Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejbezpečnější platby kartou na internetu nabízejí tři banky

Podíl objemu internetových transakcí na celkovém objemu plateb kartou je v Česku jen zhruba dvouprocentní. Lidé k placení zboží na internetu nepoužívají svou platební kartu hlavně kvůli strachu z jejího zneužití. Obavy jsou ale zbytečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libra

...

Že by P.R. článek? ;-D

0/0
19.9.2011 8:07

sf2

bláboly

To jsou zase bláboly... Tuto službu podobnou první v ČR spustila Expandia banka, potom Ebanka a ve finale to koupila Raiffeisen bank... A  navic maji jeste  okamžité automaticke zamykáni platební karty po každé transakci a tak je z cela vyloučeno její zneužití... Tento systém používám už dlouhá léta a nebojím se někam zadat své číslo kreditky, protože pokud neodemknu sám svojí kartu tak je to bezcený kus plastu nic víc...;-D

0/0
18.9.2011 1:15

tLamička

zbytečné obavy?

Podíl objemu internetových transakcí na celkovém objemu plateb kartou je v Česku jen zhruba dvouprocentní. Lidé k placení zboží na internetu nepoužívají svou platební kartu hlavně kvůli strachu z jejího zneužití. Obavy jsou ale zbytečné.

Zdroj: http://finance.idnes.cz/nejbezpecnejsi-platby-kartou-na-internetu-nabizeji-tri-banky-pu5-/bank.aspx?c=A110914_143118_bank_bab

obavy jsou zbytečné...hahaha. nejsou. myslel jsem si, že se mi to nemůže stát a.. stalo se. ještě že jsem rychle kartu rychle zablokoval a objednávky ihned stornoval. škoda nevznikla, trestní oznámení bylo k ničemu, nikoho nechytili. od té doby šlus.

0/0
17.9.2011 21:55

REMET

fakta?

Ty fakta jsou super... Klienti Postovni sporitelny jsou vetsinou duchodci a ti na internetu opravdu moc neplati. Relevantnejsi udaje by asi meli KB a CS - ikdyz KB minimalne drive vsem automaticky zakazovala platby na internetu a CS ma klientelu podobnou jako PS. Na druhou stranu klienti treba RB a mensich bank s inet bankovnictvi budou mit procento plateb po internetu radove vyssi.

0/0
17.9.2011 17:12

sparťanský virtuos

Re: fakta?

No, je mi 30 let a jsem klient Poštovní spořitelny.

ČSOB má společně s Poštovní spořitelnou 3 miliony klientů. Česká spořitelna má klientů 5 milionů.

Přesto má ČSOB vyšší objem uložených aktiv než Česká spořitelna. Takže důchodce hledej spíš v ČS. :-P

0/0
17.9.2011 18:58

radaumacher

Re: fakta?

To zcela sedí. Česká spořitelna má určitě většinu důchodců, takže alespoň tři miliony a když započteme i nejmenší statistickou část zbylých důchodců, tak má Česká Republika asi 4-5 mil. důchodců. Vážně lidi, čím myslíte?

0/0
17.9.2011 21:04

mokrykcb

karta je nejnebezpečnější způsob placení!

osobně kartou vůbec neplatím,vyjma internetu kde používám visu od mbank a průběžně ji dobíjím tj.držím tam nevelkou částku

0/0
17.9.2011 15:11

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

A proč by měl být? 8-o Skutečnost je totiž přesně opačná.

0/0
17.9.2011 20:37

mokrykcb

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

jelikož o peníze můžete přijít ani nevíte jak!

naopak pokud platíte hotově je riziko nulové!

0/0
17.9.2011 20:41

radaumacher

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Máte pravdu! Když si totiž někdo pouze koupit plně vybaveny mobil, těch 12 tis. ponese bezpečně v kapse. Akontaci na automobil, např. 90 tis. také radši v suchu v kapse než věřit té plastové zlodějce!:D Tady se člověk občas pobaví víc než v televizi.

