Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběhy: Jaké mají zkušenosti s hledáním práce po vysoké škole

Ukončit úspěšně vysokou školu ještě neznamená, že máte o práci postaráno. Desítky rozeslaných životopisů, mnohé bez odezvy, zdlouhavé pohovory, nekorektní otázky, leckdy i nízká mzda - s tím vším musí mladý absolvent dnes počítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Profesor_Nula

Není to sranda dneska...

Na druhou stranu je situace taková, že ti studenti, co se o něco smysluplného skutečně zajímají a nesbírají jen zápisy do indexu, zajistí si praxi, tak pak nad zbytkem absolventů vysoko ční. Kdybych jako VŠ dělal i po 5 letech za průměrný plat, byl bych zklamaný, protože 5 let studia tím nesplatíte (implicitní náklady). Na druhou stranu prodloužený mládí taky není k zahození :-D

+1/0
28.9.2011 15:17

mladej.milionar

Re: Není to sranda dneska...

Souhlasím. Jinak já bych se styděl, i kdybych ten průměrný plat měl brát hned po škole, jelikož už při studiu jsem měl brigádu, kde jsem za +- poloviční úvazek měl plat nadprůměrný.

0/0
1.10.2011 14:12

Scarlett from Scottland

ve 27 vylézt ze školy?

8-o tak to už je mizerie...

0/0
26.9.2011 11:25

mladej.milionar

Re: ve 27 vylézt ze školy?

tohle spíš budou lidé, kteří už nějaký ten rok pracují a VŠ studují dálkově.

0/0
26.9.2011 15:53

voloda44

Re: ve 27 vylézt ze školy?

já v 25a bylo to k.rva brzo!

0/0
26.9.2011 18:59

culka

Re: ve 27 vylézt ze školy?

Naprostý souhlas... podruhé jsem promovala ve třiceti. Zaměstnání jsem našla, ale byl to krok vedle. Od prvního těhotenství se živím jako OSVČ a pro mě je to to pravé. Samozřejmě, že každému sedne něco jiného... mně vyhovoval univerzitní styl života a v podstatě se ho držím i s dětmi.

0/0
26.9.2011 21:12

Hroznej puberťák

Re: ve 27 vylézt ze školy?

Blábol.

0/0
26.9.2011 23:10

celim

Tak jsem si přečetl ty příběhy.

trochu mě zarazilo, že se tam vyskytla jen povolání(kvalifikace), která obecně mají velkou konkurenci. Jak si ale hledají práci elektrotechnici, stavaři, nebo strojaři? Ti také musí napsat desítky žádostí? Pak je tu ještě jeden aspekt. Dle mého názoru příliš velké mzdové požadavky absolventů. Já, když jsem nastupoval v 70. letech, tak jsem dostal 1700Kčs/měsíc a to bylo slušné, protože obvykle se dávalo 1600. Tehdy to byl pro VŠ docela běžný nástupní plat. Po roce jsem se dostal na 2100. Lze říct, že dnes by to mohlo být vlivem inflace desetkrát více. Absolvent toho moc neumí a teprve v praxi se jeho úroveň začíná zvyšovat. Takže pro každého by mohlo být přínosem nastoupit i za minimální mzdu, neboť jednak by mohl mít perspektivu růstu a jestliže ne, tak může jít jinam a ohánět se již praxí.

0/0
26.9.2011 10:40

mladej.milionar

Re: Tak jsem si přečetl ty příběhy.

no málokdo dělá VŠ proto, aby pak bral podprůměrný plat. 16 hrubýho nástup má totiž v pohodě i absolvent učiliště. A po roce se na těch 21 taky může dostat :-) S tím chcete srovnávat VŠ vzdělaného člověka, kterých je v našem státě stále pomálu? Nedivte se, že když někdo obětuje 5 let navíc, že to chce adekvátně zaplatit ! To platí samo pouze pro absolventy, co už něco umí a neleželi 5 let jen ve skriptech. Ona to totiž často není žádná brnkačka, chodit do práce a ještě k tomu dělat VŠ !

0/0
26.9.2011 15:58

Profesor_Nula

Re: Tak jsem si přečetl ty příběhy.

