Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pracovali načerno a přišli o sociální dávky. Firmám hrozí zrušení

Kdo je v evidenci úřadu práce nebo bere sociální podporu a přitom si načerno vydělává, může mít potíže a o dávky přijít. Na vlastní kůži to nyní pocítilo téměř 400 Čechů. Při práci načerno je nachytala státní kontrola. Firmy dostaly za nelegální zaměstnance vysoké pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan.Emil.3

Není to tak divoké.

Správní řízení bylo zahájeno v 60 případech a vybralo se na pokutách 850 tisíc korun. To znamená, z jednoho správního řízení necelých 15 tisíc Kč. Vypadá to moc peněz ale je to pohodička. Navíc se to těžko chytá, pokud nelegálové s kontrolory nespolupracují a oni nemají důvod ke spolupráci, takže se zdekují a kontrola pak zpravidla nic nenajde.

0/0
24.7.2011 11:14

Horst.Skalický

K sousedovi přišla na hospodu též kontrola

omrkli situaci, vytáhli průkazky že jsou jako kontrola. Bylo tam pět nelegálních zaměstnanců. Jenže když uviděli kontrolu, jak když střelí do vrabců. Najednou tam byl šéf sám.

Tak kde máte ty nelegální zaměstnance, já to tady zvládám sám, přejete si pivečko anebo utopence? Služebníček. Tak dopadla kontrola. Oni musí sepsat protokol o tom koho nachytali, rodná čísla, čísla občanských průkazů a tak. Když tam nikdo nebyl, nebylo co opisovat.

0/0
24.7.2011 11:07

hnedka_zdrapana

hmmm

Pokud s tím zaměstnanec i zaměstnavatel souhlasí, tak kde je problém?

0/0
22.7.2011 23:18

hejjar

práce na černo

Jestli někoho zaměstnám na černo, musím mít i příjmy na černo potažmo nezdaněné, možná by to vysvětlil Vít Bárta, platí tak své zaměstnance min.mzda - odvody a druhá obálka na černo, ale kde vzal ty peníze "načerno", určitě z nezdaněných a tam to začalo, hospodský to nezachrání s příjmem z letní zahrádky a kdo schválil "švarcsystém", zase to jde shora, ani tolik nevydělal a už musí "živnostník" - prodavač zaplatit soc a zdr. pojištění bratru cca 3,5tis.Rv

0/0
21.7.2011 15:32

aljavX

Re: práce na černo

chapu te, ale napsal jsi to dost zmatene. Ty se proste ptas, z ceho je ten zamestnavatel plati, protoze ty "mzdy", asi neprochazi ucetnictvim. To vis, tamhle falesna fakturka, tady zfalsovany naklad, dodaci list ..... .

0/0
21.7.2011 16:43

jfb

Re: práce na černo

Ono je levnější ty peníze zdanit jako zisk z právnické osoby, než to přiznat jakjo mzdu se všema odvodama. Když dá někomu 10000 načerno a zdaní to jako zisk, tak zaplatí 1900Kč. Kdyby měl dát 10000 čistého oficiálně, tak dá státu dalších skoro 10000 na daní a odvodech za zaměstnance. To je velmi drsný rozdíl a je vidět, jak nás všechny tento stát okrádá.

0/0
21.7.2011 19:15

jfb

Re: práce na černo

U soukromníka je to horší, jelikož by státu musel odvést také zdravotní a soc. ze zisku, takže by zaplatil státu cca 4000,-.

0/0
21.7.2011 19:25

___M___

Pro upřesnění

Jen tak pro zajímavost. Je 128 skupin, každá skupina má min. 3 lidi + policii, která chodí min. ve 2. Počet chycených je jen v den kontroly, v dalších dnech "postižení" dodají smlouvy a případ se odkládá. Jinak řečeno: Je to zase jen bouře ve sklenici vody.

