Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reportáž: Vymáhání dluhů je práce spíš pro otrlé

Být pracovníkem inkasní agentury není žádná legrace. Celý den posloucháte hlavně pláč a nadávky dlužníků. A to za průměrný měsíční výdělek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johny64

Konec lichvářů v Česku

To co dělají exekutoři je normální lichva. Vláda by měla už konečně udělat nějaké opatření proti těm lichvářům, aby nemohli přeprodávat dluhy dalším firmám nebo rozdělovat dlužné položky jednoho občana/firmy na více řízení. Snížit odměny lichvářům!

0/0
31.1.2012 10:16

sten111

jsem zapomel ze nezijeme v pravnim state

je to jednoduche nechapu kdyz analytici ceske narodni banky uz pul roku do predu predikuji, odhaduji inflaci napriklad 3 procenta tak  uzakonim ze preci pujcovat penize v nadchazejicim obdobi bude mozne maximalne za krat 5 a vsichni v tom to obdobi budou pujcovat maximalne na 15 procentni urok kazdy subjekt at  je to banka nebo nebankovni instituce kdyz bude pujcovat vic jak za 15 procent tak ji hrozi odejmuti licence ci zakaz poskytovani financnich pujcek a vsechny aktivity v oblasti uverovych transakci  budou povazovany za lichvu  a je vymalovano pak nebudou jako ted nektere hyeny provident a spol vyuzivat neuveritelne volnosti na poli spekulaci a pujcky budou pod dohledem jenze momentalne zijeme na ceskem klondajku a jeste dlouho tu zit budem takze vymahani dluhu je momentalne jen pro otrle a jeste dlouho bude protoze ceska narodni banka neni dnes momentalne schopna nastavit jasne pravidla poskytovani pujcek

0/0
1.1.2012 2:40

qawadar

Klasika

schytaj to zamestnanci, jaky smysl ma nadavat nejakymu poskokovi na druhem konci telefonu? A zamestanci dostanou par supu a mjitel si v klidku z karibiku pocita prachy Rv

0/0
22.12.2011 20:48

lojzicekodvedle

Re: Klasika

presne tak za tri tydny uz tam jedu;-Dtak sup,supo makat at dovolena stoji za toR^

0/0
23.12.2011 10:14

tnarezub ej roznec

To jo...

Jít vymáhat v Mostě do bytu obývaném 4 dospělými osobami s typickým českým příjmením Kotlár, které dluží celkem skoro mega, je fakt pro otrlé. Proto to taky nikdo neudělá a soud jim bez problémů povolí oddlužení, aniž by se vůbec zeptal, kde ten meloun vlastně skončil.

0/0
22.12.2011 14:47

mladej.milionar

callcentrum

Tak přesně tady skončíte, když se nebudete pořádně učit :-P

0/0
22.12.2011 12:11

krtekub

Neni vše černé nebo bílé

Já se setkal s lidmi, co si programově půjčují a nesplácí, žijí na úkor druhých a těžko se z nich peníze dostávají. Po dobrém to nejde. Tu se spíše nadržuje lumpům a nepoctivím. Nemyslím zbohatlíkům, to je další kapitola. Měly by být nějaké hranice, kdy je vymáhání dluhů a půjčování peněz již trestná lichva. A nejvíce celý svět okrádají banky. ;-O

+1/0
22.12.2011 0:41

certik_bertik

Re: Neni vše černé nebo bílé

tohle se dá dělat tak rok dva dál už ne

0/0
22.12.2011 11:58

valesek

myslim si ze vim proc

Myslim si ze vim proc v tomto businessu vydrzi zamestnanci 2 az 3 roky. Dle meho to nebude tim ze na to nemaji zaludek. Bude to tim, ze se jim behem prace zveda ne kufr, ale sebevedomi a po tech dvou az tri letech vi z tech vyposlouchanejch pribehu na co si dat bacha a jsou dosti otrli na to pracovat mezi vice namachrovanejma kolegama, kdyz jim nekdo nadava. Dalsi je dle mne take ten duvod, ze pred dvema ci tremi lety nebylo toliko prace jako dnes, a mozna se museji vic otacet a to se jim mozna take nechce.