Tak to je sen mnoha lidí - nastoupit za solidní plat a po roce dostat přidáno o 25%! ;-D

0/0
28.9.2011 15:21

Retarda

Co jsem si odnesl z této diskuze :)

Všimli jste si také, jak výpovědi v této diskuzi jsou tak extrémně nekontrétní? Jen málokdo uvádí obor a VŠ, ale všichni napíšou něco jako "studoval jsem techniku a pohoda" a nebo "studoval jsem humanitní a nemám problém". Nebo "studoval jsem peďák a nástupák v klidu přes 30.000", to znamená, že dostal něco mezi 31 tisíci a nekonečnem. Je pro mě těžké pochopit, proč to tu lidi píšou tak oklikou a zastřeně, asi si myslí, že když sem napíše nějaký ČVUT FEL, tak ho v zápětí trumfne někdo z ČVUT FJFI a těm se vysměje nějaký doktorand z MFF.... Dokonce ani nenapíší z jakého jsou města a navíc podle své jedné vlastní zkušenosti rozsáhle generalizují. Ale hlavně, že VŠ tady v diskuzi má skoro každý, ale pokud je jen SŠ, tak podniká nebo má super praxi a všechny ostatní strčí do zadele...

0/0
26.9.2011 8:44

Maxx12 III.

Re: Co jsem si odnesl z této diskuze :)

R^R^R^R^R^

0/0
26.9.2011 12:45

Lev--_z-___Rožmitálu

Re: Co jsem si odnesl z této diskuze :)

na diskuzích idnesu jsou jen samí milionáři;-D:-P

0/0
26.9.2011 21:23

hermína

překvapuje mě věk absolventů. všech

já maturovala v 18, po prázdninách na VŠ a po 5 letech jsem byla absolvent. odhadem 3/4 ročníku totéž, zbytek šel na školu rok po maturitě, výjmečně někdo z práce v oboru.

takže mě ve 23 zaměstnavatel neměl problém vzít na místo absolventa a já neměla velké očekávání platu nebo jiných podmínek. a v 27 jsem si už mohla vymýšlet.

0/0
26.9.2011 0:03

mladej.milionar

Re: překvapuje mě věk absolventů. všech

Někdo se třeba rád fláká a protáhne si mládí.

+1/0
26.9.2011 0:53

Meliorátor

Re: překvapuje mě věk absolventů. všech

Jak už bylo reagováno, někteří se nachají ze 2 škol vyhodit, pak tu třetí rok natahují a ve finále jim je 27 a mají holej zadek. Když jim je zábava přednější, tak ať pak trpí. Já měl Ing. taky ve 23letech bez jednoho měsíce a v 27 už snad budu mít potřebné autorizace a nebudu muset řešit, kdo mě kde zaměstná :-)

+1/0
26.9.2011 10:22

mladej.milionar

Re: překvapuje mě věk absolventů. všech

R^

0/0
26.9.2011 15:59

sheeana

Re: překvapuje mě věk absolventů. všech

Každý nestuduje do 27, protože by se flákal. Někdo se na vš nedostane, nebo nemůže z finančních důvodů jít, tak si najde práci a na školu jde, až si to může dovolit. Absolvent v 27 se sedmiletou praxí se nemá za co stydět. No a pak ještě můžou být v 27 absolventi s doktorátem. Samozřejmě jsou i takový, co vystřídali 3 školy a třetí s odřenýma ušima dostudovali. Já jsem si po škole prošla nabídky práce na portálech a nakonec našla tady http://www.profesia.cz/

0/0
30.9.2011 7:17

caspo

Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

Měl jsem možnost dělat pohovory s absolventami VŠ v elektroprůmyslu, který po škole toho uměli pramálo, abych je mohl nabrat do firmy - bohužel si za tento titul a "vědomosti" ještě ptali nehorázne peníze.Situace je taková, že je mnoho lidí ze středním vzdělaním a praxí lepší v oboru než absolventi.Myslím, že pro mnohé z firem je lepší nabírat někoho s praxí než absolventa VŠ a to v různých oborech.Je potřeba si uvědomit, že být "ambiciozním" absolventem Ing. už pro mnohě firmy dnes nic neznamená a pokud nezlevýš ze svých podmínek tak se praxe nedočkáš.[>-]

0/0
25.9.2011 23:35

loogieboy

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

To bych si dovolil nesouhlasit. Zalezi na oboru, v mem oboru vyvoje systemu lide z praxe maji jine znalosti nez lide ze skol a v dlouhodobem pohledu jsou lide ze skol vyhodnejsi.

