Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podomní prodejci energií často neříkají pravdu. Nedejte se nachytat

Podomní prodejci elektřiny a plynu často "naverbují" zákazníky, aniž by jim sdělili, že se vlastně upsali novému dodavateli elektřiny či plynu. Zazvoní u vrátek a představí se jako zástupce distributora, to znamená ČEZ, PRE nebo RWE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jack.Pott

Nadstandardní služby dodavatelů

Tzv. "nadstandardní služby", různé slevy a bonusový servis taky mívají své "mouchy". "Slevněné dárky" např. někdy bývají i tak předražené, za řemeslnické služby musíte prodloužit smlouvu, úročení přeplatků vydělá odběrateli doslova jen pár korun atd...

http://www.cenyenergie.cz/nadstandardni-slevy-servis-a-dalsi-sluzby-jsou-opravdu-vyhodne.aspx

+1/0
27.4.2012 15:27

Šerlok Homeless

To "případně chtějte vysvětlení" mě dostalo!

;-D;-D

Po takovém "vysvětlení" je ovšem potřeba vysát a vyvětrat, protože podomní prodejce bude lhát, až se mu bude od huby prášit.;-D

0/0
12.4.2012 13:36

Šerlok Homeless

U mě bzla naposledy "kontrola z Centropolu".

Uvedl se takto "Centropol, kontrola" a podržel mi jakousi kartičku před očima. Zeptal jsem se ho, co chce kontrolovat a když řekl, že jaké mám dodavatele energií, tak jsem mu řekl, že mu ušetřím práci - dodavatele energií si zkontroluju sám.

Předtím byla u mě ženská, která se uvedla "Já jsem z elektrárny!". "Z KTERÉ elektrárny?" "Z Centropolu, to je dodavatel elektřiny". "My nebudeme brát elektřinu od Centropolu."

0/0
12.4.2012 13:33

Achille Volfoni

Dobrý den...

...jsem ze společnosti Centropol.Určitě víte,že Němci koupili ČEZ a plánují zvýšení ceny.My Vám však nabízíme nižší cenu.Mohu vidět Vaše vyúčtování?.....A tak valím oči a reaguju:"Státní firmu koupili Němci?To je vtip?Půjčte mi tedy návrh smlouvy k prostudování.Aha ono to nejde.Tak nashle...

Jako tihle prodejci jsou velmi naivní.Nakonec člověk zjistí,že na elektřině zaplatí stejně,ale na poplatcích 3x víc...

0/0
5.4.2012 18:49

Šerlok Homeless

Re: Dobrý den...

Odpověděl bych: Nemůžete vidět mé vyúčtování, protože vám je neukážu.

A dodavatele elektřiny i plynu jsem si vybral sám. Nečekám na podomní obejdy.

0/0
12.4.2012 13:13

srst

jedinečné řešení

zazvoní, pozvěte dál, začněte sepisovat, co všechno vám nabízí, nechte ho/ji přečíst zápis a nechto ho/ji se pod něj podepsat...většinou odmítne nebo začne od začátku.

0/0
5.4.2012 7:53

Šerlok Homeless

Re: jedinečné řešení

On se hlavně v těch dveřích ani nepředstaví. To je první krok: Nepouštějte do baráku nikoho, kdo se vám nepředstaví jménem a příjmením a neprokáže občankou (teda vyjma těch, koho osobně znáte).

0/0
12.4.2012 13:15

Jirik JI

Nápis na dveře :-)

pokud zazvoní podomní prodejce čehokoliv, předem ho upozorňuji, že jakmile otevřu dveře tak dostane přes hubu .... už jsem to měl napsaný, ale manželka mi to bohužel neschválila :-(

0/0
3.4.2012 22:48

Bertino

Tak si to pěkně shrňme - ČÁST 1

1) Která složka ceny energií roste nejrychleji a v neuvadajícím tempu?

- není to náhodou tzv. regulovaná část ceny, které stanovuje ERÚ a vydělávají na ní monopolní distributoř?

- kdo jsou ti distributoři? No přeci ČEZ, RWE, EON, PRE a PPAS s přívlastkem "distribuce"

2) Která složka ceny energií buď neroste nebo roste obvykle velmi málo?

- není to náhodou tzv. obchodní složka ceny, tedy ta část, na které probíhá konkurence díky alternativním dodavatelům? komu myslíte, že konkurence "vadí"?

