Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na opravu zdarma nemáte v záruce nárok, zjišťuje stále víc zákazníků

Petr z Brna si pořídil drahou značkovou lednici. Po krátké době přestala fungovat. V servisu ale zjistil, že na bezplatnou opravu ani výměnu náhradních dílů zde nemá nárok. Nevědomky totiž koupil takzvanou šedivku, tedy zboží, které nebylo určené pro český trh. A není v tom sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pasa78

Koupit zadarmo a k tomu něco navíc

Koupit pokud možno zadarmo a obchodník aby ještě k tomu přidal pár korun navíc. Jinak je zloděj a má to předražené - tak to zní ve zdější diskuzi.

U šedého dovozu zcela přirozeně vzniká problém při reklamacích a vracení zboží. Obchodník, který má nízkou marži nechce logicky vyřídit reklamaci nebo vrátit peníze, protože po takové akci je v mínusu. Mohl by poslat zboží zpět do Německa na opravu ale tam neznají lhůty 30 dnů a doprava není levná. Kdyby chtěl zákazníkovi vyhovět, musel by mít cenu o dost vyšší a to z části vysvětluje běžné prodejní ceny. Můžete předělat zákony tak, že prodávající bude mít minimální odpovědnost a pak mohou být i ceny nízké.

Cena také zahrnuje nějaké know-how, technickou podporu, a tak je mi v praxi velkou záhadou, proč pak rady ke složitějším přístrojům hledáme u běžných prodejců a servisů? Proč je nehledáme u prodejce, kterému jsme udělali kšeft? V tom je český zákazník zvláštní. Pavel Šácha, www.PolarShop.cz

0/0
5.10.2011 19:16

james.blond.007

Pro mě je v první řade neseriózní ten výrobce nebo obchodník

který se odmítne znát ke svému výrobku jenom proto, že "nebyl předraže... určen pro český trh", zvláště pak, je-li jediným rozdílem mezi takovým zbožím a zbožím, které pro český trh určené nebylo, pár mizerně přeložených českých vět...

0/0
9.9.2011 17:11

Tokamak

Solidní výrobci

možná by byl dobrý i další článek a to o výrobcích, kteří tohle neřeší a záruční opravu či reklamaci vyřeší po celé Evropě

+2/0
9.8.2011 10:47

Jirikxxxxxx

Re: Solidní výrobci

Mám tímto způsobem koupené auto, Mitsubishi Outlander - prodejce je ze Zlína, auto pochází z trhu Švédska, s reklamacemi není nejmenší problém - opravuji v servisu v Brně, opravy jdou uplatnit ve všech zemích EU. Sleva oproti ofic. prodávanému modelu na novém autě byla cca 200tis., což opravdu není zanedbatelná částka.

0/0
10.8.2011 9:20

SuperSocka.

Přepálené české oficiální ceny

Nechápu jak taky někdo může obhajovat regionální distributory s přepálenými cenami a radit vrobcům, ať bojují žalobami s šedými dovozy. Leda by snad tihle přispěvatelé byli pracovníky předražujících nenažranců typu BaSys s jeho megapředraženými značkami Pioneer, Monstercable atd...  Ještěže výrazně levnější šedé dovozy jsou. Pak je to opravdu jen o obchodníkovi a jeho serióznosti. A taky o znalostech zákazníka o svých spotřebitelských právech a schopnosti je umět u obchodníka nátlakem uplatnit, pokud se tento cuká. Já než bych platil "zlodějům" uvedeného typu Basys jejich ceny, raději koupím šeďáka nebo nakoupím ze zahraničí s tím, že v případě vady v záruční lhůtě to buď pošlu na záruční opravu, nebo si z cenového bonusu zaplatím nezáruční opravu v Česku (a to ještě pokud se mi nepodaří přinutit případného českého prodejce k splnění jeho povinností /ale mu řádně zatopím/). Samozřejmě vždy je třeba zvažovat, zda je cenový bonus ekvivaletní možným problémům.

+2/0
9.8.2011 7:57

SuperSocka.

