Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh: Na začátku neporozuměl podmínkám banky a pak se nestačil divit

Pořídit si cestovní pojištění je jednoduché. Nejen jako samostatný produkt, ale i to trvalejší, které se sjednává k platební nebo kreditní kartě či dokonce k osobnímu účtu. O dost složitější je to však v případě, že se rozhodnete pojištění zbavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daskar

cestovní pojištění

Já mám spíš opačný problém. Pojištění mám ke kreditní kartě a rušit ho nechci. Banka si Kč 40,- strhávala pravidelně a najednou přestala. Když jsem si toho všimla poprvé, volala jsem na infolinku. Sdělili mi, že pojištěná jsem a neví, proč se peníze nestrhli, ale že to napraví. Druhé volání jsem uskutečnila o pár měsíců později s oroseným čelem cirka dvě hodiny před přechodem státních hranic, opět mi potvrdili, že pojištěná jsem. Peníze prostě ode mě ale stále nechtějí. Nevím, jak by se postavili k případnému pojistnému plnění. Já jsem přesvědčená, že by zaplatit museli - já smlouvu nevypověla, ale ...

0/0
2.11.2011 9:10

spelec

Re: cestovní pojištění

nechápu podobné lidi, tohle je možné pouze v Česku, aby si lidi stěžovali na něco podobného :-D

0/0
9.11.2011 0:14

net.Xtreme se nevzdává

Částka to je nízká, ok roční platbě

ale je vidět, jak člověk hrozí odchodem, najednou dokážou banky, poskytovatelé internetu a televize, mobilní operátoři divy...

0/0
1.11.2011 14:10

hanak44

v tomhle pripade CS rozumim

Berte to takhle, ze 55 korun za mesic je za cestovni pojisteni opravdu malo. Kdyby to slo zrusit jen tak, tak bych tam mohla jit na konci srpna, na cele zari odjet do ciziny a v rijnu to zase zrusit a pojisteni na cely mesic by mne stalo 55 korun. To by se ty bance proste nevyplatilo.

+1/0
1.11.2011 13:13

bunca

Spořka je banda zlodějů

Po 25 letech jsem po splacení hypotéky u této banky rušil i běžný účet (dříve sporožirový). Samozřejmě kvůli nespokojenosti s její nenažraností ve formě poplatků. Z minula jsem měl sjednáno cestovní pojištění k platební kartě, s ročním poplatkem 300 Kč (kdysi sjednáno počátkem června). Na toto pojištění jsem od té doby zapoměl. Loni jsem v červnovém výpisu objevil platbu 300Kč o které jsem nevěděl za co je. Na pobočce jsem se dozvěděl že to je cestovní připojištění. Když jsem ho chtěl tedy zrušit, bylo mi řečeno, že to musím udělat měsíc před skončením zaplaceného období. Letos na začátku května mi došlo oznámení, že si mám na pobočce vyzvednout novou kartu. V tom případě jsem pochopil, že moje stávající karta pozbývá platnost. Novou kartu jsem si nevyzvedl.

0/0
1.11.2011 11:41

Nahlas se ti směju 2

Re: Spořka je banda zlodějů

Hra na mrtvého brouka jako způsob řešení bankovních záležitostí 8-o;-DRv.

Jinak na své trable sis odpověděl sám: "Na toto pojištění jsem od té doby zapoměl.".

.

Tedy opět šlendrián na straně zákazníka a bance nelze cokoliv zazlívat.

0/0
1.11.2011 13:54

Alcatraz

Re: Spořka je banda zlodějů

>V tom případě jsem pochopil, že moje stávající karta pozbývá platnost.

tos to pochopil zrejme spatne. Platnost aktivovane karty konci jejim zrusenim. Ze si nevyzvednes novou te v nekterych bankach bude stat poplatek za nevyzvednuti vydane karty.