Vas valesek

0/0
21.12.2011 22:58

Martin Soušek

stát plný podvodníků

Kdybych žili v normálním právním státě, tak je vymáhání dluhů normální práce, ale tady?

.

Ve státě kde není povinnost dlužníka upozornit na dluh o kterém neví a nechá se to pěkně potichu naskakovat? Nebo kde vám oficiálně řeknou, že exekutor může vzít kdekoliv cokoliv, o čem se domnívá že je dlužníka a vy musíte prokázat, že to není dlužníka, ale vaše. Ovšem účtenka nestačí, musí být doklad se jménem majitele. Nebo kde není zákonem stanovena maximální výše nákladů na vymáhání a z padesátikorunového nedoplatku se může stát dluh vysoký desítky tisíc...

.

V tomhle státě je pozice operátora vymahače jen pro lidi bez morálky. Proč to dělají, když jim dávají nízký plat a pak je odkopnou? Prý "Životnost operátora jsou obvykle dva tři roky," říká její šéf Ivan Fibír. Kdyby se takhle šéf vyjádřil o mně, tak dávám okamžitě výpovědˇ!

+12/0
21.12.2011 22:11

B-25

Re: stát plný podvodníků

trefnéR^

0/0
21.12.2011 22:16

Andy.cz

Re: stát plný podvodníků

Smekám, vážený.... Jen označení tohoto odpadu společnosti jako "lidi bez morálky" není dostatečně výstižné!

0/0
21.12.2011 22:21

B-25

Re: stát plný podvodníků

Skvělý příspěvek - musel jsem znovu přečíst..a 100% souhlasR^

0/0
21.12.2011 22:29

Viktorie01

Re: stát plný podvodníků

Kde tam píšou, že je po třech letech odkopnou? Vy jste nikdy neodešel z žádný práce sám, protože už Vás to nebavilo/neuspokojovalo/měl jste toho plný zuby .....?

0/0
22.12.2011 8:05

lojzicekodvedle

Re: stát plný podvodníků

zivotnost jakehokoliv operatora je 2-3roky max.Zkuste si pracovat -mluvit s lidma z 8 hodinove pracovni doby 7 hod a 59Min.jak dlouho to vydrzite?.denne mate 100-200 hovoru.Myslim, ze moc dlouho asi ne.V normalni pravnim state lidi plati dluhy ve vetsi mire a je rozumna vymahatelnost prava na rozdil od naseho bananistanu,kde cekate na pravomocny rozsudek i 5 let;-D.navic chorobne zadluzovani je trestny cin za ktery chodi lidi sedet za katr.U nas sice paragraf je,ale neni vubec aplikovan na dluzniky.

0/0
22.12.2011 9:43

Martin Soušek

Re: stát plný podvodníků

Mě není potřeba poučovat.

.

Jako OSVČ vím o dlužnících svoje. Jde o překlady. Vystavíte fakturu, klient ji nezaplatí, já z hodnoty faktury musím odvést státu DPH (ze svého), pak následuje soud, ten po mě chce tuny dokladů, jako je klientem podepsaná objednávka, klientem podepsané převzetí díla atd. atd., což je hodně vtipné v době emailů a nutnosti rychlé reakce. Tohle se táhne pár let (mezitím dlužník seká další a další dluhy u jiných chudáků), pak soud konečně dojde k rozsudku a přikáže zaplatit. Dlužník stejně nezaplatí.

.

Takže na jedné straně se na normální lidi posílají exekutoři kvůli stokoruně nedoplatku a na straně druhé se živnostníci dostávají do platební neschopnosti kvůli programovým podvodníkům a není způsob, jak z nich dlužné peníze dostat.

