Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Omezení práce na dobu určitou má dodat zaměstnancům víc jistoty

Zhruba každý desátý zaměstnaný člověk v Česku má smlouvu na dobu určitou. Nejčastěji ji dostávají lidé na sezonní práce nebo ti, kdo dočasně zaskakují za jiného pracovníka. V posledních letech jejich počet roste i u běžných zaměstnání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr_Hypra

Stavba na foto

Proboha co to je na obrázku za stavbu, že nad okny nemá překlady ? Takhle bych si nestavěl ani kurník pro slepice  8-o

0/0
10.10.2011 22:58

qqx

Bouře ve sklenici vody

Legislativa kolem zaměstnávání na dobu určitou se mění poměrně dost často a zatím si s tím firmy vždy poradily - a tentokrát si poradí taky. Jenom jsem zvědavý na přechodná opatření.

Pracovní poměr na dobu určitou je dvousečný nástroj - na jedné straně se může firma zaměstnance na konci období zbavit, ale na druhou stranu i zaměstnanec může odejít.

Příklad v článku je velmi dobře řešitelný i v novém ZP a to formou PP na dobu neurčitou.

0/0
6.10.2011 21:21

qqx

Re: Bouře ve sklenici vody

A jejda, něco mi vypadlo, takže ted správně :

....  a to NIKOLIV formou PP na dobu neurčitou.

0/0
6.10.2011 21:22

ted61

co to zase je?

no je fakt vidět že nás vede banda tupounů. jinak se to nedá nazvat. v prvé řadě a už dávno se měli zavést pracovní knížky. co to je mít jistotu. já jako majitel firmy mám jistotu? nepovede se mi a moji milí zaměstnanci s jistotou mi ještě pomůžou. no jako vždy paskvil co vymyslely nemozky

0/0
6.10.2011 13:00

Cenda22

Re: co to zase je?

i se smlouvou na dobu určitou jim můžeš dát výpověď.

0/0
7.10.2011 11:01

aby diskuse neměly sysl

Takže další odliv firem do zahraničí

0/0
5.10.2011 20:19

Norimberk

Zákoník práce zvyšuje nezaměstnanost

Pracovní poměr je dobrovolná dohoda dvou stran...

+1/0
5.10.2011 19:26

verkas

Re: Zákoník práce zvyšuje nezaměstnanost

Ale pokud opravdu chcete pracovat v oblasti s vysokou nezaměstnaností, možná byste koukal, co všechno si na vás zaměstnavatel dovolí a na co všechno musíte "dobrovolně" přistoupit.

0/0
6.10.2011 15:27

mladej.milionar

urcita

Na smlouvu na dobu určitou bych nikdy nepřistoupil. Buď mě chtějí nastálo, nebo nemám zájem, dají mi jí jinde.

0/0
5.10.2011 18:29

BezPrace com

Re: urcita

Jaký je rozdíl mezi smlouvou na dobu určitou a neurčitou, tj. na HPP? Ty 2 měsíce zákonné výpovědi? To je pro vás nějaké hledisko, že vás chtějí na stálo? A co když firma zkrachuje hned druhý den? ;-D

0/0
5.10.2011 19:23

IRC

Re: urcita

kdybyste byl vedecky pracovnik, tak smlouvu na dobu neurcitou nedostanete ani za boha :)

0/0
10.10.2011 13:24

BezPrace com

Čeští hokejisté v NHL mají také smlouvu na dobu určitou!

A vadí to někomu z nich? TAM si vemte příklad a nevymýšlejte nesmysly, že zaměstnanec dostane "víc jistoty"! NEDOSTATE totiž NIC, žádnou jistotu, jen pofidérní uklidnění, že firma bude fungovat i zítra, což nemusí být vůbec pravda!

-

KDY už to nějaký zákonodárce pochopí? Asi nikdy, neboť to nejsou schopni pochopit ani lidé ve společnosti! 8-o

0/0
5.10.2011 18:08

Chytry.Levicak

na co si zase zaměstnavatelé stěžují??

nemusí tu smlouvu na určito prodlužovat na neurčito.at vezmou někoho nového...

0/0
5.10.2011 17:53

BezPrace com

Re: na co si zase zaměstnavatelé stěžují??