Re: Přepálené české oficiální ceny

Třeba TV bych dnes již v zahraničí nekoupil, zdejší i-prodejci jsou zhruba stejně drazí jak zahraniční evropští a tudíž v koupi modelu neurčeného pro CZ trh (např. TV Samsung řada 6200) ale plně funkčního není problém. Buď servis opravu uzná nebo nebude dělat prodejce s opravou potíže nebo si zaplatím nezáruční menší opravu z cenového bonusu popř. u cenově velké opravy prodejce neochotného akceptovat záruku zažaluji. Ale ostatně neoprávněně neuznat záruční opravu nám může i český prodejce nešedivek. Samozřejmě český internetový prodejce by měl být na trhu délepůsobící, po úplně nejnižší ceně u noname prodejce bych opravdu nešel. Zhruba v říjnu budu kupovat LED TV jako druhou pořádnou placku a váhám mezi 46 a 55 uhlopříčkou. Co je mi jasné je to, vzhledem k požadavkům na výbavu a cenu to bude šedivka, přece nedám 5-10 tisíc zbytečně navíc, když pravděpodobnost nutnosti zásadní opravy v záruční době je minimální. Avšak samozřejmě je. Ale to riziko mi za to stojí, nebyvše milionářem.

0/0
9.8.2011 8:02

kaythoom

kapitalismus zemřel, máme korporatismus

tady je vidět jak korporace zařídily ten evropskej společnej trh,spíš hru na trh, iluzi konkurence

+1/0
9.8.2011 6:09

newcoast

Pardon

reexport vozidel z jedné členské země do druhé členské země EU naprosto klidně funguje.I záruka funguje v době koupě v členské zemi EU.Co se to tady zase řeší.Obchodník prodává dle obchodního zákona já kupuju dle obchodního zákona.Trochu se tam do toho motá DPH.

0/0
7.8.2011 15:48

U-luru

Co to je za zančky?

Když prodávají zboží v Německu a Polsku za polovinu, tak to moc kvalitní značky nebudou a rozhodně se nedají nazývat "značkovými".

Proč nenapíšou o které "značky" se jedná, abych se jim mohl vyhnout?

0/0
5.8.2011 15:46

petronias1

Re: Co to je za zančky?

Budeš se divit, ale jsou to právě AEG, Siemens, Electrolux, apd. Tedy ty "lepší" značky.

Když nemáš origoš záruční list, tak tě jednoduše s poptávkou po záruční opravě pošlou do prd....

0/0
6.8.2011 12:17

pehabv

Re: Co to je za zančky?

to jsou dobré značky ale naši špekulanti nakoupí zboží, které není určeno pro český trh, proto se na ně zde nevztahuje záruka.

0/0
7.8.2011 13:06

RCG

Re: Co to je za zančky?

ale vztahuje se na ne zaruka, ale musi ji logicky uplatnit u toho, u koho to koupili..

Spekulanti jsou primarne prave prodejci/vyrobci..nechapu proc stejne zbozi ma byt v Cesku drazsi nez v Nemecku a jinych zemich.. Diky těm zákazníkům-spekulantům je zde alespoň tlak na vyrovnání cenových hladin a z toho budeme profitovat jako zákazníci všichni. Článek je samozřejmě zaplacený od těch firem, které se snaží udržet cenovou diferenciaci v jednotlivých zemích..

+1/0
8.8.2011 11:31

pavlik12

Re: Co to je za zančky?

".nechapu proc stejne zbozi ma byt v Cesku drazsi nez v Nemecku a jinych zemich.." - protoze u nas jsou lide, kteri jsou ochotni ho za vyssi cenu koupit.

Zaklady ekonomie.

+1/0
8.8.2011 11:48

RCG

Re: Co to je za zančky?

a? neco podstatneho, o co se chcete podelit?  mam vam polopaticky vysvetlovat, ze kdyz budou lide nakupovat kousek za hranicemi, ze klesne poptavka u ceskych obchodniku a snizi se ta cena (cenovy rozdil), z cehoz budu ja jako zakaznik profitovat?

0/0
8.8.2011 17:22

bk89322

Re: Co to je za zančky?

Par duvodu by se naslo, napr. ten navod musel nekdo do cestiny prelozit, nekdo to musel natisknout, cesky obal musel nekdo vyrobit atp. To se musi zaplatit a musi to zaplatit trh, ktery je mnohem mensi nez nemecky ...

