Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čeští manažeři neumějí odpočívat, třetina si nosí práci domů

Průzkum personální společnosti Robert Half International ukázal, že skoro třetina českých manažerů není schopna "vypnout" a přestat myslet na práci i ve svém volném čase. To vede spolu s vysokým pracovním vytížením ke stresu, který pak může být příčinou řady nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mukr

Dobry manazer se pozna podle toho,

ze dokaze vykonavat svoji praci ve svem pracovnim case. Manazer, ktery dela mimo pracovni dobu nezvlada zakladni vlastnost - time management a neni dobrym manazerem a jedine na co je dobry je nechat ho vyhořet, vysat maximum a vyrazit.

0/0
22.10.2011 19:42

Tomáš Škvrna

Re: Dobry manazer se pozna podle toho,

Souhlas... Nebo také si toho nakládá příliš, není schopen delegovat práci na své podřízené, příliš své podřízené sleduje a usměrňuje...

0/0
23.10.2011 2:21

bez_tolerance_hlouposti

spousta z nich

totiz musi neustale premyslet, co by jeste mohli hodit zamestnancum na hrb, aby byli dalsi skvele kolacove grafy, ktere by jejich nadrizene mohli nakonec udrzet v nazoru, ze vlastne nejsou v te firme uplne zbytecni R^

+2/0
20.10.2011 12:05

noboty666

Re: spousta z nich

A představte si, že někteří dokonce vyžadují gramaticky správné psaní! Ba dokonce i shodu podmětu s přísudkem ....

Prostě teror! ;-D

0/0
20.10.2011 15:18

cod

Re: spousta z nich

češtinu zrušit,jako komunikační prostředek 21stol., nevhodné!Can you speak english?;-)R^

0/0
21.10.2011 14:27

mukr

Re: spousta z nich

No tak drasticky bych to nevidel, ale nepamatuji se kdy jsem v obchodnim styku ci  pri komunikaci v praci pouzil CJ. Je to skoda, ale co se da delat :-).

0/0
22.10.2011 19:38

pavel.n

bývalý ředitel

to nám jeden ředitel tvrdil , že dělá 26 hodin denně !!

0/0
20.10.2011 4:21

mukr

Re: bývalý ředitel

Znam taky takove tragedy.... a vtipne na tom bylo, ze ho 2 roky placali po hrbu a to bylo asi tak vse. Tak odesel a novy zvlada tu samou praci za svych 10 hodin.

0/0
22.10.2011 19:44

jesterkasploutvema

musim souhlasit

bohuzel :-/

0/0
19.10.2011 19:55

spydy

Pracuji abych žil, nežiju abych pracoval.

Prace mě baví, plat je skvělel.. hodiny se dají a management není locální bez kontroly. Dělám tu už 2 roky a jsem maximálně spokojenej... jo IT admin je dobrá sranda ;)

0/0
19.10.2011 15:35

cod

Re: Pracuji abych žil, nežiju abych pracoval.

no jo,ale židoamíci kážou opak a navádí k tomu i evropany:-PRv

0/0
21.10.2011 14:25

Šestá z pěti

Já si třeba nosím práci z domu do práce :-)

Nevím, já mám opačný problém. Já si své nápady, projekty, rozdělanou práci, kterou dělám i doma, když mám volno, náladu a inspiraci, NAOPAK nosím do práce a tam ji částečně rozděluji lidem. Takže někdo má opačný problém ;-D

-

Jo a odpočívat umím, vypnout firemní mobil a nečíst emaily také, zvládám být i pár dnů bez internetu a práci delegovat. Není nad to, když práce je zároveň zábava a nikam neuteče, neboť dobrý zákazník na kvalitní práci rád počká a zaměstnanci jsou dostatečně zodpovědní, aby to zvládli sami 8-o

+1/0
19.10.2011 13:44

skoda-lasky

Re: Já si třeba nosím práci z domu do práce :-)

No, ono čekat na práci nejde bohužel ve všech oborech...