Každý rozumný zaměstnavatel zaměstná raději cizince nebo přesune výrobu do ciziny a na český Zákoník práce se může z vysoka....... víte co! 8-o

0/0
5.10.2011 18:09

dilinak

Prosím, na té fotce u článku

je Ital nebo Řek?8-o

0/0
5.10.2011 16:45

torn sphincter...by black censor

ja bych se tedy spise

pokusil dodat vice jistoty zamestnavatelum, zjednodil dane a zprisnil jejich vyber a zejmena zlepsil hospodareni s nimi

0/0
5.10.2011 14:06

avlyslakecod

Re: ja bych se tedy spise

a jakou by podle vás měli mít zaměstnavatelé jistotu ?

0/0
5.10.2011 15:28

torn sphincter...by black censor

Re: ja bych se tedy spise

treba tu, ze kdyz vas zamestnam, vy budete behem zkusebky makat jako cert a 4. mesic najedete na 50% a mene vykonu, tak vas muzu vyrazit, aniz byste ode mne inkasoval min. 9 platu, z nichz si 6 uz vice ci mene nezaslouzite.

o zamestnavani na delnickych pozicich v praze bych vam mohl vypravet horory

0/0
5.10.2011 17:40

Hroznej puberťák

Re: ja bych se tedy spise

Jo, a není ani tak úplně otázka peněz, ani za výrazně vyšší plat než mají jinde není sranda někoho kvalitního sehnat.

0/0
6.10.2011 15:39

eliw

gde to sme?

"Zaměstnanci si dlouhodobě stěžují na to, že jim

zaměstnavatelé smlouvy na dobu určitou opakovaně prodlužují, dochází

tedy k řetězení smluv a nejistota narůstá"

Takže ono vlasně ti zaměstnanci si stěžují, že jim to zaměstnavatelé prodlužují.  Oni by vlastně už chtěli mít od té práce klid.

0/0
5.10.2011 13:04

Xladi

Re: gde to sme?

Nejistota práce je bráno tak že ten zaměstnanec s řetězením smluv nebude vědět jestli až nu doběhne smlouva tak mu dají další nebo už nebude muset chodit. Lidi mají spousty závazků a podle toho co Drábek chystá bude přijít o práci pomalu jízdenka pod most.

+1/0
5.10.2011 13:26

BezPrace com

Re: gde to sme?

A jaký je rozdíl ve smlouvě na dobu určitou a neurčitou? Ta 2 měsíční výpovědní lhůta, které může začít běžet kdykoliv? TO je podle vás nějaká "jistota"? A co když firma ze dne na den zkrachuje? To je také nějaká "jistota", když budete mít smlouvu na dobu neurčitou? Komiku! 8-o

0/0
5.10.2011 13:31

eliw

Re: gde to sme?

Přesně tak. To zas jen ti naši malí úředníčci si vymýšlejí práci pro práci, jen aby něco jako dělali a připadali si důležití na svých "postech". Od desíti k pěti... opravdu. Rv

+2/0
5.10.2011 13:51

avlyslakecod

Re: gde to sme?

každý si musí dneska půjčovat a banky asi spíš půjčí člověku s pracovní smlouvou na neurčito :-/ než na dobu určitou

+1/0
5.10.2011 15:27

BezPrace com

Re: gde to sme?

NESMYSL! Každý si NEmusí dneska půjčovat a banky půjčují komukoliv, kdo je schopen půjčku splácet! 8-o

+1/0
5.10.2011 17:30

mladej.milionar

Re: gde to sme?

R^

0/0
5.10.2011 18:31

Voloda_35

Re: gde to sme?

pěkná blbost, podmínkou je doložit příjmy a to, že smlouva není opakuji NENÍ na dobu určitou...kapišto.

0/0
5.10.2011 21:27

Nikol83

Re: gde to sme?

"banky půjčují komukoliv, kdo je schopen půjčk splácet". To byl dobrý vtip ;-D. Uvedu Vás trochu do obrazu, jedna z podmínek je, že žadatel o jakoukoliv půjčku musí mít stálý příjem a pracovní smlouvu na dobu NEURČITOU, také nesmí mít negativní záznam v registru dlužníků. Jen podotýkám, že mluvím o bankovním sektoru. Ten nebankovní je řekněme asi v tomto tolerantnější. Otázkou ovšem je, zda by zrovna tento zdroj byl ideálním pro čerpání půjčky.

0/0
5.10.2011 22:44

TVK

Re: gde to sme?

