Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtěte podmínky, vyhnete se chybám při splácení úvěru

Zdánlivé maličkosti a nepozornost k vám mohou přivést až exekutora. Stačí třeba špatně vyplněné číslo a malér je na světě. Jaké nejčastější chyby dělají klienti splátkových společností?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

datum splatnosti na aplikacich

jen takova malickost... pokud platite pres internetbanking nebo mobilni tel., tak se vas aplikace zepta na datum splatnosti, kdyz ho zadate podle faktury, tak poslete penize pozde... takze nejen klienti delaji chyby, lae i banky klamou...

0/0
11.10.2011 19:55

diskuter99

Přečtu si je - a co dál?

na jejich změnu stejně nikdo nepřistoupí ... takže buď to ber tak, jak to je, anebo jdi jinam .... když si ale potřebuji (?) půjčit, tak nemám na výběr, všechny podmínky jsou zhruba stejné

0/0
29.9.2011 9:49

A přece se maže...

Home Credit...

Včera jsem se pár hodin probíral insolvenčním rejstříkem... Velmi zajímavé čtení, nenarazil jsem na jediný případ, kde by nefiguroval jako věřitel Home Credit. A fakt by mne zajímalo, jak můžou banky (včetně České spořitelny) rodině z Mostu s příjmením typickým pro pracovitou menšinu a celkovým příjmem 24000 Kč napůjčovat celkem 2,6 mega... Přičemž jediným majetkem dotyčných je barevná TV, lednice a rychlovarná konvice.

0/0
28.9.2011 22:37

iubit

Pán z Providentu...

...chtěl asi spíš říct, že Provident zná klienta jako vola, který je ochotný platit RPSN více než 500% (ne jako paní Novákovou ze 3. patra...).

0/0
28.9.2011 19:21

Pavel Chlu

"Vymáhání" dluhů České spořitelny.

Když máte trochu štěští a to "správné" telefonní číslo začne po Vás České spořitelna "vymáhat" dluhy, aniž byste byl jejím klientem nebo někomu ručil. :-/

Mé tříleté martyrium s touhle parodií na banku je popsáno zde:

http://chlumsky.blog.idnes.cz/c/210996/Profesionalove-z-Ceske-sporitelny.html

+2/0
26.9.2011 7:55

Nahlas se ti směju 2

Re:

"Paní ze spořitelny jsem odvětil, že nejsem pan Miloslav Jeníček a zavěsil jsem." - dál jsem nečetl. Nedivím se, že když ty na ČS jdeš přístupe "fuck-off"od první vteřiny komunikace, oplácí ti to ona stejným metrem.

0/0
26.9.2011 10:56

bombai

Re:

A proč by nemohl? Když se mne někdo zeptá, jestli jsem ten a ten, a já jsem jiná osoba, tak prostě způsob "fuck- off" tedy končím a zavěsím je naprosto legální. Kdybyste to dočetl, tak pán pak 4 x písmně informoval ČS o jejím omylu, tedy záměně telefonního čísla a ani to mu nepomohlo. A vaše poznámka o oplácení stejným metrem je zcestná, protože omylu se dopustila ČS, takže oni nemají co oplácet, ale co nejdříve situaci vyřešit, napravit a ještě se omluvit za zůsobené nepříjemnosti.

+4/0
26.9.2011 14:15

Nahlas se ti směju 2

Re:

Každý člověk, který není á priori nastartovaný proti jakékoliv instituci si umí velmi dobře představit, že k takové situaci prostě může dojít. Není to vina ani dotyčného ani instituce. Je to vina původního klienta, který nenahlásil změnu.

Postoj "s váma se vůbec nebudu bavit" je pro mne projevem hulvátství a buranství, zvlášť když z toho mohou pro dotyčného ze strany instituce celkem logicky vyplývat nepříjemné důsledky.

Nevím jak ostatním, ale mě prostě nedělá problém do telefonu někomu něco normálně vysvětlit a tím celou věc jednou pro vždy vyřídit. Někdo si holt potřebuje vytvářet problémy, tak ať si je vytváří...

0/0
27.9.2011 9:42

eQuido

Re:

To ano. Ale pokud 4x banku informuje o chybě a ona po páté zavolá znovu, pak rozumím tomu, že se s nimi bavit už fakt nechce...

0/0
27.9.2011 11:24

Nahlas se ti směju 2

Re:

Ale notak, proč to překrucování a demagogie?

Dotyčný neurotik se s bankou odmítl bavit hned napoprvé po jejích prvních pár slovech, ne napopáté, jak se snažíš nesmyslně podsouvat...

+1/0
27.9.2011 15:05

bombai

Re:

Ale proč by měl, nemusí se nikým bavit, to není jeho povinost, on se s nimi bavit napoprvé nemusel...ani napodruhé..jednalo se u problém ČS, pán na něm neměl žádný podíl.... A když problém trval, tak podle vyjádření dotyčného pána je již informoval písemně - tedy elektronicky - a stále nic.

