Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbavte se kreditky i kontokorentu. Konsolidujte je

Splátky, splátky, splátky... kde na to mám brát? Slova z reklamy jistě mluví z duše mnoha Čechům. Poslední roky se řada z nich zadlužila kvůli "prkotině" a bez přemýšlení o tom, zda úvěry dokáže nakonec splácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MagdaKotková

Jak na insolvence

Zajímavý tip - Jak na insolvence! Srozumitelný server s problematikou řešení insolvence a oddlužení, jsou tam i konkrétní příklady, jak to probíhá. Třeba to někomu pomůže: http://www.jak-na-insolvence.cz

0/0
4.11.2011 9:06

diskutujte neslušně

Kdo je umí používat, nemusí se jich zbavovat

+1/0
15.10.2011 15:24

MiKos112

?

Ten nadpis je ultimátní! Proč bych se měl zbavovat kreditky a kontokorentu?

Jak je konsolidovat? Normální člověk přece nepřekročí bezúročné období na kreditce a kontokorent využije jednou za uherák.

Jen blb používá kreditku a kontokorent místo úvěru. Kreditka je "elektronická peněženka" a kontokorent od toho, aby se nestalo, že např. potřebuju 50tis. na opravu auta a na účtu mám 45tis. týden před výplatou.

Na bydlení a podnikání jsou jiné produkty, řádově výhodnější. Na všechno ostatní se našetří.

+3/0
15.10.2011 0:49

Stanislav Krupka

Dluh ano či ne?

Opustme slovíčkaření není dluh jako dluh. Mohu-li si půjčit za rozumný úrok na nějakou invetici, o které vím, že mi přinese zisk, který bych bez půjčky neměl je to rozumné. Určitá výše půjčky zase s rozumným úvěrem na vlastní bydlení je rozumná věc. Úvěr na koupi bytu v určitých lokalitách, který mi pokryje nájem od nájemníka je rozumná věc. Úvěr na vánoční nákupy a dovolenou je blbost. prosím berte toto jako příklad bez chytání za slovíčko. Rád budu o tomto konstruktivně debatovat.

0/0
14.10.2011 14:11

Nahlas se ti směju 2

Re: Dluh ano či ne?

Tady není o čem debatovat, tady lze jen souhlasit.

0/0
14.10.2011 15:59

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Dluh ano či ne?

To je v poradku, ale to se asi nebude moc tykat kreditek, kde se jedna o kratkodobe vykryti v hodnote nekolika malo desitek tisic.

0/0
14.10.2011 19:58

Stanislav Krupka

Sleva na kreditku ?!

Například u KB máte-li kreditku máte VŽDY příspěvek 1% z každé platby na penzijko. Zdá se to jako malichernost, ale zvažte - je vám třeba 20-40 let, platíte kreditkou měsíčně cca 15-20 tis. V bezúročném období ji doplatíte, tzn. neplatíte úroky. Na penzijku máte za (30 let počítám střed uvedeného věkového rozpětí)  360*200- 72 000Kč + úročení. Tyto peníze máte naspořeny, aniž by jste vydávali vlastní finance. netvrdím, že je to mnoho, ale na ulici neleží.

+2/0
14.10.2011 13:44

pesimita-optimista

Re: Sleva na kreditku ?!

A to je zrovna jeden z příkladů, jak lze na kreditce vydělávat (ne jediný), a potvrzení níže uvedené rady, že kreditka se má používat co nejvíce. Samozřejmě - jen v rámci reálných finančních možností.

+1/0
14.10.2011 14:26

Nahlas se ti směju 2

Re: Sleva na kreditku ?!

Konečně rozumní lidé ;-)R^.

0/0
14.10.2011 15:58

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Sleva na kreditku ?!

