Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práce pro humanitně vzdělané je málo, Evropa je na tom ještě hůř

Zájem trhu o absolventy humanitních oborů sice prudce klesá, přesto se na tento typ škol každoročně hlásí stále více uchazečů. Humanitní obory jsou zábavnější, zajímavější a méně náročné - tak zní hlavní argumenty desetitisíců uchazečů o studium.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krakra

Blik

Blik, někdo napsal obecně známou pravdu.

0/0
13.4.2012 8:02

Gabriella7

Taky studuji "vyšší filozofickou" = okno autobusu

Na každé cestě do školy, ze školy, domů vlakem civím z okna a přemýšlím nad vším možným včetně smyslu bytí, smyslu člověka, kráse přírody atd. Jenže když vystoupím nastává skutečný svět s oborem, kde se uplatním, jakmile vylezu ze školy (studuji Radiologického asistenta).

0/0
11.4.2012 18:03

drtinajan

budou za Vami behat

Pokud budete mit v ruce titul magistra po vystudovani elektrotechnicke vysoke skoly, budete dobry a budete umet anglictinu, tak za Vami firmy budou samy behat (tedy jejich zastupci) a budou Vas lakat do svych rad. Tot ma zkusenost (jsem zamestnancem takove firmy a soucasne externe ucim na VS elekeltrotechniku). Krize s tim muze trochu zahybat, ale je to obecny trend poslednich minimalne 15 let.

0/0
11.4.2012 17:03

Igor1

Ono je také třeba rozlišit humanitní a "humanitní"

Lidé, kteří studují takové obory jako jsou genderová studia nebo antropologie komiksu by totiž vůbec neměli mít titul, protože to co studují nemá se skutečným vzděláním nic společného.

+1/0
11.4.2012 8:03

kvetla

Když čtu,nebo vidím ty dnešní mladé a nadějné Bc a Mgr v méd

asi bych je také nezaměstnala. Opravdu se mnoho z nich hodí leda tak pro státní či veřejnou správu, pokud tam mají pořádnou tlačenku.;-D

0/0
11.4.2012 0:48

navstevak nakopne socana

Klasicka ukazka nefunkcnosti verejneho sektoru

vysoke skoly funguji a uci naprosto bez kontaktu s tim co realny trh prace pozaduje. Vysoke skoly je ptoreba privatizovat a plati to musi sponzori ze soukromeho sektoru a studujici ve skolnem. A ti uz si moc dobre rozmysli zda nestuduji neco s cim se nikdy neuzivi.

+2/0
10.4.2012 19:28

kuba_dvorak

Re: Klasicka ukazka nefunkcnosti verejneho sektoru

nezasahoval bych do toho, je to dobre, jak to je, at klidne nemaji praci, aspon nebudou blbcimezi delniky

+3/0
10.4.2012 20:54

_m-

Re: Klasicka ukazka nefunkcnosti verejneho sektoru

Myslím že je řada absolventů SŠ i VŠ, kteří se živí něčím jiným, než co vystudovali. A nejen v humanitních oborech.

0/0
10.4.2012 20:56

generál Failure

Re: Klasicka ukazka nefunkcnosti verejneho sektoru

To si pletete vysoké školy s průmyslovkami. Na průmyslovce se mají studenti naučit to, co aktuálně reálný trh práce pořaduje. Na vysoké škole se těch několik procent nejchytřejších má naučit matematiku + teorii toho, co se učí na průmyslovkách prakticky. A zbytek si nastudovat a naučit se až v konkrétní praxi, což pro ně ovšem vzhledem k hlubokému teoretickému zázemí bude snazší, než pro ty průmyslováky.

+1/0
10.4.2012 23:20

NATTER

0/0
10.4.2012 18:14

JMoudry

.

"...nejhůře shánějí práci absolventi přírodovědných a zemědělských oborů,..." problém u zemědělských oborů je v tom, že relativně málo lidí chce do zemědělství skutečně jít - část z nich si školu volí proto, že "hnojárna je lehká" (a pak - na některých fakultách - brečí, že jich půlka vyletí v prváku na chemii, či jiné "síto"), část si představuje práci ideálně někde na úřadě, nebo prostě neví co bude dělat. Takže na jedé straně jsou firmy zoufale shánějící agronomy a zootechniky a na druhé nezaměstnaní absolventi, kteří o práci svých snů ne a ne zavadit.