+1/0
3.4.2012 21:00

Šerlok Homeless

Re: Tak si to pěkně shrňme - ČÁST 1

Ne.

 Regulovaná složka plunu například k 1.1.2012 zlevnila (což umožnilo některým dodavatelům zdražit cenu za dodávku, aniž se zvedla celková cena).

0/0
12.4.2012 13:17

MS-fanousek

:-(

Škoda, že k nám se nikomu chodit nechce. A já bych si tak rád pokecal.

0/0
3.4.2012 20:47

Lapinho

Pěkně zaplacená reklama

Společnosti bojují o zákazníka i bonusy

- bezplatné opravy plynových spotřebičů - nabízí Pražská

- provozní servis plynového spotřebiče či revizi nebo montáž nového - nabízí Pražská

- věrnostní program - nabízí Pražská. Programy pro seniory a handicapované - nabízí Pražská. Úročí přeplatky z vyúčtování - nabízí Pražská

Odcházejí jim klienti, tak se s tím pokoušejí něco udělat a místní IDNES bulvár je rád podporuje. Změna dodavatele k alternativnímu je jen dobře. A pokud podepíšete smlouvu s podobním prodejcem, tak ji můžete do 14-ti až 30-ti dní zrušit. Stačí číst!!

+1/0
3.4.2012 19:45

Šerlok Homeless

Re: Pěkně zaplacená reklama

To jo. Až na to, že někteří podomní obejdové falšují podpisy. Takže bych jim ani neukazoval vyúčtování.

0/0
12.4.2012 13:18

Guitarus

Potvrzuji

Konkretne zastupce Ceskeho energetickeho centra se klidne predstavi jako zastupce e-onu a kdyz si vyzadam jeho konktaktni informace a vidim tam CEC, tak mi jeste rika, ze to je v poradku, ze je zastupuji a ze je to v podstate jedna firma. Divim se, ze kvuli tomu jeste nikdo nemel problemy, pokud to neni rovnou podvod, tak je to prinejmensim klamava reklama.

Bohuzel, uz zacina po domech obchazet i e-on. A ani jejich praktiky nejsou kdovico. Osobne doporucuju jedine - vyzadat si smlouvu s tim, ze si ji clovek procte a v pripade zajmu se jim ozve. Tak by to podle me melo ferove fungovat, ale na to pochopitlene nepristoupi, takze je pak velmi snadne se s nimi rozloucit.

+2/0
3.4.2012 19:45

síma25

Re: Potvrzuji

E.on posílá své "pěšáky" pouze na předem dojednané schůzky. Tedy telefonicky osloví zákazníka a nabídnou mu nějaký produkt a pokud to chce probrat s někým osobně, v dohodnutý čas tam ten pěšák zajde. Bohužel je mezi nimi dost takových, kteří při té příležitosti obejdou celý barák, ale mají to přísně zakázané. Pokud se s něčím takovým setkáte, můžete to na eon nahlásit třeba mailem, nebo na linku - poprvé dostane žlutou, když to zopakuje, následuje výpověď. Pracuju na jiném útvaru, ale tohle je věc, která nás štve všechny. Několik tisíc zaměstnanců se snaží dělat to co nejlíp a pak stačí jeden trouba a ... škoda mluvit. Vaše zkušenost mě mrzí.

0/0
3.4.2012 21:30

Šerlok Homeless

Re: Potvrzuji

Ovšem POZOR!!! Pokud zákazník podepíše smlouvu na předem dojednané schůzce, tak tím padá možnost odstoupit od smlouvy podle paragrafu 57 (zákazník si přece dealera sám předem pozval, že). !!!!!!

0/0
12.4.2012 13:21

xexyn

Určitě je dobré si dávat na všechny podomní prodejce pozor

Rozhodně ale není třeba všechny vyhánět. Já jsem třeba ušetřil díky Centropolu na elektřině slušný balík. Dříve jsem platil doplatky jako mourovatý a teď nic neřeším, přestože mám vyšší spotřebu. Nechci tady dělat reklamu, ale některé firmy (nejen ta, u které jsem já) mají opravdu skvělé podmínky, ale je si třeba dávat pozor, co podepisuji a firmu si ověřit. Pokud něco zjistím, není problém rychle od smlouvy odstoupit!

