- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nevím, mám možnost srovnání mezi českými a zahraničními obchody a naprosto netuším, čím bych jako zákazník měl naše ubohé podnikatele válcovat. Například z Německa od určité ceny zboží s dopravou zdarma, navíc od firmy, která funguje hlavně na německém trhu, takže žádné "v devět ráno buďte doma nebo nedoručíme". Samozřejmostí je dovezení zásilky například do práce, navíc celou dobu můžu sledovat stav a polohu zásilky na netu. Jakékoliv reklamace naprosto bez problémů a ceny vždy tak na dvou třetinách oproti českému trhu. Tak koho sakra válcuju?
měla jsem možnost nahlédnout do fungování eshopů a spousta z nich jsou podvodníci... Někteří mají v obchodních podmínkách snad téměř nelegální formulace (pokud nebude zásilka vyzvednuta, bude vymáhána částka ... - přitom dle občan. zákoníků má zákazník právo na vrácení do 14dnů, čímž se myslí i odmítnutí převzetí zásilky.
Dále jsem se setkala s eshopem, který nabízel zboží od jistého dodavatele za neskutečně nízké ceny, přitom sám neměl s tímto dodavatelem smlouvu. Jediným cílem bylo dostat se na přední příčky ve vyhledávačích zboží.
A co se recenzí týče- píšou si eshopy sami na sebe pozitivní a na konkurenci negativní. A i "ověřeno zákazníky" se dá krásně obejít, stačí několik fiktivních objednávek ze svých emailů...
Ta formulace je tam prave pro takove nevzdelane chytraky, jako jste Vy, kteri jsou mor pro vsechny eshopy a zpusobuji jim financni ztraty nevyzvednutymi zasilkami. Tito neznali (a casto spise vychatrali) zakaznici stoji nektere prodejce rocne i stotisicove castky. Ano, dle obcanskeho zakoniku ma zakaznik pravo na vraceni zbozi do 14 dnu. Co se ale domnivate, ze se tim mysli, si radeji nechte pro sebe a prislusne pravni normy si dostudujte. Tato lhuta totiz zacina bezet az nasledujici den od prevzeti zbozi a behem ni je nutne prodejci dorucit pisemne oznameni o odstoupeni od kupni smlouvy. Neprevzeti zbozi je porusenim teto smlouvy a podnikatel ma plne pravo vymahat nahradu skody! Bud zkuste pouzit google, nebo si zavolejte na COI, APEK ci SOS. Vsude Vam reknou to same. Resi se to neustale, ale jak je videt, tak sirit famy bude vzdycky jednodussi, nez si zjistit skutecny stav.
než zde uvádí ... málokdo ale kvůli pár stovkám dělá nějaký humbuk. Setkal jsem se s tím u několika lidí ... např. se objedná telefon s velkou SD kartou a za stejnou cenu přijde s malou kartou - rozdíl cca 400 kč.
připlatí za to, aby zboží bylo doručeno přes ráh. V zharaničí je to normální, že když si klient objedná klavír, nestará se, jak ho firma dodá do obýváku. To jen v ČR je problém s pračkou, ledničkou, ... - nemáme lidi, řidič jezdí sám, nemáme zařízení na vyvezení do schodů, ... blablabla, 100+1 výmluv, proto Češi nakupují méně - až tohle byde vyřešeno, půjdou kšefty s takovým zbožím lépe
Vetsina eshopu dodava vetsi veci pres PPL, to je ze me to dovezou pred barak a nazdar. Tak jdu radsi do Euronicsu, o moc drazsi to neni (kolikrat i levnejsi) a ty me sezenou nekoho kdo me to vynese az na pudu...
Já zatím nikdy s E-shopama problém neměl ať už šlo o fotografie až po velké ND na uato. samozřejmě preferuji osobní odběr (kouknu, vyzkouším a přeberu) a vždy to šlo zadarmo a vyšlo to levněji tam doject autem než poslat poštou. Myslím, že výdej na pobočce z ručky do ručky by mělo být automaticky zadarmo, to je jako dojít do potravin a prodavačka po vás chtěla třeba 50,- za to že vám to sečetla na kase. To pak svědčí o obchodním duchu majitele eshopu.
Je opravdu směšné a trapné, že si mnoho obchodů zavádí poplatky za osobní odběr (setkávám se většinou s cenou kolem 50 Kč). Ubohost, že větší není.
Další z*ovadilost je často neuvěřitelná výše poštovného. Podotýkám, že pro zaslání běžné, nerozměrné a "netěžké" věci. Běžně 130-160 Kč (sluchátka, čaje...). Nakupuji z 95% na internetu, ale takhle se odírat nenechám. V takových případech tedy milému českému obchodníkovi nase*u a objednám ze zahraničí. Naposledy poštovné z USA 5$ místo českých 159,- za zaslání stejné věci. Zřejmě to cesta přes okeán zlevňuje
uvědomujete si, že některé provozovny na osobní odběry je nutné financovat - třeba platit toho, kdo tam je, platit za odvoz zboží ze skladu... A když si pak 30% zákazníků to zboží nevyzvedne a musí pak cestovat zpět, tak to radši zpoplatní...
poplatky za osobní vyzvednutí včetně těch nejznámějších. Když teda nechcou, aby jim lidi lezli na pobočky (které sice kvůli tomu zřizují...) tak ať zruší osobní vyzvednutí. Nejde o těch pár korun, ale o princip - proč to nemůžou mít zahrnuté v ceně?
Ale největší perla je patro.cz - obrovská reklama na "nová odběrní místa" - a pak se zjistí, že osobní odběr stojí 99 Kč, víc než pošta, tak to je teprve terno.
Vida, našels díru na trhu. Založ si eshop s vyzvednutím na pobočkách zadarmo a zákazníci se ti pohrnou...
zboží je do hodiny připraveno k vyzvednutí nebo mi ho přiveze místní kurýr v den objednávky večer domů, tak proč mám nakupovat jinde, kde musím čekat až deset dnů a málem prosit kurýra, aby mi zboží přivezl a nemusel jsem pro něho do depa?
Který eshop to je?
Eva Sovová a odborník na e-shopy? První bulvárek (všímáte, kam spěje iDnes?) a druhý dělá povedené PR. Jen paní redaktorka "nějak" nepochopila.