+2/0
10.4.2012 14:37

silvah_bullet

I skladník ve šroubárně

si může přečíst Vergilia v originále..

+2/0
10.4.2012 14:28

JayVandermark

Ona si ta dnešní mláděž myslí,

že jim stačí titul a hlavně se na ten titul moc nenadřít. Jeden takový se mnou kdysi pracoval. Měl titul Mgr., který získal na takovém oboru. Jediná jeho praxe v 35 letech bylo půjčování knih v knihovně. Práce v knihovně ho bavila, přestože byla mizerně placená, protože se nemusel namakat a jeho práci by bez problémů zvládla i baba na mateřské. Na VŠ ho nenaučili ani pořádně jeho rodný jazyk (dopisoval si s klienty bez diakritiky). Neuměl pracovat s Outlookem, nedokázal si dokonce ani přidat českou klávesnici v PC.

+1/0
10.4.2012 14:21

Vaclav Hanus

Re: Ona si ta dnešní mláděž myslí,

to ze nekdo pise bez diakritiky nemusi znamenat ze tak psat neumi. Mimochodem rozeznani tohoto faktu v praktickem zivote mi prijde natolik samozrejme, ze neschopnost rozeznat to mi prijde asi vetsi handicap nez nepouzivani diakritiky...

0/0
12.4.2012 11:56

krakra

Re: Ona si ta dnešní mláděž myslí,

Ten člověk musel bejt úplně blbej.

0/0
13.4.2012 8:04

Aldrick

role humanitních věd

Humanitní vědy jsou pro společnost velmi důležité, je to ta nadstavba, díky které nejsme v zajetí výdobytků technologií, ke kterým jsme se dopracovali ve vědách přírodních, díky nim přemýšlíme o světě v širších souvislostech. Jenže to je otázka nějaké celospolečenské vzdělanosti, a ne haldy absolventů humanitních oborů, v jejichž osobách je celé to vědění vlastně k ničemu. Zatímco průměrný strojař může být pro společnost velmi užitečný (a 5 průměrných strojařů 5x tolik), průměrný filozof je celkem na nic, a 5 průměrných filozofů už úplně. Takové vzdělání má smysl pro výrazné osobnosti, které jsou schopny přispět ke kulturní úrovni národa. A už z podstaty věci takových lidí nemůže být mnoho.

+5/0
10.4.2012 12:51

Bob-an

Re: role humanitních věd

Asi tak, spousta humanitnih oboru ma svuj vyznam, ale vetsinou jsou to obory kde se muze uchytit par lidi v republice

0/0
10.4.2012 13:21

eltanin

Re: role humanitních věd

Možná je to tím, že mi matika nikdy moc nešla, ale stejně nevím, jaké udělat opatření (ať už omezením počtu studentů či jakkoliv jinak), aby z nějakého oboru vycházeli pouze nadprůměrní absolventi. Já mám pocit, že pančitelka nás učila, že abychom mohli mít nadprůměr, tak tam vždycky někde musí být i ten průměr a podprůměr. ;-)

0/0
10.4.2012 21:34

generál Failure

Re: role humanitních věd

Není třeba omezovat. Stačí se nedivit ;-D

0/0
10.4.2012 23:21

Aldrick

Re: role humanitních věd

slovíčkaření;-D

ok, beru - nahraď si spojení "průměrný strojař/filozof" spojením "průměrně nadaný člověk, který vystudoval strojárnu/filozofii". Tím se nám ta průměrnost nebude vztahovat na množinu strojařů/filozofů, ale (jak bylo samořejmě míněno) na celou populaci.

A tím bychom se v tom mohli přestat vrtat;-D

0/0
11.4.2012 8:33

Gaspaccho

Ono to funguje vyborne, uplne perpetum mobile!

Vystudoval jsem filozofii a prakticky jediná šance, jak ji uplatnit, je dál ji vyučovat.

+4/0
10.4.2012 12:46

akleen

Humanitni asi neovladaji PC

Cekal jsem tu vic humanitnich kecalu, kteri nam budou vysvetlovat jak jsou nepostradatelni.

+1/0
10.4.2012 11:08

vymrzovac3

chca,nechca,filosoficky vzato, .....