Ja sam jsem nabidky z praci dostaval jeste pred ukoncenim studia a dodnes dostavam nabidky prace velmi casto.

V cechach je take caste, ze se ve firme vytvori pozice, kam chteji min. VS vzdelani ale ve skutecnosti je to pozice pro SS, cemuz odpovidaji i penize a narocnost....

0/0
25.9.2011 23:57

danax

zkus slevit i z dalších nároků

jinak zleva přijde pecka pravopisňačka

0/0
25.9.2011 23:59

radim36

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

Ti lepší se středním vzděláním , za našich dob, považovali své vzdělání za neukončené a v podstatě neustále se vzdělávali dál. Takže ve svém oboru velice rychle dosáhlu na úroveň znalostí vysokoškoláků a brzo je předehnali, pokud se ti vysokoškoláci taky nevzdělávali. Otázka je, jestli dnes takoví mladí se středoškolským vzděláním a dostatečnými schopnostmi vůbec existují..

0/0
26.9.2011 1:02

mladej.milionar

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

SŠ je dnes úplné nic, maturita se dává za docházku. K nám do firmy už středoškoláky vůbec nepříjimáme a pokud to někdo i přes jasný požadavek v inzerátu přesto zkusí, jeho CV letí hned do škole a může to být buhvíjaký odborník. Papír má pořád velkou váhu, proto se nedivte mladým, že studují co to jde. Ing./Mgr. je pořád relativní zárukou kvality a za to firmy rády zaplatí. Navíc ti absolventi, pokud si řeknou o slušné peníze, už mívají i solidní praxi. Nevěřím tomu, že někdo, kdo dodělal VŠ, je takový tydýt, že si řekne o 50.000, aniž by někdy v životě pracoval. Mnoho nadnárodních korporací má interně dané požadavky na zaměstnance a u určitých pozic se bez titulu prostě nechytáte, tak to je. Můžete se vztekat, můžete to nenávidět, ale to je vše co s tím uděláte. :-P

0/0
26.9.2011 16:14

Šestá z pěti

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

No vidíte a já vidím stále nabídky nadnárodních korporací, které nemůžou najít specialisty s AJ a nějakým dalším jazykem. Je jim jedno, že daný člověk by měl jen SŠ a praxi, což plně nahrazuje VŠ bez praxe. Jde jim hlavně o 2 jazyky. No a včil mudrujte o vaší firmě, která se zbavuje schopných kandidátů jen proto, že si natvrdle myslíte, že VŠ je základ všeho ;-D

-

Nemůžete napsat název vaší firmy, ať vím, kde je nejvíce tvorů s názory dle:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201

0/0
26.9.2011 16:56

mladej.milionar

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

Není to základ všeho, jenom jedna z mnoha podmínek. Vybíráme si ty nejlepší a podle toho i platíme. A s jazyky máte pravdu, u nás jsou 2 jazyky (samozřejmě plynule) velkou výhodou. Souhlasím s tím, že je velký problém tyto lidi najít.

0/0
26.9.2011 17:19

phaneuf

Re: Dnes už zaměstnavateli na titulu nezáleží...

myslim ze se u vas hlasili zoufalci co jich nikde nevzali a tak zkouseli i jiny obor kde jak se da cekat mohli bit horsi nez absolventi odborne VS.

0/0
26.9.2011 17:47

Michail

No to je výběr

Proč si do těch jejich "příběhů" nevybrali také absolventy nějakých užitečnějších oborů? Strojaře, elektrotechniky, programátory? Mě přijali do vývoje elektroniky dokonce o rok dříve, než jsem se VŠ absolventem stal. Pravda byla to jiná doba, ale být absolventem mého oboru dnes, práci bych také bez větších problémů našel.

0/0
25.9.2011 22:49

mladej.milionar

treti pribeh

Ani se té slečně z příběhu 3 nedivím, že nebyla v první práci spokojená. 21 hrubýho snad žádnýho ambiciozního člověka s VŠ a praxí ani uspokojit nemůže.

