Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčkomaty: Nové lákadlo, jak zhodnotit úspory až dvojnásobně

V Česku se začínají rozjíždět internetové půjčkomaty. Jsou založeny na jednoduchém principu. Kdo má peníze, může je půjčit tomu, kdo je nemá. Lze tak vydělat mnohem víc než na spořicím či termínovaném účtu v bance. Riziko investice však není malé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PiPiiiiiK

finanční gramotnost ala diskutéři

Jelikož se v půjčkách tak trochu pohybuji chce se mi z místních komentářů brečet. Je lichva, když si pučíte 800tisíc, dostanete 750 a vrátíte milion? Mnozí zde by řekli že ano...tak v tom případě je běžný úvěr v bance lichva.

Nakonec jen otázka pro každého a pokud na ní nedokážete odpovědět bez googlu tak se na mě nezlobte, ale ve světě financí nemáte co dělat a ani Vaše názory v sekci Finance nemají žádnou váhu.

Dostanu úvěr za 16% p.a. a 25% RPSN, vyjednám si lepší lepší RPSN 23%. A) Jak se výsledné RPSN promítne na mých měsíčních splátkách a celkové půjčené částce B) co ovlivnilo RPSN a věřitel jej tudíž mohl zmenšit?

0/0
22.11.2011 11:00

Pšenda

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

Nevidim jedinej duvod, prov by se banka nemohla dopustit lichvy. A v podstate se ji i dopousti, protoze zneuzivaji nizke financni gramotnosti lidi, tedy zneuzivaji "rozumove slabosti" presne tak, jak definuje tr. zakon. §253

samozreme narazi to na dve veci jednak banka nepodleha trestnimu pravu, protoze je to firma, musel by se najit konkretni zamestnanec a potom kde neni zalobce, neni soudce.

Proc u nas neni zakotvena horni hranice urokove sazby z uveru, tak jak je to mnohde v cizine?

0/0
22.11.2011 12:32

PiPiiiiiK

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

Banky by se z pravidla neměly dopouštět lichvy, už jen proto že jsou více na očích jak ČNB tak veřejnosti. Samozřejmě se můžeme do nekonečna dohadovat co lichva je a co není. Tím výpočtem jsem narážel na tak "výhodné" úvěry, kteří tady mnozí propagují. Mimochodem připadá vám správná půjčka u Home-creditu (http://www.homecredit.cz/srv/www/cs/forms/callMe6.do?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=vyhledavani&utm_content=Home-credit-tm-vam-pujci) kde si půjčíte 10 000 za 17%, to přeci nemůže být lichva...17 není 50, to ví každé malé dítě.

Máte naprostou pravdu, že lidí často naletí na nesolidní firmy, které akorát vydělávají na tom, že mají při ruce chytrou kalkulačku a dokáží čísla tak pěkně narafičit, že si toho člověk často nevšimne. Kdybych v tom nepracoval asi bych taky naletěl

0/0
22.11.2011 12:52

Pšenda

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

Takze: To ze jsou banky na ocich nic neznamena. CNB taky v podstate nic neznamena, Jako paralelu muzu uvest telefoni operatory a CTU. Jsou na ocich a regulator jim jde hodne naruku. Eufemicky receno.

Zakon neudava percentualni hranici. Takze mava 17% je nesmysl. Ano 17 neni 50, ale taki nikde nei dano ze 50 uz lichva je. Zato ale zakon pravi ze poskytovatel pujcky nesmi zneuzit rozumove slabosti nebo tisne. Z meho pohledu si uver na 17% (+naklady, takze v realu vic) vezme jen slaboduchy clovek ci clovek v tisni.

Ja (nehledic na to jak je to definovano v zakone) bych lichvu deffinoval jako urok ktery je vyssi o vice nez 10% z referncni sazby CNB (tedy CNB+10). Pripadne rozdil urokove saby uveru a sporiciho vkladu max 10%.