0/0
1.11.2011 14:18

josefl

Česká pojišťovna

Ke sjednanému pojištění příšel dopis, že pokud neodpovím, zvyšují pojstnou částu a pojistné. Na dopis jsem nereagoval a po půl roce mi přišlo, že dlužím na pojistném. V pojištovně pak navýšení zrušili a nyní mi přišel dopis, že jim stále dlužím, že prý nic nelze zrušit zpětně. Takže ačkoliv jsem nic neodsouhlasil, nic nepožadoval, nic takového v pojistných podmínkách není, tak mají pocit, že jim něco dlužím, Další kolo s těmi podvodníky bude teprve probíhat.

+1/0
31.10.2011 23:22

tnarezub ej roznec

Re: Česká pojišťovna

Pro začátek bych doporučil ke studiu zákon o pojistné smlouvě - než zbytečně vyhodiš peníze za soudní poplatky.

+1/0
1.11.2011 7:23

on6.

Re: Česká pojišťovna

jo ale je to spatne postavene, implicitni souhlas se zmenami by nemel v obchode vubec nastavat.

0/0
1.11.2011 15:34

A přece se maže...

Re: Česká pojišťovna

To jako že implicitní nesouhlas by byl lepší? Prostě pojišťovna pošle dopis s oznámením o zvýšení pojistného, a když člověk neodpoví, tak tím vyjadřuje nesouhlas? To by bylo skvělé zejména u povinného ručení, až by ti po způsobené nehodě pojišťovna napsala, že máš s placením škody smolíka, protože jsi implicitně vyjádřil nesouhlas, tak bys řval, že jsi jen zapomněl odpovědět, že?

0/0
1.11.2011 17:06

Nahlas se ti směju 2

Re: Česká pojišťovna

Krásný příklad lidské hlouposti (tvé).

Jojo, žeň to k soudu, polepšíš si ;-D.

+1/0
1.11.2011 9:36

josefl

Re: Česká pojišťovna

takže zákon č. 37/2004 Sb jasně v § 6  říká: Obsahuje-li přijetí návrhu změny proti původnímu návrhu, považuje seza nový návrh. Nevyjádří-li se druhá strana k novému návrhu ve lhůtě 1 měsíce ode dne, kdy jí byl nový návrh doručen, považuje se návrh za odmítnutý. V § 13  se uvádí: P. sml. může stanovit podmínky, za kterých má pojistitel právo, upravit nově výši běžného pojistného na další pojistné období. Pojistitel je povinen nově stanovenou výši pojistného sdělit pojistníkovi před splatností pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. V jiných případech nelze bez dohody s pojistníkem výši pojistného měnit. Pokud pojistník se změnou výše pojistného nesouhlasí, musí svůj nesouhlas uplatnit do 1 měsíce ode dne, kdy se o navrhované změně výše pojistného dozvěděl; pak soukromé pojištění zanikne. Zkráceno. Protoře má pojistná smlouva tyto podmínky nemá nelze §13 uplatnit.

0/0
1.11.2011 22:22

eskimo

spořka

Spořitelna je fakt otřes Rv tohle sice není nějakej nezvratnej důkaz ale mám se spořkou špatný zkušenosti a hlavně zaměstnanci jsou hnusní v malých městech a městysech kde mají pobočky - zaplaťbůh minulost RB R^

0/0
31.10.2011 20:49

Spravedlivy Cech

Hmm, to že banky

typu Spořka nebo Fiobanka dávají o pár procent na úrocích víc, za to jejich služby jsou mizerné a v případě problému člověk stráví desítky hodin jeho řešením, zatímco kvalitní banky jako je Raiffeisen se snaží vyjít zákazníkovi co nejvíc vstříc a zajistit mu maximální pohodlí, spolehlivost a služby, není žádná novinka.

0/0
31.10.2011 19:45

Spravedlivy Cech

Re: Hmm, to že banky

Lidi jsou ale strašně hloupí a rádi věřej nesmyslům, berou si půjčky na dárky a dovolené, kreditku a pak se diví kolik musí splácet, zboží v akci u kterého pak polovinu vyhodí protože zjistí že je nepoživatelné... nic nového pod sluncem. Není divu že kvalitní banky jako je Rajfka kde si člověk připlatí pár korun za služby jsou holt využívány zejména tou hrstkou inteligentnějších z nás.

