Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Z gauče a hospody se poplatky samy nezruší

Češi si nechávají téměř všechno líbit. Nadávají, ale aktivně se nebrání. Patří mezi národy, které jsou nejbenevolentnější vůči špatným zákaznickým službám. Američané jsou však jiní a přináší jim to výsledky. Nad reakcí amerických bank na protesty klientů se zamýšlí poplatkový odborník Patrik Nacher.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lafinta

no jo, Češi stále musí ukazovat, že na TO mají

V mém případě se jedná o tarif na mobilu - o víkendu mám volání v "mé" síti zdarma. Moje maminka má jiného operátora a když jí volám, volám na mobil jejího přítele, který má stejného operátora jako já. a její reakce? Že jsme nějaký chudý, když nemáme na to, abych jí zavolala na její mobil Argument, proč cpát peníze nenasytným operátorům jí vůbec nezajímá...Hlavně, že na to máme, ne.....8-o

0/0
22.11.2011 23:09

Solenza

Sleva v elektru

Dneska jsem byl v obchodě s elektrem. Jednalo se o specialozovaný obchod nadnárodnío řetezce zaměřeného na elektroniku. Když prodavač viděl, že porovnám ceny nabídl mi slevu 500 na pračku. A já si myslel že ceny se v těchto obchodem určují někde v centrále v Praze a prodejci se jimi musí řídít. Ale jak je vidět, tak mohou nabídnout i slevu a uvedená cena se dá změnit. Doposud jsem smlouval o ceně jen v autobazarech.:-)

0/0
18.11.2011 19:04

Solenza

Re: Sleva v elektru

Zítra snad ještě zkusím ukecat v Tescu rohlíky na 1,50;-D

0/0
18.11.2011 19:08

Xladi

Re: Sleva v elektru

Rohlíky kupuji za 1,- na nádraží v MR. BÄCKER sice jsou trochu menší ale pořád jsou výhodnější, doma jsem je vážil a maj 38g

0/0
19.11.2011 19:43

Xladi

Re: Sleva v elektru

Takhle napímo zkušenost nemám ale také jsem si toho všiml, chtěl jsem koupit settopbox a v jedné prodejně ho měli za 400 ale nerozhodl jsem se a když jsem se rozhodl a šel do jiné prodejny stejného řetězce tak tam měli ten samý za 600

0/0
19.11.2011 19:44

gaDzin

Cerstva zkusenost

Jsem jiz velmi dlouho klientem RB. Postupem casu jsem si zalozil mKonto, puvodne jen kvuli sporicimu uctu a platbam pres internet. Letos jsem si zalozil Fio z duvodu obchodovani na burze (btw. idealni doba :D ). Hlavni pro me nadale zustal ucet RB - zasilani vyplaty, platby u obchodniku, vybery z bankomatu. Dnes jsem si potreboval vybrat drobnou castku v RB. Bohuzel jsem si v pondeli vybral castku odpovidajici limitu pro vyber z platebni karty. Dobra zmenim limit, necekam zadny problem, napr. u mBank jsem jiz limit bezne menil s okamzitym efektem a zdarma. V RB me to stalo 50 Kc a zmena se projevi nasledujici pracovni den - tzn. je me to na nic, v pondeli bych si penize vybral tak jako tak.

Dekuji timto RB a uctu udelame papa.

0/0
18.11.2011 17:47

ptakPB

Boj s bankami, je těžký, ale možný

a klient se může dostat do pozice, že nebude v bance otravovat, ale budé vítaný a ctěný, chce to jen tvrdost v jednání, kteráé spočívá v tom, že lidé začnou vybírat své úspory, rychle a hned. Je otázkou cca 10 - 14 dní po tomto klientském ataku, kdy se banky dostanou do takových problémů, že jejich krach bude velice blízko, a to je moment, kdy se dá s bankou vyjednat vše. Onot totiž ta dklouhodobá nenažranost bank je do nebe volající a pozice, která se jim připisuje je velice přeceňovaná. LIDÉ ZAČNĚTE VYBÍRAT VKLADY A RUŠIT ÚČTY U BANK, DO PÁR TÝDNŮ VÁM POLEZOU BANKY DO ZADKU

+2/0
16.11.2011 8:28

MarkoSX s banem

Se mi libí...

..jak všichni piší: "Byl jsem u GE a přešel jsem k mBank", "Měl jsem učet u KB a přešel jsem do mBank" atd. Tak přece TO JDE.

BTW osobně kdysi dávno jsem byl u České Šiditelny, ale přešel jsem k mBance a jsem velmi spokojen:-)R^

0/0
16.11.2011 0:07

wotomtoje.

Re: Se mi libí...

A přitom stačí zajít do poštovní spořitelny a můžete mít i lepší podmínky než u MBank.

p.s. Účet u MBank mám také.