0/0
23.11.2011 11:05

lojzicekodvedle

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

Zavedeni horni hranice sazby  - protoze by polovina zadatelu,ktery pujcky zadaji by ji od banky ci nebanky v zivote nedostala a tudiz by nemohla legalne si pujcit.Tito lide by sli do sede zony,kde by skoncili u opravdovych lichvaru.

0/0
22.11.2011 15:41

PiPiiiiiK

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

Přesně tak a navíc jak je v mém příspěvku výše tak zavedení horní hranice je naprostá blbost. Odkazoval jsem na home-credit, kde je sice 10 000kč za 17%, ale zaplatíte z půjčených 10 tisíců nakonec 19 a když odečtu RPSN tak zaplatíte jednou tolik a to by se také dalo považovat za lichvu a křivárnu i když je to jen 17% a přesně takhle by to udělala každá společnost. Právě proto tam neuvádějí splatnou částku.

0/0
22.11.2011 16:14

PiPiiiiiK

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

A to si zkuste spočítat kolik tam stojí půjčit těch 100 klacků za velice výhodných 20%

0/0
22.11.2011 16:16

ripe219

Re: finanční gramotnost ala diskutéři

nejlepší je si nic nepůjčovat a nemusím se tu ohánět jak pracuju ve financích.  půjčit si dneska umí každej hlupák s prominutím, ale ušetčřit nebo dokonce investovat a neprodělat to už chce trochu rozumu....

0/0
22.11.2011 23:28

ripe219

jen tak dál.

přes 20% lidí má problémy se splácením, to je panečku teda terno a super lákadlo pro investory, půjčovat neplatičům.  jen tak dál lidičky, rozpůjčujte všchno neplatičům a pak si jděte stěžovat a žádat o dávky jako nemajetní.

0/0
21.11.2011 22:40

lojzicekodvedle

Re: jen tak dál.

neplaticum musis sebrat vse co maji rychleji nez ostatni veritele;-DJinak samozrejme souhlas 20% neplaticu,to nemuze nikdo dlouhodobe vydychat a to teprve splatky zacinaji splacet,jaka cisla budou za dalsi 2 roky u techto uveru?

0/0
21.11.2011 22:47

ripe219

Re: jen tak dál.

přesně tak, hádám že do roka to ani nebudou zveřejňovat protože soudný člověk který by chtěl investovat (tj. ne Darovat!) by do takového rizika nešel.  říká se že kdo neriskuje nic neříká ale taky se říká že co je doma to se počítá, takže to chce nějaký rozumný balanc mezi tím vším...  a přes 20% problémů se splácením by pro mě osobně tady byl ohromný Alarm abych do takového obchodu nešel.

0/0
22.11.2011 23:25

lojzicekodvedle

Re: jen tak dál.

v tomto pripade je investice opravdu darovani.To je lepsi penize darovat nakym postizenym lidem, nez temto loserum co si berou vsude mozne pujcky a nesplaci je samozrejme.Projekt musi casem zakonite zkrachovat.Pujcovat lidem,ktery neprojdou v bance bez zastavy ci zajistovaku je jako ruska ruleta.:-(

0/0
23.11.2011 10:07

Cortez

To je normalni lichva

co se tvari ze je v nejakem oficialnim kabate a legal... vubec. lichva jako poleno...

+1/0
21.11.2011 22:10

ripe219

Re: To je normalni lichva

50% úrok a lichva?  a co ty společnosti který u nás půjčujou i 300-400% úrok, to ti nevadí?  50% je pro neplatiče úrok jak pohádka, skočí nato hned jak vosy na med.

0/0
21.11.2011 22:41

lojzicekodvedle

Re: To je normalni lichva

kdo pujcuje za 400% rocni urok?To by me zajimalo?

0/0
21.11.2011 22:45

tappat

Re: To je normalni lichva

co to placas? 400% urok?

0/0
21.11.2011 23:01

SSJS

Re: To je normalni lichva

Zesměšnujete tak lidi, kteří se na rozdíl od vás, vyznají v branži? Znáte Provident?