.....stát potřebuje producenty DPH a dalších daní. Takže by měl podporovat studium v takových oborech, ze kterých vzejdou dobří producenti daní, resp. i obory, které těmto producentům daní poskytují nějaký servis.    Co ale dělat s vystudovaným filosofem?  Mít ve výrobě nekoho, kdo umí akorát žvanit, a ještě je k tomu profesionálně vyškolen?  = cesta do řecka;-)

0/0
10.4.2012 9:47

akleen

Slova, reci, plky

Filosofie a humanitni vedy jsou zakladnimi, nikoli nejvyznamnejsimi ci nejdulezitejsimi obory vzdelance. Coz bylo a platilo vzdy. Je to takovy doplnek matematice, fyzice ci chemii.

+1/0
10.4.2012 9:28

Rengman

Základní nepochopení

Tady je základní nepochopení studia např. filosofie. Student filosofie na FF či jinde není určen a "vyráběn" pro pracovní trh. Studium není jen k tomu, aby si firmy mohli po škole všechny rozebrat a ty co si nerozeberou, tak řeknou, že jsou k ničemu. Filosofie je nejvyšší vědou. Stojí nad matematikou, fysikou. O tom není pochyb. Prakticky každá věda vychází a má svůj počátek ve filosofii. Kde tedy pramení ta neúcta k ní. Myslím , že je to v nepochopení a v jiném stylu myšlení. To že něčemu nerozumím, neznamená, že je to k ničemu. Filosofie dnes, je taková nevděčná neviditelná berle, kterou sebou všichni taháme, opíráme se o ní, žijeme s ní, ale tím, že ji nevidíme, tak jsme si zvykli jí až pohrdat, což se vědě jako takové může pěkně vymstít. Filosofie učí především distanci. Distanci, před sebou samým. Udělám zde malou reklamu. Stačí se podívat na nějaké video od prof. Hogenové, umí to vysvětlit daleko lépe než já :)

0/0
9.4.2012 22:57

generál Failure

Re: Základní nepochopení

Všichni ti filosofové se musí nějak živit :-) A vzhledem k tomu kolik jich je, _je_ většina z nich určena pro pracovní trh :-) S hlavou v oblacích mohou žít jen ti nejlepší, které se společnost rozhodne živit pro jejich nesporný přínos lidskému vědění. Ti zbylí nemají jinou možnost, než si ty peníze nějak sami vydělat :-)

0/0
9.4.2012 23:03

qawadar

Re: Základní nepochopení

No jo ale kdo ti to ma platit?? Drive se filosofii venovalo par nejinteligentnejsich lidi, ktery sponzoroval panovnik nebo nekdo, nebo byli z bohate rodiny. Ale dneska je "filosof" kazdy druhy a kdo je ma zivit??

0/0
9.4.2012 23:17

Z mechu a pazdeří

Re: Základní nepochopení

Tady jste předvedl jen pár blábolů "filozofa". I kdyby filozofie byla nejvyšší vědou, tak k čemu je? Ve skutečnosti čte spisy filozofů jen pár lidí. O vědě bych tu nemluvil vůbec. Myšlenky o životě, tím se stejně tak zajímají spisovatelé v knihách (myslím beletrii, ne brak), přesto spisovatel není pro mě vědec.

Už jsem psal, v době kdy šlo o skutečné filozofy, tak ti lidé byli současně matematiky, fyziky, hvězdáři atd. Měli solidní exaktní vědecký základ a vedle toho filozofovali. Taky znali cizí jazyky, počínaje latinou a řečtinou. Dnes jde mnohdy jen o kecálisty, kteří mají leda nabubřelé hlavy. Kecy prakticky k ničemu, vůbec bych ty lidi nesrovnával s lidmi jako Kant.

Vědecký a technický pokrok přišel právě v době, kdy vedle studia teologie, historie, filozofie atd. přišly exaktní vědy. Matematika měla a má zadání, co má probádat, protože to potřebuje fyzika a technické disciplíny. Kde má ale využití filozofie? Jako určitý doplněk vzdělanosti, stejně jako člověk má něco znát z

+6/0
9.4.2012 23:22

Z mechu a pazdeří

Re: Základní nepochopení

historie, zeměpisu, literatury atd. - tak to ano. Z filozofie jako takové se žádné věda nerozvíjí. Pokud jde o to, jak lidé žijí, tak tady je formují spíš seriály typu Dallas či Ordinace atd., různé přiblblé filmy, noviny atd.

