- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podnikatelé a i v podnicích zaměstnaní lidé jsou svéprávní, opravdu nikdo nepotřebuje aby holky od plotny kontrolovaly kdo co kde a jak dává do nákladů. Ať si dá do nákladů každý co chce.
"Propagační předměty označené logem" - o logu v zákoně není ani slovo. Zní to skoro stejně tak hloupě jako "výpověd dohodou".
Propagační předměty daňově uznatelné nelze rozdávat každému, tedy alespoň oficiálně ne. Pouze potenciálním zákazníkům, tedy ne zaměstnancům, ne dodavatelům a určitě NE zaměstnancům FÚ. A poslední dobou se začíná kontrolovat i toto.
Spíš bych v článku čekal i další info, nepříliš často publikovaná, např. že je možné si odečíst DPH u propagačního předmětu do hodnoty 500 Kč bez DPH, což platí např. i pro lahev whisky.
V článku by toho mohlo být samozřejmě daleko více, ale nevím proč požaduje informace k jiné dani, když toto je článek o dani z příjmů.
ale spotřebitelské soutěže spojené s losováním (náhodným výběrem) jsou zakázané. To, že před losování zařadíte třeba vědomostní soutěž, jak uvádíte, není relevaní. Pokud tam je losování, je to loterie a ta je zakázaná.
A to ustanovení o maximální hodnotě výhry 20.000 Kč a celkovém součtu hodnot všech cen do 200.000 Kč ročně už taky neplatí. Pokud o výherci nerozhoduje losování, nejedná se o loterii a pto takovou soutěž neplatí žádná omezení.
Že to finančák nechápe a nepostihuje, tom jen dokazuje, jakej je u nás v daních binec a jak erudovaní jsou pracovníci finančních úřadů.
Přečtěte si zákon o loteriích.
od Blanky Markové: Pisatel se mýlí,
§ 1 odst.4 zákona 202/90 o loteriích platí. - vyjímám
(4) Za loterii nebo jinou podobnou hru se považují soutěže, ankety a jiné akce o ceny, při nichž se provozovatel zavazuje vyplatit účastníkům určeným slosováním nebo jiným náhodným výběrem peněžní ceny, vkladní knížky, cenné papíry, pojištění apod. a nemovitosti, a při kterých je podmínkou účasti zakoupení určitého zboží, služby nebo jiného produktu a doložení tohoto nákupu provozovateli nebo uzavření smluvního vztahu s poskytovatelem zboží, služby nebo jiného produktu nebo účast na propagační či reklamní akci poskytovatele anebo provozovatele, a to i nepřímo prostřednictvím jiné (další) osoby (dále jen "spotřebitelské loterie"). Za spotřebitelskou loterii se považují také soutěže, ankety a jiné akce o ceny, při nichž se provozovatel za výše uvedených podmínek zavazuje poskytnout účastníkům nepeněžité plnění, služby nebo ceny ve zboží a produktech apod., jestliže souhrn všech nepeněžitých výher
Je úplně jedno co a jak platíte, když chcou tak Vás dostanou kdykoliv. Já si na socku krom trvalé platby poslal 10 000 kč více aby ty bestie na mě neměly páku a letos jsem zjistil že mi prostě ty peníze poslaly zpět a přišel mi přehled kde jsou uvedeny nedoplatky a penále. Jsou to obyč. zamr... ku....
Nejsme blázni, abychom dotovali žranice
Nechci se autorky, paní Markové dotknout, ale v případě názoru, že pohoštění jako daňově uznatelný výdaj lze za určitých okolností obhájit, silně přestřelila. Důvodem je znění ustanovení § 25 odst. 1 písm. t) zákona o daních z příjmů. Podle něj nelze za daňově relevantní výdaje uznat zejména výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary. Z uvedeného vyplývá, že zákon sice exaktně nestanoví, co všechno výdajem na reprezentaci je, ale přesto stanoví, že výdaje na pohoštění v každém případě tímto nedaňovým výdajem jsou, a to bez výjimky. Z toho vyplývá, že je zcela vyloučeno, aby takový výdaj byl ponechán jeko daňově relevantní a závěry paní markové jsou tak v tomto ohledu jednoznačně nesprávné.
vyplnit všechny formuláře a udělat v pořádku účetnictví dle naší legislativy, na to aby člověk byl vědec a vystudované aspoň dvě vysoké školy. Jestli mě paměť neklame, tak chemik sliboval zjednodušení, že se daně vejdou na jednu A4
Chemik to asi vykrátil krevním barvivem!
Daňový kontrolor do hospody chodit nemůže, neb by s největší pravděpodobností dostal po čuni.
Článek pouze ukazuje na zmatený a složitý daňový systém, který je dál nesmyslně rozvětvován různými přílepky a prolobbovanými zvěrstvy. Takže potřebujeme různé "poradce" a "odborníky" na obyčejný výklad zákona a za stanovisko FÚ k nejasnosti znění si stát (prostřednictvím FÚ) ještě nechá platit...
Zjevně moc nevíte o daňových systémech v zahraničí. Úplně dokonalou ukázkou skutečného daňového bordelu je USA, tam mají větší firmy celá oddělení jen a pouze na daně a stejně se dost zapotí. Český daňový systém není zas tak složitý, jak vypadá, jen ho lidé dělají složitější svým hledáním, kde se co dá ještě zaonačit tak, aby se na tom ušetřilo.