+2/0
22.12.2011 9:53

lojzicekodvedle

Re: stát plný podvodníků

vystavuj proformu fakturu u te se DPH neplati,pokud se nepletu.A po zaplaceni posli fakturu.Kdo se umi v dnesni pravni dzungli pohybovat ma se dobre.Notoricky dluznici ci podnikatele ktery umi klickovat v zakonech,tem je hej.Nikdo n ane nemuze:-(

0/0
22.12.2011 9:57

lojzicekodvedle

Re: stát plný podvodníků

Tohle se táhne pár let (mezitím dlužník seká další a další dluhy u

jiných chudáků), pak soud konečně dojde k rozsudku a přikáže zaplatit.

Dlužník stejně nezaplatí.A ted jste na to kapnul proc se vymahaji male dluhy a chce se po lidech tisicove polozky.Protoze nez dojde k pravomocnemu rozsudku 9 lidi z deseti zalovanych je uz tak financne zasekanych, ze ten 10 dluznik vam musi zaplatiti dluhy -naklady tech predchozich 9 dluzniku.;-DProtoze z nich  mezitim nedostanete ani vyndru

0/0
22.12.2011 10:02

Viktorie01

Re: stát plný podvodníků

Ono  možná kdyby se soudy nemuseli zabývat třeba chytrákama, co přece jenom někdy jeli načerno ( vždyť  to je přece normální, to jsme každej někdy udělal, on přece není blbej, aby platil, aby se z toho náhodou DP nep....l, ať si trhnou, byl mladej a zapomněl atd. atd.) a jejich původně málem korunovýma položkama, tak by možná´ten zbytek soudní agendy šel rychlej.:-/

0/0
22.12.2011 10:10

B-25

v dnešní době...

kdy všelijaké "inkasní agentury" vykoupí "dluhy" (třeba 30 Kč..!!!!) od plynáren, bank apod. - a pak z "dlužníka" vytáhnou 20 tisíc... To je svinstvo. Je vidět, že stále patříme na Východ... a ne do EU. Rv

+2/0
21.12.2011 22:02

lojzicekodvedle

Re: v dnešní době...

nejdrive nez podaji zalovby an dluzniky,snazi se je kontaktovat a to nekolikanasobne,ale dluznici nezvedaji telefon, neprebiraji si postu a potom se divi.Myslite si ze bude podavat nekdo zaloby na vas zadarmo,dluhy se maji platit, kazdy musi nest za sve chovani nasledky.

+2/0
22.12.2011 9:46

mala_panda

Re: v dnešní době...

nejhorsi ale je, ze vetsinou kvuli promlceni tyhle dluhy neni nutne platit, presto ty inkasni agentury lzou lidem a psychicky na ne tlaci aby zaplatili, co nemusi :(

0/0
22.12.2011 14:23

mikebastak

Re: v dnešní době...

To ze u pohledavky jiz vyprsela promlceci doba, neznamena ze ji po Vas nikdo nebude vymahat. Veritel chce samozrejme penize zpet vzdycky. Aby byla pohledavka promlcena nestaci delat mrtveho brouka ale taky pro to neco udelat.

+1/0
22.12.2011 14:42

lojzicekodvedle

Re: v dnešní době...

s tim souhlas,plnio lidi o nake dobe promlceni vubec nevi zda vubec je,pripadne jak je dlouha.Agentury to zkouseji.A proste nekdo se chyti,nekdo se nechyti.

0/0
22.12.2011 15:17

Strider

Re: v dnešní době...

V mém případě jediná zpráva byla od advokáda- zaplať 12 000. Nikdo mně nekontaktoval, nikdo mi nic neřekl (jsem primář v nemocnici , a ne idiot, v bance se mně pokaždé plají na telefony (mám dva mobilní, plus pevnou linku domů, do zaměstnání) , emaily,  A stejně mi přišel akorát sprotstý dopis od nějakého pražského právníka, cio si na mě napakoval kapsu.

