Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na co je třeba myslet po autohavárii, abyste finančně netratili

Amortizace, totálka, korekce, redukce. Slova, která nejspíš uslyšíte, když pojišťovna nebude chtít zaplatit vše. Není to tak trochu bouda na klienta? Přinášíme přehled, na co si dát pozor, když máte nehodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zani

Óóó ty pojišťovny.

Se správnou pojišťovnou, můžete taky skončit v base! Před pár lety německá televize Sat 1 ukázala krásnej případ. Chlap přijel do servisu se zánovním mercedesem asi za 100 000. Než vyřídil v servisu papíry,(15min), tak mu zamčený auto ukradli. Pojišťovna ho zažalovala za pojistný podvod, protože výrobce garantoval, že se auto nedá ukrást za méně než 30. minut. Dostal 20 000 pokuty a podmínku na 2 roky za pojistnej podvod. Navíc přišel o velmi dobře placenou práci, jelikož byl trestanej. No a redaktoři TV se rozjeli do Polska, našli jednoho zloděje, aby jim ukázal,jestli je možný to auto ukrást za méně než 30 minut. Ukradnl ho za 90 vteřin, s tím že měl blbej šroubovák, jinak to běžně dělá za vteřin 70. Co to bylo za pojišťovnu už nevim, ale pojistěte se u takovýho ústavu a po havárii si jeden může hodit mašli.

0/0
2.7.2012 19:51

Hroznej puberťák

Hm

V případě havárie vyžaduji plnění rozpočtem a opravu si řeším či zajišťuji sám. On i ten servis je schopen vám jako objednateli a pojišťovně naúčtovat tak rozdílné částky, až se tají dech. Pokud pojišťovna uplatňuje ty svoje "korekce" a "amortizace" v tak nějak rozumné a přijatelné výši, není problém, v opačném případě není problém ji dát k soudu.

0/0
29.6.2012 13:01

zbiro

je to typicky české prostředí

po pojišťovně musí člověk řvát jako nepřizpůsobivý občan na socině hned při prvním telefonátu, pak se domůže plného odškodného. Na druhou stranu je-li si autorizovaný servis schopen vyúčtovat pojišťovně za výměnu plastového zadního nárazníku 34 tis bez DPH, tak bych se jako pojišťovna taky bránil. Je třeba nastavit pevná pravidla, bohužel naše vláda má dost svých problémů s krabicema od vína apod. Rozhodně je nesmysl aby člověk který nehodu nezavinil platil jakékoliv náklady. Asistenční službu bych já osobně neriskoval, dělají to amatéři, kterým jde jen o peníze ne o blaho zákazníka.

0/0
29.6.2012 12:20

Jentak-

Re: je to typicky české prostředí

ja ti nevim .. byl jsem nabouranej nekolikrát, a nikdy jsem s pojistovnou vinika nemel problem ... vse zaplatila, nikdy se necukala... a to to byly ruzne pojistovny.

0/0
29.6.2012 12:54

eQuido

Re: je to typicky české prostředí

Již Čapek psal "zatracená vláda, netáhne mi doutník".

Když uzavřete aušusovou pojistku u údajně nejlevnější pojišťovny, pak si za to můžete sám a vláda ani krabice od vína s tím nic společného nemají.

0/0
2.7.2012 11:28

Krištof

Trochu jiný postup

Je nutno zavolat schopnou asistenční službu která se o vše postará a vše si taky naúčtuje. Včetně času který tím stráví. Ten vy si bohužel účtovat nemůžete. Vše samozřejmě naúčtuje viníkovi nehody, takže vás to nestojí nic.

Potom je taky potřeba vše předat svému právníkovi, který vás zastoupí při vysouzení ztráty hodnoty nabouraného auta. Právník vás nebude stát taky nic, protože ho zaplatí protistrana která prohraje. Už je na to několik judikátů.

Pokud jste nehodu nezavinil, tak nesmíte mít žádnou újmu. Jedinou újmu budete mít z čekání než vám dovezou na místo nehody náhradní auto. Tento čas vám nikdo nezaplatí pokud neprokážete škodu vzniklou v přímé souvislosti se zdržením.

+2/0
29.6.2012 11:06

nicolas.tesla

Re: Trochu jiný postup

100% souhlas, takhle by to melo byt pokazde, ale v nasem state se skoro pokazde neco zadrhne.

I tak vas postup je asi nejlepsi!

0/0
29.6.2012 13:18

pavel.n

článek popisuje asi jinou zem

V prví řadě - nikdy vám pojišťovna neuhradí plnou škodu  - a můžete se stavět na hlavu !

Samotné vyřizování jsou nechutné tahanice , kdy vás jako  poškozeného obviňují z podvodu .atd.

Znám několik servisů a tam vám řeknou jak to ve skutečnosti je - pojišťovny hledají slovíčka , čísla .....prostě jakoukoli záminku - jen aby neplatili .

0/0
29.6.2012 10:55

Krištof

Re: článek popisuje asi jinou zem

A proč se s pojišťovnou vůbec bavíte? Od toho je přece právník.

+1/0
29.6.2012 11:08

pavel.n

Re: článek popisuje asi jinou zem

no  - ty se dožiješ ještě mnoha překvapení .............. mého kolegu nabouralo jiné auto - skončil v nemocnici a léčil se cca 6 měsíců z toho byl 1 měsíc v nemocnici a zbytek doma - takže podle tebe s berelema půjdeš ohánět právníky a čekat až soud za 6 let řekne , že si za to vlastně můžeš sám ............

0/0
29.6.2012 11:15

nicolas.tesla

Re: článek popisuje asi jinou zem

Kde pak!