0/0
19.10.2011 13:48

mukr

Re: Já si třeba nosím práci z domu do práce :-)

Presne tak, pokud je prace i konickem, tak proc obcas nepracovat pro radost i po praci, ale to je jina rovina. To nehodite triko, ale defakto se bavite - lepsi nez cucet na televizi nebo sedet v hospode.

0/0
22.10.2011 19:47

milenkamikes

nejen

manažeři si nosí "práci" domů. Pracuji v instituci, kde se "musí prodávat" za každou cenu.Tlak na zaměstnance je šílený. Špatně spím,v neděli už mám depku z pondělka. Bohužel jsem ve věku, kdy si nemůžu dovolit hledat něco jiného.:-(

0/0
19.10.2011 13:09

Šestá z pěti

Re: nejen

Tak jestli jen musíte "něco prodávat", tak neříkejte, že nemůžete změnit práci a začít prodávat něco úplně jiného a být v menším stresu a pohodě. Vždy existují cesty a nezáleží na věku! ;-)

0/0
19.10.2011 13:14

Šestá z pěti

KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Tak se pak nesmí divit, že je workoholikem. Vždy se musím smát, když vidím někdy o víkendu rodinky na nákupech někde v supermarketu, kdy tatík se uvolil vzít rodinu konečně "do společnosti", tlačí vozík, kam rodina hazí nákup a současně má na uchu přilepené sluchátko a řeší nějaký pracovní problém.

-

To už musí být totální zoufalci a vždy se musím smát, jak se někdo dokáže takhle stát otrokem práce. ;-D

0/0
19.10.2011 13:07

fanfan_celofan

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

A ja se pak musim smat lidem, kteri nekoho soudi jen za to, ze telefonuje. CO vy vite, treba je to takhle bavi, prace je pro ne konickem a nebo maji priplatek za oncall duty. Nektere veci v IT infrastruktire se resi zasadne o vikendech, kdyz je mozne odstavit sit. ZKuste vice premyslet a mene soudit

0/0
19.10.2011 13:20

antipravdoláskař

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Máte pravdu, ale spousta lidí nejen od ponku v kolbence není schopná pochopit, že existují pracovní pozice, na kterých člověk po odhoukání směny naodchází s čistou hlavou domů bez obyvy, že ho aktuální pracovní problémy dostihnou i tam... Kdo nezažil, opravdu nepochopí...:-/

0/0
19.10.2011 13:32

Šestá z pěti

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Aby nedošlo k nedorozumění, já také pracuji skoro neustále, neboť práce je pro mne především koníčkem, ALE umím vypnout mobil a bojím se, že u lidí, kteří jdou s rodinou na nákupy, na výlety, na společenské akce, to opravdu není jen být "on-call", ale určitá závislost. Pár takových lidí znám, takže vím, o čem mluvím. ;-D

-

A ten "nepostradatelný" manažer, co "musí" chodit v obleku se sluchátkem i o víkendu v obchodě, opravdu nevypadá na IT specialistu, co zrovna řeší upgrade bankovního systému ;-D

0/0
19.10.2011 13:35

skoda-lasky

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Dobře, ale taky se může nakrásně stát, že zaměstnavatel dostupnost 24/7 prostě vyžaduje a kdyby zaměstnanec měl vypnutý mobil, byl by z toho pěkný průšvih.

0/0
19.10.2011 13:49

TVK

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Pak se jedná o pohotovost a mělo by to být zohledněno.

Pamatuji se, že jeden zaměstnavatel mi jako obchodníkovi, často pobývajícímu v zahraničí, dal na mobil měsíční limit 1.000 Kč, což při tehdejších cenách roamingu bylo klidně za 3 dny v tahu, a nad to mi to chtěl dokonce srážet z platu. Řekl jsem OK, tento měsíc si klidně strhněte, a tady máte mobil, já ho nepotřebuji. A byl klid.

0/0
19.10.2011 13:56

skoda-lasky

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Jasně, pohotovost zohledněná stejně jako přesčasy.:-) Dobře jste to vyřešil.

