Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokoškoláci, v prváku s prací opatrně. Později si můžete dovolit víc

Právě jste nastoupili do prvního ročníku vysoké školy, máte velkou chuť věnovat se studiu, ale zároveň potřebujte peníze. Jste plnoletí, najděte si brigádu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mukr

Jenom IQac si mysli ze na prvaku na CVUT

bude chodit rano do skoly a odpoledne do prace :-). To tak mozna na FFUK.

Prvak na CVUT je takove sito, ktere oddeli zrno od plev.

0/0
29.10.2011 17:16

mladej.milionar

Re: Jenom IQac si mysli ze na prvaku na CVUT

na druhou stranu, pokud to někdo zvládne, tak je to jeho skvělá vizitka R^

0/0
29.10.2011 17:56

mukr

Re: Jenom IQac si mysli ze na prvaku na CVUT

To asi ano, ale je to dost riskantni akce, protoze jak jednou zacnete (pracovat) uz tezko skoncite.

0/0
29.10.2011 19:00

Linde CZ

Vzasade se vsim v clanku souhlasim

V prvaku moc nepracovat, pac je to pak ve skole o hubu a pozdejc podle situace pokudmozno v oboru. Posledni rok dva uz by mely byt v oboru skorem bez vyjimky, jinak hendikep po skole.

0/0
26.10.2011 21:46

El ChupaNibre

Během studia jsem byl jen párkrát na ...

....brigádě manuálního ražení. Po ukončení studia jsem neměl naprosto žádné problémy sehnat práci - měl jsem ji asi během 2-3 týdnů, a to dokonce v oboru, i když pravda jen za nějakých 18K - v roce 2005.

0/0
26.10.2011 21:10

mladej.milionar

Re: Během studia jsem byl jen párkrát na ...

To je tou 18tkou. Když se dnes spokojíte v Praze s platem 20k hrubýho, tak budete mít práci taky hned.

0/0
27.10.2011 13:06

El ChupaNibre

VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

Nedovedu si představit, že bych zase žil v takovém nepohodlí jako na vejšce. Zajímavé je, že mi to tenkrát ani trochu nevadilo.

0/0
26.10.2011 21:02

Linde CZ

Re: VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

To je normalni, starej clovek to proste vidi jinak :-)

0/0
26.10.2011 21:43

mladej.milionar

Re: VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

Já na VŠ vzpomínám velmi rád, bylo to období maximální pohody a volnosti bez jakýchkoliv nedostatků. Chce to mít slušný příjem, bydlet v klidu na nějakém slušném privátu, ne na rušných kolejích a pohoda.R^

0/0
27.10.2011 13:07

mukr

Re: VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

To je otazka. Na slusnem privatu sice vklidu pospite, ale to po trech mesicich na koleji taky. Na privatu budete s par lidmi, kdezto na kolejich jsou jich desitky ci stovky a kazdy kontakt je dobry kontakt.

0/0
29.10.2011 17:18

mladej.milionar

Re: VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

a jeden záchod a sprchy na 50 lidí, to nevadí? Mě se z toho zvedal kufr. Vyřešili jsme to tehdy pronájmem privátu v blízkosti kolejí, takže jsme se neochudili o pařky, ale zároveň jsme měli absolutní klid a pohodu. R^

0/0
29.10.2011 17:58

osk

Re: VŠ je fajn, ale jsem rád, že ji mám už za sebou

Heslo je kdo nebydlel na Strahově (a jemu podobných ubytovnách) neví co je to VŠ:-D

0/0
30.10.2011 0:26

calmer

Jsem tam od toho, abych studoval

>>Podobnou zkušenost má student ČVUT, který nechce být jmenován: "Měl jsem - vždy dopoledne, pak dlouhá pauza a pak zase odpoledne až do večera. Jenže při pokusu přesunout si hodiny mi ve škole dost drsně řekli, že jsem tam od toho, abych studoval.<<

Já, také student ČVUT (konkrétně FJFI), tak strašné pauzy uprostřed dne naštěstí nemám :) 5 dní výuky v týdnu je samozřejmostí, speciálně tento semestr mám 42 hodin týdně (jsou padesátiminutové), z toho dva dny dvanáctku. Většinu volného času samozřejmě zabere příprava, fyzika ani matematika do hlavy sama nenaleze. Nestěžuji si, zvolil jsem si to, ale úvahy lidí třeba z FF UK, VŠE nebo jiných škol tohoto ražení, že každý, kdo jenom trochu chce, může mít při studiu brigádu, mě vždy nadchnou.

