Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekonom: Nebát se je chyba, strach je vlastně užitečná vlastnost

Sotva odezněla jedna ekonomická krize, už je na obzoru další. Máme se bát budoucnosti, nebo si prostě jen zvyknout? "Nebát se v téhle situaci je vlastně chyba," zamýšlí se v předvánočním rozhovoru ekonom Tomáš Sedláček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zmensvoubudoucnost

Zasadne

s timto panem nesouhlasim... hrozne fandi euru.. prijde mi ze ho nekdo podstrcil aby nas v medich chlacholik kravinama. Nevirim mu ani slovo !!!!!!

0/0
30.12.2011 23:52

karelka k

Sedláčku!

Jděte už do pryč, vlezte do letadel a zmizte, dokud je čas!

0/0
30.12.2011 0:54

zrušený3x

Pane Sedláčku

Víte proč je svět v takových problémech. Protože ekonomika je pavěda o ničem. Protože na ekonomy si hrají žvanilové jako vy. Protože se svět přestal řídit obyčejným selským rozumem a začal prodávat to co není. Protože bohatsví se kumuluje ve stále menším počtu rukou a je tady krize z nadvýroby. Protože je to všechno na ho... Takže pane Seláčku, zalezte někam hodně daleko a hluboko a přestaňte mlátit prázdnou slámu.

0/0
29.12.2011 19:16

polpot1

Co naplat...

ty jeho všobjimajíci kydy blbáka v hlavě ponechá jemu podobný;-D

0/0
27.12.2011 14:48

gazda2

Hezký byl závěr Sedláčkova článku o nepoužívání negativní

energie. Zvláště v kontextu diskuze, která je jí plná. Myslím že splachování negativní energie do diskuze na idnes může mít lehce terapeutické a ekonomicky pozitivní výsledky. Možná jsou ale i příjemnější cesty, zejména pro její výrobce. Přeji Sedláčkovi vše dobré a výrobcům negativní energie nějakou tu pozitivní změnu.

0/0
27.12.2011 10:57

lynxxx

Strach chybí?

Nebojíme se sypat těžké peníze do nespočtu černých děr. Nasypme i do černé díry jménem euro. Nějak bylo nějak bude, proč se bát.

+1/0
24.12.2011 12:05

KK46

Zachovejme paniku, všechno je jinak

Přečtěte si:

http://karelkuzel.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=236540

0/0
24.12.2011 7:46

regazo

darová ekonomika

Ježíš vysvětlil jednoduše mnoho věcí ve složitých mezilidských vztazích. Např. jednu věčnou zásadu vetknul do slov: Více štěstí je v dávání než v přijímání. Je to takové vztahové perpetum mobile nebo hrnečku vař. Přijímání samozřejmě není méně hodnotné, když jsou dárci, musí být i obdarovávaní, jen proti všem termodynamickým zákonům je v dávání více štěstí, což poměrně jednoduše dokáže mezi lidmi způsobit záplavu hormonů štěstí. Mimochodem, i proto je v Bibli odsouzena egoistická sebeláska ve všech jejích projevech, od ultimativního kariérismu, přes hédonistickou nenažranost až po sexuální sebeukájení. Všude tam chybí ta smyčka mezi dárcem a obdarovaným. je do jisté míry přítomna i u sebelásky, ale její pocity štěstí z ní vyplývající jsou stejně krátké, plytké a neuspokojující jako sebeukájení způsobené vlastní rukou. Tím, že v uspokojení chybí hloubka, člověk se to pokouší stále nahradit v intenzívnějších, častějších a bohužel i plytších zážitcích, čímž se dostává do bludného kruhu.

+1/0
22.12.2011 23:36

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: darová ekonomika

o masturbaci není v bibli ani zmínka.;-D;-D;-D Nesuďte, abyste nebyl souzen.!!

+2/0
23.12.2011 0:00

KK46

Re: darová ekonomika

co takhle Biblický příběh Genesis 38: 7-9, ve kterém Onan “rozlil jeho semeno (semeno) na zemi;-)

0/0
24.12.2011 7:44

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: darová ekonomika

To byla soulož! Nikoli masturbace. Ne, Ne. Lidé mají tendenci pořád všechno komplikovat. Nakládat na lidi břemena a vyučovat příkazům a naukám lidským....Proč? Pokud bibličtí pisatelé neměli během několika stovek let potřebu to řešit, proč to má potřebu řešit, ale zejména soudit "byrokratický-kazatel-moralista" dnes.....?? Soudit bude nakonec Bůh, nechte to na něm.!!

