Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mám risknout penzijní reformu, nebo spoléhat na stát? Kalkulačka odpoví

S chystanou penzijní reformou čeká každého klíčové rozhodnutí: spoléhat jen na státní penzi, nebo vstoupit do druhého důchodového pilíře a začít spořit i v soukromých penzijních fondech? Nová kalkulačka napoví finančně výhodnější řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta...

Co si takhle sporit ty 2 procenta bokem?

Pokud se nemylim, tak pokud do systemu nevstoupim, budu mit o neco malo vyssi duchod, nez kdybych tam vstoupil. Ti co vstoupi do systemu, budou mit nizsi duchod, ale pokud se pripocte vynos z tech 3% prevedenych ze soucasne platby plus 2% ze sveho, tak celkove bude duchod vyssi.

Ovsem v tom pripade je snad lepsi si ta 2 % sporit bokem bez statniho zprostredkovani a budu na tom jeste lip nebo ne? Proc se do toho ma stat montovat?

0/0
19.1.2012 18:53

ro16ck

Ani náhodou

Považuji "kalkulačku" za placenou reklamu penzijních fondů. Trochu jsem si s danými výpočty zahrál a prakticky pokažké mi ukázalo výsledek "ano vyplatí se vám investovat do penz.fondů" . Je to hra čísel. Vůbec se nepočítá s možností úmrtí. Ne že bych chtěl jít do kytek dřív než moje děti budou stát na svých nohou, ale při dnešním tempu a prac.vytížení se 75 let stěží dožiji - proto žádný fondy, ale podpora dětí ...

0/0
7.12.2011 23:24

martan1

Mám velice nadprůměrný plat a přesto do toho nejdu

Dle kalkulačky když zadám svůj příjem 60000 a odchod za 12 let do důchodu tak mi je doporučeno vstoupit do druhého pilíře,protože se mi zvedne důchod o 480 Kč při optimistecké variantě 3% zhodnocení.Když se zamyslím,tak si spočítám,že měsíšně po dobu 12 let než půjdu do důchodu budu mít o 2% t.j.1200 Kč méně.To znamená,že musím pobírat důchod cca 30 let(172800/480/12) abych dostal zpátky svých cca 172800Kč(1200*12*12) o které jsem si krátil plat. (2%).Při odchodu do důchodu v 64 již v 94 letech začnu rejžovat.Nebo se někde pletu??A to neberu v úvahu,že s těmi penězi nemůžu hospodařit jak uznám za vhodné hned při odchodu do důchodu,ale že musím mít platbu min 20 let. Děkuji nechci!!!!!!

0/0
23.9.2011 1:42

ro16ck

Re: Mám velice nadprůměrný plat a přesto do toho nejdu

Nejsem sice marťan, ale naprosto s tebou souhlasím. Je to zase "tunel" (trochu silné slovo) na peníze daňovách poplatníků. Jak pášu jinde - radši si užít a podporovat děti - určitě ne zloděje pod dohledem státu............

0/0
7.12.2011 23:27

oskie98

Užitečná kalkulačka

Když si s ní pohrajete, tak shledáte, že ta výhodnout spoření do fondů je prakticky nanic. Ať děláte, co děláte, vyděláte několik málo korun. Nyzývat ''výhodným'' to, že budu mít za 20 let o 300 Kč více je opravdu směšné ... ;-D

0/0
20.9.2011 10:18

pavouk

nesmysl

To je přece hloupost. Nemůže se to vyplatit nikomu, kdo půjde do penze za víc, než řekněme 10 let. Uvědomují si autoři kalkulačky, jakou hodnotu v té době bude mít díky inflaci třeba 300 korun? A co teprve, když je dnes někomu kolem 40 a odchod do důchodu ho čeká až z nějakých 25 let. Do té doby mohou Evropou projít klidně dvě války a všechno v té době bude úplně jinak

0/0
9.8.2011 12:14

elegani

Re: nesmysl

Pri  2% inflaci by byla hodnota penez za 35 let polovicni, pri 3 % zhruba tretinova. Tahle kalkulacka zrejme inflaci zohlednuje.