0/0
9.4.2012 23:24

eltanin

Re: Základní nepochopení

S prominutím - plácáte bludy. Za prvé: "Vědecký a technický pokrok přišel právě v době, kdy vedle studia ...." - matika, fyzika, tvorba katapultů apod. patřily kdysi do filosofie, až když začaly být každá dost obsáhlá sama o sobě, tak se začaly oddělovat. Stejně jako dneska už skoro není matematika, ale statistika, globální analýza, diskrétní matematika, stejně tak ve fyzice, chemii, apod. každý zná svůj malý píseček, ale celek nestačí vstřebat. Ta Vaše věta je pitomost.

Za druhé: "Matematika měla a má zadání, co má probádat..." Někdy, ale co třeba neeukleidovská geometrie, kvaterniony, apod.? To byly neužitečné pitominky, kterými se zabývalo pár matematiků, místo aby dělali něco praktického a až později se přišlo na to, že to k něčemu je.

A nakonec - k čemu že je filozofie? Třeba aby občas trochu zbrzdila nějaký geniální mozek, což je, myslím, celkem dobrý důvod, ne? ;-)

0/0
10.4.2012 21:51

radim36

Re: Základní nepochopení

Filozofie je určitě dobrá věc.  A nechat studovat nějaké filozofy je pro společnost určitě potřebné.

Ale pokud je studium tohoto stejně jako jiných oborů na státní útraty zneužíváno průměrnými mladými jen k několikaletému odkladu nástupu na pracovní trh a k získání jakéhosi libovolného vysokoškolského diplomu jen proto, aby si ulehčili získání práce, nemuseli se hlásit na pozice s manuální prací a u těch průměrných zvýšili nástupní mzdu o pakatel, 1 - 4 tisícovky měsíčně, tak je to špatně.

0/0
10.4.2012 6:19

Bob-an

Re: Základní nepochopení

No je sice pravda ze vsechny ostatni vedo jakoby vzesly z filosofie, ale ta soucasna filosofie nema s tou puovdni moc spolecneho.

Oni ti filosofove treba ve starovekem recku a rime byli v zasade prvni vedci, pokladali zaklady matematiky ekonomie a dalsich ved, byli to takovi vseumelove.... dnesni filosof je vzdelan v historii a dalsich poddruznych vecech, v ostatnich vedach se uz nevyzna

0/0
10.4.2012 13:26

Be more than you appear to be 3

Článek se mi jeví obsahově poněkud zmatený.

Nejprve avizuje malou poptávku po lidech vysokoškolsky vzdělaných v humanitních oborech a následně se dovídáme, že absolventi přírodovědných a zemědělských oborů (předpokládám, že je autor za humanitní nepovažuje) je nezaměstnanost 10% a v případě humanitních jen 6% (vedou si tedy výrazně lépe). Následně se dovídáme, že u vysokoškoláků je v ČR v průměru 5% nezaměstnanost. Nechápu, co tímto článkem autor sleduje, co nám vlastně sděluje. Fakta vůbec nekorespondují s tím,  na co autor v nadpisu klade důraz. a při pozornějším čtení se článek jeví celkově nekonzistentní. Autor se rozhodně nevyznamenal, vypadá to na pěkně odfláklou práci ráno v metru.

+4/0
9.4.2012 21:40

jenickK

Re: Článek se mi jeví obsahově poněkud zmatený.

No, já bych se za těch 20K hrubého (nebo kolik tam ti iDnesáčtí teenageři berou) asi taky dvakrát nepřetrhnul. Přesto se jim z nějakého důvodu daří být nejčtenějším portálem - tipnul bych to na rozumně nastavená pravidla diskuzí.

0/0
9.4.2012 21:48

Vasco 007

Re: Článek se mi jeví obsahově poněkud zmatený.

no u toho autora moc není vidět, že má vysokou školu, protože jednou ze základních metod je, že uvedete nějaké tvrzení a to vyargumentujete. Tady autor nahodil něco o humanitních oborech a potom si to ve svém článku popřel. Navíc to měl jenom z jednoho zdroje

0/0
9.4.2012 22:16

qawadar

Re: Článek se mi jeví obsahově poněkud zmatený.

Taky jde o to jakou praci delas, kazdy vysokoskolak neco sezene, jenze to muze byt i prace pro stredoskolaky. A rekl bych, ze ti "humanisti" proste berou i horsi prace a technici a dalsi proste cekaj na praci v oboru, za kterou pak budou mit i vic.