0/0
27.9.2011 16:38

Nahlas se ti směju 2

Re:

Jojo, vzdor a žlučovitost (logicky) vedoucí k dlouhému martýriu namísto chvilinky vstřícnosti a lidské domluvy.

.

Holt každý jedná tak, jak mu vyhovuje.

0/0
27.9.2011 16:48

bombai

Re:

No co, pána neí dokonalý, to ani ČS ne. Fakt je, že Vy umíte teoreticky veškeré situace v internetových diskuzích pořešit ve Vánoční pohodě a tak ned věcí...hlavně nám vždy poradíte, jak a co bychom měli udělat, či jak jsem se měli zachovat, no a my, primitivové a nevděčníci se holt odychylujeme mimo vaše ideály.

0/0
27.9.2011 17:51

Nahlas se ti směju 2

Re:

Víš, to nejsou ideály, tomu se říká logika. Ideály jsou něco fakticky jiného.

A myslíš, že jsem nikdy nemusel řešit omyl nějaké instituce? Ono je dobré vědět, co člověk v dané situaci chce a chovat se podle toho.

0/0
27.9.2011 19:13

A přece se maže...

Re:

Proboha, a proč by se s ní měl bavit? Mně nedávno taky volal  nějaký maník ze spořky, že hledá pana X.Y., tak jsem mu sdělil, že dotyčný nemá ono číslo nejméně 5 let a  řekl mu "na shledanou", proč bych se ním měl dál vybavovat?

0/0
27.9.2011 21:20

Nahlas se ti směju 2

Re:

Jojo, lidí, jako jsi ty, tedy preventivně přednaštvaných, neochotných, zapšklých, nepřátelských, těch je na ulicích bohužel většina.

0/0
28.9.2011 7:02

A přece se maže...

Re:

No ještě že je menšina lidí, jako seš ty... Kterým někdo náhodou zavolá, že shání Frantu Vopršálka, a dotyčný mu řekne, že Vopršálka sice nezná, ale jinak že může Vopršálka ve všem zastoupit... Třeba v ve splácení dluhů...

0/0
28.9.2011 22:32

Nahlas se ti směju 2

Re:

Že tebe napadne takovéhle řešení neznamená, že i všichni ostatní jsou na tom s myšlením tak prachbídně.

0/0
30.9.2011 13:51

CrayXLP

Tohle je nesmírně "mazané" - platba za upomínky

Nevím, koho z vás to kdy napadlo, ale platit PREDEM DOHODNUTE pokuty za zaslané upomínky je RITO jak "taxi na Ruzyni".. Nepochybuji o tom, že min.  jedné polovině české populace to naprosto NIC neříká, protože to TOTALNE nedokáží rozumově zpracovat (žel, je to smutný fakt), ale je to opravdu naprosto geniální hříčka ze stran těchto společností + mají PEVNOU OPORU v EU zákonech, které udávají, že náklady na upomínku dlužníka jsou přijatelné do výše cca 25 EUR (tj. asi 540 Kč).

a ten for spočívá v tom, že POKUD BY si neúčtovali za upomínku u dlužníka (a takového, co vůbec neplatí, každý měsíc zmíněných 340 kč), tak na konci roku jim to dá 12 * 340 Kč. Zákonná sazba úroku z prodlení v České republice je stále 7.85 p.a. (za rok). Půjčí-li si tedy někdo pouze 10.000 Kč a nesplácí, pak by po roce po něm mohla daná úvěrová společnosti požadovat 785 Kč - ale s tímto ustanovením na něm "vydělá" 4.080 Kč".

0/0
26.9.2011 1:11

voloda44

Re: Tohle je nesmírně

nechápu co tím chtěl básník říci ???

0/0
26.9.2011 19:06

Rubik1

Re: Tohle je nesmírně

Tím chce říct, že pro banku je výhodné, když proces splácení jakkoliv zkomplikuje a inkasuje peníze za upomínky. S upomínkama totiž má mizivé náklady. Například to, že nepřijme platbu vyšší než dohodnutou, a to třeba jen omylem o korunu se lišící a pak pošle pokutu (upomínku), to je prostě jeden ze způsobů, jak zneužívá mořnosti účtovat vysoké částky za upomínky.

0/0
27.9.2011 1:10

voloda44

Re: Tohle je nesmírně

furt nechápu. podmínky jsou smluvní, klient o něch ví. a jestli si dobře vybavuji, banky si své splátky strhávají samé a automaticky. tedy za předpokladu, že tam jsou peníze...což je zase závazek a povinnost, který taky bývá ve smlouvě pro klienta uveden

0/0
27.9.2011 8:22

Nahlas se ti směju 2

Re: Tohle je nesmírně

Ale v čem je podle tebe ten problém?

Je plně v rukou klienta, jestli bance dovolí účtovat pokuty a penále. Stačí prostě plnit závazky, ke kterým se klient dobrovolně a ze své vůle smluvně přihlásil a je po povyku, ne?

0/0
27.9.2011 15:08

voloda44

Re: Tohle je nesmírně

tak

0/0
27.9.2011 19:54





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.