0/0
8.8.2011 21:53

james.blond.007

Re: Co to je za zančky?

můžete, prosím, definovat, čím přesně se vyznačuje zboží "určené pro český trh"? A proč je zboží, které není určené pro český trh o tolik levnější, že se ty dovozy vyplatí?

0/0
9.9.2011 17:13

paett

Re: Co to je za zančky?

Tem znackam se nevyhnete. Navic neni to vzdycky problem znacek jako takovych ale jejich distributoru, kteri maji rozdeleny trh a kazdy svoje marze. My jsme maly trh tak si s nama vytiraji zadky. Např Samsung Hungary ma pod sebou i Cesko a Slovensko. Jakykoli vyrobek Samsung zakoupeny v Nemecku nebo Polsku u nas nevyreklamujete. Plati na nej takzvana EU zaruka, tj produkt z Nemecka muzete reklamovat v Polsku, Rakousku, Belgii atd, proste vsude v kde neni "lokalni distributor" Jako u nas. Napr. u Samsungu spadame konkretne pod Madary.  U jinych vyrobcu spadame do jinych skupin. Tragedie mobilnich telefonu . Nokia, Sony Ericsson, Samsung, LG, atd, vsecho je u nas limitovano lokalni distribuci, tzn klidne o 1/4 drazsi. Takze pokud clovek chce usetrit, lze koupit vyrobek ze zahranici levneji, ale vyhledat si servisni misto v zahranici, kde bude reklamovat. Protoze ti pro prodavaji zahranicni dovozy u nas vam stejne zadnou reklamaci neuznaji. S prackama, myckama je to ale horsi...

+1/0
10.8.2011 13:42

U-luru

Re: Co to je za zančky?

díky za vysvětlení, je to hnus R^

0/0
15.8.2011 12:48

mukr

Jedina moznost je kupovat pouze

zbozi s panevropskou zarukou. Koupil jsem v nemecku fotoaparat Canon a asi po trech leted mi odesel čip. Dal jsem to opravit a udelali mi to tady v cechach zadarmo i po zaruce, protoze pry to byla vadna serie a canon to platil. Vubec je nezajimalo ze to bylo koupeno v nemecku a vubec mi to nemusli rikat, ale proste to udelali.

Takze zavisi vice mene na solidnosti firmy.

0/0
5.8.2011 11:17

ostu

Re: Jedina moznost je kupovat pouze

Jo, s Canonem mám naprosto stejnou zkušenost, ale s videokamerou.Vadná série, oprava zdarma asi rok po záruce v servisu na Vinohradské.Tomu říkám opravdu solidní firma!

0/0
23.8.2011 8:36

Antonín, topič

Zajímavé,

BMW aus Deutschland samozřejmě český autorizovaný servis záručně opraví, či provede výměnu na svolávačku. U značky, kde to neplatí, prostě nelze nakupovat. Autorizovaný servis stejně účtuje opravu výrobci ať v Česku, nebo jinde, v tom není žádný rozdíl.

0/0
4.8.2011 23:33

Antonín, topič

Extrémně nízká cena

je u mě polovina a třetina a za to nikdo šedý dovoz nezrealizuje. Leda tak čorky.

0/0
4.8.2011 23:29

mike_kr

Re: Extrémně nízká cena

To neni pravda. U nekterych drahych znacek se skoro k te polovine da dostat, coz je docela smutne.

0/0
5.8.2011 9:54

Cenda22

jedna malá informace

v případě uznané reklamace mám právo na úhradu nákladů s reklamací spojených, to znamená, že i dopravu. Tedy, když si zavolám spedici, nebo pošlu zaboží poštou, ale i vlastní doprava - vždy mám nárok na proplacení.

0/0
4.8.2011 13:19

paett

Re: jedna malá informace

Skoda ze dovozci sedivek do CR reklamace neuznavaji, protoze jsou si jisti ze s tim nic nenadelate, protoze autorizovany servis vas posle nekam. Leda resit pres znalecky posudek.

0/0
10.8.2011 13:50

cenzůra mě nedostane

oprava

Kdyby tady v tom bananistánů nebylo vše předražené, tak se takovým šedivkám nedaří.