0/0
19.10.2011 13:59

TVK

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

Ano, já mám tyhle věci osobně vyřešené. Buď jsem smířen, že tyto věci, když nejsou přípalatkem, tak jsou zahrnuty v platu, nebo prostě nejsou a nedělám je, když se mi to nelíbí.

Já přesčasy, když je potřeba, dělám, ale okamžitě si je vybírám a spíš mi hodiny chybí. Práci si domů už 10 let nenosím a po 17. hodině zvedám mobiil jen kolegům (kde tuším, že mají asi nějaký problém, protože jinak by mne doma neotravovali), popř. když výjimečně volají z US. A když takhle párkrát nezvedenete lidem telefon, tak se naučí volat v "normální" dobu. Nic víc, nic míň. A dovolená? Jezdím na lyže, takže všem řeknu, že volat v případě nouze můžou 8.30 a pak v 17.30. Mezitím jsem na svahu, mobil mám v báglu a přes helmu ho stejně neslyším .

0/0
19.10.2011 17:11

ray.doyle

Re: KDYŽ někdo neumí ani vypnout firemní mobil...

No jo, brácho, hlavně, když máš čas na diskuzi během pracovní doby :-D

0/0
20.10.2011 9:08

15,5cm

nadpis

a nečetl .....to je dobře , tolik ředitelů nikdo nepamatuje ......škoda jen , že to není nikde vidět

0/0
19.10.2011 12:16

Hanyz01Reloaded

moc jsem se nasmál, díky redakce!

A teď zpět do reality: funguje to v praxi tak, že práci si nosí domů skoro všichni, na sick days nebo nějaké volno navíc může každý zapomenout a přesčasy se neproplácí, neb jsou "darem" firmě. Kdo odejde domů před pátou, vyslechne si další den držky od ředitele, byť pracovník ten den dorazil do práce třeba už v šest, zatímco pan manažer přijel na jedenáctou dopoledne a ve dvě už o něj ve firmě nezakopnete.

0/0
19.10.2011 12:10

Vasek2

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

zmente firmu nebo zacnete podnikat

+3/0
19.10.2011 12:15

15,5cm

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

Rv

+2/0
19.10.2011 12:16

Hanyz01Reloaded

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

Mě v téhle firmě drží jednak slušná mzda, jednak výborní kolegové a kolegyně a do třetice mě baví i ta práce samotná, ale jak už tu někdo psal podemnou, kromě důležitých věcí musím řešit ještě plno blbostí, na kterých trvají bossové (a leckdy je pro ně důležitější to správné lejstro, než skutečně odvedená práce).

0/0
19.10.2011 12:53

mukr

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

A ted ruku na srdce.. chtel by si resit to co bossove maji narizeno od sveho bosse.. Ja ne. Takze sveho bosse podrzim, kdyz to potrebuje a on zas me kdyz to potrebuji ja.. Je to princip takove solidarity a tak to u nas funguje. Proste vsichni jedem ve stejne kare a ta slape jedine tak ze vsichni si navzajem pomahaji.

0/0
22.10.2011 19:54

TVK

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

Zatím jsem nepotkal firmu, kde by byla jiná realita, než:  Na to, aby člověk pořešil 70% (důležité a zásadní) práce, potřebuje 10% času. Ale pořešit 10% naprosto zanedbatelných prkotin zabere 70% času. Takže je nutné začít  z této strany a tyto kraviny a prkotiny prostě něřešit, ořezávat a vypouštět, prootože drtivá většina z toho vyhnije a nebo se prostě vyřeší sama.  

 

Když se to člověk naučí, tak jej postupně okolí přestane s takovou prací obtěžovat Třeba stačí nezapojovat se do e-mailové smrště, e-maily, kde jste v kopii a časem Vám tyto e-maily přestanou chodit.  Nebo konstruktivně rozbíjet praktickými připomínkami filozofické porady „co by kdyby“ a přestanou Vás zvát.

0/0
19.10.2011 12:31

voloda44

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

pak záleží na šéfovi a spolupracovnících... ale je to tak, kdybych nemusel řešit "pixoviny" tak tam su o několik hodin méně...

0/0
19.10.2011 12:43

Hanyz01Reloaded

Re: moc jsem se nasmál, díky redakce!

