Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi zválcovali klasický internetový prodej, říká odborník na e-shopy

Většina Čechů začíná být v internetovém nakupování jako doma. Na rozdíl od západních sousedů se ale chováme tak trochu jinak. Od virtuálních obchodníků se necháváme mnohem víc hýčkat, tvrdí odborník na elektronickou komerci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smile

Češi něco válcují?

Tak nevím, mám možnost srovnání mezi českými a zahraničními obchody a naprosto netuším, čím bych jako zákazník měl naše ubohé podnikatele válcovat. Například z Německa od určité ceny zboží s dopravou zdarma, navíc od firmy, která funguje hlavně na německém trhu, takže žádné "v devět ráno buďte doma nebo nedoručíme". Samozřejmostí je dovezení zásilky například do práce, navíc celou dobu můžu sledovat stav a polohu zásilky na netu. Jakékoliv reklamace naprosto bez problémů a ceny vždy tak na dvou třetinách oproti českému trhu. Tak koho sakra válcuju? 8-o

0/0
2.8.2011 16:45

Elik.7

podvody...

měla jsem možnost nahlédnout do fungování eshopů a spousta z nich jsou podvodníci... Někteří mají v obchodních podmínkách snad téměř nelegální formulace (pokud nebude zásilka vyzvednuta, bude vymáhána částka ... - přitom dle občan. zákoníků má zákazník právo na vrácení do 14dnů, čímž se myslí i odmítnutí převzetí zásilky.

Dále jsem se setkala s eshopem, který nabízel zboží od jistého dodavatele za neskutečně nízké ceny, přitom sám neměl s tímto dodavatelem smlouvu. Jediným cílem bylo dostat se na přední příčky ve vyhledávačích zboží.

A co se recenzí týče- píšou si eshopy sami na sebe pozitivní a na konkurenci negativní. A i "ověřeno zákazníky" se dá krásně obejít, stačí několik fiktivních objednávek ze svých emailů...

0/0
26.7.2011 7:29

noha6

Re: podvody...

Ta formulace je tam prave pro takove nevzdelane chytraky, jako jste Vy, kteri jsou mor pro vsechny eshopy a zpusobuji jim financni ztraty nevyzvednutymi zasilkami. Tito neznali (a casto spise vychatrali) zakaznici stoji nektere prodejce rocne i stotisicove castky. Ano, dle obcanskeho zakoniku ma zakaznik pravo na vraceni zbozi do 14 dnu. Co se ale domnivate, ze se tim mysli, si radeji nechte pro sebe a prislusne pravni normy si dostudujte. Tato lhuta totiz zacina bezet az nasledujici den od prevzeti zbozi a behem ni je nutne prodejci dorucit pisemne oznameni o odstoupeni od kupni smlouvy. Neprevzeti zbozi je porusenim teto smlouvy a podnikatel ma plne pravo vymahat nahradu skody! Bud zkuste pouzit google, nebo si zavolejte na COI, APEK ci SOS. Vsude Vam reknou to same. Resi se to neustale, ale jak je videt, tak sirit famy bude vzdycky jednodussi, nez si zjistit skutecny stav.

+1/0
29.7.2011 16:29

5x odstřelen z diskuzí

Re: podvody...

R^

0/0
2.8.2011 9:38

tomtop

podvodů je víc

než zde uvádí ... málokdo ale kvůli pár stovkám dělá nějaký humbuk. Setkal jsem se s tím u několika lidí ... např. se objedná telefon s velkou SD kartou a za stejnou cenu přijde s malou kartou - rozdíl cca 400 kč.

0/0
24.7.2011 13:27

blecha v psím kožichu

Češi si nikoli rádi, ale povinně

připlatí za to, aby zboží bylo doručeno přes ráh. V zharaničí je to normální, že když si klient objedná klavír, nestará se, jak ho firma dodá do obýváku. To jen v ČR je problém s pračkou, ledničkou, ... - nemáme lidi, řidič jezdí sám, nemáme zařízení na vyvezení do schodů, ... blablabla, 100+1 výmluv, proto Češi nakupují méně - až tohle byde vyřešeno, půjdou kšefty s takovým zbožím lépe

0/0
24.7.2011 0:15

ZZZZZZZZ

Dodani

Vetsina eshopu dodava vetsi veci pres PPL, to je ze me to dovezou pred barak a nazdar. Tak jdu radsi do Euronicsu, o moc drazsi to neni (kolikrat i levnejsi) a ty me sezenou nekoho kdo me to vynese az na pudu...

0/0
23.7.2011 11:14

p_n_2

Re: Dodani

Ovšem za tučný příplatek, že?