+4/0
26.10.2011 17:16

Sidonie_11

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

Děkuji! Konečně někdo další, kdo z vlastních zkušeností ví, že někdy to prostě fakt nejde!

P. S.: Připravte se na tvrdou kritiku, i když většinou se už asi vybili na mně... :-P

0/0
26.10.2011 17:22

Lev---_z__-Rožmitálu

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

klíd to je jen lamor místní pohádkář

doporučuji nebrat vážně:-)

0/0
26.10.2011 21:41

Jardajar

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

Jojo. ČVUT FD o nic lepší. Brigády jedině o víkend.

0/0
26.10.2011 18:41

jsemopice

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

Naprostý nesouhlas, ČVUT FD, lidé pracovali i od prvního ročníku an poloviční úvazek, teď v posledním ročníku mám i 3 dny volné, příprava je potřeba tak maximálně v prváku a na laborky z fyziky v zimním 2.

0/0
27.10.2011 11:11

tom-2718281828459

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

který ročník?

+1/0
26.10.2011 19:04

Aqua

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

Na základě jakých relevantních dat mluvíš o školách jistého "ražení"? Jistě jsi si je všechny prošel a můžeš porovnávat. Nebo vás to učí ve škole, že jakákoli jiná škola je odpad?

0/0
26.10.2011 20:25

Stepni-Vlk

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

No nevím. Znám několik lidí co pracovat fakt nestíhají právě z FF UK. Tohle často nemůžete uplaňovat na fakultu, ale na obor. Na FJFI jsem studoval a právě kvůli časové náročnosti odešel (nestálo mi to za to), tam se na obory zase tolik nehraje -- tedy ve srovnání s FF UK.

0/0
26.10.2011 22:15

mukr

Re: Jsem tam od toho, abych studoval

Tak ty bych rad poznal, co presne delaji za obor?

0/0
29.10.2011 17:20

jsemopice

Sidonie_11

Sidonie_11 sice nemá čas na brigádu, neb asi dělá něco na Sociálních vědách, ale má celý den na vysedávání u diskuse ;-D

Pokud děláš učitelství jdi učit na pár hodin, pokud děláš chemárnu tak čekej na konec studia a jdi do Zentivy. Pokud děláš něco jiného dál čti knihy.

0/0
26.10.2011 16:25

Sidonie_11

Re: Sidonie_11

Myslím, že Vaše přezdívka vypovídá za vše. Rv

0/0
26.10.2011 17:13

malomerice

Úroveň VŠ je nízká

Nelze srovnávat úroveň mnohých VŠ dnes a před takovými 10 lety.Úroveň dnešních VŠ je bohužel velice nízká,u soukromých prakticky žádná.Taky jsem studoval, už je to pár let a chodit někam přes den pracovat bylo nemožné. Rozvrh byl plný přes den a účast byla často povinná a kontrolovala. Letos jsem se setkal s jednou studentkou denního studia, která se hlásila na HPP s tím, že do školy musí 1xtýdně na 2 hodiny a pokud bude problém, nemusí tam jít vůbec. S další studentkou, která se taktéž hlásila na HPP, tak ta studovala dokonce 2 VŠ najednou a nebyl problem chodit na 8,5 hodiny do práce. Takže srovnávat nároky dnes a před takovými ještě aspoň 10 lety nelze. Teď se mnohé VŠ dostaly do pozice lepších SŠ z 90. let

Školy potřebují peníze. Vezmou kohokoliv, aby na něj dostaly dotaci od státu.Studující je vlastně klient, který si chodí stěžovat běžně na vyučujícího a škola to řeší tak, aby neztratila zákazníka, tedy studenta. Je to fraška..

+1/0
26.10.2011 16:19

El ChupaNibre

Re: Úroveň VŠ je nízká

Uznávám, že na některých předmětech, které jsem studoval, bylo krajně nerozumné tam nechodit (třeba diskrétní matematiku bych bez přednášek nepochopil), nicméně spousta předmětů byla pěkný opruz - semináře i přednášky o ničem - 90min přednášku bych si pěkně v klidu nastudoval doma za 30 min. Trvat na docházce u takových předmětů je pěkný opruz.