0/0
25.9.2011 22:36

El ChupaNibre

Re: treti pribeh

Já začínal v roce 2005 za 18K! Ale za rok už 30 a teď ještě mnohem víc...

+1/0
25.9.2011 22:49

mladej.milionar

Re: treti pribeh

Když se člověk snaží, tak to jde.  Já v roce 2006 nastupoval za 38k, tzn. cca 28k čistého, což mě na Prahu nepřišlo nic extra a moc dlouho mě to neuspokojovalo. Ale dál jsem na sobě pracoval, měnil firmy a dnes mám pod sebou 15 lidí a plat trojnásobný proti tehdejšímu nástupáku. Co se týče prvního zaměstnání, tak není problém dostat hned po škole slušný plat, ale člověk MUSÍ mít praxi a schopnost prosadit se. Dnes skoro vůbec nezáleží na typu VŠ a oboru. Při výběrku kouknou v CV nejdříve na praxi, jazyky a certifikace a pak teprve jestli tam nějaký ten titul je. Pokud je, nebývá problém. To je zkušenost moje a mých známých. Ale nastoupit někam za 20 hrubýho, to bych se styděl ten titul uvádět.

0/0
26.9.2011 9:38

Šestá z pěti

Re: treti pribeh

Jen tak pro zajímavost, PROČ máte potřebu tohle v každé podobné diskuzi uvádět? Já vydělávám taky extrémní peníze, ale nemám nějak potřebu to všude ventilovat, tak by mne zajímalo, co vás k tomu vede? Věřím, že to není vaše osobní frustrace, tak můžete to, prosím, objasnit?

-

Kdybyste chtěl totiž nějak motivovat lidi svým příkladem, tak minimálně napíšete obor a pozici, kde působíte. No a bylo to asi mnohem jasnější. Takhle totiž vypadáte, jako nějaký prodejce vysavačů nebo životního pojištění ;-D

0/0
26.9.2011 13:19

sluni-sluni

Re: treti pribeh

protože kecá ;-D

0/0
27.9.2011 19:02

wrah

Personalista

Osobně neznám, stačilo mi, když hledal práci kamarád. Když se ptal u Family Frost, tak ho nakonec odpálkovali, že nemá potřebnou kvalifikaci. Profesionálního řidiče dělá několik let, za tu dobu má najeto milion kilometrů bez zaviněné nehody (1* do něj nějaké paní nacouvala, když ho neviděla v zrcátku) a je vyučený automechanik, takže nejenže autům rozumí, ale umí i hodně opravit. A oni mu řekli, že je neodstatečně kvalifikovaný.  Koho jim ta dotyčná slečna hledala? Někoho z rodiny Porsche? Problém je v tom, že personalisté prakticky vždy hledají osobu na pozici, o které sami nemají ponětí, co se tam dělá.

+2/0
25.9.2011 20:07

aby diskuse neměly sysl

27letá absolventka?

Té se žádný zaměstnavatel nedotkne ani klackem - dlouho-li potrvá, než otěhotní?

0/0
25.9.2011 17:46

killian

Re: 27letá absolventka?

tak může být Ph.D.

0/0
25.9.2011 21:07

El ChupaNibre

Re: 27letá absolventka?

On to myslel asi tak, že ve 27 letech je velmi pravděpodobné, že otěhotní.

0/0
25.9.2011 22:23

danax

pět až osm let?

tak dlouho na jednom místě nevydrží většina zaměstnanců

0/0
26.9.2011 0:02

defi

zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

když pak v oboru nepracují. Učitel dělá na státním úřadě a politička v reklamacích. Jo, za VŠ by se mělo platit, pak to budou studovat jen ti, co se tím oborem opravdu chtějí živit!!

+1/0
25.9.2011 16:42

BezPrace com

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

R^R^R^

0/0
25.9.2011 16:49

El ChupaNibre

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Jo, vy jste měl určitě v 18 jasno v tom, co chcete v životě dělat. A potom, co jste vystudoval VŠ se vám nikdy nenaskytla příležitost k práci, která by vás třeba velmi bavila, i když je mimo váš vystudovaný obor...