0/0
25.7.2011 18:45

mirek103

E-shop

Já zatím nikdy s E-shopama problém neměl ať už šlo o fotografie až po velké ND na uato. samozřejmě preferuji osobní odběr (kouknu, vyzkouším a přeberu) a vždy to šlo zadarmo a vyšlo to levněji tam doject autem než poslat poštou. Myslím, že výdej na pobočce z ručky do ručky by mělo být automaticky zadarmo, to je jako dojít do potravin a prodavačka po vás chtěla třeba 50,- za to že vám to sečetla na kase. To pak svědčí o obchodním duchu majitele eshopu.

0/0
22.7.2011 12:52

Agrippa

Poštovné

Je opravdu směšné a trapné, že si mnoho obchodů zavádí poplatky za osobní odběr (setkávám se většinou s cenou kolem 50 Kč). Ubohost, že větší není. ;-O

Další z*ovadilost je často neuvěřitelná výše poštovného. Podotýkám, že pro zaslání běžné, nerozměrné a "netěžké" věci. Běžně 130-160 Kč (sluchátka, čaje...). Nakupuji z 95% na internetu, ale takhle se odírat nenechám. V takových případech tedy milému českému obchodníkovi nase*u a objednám ze zahraničí. Naposledy poštovné z USA 5$ místo českých 159,- za zaslání stejné věci. Zřejmě to cesta přes okeán zlevňuje :-P

+1/0
21.7.2011 12:56

Elik.7

Re: Poštovné

uvědomujete si, že některé provozovny na osobní odběry je nutné financovat - třeba platit toho, kdo tam je, platit za odvoz zboží ze skladu... A když si pak 30% zákazníků to zboží nevyzvedne a musí pak cestovat zpět, tak to radši zpoplatní...

0/0
26.7.2011 7:11

p_n_2

Mně hlavně vadí, jak v poslední době zavádějí eshopy

poplatky za osobní vyzvednutí včetně těch nejznámějších. Když teda nechcou, aby jim lidi lezli na pobočky (které sice kvůli tomu zřizují...) tak ať zruší osobní vyzvednutí. Nejde o těch pár korun, ale o princip - proč to nemůžou mít zahrnuté v ceně?

Ale největší perla je patro.cz - obrovská reklama na "nová odběrní místa" - a pak se zjistí, že osobní odběr stojí 99 Kč, víc než pošta, tak to je teprve terno.

0/0
20.7.2011 0:38

Neumětel

Re: Mně hlavně vadí, jak v poslední době zavádějí eshopy

Vida, našels díru na trhu. Založ si eshop s vyzvednutím na pobočkách zadarmo a zákazníci se ti pohrnou...

0/0
20.7.2011 8:03

Pejsátko

Re: Mně hlavně vadí, jak v poslední době zavádějí eshopy

Vyzvednutí na pobočce zdarma bylo u všech eshopů, kde jsem kdy nakupovala. Jiná věc je, že to kromě jednoho případu bylo v místech, kam se běžně nedostanu (obvykle v Praze).

0/0
20.7.2011 9:24

p_n_2

Re: Mně hlavně vadí, jak v poslední době zavádějí eshopy

Pane chytráku, osobní odběr zdarma je naprosto normální věc, jen je to zase nějaká česká móda to v poslední době zpoplatňovat, nějakou další moudrost byste tam neměl?

Mimochodem, malý eshop mám a mohl bych psát články přesně opačné - jak zákazníci neplatí za zboží, neumí ani napsat hodnocení na Heuréku, dodací lhůta 24 hodin se jim zdá moc.... A ten osobní odběr mám zdarma. Ale asi po vzoru "zavedených" shopů si taky nechám platit za to, že zákazník si přijde osobně a odpadají mi náklady na pošty, balení apod.

PS: Až zavedou poplatek za nákup v supermarketu, jistě budete taky hýkat radostí a platit

0/0
25.7.2011 18:49

Agrippa

Re: Mně hlavně vadí, jak v poslední době zavádějí eshopy

presne toho jsem si vsimla taky. Je to smesne, s timhle at jdou do ....Rv;-O

0/0
21.7.2011 12:46

Thorough

Když má můj oblíbený e-shop trvale nízké ceny a objednané

zboží je do hodiny připraveno k vyzvednutí nebo mi ho přiveze místní kurýr v den objednávky večer domů, tak proč mám nakupovat jinde, kde musím čekat až deset dnů a málem prosit kurýra, aby mi zboží přivezl a nemusel jsem pro něho do depa?

0/0
20.7.2011 0:13

Neumětel

Re: Když má můj oblíbený e-shop trvale nízké ceny a objednané

Který eshop to je?

0/0
20.7.2011 8:03

radimt

Re: Když má můj oblíbený e-shop trvale nízké ceny a objednané

Na Ostravsku vím o www.alfacomp.cz . Dopoledne objednám a do večera mám zboží doma (pokud je na skladě).