0/0
26.10.2011 21:06

mukr

Re: Úroveň VŠ je nízká

Jasne, take jsem jich par znal. Bud potom vzdali jednu, obe skoly nebo porad chodily s nohama siroko od sebe ...;-D

0/0
29.10.2011 17:22

prasík007

Ten článek je opět o ničem,

záleží na škole a na konkrétním oboru, znám spoustu lidí, kteří chodí do školy dva dny v týdný, zkoušky za dva týdny hotové a jsou úplně v pohodě, pak znám lidi, kteří studují prakticky celý týden, jsou rádi, že zkoušky vůbec udělají, je to boj o udržení se na škole....

+5/0
26.10.2011 13:06

f0rr35t

Re: Ten článek je opět o ničem,

R^ Je to tak. Z diskuze mám občas pocit, že ty tituly rozdávají každýmu u vchodu do školy, ale není to tak, někde se ještě opravdu člověk musí učit, jak nejlíp to umí.

0/0
26.10.2011 20:04

Sidonie_11

Parádní článek :-/

Jenom utvrzuje lidi v tom, že studenti, co nepracují, jsou lempli. :-P Když si vzpomenu na svoje Bc. studium, tak se při představě nějaké dlouhodobější brigády osypu - přednášky a semináře od pondělka do čtvrtka (pátky vyhrazeny dálkařům) po pár dopoledne i odpoledne, účast povinná. K tomu pak povinná četba (do každého předmětu min. 10 stránek týdně, obvykle v AJ), k tomu nejen seminárky, ale i výpisky z povinné četby + jiné průběžné úkoly a půlku studia i povinná praxe. Chodit do toho ještě na brigádu, tak mě snad migne! Vždyť bych se nestačila ani najíst, natož vyspat! V očích většiny jsem ale línej lempl, který nemá snahu zlepšit své znalosti a dovednosti. :-P Jenom dodám - pro můj obor brigády prakticky neexistují a i s půlúvazky je to bída!

Jó ale třeba takoví ajťáci, ti se mají jinak...

+3/0
26.10.2011 11:29

mladej.milionar

Re: Parádní článek :-/

jenže ti lemplové tě u pohovoru nemilosrdně vyřadí. ;-D Kdo je taky zvědavej na někoho, kdo nepracoval už při studiu, když na jeho místo se hlásí 10 jinejch s praxí. A jestli ti dalo Bc. hrozně zabrat, tak už je to jasné všechno ;-D

0/0
26.10.2011 11:45

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Jestli ono to ale nevypovídá i něco o škole, která má o kvalitní přípravu studentů zájem? Nestuduju žádnou soukromou, studuju jednu z nejprestižnějších fakult, kam je šance na přijetí 18% a polovina lidí se až ke státnicím nedohrabe, spousta studentů taky prodlužuje. Klidně Vám řeknu - zkuste studovat ten dvouobor, co jsem měla, a najít si k tomu brigádu v oboru. Nulová šance, protože pro obor, co studuju, brigády nejsou! A bída je to i s půlúvazky. Jenže to se někomu, kdo nevidí dál, než na vlastní práh, blbě vysvětluje. :-P Nebudu tu ztrácet čas - spousta studentů by na brigádu mohlo chodit leda na úkor spánku... Rv

0/0
26.10.2011 11:57

mladej.milionar

Re: Parádní článek :-/

Proč bych šel studovat dvouobor, když pak ani nemám čas vydělávat peníze a získavat praxi? Nebo si myslíte, že ti studium dvouoboru zajistí lepší možnosti pracovního uplatnění? Povím ti jedno tajemství: O školách to už dnes skoro vůbec není, rozhoduje praxe, praxe a zase praxe. Pak taky jazyky a schopnost prodat se. Nemáš praxi = můžeš mít ,,prestižní" VŠ třeba 4 a nešrktáš si.Rv Brigádu můžeš dělat i mimo obor, kolikrát jde o zajímavější a lépe placenou práci. Mimochodem, opravdu prestižní VŠ se pozná podle toho, že studenti nemají problém  nastoupit IHNED po VŠ na vysoce ohodnocená místa pouze na základě názvu vystudované unievrzity a ještě si mohou vybírat. A taková v ČR žádná není. :-P

