Diskuze

Přehledně: Kdy je a není nárok na placené volno v práci

Na vlastní svatbu si dovolenou brát nemusíte, zaměstnavatel vám musí dát dva dny volna. Svatba, narození dítěte, ale i úmrtí blízkého člověka patří mezi osobní překážky, při nichž máte ze zákona nárok na pracovní volno. A v některých případech vám musí zaměstnavatel poskytnout i náhradu mzdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lvy

14. 9. 2011 16:09
Je vidět, že jsme stále za hlubokého komunismu.

Prostě zákon nutí někoho platit někomu jinému za něco co neudělal. Prostě absolutní nesmysl. Okamžitě by se mělo všechno zrušit. Dneska má každý možnost si věci zařídit tak, aby byl v práci když je potřeba a když už ne, tak si prostě může vzít dovolenou snad nebo ne?

Uvědomme si, že ve výsledku i tato "vymoženost" znamená např. vyšší ceny zboží atd. Rv

0 0
možnosti

miro.cz

16. 9. 2011 21:24
Re: Je vidět, že jsme stále za hlubokého komunismu.

...presne tak...

0 0
možnosti

Marek71cz

14. 9. 2011 14:32
Služebka - čas strávený na cestě

Mě by zajímala jiná věc. Jak je to se služební cestou ? Když mě zaměstnavatel vyšle na zahraniční služební cestu v trvání jednoho týdne, počítá se čas strávený cestováním do fondu pracovní doby ? Konkrétně, pracoviště (služební cesta) je cca. 500km od domova a cestováním strávím tak 10 hodin týdně.

0 0
možnosti

Neznám špinavé peníze

13. 9. 2011 23:13
Nárok na placené volno je tehdy

když to dovolí majitel, to byste děti měli vědět. :-)

0 0
možnosti

Neznám špinavé peníze

13. 9. 2011 23:13
Re: Nárok na placené volno je tehdy

hrubka, měly děti vědět. :-)

0 0
možnosti

Depresivní Robot Marvin

13. 9. 2011 20:26
Pohřeb

Na kolik dnů volna po vlastním pohřbu mám nárok?

0 0
možnosti

pipla osmahlá

13. 9. 2011 21:50
Re: Pohřeb

Sakryš a co co bude s výplatou tě nezajímá ;-D?

0 0
možnosti

Rokba

13. 9. 2011 17:50
Hmm...jen si pindejte...

co vám zaměstnavatel všechno musí platit, ... jednu takovou mám taky ve firmě, chce volno, aby doprovodila k doktorovi sedmnáctiletýho syna!!! (patrně retardovaný, když tam sám netrefí).... nu což, Úřad práce je nablízku...

1 0
možnosti

dory

13. 9. 2011 17:53
Re: Hmm...jen si pindejte...

Vaše blbost. Tak ji vyhoďte nebo pokárejte. Na diskuzi IDnes to asi nevyřešíte.

2 0
možnosti

bubla

13. 9. 2011 17:43
Placené volno když jdu k lékaři?

Já měl dojem, že mám nárok jen na neplacené volno? Takže jsem si svoje návštěvy u lékaře nadělával zbytečně?

0 0
možnosti

pipla osmahlá

13. 9. 2011 21:52
Re: Placené volno když jdu k lékaři?

ano ,to ano ..máte mnoho přesčasů:-)R^

0 0
možnosti

januari06

13. 9. 2011 12:42
Je zvláštní

Je zvláštní, že lidé s menším pracovním výkonem / nechci říct morálkou / mají vždycky - chudáci tu smůlu, že je doktor  jak potvoru objedná na 10 nebo na 11h a vždycky se tam strašně dlouho zdrží... a tak až Vám bude zaměstnankyně jezdit 2 x měsíčně s dítětem na kontroly k doktorovi do města 30 km a 2x v měsíci jí to zabere celý den a zrovna nikdy se nedá objednat na ráno a přijít třeba v poledne do práce. A zkuste něco říct nebo naznačit, že je hodně práce. Ona na to má nárok, že. Tak až se ucho utrhne a budete muset někoho propouštět, tak víte koho. 19 dnů volna za rok, které Vy musíte proplatit a navíc zaplatit za to, že tu práci udělá v přesčase někdo jiný. A jiní zaměstnanci se dokáží objednat na 8 a přijít po 10h pracovat. Nárok nenárok. Těm pak lze tolerovat lecos, pokud se někdy nezadaří.