0/0
17.9.2011 21:07

mokrykcb

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

ano máte pravdu!

pochopil jste rozdíl,že jelikož o hotovost můžete přijít pouze vlastí blbostí o peníze z karty během vteřiny ani nevíte jakR^

0/0
17.9.2011 21:10

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Jojo, loupežné přepadení je rozhodně vlastní blbost. ;-D Zatímco předání údajů o své platební kartě do pochybných rukou nee. A v tom prvním případě navíc dostanu své peníze i vrácené, že? Hele, neměl bys kvokat o věcech, o kterých vůbec nic nevíš. Jsi pak totiž k smíchu. ;-DRv

0/0
18.9.2011 11:16

mokrykcb

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

no k smíchu jsi tu akorát ty šmudlo!

samozřejmě jsem myslel obrání kapsářem...loupežné přepadení to vůbec nekomentuji...všichni určitě chodí dle tvého nakupovat drahou věc o půlnoci;-D

v tom prvním případě je reklamace většinou zdlouhavá a zdaleka ne ve všech případech dojde k vrácení peněz! nejdřív si o tom něco zjistěte a pak rozumujte!

0/0
18.9.2011 11:50

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Co to zase plkáš za nesmysly, šášulo? Loupežná přepadení se u tebe v pohádkové říši dějí jen v noci? 8-o A když tě v té tvojí pohádkové říši obere kapsář o platební kartu, tak ti z ní sebere peníze? A když tě obere o hotovost, tak to můžeš někde reklamovat a někdy ti i ty peníze vrátí? Hele, nech už toho, třískám se tu smíchy, až to není hezký. ;-D Fakt bys měl psát jen o věcech, kterým rozumíš. Teda pokud nějaká taková je. :-/

0/0
18.9.2011 12:36

mokrykcb

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

hele puso s tebou to nemá cenu - jestli to s tebou tříská,tak si vem tabletku a zavolej sestřičku!

diskuze(no s tebou spíše nediskuze) už je stejně někde jinde...ty převracíš moje slova mistrovsky(nevěřím,že jsi tak hloupý a myslíš to vážně)..

v článku jde pouze o bezpečnost platby po internetu a to snad i s tebou se shodnu na tom,že ať je systém zabezpečný jak chce,tak stačí znát číslo karty,platnost a někdy cvv kód a můžu platit po netu jak chci - to ti připadá bezpečné?!8-o

0/0
18.9.2011 12:56

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Ano, to mi samozřejmě připadá bezpečné. Že ty neumíš dodržovat elementární zásady bezpečného používání platební karty na internetu, na tom nemůže nic změnit. Mimochodem, je-li řeč pouze o bezpečnosti placení na internetu, proč sem taháš ty svoje plky o placení hotovostí? 8-o

0/0
18.9.2011 13:05

mokrykcb

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

tak hotovost jsi sem nepřímo zatáhl ty..

chtěl bych tedy poučit o té bezpečnosti

0/0
18.9.2011 13:21

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Máš to i tady v diskusi napsané hned několikrát.

0/0
18.9.2011 13:40

hrcprcsalala2

Re: karta je nejnebezpečnější způsob placení!

Jasně, pokud platím hotově, tak o peníze opravdu přijít nemůžu. ;-D Tihle finanční experti z mateřské školky se zkušenostmi Lojzy z kravína jsou opravdu k smíchu... Rv

0/0
18.9.2011 11:12

skrbling

Nerozumím obavám

Podle zákona o platebním styku je banka povinna platbu, která není autorizována PINem na požádání automaticky vrátit. Riziko nese ona. Vyzkoušeno. Jednomu mému známému sponzorovala Komerční banka nejeden nákup na iTunes.

0/0
17.9.2011 12:29

bestik

Bezpečnost

Tato ochrana je krásná, ale v praxi má jednu vadu. V dnešní době nejde úplně tak o ochranu údajů u obchodníků, ale spíše u uživatelů. Při platbě na internetu stačí zadat pouze čísla, které máte napsané na kartě. Pro potencionálního zloděje pak stačí tyto čísla zjistit. A je to rozhodně jednodušší např. v obchodě nebo přímo v PC nešťastníka. Většina dnešních PC totiž není extra dobře zabezpečena. Takže je super že se našla další ochrana, ale z mého pohledu nemá zas tak zásadní význam. Nikdo se nebude snažit překonávat takovýto bezpečný systém, když se informace dozví daleko lehčí cestou.

