Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umí vydělat statisíce na dluzích za pár stovek. A zákon neporušují

V Česku rozkvetl nový druh podnikání se zlatým dnem. Někteří podnikavci skupují od věřitelů balíky drobných a často i velmi starých pohledávek. Kalkulují s právní negramotností lidí, vymáhají pohledávky soudně a dluhy za babku, o kterých dlužníci neměli často ani ponětí, se jim zúročí o tisíce korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

yast

Ja tomu proste nejak neverim

Neverim tomu, ze by neexistovala obrana. Klidne muzu nekde nekolik let neco dluzit ..... pak prijde nejaka upominka soudu (co je elektronicky platebni prikaz?) a pry musim do 15ti dnu jednat? Muzu byt mimo republiku a co jako? Ta doba bude urcite mnohem, mnohem delsi na podani nejakeho odporu.

Mati prisel nejaky dopis, ze nezaplatila, ze hrozi exekuce, schovava si veskere ucty, takze dokazala, ze je to blbost ...... jeste to fotila a posilala, omluvili se ....... to bylo asi pred 3mi lety. Minuly mesic znova, tak zase jim psala atd ..... dost jsem se nastval, ze vubec reagovala! Mela IHNED podat trestni oznameni, pak by se o to musela zajimat policie a meli by po ptakach takovi smejdi! Vubec bych tohle neresil, ikdyz muzu nekde nakrasne neco dluzit, tak kdyz se ten veritel neobtezuje poslat ani dopis (treba ty nenazrane banky), tak OKAMZITE POSILAM TRESTNI OZNAMENI pro podezreni na podvod, zadne domluvy, soudy ..... at to resi policajti! Bych s takovyma hajzlama vybehl hned!!!

0/0
30.1.2012 12:01

.ViR

Re: Ja tomu proste nejak neverim

Hehe, pokud máte pocit, že rozhodnutí soudu o tom, že máte něco zaplatit vyřeší trestní oznámení na věřitele, tak potěš koště. To samozřejmě také můžete podat, ale rozjetou mašinerii to fakt nezastaví. Policie je, obrazně řečeno, první instancí. Státní zástupce druhou a soud třetí... A tomu samozřejmě odpovídají i jejich pravomoci, byť trestní stíhání a platební rozkaz spolu příliš nesouvisí. Ale ta "síla" jednotlivých institucí je obdobná.

0/0
15.2.2012 20:10

svatáDala

Mělo by se

už opravdu s tím něco udělat, protože je velký nárůst takových tzv. firem / i z ciziny/, které skupují staré pohledávky a pak je vymáhají po lidech, kteří ani neví, že něco dluží a když jim přijde od exekutora odstavení účtu, srážky z platu, důchodu či návštěva doma, to raději většina zaplatí v obavě, aby nepřišla o svůj majetek. Berou si půjčky a ze strachu platí a neví ani za co?????!!!!!!!!!!

Oni si "vycucají" z prstu nějakou cifru, že dlužíte, aniž by jste viděli doklad či nějakou upomínku o dlužnou částku!!!!!

Pořád je to výdělečný kšeft i když někdo podá odpor a vyhraje, což musí žalobce pak uhradit náklady řízení žalovanému. Takových zase není tolik, co si vezmou právníka a jdou do boje. Většinou přijde už od exekutora hotová věc a proti té se těžko brání;-€

Jsme v Čechách a s čím přijdou "vykukové" příště, aby mohli oškubat už tak oškubané lidi státem????

0/0
27.1.2012 23:49

troubík

to bude byznys

""Asociace inkasních agentur vidí řešení problému v

legislativní úpravě, která by přenesla náklady na mimosoudní upomínání z

věřitele na dlužníky. Nikoliv v ..."

To by se jim líbilo, to si napakujou ještě více.

Budete, aniž by jste o tom věděli pár stovek. Zadá se to agentuře, která si řekne nehoráznou sazbu za jeden dopis a dle zákona ihned vyúčtuje dlužníkovi. Ještě méně peněz, za méně práce. Výborně. ;-€

+1/0
27.1.2012 22:48

kolda39

Ten kdo nechce platit dluhy

ať vycestuje, nejlépe do země mimo EU. Tam může pracovat a žít v klidu a nemusí ho zajímat žádní exekutoři.

