleson

Re: Furt dokola totéž...

Souhlasím s vámi. Vyptat se na veškerá rizika, naprosto všechno si nechat od dealera pojišťovny vysvětlit a předem ho upozornit, že si samozřejmě pro jistotu celou tu jeho vysvětlovací přednášku nahrávám pro případ, kdyby se náhodou v budoucnu ukázalo, že ne všechna jeho vysvětlení a ujištění jsou v souladu s realitou.

A pokud dealer ty dva dny  svému potenciálnímu zákazníkovi nebude chtít věnovat, protože pořádně si nechat úplně vše vysvětlit je nepochybně časově dose náročným procesem, tak okamžitě na dotyčného dealera podat u jeho pojišťovny stížnost. Máte pravdu, že takto nějak by to nejspíš mělo fungovat.:-)

0/0
19.7.2011 16:31

AAA2

Re: Furt dokola totéž...

a pojistovna ti odpovi, ze ji za to nestoji zabyvat se dva dny nejakym vopruzem.

0/0
19.7.2011 16:38

blebleson

Re: Furt dokola totéž...

V tom případě ovšem jsou "upřímně a dobře míněné" rady typu "Jo to se musíte úplně na všechno předem vyptat, pokud se nevyptáte, tak to je pak jen vaše chyba, že žijete v omylu, že vám pojistka kryje cosi, co ve skutečnosti vůbec nekryje....", které pojišťovny občas rády dávají, jen žvanivými radami knížecími a to jistě tvrdit nechcete, že?:-)

0/0
19.7.2011 16:45

AAA2

Re: Furt dokola totéž...

ja neco takoveho nekde radil?

0/0
19.7.2011 17:47

blebleson

Re: Furt dokola totéž...

Vy samozřejmě ne, ale to já přece ani netvrdím.:-)

0/0
20.7.2011 8:48

wal.p

Re: Furt dokola totéž...

Máte fajn názor;-D Jen bych doplnil - po 2 dnech vysvětlování Vás dealer přezkouší, co jste si zapamatoval! Zaplatíte tomu dealerovi ty dva dny práce? Je to vysoce kvalifikovaná činnost - konzultace a pokud souhlasil s nahráváním, tak i se zárukou. Kolik mu zaplatíte? Není spíš lepší vykašlat se na dealera konkrétní pojišťovny, protože se od něho nedovíte stejně nic jiného, než, že jejich produkt je nejlepší a obrátit se na odborníky s kvalifikací - makléře?!! Makléř - je-li kvalitní - se o Vás postará i při pojistné události, poradí pomůže. Není vázán na konkrétní pojišťovnu a má zkušenosti s tím, jak se která pojišťovna chová ke klientovi. Jinak z praxe - po 2 dnech si budete pamatovat asi 20 % informací z prodejního rozhovoru. Bez studia a praxe nebudete schopen - nejste-li génius - porovnat nabídky ani náhodou!

0/0
19.7.2011 22:59

blebleson

Re: Furt dokola totéž...

Makléře? A jede ten makléř na provize od pojišťoven, kterým zajistí sepsání smlouvy?:-)

Mimochodem, makléř dává nějakou záruku kvality pojistky? - Tzn. když se časem ukáže, že sjednaná pojistka nekryje nějaké riziko o kterém se makléřův klient domníval, že kryje a když dojde k pojistné události, tak makléřův kllient dostane vyplacené odškodné přímo od makléře místo od pojišťovny, v rámci makléřových záruk za kvalitu sjednané pojistky?:-)

0/0
20.7.2011 8:53

CeskaChatra1a2

Re: Furt dokola totéž...

Makléř - respektive jeho pracovníci (PPZ - podřízený pojišťovací zprostředkovatel) - samozřejmě pracuje za provize od pojišťoven, ale ty jsou u každého druhu pojištění přibližně stejné. Záruku Vám makléř dává maximální v tom, že všichni jeho pracovníci jsou ze zákona pojištěni pojištěním odpovědnosti do výše 100 mil. Kč, podléhají dozoru ČNB, pro svou činnost musí vykonat zkoušku a tu opakovat každých 5 let. Takže pokud by Vás makléř poškodil, obrátíte se na ČNB (makléř Vám při sepsání smlouvy předává tzv. analýzu, kde najdete přesně kam se obrátit). Navíc makléři pobírají odměnu za údržbu, což v praxi znamená, že tato odměna jim kryje náklady na telefon, cestu za klientem apod., takže přiveze až domů hlášení pojistné události, poradí, jak správně vyplnit a zase odveze! Jinými slovy makléři se finančně vyplatí starat se o klienta po celou dobu, zkuste to, budete příjemně překvapeni. Pozor však na "makléře" zastupující jen jeden subejekt - např. Kapitol - pouze Kooperativu!!!

0/0
20.7.2011 12:47

i-vet

Re: Furt dokola totéž...

což je prakticky úplně totožné jako činnost autorizovaného prodejce konkrétní pojišťovny. Samodřejmě dobrý poradce je stále v kontaktu se "svými" pojistkami a lidmi, poradí s likvidací škody, vyplní žádanky...

Takže klidně se může nechat na lidech - jestli navštíví pobočku nebo poradce konkrétní pojišťovny z různých osobních důvodů nebo jestli navštíví makléřskou firmu.;-)

0/0
20.7.2011 21:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.