0/0
21.7.2011 5:58

Adalbert Kolínský

Re: Pro upřesnění

Jasně člověk vedený na ÚP dodá pracovní smlouvu a nic se neděje. ;-D

0/0
21.7.2011 7:14

___M___

Re: Pro upřesnění

Dodá dohodu o provedení práce. Firma (hospoda) je v pohodě, a ten člověk dávky už stejně nebere, takže mu hrozí sankční vyřazení s tím, že se mu nebude platit zdr. pojištění A krom toho kontroly hledají zaměstnávání načerno, nejen uchazečů. Ještě něco nechápeš?

0/0
21.7.2011 7:27

Josef II

Re: Pro upřesnění

No tak statisticky nachytali jednoho cerneho zamestnance pri kazde osme inspekci. A z toho se jako mame zblaznit ??

0/0
21.7.2011 13:27

___M___

Re: Pro upřesnění

;-)A ještě si statisticky vyhodnoť kolik lidí na kolika kontrolách načapalo 1 zaměstnance.

0/0
21.7.2011 14:52

aljavX

Re: Pro upřesnění

myslim si ze nemas pravdu. Ta smlouva musi byt u zamestnavatele/zamestnace v dobe konani kontroly. To ze by ji prinesli druhy den, je asi nezachrani.

0/0
21.7.2011 16:45

___M___

Re: Pro upřesnění

Mám to z první ruky.

0/0
22.7.2011 5:33

Zani

Re: Pro upřesnění

No, já vím, jak kontrola proběhla u  bráchy (v hospodě), když poseděli a viděli kolik běhá holek po place, zaplatili, pozdravili, vytáhly průkazy a zkontrolovali občanky všech zaměstnanců. Pak musel brácha ukázat prac. smlouvy. HNED !!. Tím skončila 1 čast. Domluvili se kdy udělají druhou část,(kontrola ostatních papírů), a bylo to.  Trvalo to asi 20 minut.

0/0
22.7.2011 20:37

Jan.Emil.3

Re: Pro upřesnění

Nejčastěji někoho načapají takhle, jak to píšeš. Majitel má dle svého názoru legální zaměstnance, myslí že mají všechno v pořádku, tak nikdo neutíká před kontrolory, jenže kontrola se prohrabe v papírech a ouha. Každý kontrolor když hledá, tak najde chybu. Mají případ a pokutičku, správní řízení a důvod své existence.

Vietnamec když vidí kontrolora, tak balí stánek i když má vše v pořádku, pozamyká kontejnery a bere roha, čech se to zatím ještě nenaučil.

0/0
24.7.2011 11:20

Zani

Re: Pro upřesnění

Proč by se bál kontroly, když má papíry v cajku ? Myslím si, že kontrolor, kterej bazíruje ma ptákovině, se velmi brzo stane známým a pak si někdo došlápne na něj. Jasně magoři se vyskytnou všude, ale určitě to není pravidlem. Co vím od bráchy, tak kousek od basy byl, když tam přišel chlap z OSA, dost dlouho jsem ho přesvědčovali, že když mu uřízne koule a dá je sežrat psovi, tak si nepomůže. To je mafie jak v parlamentu!!

0/0
24.7.2011 14:57

IfčaX

Re: Pro upřesnění

No, v našich končinách to proběhlo ještě dramatičtěji. Dřív, než vevnitř nějaká kontrola vytahovala průkazky, tak hotel obstoupila cizinecká policie. Ozbrojená, v kuklách, a ven nepustili ani hosty... Dosud jsem si myslela, že něco takového je možné jen ve filmu.

0/0
24.7.2011 16:57

Zani

Re: Pro upřesnění

Takhle to probíhá v Německu na stavbách standartně. Jinak by nikdy nikoho nechytili. 

Tohle ještě dokážu pochopit, ale před 15 lety jsem viděl co dokázali "dobří sousedé" ve spolupráci s arbeitsamtem.