Mel hned jak byl schopny mluvit do telefonu, si zavolat pravnika k posteli, dohodnout se s nim, aby jeho uhradu platil vinik a mohl dal doma lezet a mezitim by to pravnik vyresiil.

+1/0
29.6.2012 13:20

kari.laz

Re: článek popisuje asi jinou zem

Tři škodné události, všechny vyřešeny s plněním 100% na jeden telefonát a jeden email s papírama, pak už volali jen oni, když něco potřebovali. Vždy se zapůjčením náhradního auta a to po celou dobu opravy, která byla v jednom případě 3 týdny.

0/0
29.6.2012 12:33

Alcatraz

Re: článek popisuje asi jinou zem

vzdy je to otazka ceny. Nam, chudakum, co nebourame tolikrat jako vy, se proste draha pojistka nevyplati :)

0/0
29.6.2012 12:50

Jentak-

Re: článek popisuje asi jinou zem

samozrejme ze uhradí. u relativne novejsich aut vzdy bez problemu... u starsich aut, kdyz zacne pojistovna vymyslet amortizaci, tak si na ni dupnout a pohrozit soudem, v tu ranu uhradi i novy dvere u prorezly felicie.

0/0
29.6.2012 12:54

intruder3

-

Pozor na firmu nehoda.cz  - chvástají se tím, jak všechno vyřídí, ale ve skutečnosti vám jen půjčí auto za 1000,- na den a pokud jim to pojišťovna neproplatí, tak to budou polovinu této částky účtovat vám. Žádnou právní pomoc(kterou se chvástají na stránkách) při jednání s pojišťovnou od nich nečekejte. Tuto zkušenost s nimi má moje matka.

0/0
29.6.2012 10:16

chechtin

Peníze až na prvním místě

Víte, na co je třeba myslet po autohavárii? Aby to člověk přežil s nejmenší zdravotní újmou. Ty zohybané plechy, ať jdou k čertu, to jsou jen plechy.

0/0
29.6.2012 9:42

dev_null

axa - méně než standard

Pokud vám škodu způsobí člověk pojištěný u společnosti "méně než standard", připravte se na to, co jste ještě nezažili. Budou vám lhát do očí. Každý jejich slib si pečlivě poznamenejte. U téhle jako-pojišťovny je to zřejmé na všech frontách - viz jejich "représentants", parodie na spořící účet a další a další. !!!!X

+2/0
29.6.2012 8:20

Výstřik do tmy X.

Re: axa - méně než standard

pojistku tam mám, stk nemám, jezdím starým vrakem, tak ať na mě někde nenarazíš. :-P

0/0
29.6.2012 8:51

LilBigBoy

Re: axa - méně než standard

i když toto byl evidentně vtip, tak jestli někdo nemá stk, tak si to všechno zaplatí sám, pojišťovna to v takovém případě platit nemusí :-P

0/0
29.6.2012 13:15

jahl

V první řadě je třeba myslet

před autohavárií, aby k ní vůbec nedošlo.

+1/0
29.6.2012 7:03

Marco - psano s ce

Re: V první řadě je třeba myslet

Vůbec nevyjíždět z garáže!

+1/0
29.6.2012 7:58

WIFI

Re: V první řadě je třeba myslet

to u nezaviněných jde dost těžko

0/0
1.7.2012 14:09

xToMMeT

Ad 5.

Jak spatne pojistil? Mam pojistku odpovednosti za provoz vozidla, at se kazdy, kdo si zada nahradu skody zpusobene provozem vozidla, obraci na pojistovnu. Hotovo 20. Dle pojistnych podminek mam dokonce vyslovne zakazano cokoliv resit bez vedomi pojistovny

+1/0
29.6.2012 0:06

Canis Rufus

Re: Ad 5.

Souhlas. Jedná se o nesmyslný odstavec...

0/0
29.6.2012 8:33

Politicky nekorektní názor

Re: Ad 5.

Jenomže za škodu v plné míře odpovídáš Ty, nikoliv pojišťovna. Zákon ti sice ukládá povinnost se pojistit, ale to je vše ...

+1/0
29.6.2012 9:10

AAA2

Re: Ad 5.

nikoli. ty musis ze zakona uzavrit pojistku a pak mas za zakona (o povinnem ruceni) pravo

"Nestanoví-li tento zákon jinak, má pojištěný právo, aby pojistitel

za něj uhradil v rozsahu a ve výši podle občanského zákoníku

poškozenému"

0/0
29.6.2012 12:47

LilBigBoy

Re: Ad 5.

ale zde evidentně chybí ještě to, co říká ten občanský zákoník o tom, jak nehorázně přemrštěné mohou být náklady, které mají být uhrazeny, že? :) Možná tam o tom ale není nic....

+1/0
29.6.2012 13:20

ludekn

Re: Ad 5.

Vždycky je možnost se ohledně přiměřenosti nákladů obrátit na soud. Ty, které prohlásí za oprávněné, má uhradit pojišťovna, neoprávněné zůstanou viset na tom, kdo si je objednal. Všechno ostatní je jenom válka nervů a promlčecích lhůt, bohužel ano, pro neprofesionála předem téměř prohraná.

(Nebo má někdo _podložený_ opačný názor?)

0/0
30.6.2012 8:12

WIFI

Re: Ad 5.

pětka je buď totální úlet nebo jím bylo původně myšleno něco jiného a tohle z toho vypadlo.

Dle této logiky by opravu po odečtení amortizace zaplatila pojišťovna a rozdíl mezi úhradou od pojišťovny a skutečnou škodou/cenou by šlo vymáhat od viníka, což samozřejmě není možné.

0/0
1.7.2012 14:08





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.