Ano, to je jista vyhoda, byt si o dlouhodobem sporeni myslim sve. Ale kvuli tomu snad ani nemusim jit do zapornych hodnot na uctu, nebo se pletu? Nicmene si myslim, ze lze penize opravdu efektivneji investovat, nez je nechavat vazane na penzijku, kde jen vlivem inflace a zmenou spotrebitelskeho indexu trvale ztraceji na hodnote. Takze zhodnoceni obratu karty o 1%, ktere bude znacne znehodnocene dostupne za nekolik desetileti - pokud vubec - mne osobne nenadchlo. Kdybych mel opravdu resit kazdou pidivyhodu, kterou na mne v bance pri kazde navsteve vyrukuji, skoro bych nedelal nic jineho, nez mel u sebe 10karet a "vydelaval" desetikoruny. Mozna stokoruny, v extremnich pripadech tisicikorunu. Sice se v teto diskuzi nasel nadsenec, ktereho to vylozene bavi, ja mu to preji a pevne doufam, ze se nikdy nedostane do situace, kdy nedojde k casnemu dorovnani a vyhoda usetrenych penez zmizi jako para nad hrncem.

0/0
14.10.2011 19:56

pesimita-optimista

Re: Sleva na kreditku ?!

Vy byste asi opravdu musel řešit každou "pidivýhodu", protože to zjevně máte v povaze soudě podle toho, jak tady v diskuzi všechno zbytečně pitváte... Takže je jasné, že kreditka není nic pro vás, to by fakt nebavilo nikoho. Mám ale spíš pocit, že jste úplně nepochopil, o co tady v kauze "kreditka" jde. Přitom je to úplně jednoduché. Představte si, že máme oba stejné běžné měsíční výdaje cca 15 000 Kč - potraviny, oděvy, kulturu, sport, sem tam dovolená atd. Vy tyto výdaje platíte v hotovosti, takže si zaplatíte svých 15 litrů a máte pokoj. ...

0/0
14.10.2011 23:32

pesimita-optimista

Re: Sleva na kreditku ?!

... Já totéž zboží ale zaplatím kartou a díky tomu někde dostanu slevu (takže nezaplatím 15 litrů, ale třeba jen 14), k tomu mi na penzijko nebo jinam přijde stokoruna (je mi jedno, že ji zhodnocenou dostanu za 20 let, vy nedostanete nic) a nádavkem získám bonus, který mohu proměnit za další zboží. A jediné, co jsem pro to udělal bylo, že jsem si tu kartu pořídil, že ji používám a že si hlídám, abych neutratil víc než mohu. To zvládám vcelku snadno. Nic dalšího řešit nemusím. A teď mi řekněte, co je lepší? A vůbec není potřeba mít 10 karet, to je naopak zbytečnost a pitomost. Bohatě stačí jedna. Záporné hodnoty na účtu - netuším, kde jste na ně přišel...

0/0
14.10.2011 23:33

pesimita-optimista

Re: Sleva na kreditku ?!

Pardon, přeci jenom musím ještě něco řešit - měsíční vyrovnání útraty. Ale to je v internet-bankingu otázka asi 2 minut bez dalších nákladů...taky zvládám.:-)

0/0
14.10.2011 23:38

janní

Re: Sleva na kreditku ?!

no vzledem k tomu,že kapitalismus dodýchává..co jiného je Euroval- bude sanovat Řecko, pak Španělsko, pak ještě možná Portugalsko a pak víc zemí se sanovat už asi nepodaří ?..viděla bych to na restart...takže nevím k čemu vlastně bude to penzijko jako dobré.Takže kreditní kartu s debetem ne děkuji nemám zájem,divně šetřené peníze,které učí člověka půjčovqat si na nesmysly

0/0
15.10.2011 12:12

IfčaX

Re: Sleva na kreditku ?!

Nicméně to platí jen v případě, že máte penzijko u jejich fondu.

0/0
15.10.2011 22:52

Stanislav Krupka

Re: Sleva na kreditku ?!

ano je to tak

0/0
17.10.2011 12:37

Stanislav Krupka

info KB, reakce k článku

KB konsoliduje, ale musí v konsolidaci býti alespoň jeden úvěr jiné společnosti. Pro klienta jsem před týdnem vyjednal sazbu 6,50.Samozřejmě s finančním poradcem má klient daleko lepší vyjednávací pozici.

0/0
14.10.2011 13:36

Ruler

mám ktk i kreditku

ale zadluženej nejsem, čím to je? asi mám rozum :-)

0/0
14.10.2011 12:18

phaneuf

Re: mám ktk i kreditku

jseš proste borec a všichni ti závidíme jak to zvládáš.