0/0
26.10.2011 13:04

Stepni-Vlk

Re: Parádní článek :-/

Tak ono záleží co chcete dělat. Ale jinak máte pravdu, o školách to většinou není. Na druhou stranu arabista se z vás nestane přes noc; na VŠ do vás tu arabštinu a všechno související kolem buď natlučou nebo nedostudujete. že takoví lidé nejsou potřeba? Nejsou potřeba v desítkách a stovkách ročně. Ze škol jich ale také desítky a stovky ročně nevycházejí. Uplatnění je v překladatelství, firmách které jsou v kontaktu s arabským světem (ropa, ropa a zase ropa -- není jich tak málo) a v diplomacii. A studovat arabistiku jako jednoobor bohužel v Praze (kde jediná za něco stojí) možné není. Byť by byli všichni rádi, kdyby to možné bylo.

0/0
26.10.2011 13:11

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Dvouobor jsem musela zvolit, pokud jsem chtěla studovat to, o co jsem měla zájem, v denní formě. V jednooborovém provedení se bohužel onen obor nenabízel (protože na ten druhý, co k tomu "přifařili", by jim nikdo nešel...). To jen pro úplnost. A pokud se pamatuju dobře, tak z naší školy jsou absolventi taky jedni z nejúspěšnějších, co se týká nalezení vhodné práce po studiu. Brigádu bych si našla ráda, bohužel prostě chybí čas, co je na tom tak těžkýho pochopit?! ;-€

0/0
26.10.2011 13:27

mladej.milionar

Re: Parádní článek :-/

To by mě zajímalo, co je to za školu? Že by nějaká FSV UK ? :-)

0/0
26.10.2011 13:57

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Na Vaše příspěvky už odmítám reagovat, protože neberete v úvahu argumenty a názory nikoho jiného, než sebe.

+1/0
26.10.2011 17:15

Laveila

Re: Parádní článek :-/

Záleží na oboru. Ve chvíli, kdy ze zákona je dané minimální vzdělání pro výkon povolání, je jak škola, tak praxe základ. Bez školy to nejde. Praxe se získat dá, na úkor spánku a volného času k tomu studiu, takže člověk jede 10 měsíců málem bez jediného dne volna. A spí tak 5 hodin denně, ale dá se to. Bez titulu si ale v některých oborech člověk ani nehrábne

0/0
26.10.2011 21:50

Lukas1000

Re: Parádní článek :-/

Aaaa, panacek asi vejsku nestudoval co .... rozdil ke statni zkousce Bc. a Ing.  byl v jednom predmetu! Navic kdo udela Bc. tak hrave dodela Ing. nebo Mgr.

0/0
26.10.2011 12:53

mladej.milionar

Re: Parádní článek :-/

z VŠ už jsem pár let venku, ale co si pamatuju, tak mezi Bc. a Ing. byl docela skok. Je ale fakt, že jsem Ing. studoval jinde než Bc. a i když se jednalo o stejný obor, tak nároky na Ing. byly o něco výš. - logicky. Odpovídá to i současnému systému - Bc. pro všechny, Ing./Mgr. jen pro ty nejlepší bakaláře.

0/0
26.10.2011 12:58

kjama

Re: Parádní článek :-/

Naprostý souhlas - viz můj příspěvek o jedno níž. Od pondělí do pátku povinná účast, seminárky, stovky knížek k přečtení. Je fakt, že brigádu jsem dělala, ale po víkendech, pokud jsem zrovna nedělala něco do školy. A co to kecají o brigádě v oboru, když žádné prostě nejsou. Na dané místo je potřeba vysokoškolsky vzdělaného člověka na plný úvazek. Třeba bych jim mohla nosit kafe, ale v tom mě předběhne kvalitní kávovar. Pak už opravdu zbývalo jen doplňování zboží za 35 na hodinu.

Jenže dnes je vše jinak, vidím to hlavně v Praze na konkrétních školách.