A podotýkám, nedoplatek 1500 kč vznikl na základě "dobré rady" externího pracovníka ČMSS.

 takže jeden zku****** právník si přišel jedním dopisem na deset tisíc korun, ***** jeden.

0/0
23.12.2011 10:48

lojzicekodvedle

Re: v dnešní době...

mozna jste vyjimka.Mne reaguje za 100 dluzniku ,max.1 dluznik.Zbytek dela mrtve brouky a potom se ohromne divi.

0/0
23.12.2011 11:48

Strider

Re: v dnešní době...

Klasické neplatiče,  ty bych nešetřil. Problém je v tom, že zákon kašle na spoustu lidí (kácí se les, lítají třísky). Příklad: Manželka se dvěmi dětmi, otec alkoholik, automaty: Rozvod, a co se stane- matka má děti, na byt exekuci, a po manželovi dluhy (potože exekutor dobře ví, že z alkáče nebude žádný zisk. Nebo stačí - v nemocnici udělají chybu, nezaúčtují poplatek za návštěvu pohotovosti- a z 90 kč  může být dluh 10 000 (schováváte si všechny účtěnky za jakékolv platby (popelnice, plyn, pejsek, návštěva lékaře)? Pokud bych půjčoval peníze za podmínek daných většinou společností, půjdu sedět za lichvu (úroky 100%, po vyčerpání  úvěru návazná, povinná smlouva na další úvěr s vyšším úročením, souhlas s mimosoudním arbitrem, který je podplacení úvěrovou společností. Není ŽÁDNÁ zodpovědnost společností co VĚDOMĚ půjčují lidem, co nemají a nikdy mít nebudou na splácení.   Tyto  společnosti beru jako státem podporovanou lichvu a mafii.

0/0
26.12.2011 6:58

lojzicekodvedle

Re: v dnešní době...

ja s vami do urcite miry souhlasim,ale ty priklady,ktere uvadite nejsou priapdy uverovych spolecnosti.To ze nekdo nezaplati slozenku dejme tomu za plyn.Tak zpravidla energeticka spolecnost vymaha pohledavku sama nebo ji proda spekulantum -inkasnim spolecnostem.A ti bud kontaktuji dluznika a snazi se s nim rozumne domluvit,toto dela naproste maximum spolecnosti:kdyz dluznik nereaguje, je na nej podana zaloba k soudu.A ted to prijde prvni je poplatek  za zalobu plati inkasni agentrua,dle vyse dluhu 4% z zalovane castky,ale minimum je 1000kc(nevim presne).Potom jsou naklady advokata do 1000Kc zalovane castky jsou naklady 6000Kc  u zaloby+ 3000Kc v exekucnim rizeni+DPH 20%.+naklady exekutora vetsinou 7500Kc vcetne DPH a potom ten zbytek.Kolik byste se vy uctoval jit k soudu treba na druhy konec republiky 1000Kc asi tezko?V priprave je novela zakona,kde by mela tyto poplatky i nizsich castek snizit zhruba na polovic.

0/0
26.12.2011 11:21

lojzicekodvedle

Re: v dnešní době...

a proc jsou poplatky takhle vysoke?Ja vam to povim,protoze je tady nevymahatelnost prava,proto maji spolecnosti rozhodci dolozky,exekutorske zapisy.Protoze nase slavna justice a nase zalostne zakony jsou take jake jsou.Nekoho kdyz zalujete pres soud,tak cekate na pravomocny rozsudek 5 let a potom kdyz uz mate konecne v kapse pravomocny rozsudek,muze si s nim doma akorat tak pekne tapetovat.Protoze nema zadnou hodnotu,dluznik nic nema a akorat se vam smeje do obliceje.proto jsou i tak vysoke poplatky dle meho nazoru.Proste z 10 zalovanych,1 zaplati hned.Druhy tak do 2 let,tri do 10let a dalsich 5 nezaplati vubec a vase naklady za co jste koupil pohledavky,zalobni naklady atd mate v haji.To je druhy pohled cloveka co s temata lidma prichazi kazde den do kontaktu.A to neberu v potaz,ze tyto dluznici chodi s posvecenym statu do insolvence,kde nedostanete prakticky vubec nic,jako nezajisteny veritel

0/0
26.12.2011 11:27

lol

Díky za všechno!