+1/0
3.4.2012 19:31

cokoo

Re: Určitě je dobré si dávat na všechny podomní prodejce pozor

Sice není problém odstoupit, je na to dle zákona 14 dnů, ovšem problém je v samotných firmách, jejichž zástupci jsou vyškoleni, aby vás zdržovali od odstoupení, ve lhůtě na vás nereagovali a přepojovali vás bůhvíkam a teprve až když je po lhůtě tak vám řekli je pozdě, již nelze. A soudy jsou pomalé.

0/0
5.4.2012 10:12

Šerlok Homeless

Re: Určitě je dobré si dávat na všechny podomní prodejce pozor

Ušetřil bys víc, kdyby s to nepodepal druhému nejdražšímu, ale vybral si sám:

http://www.energy.php5.cz/

www.enfocus.cz

http://kalkulator.eru.cz/

0/0
12.4.2012 13:24

rotwailer

Jak někdo zazvoní....

pouštím ovčáka. Sice štěně, ale aťsi zvyká trhat.

0/0
3.4.2012 19:17

zbiro

Re: Jak někdo zazvoní....

Jo to přesně vystihuje. my samozřejmě víme že prodejci neříkají pravdu, a chováme se podle toho. Pojďte dál, já jen zajdu pustit psa ;-D.

0/0
3.4.2012 19:34

rytíř Smyl Flek z Nohavic

u nás

Uzavíral smlouvy na plyn a byl strašně překvapen, když jsem mu řekl, že v tomto domě plyn není. Pak odešel ty smlouvy zrušit.

0/0
3.4.2012 14:58

anbuldek

Spravne ma titulek znit:

0/0
3.4.2012 14:11

anbuldek

Re: Spravne ma titulek znit:

Podomní prodejci energií často LŽOU. Nedejte se nachytat

0/0
3.4.2012 14:12

KvakMekRampa

Re: Spravne ma titulek znit:

Myslím, že to "často" by se dalo i klidně vynechat.

0/0
3.4.2012 14:47

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Spravne ma titulek znit:

nebo nahradit slovem vždycky

0/0
3.4.2012 14:55

_xprim01_

Účinná rada

Pokud někdo zazvoní, tak ať hodí materiály do schránky, ať si je můžete v klidu přečíst a poradit se s někým dalším. Co je ovšem nejdůležitější, nikdy jim NEOTVÍREJTE. Nejenže hrozí, že prodejce je podvodník, ale může to být i zloděj/lupič.

0/0
3.4.2012 13:51

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Účinná rada

nebo prodejce medu

+1/0
3.4.2012 14:54

nickless

Re: Účinná rada

Ano, a nejlépe si i odpojte telefon, protože domů často volají podvodníci, na ulici se nezastavujte a nereagujte na žádná oslovení ani dotazy, maskujte si obličej, nechoďte stále stejnou cestou domů a když se k vám někdo přiblíží na 10 m, volejte policii.

+1/0
3.4.2012 18:03

_xprim01_

Re: Účinná rada

Anonymní podomní prodejce je v dnešní době zcela mrtvý prodejní kanál, chodí se jen na doporučení na předchozí domluvu. Omlouvám se, že Vám ničím provize. :-P

0/0
3.4.2012 22:42

SuiVanOrton

Např. Centropol - bacha !!!

Tuhle jsem byl až zaskočen jak šikovný jsou, tudle u mě zazvonili z nějakýho Centropolu a že jdou na kontrolu elektroměru, že je to v pořádku a že jdou v zastoupení ČEZu (můj dodavatel) a že tedy by tam mohla být nějaká možnost na slevu. O tom že se jedná o přechod k úplně jinému dodavateli ani slovo. Na můj přímý dotaz jestli jsou od ČEZu mi řekl šikovně "ano, my jsme z Centropolu, jsme zastoupení ČEZu)" Samozřejmě jsem ho vyhodil že si to když budu chtít vyřídím sám a on mi na to ještě odvětit že "tak to si budete muset zajet pro tu slevu na pobočku". No prostě bacha na ně.

0/0
3.4.2012 11:28

kremsa

Re: Např. Centropol - bacha !!!

Vedle Centropolu se přesně stejně chovají i hyeny z Bohemia Energy a z Českého Energetického centra. Co jiného by taky mohli povídat, aby alespoň nějakého naivního seniora ulovili. Jednou jsem jim naletěl, ale teď už se jim vysmívám, že žádnou slevu nechci, že mám peněz dost a rád hodně platím.