0/0
15.10.2011 20:32

Eilat82

RB

Dovolím si opravit autora článku. Raiffeisenbank konsolidaci poskytuje.

0/0
14.10.2011 9:16

zlababa.dvur

Re: RB

autor má pravdu, na přímý dotaz (před 14 dny) mi zástupce RB sdělil, že momentálně konsolidaci neposkytují.

0/0
14.10.2011 10:14

tlamička tlachecí

nějak nechápu

Já nějak nechápu ja si někdo může vzít deset úvěrů a už vůbec nechápu, jak si ten dotyčný může myslet, že bude vše v pohodě splácet a nevěřím drzosti těchto nezodpovědných jedinců pak ještě brečet se slovy , jak jsou na ně všichni přísní.Rv

+3/0
13.10.2011 22:51

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: nějak nechápu

nj, taci lide maji bohuzel volebni pravo, proto vypada vlada tak, jak vypada.

0/0
14.10.2011 7:01

BukajAktobos

Re: nějak nechápu

Pochopte, že pro drtivou většinu populace je příliš komplikované dát si dohromady, že když si za rok nejsem schopen dávat stranou třeba 1.000Kč na dovolenou/vánoce/televizi/jiný snadno plánovatelný výdaj, tak asi horko těžko budou (i když splátky motivují víc) následně každý měsíc rok dávat 1.250Kč na splátky "výhodné" půjčky na dovolenou.

Jenže kdyby měli za hloupost zbavovat svéprávnosti, tak je tu civilizace slabomyslných...

0/0
14.10.2011 7:14

-Komedie-

Re: nějak nechápu

Nemáš tak úplně pravdu :) Je řada lidí, která, ač má peněz dost, tak všechno utratí, protože nejsou schopni šetřit (na tom není nic moc špatného). v okamžiku, kdy mají úvěr (nebo i víc), tak bez problémů ten úvěr splácí a splatí.

0/0
14.10.2011 15:18

lojzicekodvedle

Re: nějak nechápu

vim o cloveku co mel uvery od 20 spolecnosti celkove asi 27 uveru a to mel VS vzdelani, kam ten svet speje

0/0
15.10.2011 23:10

masoreti

naopak konsolidace se vyplatí vždy

jestliže 2, 3, 5, 10 úvěrů převedu na jeden s nižší úrokovou sazbou, vydělám vždy. je lhostejné je-li prodloužena doba splatnosti, nic to nemění na tom, že můžu splácet úvěr rychleji a tudíž na úroku ušetřit.

+2/0
13.10.2011 20:52

Linde CZ

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

spis bych rekl ze akorat prodelas min.. :-)

0/0
13.10.2011 21:28

masoreti

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

no kdo je v "tom", tak by měla platit moje verze. kdo ještě ne, tak tvoje.

0/0
13.10.2011 21:44

-Komedie-

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

Další z mála rozumných příspěvků v této diskusi.

0/0
13.10.2011 23:38

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

naopak, pokud se lhuta prodlouzi, tak i pri snizenem uroku budou naklady vyssi.

0/0
14.10.2011 6:59

Nahlas se ti směju 2

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

"jestliže 2, 3, 5, 10 úvěrů převedu na jeden s nižší úrokovou sazbou, vydělám vždy." - to je samozřejmě omyl. I při snížené sazbě můžeš v celkovém součtu zaplatit víc. Vždy záleží na konkrétních případech.

Ach tahle moudra lidí bez schopnosti spočítat 1+1...

0/0
14.10.2011 7:24

masoreti

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

omlouvám se, je to asi moje chyba, většinou diskutuji s lidmi, kteří dokáží spojit dvě myšlenky vyjádřené ve dvou větách do jednoho logického celku, navíc v napsané podobě, ale připouštím, že to nelze vyžadovat po všech, kde ta mentální úroveň trochu zaostává. takže speciálně pro vás: sloučím-li např. tři úvěry po 10.000, každý s úrokovou sazbou 14%, splátkou po 15 stech měsíčně a vedením účtu á 50,- do jednoho úvěru 30 tis. úrokem 12% a stejným poplatkem za účet, přičemž snížím povinnou splátku na 3.000 a prodloužím dobu splatnosti, ale přesto zachovám stejné tempo splácení! (což byla podstata mého sdělení výše), tedy nadále splácím 4.500 (3x1.500), na splacení úvěru ušetřím.