+1/0
26.10.2011 12:14

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Jj. Jenže vysvětlujte to těm lidem, co jsou přesvědčení, že studenti se umí jenom válet doma a večer vyrazit na pijačku do hospody. :-P Rv

0/0
26.10.2011 12:15

achesa1

Re: Parádní článek :-/

jo, chci vidět studenty medicíny nebo všcht, laborky povinné, omlouvá jen smrt, nestačí pouze absolvovat, ale večer se odevzdávají produkty nebo výsledky analýz, mimochodem začátek 7 15;-D

+1/0
26.10.2011 12:34

kjama

Re: Parádní článek :-/

Měla sis vybrat jiný obor, řekli mi nedávno, ale já, na rozdíl od jiných jsem školu dodělala... Šla jsem na školu studovat, abych pak mohla dělat práci, která mě baví. To se povedlo, ale na škole jsem musela být od rána do večera a ne se někde flákat v práci, která s mým oborem nesouvsí

+1/0
26.10.2011 13:20

Falcon21

Re: Parádní článek :-/

Tak proč studujete takovou školu? Pokud Vás to baví, všechna čest, ale pokud pak nemáte uplatnění, k čemu to je? Jediná škola, při které nejsou potřeba brigády, je medicína. Kdo se trochu rozhlíží, práci sežene. Všichni ostatní se o dobrou práci prostě musíme poprat. Když jsem šel na VŠ, práci na půl úvazku už jsem měl a pracoval celý studium. Neříkám, že jsem byl dokonalý student, naopak, jenže teď mám praxi v oboru, se kterou konkuruju všem, co mají červený diplom a přitom seděli na kase...

Všechno je to o tom umět si vybrat. Už v prváku nám říkali, že studium je dřina, která se nemusí vrátit a místo několika let studia se dá založit rodina a vydělat slušnej peníz..

+2/0
26.10.2011 13:06

mladej.milionar

Re: Parádní článek :-/

R^R^R^

0/0
26.10.2011 13:09

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Nejen, že mě studium baví, ale ani o uplatnění po studiu se nebojím, protože studuju obor, který bude potřeba vždycky. A neříkám, že brigády nejsou potřeba, ale není na ně čas a třeba v oboru, co studuju, žádné brigády pořádné nejsou. Ne každý si prostě může dovolit při studiu ještě pracovat, protože holt má školu prakticky každý den dopoledne i odpoledne a málokterý zaměstnavatel to pochopí a vyjde člověku vstříc! Obvykle chtějí minimálně dva celé dny v kuse, což prostě u mého studia nejde!

0/0
26.10.2011 13:32

Falcon21

Re: Parádní článek :-/

Uplatnění máte jisté? To je přece paráda, ne? Škola je těžká, nemůžu najít brigády, ale protože pak práci seženu i bez praxe, tak ani nemusím. To chápu a klobouk dolů, pokud to tak opravdu bude.

Ovšem nechápu, proč někdo studuje školu, stěžuje si, jak je těžká, takže nemůže sehnat praxi a pak bez praxe nemá uplatnění. Prostě si špatně vybral, to mi nikdo nevymluví...

+1/0
26.10.2011 13:41

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Moment - nepřekrucujte moje slova! Nepíšu, že je škola těžká, ale že je časově náročná. A přestože bych chtěla dělat aspoň na půl úvazku (ideálně právě v oboru), tak prostě nemám šanci. :-(

0/0
26.10.2011 17:11

mukr

Re: Parádní článek :-/

Co je to za obor - minimalne 10 stranek tydne v AJ do kazdeho predmetu? Jaky pofiderni stupen je Bc.

Bc se rozjelo, aby se naplnili kvoty a technicke skoly alespon udelali nejaky ten sekel. Zeptejte se na propastny rozdil Bc/Ing studia na VSCHT. Pri slove bakalar tam vsichni placou.

Zpatky k tem 10 strankam. 10 stranek 15 predmentu? ~ 150 stranek za tyden? Jenom?

0/0
29.10.2011 17:28

Sidonie_11

Re: Parádní článek :-/

Bc. je zcela legitimní stupeň vysokoškolského vzdělání. Jenže bohužel je takovými, jako vy, neustále devalvován, takže je vnímaná jako méněcenný. :-P Rv

0/0
29.10.2011 17:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.