0/0
3.4.2012 13:32

jan.banos

Re: Např. Centropol - bacha !!!

z energetického centra u nás byly v loni, chvíli jsme kecali a pak kluci odešli s nepořízenou. BE jsem tehdy už znal, ČEC ještě ne. alespoň vím, s kým si příště pokecat, abych ho zdržel.;-D

0/0
3.4.2012 15:47

PetkaHv

Re: Např. Centropol - bacha !!!

Právě se mi podařilo bez větší finanční ztráty, zrušit čtyři smlouvy od těchto společností na plyn a elektřinu. Stálo mě to pouze spoustu nervů. K našim prarodičům postupně chodili - Centropol - elektřina, BEE - plyn a nakonec to zpečetil  ČEC, který si nechal podepsat jak plyn, tak elktřinu a rovnou na pět let. Naštěstí byl byt již převeden na moji ženu a šlo  zrušit smlouvy z důvodu, změny konečného odběratele na odběrním místě. Dvě společnosti to jakžtakž pochopili, ovšem BEe nemeškaly a obratem ruky poslali fakturu s tzv. Deaktivačním poplatkem na 6000,- Kč včetně DPH s týdenní splatností. Kupodivu i oni po podání odporu svoji fakturu stornovali a dokonce se omluvili (složenku jsem musel před babičkou uschovat, jinak by to samozřejmě zaplatili).  Kdybych mohl svojí zkušeností někomu pomoci, rád se podělím o své poznatky

+1/0
3.4.2012 20:37

mamsrb

Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

zazvoní je k smíchu. Nevím proč by měl kontaktovaný prohlížet nějaké průkazky jejichž originální vzhled ani nezná. Nejlepší způsob řešení tady radí "mladej.milionar". Poslat je do někam a neotvírat. Dalším krokem může být domácí porada nad ceníky firem. Nejsou sice příliš jednoduché, ale při troše snahy se dají ceny rozluštit. Následuje pečlivé přečtění obchodních podmínek, zejména sankcí a uzavření smlouvy na netu s Vámi zvoleným (a ne cizím člověkem vnuceným) obchodníkem. Kdo to po přečtení nechápe nebo nemá net udělá nejlépe když zůstane u původního dodavatele. Reálná úspora předpokládá trochu větší spotřebu. U plynu nad 1000 m3/rok u elektřiny nad 2000 kWh/rok. Pod tyto hodnoty je veškerá námaha odměněna jen pár stokorunami a nemá smysl.;-)

+2/0
3.4.2012 10:42

KvakMekRampa

Re: Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

Přesně tak, když pro ně není nejmenší problém lhát jen se jim práší od huby, tak nějakou průkazku si vytisknou lehce. Stejně nikdo neví, jak má vypadat pravá (pokud ČEZ/RWE/PRE atd vůbec nějaké průkazky má).

+1/0
3.4.2012 11:14

cokoo

Re: Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

Právě. Podomní prodejci žádné průkazky nemají. Hudečková si plete podomní prodejce s plynaři, kteří průkazky mají a cca 8 lidí z 10 ani nechce žádný vidět, natož aby tušili jak vypadá. Bylo x případů falešných plynařů, kterým lidé uvěřili, že jsou plynaři, aniž by si cokoli ověřili. Rada je správná, ale ti co nalítávají podvodníkům si stejně tento článek nepřečtou.

0/0
5.4.2012 10:09

kremsa

Re: Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

To "pečlivé přečtení obchodních podmínek" Vám nic nepomůže, pokud je součástí těch podmínek ustanovení, že oni jsou oprávněni ty podmínky kdykoliv jednostranně změnit, aniž by Vás o tom museli informovat. Jsou pouze povinni ty změněné podmínky zveřejnit na internetu a Vy pak máte lhůtu asi 3 týdnů, v níž můžete od smlouvy beztrestně odstoupit. Jenže to znamená každý týden kontrolovat na internetu, zda náhodou ty podmínky nezměnili, a pokud je změnili, tak jak je vlastně změnili a zda je ta změna pro Vás akceptovatelná nebo ne. Nehodlám strávit život pátráním na internetu, jaké podrazy na mne zase dodavatelé elektřiny a plynu vymysleli. Po velice špatných zkušenostech s několika malými dodavateli (u mne, u matky a u sestry) jsem se vrátil k těm největším dodavatelům (EON a RWE). Patří sice mezi ty dražší, ale jinak se chovají solidně a slušně, nepředražují faktury a nevymýšlejí podrazy.