0/0
16.11.2011 14:48

Krak

Re: Se mi libí...

Mohl byste mne poucit, co si predstavit pod tim pojmem lepsi podminky?

0/0
16.11.2011 15:03

wotomtoje.

Re: Se mi libí...

Třeba lepší podmínka tkví v možnosti do té banky dojít osobně na každém rohu, což MBank opravdu neumožňuje.

0/0
16.11.2011 15:06

Krak

Re: Se mi libí...

Máme účet u Poštovky od roku 96 a že bych to teda považoval za výhodu... Nějak si nepamatuju, že bych měl potřebu tam chodit...

0/0
16.11.2011 15:15

wotomtoje.

Re: Se mi libí...

A chci se zeptat, kolik platíte poplatky, respektive jaký máte tarif?

0/0
16.11.2011 15:16

Krak

Re: Se mi libí...

Letos včetně karty v rozmezí 44 - 60 Kč. Osobní účet.

0/0
16.11.2011 15:28

wotomtoje.

Re: Se mi libí...

Zkuste zajít na obchodní místo poštovní spořitelny a zeptat se na tarif "ZADARMO" a nenechte se odbýt! ;-)

0/0
16.11.2011 15:30

Krak

Re: Se mi libí...

Pokud se nepletu, zadarmo je to jen při udržení minimálního zůstatku 15 000.

0/0
16.11.2011 15:38

Patrik Šebesta

Re: Se mi libí...

Pletete se - zadarmo je to při měsíčním příchodu 15tis. měsíčně... a to je rozdíl od zůstatku 15tis.

0/0
16.11.2011 22:57

Krak

Re: Se mi libí...

Nevím, co jsem našel je průměrný měsíční zůstatek 15 000... Což mi jako velká výhoda oproti mBank nepřijde...

0/0
16.11.2011 23:25

wotomtoje.

Re: Se mi libí...

Já třeba byl před měsícem na obchodním místě objednat službu 3D Secure pro plat. kartu. Ano, jde to na int. bankovnictví, ale pouze pro majitele, pro disponenta ne.

0/0
16.11.2011 15:20

Nahlas se ti směju 2

Re: Se mi libí...

U dospělých bank není třeba chodit na pobočky.

0/0
16.11.2011 23:14

Rubik1

která americká banka?

A která americká banka od měsíčního poplatku za vedení karty ustoupila? Neznám žádnou, která by ho vůbec kdy zavedla. Pouze mají měsíční poplatek za vedení některých účtů, a ten je prominut když zůstatek neklesne pod nějaké minimum. Většina účtů tam nenese žádné poplatky a peníze lze i převádět mezi různými bankami pomocí šeků úplně zdarma.

0/0
15.11.2011 23:52

anncz

Re: která americká banka?

Bank of America.

0/0
15.11.2011 23:55

Rubik1

Re: která americká banka?

Aha, tahle banka k tomu byla donucena hnutím "Okupuj Wall Street". Ten poplatek za vedení debetní karty BoA zavedla až po tom, co ji koupila Chase. Také tehdy zvedli na 3% nebo dokonce 4% poplatek z transakcí v zahraniční měně a kolem tohoto poplatku vznikla dokonce žaloba, ale nevím, jak to přesně dopadlo, jestli už je to hotové.

0/0
16.11.2011 0:05

voloda44

dnes mě naštvala jedna docela velká, "klienty prověřená"

prodejna.. nejsou schopní za 2DNY odpovědět, když si chci něco objednat a koupit . žel není tam ani mail ani telefon na někoho vejš... jen obecná linka... sakra

0/0
15.11.2011 22:56

Dusan321

Budoucnost je v poplatcich

Ceske banky byly vzdycky napred pred zbytkem sveta a proste jenom zavedly poplatky par let pred bankami na vyspelych trzich. Vzhledem k ekonomicke situaci budou behem par let poplatky bezne na vsech vyspelych trzich a prijdou vsem normalni. Stejne jako clovek plati za rohlik, bude platit i za banku. Nic takoveho jako banka zdarma neexistuje. Era bank bez poplatku skoncila miliardovymi sanacemi ze statnich rozpoctu.

K te Americe bych dodal to, ze tam se do toho pustily banky velmi dusledne a Americanum naparily takove poplatky, ze by z nich zhyckanym Cechum spadly brejle pod stul. ;-D

0/0
15.11.2011 22:33

Rubik1

Re: Budoucnost je v poplatcich

Napařily takové poplatky, ale pokud vím, tak jen za chyby, které klient udělá. Například pokus o výběr šekem vyšší než je zůstatek. Můžete být konkrétní, jaké poplatky máte na mysli? Stále jsou tam běžné účty bez jakýchkoliv poplatků za běžný provoz. To znamená, že běžný klient nezaplatí na poplatcích vůbec nic. Navíc stále některé banky (momentálně např. ING) tam dává 50 USD za to, že si účet u nich založíte. Žádné stálé poplatky k běžnému účtu neúčtují.