Teď je to teprve to pravé absurdní divadlo.

0/0
21.12.2011 21:51

hnusil pátý

To ....

To musi byt radost, pracovat s pakazi, ktera se vyhyba svym zavazkum a svoje dluhy necha zajit tak daleko.

+1/0
21.12.2011 18:35

Andy.cz

Re: To ....

Jestli spíš ta pakáž nebude na druhé straně. Copak měl asi pojištěné, že dluží skoro 18 tisíc Kč? Tank? Vrtulník? Nezaplatí včas pojistku, do tří měsíců má smlouvu vypovězenou. Ale spousta "firem" žije jen z toho, že vlastně nedělá nic a jen tahá z lidí peníze - jako tyto inkasní agentury případně exekutoři. Normální lidi by se této pakáže zbavili, češi ji ještě budou oslavovat.

+1/0
21.12.2011 22:01

Karlík a továrna na pivo

Re: To ....

A co třeba zdravotní pojištění? Já znám dost lidí, co si prostě zdravotko neplatí a myslí si, jak se všema vytřeli. A pak najednou ejhle, dluhy chce někdo zaplatit.

+1/0
21.12.2011 22:57

mikebastak

Re: To ....

Inkasni agentura nikdy nezvysuje vymahanou castku!

0/0
22.12.2011 14:43

SSJS

Re: To ....

Nebyt exekutoru, tak se vymuze jen ctvrtina toho, co kdysi.

0/0
26.12.2011 7:52

Jánošíkův dech

tenhle clanek tu uz byl!!!

reklama akorat, bleee.

0/0
21.12.2011 18:32

Cofola

Práce pro otrlé?

Příště můžete napsat článek o naší trafikantce nebo prodavačce ze samoobsluhy - taky pokaždé nemilosrdně inkasují peníze za odebrané zboží, a dokonce

hned a na ruku, žádné smlouvání nebo vytáčky na ně neplatí. Hyeny jedny.

+1/0
21.12.2011 18:19

Profesionalka

Re: Práce pro otrlé?

Ubožáku...Rv

+1/0
21.12.2011 19:15

Vobyčejného člověka nic neumlčí.

Re: Práce pro otrlé?

R^;-D

0/0
21.12.2011 20:43

Chytry.Levicak

práce v inkasní agentiře je v poho

pro ty,kteří jsou více intelektuální. lepší než makat jako dělník ve fabrice s hloupýma lidma.navíc u telefonu máte výhodu,že s tím dlužníkem nehovoříte osobně.

0/0
21.12.2011 17:07

Grimkin

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

O té práci ve fabrice vím své - právě to zažívám. Tohle jsem chtěl zkusit: pošlu životopis, motivační dopis, zavolám tam... ale ani na pohovor mě nepozvou. Stejně tak jsem zkoušel zákaznický servis velkých společností - ne aktivní telemarketing, ale o úroveň výš... Jsem komunikativní, nemám vadu řeči, píšu skoro bez (na rozdíl od mnoha českých novinářů)... jenže jim nevyhovuji, profilově nesedím... jednou jim vadí, že mám VŠ - sice jen Bc., ale je to na obtíž, jindy zase že jsem to nikdy nedělal (ale díky tomu jsem nepotřebovaný a mohou mě to naučit podle svého)... atd. Je to šílené. Takže jsem rád za tu fabriku, i když vstávám denně ve 4 a makám od 6 do 15:30, protože děláme hodinu přesčas... a už jsem se dozvěděl, že s takovouto praxí nemám nikde šanci, protože všude chtějí šikovné a úspěšné lidi a ne ty, co jsou takhle pod svou úroveň a cenu...

Takový menší výlev...