0/0
7.9.2011 8:41

ToughestDebaterEver (GodMode:On)

Průměrný plat 25k, 30 let do důchodu, LOL :-))))

Ano, vám se vyplatí vyvést část peněz do fondů.

Rozdíl činí:

75 Kč měsíčně

0/0
4.8.2011 16:23

ToughestDebaterEver (GodMode:On)

Re: Průměrný plat 25k, 30 let do důchodu, LOL :-))))

Zapomněl sem dodat, že při hodně optimsitickým 3% výnosu.

0/0
4.8.2011 16:25

doktor_chocholousek

Re: Průměrný plat 25k, 30 let do důchodu, LOL :-))))

Kdo z Vás to má ??? ;-D;-D;-D;-D

0/0
5.8.2011 6:41

wena.cb

Re: Průměrný plat 25k, 30 let do důchodu, LOL :-))))

Já mám 22k, 31 let a rozdíl 101 Kč měsíčně s komentářem:

Ne, vám se vyplatí pobírat jen státní důchod.

0/0
16.10.2011 10:44

net.Xtreme V.

Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

Nelze spoléhat ani na jedno, člověk musí spoléhat na sebe, ideálně vychovat potomky, kteří se o něj postarají, když se mu to nepovede, tak si našetřit sám...státu bych nevěřil a ani na ty soukromé instituce se nelze vždy spolehnout.

+1/0
4.8.2011 13:51

janduben

Re: Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

setrit penize pokud mam do duchodu 30 let je take k nicemu, za 30 let bude jejich hodnota uboha, nejlepsi by bylo nakupovat zlato

0/0
4.8.2011 15:50

MirekBrab

Re: Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

30 let si budu odkládat nadbytečné peníze do fondu s úročením okolo 0% a zároveň budu 30 let splácet hypotéku s úročením 5%. To se opravdu vyplatí. Na peníze ve fondu nesmím šáhnout, ani když se dostanu do platební neschopnosti. Přijdu o byt, ale budu mít o stovku vyšší důchod. A to se vyplatí.

+1/0
4.8.2011 16:30

Cenda22

Re: Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

nikde není jistota, že zlato nepůjde během příštích 30ti let třeba i o 50% (v reálné hodnotě) dolů :-)

0/0
4.8.2011 19:16

Rudla01

Re: Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

Opravdu myslíte, že se vaše děti vykašlou na svoje rodiny a budou vás ve stáří živit?

+1/0
4.8.2011 20:07

naxalite

Re: Takhle se rozhodovat může jen člověk rozumu mdlého

Souhlas:) Zajistit se na stari nemovitosti, nejlepe takovou, jejiz cast muzu dal pronajimat, pripadne si neco ve stari "pripestovat", investovat do rozvoje vlastnich schopnosti a znalosti, ktere muzu dal prodat - pripadne investovat do vlastni firmy, vychovat kvalitni potomstvo. Zbytek majetku co nejvic diverzifikovat (obrazy, sperky, investicni zlato ci stribro atd...)

Hlavne se proboha nespolehat na stat, nebo na nejaky fond (=banda ruletaru riskujicich za cizi penize)

0/0
7.8.2011 9:55

nesnašimlobisty

keci lži a zase keci

Takže vyvedení mých 5% by nebylo špatné, ale né na základě žebračenky kterou schválila vláda, jak může penzijni fond mýt garantováno, že dostane každý rok přesně 3% na provoz aníž by vydělal jedinou korunu. To znamená že je to pro vlastníka trafika, dodám ještě jednu pro místni ekonomy a obchodní zástupce, kteří nás neustále poučují o ekonomických pravidlech. Tak tady je jedno základní, SMLOVU UZAVIRAJÍ DVĚ STRANY A MĚLA BY BÝT PRO OBĚ STRANY VÝHODNÁ (viz pojištění at už jáke koliv každá strana může kdykoliv odstupit) ALE TADY JE VÝHODNÁ JENOM PRO PENZIJNÍ FOND TAKŽE VAŠE KECI O VÝHODĚ SI NECHTE PRO VAŠE DĚTI ONY TOMU UVĚŘÍ. Za dále nemohu svěřit sve peníze fondu, který přeplací své naháněče smluv a já nemohu tuto věc ovlivnitz tudíž jeto od samého začátku tunel a ten kdo má rozum tak raději do toho nepůjde.;-D