+1/0
24.12.2011 10:32

morre

Bohužel,

Musím souhlasit s P.Sedláčkem...až na jednu věc,Půjčit ano,ale po drastických změnách celeho systému

/krom základu ten je v pořádku / fungování EU,dluh,multi kulti,socialismus,byrokracie atd.,definovat jasné mantinely,v bankovní,hospodářské,fiskální,sociální sféře...a vymahatelost těhto pravidel...

anebo začít uplně od 0./zaklad-Adenauer.Shumann/  Mrakodrap je už příliš vysoký,tudíš nestabilní..

0/0
22.12.2011 23:04

RPG

Tancuj, tancuj vykrucaj

Hudba: KBC

Text: ČSOB

Zpěv: T.Sedláček

+3/0
22.12.2011 22:37

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: Tancuj, tancuj vykrucaj

;-D;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

0/0
22.12.2011 22:53

sama_pozitiva

Makroekonom ČSOB

Tak chápu to nadšení rozdávat z cizího, zvláště když si uvědomíme pro koho pan Sedláček pracuje (belgická KBC bank), a že tedy musí být fajn si nechávat zacálovat od daňových poplatníků sekyru třeba oněch Belgičanů, pro které Sedláček fakticky pracuje. Ostatně stejně fajn bylo když exministr V. Dlouhý společně se svými spolupracovníky z Goldman Sachs tvrdil to samé v Otázkách VM, a ještě to ČT postavila jako nějakou  polemiku expertů, kteří se souhlasně zatvářili, že je fajn, když z daňového poplatníka vymáčkneme co nejvíc, a že ještě může být rád.

+2/0
22.12.2011 21:24

Klidne me zabangujte

Medialni lez

Proc byl smazan muj prispevek o tom, ze soucasne krize jsou pouze medialni bublinuy?

Kdo z vas nejakou krizi videl? Kazdy, kdo chce, muze sehnat praci. Kazdy, kdo chce, se muze mit dobre. Par lidi, kteri by se jinak neuzivili, a media si z toho vylhaneho strasaka udelali vynosny byznys. Ale cely humbuk je lez. Staci nebyt liny a chtit pracovat.

+1/0
22.12.2011 19:18

svedek casu

Re: Medialni lez

no od studujícího to zní opravdu věrohodně;-D;-D

0/0
22.12.2011 20:08

Klidne me znovu zabangujte 3

Re: Medialni lez

I kdybych byl student, nic to na cele veci nezmeni. U (dnes uz) predchoziho zamestnavatele jsou vyhrazena ctyri mista (z cca sedesati) pro brigadniky, ze kteryh se po dostudovani muzou stat (a casto i stanou) kmenovi zamestnanci.

Ja osobne jsem zmenil zamestnani. Mam mesicne o dvacet procent vic a o me mzde se vetsine populace muze jen zdat. Letos jsem mimo beznych vydaju utratil tolik, co jiny nevydelal. Banka skemra, aby mi mohla pujcit. A proc? Protoze makam. Nevaham zapojit mozek a hnout zadkem.

Proste nic jako krize neexistuje. Ze krachuje par statu, to neni krize nase, ale jejich, resp. dusledek jejich zpusobu zivota. A vzhledem k tomu, ze ani krach statu nic skutecne vazneho neznamena (vsechny zakladni sluzby budou dal fungovat - potece voda, pujde elektrina, lide budou mit bydleni i jidlo...), tak ani to neni krize. Nehlede na to, ze se zpusobem zivota treba v Recku nebyl problem nasetrit si na nekolik let zivota bez prijmu.

Tak kde tu krizi, sakra, vidis?

