- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejlepsi by bylo, aby poste / prepravni spolecnosti za jejich sluzby platil koncovy zakaznik.
Tim by eshop vracel pouze cenu zbozi, sluzbu prepravy zajistoval nekdo jiny.
Jenze tohle riziko na sebe nikdo dobrovolne nevezme. Co kdyz zakaznik zbozi neprevezme?
Porad se mluvi o ochrane spotrebitele, a kde je ochrana obchodnika? Obchodnik si zakaznika nevybira, zatimco zakaznik obchod ano.
Pokud budete chtit zlikvidovat nejaky obchod, staci si objednavat a vracet.....
tak me napada, muze me nekdo rici, jakeho zakona platneho v CZ se to tyka? Pokud me jen bude nekdo hrozit nejakym unijnim paskvilem, bude me to vcelku ukradene. Nemuze me prece nekdo tvrdit, ze porusuji zakon, kdyz neni uveden ve sbirce.
http://www.coi.cz/cs/aktuality-1/coi-obchodni-podminky-e-shopu-nesmeji-byt-klamave.html
asi to mysli vazne:) i kdyz vlastne nevim jeslti to je k smichu nebo k placi. Navic ty dobirky v dnesni dobe to je pekna paleta a jedna vratka rovna se nejen ztrata na zbozi (ne vzdy) ale to dopravne bude provar pokazde.
Koukal sem na netu http://www.pozornanej.cz/
mate nekdo zkusenost? timto rozhodnutim EU to mozna tento portal nakopne nebo vznikne neco podobneho.
o ktery paragraf a zakon se prosim tento haluz opira? Nikde o tom neni ani carka.... Zase nejakej divnoclanek
...zaplatily náklady na dopravu do obchodu...???...
V kamennem obchode muzes vracet co chces, je ale jen na nich jestli to vezmou zpatky. Zadnou takovou povinnost totiz nemaji.
a v poslední době se dost vyskytují nepřevzaté objednávky. Posílání zboží levněji poštou jsem již zrušil (zboží v hodnotě cca. 10tis se pohybuje někde po republice nebo pošťák chodí v novém triku). Náklady na transport zboží které si někdo objednal, ale nepřevzal a nezaplatil samozřejmě hradit musím, týká se to i nepřevzatých dobírek na Slovensko(vše PPL). Nikdo mi tyto náklady neuhradí. Za zboží vracím peníze bez problémů (pokud je vše v pořádku), ale je pravda, že bez poštovného....
Holt riziko podnikání.
Zákony bys dodržovat měl, pokud to samé chceš od svých zákazníků.
odkdy u nás neplatí naše zákony ale nějaké pofiderní rozhodnutí cízí legislativy.
to by mě taky zajímalo,mám eshopy,poštovné vracím při uznané reklamaci,při rozporu s kupní smlouvou,ale při té 14 denní lhůtě ne.Mě ho přece taky pošta nevrátí.Tohle bude chtít nějaký právní výklad z MSČR ....
Co když si koupím třeba tričko a odstřihnu vysačku... a následně do 14 dnů zjistím, že zboží nevyhovuje. Musej to uznat? Nebo už je zboží více než jen vyzkoušené čili poškozené.
poraďte někdo, potřebuju vědět jestli je ta půjčovna věcí dovedená do stavu dokonalosti. ty vysačky sou většinou na dlouhym provázkua samotná vysačka má nestandardně velký formát navíc často dost hrubý materiál. To pod tričko prostě neschovám
až budu příští rok vracet fotoaparát, přidám jim tam k fotkám z dovolené i fotografii večeře, kterou jsem si koupil za ušetřené poštovné.
Ale to víš, že se na každém systému, který je nějakým způsobem vstřícný a otevřený, přiživí pár parazitů, kteří jej zneužijí.
Žádost o rozhodnutí o předběžné otázce — Bundesgerichtshof
— Výklad čl. 6 odst. 1 druhého pododstavce a odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku (Úř. věst. L 144, s. 19) — Vnitrostátní právní úprava umožňující vyžadovat od spotřebitele náklady na zaslání zboží v případě, že odstoupil od smlouvy.
Výrok
Článek 6 odst. 1 první pododstavec druhá věta a čl. 6 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku musí být vykládán v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která dodavateli umožňuje, aby ve smlouvě uzavřené na dálku požadoval po spotřebiteli náklady na dopravu zboží v případě, že tento spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2010:148:0006:0007:CS:PDF