0/0
4.8.2011 7:30

politicky nekorektní trolejbus

za pár let budou existovat tři druhy seniorů

1. rentiéři - úspěšní hráči na burze, jenž jim vynesla slušné peníze,ti kteří investovali do těžby surovin ( pokud možno nedostatkových) , biotechnologií a genetického inženýrství, lidé, ti, kteří si vybudovali trvalý zdroj pasivního příjmu = to budou ti nebohatší senioři

2. penzisté - ,majitelé nemovitostí, které pronajímají, vlastníci akcií pobírající tučné dividendy, kteří žijí z prodeje své firmy, lidé svobodných profesí ( umělci, spisovatelé atd.) pokud dokázali prorazit a o jejich dílo je stálý zájem. A potom ti, jenž měli čuch na opravdu dobrý penzijní fond, mají několik životních pojistek a během života tam rvali opravdu hodně peněz.

3. důchodce neboli prduch - klasický důchodce stoprocentně závislý na státní žebračence jíž si vylepšuje vstáváním v pět, aby byl v sedm na vrátnici, kde si přivydělává a zároveň tak šetří doma na topení i když má večer doma rampouchy :o)

+1/0
4.8.2011 0:17

Harpa-gon

Re: za pár let budou existovat tři druhy seniorů

R^;-D

0/0
4.8.2011 7:27

Pohodomil

Re: za pár let budou existovat tři druhy seniorů

To je jak levicové agitky... nějak ti tam schází ti, kteří nepatří do bodu 1 a 2 ale jsou na tom líp, než v bodě 3... tzn. ti, kteří si něco naspořili a státní "žebračenka" je jen přilepšením - těch bude většina;-)

0/0
4.8.2011 15:16

naxalite

Re: za pár let budou existovat tři druhy seniorů

Ekonom nejsem, ale jedno vim. Bod 2 ohledne fondu a zivotnich pojistek je uplne mimo misu. Kdybych presvedcoval dedu at si pred 30 lety odklada 1/10 platu (coz mohlo byt tenkrat tak 170 Kcs), tak by se musel asi hodne uskromnit. Neberu riziko tunelu apod. Dneska by mel neco malo pres 60.000,- Ja to jako zajisteni na stari moc nevidim:)

0/0
7.8.2011 10:01

siku

Re: za pár let budou existovat tři druhy seniorů

NEMÁTE PRAVDU. v kapitálových životních pojistkách , alespon tech, co mám jíá, je minimální garantované roční zhodnocení. Z hlavy nevím, ale tak něco kolem 2,4%, takž to pokryje inflaci a Tvůj děda by tedy měl pravděpodobně ne 60tis pro dnešní nákupy, ale mohl by za to nyní pořídit to, co za 60tis v tehdejší době.díky zhodnocení úspor s garantovaným zhodonocením. Není to moc,ale když to pokryje inflaci(snad) malé částky celý život neublíží, v budoucnu aspon neco navíc pohromadě bude.

0/0
14.9.2011 15:03

naxalite

Re: za pár let budou existovat tři druhy seniorů

To snad nemyslite vazne:) Podivejte se treba sem: http://www.estav.cz/finance/inflace.html  1991 56% inflace, 1993 20% inflace, 1998 skoro 11% inflace. To by me zajimalo, ktery fond to "vykryl". Zadny. Navic inflace je makroekonomicky ukazatel. Pokud bude nekoho zajimat (jako zajisteni na stari) nakup nemovitosti, tak najednou ze stotisicovych castek to jsou milionove castky. Tady jde o to, ze v dlouhodobem horizontu neni mozne uvazovat o jistotach v bankovnictvi. 45 svetova valka, 53 menova reforma, v 70letech taky tusim nejaka "mala reforma", 80 leta, propady 90 let  a v budoucnu? Predluzenost USA, predluzenost Eurozony...kdo vi co jeste prijde. Nerikam, ze sporit je spatne. Sporit je apriori vzdy lepsi nez dluzit. Ale o jistote vynosu bych vice nez pochyboval.