0/0
4.8.2011 8:58

PLSFS

Re: oprava

Tak zacni konkurovat a prodavat levneji. Vydelas miliony.

0/0
4.8.2011 11:22

Judge Dredd

Re: oprava

Jneže bohužel to nejde... to není kartel, ale zneužití dominantního postavení na trhu, protože tam výrobci určují i končenou cenu - nebo spíše dnes stanovují nikoliv strop, ale cenu nejnižší, a tomu přizpůsobují i obchodní politiku...

RvRvRvRv

0/0
4.8.2011 11:25

bobísekbobísek

Re: oprava

uvedu příklad stejný lux Miele zde stojí 18 000 v Německu jsme koupili za 7200!!!!!!!!

0/0
10.8.2011 17:05

truthspeaker

proč?

Teď by mě jěště zajímalo, proč je rozdíl cen tak velký, že se šedý dovoz vyplatí. :-P

0/0
4.8.2011 8:43

Alcatraz

Re: proč?

protoze logistika dospela urovne, ze se vyplati jablko dovazet pres pul sveta a obleceni pro cesky trh se vyplati nechat z latky vyrobene v madarsku sesit v cine. Pak vam staci drobna zmena kurzu a muzete vesele prevazet.

0/0
4.8.2011 12:36

paett

Re: proč?

Distributori na malych trzich jako je nas si masti kapsy.

0/0
10.8.2011 13:51

Amoniak II

---

Poněkud všichni zapomínají, že nemusí být všechno zboží produktem nadnárodních koncernů, že si také můžu koupit něco od firmy Kovodružstvo Horní Lhota. Pak všechny kecy o značkových servisech a evropské záruce ztrácejí smysl.

0/0
4.8.2011 0:28

PLSFS

Re: ---

Jako napriklad co? Pracku? Lednicku? LCD?

0/0
4.8.2011 11:23

Amoniak II

Re: ---

Lidi kupujou i spoustu jiných věcí než bílou techniku nebo audio-video. Také třeba nábytek a další zařizovací předměty, oblečení a obuv ... A ten, kdo má kus půdy, potřebuje podle velikosti pozemku (a způsobu užití) hromadu dalších věcí počínaje dejme tomu slunečníkem a konče třeba vlečkou za traktor.

0/0
4.8.2011 12:29

cassul

žádný servis - obchodník

Podle zákona drží záruku a garantuje vyřízení reklamace jen a pouze prodejce, obchodník, nikdo jiný. On je povinen zařízení přijmout do opravy, reklamaci v nějakém termínu vyřídit a tak dále, to vše naprosto jednoznačně definuje občanský zákoník.

Občanský zákoník nic jako "šedý dovoz" ani "autorizovaný servis" nezná, původ zboží zákazníka nemusí vůbec zajímat, jeho zajímá jen a pouze jeho obchodník. Pokud prodejce zajistí vyřízení reklamace v souladu se zákonem, v pořádku. Pokud ne, porušuje zákon, se všemi z toho vyplývajícími věcmi. Tečka.

0/0
3.8.2011 19:31

81honza

Re: žádný servis - obchodník

tys ten článek nečetl, viď? vždyť tam máš uvedeno, že se máš obrátit na prodávajícího. akorát když koupíš výrobek určený pro český trh, tak ti ho opraví v autorizovaném servisu, který má smlouvu s výrobcem

0/0
3.8.2011 21:14

Qlk

Re: žádný servis - obchodník

Vypadá to, že tys to nečetl... zamysli se.:-/

0/0
4.8.2011 11:24

81honza

Re: žádný servis - obchodník

já ho četl, ale nemá smysl bavit se s odborníky na občanský zákoník

0/0
4.8.2011 19:55

houba_

Re: žádný servis - obchodník

jiste mas pravdu, ale clanek je o necem jinem. Clovek si bezne vybira znacku take podle servisnich podminek a to se pak podiva na www.znacka.cz a cte. Najednou v pirpade poruchy zjisti, ze to cetl, neni tak uplne pravda. Zakon je sice dodrzen, nikdo nc nezakoneho neudelal, ale zakaznik se muze citit oklaman. Ano, je to jeho chyba, ale clanek taky nerika, ze nekdo podvadi. Pouze upozornuje na casty jev a zakzanikum tim rika, nevybirej jen znacku, ale taky prodejce.