0/0
9.4.2012 23:24

pavel49

Filosofie

Ať se nediví že nemůže najít práci v oboru, protože když jsem se ve čtvrťáku na gymplu ptal profesora kterej ji u nás vyučoval (mimo jiné ji učil i na vejšce a z ní doktorát) na to jak se může takový absolvent filosofie uplatnit tak mě nebyl schopen odpovědět jinak než tím že půjde učit a já osobně jsem na nic jiného taky nepřišel. Tak ať se pak nediví že nemůže najít práci, když ani žádná není (krom učení).

+4/0
9.4.2012 21:38

Z mechu a pazdeří

Re: Filosofie

To má prvadu. Tady je jedna potíž. Dřív na gymnáziích učili vesměs absolventi filozofické fakulty, vystudovaní historici, germanisté, matematici, fyzikové. Po válce se zavedly pedagogické fakulty. Dřív učitelé měli jen maturitu, učili na měšťanskách. Na gymnáziích (všechna osmiletá) učili profesoři - z FF. Pokud tu máme pedagogické fakulty, tak by bylo na místě ubrat z absolventů FF. Dnes naopak, kdo má odbornou školu, tak dostatečný učitel není, musí mít ty zkoušky z pedagogiky. Já si myslím, že je lepší, když učí vystudovaný chemik, biolog, germanista, anglista, matematik - a ne nějaký absolvent pedagogické fakulty. Ty bych nechal učit na zš ...

+2/0
9.4.2012 21:46

Rengman

Re: Filosofie

Je hezké, když člověk má co učit, ale když neví jak to má učit tak je to platný jak mrtvýmu zimník. Proto byly zavedeny Pedagogické fakulty. Mimochodem, právě proto je teď na pedagogických fakultách rozdělena odbornost na 3 roky bc, kde se učíte ovlastní předmět a pak 2 roky mgr, kde máte skoro je didaktiky + pedagogiky. Ono to totiž není jen o tom něco naučit, ale vy musíte řešit samotné kolektivy a žáky - šikany apod. To jsou věci, které na odbornostech se prostě nenaučíte.

0/0
9.4.2012 22:37

jenickK

Re: Filosofie

Jo jo, aneb příklad z praxe: Známý mi povídá: "Byli jsme ve fabrice a měli se tam naučit pracovat s tímhle speciálním výrobním zařízením. Byl tam jakýsi technik... no, ale bylo to úplně k ho...nu. Vůbec nevěděl, jak to vysvětlit, pletl páté přes deváté, neměl nic připraveného. No prostě hrůza - informační hodnota nula". No, tady máte toho povolaného odborníka, který s tím sice umí perfektně zacházet, ale vysvětlit (naučit) to vůbec neumí.

0/0
9.4.2012 22:59

entony13

Re: Filosofie

jenže slušné firmy měli a mají školící zařízení, kde jsou lidé vyškoleni učit a mají k tomu zpracované materiály. Pokud firma šetří a pošle na školení servisního technika,tak mají všichni smůlu.... ten člověk je na servis zařízení, nemá materiály na školení a ani to není náplní jeho práce, je to pro něho trest od šéfů

0/0
9.4.2012 23:09

jenickK

Re: Filosofie

No, vidíte - a jsme u toho. Učitelé jsou prostě potřeba, o tom není pochyb. Akorát se jim ve firemním žargonu říká "školitel" či "lektor", "mentor" apod. Aneb "chceš-li ve vzdělávání vydělat prachy, musíš být lektor, nikoliv učitel."

+1/0
9.4.2012 23:30

entony13

Re: Filosofie

dobrá úvaha a tam se možná ztrácí učitelé :-)

0/0
9.4.2012 23:44

Z mechu a pazdeří

Re: Filosofie

Jestli si myslíte, že za první republiky, za Protektorátu nebo za Rakouska tu byla horší úroveň školství, tak se pletete. Tehdy maturant měl solidní znalosti, a být vyučený byl standard. Každý vyučen nebyl, dnes maturitu má lidí více. Nebyli tu pedagogičtí experti, ale učili lidi z FF (= dnešní MFF, PřF, FF), kteří znali svůj obor. Krásně to je vidět na výuce jazyků. Za první rep. znal německy kdekdo, dnes angličtinu pořádně ze škol maturanti znají spíš výjimečně. To se netýká jen angličtiny, platí to pro všechny předměty.