0/0
22.11.2011 7:39

lojzicekodvedle

Re: To je normalni lichva

ani Provident nema 400% rocni urok to by bylo maso i na ne,takovy strelci to nejsouR^

0/0
22.11.2011 8:39

hrcprcsalala2

Re: To je normalni lichva

400% roční úrok opravdu není nijak výjimečný. Samozřejmě při půjčkách malých částek na krátkou dobu. Ty když se přepočtou na roční úrok, tak se dostaneš na stovky procent úroku.

+1/0
22.11.2011 10:17

lojzicekodvedle

Re: To je normalni lichva

sms pujcky, jo ty jedou.kdyby s tim enbyla takova prace,tak bych je sand i delal.Jsou to dobre pohledavky;-D

0/0
22.11.2011 10:28

Darask

Zavání to lichvou?

To Je lichva

0/0
21.11.2011 21:00

net.Xtreme se nevzdává

No ne

Dlužník vám nabádne, že vám splatí dvojnásobek a vás zavřou;-D Nebo nepslatí nic a spláčete nad výdělkem, vlastně prodělkem...

0/0
21.11.2011 20:45

darmo

Od kdy je 50% zisk dvojnásobek???

0/0
21.11.2011 19:41

Rudý přízrak a bůh z Marsu

Re: Od kdy je 50% zisk dvojnásobek???

od ty doby, co zacali redaktori na iDnesu studovat matematiku. ;-D

0/0
21.11.2011 20:10

ripe219

Re: Od kdy je 50% zisk dvojnásobek???

tak je to dvojnásobek zisku 25% ;-) hahaha...

0/0
21.11.2011 22:42

Jánošíkův dech

znamy si chce pujcit 50 tisic

na 9 mesicu, slibuje vratit 100 klacku, smlouvu o pujcce mi poslal uz dneska, zitra se to podepisuje. Tak jsem zvedavy, jak to bude vracet, pac uz jsem mu pujcoval asi 4x, ale to byly sumy ze 2 tisice, vracel to strasne dlouho, ale vratil a pridal nejake drobne navic, tak nevim, proc si nepujci v bance, nebo co ja vim. Asi nekde dluzi. Da se to nekde na jmeno overit, dostanu se tam jako bezny obcan?

0/0
21.11.2011 17:51

Lumpíí po banánu 2

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

já nikdy podruhé nepůjčím nikomu, kdo poprvé vracel dlouho = nestojí to za ty nervy.

Raději ty peníze otočím ve firmě, za 9 měsíců je více než zdvojnásobím.

0/0
21.11.2011 17:57

Jánošíkův dech

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

tak ja takovou moznost nemam. je to pravda, ze kdyz vraci dlouho, az na tisici upominku, tak uz z te pujcky nemam zadnou radost. Mozna by to bylo lepsi u notare, kdo vi.

0/0
21.11.2011 18:02

mamsrb

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Žádná činnost se nemá dělat amatérsky. O půjčkách to platí dvojnísob. Pokud nebudete mít záruku ve směnce je riziko obrovské a to netvrdím, že směnka vše vyřeší.

0/0
21.11.2011 18:07

Lumpíí po banánu 2

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

jj, ale já bych mu prostě nepůjčila = dříve měl problémy splácet = bude mít problémy splácet i nyní

0/0
21.11.2011 18:10

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Správně uvažujete. že by najednou vyhrál ve Sportce nebo zdědil po příbuzném?

0/0
21.11.2011 19:58

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Směnku Vám soud může lehce zpochybnit. Doporučuji exekutorský zápis se svolením k vykonatelnosti. Je to s úředním razítkem soudního exekutora.