0/0
15.11.2011 23:58

dino_na_idnes

Re: Budoucnost je v poplatcich

Já bych hádal, že v kontextu onoho příspěvku jsou těmi poplatky myšlenky peníze daňových poplatníků, jež v posledních letech bankovní sektor v USA spolkl v rámci boje s krizí, když se to rozpočte na obyvatele, přijdou mi mé poplatky za vedení účtu docela směšné.

0/0
16.11.2011 13:49

Dusan321

Re: Budoucnost je v poplatcich

To jestli se za konkretni vec uctuje je celkem irelevantni proti celkove sume zaplacene bance. Je hezke, ze tam ma clovek bezny ucet zdarma, ale pokud za debetni kartu musi platit i treba 10USD mesicne (u nas k uctu vetsinou zdarma) a za kazdou zahranicni transakci poplatek v radu procent (v CR opet zdarma), tak velice snadno zaplati i nekolikanasobek toho co plati v CR v ramci poplatku za bezny ucet.

0/0
16.11.2011 17:13

Fakus333

Re: Budoucnost je v poplatcich

To se pleteš hochu. Dobře to popsal ptakPB.

V den kdy dojde na účet mzda, nebo důchod, všechno vybrat a nechat jen na poploatky (sipo,pujčka).

Tím se jim hodně znesnaqdní okrádání lidí formou poplatků.

Ikdyž... já odešel od KB k Fio a jsem spokojený.R^

0/0
18.11.2011 16:22

abbygale68

Poplatky za úplně všechno

Nechci dělat reklamu na mB...., ale od r. 2007 jsem na poplatkách nezaplatil ANI HALÍŘ, před tím u ČS za každou položku 6 Kč, za příchozí platbu 5 Kč, za 4 odchozí platby 60 Kč, za každý obrat 3 Kč, za každý "clearing" 2 Kč za vedení účtu ....... jako vcelku aktivní uživatel Kč 275 měsíčně. To je 3,300 ročně, dnes už přes Kč 13.000....

Dal jsem jim sbohem, po cca roce mi volali, ani nevěděli, že už u nich nejsem.

+2/0
15.11.2011 20:51

pilinazlenina

co se tady furt řeší? v čr může každý změnit banku

a neplatit třeba žádné vůbec poplatky.

Daleko horší a opravdu monopolní jsou telefonní operátoři, dodavatelé energií a v neposlední řadě státní služby

+2/0
15.11.2011 20:40

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: co se tady furt řeší? v čr může každý změnit banku

Tak zrovna dodavatele energii monopolni nejsou, ja odesel od PRE ke 3-E a vydelam na tom nejakych 20% ceny elektriky. Ale s bankama mas pravdu, FIO a jedinej poplatek obcas za vyber z bankomatu, ale i tam mam moznost to mit zdarma, jenze tech zdarma bankomatu moc neni a CSOB mam za barakem. U nas je hlavni problem v tech telefonnich operatorech, kvuli tem by se melo vyjit do ulic, aby se zabranilo treba ted v ty chystany aukci jim napakovat zase dalsi kmitocty a aby je stat povinne musel dat nekomu mimo tu nasi velkou sehranou trojku!!!

0/0
15.11.2011 23:20

Rubik1

Re: co se tady furt řeší? v čr může každý změnit banku

Kolik opravdu vyděláš na přechodu k 3-E nám dej vědět, až to budeš mít perfektně ověřené. Nevěřím tomu!

0/0
16.11.2011 0:07

Jostik

A co mám dělat když mě banka naštvala,

a po podrobném propočtu jsem zjistil že je pro mě stále nejvýhodnější?

+1/0
15.11.2011 20:27

pingu1

Re: A co mám dělat když mě banka naštvala,

..uz z principu,sbohem a satecek  ;-)

+1/0
15.11.2011 20:38

Lanolin

Re: A co mám dělat když mě banka naštvala,

No jasně a z principu budu mít vše jen v hotovosti (což jistě potěší zaměstnavatele), nebo půjdu jinam a zaplatím víc.

0/0
15.11.2011 20:44

Linde CZ

Re: A co mám dělat když mě banka naštvala,

Muzes se zachovat zasadove, nebo byt za noumu a akorat nadavat.