0/0
17.9.2011 12:24

mikebastak

Re: Bezpečnost

Co kdyby jste si to precetl znova, pozorne a az na konec. ;-D

0/0
17.9.2011 20:10

lub777

Peniaze už nie sú to, čo bývalo

Vlastne ani nemajú žiadnu cenu, len ľudia ešte o tom nevedia. To sa potom bankám ľahko vracajú podvodné transakcie.

+1/0
16.9.2011 21:43

anncz

haha, ceska kotlina

V celem civilizovanem svete staci zavolat do banky a castku vam vrati a nepoctivemu obchodnikovi zablokuji ucet. Jenom v Cechistanu prenaseji odpovednost na klienta s nejakymi obskurnimi 3D secure (lol)... uz vidim jak to pouziva duchodce.

0/0
16.9.2011 21:19

skrbling

Re: haha, ceska kotlina

U nás to funguje taky tak (ze zákona), jenom banky o tom zarytě mlčí a radši Vám prodávají nejrůznější pojištění.

0/0
17.9.2011 12:29

roddie2

secure nesecure

vtip je v tom, že jakmile člověk jednou zaplatí na obchodě bez 3D Secure, kterých je řada, už si nemůže být jistý, zda se údaje z karty někde nepotulují (a to nemluvím o tom, že je řada dalších způsobů, jak se takové údaje mohou profláknout). A tím pádem upřednostňuji univerzálnější řešení. Takové, u kterého je mi vlastně jedno, jestli mi někdo fraudnul číslo z karty, protože na účtě (až do platby) nic nemám, resp. mám limity na nule. A že bych se o neautorizované platbě rychle dověděl nemám pochyb - zamítnuté transakce mi okamžitě chodí na mobil.

0/0
16.9.2011 15:04

P3tr4

Skoda..

"..3D Secure, který zajistí bezpečnost tím, že údaje o své kartě (číslo karty, datum expirace, CVV/CVC kód) neposkytujete obchodníkovi, ale přímo bance."

Autor si pravdepodobne neuvedomuje, jaky nesmysl prave napsal.. to samozdrejme neni pravda.

Kazdopadne, at uz 3D Secure nebo ne, pokud je kreditni karta opravdu odcizena/zneuzita, klient sve penize vzdycky muze dostat zpet (minimalne u Visa a MasterCard). Bohuzel tyhle sluzby stoji banky penize, takze je neinzeruji, ale provest je musi, pokud na tom klient trva.

iDnes, mrknete na evropske trhy a hlavne pak USA, kde "chargeback" je jedna z nejjednodussich veci a denne vyuzivana tisici majitelu platebnich karet. Skoda, ze informace zde uvadene z vetsi casti neodpovidaji skutecnosti.

0/0
16.9.2011 13:08

repulsive

Re: Skoda..

obvinit někoho z nesmyslu bez jakéhokoli důkazu, to dovede opravdu každě jelito.

0/0
16.9.2011 13:40

Dawerius

Re: Skoda..

A proč by to nebyla pravda? Při nákupu se připojuješ přes server Tvé banky. Nikde jinde.

0/0
16.9.2011 14:15

Korektní Želva

Re: Skoda..

Příště než začneš plácat blbosti, tak si nejdřív zjisti fakta.

Při platbě přes 3D secure obchodník opravdu nemá šanci zjistit údaje o kartě. Jediné co zjistí a co mu také stačí je, jestli platba proběhla a nebo ne.

0/0
16.9.2011 14:30

entony13

V rodině máme spořku, RB a mBank

a tak využíváme platby přímo z banky bez prostředníka :-). Kasa, Mall umožňují platit ekontem a nebo spořkou, cest je více a banky se snaží vyhnat Visu a Mastercard

0/0
16.9.2011 12:43

Frost.silenec

Re: V rodině máme spořku, RB a mBank

vy jste uzivtel nad kterym si sporka a RB jen mne ruce, protoze jim setrite penize ze to ze v budoucnu treba nebudou podporovat VIsa / Master card vubec, naopak dobre jim tak, kdyz zdiraj normanli lidi, tak at aspon ta visa s mastercardem je trosku zdira... ja osbone pouzivam mbank cca 4 roky a jedine co jsem kdy platil jsou poplatky za vyber v zahranici, bohuzel nekteri lide nemohou odejit od lichvaru jako je ceska sporka...