0/0
27.1.2012 10:51

warken

no proc ne... :-)

Cesti dluznici mne neprestavaji fascinovat... Bezny pripad, 5 doporucenych dopisu do vlastnich rukou bez reakce, nebrat telefony... Ale kdyz prijde platebni rozkaz (a nebo u tech vic otrnulych exekuce), tak se najednou strasne divi a najednou penize jsou :-)

0/0
26.1.2012 7:49

Amper77

Reaguj na článek, který jsi četl.

K tomuto článku tvoje reakce určitě nepatří. Celý je totiž o tom, že dlužník o dluhu neví až do doby doručení inkasního příkazu soudu.

+1/0
26.1.2012 11:47

kodlak

Re: Reaguj na článek, který jsi četl.

Ale patří. Pokud dlužník hraje "mrtvého brouka" a spoléhá se na to, že o svém dluhu jako nic neví a ono se na to nějak zapomene, pak se nesmí divit.

0/0
26.1.2012 16:51

qqx

Re: Reaguj na článek, který jsi četl.

O dluhu ví damozřejmě dříve a to hned po vydání platebního rozkazu. Pak stačí podat odpor, akm stačí napsat "proti platebnímu rozkazu č. 123 podávám odpor". Následně by mělo být nařízeno jednání u soudu, ke kterému ovšem s vysokou pravděpodobností nedojde, protože vymahač svoji žalobu stáhne. Nelze čekat, že právník žalovaného neví nic o promlčení pohledávky.

Chyba totiž není ani tak v legislativě jako v ležérnosti dlužníka.

+1/0
27.1.2012 0:11

Fiv

Re: Reaguj na článek, který jsi četl.

Takhle to nefunguje. U mne byl právě ten případ, kdy jsem o dluhu z roku 2002 nic nevěděl. Firma si ho ale vedla, jako poplatek a teprve před dvěma lety to zadala jako dluh a teď soud. Vše bez toho, abych cokoliv věděl. Původní dluh 100 korun za vedení kreditní karty(vedení, nikoliv použití)z roku 2002 se pak vyšplhal na x tisíc!

0/0
27.1.2012 22:59

qqx

Re: Reaguj na článek, který jsi četl.

To je jedno, jak si to firma vedla. Dluh vznikl v roce 2002 a pokud jej začala vymáhat v rocve 2009, stačí podat odpor z důvodu promlčení.

0/0
29.1.2012 23:36

Králík Roger

Češi jsou zbabělci

Dosud nebyl zastřelen žádný exekutor a jenom jedna advokátka.

+5/0
25.1.2012 22:44

sademord

Re: Češi jsou zbabělci

Máte pravdu. Potřebujeme takového Brejvika. Toho Norům můžeme jen závidět..

+1/0
26.1.2012 0:09

Světlonoš_v03

Re: Češi jsou zbabělci

taky si to obcas rikam.

0/0
26.1.2012 11:54

.ViR

Re: Češi jsou zbabělci

Nebuďte krutý, proč hned střílet. Přeci úplně stačí useknout ruku a na čelo vypálit cejch "nepoctivý exekutor" ;-)

0/0
15.2.2012 20:14

Rebby

Dulezity Detail....

Pouze drobne upozorneni - dluh nemuze "promlcet". Promlcet muze jen pravo veritele jej vymahat (vcetne vymahani dluhu soudni cestou), nicmene dluh sam o sobe stale existuje, jste tedy stale dluznikem. Je tudiz pravdepodobne, ze se, byt namitnete promlceni, ocitnete v nekterem z dluhovych registru.

Institut promlceni neni samozrejmy - promlceni je nutno namitnout v podanem odporu. Nelze tedy hodit platebni rozkaz do kose, mavnout rukou a rici: "To uz bylo davno".

0/0
25.1.2012 22:25

antimultivitamin

Exekutorská lobby má dlouhé prsty

I když se to nesmí psát, náš stát ovládá mafie...