0/0
31.10.2011 19:47

A přece se maže...

Re: Hmm, to že banky

No, tak ses pochválil, jak jsi inteligentní (babička ti neříkala, že samochvála smrdí?), tak nám ještě vysvětli, co je na službách FIO banky nekvalitního...

0/0
31.10.2011 22:22

josefl

Re: Hmm, to že banky

Mám účet u FIO. Nic neplatím a ještě mi připisují úroky. Sice malé, ale připisují. Služby přes internet srovnatelné s ostatními bankami. Takže, jaký problém, jaké trávení desítky hodin? Tebe za to Rajka platí?

0/0
31.10.2011 23:25

bily medved

Nevim proc,

ale spousta lidi se napali,hlavne na pojisteni ?! Je velmi dulezite,precist si " za jakych podminek se pojistuju,na co mam a nemam narok !!!

Lide jsou lini cist si tyhle zakladni veci a pak se divi :-P

+3/0
31.10.2011 16:49

grimosa

Re: Nevim proc,

není to o tom, že lidé jsou líní číst, je to o tom, že banky(a nejenom banky) se snaží skrýt podstatné do co nejmenšího fontu a vše psáno naprosto nesrozumitelným slohem. Pro občana bez právnického vzdělání je kolikrát text různých obecných podmínek naprosto nepochopitelný.

0/0
31.10.2011 19:03

Nahlas se ti směju 2

Re: Nevim proc,

Já bych řekl, že ustanovení o tom, že smlouva je vypověditelná v té a té lhůtě není pro člověka s IQ nad 60 nesrozumitelná...

+1/0
31.10.2011 19:06

grimosa

Re: Nevim proc,

to jistě ne, problém je v tom, že takhle snadno to tam banka nenapíše. Ted se koukám třeba do podmínek k povinnému ručení a havarijímu pojištění, je to brožura formátu A5 popsaná písmem velikosti tak 7 a má 43 stran! Jaký je sakra rozdíl mezi běžným pojistným a "neběžným" pojistným?

0/0
31.10.2011 19:35

Nahlas se ti směju 2

Re: Nevim proc,

Srovnáváš pojistné podmínky dvou pojištění, navíc velmi náročných, s banální všeobecnou pojistkou cestovní? Ať žije demagogie.

+2/0
31.10.2011 20:19

-Komedie-

Mimochodem, časově

To nějak nevychází ..

v článku píšou, že "před dvěma lety odjel na delší dobu pryč, s dobou pojištění 90 dnů (maximálně)". Čili dýl , jak tři měsíce tam nebyl.

Taky píšou, že pak ještě pár měsíců platil, a letos v létě to chtěl zrušit.

Nějak tam vidím rozpor v tom "před dvěma lety", "pár měsíců platil", a "letos v létě to chtěl zrušit".

0/0
31.10.2011 16:48

kysela rybicka

Re: Mimochodem, časově

Mohl tam být déle než 3 měsíce. Ale jen ty tři měsíce mohl využívat cenově zajímavé pojištění k účtu. Pak ho buď neměl, nebo si platil cestovní. Pár měsíců může být třeba i osm, ne? Další rozpor?

0/0
31.10.2011 17:09

Balvann

se vyplatí

Trávit hodiny času a řešit 300kč ...

+1/0
31.10.2011 16:47

-Komedie-

Vyčuraný čecháček jede do zahraničí

hmm.. vyčuranej čecháček jel na dovolenou a myslel si, že očurá banku/pojištovnu, a nebude muset platit plnohodnotné cestovni, a zaplati jednu mesicni splátku pojisteni k uctu za par korun a pak to zruší...

A ještě má tu drzost o tom psát do novin.

0/0
31.10.2011 16:38

bubla

Těch 55Kč/měsíc mu stojí za tolik lítání?

Překvapuje mě, že někomu stojí za to takhle se exponovat kvůli 55Kč/měs, něco z toho už vyčerpal, takže mu to zkrátí o 6 měsíců? To jsou tři stovky...