0/0
16.9.2011 17:00

jan.banos

Re: V rodině máme spořku, RB a mBank

a které karty by podporovali když ne Visa/MC ?

V tom případě ať zavedou vlastní typ karty, tak jako v Německu/Rakousku EC karty.

0/0
16.9.2011 21:46

Niky79

Nemate pravdu!

"Podíl objemu internetových transakcí na celkovém objemu plateb kartou je v Česku jen zhruba dvouprocentní. Lidé k placení zboží na internetu nepoužívají svou platební kartu hlavně kvůli strachu z jejího zneužití."

Nezlob te, ale mylite se. Neni to kvuli zneuziti, ale kvuli tomu, ze proste neni duvod, proc by mel CESKY obchodnik dostat me penize predtim, nez posle zbozi. Narazim tim nejenom na podvodne shopy, ale take na shopy, ktere deklaruji, ze maji zbozi skladem, ackoliv nemaji.

+1/0
16.9.2011 11:13

preaxik

Re: Nemate pravdu!

Když si člověk vybírá prověřené obchody (stačí googlovat), tak je to v pohodě.

0/0
16.9.2011 11:55

lukask2007

Re: Nemate pravdu!

Stačí u nakupování na internetu trochu přemýšlet a ne kupovat v prvním nejlevnějším eshopu na který narazím - jak to má většina nakupujících ve zvyku... Kdo koupí např. mobil na deseti tisících o tři tisíce levněji, než je jeho běžná prodejní cena, ať se pak nediví...

+1/0
16.9.2011 12:26

Dawerius

Re: Nemate pravdu!

Ale pokud se rozhodnu nezaplatit předem, tak platím třeba pade za dobírku. Ale já třeba platím kartou v Alzáči. Objednám zaplatím kartou a stavím se pro to cestou z práce. Nemusím se stavovat u bankomatu a vybírat. Přijdu k platebnímu terminálu v Alzáči. Zadám PIN a jdu do skladu pro zboží.

0/0
16.9.2011 14:19

tx999

Re: Nemate pravdu!

Zrovna v Alze mi prijde pri osobnim odberu pohodlnejsi zaplatit kartou na miste - nemusim zadavat desitky cislic, staci jen ctyri (PIN)

0/0
16.9.2011 15:03

yawar

Re: Nemate pravdu!

Zrovna v Alzáči je platba kartou jen u obchodníka - takže vyet si číslo, pak čekat až na mě dojde řada.... I hotově je to rychlejší.

0/0
16.9.2011 15:40

Korektní Želva

Re: Nemate pravdu!

Já na interentu platím asi 90% objednávek předem. Kartou, nebo převodem na účet a NIKDY jsem neměl problém. Víš, ono stačí používat rozum a nemusíš se bát že tě někdo okrade. Stačí nakupovat tam, kde prodejci důvěřuješ a ne tam, kde ti nabídne o desetikorunu menší cenu, ale je to očividně pochybnej obchod.

+1/0
16.9.2011 14:32

narcotic

Re: Nemate pravdu!

Platím kartou na internetu od roku 2004. Provedle jsem řádově stovky transakcí jak v tuzemských e-shopem, tak v zahraničních (včetně exotických zemí jako Thajsko či Turecko...). Nikdy nebyl jediný problém. Je to velmi pohodlné a pokud člověk dodržuje elementární pravdila bezpečnosti, tak se bát nemusí... Mě si platba kartou natolik získala, že preferuji e-shopy, které ji umožňují... Nikomu ale svůj názor nevnucuji, chápu, že někdo má prostě strach, a tak je tu cash, vždyť vpořádku....