Nic není tak striktní, dokonce ani u těch konkrétních nejmenovaných bank, o kterých se s oblibou říká, že jsou na bonitu nejnáročnější. Před 3 lety jsem bral hypo s manželkou v hysterické době okolo pádu Lehmanů. Manželka v té době byla na dlouhodobé neschopence a přímo době žádosti navíc již ve výpovědi (z její strany). Z mojí strany jsem čirou náhodou přišel na záznam v registru dlužníků u problému, který vznikl mou chybou a byl během týdne vyřešen (u SS, přeplatek proti "splátkovému kalendáři" díky mimořádným splátkám cca. 200tKč, ale dluh vůči minimální splátce byl neskutečných 500Kč a za 14 dnů jsem byl v registru)

0/0
5.10.2011 23:08

illes

Re: gde to sme?

Správně, já se snažím veškerému půjčování si vyhnout a jsem často obtěžována jak svou bankou tak někdy i jinými, abych si u nich výhodně půjčovat.  Říkám jim klidně, když se mi zavážete, že to v případě potíží splatíte za mne. Okamžitě přestanou.

0/0
7.10.2011 13:27

verkas

Re: gde to sme?

Ono totiž to nekonečné řetězení smlouvy na dobu určitou je něco jako když máte výpověď každý rok a jen čekáte, jak to dopadne. A v tom je ten velký rozdíl mezi smlouvou na dobu určitou a neurčitou.

0/0
6.10.2011 15:22

loupeživý baron

Jistotu nezaměstnanosti

;-D

0/0
5.10.2011 12:28

Pilulkin

A co vysoké školy - tam pravidla neplatí?

Nevíte někdo jak to je na vysokých školách?

Manželka učí na VŠ. Má už několikátou smlouvu na dobu určitou. Momentálně ji má na 3 roky.

Podle toho co se tu píše, tak jsem pochopil, že smlouva na dobu určitou by se postaru na 3 roky dávat neměla? Plus že není správný že se ty smlouvy na dobu určitou neustále obnovují?

Děkuji za komentáře.

0/0
5.10.2011 10:04

Xladi

Re: A co vysoké školy - tam pravidla neplatí?

Otázkou je jestli do smlouvy napíšou jinou pracovní činnost a mohou řetězit. Nebo na VŠ neznají zákoník práce:-)

0/0
5.10.2011 13:24

IRC

Re: A co vysoké školy - tam pravidla neplatí?

myslim, ze pedagogickych pracovniku a vedeckych pracovniku se tyka vyjimka v zakoniku :)

0/0
10.10.2011 13:28

tommybuu7

a kdy se udělá něco pro zaměstnavatele?

co takhle udělat také něco i pro zaměstnavatele, aby nebyli v takové nejistotě? Co třeba pravidlo tří, že nám stát dohodí minimálně tři zakázky ročně ;-D

0/0
5.10.2011 8:25

BezPrace com

PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Proč u nás existuje tolik nesmyslných nařízení a pravidel a způsobů zaměstnávání lidí? HPP, VPP, DPP, OSVČ,... Proč to jednoduše všechno nezrušit a neudělat jednoduchá pravidla na zaměstnávání lidí dle svobodné DOHODY mezi firmou a zaměstnancem? 8-o

-

Jednoduše, potřebujeme člověka na takovou dobu a za takový plat. Hotovo! PROČ to omezovat nějakými nařízeními, nutnou výpovědní lhůtou, odstupným a dalšími nesmysly? TO ať si dohodne každý zaměstnanec přímo se svým zaměstnavatelem, včetně všech dalších možných požitků a benefitů! 8-o

-

Copak lidé jsou ovce, že je musí neustále stát vodit za ručičku?!?

0/0
5.10.2011 8:20

Hroznej puberťák

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Protože odbory. Přišly by o vliv a koryto.

0/0
5.10.2011 8:22

BezPrace com

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Ale tak odbory si můžou dohodnout se zaměstnavatelem, co chtějí, v tom jim nikdo nebrání. Ať do toho ale netahají stát, neboť to pak odnesou všichni kolem, kteří třeba chtějí být flexibilně zaměstnáváni. :-/

0/0
5.10.2011 8:24

Lev--_z-___Rožmitálu

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

výborně soudruhu

a ted ještě spust tu o tom jak zákoník práce zvyšuje nezaměstnanost a snižuje blahobyt;-D

jen tě upozornuju že v takovém německu mají ještě zregulovanější trh práce dokonce tam mají i progresivní zdanění jak je možné že jsou na tom líp než u nás v modroptákově?;-D

0/0
5.10.2011 11:28

BezPrace com

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Nenadávejte mi do soudruhů, vy voliči komunistů, k čemuž jste se tady sám přiznal! Že někde v EU mají ještě horší socialistické zákony nic nemění na tom, že je to nesmysl!