0/0
14.9.2011 15:15

politicky nekorektní trolejbus

Důchod je přežitek

a je jedno u koho na něj spoříte.

na penzi se nedá spořit, na penzi se musí investovat. Jedině tak přijdete k zajímavým pěnězům, které vás ve stáří uživí ...

0/0
3.8.2011 23:51

politicky nekorektní trolejbus

kalkulačka nepočítá s jedním parametrem

A to sice, pokud se chci nechat státem okrádat co nejmíň, tak že z principu vyvedu část peněz mimo letadlo zvané průběýný důchodový systém. 3+2, to už je celkem 5% mých peněz, které mi stát neukradne, aby se sociálně demokraticky přerozdělil. A to se vyplatí, byť na tom i třeba pár korun tratím.

Rozhodně věřím více renomovaným penzijním fondům ( nesmí být české, nebo s českým majitelem) než státu.

Ano, může přijít globální finanční krize, může padnout současný ekonomický systém, ale v tom případě mně už nemusí zajímat nějaký důchod a nějaké směšné potištěné papírky.

Protože to bude potom takový fičák, že první co padne budou státy a jejich rozpočty a potom jste se státním důchodem víte kde.... To potom státní dlužní úpisy ( měna ) nebudou mít hodnotu ani toho papíru a bude jedno jestli spořím na důchod u státu, nebo u AXY. Takže o 3% velmi rád snížím výpalné, co platím státu, stejně podstatnou část úspor na důchod ukládám do zlata, drahých kovů , a komodit

+1/0
3.8.2011 23:48

mihor

Re: kalkulačka nepočítá s jedním parametrem

Asi bych to nenapsal líp. Je ale prostě fakt, že pro socdemokraticky uvažující většinu tenhle systém není. Lidi si obecně neuvědomují, že pokud dělám práci, kterou může dělat kdokoli (na kase v Lidlu může sedět i jadernej fyzik a nejspíš to zvládne) prostě se budou mít špatně. Nebo ne přímo špatně ale rozhodně ne nadprůměrně. Chce to na sobě pracovat a nejen nadávat a závidět. A vůbec to není o možnostech. Znám člověka, který na najzapadlejší vesnici nadělal miliony na prodeji zmrzliny - jen proto že to dělá dobře k němu jezdí celej kraj. A pak znám člověka, kterej státem podporovanej sázkovej téměř monopol, kterej má vpodstatě jen příjmy, dostal na buben :)

0/0
4.8.2011 7:55

mihor

Re: kalkulačka nepočítá s jedním parametrem

A jen tak mimochodem, existuje dost příjmů, kde se člověk může rozhodnout, jestli je ten příjem z podnikání nebo "vedlejší" (pronájmy např.) Podle toho rozhodnutí se pak určí nejen výdajový paušál ale i to, jestli se z toho příjmu platí pojištění. A myslím, že v souvislosti se zamýšlenou úpravou výdajových paušálů a tímto pilířem se tady objevují nové možnosti. Takže znovu opakuju, že dva parametry pro rozhodnutí nestačí - dva parametry stačí na to, aby to Franta v hospodě u piva šmahem odmítnul jako tunel (slyšel to na Nově :).

0/0
4.8.2011 7:56

Cenda22

Re: kalkulačka nepočítá s jedním parametrem

tyhle cancy miluju. Můžeš mi říct, ty pokrokový pracante, co se stane, když všichni na sobě budou pracovat a budou chtít dělat na líp placených místech s vyšším odborným nasazením a odpovědností? To by nás tady muselo bejt deset a zbytek otroci ze zahraničí, co po půl roce bez nároku na cokoliv zase vypadnou z republiky. Člověk i na normální pozici si může zvyšovat kvalifikaci, nebo spíš dovednosti, aby mohl svoji práci dělat líp a efektivněji. Výsledkem potom je to, že mu práci neukradne nevzdělanej levák z Rumunska, nebo Číny. Samozřejmě za dalších předpokladů, které sám už neovlivní. U pokladní, uklizečky, a pod. podržtašek je to jedno, ale společnost se bez nich neobejde. A je jedno, jestli ta jedna odejde, stejně to někdo dělat musí.