+4/0
25.1.2012 20:40

advokat2010

Re: Exekutorská lobby má dlouhé prsty

Přesně.. stát jistě ovládají exekutoři.. proto se zákon 120/2001 neustále mění v jejich neprospěch.. snižují se odměny a náhrady exekutorům o 50%.. již kolem 10 z nich (z celkem asi 140) bylo kárně vyškrtnutých... to je jasný důkaz, že ovládají stát  :-)

vemte si prášek člověče!

0/0
25.1.2012 20:46

HrubesaMares

Re: Exekutorská lobby má dlouhé prsty

zmenil se jednou, a jeste nijak vyrazne (viz. nedavny pripad Prahy). A dokud nebude sedet sef exekutorske komory (duvodu je dost a dost), tak plati tvrzeni z puvodniho prispevku.Rv

0/0
26.1.2012 12:41

Tlumecek

Což o to

Ale mě se stalo,že jsem tak zhruba před deseti lety dostal flastr od dopravního podniku města Pardubice a to 400kč. Tuto pokutu sem řádně do 14dnů zaplatil přes učet a schoval jsem si výpis z učtu. Jaké bylo moje překvapení,když mě za asi čtyři roky přišla výzva od nějakého právníka z Prahy,at zaplatím a že to vylezlo asi na pět tisíc. Když sem tam volal,tak se se mnou nikdo nebavil. Tak jsem se naštval,všechno sem ofotil a poslat to doporučeně na adresu daného právníka. Pak se ozvala nějaká baba,že to je v pořádku,že koupili balík takových pohledávek,ale dopravní podnik,když to prodával,tak tam nikdo neřešil,jestli je to zaplacený nebo ne. Prostě vzali všechny pokuty,co byly. Takže rada, může se stát,že po vás bude chtít někdo soudně zaplatit i to,co jste už jednou platil. A když nebudete mít doklady o tom,že to bylo zaplacené,máte smůlu. To je ale bordel!

+4/0
25.1.2012 20:31

advokat2010

Re: Což o to

tak bordel.. to je normální smluvní vztah.. prostě jedna strana se domnívala, že dlužíte, druhá prokázala, že to není pravda.. u soudu kdybyste byla zasotoupena advokátem, tak vyhrajete včetně náhrady odměny a hotových výdajů toho advokáta.. to je nromální věc... vždycky někdo vyhraje a někdo prohraje... nad čím se rozčilujete ?

+1/0
25.1.2012 20:45

Tlumecek

Re: Což o to

Tomu advokátovi nic nevyčítám,ten koupil pohledávky. Nebo agentura,kterou zastupoval. Ale tomu dopravnímu podniku,že prodá pohledávky a mezi nimi a zaplacené a vyřízené pohledávky. To je bordel,nebo vám se to zdá normální? Co když bych to jako spousta jiných lidí platil složenkou na poště a za ty roky ten ustřižek potratil? Jak bych jim to pak asi dokazoval?

0/0
25.1.2012 20:48

advokat2010

Re: Což o to

tak dopravní podnik vždy vlastní to které město.. normálka.. funguje to tam stejne jako na magistrátu..

hlavně tyto pohledávky se prodávají za 100%.. i když jsou tam většinou jen nebonitní a vmnoha městech.. romsky hovořící spoluobčané.. kteří mají každý pár desítek exekucí v běhu.. tj přísudky dajn.. uspokojení nehrozí.. a 100% pohledávky tj 1014 Kč za postoupení +800 soudní poplatek +práce na žalobě.. pryč..

všechny DP pohledávky s epostupují "naslepo" tj nelze si vybrat a nabyvatel neví co dostane..

0/0
25.1.2012 20:53

Tlumecek

Re: Což o to

No to dobrý,já vám to všechno věřím. Ale řekněte mi,jak bych se měl bránit,kdybych neměl důkaz o tom,že sem to zaplatil? V bance mi dejme tomu za poplatek vyjedou výpis z té doby,čímž dokážu,že to je uhrazené. Ale když vezmu složenku,jako v dnešní době minimálně 50% našeho národa a zaplatím ji na poště,tak ten malej ustřižek někde doma schovám a za pár let ho s největší pravděpodobností už nenajdu. A pak nějakej vykutálenej advokát pošle výzvu na několik tisíc,že mám zaplatit. Já to platil,ale nemám to jak dokázat. Co mohu dělat? pouze zaplatit podruhé,což je prostě bordel!