0/0
21.11.2011 19:45

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

pokud dluznik nema zadny majetek,tak si se smenkou muzete tapetovat ci zatopit doma v krbu.Znal jsem jednoho blazna -restituenta co pujcoval jenom na smenky i treba 200 000kc,rozpujcoval skoro 100 micu a ted nema nic jenom smenky.;-D

0/0
21.11.2011 22:31

Lumpíí po banánu 2

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

jestli má majetek, tak ať podepíše avalovanou směnku + smlouva od právníka

ale mám zkušenost z dřívějška (zaměstnanec), kdy třeba firmy poctivě zaplatily menší faktruy a pak udělaly tzv. "zlatou ránu" = odebraly velké množství najednou a už neplatily.

0/0
21.11.2011 18:08

Jánošíkův dech

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

hmm, to je pravda, co ze smlouvy, ze zaplati, kdyz pak nebude z ceho vymoct, ze poste nebude nic vlastnit, nic nebude napsano na nej...

0/0
21.11.2011 19:23

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

1) Brát zálohu

2) Platit per partes dle vykonaného plnění.

0/0
21.11.2011 19:46

hrcprcsalala2

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Dívej se na to z druhé strany - dát zálohu je prozákazníka totéž, jako půjčit a pak doufat, že bude vráceno (bude vykonána práce). ;-)

0/0
22.11.2011 10:18

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

to mas dobrou firmu,kdyz otocis vice nez dvojnasobne za 9 mesicu,nechcete zalozit?

0/0
21.11.2011 19:51

Jánošíkův dech

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

mate recht, ale znam hromadu jeho znamych na FB, i osobne, ma mit neco docineni se synem Topola, takze to si klucina nelajzne, ja poslal trestne oznameni na policajta a chodil jsem si poctive na vyslechy, na soud, ja to bral jako sakra dobrej zazitek, takze jestli bude problem, zahuciiii.

0/0
21.11.2011 21:38

Alcatraz

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

z fleku ne. Pristup do centralniho registru dluzniku je zpoplatnen a jako fyzicka osoba nebudete mit pristup ke vsem udajum (napr. bankovnim pujckam).

0/0
21.11.2011 18:14

politicky nekorektní trolejbus

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Kdyby si mohl půjčit v bance, nejde za nebankovkou s úrokem přes 100%.

On ten váš známý moc dobře ví, že do banky nemůže, ostatně lecos se dá poznat z toho, že blbý 2 tisíce vám vrací tak dlouho jak píšete.

jako fyzická osoba si ho prolustrovat nemůžete, přístup je placený a pouze pro právnické osoby

0/0
21.11.2011 19:11

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

presne tak za 100% rocne si pujci jenom naprosty zoufalec,ktery nevi uz kudy kam;-D

0/0
21.11.2011 19:56

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

A co když tu půjčku splatí za týden, hm?

0/0
21.11.2011 19:57

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

fyzicky jsem pujcil asi 1000 lidem ani jednou se mi to nestalo,ale treba jsem spatne vybiral;-D

0/0
21.11.2011 20:00

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Když jim půjčíte korunu a chcete na druhý den dvě, tak proč ne.

0/0
21.11.2011 20:10

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

no to je hezke,ale to pujceni 1 koruny me bude stat radove vice

0/0
21.11.2011 20:13

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

A přitom na tom vyděláte, co?;-D

0/0
21.11.2011 20:15

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

nevydelam,pujcoval jsem od 100 tisic vyse,mensi pujcky jsou ztrata casu

0/0
21.11.2011 20:17

lojzicekodvedle

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

vas znamej se hodi do insolvence a muzete se jit klouzat,dostanete tak max 20% castky jako nezajisteny veritel.V dnesni dobe pujcuje jenom blazen nebo opravdovej licvar,ktery se nestiti niceho;-(Vsichni kamaradi,vcetne me prakticky prestali pujcovat,protoze ochrana investic je nulova

0/0
21.11.2011 19:47

SSJS

Re: znamy si chce pujcit 50 tisic

Jak jsem psal níže... zajiětovací převod k věci nemovité ve 3x výši

Nebo odkup jeho movitých věcí za 33 %.

0/0
21.11.2011 19:49





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.