12 0
možnosti

cassul

13. 9. 2011 12:51
Re: Je zvláštní

Jo, přesně tak to je. Zajímavé je, že pokud někdo dělá na provizi nebo podíl na zisku, tak s tím nikdy nemá problém a s lékařem si to domluví a zajistí bez problémů, snadno a rychle...

2 0
možnosti

Askii

13. 9. 2011 12:11
Za chvíli budou stejnak všichni pracovat na ŽL

Na pracovní poměr budou pracovat pouze lékaři, IT a ekonomové, protože je jich zatím nedostatek. My ostatní se pomalu přizpůsobíme tzv. zpružnění pracovního prostředí, čili znevýhodnění pozice zaměstnance vůči zaměstnavateli. Teď právě sháním práci a to málo, co je, je na ŽL za hrubou mzdu, co si člověk ve stavebnictví vydělal v roce 2007 čistého. Ať žije kapitalismus aneb shůru do bídy.

0 0
možnosti

cassul

13. 9. 2011 12:24
Re: Za chvíli budou stejnak všichni pracovat na ŽL

A proč by měla firma nabírat vlastní zaměstnance, kterých se pak bude obtížně a draze zbavovat, když potřebuje zajistit jen určitou práci? Tak si na to najme jinou firmu. Je to pro ní logicky jednodušší a levnější. Tak to holt je a nevidím na tom chování nic špatného. Z hlediska majitele firmy by bylo dokonce chyba jako hrom, kdyby to nedělal tím nejlevnějším způsobem. Otázka je, jestli náhodou nemáme neuvěřitelně komplikované a provozně drahé předpisy a zákony, týkající se zaměstnávání lidí. Pokud by bylo pro firmu jednodušší a levnější toho zedníka zaměstnat, bezpochyby by to udělala.

0 0
možnosti

JayVandermark

13. 9. 2011 11:07
Narození dítěte

je osobní překážkou? Např. úmrtí je osobní překážkou, protože je nečekané a hlavně NEOVLIVNITELNÉ. Naropzení dítěte si otec dítěte sám zvolil, sám narození dítěte OVLIVNIL, narozdíl od úmrtí blízkého. Z tohoto důvodu by si na narození dítěte měl vybrat dovolenou, maximálně dostat NEPLACENÉ volno.

1 0
možnosti

kalifkaca

13. 9. 2011 11:17
Re: Narození dítěte

Vy asi děti nemáte, že? Jak otec ovlivní (nebo kdokoliv jiný), kromě plánovaného císařského řezu, kdy se kdo narodí?

7 0
možnosti

Řepka4ever

13. 9. 2011 9:21
Pohřeb

Mě se zkoušel vedoucí namluvit, že na pohřeb matky mi žádné volno dávat nemusí, že jestli chci jít musím si za sebe najít náhradu. Tak jsem zašel na pracák, poradil jsem se s takovou paní, dala mi písemě jak to je, zaměstnavatel mě na pohřeb samozřejmě pustil, ale se slovy, že to přece není nic tak zlého, že po mě chtěli abych v den pohřbu přišel do práce.... Pro jistotu na ně ta paní poslala kontrolu a teď už s volny a propustkami problémy nejsou :-)

1 0
možnosti

cassul

13. 9. 2011 12:03
Re: Pohřeb

Ano, není nad dobré vztahy na pracovišti, kdy běžně na zaměstnavatele chodí pracovníci udávat na ÚP. Jak můžete v takové firmě vydržet? A jak může zaměstnavatel vydržet s vámi?

1 0
možnosti