-

A k tomu progresivnímu zdanění - KOLIK tam povinně platí SP a ZP zaměstnanec a zaměstnavatel za zaměstnance? Až si to zjistíte u vás v komunistickém kroužku, tak zase přijďte diskutovat o pracovním trhu! 8-o

0/0
5.10.2011 13:36

Lev--_z-___Rožmitálu

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

komunisty jsem nikdy nevolil ani je nemám v úmyslu volit v budoucnu

to jen ty v tvém primitivním mozečku nedovedeš pochopit že současné poměry může kritizovat třeba někdo jiný než komunisté

a co se týče tvého plácání o SP a ZP prozrad mi to zajímá mě to

pochybuju že je to mín:-P

0/0
5.10.2011 20:51

Hroznej puberťák

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Líp jsou na tom mj. i proto, že když tam tu úroveň co teď mají před x lety budovali, tak tam tenhle socialismus neměli.

+2/0
5.10.2011 14:07

Lev--_z-___Rožmitálu

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

tenhle žvást polointeligentních pitomců sis mohl odpustit

0/0
5.10.2011 20:49

Xladi

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Samozřejmě že by to šlo ale lidi krom té práce chtějí i nějakou jistotu že jim ta práce nějaký čas vydrží. Ono by bylo fajn že zaměstnavatel odpoledne řekne zaměstnanci teď něchoď nebudu tě potřebovat ale když chce odejít zaměstnance, tak musí čekat 2 měsíce následující po podání výpovědi. Nemůže odejít ze dne na den i když by moc chtěl a nebyl nějak postihnut.

0/0
5.10.2011 13:23

BezPrace com

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

Jakou chcete v dnešní globální společnosti jistotu? Firma může zkrachovat druhý den a žádná "jistota" smlouvy na HPP vám nepomůže! 8-o

0/0
5.10.2011 13:38

Lev--_z-___Rožmitálu

Re: PROČ pořád svazují trh takovými nesmysly?

souhlasím v globální společnosti existuje jediná jistota

jistota všeobecného bankrotu

a kdo nás k té jistotě neomylně vede? tupé mozky zamořené volnotržními nesmysly které nikdy nikde nefungovaly nefungují a nai fungovat nemůžou

tak nás vedte dál až to praskne tak půjdete konečně do ****** já se na to těším:-)R^

0/0
5.10.2011 20:53

Xladi

Mě to tak super nepřijde

Dosud se může prodlužovat doba na určito maximálně 2 roky pak vám musejí dát na neurčito. Nově to bude až 9 let práce na určito s maximálně 3letým intervalem. Vzhledem k podmínkám k přípané hypotéce to není nic moc. Prostě lidi nedostanou s jistou prací úvěr a budou muset bydlet v podnájmu. Jasně i na neurčitou smlouvu se dá přijít o práci ale přecijen je to z mého pohledu větší jistota.

I když úplně nehorší je dělat pro pracovní agenturu. Jedna známá tak pracovala a i když si nevydělávala špatně byl to velký tlak na psychiku protože jim dávali smlouvu vždycky na 2 měsíce a prodlužovali až poslední den takže nikdo nevěděl jestli další den bude práce nebo konec.

+1/0
5.10.2011 7:58

mmmm1

Všechno jsou to lži naší rádoby vlády....

Máte jistotu na 2-3roky... pak Vás vyhoděj a vemou někoho znova se základním platem...aby Vám náhodou nemuseli přidat atd. případně někdy v budoucnu vyplatit odstupné...

Snížení odstupného: je zase jen další zotročení lidí... nic víc nic míň.... prostě pouze ovce na ostříhání....

Nejlepší je, že se to děje v těch největších firmách, které vydělávají miliardy ročně, jak to asi funguje v podnikatelské sféře a na těch nejnižších pozicích.....  ještě jsem neviděl lidi s mini.platem, že by se jich zbavili s odstupným... ;-D

- velké firmy jim daj něco na kampaň a bude dobře a oni nám budou dál prodávat jistoty... :-)))

+4/0
5.10.2011 7:49

tomas__marny

Re: Všechno jsou to lži naší rádoby vlády....

Tohle platí pro profese podej, přidrž, zašroubuj, nepřemejšlej. Pro kvalifikovanější práce ne. Takže platí otřepané: Učit se, učit se, učit se.

0/0
5.10.2011 12:09





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.