Pojištění k platebním kartám je tak levné, právě proto že je dlouhodobé, že člověk platí celý rok a ven jede 2-3x ročně na týden či dva. Pojištění platné od-do stojí okolo 20-30Kč na den, takže furt se to vyplatí mít ke kartě a nemuset řešit  před odjezdem pojištění.

0/0
31.10.2011 15:16

xls

Opravdu tak nesmyslné?

Banka se snaží prodat a proto to radši reklamuje jako jako měsíční poplatek, aby se toho nikdo nezhrozil. Když si to člověk vynásobí, přece jen to jako pár desítek korun nevypadá.

Z druhý strany když člověk jezdí hodně a mimo Evropu jako já, tak ocení výhodu toho, že to mají banky uzavřený s pojišťovnama na typickýho klienta, který vyrazí na typickou 2týdenní dovolenou do Evropy nebo jejího blízkého okolí. To je pro mě výhoda, protože já když jsem mimo Evropu přes 2 měsíce v roce, tak bych zhruba za stejný pojištění zaplatil přes 3000, přes kartu to vyjde na třetinu.

A pointa: Když někde plánuje cestu do zahraničí, vyplatí se mu u banky otevřít účet, udělat kartu s pojištěním a hned po návratu to zrušit. Na to vydělá nejvíc - třeba zaplatíte řádově 100,- místo pár tisíc. A to se samozřejmě bankám nelíbí.

0/0
31.10.2011 15:00

Nahlas se ti směju 2

A v čem je problém?

Podespal smlouvu, kterou nečetl a pak se diví? Jeho chyba.

0/0
31.10.2011 13:32

buxus

Re: A v čem je problém?

Podívejte se, někdo někomu schválně nastaví nohu a když  dotyčný upadne, vy přispěcháte s radou, aby se příště lépe díval na cestu. Teoreticky máte pravdu, ale v praxi jde hlavně o ten podraz - v tomto případě na klienta.

+5/0
31.10.2011 14:06

-Komedie-

Re: A v čem je problém?

On to byl spíš vychcanej čecháčk. Běžné cestovní pojištění na 2 týdenní cestu stojí kolem 800 - 1200 IKč (v závislosti na bance, požadovaných službách apodobně).

Vsadím klidně svoje bačkory, že tento čecháček spekuloval na to, že zaplatí 55 Kč, a až se vrátí, tak to zruší  a ušetří tak týcku.

+1/0
31.10.2011 16:37

ricpic3

Re: A v čem je problém?

nevíš o čem mluvíš a ještě nesmyslně napadáš....Rv

0/0
31.10.2011 19:00

-Komedie-

Re: A v čem je problém?

Jsem si jist naprosto, ze to tak bylo.

0/0
31.10.2011 19:13

Nahlas se ti směju 2

Re: A v čem je problém?

Na základě čeho?

0/0
31.10.2011 19:16

A přece se maže...

Re: A v čem je problém?

Běžné cestovní pojištění stojí běžně třetinu toho tebou uváděného, jenže normální člověk holt se běžně pojišťuje v pojišťovně a ne v bance...

0/0
31.10.2011 22:26

-Komedie-

Re: A v čem je problém?

Žvaníš. Zrovna ted  se pojištuju - a nabídka jakékoli pojistovny je mezi 800  - 1200. Trežina této částky? ne na dva týdny, ale na tři dny. Nezesměšnuj se.

0/0
31.10.2011 22:30

tnarezub ej roznec

Re: A v čem je problém?

Se obávám, že se zesměšňuješ akorát ty, protože si nedokážeš vyhledat relevantní informace.

0/0
1.11.2011 7:22

-Komedie-

Re: A v čem je problém?

Zesmesnujes se ty. Zadnou tretinovou cenu nikde nedostanes.

0/0
1.11.2011 7:45

A přece se maže...

Re: A v čem je problém?

https://cesty.uniqa.cz

0/0
1.11.2011 7:26

Nahlas se ti směju 2

Re: A v čem je problém?