0/0
25.1.2012 21:01

advokat2010

Re: Což o to

nejezdit načerno, nepáchat přestupky.. schovávat si doklady..

to máte jako každou jinou smluvní povinnost..

vykutálený advokát ? myslíte, že on jako ví, že to máte uhrazeno a přesto vás žaluje ? to určitě ! to si fandíte.. advokát dělá jen to co se mu řekne..

0/0
25.1.2012 21:17

ZamrzlejPubertak

Re: Což o to

Mimochodem, a to pomíjíme vyloženě úmyslnou trestnou činnost kdy by např. revizor údaje získané od jednoho černého pasažéra několikrát namnožil aby získal provizi z vymožené pokuty. Takové věci se nedějí? A kdyby přece jen, jaká je v tomto případě možnost obrany?

+1/0
25.1.2012 21:24

ZamrzlejPubertak

Re: Což o to

A pročpak to teda ty vymahačské firmy kupují, když je to tak nevýhodné jak naznačujete? Snad z filantropických účelů - berou to jako podporu městské MHD?:-P

0/0
25.1.2012 21:19

grimosa

Re: Což o to

dobre tak ja se budu domnivat ze dluzete a jsem zvedavej jak mi prokazete ze ne.

+1/0
25.1.2012 22:13

HrubesaMares

Re: Což o to

pokud by v tomhle state fungovaly nahrady skody za poskozeni dobreho jmena (fakticky, nejenom formalne), DP by tuhle chybu udelal presne jednou.

0/0
26.1.2012 12:43

advokat2010

Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Neustále v tisku a TV zaznívá o nehorázných odměnách atd. advokátů a exekutorů, přičemž se tak nějak zapomíná, že ze všech těchto částek jde v podobě DPH ihned 20% České republice do rozpočtu a zprotředkovaně z toho zbytku dalších 50% (z 80% původní částky) v podobě daně z příjmu, zdravotního a sociálního pojistění, tj. ten zlý advokát a zlý exekutor ve finále do ruky dostane pouze 40% vymožené částky, celý zbytek jde do státního rozpočtu České republiky, k tomu ještě je třeba připočíst soudní poplatky, které jsou nyní 5% minimálně 100Kč (resp 800 kč) za každou žalobu.

Přičemž je třeba zdůraznit, že vymahatelnost pohledávek je nyní na historickém minimu 10%, tj. cifry, kterými se tu hází.. tj. třeba 6120 Kč vč 20% DPH  za žalobu na 900 Kč + 800 Kč soudní poplatek České republice jsou sice pěkné, avšak jsou pouz ena papíře.. reálné vymožení nehrozí u víc jak 10% dotčených dlužníků.

0/0
25.1.2012 20:20

advokat2010

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

5% minimálně 1000 Kč (překlep)

0/0
25.1.2012 20:20

ZamrzlejPubertak

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Jojo advokáti a exekutoři..... jsou to evidentně chudinkové.... hubení......podvyživení...s nafouklými bříšky..... :-P:-P

Váš příspěvek mě dojal až téměř rozplakal.

Možná by nějaká neziskovka měla založit fond ohrožených advokátů a exekutorů.:-P

+2/0
25.1.2012 20:33

advokat2010

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

o to vůbec nejde.. jde o to určit adresáta většiny těch vymožených peněz.. a to je Česká republika.. a většina rozpočtu padne na mandatorní výdaje.. socdávky, důchody apod. Tj vrací se to těm, kterým se to sebralo..

0/0
25.1.2012 20:43

ZamrzlejPubertak

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Takže, rozumím-li vám správně, naznačujete, že je to celé vlastně zbytečný a nesmyslný byrokratický kolotoč, jehož hlavním dopadem je jedině zvýšení umělé zaměstnanosti (všech, kdo se okolo tohoto businessu motají) a jehož zrušení by vlastně znamenalo zefektivnění celého systému a šanci pro lidi, kteří jsou v tomto businessu nyní zapojení aby začali dělat něco skutečně smysluplného, co by je opravdu vnitřně naplňovalo. Pochopil jsem směr vašich úvah správně?:-P

+1/0
25.1.2012 20:49

advokat2010

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Nepochopil.