0/0
23.12.2011 6:56

danax

pěkná blbost, nemám pocit, že by si nějaká předchozí krize

odpíchla odchod a nová příchod.... ta krize, která je tu delší dobu se začíná blížit dnu....už aby bylo a dalo se  kam odrazit

0/0
22.12.2011 19:08

Lev----z_-_Rožmitálu

vystudoval teoretickou ekonomii

takže vlastně kibic - teoretik;-D

ani se nedivím že jde systém do kytek když to vedou mr. sedláček a jemu podobní:-PRv

+5/0
22.12.2011 18:08

žížek

Re: vystudoval teoretickou ekonomii

...teoreticky by to šlo, ale prakticky je to v čiči (mňáu);-D

0/0
22.12.2011 21:12

gars

Milujte své peníze ....

poskouchejte hlas vého srdce ... "lepší"  vánoční poselství si ani nedovedu představit ...  ekonomové bank učí národ milovat své peníze ... ten ekonom jest ducha mdlého ... 8-o

+2/0
22.12.2011 18:02

mirek103

zadlužení

zadlužení kvůli dárkům mi příjde blbost. pochopím ještě hypotéku a nebo když si firma půjčůje na prostředky k tvorbě zisku. Ale půjčovat si na Vánoce, na dovolenou na dalších milion jinejch věcí bez kterých se člověk obejde dokud si na ně nenašetří mi příjde jako ten pravý kámen úrazu. Ty největší průseráři se ve financích neorientují a bezhlavě si půjčují na cokoliv a pak se diví že platí horentní sumy.

+4/0
22.12.2011 16:41

Gaspaccho

Re: zadlužení

100% souhlas

0/0
22.12.2011 18:06

pilinazlenina

Re: zadlužení

ale od Sedláčka je to konzistentní:

Prachy který má čR darovat do černé díry měnového fondu si bude muset půjčit Rv

0/0
22.12.2011 21:42

Hrabě Monte Cristo 2011

Není ekonom jako ekonom

zde jeden známý ekonom též varoval před krizí v důsledku nepřijetí eura - komické.;-D;-D;-D

http://www.youtube.com/watch?v=nguCuPPiEYo

0/0
22.12.2011 16:19

kenzo

Sedláček je profláknutý EUrofanatik

proto některé jeho účelové záměny (možná i lži) nepřekvapují, jako například ona údajná prosba EUrobankrotářů, která však byla spíše předloženým předpisem k úhradě jinak řečeno: rozhodnutí o tom, kolik přispějeme, bylo učiněno členskými státy eurozóny, bez konzultace s námi a to zrovna na prosbu nevypadá! Na ono již známé - o nás, bez nás - však ano!Rv

http://www.rozhlas.cz/zpravy/domaciekonomika/_zprava/cesko-chce-snizit-svou-pujcku-mmf-na-zachranu-eurozony--992711

+3/0
22.12.2011 16:03

Gusta Deputát

A ještě poznámka k eurofederalismu

Buď chcete být součástí většího celku, protože je to výhodné (nejlépe pro obě strany), a protože to dává smysl a zlepší to životy většiny lidí. Ale nelze hájit názor, který tvrdí, že musíme dělat to co ostatní, jinak si o nás budou myslet něco nepěkného. To je totiž čirá demagogie a manipulace. Musíme spolupracovat s evropskými sousedy, to je jasné, ale musíme být hrdí a když se nám něco nelíbí, zachovat se podle toho. Jestli to s námi myslí dobře i oni, měli by to přece pochopit.

+1/0
22.12.2011 15:12

stranis1

Re: A ještě poznámka k eurofederalismu

Nejspíše jde o celkové systémové selhání dosavadního ekonomického fungování světa, které je potřeba vyřešit na globální úrovni a ne na úrovni státní.

0/0
22.12.2011 15:14

k o z a k 5 2

Re: A ještě poznámka k eurofederalismu

světa asi ne , třeba austrálie docela jede

0/0
22.12.2011 15:21

stranis1

Re: A ještě poznámka k eurofederalismu

pokud selže zbytek světa, tak to dopadne i na ty, kteří v tuto chvíli dopady nepociťují. Je jasné, že je to černý scénář, který si nikdo nechce připustit a všichni doufají, že se tak nestane, ale nekonečný růst spotřeby založený čistě na konzumu bez hodnot je neudržitelný.

0/0
22.12.2011 15:27

Bonelord

Tak to je tedy ekonom k pohledání

Obdivovat zadlužování kvůli vánočním dárkům může jen opravdu velký odborník.