0/0
20.7.2011 14:50

medd14

PR jak vyšité:-o

Eva Sovová a odborník na e-shopy? První bulvárek (všímáte, kam spěje iDnes?) a druhý dělá povedené PR. Jen paní redaktorka "nějak" nepochopila. :-(

0/0
19.7.2011 22:42

DrPrHrBr

Jako zákazníci jsou

češi především vychcaný jak mraky...

+1/0
19.7.2011 21:36

SYETEY-KOTZOUR

Re: Jako zákazníci jsou

nechci podceňovat mraky.........ale řekl bych, že na Čechy nemají;-D

0/0
20.7.2011 15:59

Comenius

Re: Jako zákazníci jsou

Proože si nenechají od "obchodníků" srá(děla)t na hlavu?

0/0
31.7.2011 11:55

djmk

Re: Jako zákazníci jsou

Ne, protože serou obchodníkům na hlavu.

0/0
2.8.2011 17:21

ADix

...

Případ posledních dvou týdnů. Před 2mi týdny objednávka přes ebay.com u obchodníka z Kalifornie o součást na auto, která i s poštovným vyšla o 2000 levněji, součást včera dorazila i s upomínkovými předměty. Ve stejný den objednány doplňky na automobil u českého prodejce (byly skladem) a až dnes telefonát, že skladem vlastně nejsou, že je musí objednat z Polska a není si jistý jestli i tam jsou...díky vlastní hlouposti obchodník sdělil i název firmy u které to hodlá obědnat, takže sem si to tam oběědnal sám a zase o několik tisíc levněji...pak že lidi nechcou v česku nic kupovat...

0/0
19.7.2011 20:40

Bug02

Re: ...

já beru na autodily-skladem.cz a zatim no problemo

0/0
27.7.2011 11:55

LazyFatMan

Chdák Jan Vetyška z APEK

Tak nám hezky vysvětlil, jak jsou Češi na e-shopy zlí a venku je zákazník rád, že mu něco přivezou. A co je tu zkušeností opačných, to aby chodil kanálama ;-D

+1/0
19.7.2011 20:34

honza.410

S jakym zahranicim je srovnavano?

Ve Velke Britanii mi vzdy obratem prijde oznameni o obdrzeni objednavky, pozdeji o expedici a vetsinou muzu sledovat cestu zasilky. Vetsina obchodniku ma nekolik moznosti doruceni, od nejlevnejsiho (casto zdarma) do par dnu, po nejdrazsi do druheho dne. U spousty obchodniku si muzete urcit dodani dopoledne ci odpoledne.

Jedine co tu neni, je moznost priplatit si za doneseni tezkeho zbozi do bytu. To je samozrejme a zdarma.

Spousta obchodniku ma zaslani zpet (pokud se mi vec nelibi, nesedi velikost obleceni....) zdarma.

Cim tedy cesi valcuji klasicky e-obchod???

Navic si zde objednavam po netu i nakup ze supermarketu, ktery mi samozzrejme take privezou.

+4/0
19.7.2011 20:08

tuan3

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

...............já bych takhle chtěl koupit MT Samsung Galaxy S II,ale mám trochu obavy.

0/0
19.7.2011 20:50

pavka8

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

To chápu, taky bych měl ze Samsungu obavy :-P

0/0
20.7.2011 19:26

tuan3

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

.............já měl spíš na mysli nákup přes internet:-)

0/0
20.7.2011 19:39

Agrippa

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

:-D

0/0
22.7.2011 4:16

Honeynka

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

Ziju v Irsku a sluzby vicemene stejne...doba zaslani je umerna cene, ale i to nejlevnejsi je do nekolika dnu. Pokud je nejaky problem s dorucenim, obracim se primo na obchodnika...stalo se, omluvili se a neuctovali postovne. Nas zakaznik, nas pan:-)

0/0
19.7.2011 20:50

rafton

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

V ČR je normální doručení do druhého dne při objednání do 12 hod. Takže sledování zásilky postrádá smysl ale potvrzující emaily chodí.

Před týdnem jsem objednával grill z Británie a kromě  potvrzení objednávky nic dalšího nedorazilo. Nakonec to dorazilo do 5 dnů takže vše OK.

0/0
19.7.2011 21:59

Smile

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

Do druhého dne? Tak to se mi v Čechách tedy ještě nepoštěstilo. Na zásilku jsem už opakovaně čekal i několik týdnů (u více obchodů), vždy se zdůvodněním, že to zboží vlastně nebylo na skladě. Takže radši zrušit a objednat tam, odkud bere onen internetový obchod ;-)

0/0
2.8.2011 16:47

MJSymbian

Re: S jakym zahranicim je srovnavano?

Presne tak... v UK pracka, lednicka a podobne za maly priplatek dodano druhy den (treba i v sobotu). Vybaleno a odneseno do 3. patra.