Polák, kterej s náma dělal, si koupil pozemek a začal stavět, na hrubou stavbu mu přijeli pomoct dva bráchové a snachy. Hajzlík co měl postaveno na druhým konci ulice, nepřenesl přez srdce, že by měl ten Jacek větší dům a ještě navíc levnější, tak tak ho udal. (Pak se tím vožralej pochlubil) Jacek dostal 30 000 DM pokutu a pomocníci 10 let zákaz vstupu do Reichu. Na druhou stranu , já sám jsem tu začínal vlastně taky načerno. Bylo nás na lodích v okolí asi 6. Policajti si ale dávali velkej pozor, aby naše lodě nekontrolovali. Teprve když v Bavorsku jednoho udaly a začaly kontroly, dostaly jsme echo a šéfové nás přihlásili. Musím dodat, že "načerno" to bylo jen podle něm. předpisů. My všichni jsme měli živnostňák a platili jsme daně a soc. odvody v Čechách.

0/0
24.7.2011 19:29

saabunderground

zamysleni

pokud nekde nekdo dela na cerno, musi mit firma nedaneny prijmy. v pohostinstvi to je celkem velky procento, jinde takter. z toho take vyplyva, ze prumerna mzda je daleko vyssi nez uvadena.

0/0
20.7.2011 22:41

Darkman_06

Re: zamysleni

Vašemu příspěvku nerozumím od začátku do konce.8-o

0/0
20.7.2011 23:34

pufina

Re: zamysleni

asi chtěl sdělit že si lidi vydělají víc,než je ten průměr,ne?

0/0
21.7.2011 0:29

___M___

Re: zamysleni

.. a také výdaje. A myslíš, že ta 8 hodně navýší průměrnou mzdu?

0/0
21.7.2011 6:19

aljavX

Re: zamysleni

sorry, co maji nezdanene prijmy spolecneho s prumernou mzdou ????

Pokud mluvis o penezich vyplacenych bokem, nad ramec vyplatni pasky, tal ano. Jeden muj kamos dela ridice, rozvoz napoju, a sef mu ofiko da +/- 12T a neofiko dalsich 10T ( nevim presne castky). Ano, skutecna prumerna mzda je diky tomu vyssi.

0/0
21.7.2011 16:48

aljavX

Re: zamysleni

PS: a pokud by ti nacerno zamestnani dostavali plat oficalne ( jako skutecne zamestnani), tak predpokaldam, ze jejich mzda by byla nizsi nez prumer, a proto by prumerna mzda byla nizsi.

myslim si, ze nelegalni zamestnavani se tyka spise hure placenych mist. Manager s p[latem 50T se asi nacerno zamestnat nenecha, to by byl blazen

0/0
21.7.2011 16:50

WTFxB3

hey more, práca a na černo...?

my zustaneme cely život na těch davkách - co blby gadžo platí - par děcek k tomu - a pak vysmato!!

0/0
20.7.2011 22:11

abraxas125

No to ty firmy strašně trápí

když v průměru na 1 firmu dostaly pokutu 14 000 :-D

0/0
20.7.2011 21:28

garling

načerno

Kdyby ti nahoře věděli kolik lidí maká na černo, jsou to příležitostné kšefty, melouchy atd, tak je klepne. Ale nedivím se, pokud někdo nemůže najít normální zaměstnání celé roky tak holt jediná další možnost jsou tyto nárazovky-at nechcípnou hlady.;-€

0/0
20.7.2011 21:18

tayger

Re: načerno

Ale co je to normální zaměstnání? Je to lichva, kterou na nás uplatňuje stát a my sice brbláme, ale tolerujeme ji. Zatímco černota je ve skutečnosti svobodný pracovní trh, který vám zaplatí nezávisle na odvodech státu.

Co je na tom špatného? Asi jenom to, že tím oddělíte parazita, který se tváří jako vaše matka představená, od vaší práce. Vaše práce bude zaplacena a ohodnocena podle skutečné hodnoty. To je přeci smysl lidské práce? Vytvářet si svůj majetek, své hodnoty, na základě práce, kterou vytvoří. Ale když třicet procent obyvatel žije z práce druhých, aniž by něco vyprodukovali, tak potom se lze ptát, jak je to vůbec možné? Proč se to děje? Politik vám neodpoví, nebo hůře, odpoví a zaplní to hatmatilkou, které neporozumíte.

Jednoho krásného dne, celý tento systém padne, bude nás to sice velimi bolet, ale bude to tak a já už se na něj těšším. Podle posledních čísel se to jen a jen urychluje, takže konec bude velice blízko.