+4/0
22.12.2011 15:08

voloda44

Re: Tak to je tedy ekonom k pohledání

po tomhle jsem to dál ani nečetl.. ale koukám, že diskuze o moc zábavnější taky nebude :D

0/0
22.12.2011 15:12

Gusta Deputát

Peklo a dobré úmysly

Však to znáte. Jen doufám, že Tomáš Sedláček bude ochoten přiznat svou chybu a změnit své názory i činy, když budoucnost ukáže, že se mýlil Jenom tak dokáže, že je inteligentní a slušný člověk, za kterého ho stále pokládám.

Ekonomie není a neměla by být jen účetnictví, na druhou stranu se bez něj neobejde, chce-li hrát fér hru.

+1/0
22.12.2011 15:04

stranis1

Re: Peklo a dobré úmysly

Máte pravdu neobejde, ale on je přesně prototypem člověka (ekonoma), který si toto uvědomuje a i o tom píše. Spoustě diskutujícím uniká smysl, všichni jen počítají ale ve větším kontextu si celý stav neuvědomují či nechtějí uvědomit. Pokud ho chce člověk hodnotit, tak by si měl přečíst např. Ekonomie dobra a zla, je to poučná kniha, která hledá kontext a široký pohled, nikoliv jen focus na určitou velmi úzkou problematiku, což zde většina aplikuje.

0/0
22.12.2011 15:11

k o z a k 5 2

Re: Peklo a dobré úmysly

při dnešním pohledu na ekonomiky evropských států , s nadsázkou pochybuji o  ekonomech a čtení různých pouček , realita poukazuje na to , že to nefunguje , alespoň v EU ;-)

+1/0
22.12.2011 15:17

stranis1

Re: Peklo a dobré úmysly

To si myslím, že je právě ten neudržitelný systém, který nevyřeší pouze ekonomové. Dle mého názoru je potřeba změna vnímání světa, což je neskutečně obtížné a je to běh na dlouhou trať. My můžeme začít, ale musí pokračovat i další generace. Je lepší si to uvědomit a něco s tím začít dělat, než jen čekat na impulz, který jednou příjde a pak to teprve bude vážné.

0/0
22.12.2011 15:31

phaneuf

"ekonom"

Sedlacek  umi poutave mluvit o h...e

+3/0
22.12.2011 14:57

k o z a k 5 2

Re:

nevím přesně co máte na mysli , ale souhlasím s vámi;-)

0/0
22.12.2011 15:20

mi_golem

tak se složíme

každý dá 1 Kč,  a pošleme jim 10 mio. Snaha byla. Je to málo, sorry, jsme chudá země, ale snahu jsme měli ;-D;-D

0/0
22.12.2011 14:49

Petricek

aha

pan zrzavá tlačenka se rozpovídal :-) dal bych celé své jmění za to, že právě takovýto typ ekonoma investoval co mohl do Islandu.

A co takhle, že by pan velký ekonom poslal do Řecka svůj roční plat a šel nám příkladem?

+1/0
22.12.2011 14:23

To-nejsem-ja

Ekonomie je pavěda

Ekonomie je pavěda, kerá parazituje na matematice. Je to stejný jako astronomie vs. astrologie. Kéž by časem lidstvo přišlo na to, aby ekonomie sloužila pouze pro pobavení a né aby řídila naše životy.

0/0
22.12.2011 14:02

Squeak?

Re: Ekonomie je pavěda

To nie je pravda, a prirovnanie s astrológiou je už úplná blbosť. Ekonómia je veda približne tak, ako psychológia - exaktnosťou sa na skutočné vedy nechytá, ale prirovnávať ju k nehanebnému podvádzaniu hlupákov, i.e. astrológii, to je priveľa.

+1/0
22.12.2011 14:07

To-nejsem-ja

Re: Ekonomie je pavěda

Hahaha... ale na exaktní si přenejmenším hraje. Stačí si otevřít jakoukoliv knihu ekonomie a vzorečkama se to tam jenom hemží. Ale to základní se v těch knihách nepíše. Že na to aby ty jejich poučky fungovali záleží na vůli či nevůli mocných (a tím nemyslím politiky... ti sou jenom herci).