0/0
14.10.2011 18:17

Nahlas se ti směju 2

Re: naopak konsolidace se vyplatí vždy

Viz výše: Vždy záleží na konkrétních případech.

0/0
14.10.2011 18:33

Nahlas se ti směju 2

Kreditky se není třeba zbavovat

Naopak, tu je potřeba co nejvíc využívat, protože alespoň elementárně chytrému člověku šetří peníze.

+3/0
13.10.2011 17:23

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

"Elementarne chytrych" lidi je v CR pouze nekolik tisic.

+2/0
13.10.2011 18:15

jan.banos

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

ti kteří splácejí včas na tom ještě můžou vydělat.

+1/0
13.10.2011 20:00

o.kostal

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Delam v bance, muzete me hloupemu prosim prozradit, jak vydelavate na kreditce? ;-D

+2/0
13.10.2011 20:12

krachle

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

kradkodoba bezurocna pujcak?

0/0
13.10.2011 20:17

o.kostal

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

A kolik lidi na tom vydela? A kolik vam na kreditku pujci, aby to stalo za vydelek? Vzhledem k vysi zavazku u kreditky, opravdu se oplati takto si porizovat penize vzhledem k poplatkum za vedeni kreditky?

Chtel bych fakt videt realny priklad, jak na tom treba v horizontu dvou let vydela klient vic nez banka.

0/0
13.10.2011 20:21

Nahlas se ti směju 2

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

No já nevím. Kreditky mám dvě od dvou bank a obě jsou za 0 Kč měsíčně. Úvěrový rámec mám na jedné 60 tis. Kč, na druhé 80 tis. Kč.

A reálný příklad: jakákoliv platba jednou z nich mi přináší 1% placené částky zpětně. V kombinaci se slevama u obchodníků a s úrekom z mých peněz, které nemusím na běžné platby díky kreditkám používat, to dá několik stokorun měsíčně. Pokud nakupuju víc, tak klidně i více než 1000 Kč.

Není to na zbohatnutí, ale nějakou kartou bych platit tak jako tak, tak proč z toho něco málo nemít?

0/0
14.10.2011 7:31

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

To 1% zpetne mas k dispozici jako hotovost? Asi ne, vid :)

0/0
14.10.2011 8:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Jako HOTOVOST?

Ne, to fakt ne.

0/0
14.10.2011 8:06

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

A jako co? Jako prispevek na nejake dlouhodobe vazane sporeni, vid? :)

0/0
14.10.2011 8:10

Nahlas se ti směju 2

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Ne.

Jako snížení jistiny.

0/0
14.10.2011 8:11

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

? trochu to rozepis, zatim jsem stale presvedcen o tom, ze to tvoje "vydelane 1%" jsou jen nejake virtualni penize, na ktere realne nikdy nesahnes, zkus me presvedcit o opaku ;-D

0/0
14.10.2011 8:17

Nahlas se ti směju 2

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Co na tom chceš rozepsat? Snížení jistiny je snížení jistiny.

Pokud nevíš, co to znamená, je to tvá hIoupost a já nemám potřebu tě přesvědčovat.

0/0
14.10.2011 8:21

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

je hezke, ze se vyznas v NEKTERYCH pojmech, takze kdyz uz jsme u toho, zjisti si, co znamena pojem "zisk" - do teto kategorie totiz tvoje 1% o ktere se snizi jistina nepatri. Jestli takhle "vydelavas" i jinde, tak potom celkem chapu, ze caste vyuzivani pujcky je tvoje spise zivotni nutnost a ne forma "vydelku" ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2011 8:27

Nahlas se ti směju 2

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Kde jsem psal o "zisku" ;-D8-o?

0/0
14.10.2011 9:13

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Kreditky se není třeba zbavovat

Prave ze nikde, takze na kreditce jsi nic nevydelal. Jen zijes ve svem fantasmagorickem svete plnem ruznych "vydelku".

0/0
14.10.2011 10:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.