+1/0
20.7.2011 21:34

Luke0102

Re: načerno

hodně jsi to zobecnil, z části bych možná i souhlasil, ale pokud systém padne, taky to žádná výhra nebude...

0/0
20.7.2011 21:36

tayger

Re: načerno

možná ano, možná ne, nelze předjímat, co pak bude, ale každopádně je jisté, že bude snaha neopakovat stejné chyby minulosti. Jestli bude úspěšná nebo ne, to nikdo neví, ale určitě to bude šance do budoucího rozvoje našeho druhu.

+1/0
20.7.2011 21:40

matysek-k

a co se diví?

současný stav tomu nahrává. Máte práci a firma zkrachuje, co se stane? No nedostanete 3 měsíce podporu a ani odstupné. Z čeho zaplatíte výdaje? Pokud okamžitě nenastoupíte jinam, tak jste v ..., no však víte kde

0/0
20.7.2011 21:07

tynek

Krádež

Spousta lidí se dokáže oprávněně rozčílit nad tím, jak "ti nahoře" kradou, tunelují a darebák Kalousek si ještě dovolí tvrdit, že každý z nás dlužíme 100.000,-. Vždyť oni přece nic nedluží, nikdy nic neukradli, nic od státu nedostali!!! A pak ti stejní obhajují práci načerno se současným pobíráním peněz od státu, včetně placení zdravotního pojištění státem. Vždyť je to naprosto stejná krádež a tunel státního rozpočtu. Že je to v malém? Tak si to pronásobme těmi lety, kdy to člověk využívá a počtem lidí, kteří takhle kradou a uvidíte tu částku. Navíc každý měsíc narůstá!!!

Není velká a malá krádež nebo jejich a moje obohacování ze státního. Je prostě krádež.

+5/0
20.7.2011 21:02

Tipeq

Re: Krádež

R^

0/0
21.7.2011 4:03

Tobinka2.0

Re: Krádež

tak tak

0/0
21.7.2011 10:35

Josef II

Re: Krádež

Je tady rozdil !  Kdyz nekdo vytuneluje  melouna, tak mu to lide chvilku zavidi a pak na to zapomenou, zapomene na to i policie a nic se nedeje. Kdyz ale nejaky zoufalec, kteremu jiz dosly davky, jde nekam pracovat na cerno, protoze to je jedina nabizena prace v okoli, tak by jej vsichni zavistivci sezrali. Vsiml jste si nekdy toho zoufalstvi v ocich podomniho prodavace ??

0/0
21.7.2011 13:01

aljavX

Re: Krádež

takze jednu "kradez/podvod" omluvime a druhe za to budeme veset ? Pokud by to byly pripady co praci shani a opravdu nemohou najit a nezamestani jsou treba par mesicu, tak OK. Ale velka cast techto nacernopracujicich to takto dela planovane a jeste se emeje Tobe, me a jinym, jak na to vyzrali.

a samozrejme, pottrestat tvrde i ty zamestbnavatele. Pokud mohou zamestnavat na cerno, tak mohou zamestnavat i legalne.

0/0
21.7.2011 16:40

dlz25

Tak by to mělo být

To se mělo udělat jako první, pořádek  v dávkách, a ne je hned omezovat všem, tak jak to dělá Nečasova vláda. Prostě důsledně kontrolovat, v případě porušení odebrat a je to. Na co tu máme ty různé úřady, kde úředníci sedí a čumí do blba, nebo drbají. Takový úředník je zbytečný a stát zbytečně vyhazuje peníze oknem (ikdyž to dělá tak jako tak). Ale pro Drábka je důležitější něco škrtnout, než používat mozek a aktivně pracovat!!

+1/0
20.7.2011 20:32

tynek

Re: Tak by to mělo být

Že byste patřil také k těm brblalům? Na začátku pochválíte, že takhle se to má dělat a pak nelogicky kritizujete vládu, že to nedělá.

0/0
20.7.2011 20:49

dlz25

Re: Tak by to mělo být

No pokud vím, tak to vláda udělala opačně: nejdříve seškrtala dávky všem a pak se jala to kontrolovat. Ono kdyby úředníci opravdu dělali to co mají, tak se žádné dávky škrtat nemusely. A tento článek je toho názorným příkladem.