Takze by mne take zajimalo s jakym zahranicim je to srovnavano...

0/0
21.7.2011 5:02

kan

Ano, chceme více služeb a kontaktů...

... Ale není to třeba tím, že českým e-shopům zas až tolik nevěříme? Když si něco objednám z Amazonu, odejde to přesně ve stanovený den, ne-li dřív, když ne, tak mi to nahlásí, omluví se a nahlásí nový termín. Když zboží do stanoveného termínu nedorazí nebo dorazí poškozené či nefunkční, prostě jim napíšu, oni se omluví a na vlastní náklady mi pošlou náhradní výrobek, aniž bych musela původní vracet. Stalo se mi to tak s DVD z Amazon US. Nikde žádný problém, bleskurychlá reakce, nízké ceny, relativně nízké poštovné. Samozřejmě si kontrolují vyžírky, kteří to tak dělají pravidelně, a ti pak mají utrum, to je jasné. Naši obchodníci? Ošívají se jako hejno blech a snaží se pokud možno zbavit odpovědnosti. Rozhodně raději nakupuji v e-shopech v zahraničí než u nás.

+1/0
19.7.2011 17:20

Kokodák

Re: Ano, chceme více služeb a kontaktů...

tak:-)R^

0/0
19.7.2011 17:27

rafton

Re: Ano, chceme více služeb a kontaktů...

No mě dorazila zásilka z Amazonu (knihy) o 5 týdnů déle než avizovali. Kontaktoval jsem Amazon i US dopravce a v podstatě bez reakce, nevěděli kde je zásilka.

0/0
19.7.2011 22:01

jirkas13

Re: Ano, chceme více služeb a kontaktů...

Já měl v US docela velké problémy s Amazonem, aby dodali do hotelu v NY jakási DVD. Dodali to tam oproti slibu o tři týdny (!) později, protože to jedno DVD nebylo, nebo vyšlo později. Mezitím komunikace nula. Ten člověk samozřejmě v tom hotelu už nebyl. Oni ani nevěděli, že to tam poslali, pak měli problém s přeposláním... No, koukal jsem. Pak jsem si dupnul, tak vrátili peníze. Celé to trvalo tři měsíce. Vopruz. Přesto si myslím, že Amazon je z těch eshopů nejlepší. Je to ale tak velké, že se prostě lapsus stane. Bohužel mně.

0/0
21.7.2011 8:54

honza76

moje zkusenost

neni nad pohodli e-shopu;-). Minuly mesic jsem objednaval detskou autosedacku, tu jsem ale neprevzal. Panovi od PPL jsem pak tezko vysvetloval ze se nemohla vejit do placate krabicky 20x30 s napisem Alza Strakonice. Po druhe jsem objednal lux, krabice odpovidala, balicek jsem prevzal a hadejte co jsem nasel. Sodastream a 2 naplne. Kdyz vezmu vsechny ty telefony, reklamace zbozi na prodejne a vyckavani na linkach tak vam reknu ze se to vubec nevyplatilo Rv

0/0
19.7.2011 16:54

Zdeny007

Re: moje zkusenost

hehe dobrý, tedy já nakupuju na e-shopu cca každý měsíc a zatím se mi nestalo že by mi něco tahle zaměnili.

0/0
19.7.2011 19:47

Nahlas se ti směju 2

Re: moje zkusenost

A co takhle příště buď nebejt na mol při objednávání nebo nenakupovat v obchodu www.garaz_v_poli.cz?

0/0
19.7.2011 20:27

amachal

Re: moje zkusenost

zadna Alza Strakonice neexistuje, tak tu nevymyslejte pohadky !

0/0
19.7.2011 20:27

jirkas13

Re: moje zkusenost

Mají tam smluvní servis. Tak možná odtud.

0/0
21.7.2011 8:58

rafton

Re: moje zkusenost

Mám tak 3 - 5 objednávky měsíčně z toho tak 3 ze zahraničí a nic takového se mě nestalo.

Jediné co se stalo bylo mírně poškozené zboží.

0/0
19.7.2011 22:04

horác

Jaké změny čeká E-shopy

http://www.podnikatel.cz/clanky/nova-smernice-eu-o-pravech-spotrebitelu/

0/0
19.7.2011 13:57

Fotze

negramotnost

Tak z diskuze jsem vypozoroval že češi jsou hodně negramotní v nakupování.

0/0
19.7.2011 13:21

Lobos

Re: negramotnost

R^R^;-D;-D Ne ne, jsou experti...;-D;-D;-D;-D

0/0
19.7.2011 14:15

Lobos

Re: negramotnost

Zjistili ze jim to posta doda az domu!!!! wow8-o

0/0
19.7.2011 14:16





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.