0/0
3.4.2012 13:26

Šerlok Homeless

Re: Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

No, pokud změnu POUZE vyvěsí na internetu, tak podle nového (teda - loňského) paragrafu 11a Energetického zákona je ta lhůta 3 měsíce od účinnosti změny. Což ale není nic platné tomu, kdo nemá Internet, protože se o té změně nedozví ani rok po účinnosti. Kdo má Internet, ten si to holt musí hlídat.

P.S.: Může se taky stát, že do zveřejní na Internetu dodatečně a zveřejnění antedatují.

0/0
15.4.2012 21:44

nickless

Re: Kamilo Hudečková, Vaše rada jak se chovat když prodejce

No někdy je tam třeba bonus za smlouvu, třeba 500 Kč. Když máte elektřinu v bytě, na chatě a ještě ve druhém bytě a ještě na zahrádce, tak to máte 2000 Kč. A teď si představte, že jeden ten byt je v Praze (pův. dodavatel PRE), druhý v Brně (E.ON), chata v MS kraji (ČEZ prodej) a zahrada taky někde, máte 4 faktury (+2 za plyn), na každé přeplatek nebo nedoplatek. A teď si představte, že to všechno hodíte k jedné jediné firmě na 1 fakturu, přeplatky s nedoplatky se vzájemně kompenzují, jak přejíždíte mezi byty. To stojí za to, i kdyby to cenově bylo nastejno.

0/0
3.4.2012 18:08

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Tohle se povedlo mojí mámě.

Naštěstí se včas pochlubila co provedla, takže se to ještě stihlo stornovat. Byla to klasika - já jsem od ČEZu a nesu vám novou smlouvu.

Adekvátní reakce je podle mého názoru rána dvoucoulovou gumovou hadicí přes xicht hned, jak takovej "obchodník" mezi dveřma otevře hubu...

+1/0
3.4.2012 10:39

Petrik73

Re: Tohle se povedlo mojí mámě.

Ta hadice mě pobavila :-))) Budu si jí muset pověsit na poutko vedle dveří.

0/0
3.4.2012 12:15

ZamrzlejPubertak

Je v souladu se zákonem skrytě si rozhovor

a takovým prodejcem nahrávat? Myslím bez prodejcova vědomí toho, že je rozhovor nahráván.

A pokud by následně v budoucnu došlo k problémům způsobeným tím, že prodejce tvrdil nepravdivé údaje a tím zákazníka uvedl v omyl, je možné takto vytvořený záznam využít u soudu jako důkaz?

0/0
3.4.2012 9:43

cokoo

Re: Je v souladu se zákonem skrytě si rozhovor

Zkusit se to může, záleží na konkrétním soudci jako vždy.

0/0
5.4.2012 10:14

capricorni

podomní prodejce

jehovisty, adventisty a pod. pakuju už od dveří

+2/0
3.4.2012 8:22

jan.banos

Nedejte se nachytat

není nad Bohemia Energy Rv

0/0
3.4.2012 7:54

mamsrb

Re: Nedejte se nachytat

I ta BE, kterou všichni straší se chová seriozně. Ovšem nesmite jeden den podepsat smlouvu a druhý den ji vypovídat. Na takové hlupáky má připraveny sankce. Ty jsou ovšem v obchodních podmínkách uvedeny. Stačí předem číst.;-€

0/0
3.4.2012 10:45

cachemire

Re: Nedejte se nachytat

To je teda pěkný nesmysl, že se BE chová seriozně. Podle zákona by měl mít každý zákazník možnost asi do 15 dnů, nebo nějak podobně, od smlouvy bez sankcí a udání důvodu odstoupit.

0/0
3.4.2012 10:53

mikookim

Re: Nedejte se nachytat

14 dnu platí při koupi přes eshop osle tak si tu ze zakonu a vyhlašek nedělejte to co se zrovna hodí! pak se ma clvoek bavit s takovzm troubou co ani nechape psane vety

0/0
3.4.2012 11:00

Petrik73

Re: Nedejte se nachytat

A neplatí to náhodou i při nákupu mimo prostor k tomu obvyklých? Tedy i když někdo zazvoní u Vás doma? Samozřejmě pokud mu nepodepíšete, že jste si ho domů pozval. Co Vy na to oslíku?

+1/0
3.4.2012 12:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.