0/0
20.7.2011 21:10

tynek

Re: Tak by to mělo být

Takže je špatné pořadí. No co, tak to stejně popliveme, že?

0/0
20.7.2011 21:15

tayger

Re: Tak by to mělo být

Kdyby takto vláda opravdu efektivně fungovala, tak možná brzy zjistíte, že ji vlastně vůbec nepotřebujeme. V minulosti její práci zastával panovník a několik rádců, nyní máme vládu o dvěstě lidech, osmdesát jedna senátorů a obrovskou mašinérii úředníků, kteří jejich činnost podporují. Kde je tedy chyba? To se ta společnost tolik změnila, že potřebujeme tyto lidi? Já myslím, že nikoliv, jen se mocenská struktura transformovala do současného stavu, na základě toho, že každý si chce na státu trhnout.

+1/0
20.7.2011 20:51

ender

Příčina.

Zjistěte příčinu,proč se zaměstnává za minimální mzdu a nebo na černo.Asi jsou na vině vysoké daně,které v dúsledku mohou vést k uzavření živnosti a poslání zaměstnanců na pracovní úřad.Kdyby v pohostinství měli platit daně a odvody,tak jak mají nařízeno,tak to můžou rovnou zavřít a skončit.Daně jsou likvidační a ten úředník(darmožřout),který by živnosti rušil by měl jít pracovat doprivátní sféry,aby se probral.Je to celé postavené na hlavu,darmožrout přikazuje svému chlebodárci co musí dělat.Hlava 22;-O

+1/0
20.7.2011 19:54

tayger

Re: Příčina.

A my mu za to, že nám ztrpčuje život, vlastně ještě platíme :-D

0/0
20.7.2011 20:16

adua

nechápu

Začíná se dělat  pořádek v sociálních dávkách a opět se hemží diskuze negativní. Nechápu českou povahu. Vždyť dávky jsou vypláceny z našich daní. Peníze chybí ve státním rozpočtu, tak je nutné hledat všude i ve vyplácení soc. dávek nepoctivcům. Naprosto s tím souhlasím.:-)

+1/0
20.7.2011 19:44

matysek-k

Re: nechápu

pořádek se v tom nedělá, to je jen zdání

0/0
20.7.2011 21:09

Josef II

Re: nechápu

Socialni si plati vsichni bez rozdilu. Jenom jej vice vyuzivaji ti, co jsou casto bez prace ne vlastni vinou. Ne kazdy muze mit zamestnani dozivotni, jako napr. na draze. Presne to same je to s nemocenskym.

0/0
21.7.2011 13:13

bower

z milionu cernych nachytali uz 400?

to je 0,04% ? Takze s pravdepodobnosti 99.9% muzou byt nacerno pracujici v klidu?

Vzdyt ty pokuty nestaci ani na to, aby se uvedeni kontrolori zaplatili.

A o praci za minimalni mzdu dorovnavanou na ruku bokem nebo jeste lepe v poukazkach na zbozi, ktere si muzete u sveho chlebodarce koupit ani nemluve.

Na druhou stranu lepsi neco, nez nic, ktere predvadely minule vlady. Kdyz kvuli tomu muj znamy podal vypoved, zamestnavatel se mu vylozene vysmal, ze klidne muze jit. Kde jsou odbory aby hajily zajmy teoto milionu lidi? (vysi jejich duchodu, nemocenske apod.?).

0/0
20.7.2011 19:38

Adalbert Kolínský

Re: z milionu cernych nachytali uz 400?

Je jasné, že kontroly chodí povětšinou na udání.

Nějaká stavební firma nakrkne zákazníka a ten je udá. Je to taková ochrana spotřebitele. ;-D

0/0
20.7.2011 20:27

Josef II

Re: z milionu cernych nachytali uz 400?

Prave to, ze jich nachytali tak malo, svedci o tom, ze prace na cerno je vzacny zjev. Neni vsechno tak, jak to popisuji zavistivci.

0/0
21.7.2011 13:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.