0/0
15.11.2011 22:05

Jižák 4ever

Re: A co mám dělat když mě banka naštvala,

někdy stačí malinko upravit svoje využití bakovních služeb nebo nakombinovat služby několika bank a dostanete se s poplatky překvapivě nízko

0/0
16.11.2011 10:23

Aktom

Novináři pořád řeší banky, a jak nás okrádá ČEZ a plynárny

to neřeší nikdo. Plyn účtují podle nějakého přepočtu na megawatty a za elektriku se platí taky nesmyslné poplatky,a to dělá každý měsíc daleko víc než kolik si nechá banka.[]

+4/0
15.11.2011 19:49

pingu1

jo je to tak

:-/

+1/0
15.11.2011 18:15

o.kostal

Je potreba si uvedomit jednu zasadni vec!

Americke pravo (anglosaské právo) je koncepcne uplne nekde jinde nez ceske pravo (kontinentální právo) - tabulkove, neznajici individualni posuzovani pripadu a nepraktikujici precedens.

V USA muze clovek zazalovat firmu a vysoudit miliony, u nas clovek zazaluje firmu a dle de*ilnich tabulkovych zakonu vyhraje vzdy firma.

+2/0
15.11.2011 17:50

pettyo

Re: Je potreba si uvedomit jednu zasadni vec!

Ale nesmysl. Dnes je na výběr více bank s nulovými poplatky. Kdyby se lidi zvedli a začali ty účty přesouvat tak by se ledy pohly. Mě když banka něčím naštve tak jdu okamžitě jinam.

0/0
15.11.2011 18:06

Kejhal

Re: Je potreba si uvedomit jednu zasadni vec!

Souhlasim. Ona i nova konkurence trosku pomuze. Do roka po tom, co prisla Mbank i Postovni sporitelna zavedla Postziro zdarma, kde nebyly zadne poplatky, pokud clovek vse zadaval pres internetove bankovnictvi.

0/0
16.11.2011 7:04

kjama

ČS a její nefér politika

Před lety mi nabídli super účet, vedení za 220 Kč, nepozastavila jsem se nad tím, protože mi úrok pokryl poplatek. Po přesunu peněz jinam jsem poplatky platila zbytečně a po dotazu u bankéře mě ujistili, že žádný levnější účet nemají. Po roce jsem zjistila, že stejné služby nabízí i účet za 69 Kč. Tak jsem si tam šla stěžovat a zřídit novou službu a ještě po mě chtěli 300 za novou kartu, na kt. bych stejně měla nárok - ta stávající mi měla vypršet.

0/0
15.11.2011 16:57

Antonek1

Re: ČS a její nefér politika

A co změnit banku na nějakou jinou? Nebo tak nutně potřebujete kamennou pobočku na kterou banky musí vydělat že tam zůstáváte? Na trhu je už docela dost nízko nákladových bank s minimálními nebo žádnými poplatky.

+1/0
15.11.2011 17:47

Bob-an

Re: ČS a její nefér politika

A nektere i se slusnou pobockovou siti (fio)

0/0
15.11.2011 22:12

vhonzl

poplatky...

Mam ucet u RB, eKonto, kde mi plati RB 20 Kc mesicne, ale na poplatcich za platby dam nejakych 70-100 Kc mesicne. neni to moc, ale z principu me to stve, takze jsem napsal osobnimu bankeri jestli mi muze nabidnout neco, abych zustal a nepresel k jine bance. Pote, co mi rekl, ze mam nejvyssi vyhody a jedine mi muzou dat vyssi urok na sporicim uctu (ale stale pod uroky Zuno), tak jsem zalozil ucet u Zuno a prevedl veskere penize ze sporicicho uctu...jeste necham chvili ucty vedle sebe a pokud se Zuno osvedci, tak predju. pobocky nepotrebuju a nechci platit bankam poplatky.

0/0
15.11.2011 15:25

InstinkTT

Re: poplatky...

My měli do nedávna jako SVJ (nevytváříme zisk) účet u RB - platili jsme cca 250 Kč za oba účty. To mi přišlo hodně ,protože sám mám mBank, kde neplatím zhola nic - ta pro SVJ alternativu nemá. Změnou podmínek RB před půlrokem jsme začali najednou platit 500 Kč. Tak jsme obeslali ostatní banky o nabídku na míru a jsme u Komerčky za 200 Kč za měsíc. Stejně mě to štve, ale spořící účet tyto poplatky alespoň pokryje úrokama. RvRvRv

0/0
15.11.2011 15:46

Katka1

Re: poplatky...

Mám účet u ČS a neplatím ani korunu, zato služby jsou super. Takovým jako Zuno, nebo mBank nějak nedůvěřuju.

0/0
15.11.2011 16:10

Dereck

Re: poplatky...

Jste si jistá, že neplatíte? Chápu, že mramorové katedrály velkých bank vzbuzují u prostého člověka respekt a důvěru, ale dobrou banku, obávám se, neznačí, nehledě na to, že je musí klienti zaplatit. Obvykle na poplatcích, samozřejmě.

0/0
15.11.2011 16:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.