0/0
9.4.2012 23:29

jenickK

Re: Filosofie

Myslím, že za první republiky byla všeobecná znalost němčiny spíše důsledkem toho, že tady žila spousta Němců a němčina měla za první republiky status úředního jazyka (jestli se nepletu), tj. člověk měl spoustu příležitostí a také náležitou motivaci se ji naučit. Dneska je to spíš takový hobby jazyk, člověk musí především zvládnout angličtinu a až potom se může věnovat dalším jazykům.

0/0
9.4.2012 23:39

entony13

Re: Filosofie

děda měl německou školu a Němci chodili často na české školy, proto umělo tolik lidí německy. Bylo hodně smíšených manželství, babička byla na praxi v Rakousku i její sestra, bylo to běžné

0/0
9.4.2012 23:48

Z mechu a pazdeří

Re: Filosofie

To si pletete s Rakouskem-Uherskem. Za První republiky jsme měli úřední jazyk československý, ve znění českém nebo slovenském. Tj. ani čeština, ani slovenština, ale jazyk československý.

Dnes tu je taky plno anglicky mluvících cizinců a vůbec to neznamená, že si nimi lidi běžně konverzují. Mluví s nimi ten, kdo anglicky umí. Němci se bavili mezi sebou, byly enklávy, kde se mluvilo hlavně německy. Šance naučit se jazyk byla vyšší, ale lidi ve vnitrozemí mohli být kontaktem s Němci výrazně nedotčeni.

V F.L. Věkovi Jirásek popisuje, jak němčina byla úřední řečí a přitom hrdina knihy se ten jazyk musel pracně učit - jako dítě. Tady byly určité skupiny, buď mluvili německy, jiní zas česky - a ty skupiny se běžně mezi sebou moc nebavily. Tohle bylo v době, kdy ta němčina byla úřední řečí a čeština nikoli.

Němčina byl jen příklad, chtěl jsem poukázat, že navzdory "pedagogické vědě" a výzkumným ústavům tu nevidím žádný pokrok v praktické pedagogice, tj. výuce na školách. Ta mi přijde horší.

0/0
9.4.2012 23:59

jenickK

Já jsem za humanitně zaměřené rád...

....protože díky nim se můžu podívat na zajímavý film, přečíst pěknou knížku, učit se s někým cizí jazyk, zajít si na pěkný koncert, prohlédnout si pěkné fotografie, učit se u někoho hrát na klavír nebo používat věci s krásným designem atd. atd. Kdyby byli na světě jenom technici, tak by celý svět byl strohý, studený.

0/0
9.4.2012 21:38

otefal

Re: Já jsem za humanitně zaměřené rád...

Pochopitelne ze humanitni vedy jsou velmi dulezite,problem je ale v tom,ze by na ne meli chodit ti nejlepsi,elita naroda,ale dnes to je takova zasivarna,flakarna.Zajimavy film se musi natocit kamerou kterou vymyslel inzenyr,a sestrojil strojar technik,a jdes se na nej podivat do kinosalu ktery navrhl architekt a statiku a stavbu propocital stavebni inzenyr.Cihli dovezl automobil vyrobeny robotem navrhnutym strojnim inzenyrem a robot je pohaneny elektrinou z elektrarny kterou navrhl jaderny fyzik.Kdyz dneska da nekdo k Xmiliard na let na mars,tak aby se to realizovalo tak bude potrebovat inzenyry a techniky.A ne bandu lemplu co umi vsechno jenom okecavat a vysvetlit proc to zrovna nejde.

0/0
9.4.2012 21:55

jenickK

Re: Já jsem za humanitně zaměřené rád...

Jo, ale na film, který by natočil technik-režišér, hráli v něm architekti-herci, scénář by napsal jaderný fyzik-spisovatel, kostými navrhnul inženýr-návrhář a hudbu složil strojní inženýr-hudebník, bych asi určitě nešel, protože by se na to prostě NEDALO DÍVAT.;-D Potřeba jsou všichni - humanitní i technici - ale jen technici trpí jakousi nevysvětlitelnou úchylkou dokazovat si, že jsou lepší než humanisti.

0/0
9.4.2012 22:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.