A co potom, necháme tyhle lidi chcípat na ulici?

Přemýšlej a neplácej.

Tahle tzv. reforma je zas jen průšvih. Pár horních ušetří odvody a prohloubí se deficit. Jinej výsledek mít nebude. Následně peníze nebudou a zase se nějaká ta levárna vymyslí.

+2/0
4.8.2011 12:59

Bery

Ta kalkulacka ma jednu chybu...

A to chybu dost zasadni. Pocita pouze do dne odchodu do duchodu. Dnem odchodu do duchodu se totiz z fondu zacne vyplacet konstantni renta, ktera je rozpocitana na dobu 20 let a hodnota vkladu se jiz nebude dale zvysovat, ale naopak zacne klesat. Statni duchod bude (dle konstatniho zpusobu vypoctu) i po odchodu do duchodu stale valorizovan o 2% rocne. Pak se snadno muze stat, ze ten, komu se to vyplati dnem odchodu do duchodu, muze byt jiz za 2 roky ve zcela opacne pozici... ;-)

0/0
3.8.2011 22:35

airwar

Re: Ta kalkulacka ma jednu chybu...

Ano to je celkem logická úvaha.

0/0
3.8.2011 23:23

Petr-007

Málokterá soukromá firma přežije 30-40 let,

to je fakt který je zřetelný i ve vyspělém stabilním světě. Tak starých firem, které neprošly bankrotem, revitalizací, změnami vlastnických struktur je i v Německu, USA a dokonce i Anglii velmi, velmi málo. V ČR žádná !!! Jen hlupák investuje peníze do soukromé firmy s vázáním na tak dlouhé období, že jej firma nemá prakticky ani šanci přežít.

+2/0
3.8.2011 22:29

Hynek Vilém Jarmila reloaded

ne státnímu důchodu

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/197665/Ze-statniho-duchodu-a-zdravotniho-pojisteni-by-melo-jit-vystoupit.html

0/0
3.8.2011 21:47

airwar

Re: ne státnímu důchodu

Podle fotky vypadá celkem dospěla, podle textu co splodil bych ho tipnul na cca. 8 let, na hodiny dějepisu evidentně nechodil, sociologii nestudoval a princip zdravotního a penzijního pojištění (daně) nepochopil. Začínám uvažovat že začnu psát články o operaci mozku nebo jaderné fůzi, to bude při mých znalostech na podobné úrovni.;-D

0/0
3.8.2011 23:27

o vaše názory nestojíme

Pořiďte si vlastní bydlení

a zbytek investujte do zlatých mincí.

0/0
3.8.2011 19:20

dudlop

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

Tak bydlení o.k. - horší budou ceny energií... aby chudák důchodce za 30 let nedal radiátor do sběru, pořídil kamínka..komín z okna a nepálil nasbírané klestí-v horším případě parkety:-P Koupání jednou týdně ve studené vodě, maso jednou za kvartálRv.

+1/0
3.8.2011 19:30

Carlos

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

Krbová vložka s výmměníkem rulezz.

0/0
3.8.2011 20:34

politicky nekorektní trolejbus

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

tak v nejhorším může tu nemovitost prodat/pronajmout, a z výnosu pořídit něco levného na provoz.

Ono záleží, jaké máte nároky na živobytí, se zajištěným ( vlastním) bydlením, které je co nejméně závislé na energiích z veřejné sítě se dá pohodlně žít s pěti tisíci měsíčně.

Kousek pozemku ( ne stavební parcely) se pořídí za pakatel, studna vyjde na pár desítek tisíc maximálně. na parcelu postavíte mobilheim, nebo podobnou stavbu, na kterou nepotřebujete stavební povolení, k tomu tři ovce na sekání trávy :o), kousek záhonku s bramborem, mrkví a trochou žita,na střechu solární panely, nebo do kůlny dieselagregát.

Malý dobře zaizolovaný domeček nemusíte v našich podmínkách zase tak moc vytápět, běžné spotřebiče a vy sám ho v pohodě vytopíte. Pro případ opravdu tuhé zimy tepelné čerpadlo, nebo krb na dřevo / potom přikupte k pozemku kousek lesa/ .