Právo se musí vynucovat, za každou cenu.

Je na lidech aby přestali dlužit, na státu aby třeba osvobodil náklady řízení od DPH, když má takový sociální zájem v poslední době (asi proto taky "sociálně" zvýšil soudní poplatky na 300%)

0/0
25.1.2012 20:58

ZamrzlejPubertak

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Teď vážně. Jistě souhlasíte se mnou, že pokud se nemá jednat o jakési dirty monkey "rádobyprávo", tak do vymahačsky-advokátsky-exekuční mašinérie mají spadnout opravdu jen zarputilí dlužníci, kteří o svém dluhu dobře vědí a záměrně ho tvrdošíně odmítají zaplatit. Nikoliv lidé, kteří prostě něco někde zapomněli zaplatit, nějaká platba jim někde unikla, něco někde zaplatili o pár dnů později a pak si nějaký vykuk za několik let všimnul, že by mohl zkusit vyždímat úroky zprodlení z těch několika dnů, apod.....

Tzn. věřitel by např. měl mít povinnost poslat aspoň jednu upomínku o zaplacení dluhu, věřitel by měl vždy využívat nahlášenou korespondenční adresu, atd..

Dnes má každá rodina tolik různých plateb, že i zodpovědní lidé, kteří vždycky všechny své závazky platí včas a řádně málokdy mohou dát ruku za sebe do ohně, že nikde nic nikdy neopoměli. Pokud se to náhodou stane, věřitel (domělý věřitel - ten, kdo se domnívá, že je věřitelem)

0/0
25.1.2012 21:13

ZamrzlejPubertak

pokrač.

by měl mít zákonnou povinnost snažit se dluh vyřídit smírnou cestou - upozornit na existenci dluhu. A teprve až pak, kdy by dlužník tvrdošíně a iracionálně trval na nezaplacení, tak dlužníka předhodit výše uvedené mašinérii, ale vystavovat právní nejistotě běžné poctivé občany, to je právní úroveň snad jedině rozvojového třetího světa.

0/0
25.1.2012 21:15

advokat2010

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

ale to se v 70% děje.. většina věřitelů zasílá upomínky

0/0
25.1.2012 21:18

ZamrzlejPubertak

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Spíš možná ve 30% případů se to děje - tomuto údaji bych už i věřil.

Např. ty zmiňované městské MHD - dělají to?

0/0
25.1.2012 21:21

dino_na_idnes

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

No, občan jezdí MHD, má mobil u nějakého operátora a účet v bance... MHD upomínky neodesílá, operátor i banka ano... To máme z těchto tří příkladů 67% těch, co posílají. Stejně tak posílají třeba pojišťovny či knihovny.

Můžete aspoň naznačit, jakými myšlenkovými postupy jste dospěl k těm třiceti procentům? Pokud to tedy není takové to obecné "svět je prohnilý a všichni jsou špatní a já si musím postěžovat, jak je všechno v zadeli".

0/0
26.1.2012 9:31

.ViR

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Tak, já mám i o pojišťovnách své pochybnosti. Dcera před pár lety ukončila životní pojistku, a z neznalosti zůstala dlužná jednu splátku ze asi šesti po výpovědi, ve výši cca 1000 Kč (prostě si nespočetla správně výpovědní lhůtu ve vazbě na pojistné období).  Za cca rok přišel rovnou platební rozkaz. Návrh byl  zpracovaný advokátem, který sedí přímo v budově té pojišťovny. Celé to vylezlo asi na jedenáct a půl. tis. V návrhu na ten platební rozkaz mimo jiné stálo, že přes upomínání dlužník nezaplatil. Žádná upomínka ovšem nikdy nepřišla. A jak to vím?  Dcera měla doručovací adresu i trvalé bydliště u mne, a mně chodí spousta doporučené pošty, a to prakticky denně. O upomínce nezaplacené pojistky jsem však žádnou povědomost neměl. A doručovatelka byla od té dobroty, že prošla "zapsané zásilky" rok zpět, zda náhodou nebyla vrácena.  Nic nenašla.  Takže pokud něco pojišťovna či onen vykutálený advokát poslali, tak možná tak na lampárnu...