0/0
22.12.2011 14:14

re_visor

Re: Ekonomie je pavěda

vaše kritika ekonomie mi připadá stejná, jako kdybych prohlásil že medicína jako věda je k ničemu kvůli tomu, že nedokáže zabránit výskytu špatných lékařů, kteří pacientu víc uškodí než pomohou.

0/0
22.12.2011 14:47

aegregre

Sedláček prosazuje naše zaplacení dluhu celého světa:

„Musíme zaplatit za Řecko, i kdyby nebylo členem EU. Řecký dluh je naším dluhem.“ My máme platit řeckým cikánům jejich flákárnu, protože Tomáško Sedliaček je multi-etno, a našimi penězi chce platit dluhy parazitů? Cizími penězi, to se to platí. Tomu se říká zlodějina, ale pánko to balí do hezkých větiček a legalizuje jako daně.

Jeho proslovy jsou stejné jako pindy soudruha Brežněva: "Kubánský socialismus je i náš socialismus. Musíme jim bratrsky pomáhat!" Lemplům. Budeme platit i pákistánský dluh, podle Sedliačka? "Jsou takoví potřební, a jejich požár se přenese i k nám." Máme do hořícího domu nalévat benzín!

Podle Sedláčka se benzínem hasí oheň. :-/ Blbost, cpaním peněz do Řecka bychom podporovali větší požár, protože potíže jsou způsobeny pobíránim cizích peněz a dluhem. Řekové se budou zadlužovat tak dlouho dokud za ně budou jiní platit, zvětší dluh na nekonečný. Sedláčkovi nefunguje myšlení v normálních ekonomických pojmech.

+16/0
22.12.2011 13:39

stranis1

Re: Sedláček prosazuje naše zaplacení dluhu celého světa:

nejdřív si prosím přečtěte jak bude daná půjčka fungovat, zamyslete se nad celkovým kontextem a pak plýtvejte svým jistě drahocenným časem ...

+2/0
22.12.2011 13:43

spv0027

Sedláček prosazuje ZAPLACENÍ dluhu, CELÉHO, námi.

Mimo jiné v ČT, podobně parazitickém kanálu.

O půjčce a vrácení ani slovo.

Tak se proberte a přestaňte blekotat ze spaní. Pokud ovšem vaše vřesky nezpůsobuje neschopnost přečíst jednoduchou větu. Asi jste v 6i letech neplýtval vzácným časem na abecedu a podobné zbytečnosti, chytráček ezoterik vědoucí co je napsané v jakémkoli příspěvku dřív než si ho přečte, protože ani číst neumíte.

0/0
22.12.2011 15:34

stranis1

Re: Sedláček prosazuje ZAPLACENÍ dluhu, CELÉHO, námi.

Nevím, kdo jste, ale z Vašich trapných příspěvků, které na vše pouze útočí, mi není do smíchu. Naučte se nejdříve přemýšlet, možná se to chce na chvilku zastavit a zamyslet se, zda nepůsobíte trošku nemístně možná až hloupě. Jestli takto chcete v životě působit, tak Vám to rozmlouvat nebudu, to mi nepřísluší. Jen Vám přeji hodně štěstí v životě, protože to asi nemáte jednoduché.

0/0
22.12.2011 15:59

spv0019

Sedláček: Multikulturalismus, příkladně v Japonsku, funguje!

Sedláček: „Multikulturalismus nemá alternativu, Japonsko je důkazem že to funguje.“ 8-o Japonsko je čistě jednobarevná až rasistická společnost. Otevřeně o tom mluví Tomio Okamura, který ač poloviční Japonec, černovlasý, je považován ostrovními Japonci za cizího, protože je pro ně málo černý, jiný odstín. A Okamurovi to dávali pocítit. Takže žije spokojen v Čechách, kde lidé berou že někdo má vlasy černé, někdo blond, někdo hnědé. I Sedláčka, zrzavého potomka násilného severského žoldnéře, tady berou. Dokud neotevře držku a nezačne vykřikovat o rasismu Čechů, nutnosti multi-etno parazitismu a povinnosti ostatních platit flákačům a žvanilům jako je on.

+12/0
22.12.2011 14:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.