0/0
7.8.2011 15:51

djcharlie

Re: žádný servis - obchodník

Chce to číst a přemýšlet ...

Autorizovaný servis sice není v OZ, ale v okamžiku, kdy se ti rozbije lednička, tak přivítáš, když ti domů druhý den přijede opravář a vše opraví. Není to lepší, než to někam odvézt a pak 30 dní čekat???

A o tom právě ten článek je. ;-)

0/0
8.8.2011 11:29

martin0669

A jak tedy skutečně poznám "šedivé zboží"?

cena je dost ošidná

SN dostanu až to koupím a zaplatím přepravu, při vracení zaplatím přepravu zas.

servis mi na základě SN opravdu řekne zda je to "šedivka"? zadarmo?

no že se výrobce nechá takto poškozovat to je mi divné ... nebo je mu jedno kdo ot prodá, hlavně, že se to prodá ... stejně to vyrábí Čína :(

0/0
3.8.2011 16:20

Flyingkangaroo

Re: A jak tedy skutečně poznám

už po 1000x :-), tohle není věcí výrobce, ale nepoctivých obchodníků!

+1/0
3.8.2011 16:37

martin0669

Re: A jak tedy skutečně poznám

no dobře - já to chápu :) ... nepsal jsem opak nebo snad si to tak pochopil? sorry

výrobce by měl takové obchodníky zažalovat - je to jeho značka a hlavně by se o to měl starat jeho výhradní distributor pro ten region - on je poškozen

já se ptal, jak se pozná "šedivý produkt/výrobek" ... krom SN a nějakých nálepek

0/0
3.8.2011 22:06

Amoniak II

Re: A jak tedy skutečně poznám

Zažalovat? Za to, že prodávají zboží  8-o   ?

0/0
3.8.2011 22:12

martin0669

Re: A jak tedy skutečně poznám

ne, že mu kazí jméno - nemají právo tohle zboží zde prodávat - aspoň tak jsem to pochopil

zákazník se pak bude zlobit na servis - ten je první na ráně, svou chybu ve vzteku neuzná - realita

0/0
3.8.2011 22:45

Amoniak II

Re: A jak tedy skutečně poznám

Co s hloupým zákazníkem?

0/0
4.8.2011 0:26

martin0669

Re: A jak tedy skutečně poznám

i ten (a převážně ten - bývá dost hlasitý) dělá image ... píše recenze a spokojený/nespokojený na e-shopy ... další se tím můžou řídit (i na jiných shopech ... třeba i se správným zbožím pro ČR- googl je mocný a najde) a ani nemusí vědět, že dotyčný koupil šedivku a čílí se tedy neoprávněně :)

stejně jako firmy a značky bojují proti nelegálním kopiím ... sebrat, zničit, zažalovat a náhradu

0/0
4.8.2011 9:54

momo

Re: A jak tedy skutečně poznám

Myslim ze se velice mylite. Nikdo (mimo statu) vas nemuze omezit v tom, ze dovezete zbozi ze zahranici, tady ho prodate. Pokud by jeden obchodnik chtel timto zpusobem omezovat druheho mohlo by se jednat o zneuziti obchodni sily, pripadne jineho cinu ktery je nedovoleny ceskym souteznim pravem. Ovsem rekneme "vyhradni dovozce" vas nemusi a proc by to vlastne delal, pustit do sve site smluvnich servisu. Vy jako nezavisly dovozce si muzete udelat to same, nasmlouvat si service ktere budou za vas opravy delat. Ovsem pri politice vyrobcu se nemusi dostat k nahradnim dilum, nemusi mit moznost vyuzit diagnostickych pristroju atd. Vlastne zabou na prameni je vyrobce. Ten vlastne urcuje pravidla. Tot vse. :-)

0/0
5.8.2011 13:32

martin0669

Re: A jak tedy skutečně poznám

rád se nechám poučit

tohle jsem "řešil" jen tak selským rozumem na základě doměnek - pokud výrobce vyrábí zboží pro ČR, pro Polsko a označuje to zboží, že je pro region a nikam jinam, tak by si to měl nějak ohlídat

0/0
5.8.2011 13:44





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.