0/0
15.2.2012 20:36

dam.esin.ohu

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

A těch vašich 30% případů, kdy se tak neděje, se Vám zdá málo?

0/0
27.1.2012 9:52

ddo

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

NE. Právo se jistě musí vynucovat, v žádném případě však ne "za každou cenu"! Existuje i něco jako morálka a spravedlnost a zákony jsou mnohdy nedokonalé, je nutno usilovat o naplnění ducha zákona a ne jeho litery, zneužívání zákona k nemorálnímu obohacování je hodně špatně a lidi kteří z něčeho takového žijí jsou obdobná pakáž jako kriminálníci, jen lépe odborně vyzbrojená, na společnost to má devastující dopad.

0/0
26.1.2012 0:08

.ViR

Re: Všem REVOLUCIONÁŘŮM - kdo kořistí z těchto žalob ?

Tak, že i hranice mezi zločinci a těmi co je stíhají, případně mezi těmi co je "profesionálně obhajují", je velmi tenká, to ví kdejaký státní zástupce či trestní soudce... Celkem často mezi nimi koluje názor na konkrétní policisty či advokáty,  že by si měli jít na pár let sednout, stejně jako ti jejich "klienti".  Ovšem také běžně dodávají, že je problém je nachytat na švestkách,  protože jsou prostě procesně i profesně zběhlí.... Exekutoři, to už je pak jen vyloženě drobný přívažek :-)

0/0
15.2.2012 20:43

Králík Roger

Vše, co jste tady napsal úplně stačí k tomu, aby příští

revoluční vláda poslala advokáty i s exekutory pod guilottinu. Oni POČÍTAJÍ s tím, že někoho, kdo je v tom nevině odřou tak, že jem to vynahradí 5 dalších, které už odřít nemohou.

Revoluce si nedělá starosti s retroaktivitou a případně zlikviduje i bývalé zákonodárce.

Jenom ta revoluce nesmí trvat moc dlouho, jinak požere své děti.

A ty pohledávky mají malou vymahatelnost jen proto, že dříve se tím nikdo nezabýval.

Mimochodem, ve světě je málo případů zvůle tak šílené, jakou představuje tato praxe.

0/0
25.1.2012 22:56

qqx

Re: Vše, co jste tady napsal úplně stačí k tomu, aby příští

A proč se pohledávkou nikdo nezabýval ? Protože při mimosoudním vymáhání by to bylo k tíži věřitele a náklady na vymáhání byly vyšší než vlastní dluh. Zatímco u soudního vymáhání to jde k tíži dlužníka. Zatímco soud má možnost si zjistit aktuální adresu dlužníka, věřitel má omezené možnosti.

0/0
27.1.2012 0:25

Templ

Zákony?

S nápravou legislativy vůbec nepočítám. Ve sněmovně je silné zastoupení právníků. Proč by si kazili kšeftíky?:-/

0/0
25.1.2012 19:26

uplnej_debil

Re: Zákony?

To jo, ale většina z nich má za sebou prázdninový studia na fakultě v Plzni. Ti mají zásadní a roky trvající problém i se dvěma čudlasama na hlasovací krabičce. Nepřeceňoval bych je :-)

0/0
25.1.2012 22:51

729

Důkazní břemeno bylo přeneseno

na dlužníky, kdy musí i  po desítkách let prokazovat, že nic nedluží. Institut promlčení by takovým excesům měl zabraňovat, ale to by dlužník měl dostat možnost podat odpor proti soudnímu příkazu- tedy měl by mu být doručen.

0/0
25.1.2012 17:14

jan jakubech

Re: Důkazní břemeno bylo přeneseno

nejlepší je po pěti letech dokázat, že jste nejel na černo.

+2/0
25.1.2012 17:15





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.