+1/0
16.9.2011 22:06

El Magnifico

3D Secure je dobrý směr

3D Sec Issuer je dobrý nástroj pro masy klientů bank, kteří nejsou znalí všeho kolem využívání karet na internetu a jistě povede k jejich většímu pocitu bezpečí. Zde banky chválím za velké investice do této technologie. Je to však zároveň i nástroj k snížení ztrát bank a to proto, že dle novely zákona o platebním styku jsou banky povinny uvést účet do původního stavu pokud klient označí e-com transakci za neautorizovanou. Klient je tedy chráněn zákonem. Některé rozporované transakce dokáže banka vyreklamovat u acquirera, některé ne a ty ji způsobují zmíněnou škodu.

Byly tu připomínky, že nepoctivý klient může ustanovení ZoPS zneužít. To jistě může, ale banky mají společně s PČR nástroje jak transakce a tvrzení klienta prověřit. Je dobré vědět, že nepoctiví či vychytralí klienti se již objevili a skončili u soudu a byli odsouzeni.

0/0
16.9.2011 10:56

jan.banos

3D Secure - Naprostá většina internetových obchodů

... ano, obchodů v ČR.

Radši si přečtu článek on někoho, kdo tomu rozumí:

http://www.mesec.cz/clanky/tipy-na-platebni-karty-ktere-radeji-nepouzivat/

http://www.mesec.cz/clanky/bezpecne-platebni-karty-existuji-nebojte-se-platit-na-internetu/

0/0
16.9.2011 10:01

oldskool88tdood

3D brýle dostanem taky ZDARMA!?

Doufám, že to u poštovní spořitelny nezavedou jako povinnost, jinak jdu jinam. Už to vidim ty problémy s platbou. Pan Google mi naznačil něco v tom smyslu, že paypal podporuje tohle 3D jen u "pro" účtu,... a když paypal ne, tak to chci videt ostatni jak jsou na tom s podporou (jestli jsem teda čet správně).

0/0
16.9.2011 9:29

roddie2

Tak trochu demagogický článek.

Vytáhnou jeden způsob zabezpečení a ostatní banky / karty, které ho nepodporují, ačkoli mají jiné, stejně účinné možnosti zabezpečení online plateb, jsou postaveny do role "nebezpečných". To není nic než placená reklama nebo zásadní neznalost autorky článku. Košer by bylo minimálně v odstavečku upozornit, že existují i jiné způsoby zabezpečení.

+4/0
16.9.2011 9:21

preaxik

Re: Tak trochu demagogický článek.

R^

0/0
16.9.2011 9:22

Pavel Černík

Re: Tak trochu demagogický článek.

Dobrý den, základní zabezpečení které se doteď v praxi používalo bylo pokud vím pouze opsání CVV. Tzn každý kdo měl třeba jen na minutu fyzický přístup ke kartě (včetně pokladních v supermarketu) byl schopný provést platbu Stejně tak stačilo vzít kvalitní kameru s teleobjektivem a ve velkém hypermarketu máte za den jistou šanci že někdo svoji kartu ukáže a údaje budete schopní přečíst. To vám přijde jako bezpečné? mě ne.

Nebo znáte nějaké další zabezpečení, které se doteď používalo?

0/0
16.9.2011 9:27

tx999

Re: Tak trochu demagogický článek.

Napr. moznost online nastaveni limitu ke karte (na stejnem principu funguje zamykani/odemykani karty)

+1/0
16.9.2011 9:33

PatrikChrz

Re: Tak trochu demagogický článek.

ano, znam, viz muj prispevek "jsou i bezpecnejsi karty". Staci si zcela zablokovat internetove transakce (mBank). Zdarma a ucinnejsi nez 3D secure.

+1/0
16.9.2011 9:34

pan vomáčka

Re: Tak trochu demagogický článek.

to je ochrana platby kartou na internetu jak stehno ;-D ještě lepší je žádnou kartu nemít viď? respektive nemít vůbec bankovní účet, tím seš 100% chráněnej R^ a úplně nejlepší je vůbec neexistovat - nic se ti nemůže stát ;-)

0/0
16.9.2011 10:04





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.