Nesmysl. Je to smlouva, kdy jeden poskytuje službu, druhý si ji pořizuje. Jako každá smlouva obsahuje podmínky a pravidla závazná pro obě strany. Buďto s nimi pořizovatel souhlasí a smlouvu podepíše a nebo nesouhlasí a nepodepíše.

.

Situace, kdy podepíše a až pak se diví, co to vlastně podepsal a rozčiluje se, že je to pro něj nevýhodné, jasně svědčí o jeho schopnostech myšlení.

0/0
31.10.2011 19:05

on6.

Re: A v čem je problém?

smlouvy maji byt v prvni rade citelne a prehledne

0/0
31.10.2011 15:11

bubla

Re: A v čem je problém?

Nevim jak spořka, ale mě když jsem si bral ke kartě cestovní pojištění jasně a důrazně upozornili, že je to na celou dobu platnosti karty a nedá se to zrušit.

0/0
31.10.2011 15:18

Nahlas se ti směju 2

Re: A v čem je problém?

Pokud je někdo tak hloupý, že nepochopí text smlouvy, může využít služeb právníka.

.

Pokud jej nevyužije a podepíše text, který nečetl a o kterém neví, co obsahuje, nesmí se pak divit, pokud druhá strana požaduje plnění, ke kterému se dotyčný dobrovolně zavázal.

0/0
31.10.2011 19:08

kysela rybicka

Re: A v čem je problém?

Problém je v tom, že kdyz to chtel zrusit, tak to najednou slo ze dne na den. Proc by to tak nemohlo jit bez toho, abyste jim zacal vyhrozovat odchodem?

0/0
31.10.2011 17:12

Nahlas se ti směju 2

Re: A v čem je problém?

Jak "najednou nešlo"? Snad to jasně uváděla smlouva, ne?

0/0
31.10.2011 19:02

kysela rybicka

Re: A v čem je problém?

Naučte se číst: "najednou šlo"

0/0
31.10.2011 21:48

kwiki

Podle mě je zde ČS v právu

Jen přidávám další z mnoha příspěvků, nečekám že si to někdo přečte, ale zde se prostě musím zastat ČS i když s ní jakožto s právnickou osobou nemám nic společného.

Toto pojištění mám také, ale jako student platím 35Kč/měsíc a o tom, že to je sjednané na rok a platím tedy alespoň 12 měsíců mi řekli hned když jsem vyzvídal, jak to je. Přesněji to je tak, že "alespoň 12 měsíců platím", tzn. že po roce se to automaticky sice prodlouží, ale zrušit to pak můžete kdykoliv. Nicméně po dobu prvního roku ne a tedy skutečně vyjde celé pojištění alespoň na 12*55 (resp. u mě 12*35) Kč. Tato informace mi byla řečena hned a považuji ji za základní informaci týkající se pojištění. Spíš mi příjde nelogické, že se na to dotyčný pán nezeptal hned. Nikdo Vás přeci v dnešní době nepojistí za 55 Kč :D, to by musel být úplně praštěnej.

Nechci se nikoho dotknout, jen vyjadřuji svůj názor a pohled na věc.

+1/0
31.10.2011 13:19

elfinn

Re: Podle mě je zde ČS v právu

Tady jde ale o něco jiného. Jedná se o tom, že výpovědní lhůta je pouze 1x za rok a ještě to člověk musí stihnout ve výpovědní lhůtě.  Když to byť jen o měsíc prošvihnete, platíte zase celý rok, i když to nepotřebujete. Takže pokud si myslíte, že to můžete vypovědět kdykoli, jste jeden z mnoha adeptů být pak naštvaný. Mě se to také stalo, u jiného typu pojištění a u jiné firmy.

0/0
31.10.2011 14:52

pavelthelong

cestovni pojisteni jsou vetsinou vyhozene penize

tak jako tak. Dulezite je vedet, ktera pojistovaci firma to pojisteni nabizi (neznama jmena nebrat) a pocitat s tim, ze k hrazeni nejakych skod temer nikdy nedojde, protoze pojistovna ma na to nastavene podminky, aby nic nemusela hradit.

0/0
31.10.2011 12:35





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.