+1/0
21.12.2011 20:49

Grimkin

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

bez chyb

0/0
21.12.2011 20:49

Grimkin

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

jdou - no, píšu s chybami...

0/0
21.12.2011 20:53

Jxyz

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

teda co to je za "uzasnou" VS, ze te nechcou ani na takovouhle praci?

0/0
21.12.2011 21:02

Chytry.Levicak

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

ono není až tak o tom,jakou má VŠ. ale to,že jí vůbec má. Bojí se,že by jim brzo zdrhul nebo by ohrožoval jiné zaměstnance při kariérním postupu.

0/0
22.12.2011 21:12

uplne_nejlepsi

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

Ona je otázka, jaké Bc. - z nějaké VŠFS a spol. je to v podstatě jako maturita z gymplu.

0/0
21.12.2011 21:04

Grimkin

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

Mám Bc. ze španělštiny na Filozofické fakultě MU v Brně, Mgr. jsem holt nedodělal... a místa teď nejsou - a když jsou, tak si vybírají... nebo přes známosti, které nemám. Mám tragický profesní životopis... a na zákaznický servis a další podobná místa zaměstnavatelé preferují ženy - je to ostatně i v tom článku. Je mi 33 a jsem pro ně starý. Kdyby mi bylo 25, tak mám jiné možnosti.

Takže se časem zkusím dostat k nějaké bezpečnostní agentuře - jako hlídač / vrátný. Už jsem to zkoušel, jenže chtějí invalidy, na které dostanou peníze / úlevy. Ještě se podivovali, že s VŠ chci dělat vlastně dělnickou práci za dělnické peníze... takže současná práce je dobrá v tom, že mi snad pomůže na vrátnici. Holt jsem se musel přeorientovat a zaměřit jiným směrem, než jsem čekal...

+1/0
21.12.2011 21:10

Jxyz

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

a co jsi delal od 22 let kdy se konci Bc. do 33 let? (nechci nejak ryt, opravdu by mne to zajimalo)

0/0
21.12.2011 22:10

Grimkin

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

No, ono to bylo jinak: po maturitě jsem se na VŠ nedostal, tak jsem byl na pracáku a pak makal jako úředník, ale nic moc, poslední kolo u vozu, tak jsem nakonec na VŠ šel, protože jsem se pár let učil soukromě španělštinu, tak to tak vyšlo. S VŠ jsem tedy začínal v době, kdy ji vrstevníci končili. Bc. jsem udělal v pohodě, Mgr. začal dobře, na rok jel studijně do Španělska, ale pak jsem to doma už nedostudoval... a pak to zkusil znovu, ale to byla už hloupost, měl jsem jít případně na něco jiného... už mě to ani nebavilo, nebyla motivace... a roky běžely, ne - utíkaly.

Můj průšvih je, že mám tragickou angličtinu  na ní sice zapracuju, ale praxi ničím nenahradím. A je na mrtvici, když vidím, že na stále stejnou pozici hledají pořád lidi, inzeráty se po 2 měsících objevují znovu, jenže jim profilově nevycházím, takže mě stejně ani na ten pohovor nepozvou...

0/0
28.12.2011 12:54

sucipej roznec druhy

Re: práce v inkasní agentiře je v poho

Nechci se te nijak dotknout, ale moc dobre nevim, na co si vlastne stezujes. Stredni skolu normalne clovek konci v osmnacti. Za patnact let jsi tedy stihl vystudovat Bc v hodne nezajimavem oboru a vybudovat(jak sam pises) tragicky profesni zivotopis. Zkus se vzit do pohledu zamestnavatele. Vzdelanim jsi na z praktickeho hlediska na urovni stredoskolaka(to se tyka mnoha humanitnich VS oboru) a tech patnact let, ve kterych jsi toho moc nestihl, je pro personalistu rudy vykricnik. Ze "mista ted nejsou" nijak nesmaze tech patnact let, kdy bylo lip.

0/0
21.12.2011 22:21





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.