V tom souhlasím, jenže bohužel na své pozici na porady chodit už musím, je to tu taková móda (od pondělí do středy porady a doteď jsem nepochopil, kdy teda máme pracovat, dva dny jsou na to trochu málo).

0/0
19.10.2011 12:51

janys

No samozřejmě...

V dnešní podělaný době, kdy je "díky" e-mailům korespondence blesková (žádné čekání na poštu, až doručí dopis) se musí důležité e-maily vyřizovat i doma večer, aby nedošlo k nějakému prodlení... a v rámci snižování stavů ve firmách málokdy existuje člověk, který to za vás "může vzít" po dobu dovolené.

0/0
19.10.2011 11:50

on6.

Workoholismus je jedina zavislost

za kterou je clovek financne odmenovan :-P

+1/0
19.10.2011 11:24

Chytry.Levicak

no bodejt,když jsou přeplácení za nic....

kdyby dělali těžkou manuální práci, tak by hned věděli co je to odpočinek a vůbec by v té práci ani nevydrželi.poznali by co je to skutečná práce

0/0
19.10.2011 11:23

skoda-lasky

Re: no bodejt,když jsou přeplácení za nic....

8-o

0/0
19.10.2011 11:25

sventek

Re: no bodejt,když jsou přeplácení za nic....

rekl bych, ze Vas nick mluvi za vse... a pak je Vase reakce v celku adekvatni...

0/0
19.10.2011 12:18

maruširi.vr.10

Re: no bodejt,když jsou přeplácení za nic....

Chytry levičák, to je oxymoron.

0/0
19.10.2011 13:25

Občan svobodný

jo

A teď si tu přečtěte ten článek, kde se píše, že Češi jsou nenažraný a chtějí "vysoký plat" okolo 20tisíc. ;-D

0/0
19.10.2011 11:02

bebíčko

Re: jo

;-D;-D;-DR^

0/0
19.10.2011 11:13

Achille Volfoni

to je vtip?

Dneska si člověk,pracující na vyšší pozici,nosí práci běžně domů.Není to jen záležitost manažerů.Je jiná doba.Pokud chce být člověk úspěšný,tak musí udělat něco víc.To co nestihnu přes týden dodělávám v sobotu když mám čas....pořád lepší,než přijít po víkendu do práce a s nechutí dodělávat resty.

0/0
19.10.2011 7:05

kolos.veliky

Re: to je vtip?

To máte samozřejmě pravdu. Ale článek je o tom, že to není ideální stav a že by se měl oddělovat pracovní a osobní život.

+1/0
19.10.2011 7:12

Achille Volfoni

Re: to je vtip?

to samozřejmě nepopírám

0/0
19.10.2011 7:14

kluknakluky

Re: to je vtip?

Což ideálně fungovalo (pro všechny) naposled za socialismu.

0/0
19.10.2011 7:53

skoda-lasky

Re: to je vtip?

Zajímavé je, že v Západní Evropě ten trend už takový je - asi ne u vrcholných manažerů, ale na pozicích o něco nižších ano. To jen u nás se maká až do vyčerpání.

0/0
19.10.2011 10:19

voloda44

Re: to je vtip?

je to o přístupu. já mám 80% dnů v 5padla, 5% dnů i dřív, zbytek později...

0/0
19.10.2011 12:46

skoda-lasky

Re: to je vtip?

A jak se k tomu staví zaměstnavatel? Já znám totiž dost zaměstnavatelů, u nichž musíte být hlavně vidět, tj. ráno v práci, večer v práci - bez ohledu na to, jak rychle pracujete, jestli plníte své úkoly a jestli vůbec po těch večerech nějakou práci máte.

0/0
19.10.2011 13:53

voloda44

Re: to je vtip?

zaměstnavatel nevím (velká společnost), kolegové a podobně neschopáči donáší (byť jak už jsem psal, v 5končím, dle své prac. smlouvy okorát), šéfovi je to jedno, ten chce výsledky... a ty ja mám :)

0/0
19.10.2011 14:33





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.