Diskuze

Pojistit a vystavit Monu Lisu v Česku by znamenalo miliardový zásek

Nejslavnější krádeží v historii uměleckých předmětů je uloupení obrazu Mony Lisy z pařížského Louvru. Stalo se 21. srpna 1911, tedy před sto lety. Finance iDNES.cz zjistily, jak drahá by byla pojistka, kdybychom chtěli slavný obraz vystavit v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Radek-333

22. 8. 2011 11:50
Tak to zafinancuje ČEZ a EON, jak je ve světě běžné

Tak to může zafinancovat nějaký velký podnik. Místo podpory gladiátorských zápasů fotbal a hokej, konečně něco užitečného. Tak to funguje všude ve světě, běžte se podívat do Národní galerie v Londýně a uvidíte to v praxi...

0 0
možnosti

poemcz

22. 8. 2011 22:02
Re: Tak to zafinancuje ČEZ a EON, jak je ve světě běžné

co je uzitecne na tom ze se vyplati jedna miloiarda aby nejaky obraz byl vystaven u nas? za ty prachy se tam muze 100 000 lidi vypravit do Parize...

0 0
možnosti

duky40

21. 8. 2011 23:14
no co

byl jsem v Paříži v Louvru viděl jsem a nějaký PR článek na pojišťovny mně nezajímá

0 0
možnosti

kilociP

21. 8. 2011 21:39
nesmys

clanek je nesmysl. Galerie Louver uz davno prijala rozhodnuti ze Mona Lisa se nikdy nikam pujcovat nebude...

0 0
možnosti

Rubik1

22. 8. 2011 23:29
Re: nesmys

To vůbec nebrání tomu, aby někdo na půjčení obrazu do Čech napsal odborný posudek, za který dostane přes známé od státu statisíce. [>-]

0 0
možnosti

pravda boli cenzore (5.nick)

21. 8. 2011 20:49
Přitom taková blbost, co ?

0 0
možnosti

Vendelín Nademlejnský mladčí 11

21. 8. 2011 18:36
No chtěl bych vidět ten odborný posudek

Taková Mirka Spáčilová by tomu dala maximálně 40% ;-D

3 0
možnosti

smartynaf

21. 8. 2011 21:55
Re: No chtěl bych vidět ten odborný posudek

R^;-D

0 0
možnosti

Vendelín Nademlejnský mladčí 11

21. 8. 2011 18:31
Může mi autor článku vysvětlit...

Co znamená pojem cena pojistky? Má to být snad pojistná částka? Anebo požadované pojistné? Anebo autor mezi těmito pojmy nerozlišuje a prostě si chtěl jenom trochu zažonglovat s miliardama?

0 0
možnosti

jrozec

21. 8. 2011 17:40
Připomíná mi to

Ty řeči o unikátnosti mi připomínají p. Wericha v roli Rudolfa II. když mu donesli 13. Monu Lisu :0)

0 0
možnosti

bezdukátů

21. 8. 2011 17:11
kdo

by to kradl a komu prodával? Mít to doma,  abych se na to mohl podívat ( stejně bych to nemohl nikomu ukázat ) to je tak snad pro paranoika, takže cena ŽÁDNÁ = NULA

0 0
možnosti

wotomtoje.

21. 8. 2011 16:28
Jaký to má smysl?

Podívat se na original, nebo na dobrou kopii, pro většinu návštěvníků není rozdíl. Vlastě pro nikoho, kdo by si obraz neprohlédl hodně zblízka nebo si ho neosahal.

0 0
možnosti

MiroTR

21. 8. 2011 18:00
Re: Jaký to má smysl?

No, zblízka se k němu nedostanete ani v Louvru a už vůbec by nedovolili ho omatlávat. ;-D  Dokonce kdysi byly úvahy, zda nevystavit jen kopii.

0 0
možnosti

NewScream

21. 8. 2011 14:28
Mona Lisa má hned několik převratných postupů

- „Šířka záběru“ použitá v obrazu (tedy zobrazení přibližně horní poloviny těla) se do té doby nepoužívala – osoby byly zobrazeny buď celé nebo jejich busty.

- Tehdejší středověcí portrétisté malovali převážně z profilu; malba částečně z profilu, částečně z anfasu byla na počátku 16. století až na výjimky nepoužívaná. Nezvyklé též bylo, aby postava na portrétu udržovala s divákem „oční kontakt“, jak tomu v případě Mony Lisy je.

(pokračování)

1 0
možnosti

NewScream

21. 8. 2011 14:29
Re: Mona Lisa má hned několik převratných postupů

- Pozadí za Monou Lisou je rozostřené. V soudobých malbách bylo naopak vše stejně ostré. Navíc, čím je na obraze pozadí vzdálenější, tím je rozostřenější a mdlejší.

- Do té doby zdaleka nejprokreslenější stínování a tónování, související s technikou sfumato.

- Vysoká anatomická věrnost (ruce).

- Do té doby neviděné detaily, např. v tkanině šatů.

Hmmm... (zdroj: wikipedia)

1 0
možnosti