0/0
25.9.2011 17:05

killian

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

ta politička to studovala na soukromé, takže si za to zaplatila a s prominutím si poté může dělat co chce

0/0
25.9.2011 18:48

Scarlett from Scottland

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

no jistě, za své :-)

0/0
26.9.2011 11:28

Ubaram

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Znám učitelku co "učila" na základce v Brně na Vranovské 2 roky, ta se učení už v životě nedotkne. Důvod? Většinu z těch dvou let trávila na střídačku řešením s policií kvůli studentům, 14tileté těhotné studentky a pak tím, že přesouvala a přesouvala písemky protože děti do školy prostě nechodili. K učení samotnému se prakticky nedostala protože když nemusela řešit nic z výše uvedeného, snažila se zabránit té smečce aby rozmlátila třídu. Ředitel jí na to řekl, že může nechat propadnout maximálně x dětí, cokoli víc znamená že budou "přes limit".

Poté to pochopitelně vzdala s tím, že "tohle" po ní nikdo za ty peníze nemůže chtít.

0/0
25.9.2011 20:10

Ubaram

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Děti pochopitelně "nechodily"... jdu si nafackovat.

0/0
25.9.2011 20:12

El ChupaNibre

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Zaplaťpanbuh, že tuhle práci někdo dělá. Já bych to nedělal ani za 50K.

0/0
25.9.2011 20:45

Hroznej puberťák

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Já jsem studoval technický obor VŠ, protože mě to bavilo a zajímalo. Ale v tom oboru nedělám, protože když jsem končil, nabídka míst v oboru byla prachmizerná (resp. ocenění bylo prachmizerné, flek by se sehnal). Tak jsem si obecnou techniku nechal jen jako koníček a občasný vedlejšák a šel dělat něco jiného. Když před časem někdo brečel, jak v technických oborech chyběj lidi a jestli prej bych nechtěl oživit znalosti a do oboru se vrátit, zkusil jsem namátkou okouknout pár míst, ale zjistil jsem, že bych si pořád ještě výrazně pohoršil, sice už to ocenění není až taková hrůza jako kdysi, ale pořád se ty firmy nepředajj - holt proto jim taky ty lidi chyběj.

0/0
25.9.2011 21:23

Ubaram

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

Asi tak, nástupní platy u technických oborů jsou bída. Když už máte pár let praxe tak to jde, ale do té doby... přitom všichni vykřikují jak "manažerů jsou stovky a techniky nemáme", ale dokud se elektrotechnik líznutý managementem jde raději živit do banky protože tam má o 50 % víc, tak těch techniků máme zřejmě moc. Nebo nám trh nějak hapruje.

Možná je to prostě tím, že jak o platu manažera tak o platu technika rozhoduje manažer.

0/0
25.9.2011 21:58

radim36

To je právě ten problém u technických profesí.

Personalisté sestaví pracovní tým o pár lidech z mladých techniků a z absolventů techniků, kteří dělají třeba na nějakých konkrétních strojích . A jako šéfa jim dají nějakého absolventa manažera z nějakého netechnického oboru, klidně i třeba spolužáka některého z těch techniků z základní nebo střední školy. Výsledek je ten, že technici mají znatelně menší platy. A to jsou ti technici často chytřejší než ten jejich vedoucí  manažer, tyhlety věci se dlouhodobě neutají. Druhá věc je ta, že pokud ten šéf techniků odejde, z firmy nebo naopak na vyšší post, je ve firmě už zažito, že na toto místo musí být někdo s manažerským vzděláním a ne s technickým. A tak se místo povýšení nejlepšího z techniků  dosazuje někdo zvenku s manažerským vzděláním.

Výsledek je ten, že průměrní technici mají znatelně nižší plat než průměrný manažer a zablokovaný kariérní postup. mohou klidně  dole a s těmi nízkými platy vegetovat až do důchodu, zatímco nad nimi přicházejí stále další a novější séfové manažeři.

0/0
26.9.2011 0:23

Hroznej puberťák

Re: To je právě ten problém u technických profesí.

Čiže je pořád lepší jít dělat toho manažera, než technika :-P

0/0
26.9.2011 1:31

dino_na_idnes

Re: zajímalo by mě, proč studují ty VŠ

No, já vystudoval (čistě teoretickou) matematiku prostě proto, že mě bavila. A opravdu se jí neživím. A teď klidně praskněte vzteky. :-P

0/0
3.10.2011 7:24





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.