Jde to, je to jenom o způsobu života, o tom, jestli jste ochoten trošku slevit a odpustit si pár věcí, které k životu vlastně nepotřebujete

0/0
4.8.2011 0:02

mihor

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

To si asi přestřelil ne - pokud se bavíme o Mobilheimu a Dobře zaizoolvaném domečku bavíme se o Voze a o Koze. Dobře zaizolovaný domeček nepostavíš na nestavební parcele :)

0/0
4.8.2011 7:58

politicky nekorektní trolejbus

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

ten mobilheim byl jenom příklad podobných staveb.

Na nestavebním pozemku nemůžete postavit objekt pevně spojený se zemí určený k bydlení. Ale klidně tam postavíte mobilheim nebo kontajnerový dům nebo "chatu" ( pokud jde o úřady, už jsem viděl i občanku s trvalým bydlištěm v chatce v zahrádkářské kolonii, tažke tohle dnes už problém není)

Sám o něčem podobném uvažuju, kvalitně zateplit kontajnerový dům jde, nedávno jsem si to počítal. Akorát to bude něco stát, zateplení musí být zvenku, takže potřebujete udělat kolem domu druhé opláštění a mezi izolaci,(nejlíp mi zatím vychází kamenná vlna ).

kontajnerový dům se dá postavit na betonové patky, takže ho postavíte i na louku za 20kc za metr

0/0
5.8.2011 11:00

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

Tys neviděl tu pohádku (na motivy sůl nad zlato?): Jak tam vdova králi Werichovi po nabídce drahých kamenů a zlata řekla, ať si je nechá, neboť ty si na chleba nenasype??? Tak to je něco podobnýho. Minci taky důchodce nezakousne. :-)

0/0
3.8.2011 21:14

Harpa-gon

Re: Pořiďte si vlastní bydlení

A peněz se nají nebo si ukousne z baráku?.:-P

0/0
4.8.2011 7:30

HeadShotSeven

nikdy

Strčte si svůj tunelfond do rekta !!

0/0
3.8.2011 18:07

STOP 09

Re: nikdy

R^

0/0
4.8.2011 4:44

mihor

Re: nikdy

Na diskuzích je skvělý právě to, že lidi diskutují a uvádějí argumenty a třeba se i poučí nebo jim dojde něco co nechápali nebo je nenapadlo. A je vždycky skvělý vidět když této možnosti někdo 100% využije :)

0/0
4.8.2011 8:00

TVK

Ani jedno, ani druhé ...

Základem bude čím dál víc se spoléhat sám na sebe, šetřit si a investovat sám. Riziko je podobné, výnos minimálně srovnatelný, spíš vyšší a likvidita v řádu sekund vůči desetiletím ....

Důchod je už dnes sociální dávka ta na přežití a bude to čím dál horší. Poměr vůči platům bude v nejlepším případ stagnovat, spíš tipuji pozvolný pokles a nůžky mezi bohatými a chudými důchodci se budou čím dál víc rozevírat. A ten, kdo bude spoléhat jen na stát, bude stopro v té druhé skupině.

+2/0
3.8.2011 17:42

airwar

Re: Ani jedno, ani druhé ...

Ano v zásadě máte pravdu, bohužel pro většinu občanů je při jejich možnost a znalostech průběžný důchodový systém nejlepší (jedinou) volbou.

0/0
3.8.2011 23:29

Jarouch777

Tak me vyslo ze se mi to vyplati, ze za dvacet let budu mit

duchod o 3 stovky lepsi. Nevite nekdo co si za to koupim za dvacet let ???;-O

0/0
3.8.2011 17:03

dudlop

Re: Tak me vyslo ze se mi to vyplati, ze za dvacet let budu mit

Cigára. Možná zbyde na sirky...pokud se ještě budou dělat. Když ne, tak gumovou žížalu-cukrovinky v trafikách na pultě;-D;-D

0/0
3.8.2011 19:04

Bery

Re: Tak me vyslo ze se mi to vyplati, ze za dvacet let budu mit

Cigara ne... ty budou za tu cenu uz za 10 let... ;-D

0/0
3.8.2011 19:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.