Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamační perličky: Vrátíme jen půlku ceny, druhou botu můžete nosit

Na poradenskou linku se obracejí zákazníci, když mají problémy se službami, obchodem či reklamací. A právníci jim radí, jak si poradit s nejrůznějšími triky či podvody obchodníků. I když jde většinou o vážné situace, někdy se přihodí i různé kuriozity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

besu

meloun..

Ta reklamace s tím melounem mi připomněla jednu ze situací, které jsem musel řešit na své brigádě v restauraci, zákaznice si objednala řízek ( to, že to byla jedna porce, kterou si dělili 4 lidi komentovat nebudu), celý jej snědli, včetně přílohy a oblohy - no prostě "vylízali" celý talíř a pak mi ta paní suše oznámila, že platit nebude, protože řízek měla připálený a celou hodinu se pak se mnou dohadovala, musím se přiznat, že ke konci jsem hledala slušná slova opravdu dost špatně :-)

+2/0
2.4.2012 21:44

andilek10

...........

reklamuji zrovna fa u šedivého operátora Hermod. Vůbec nekomunikují. Prý jestli se mi to nelíbí, ať si udělám výpis a potom to reklamuji. Když vidím v televizi majitele Jiřího Vollmana se slečnou Válkovou, tak je mi z něj špatně. MIss čr to jsou vlastně lehké děvy pro bohaté pány. Zákazník v tomto státu nemá nárok na nic, jen dělat ovci .

0/0
2.4.2012 17:37

La Chamiza

Klasika :-)

A naprostá klasika: po třech měsících reklamované boty známé a ceněné značky... A prodavač se ptá: Vy jste v tom chodil??? To neděláte dobře, měl byste mít více párů bot a pravidelně je střídat...  ;-D;-D;-D

0/0
2.4.2012 13:42

komar007

Re: Klasika :-)

Pohorky Hannah? Po půl roce se rozpadly a protekly - prý jsem je špatně zavazoval (v návodu žádný speciální systém vázání nebyl a tak jsem je normálně utáhl a zavázal na mašličku, jako všechny ostatní boty co nosím - což je očividně u Hannah špatně) a nadměrně používal v těžkém terénu (houbaření a pár turistických cest v českých horách).

0/0
2.4.2012 14:18

Pjotr_Pjotrovic

Re: Klasika :-)

Mě se zase na turistických botách AlpinePro propadla stélka pod patou levé nohy po dvou měsících a bota začala při chůzi vrzat. Naštěstí vyreklamováno. Ale stejně... značkové boty a kvalita nic moc...

A navíc měl ten pár každou tkaničku jinak dlouhou. Rozdíl byl 10 cm.Rv

0/0
2.4.2012 14:51

Rokba

A co vypočítavost a drzost zákazníků?

Aby to bylo zpravodajsky vyvážené?

+2/0
1.4.2012 16:37

Atomike

Re: A co vypočítavost a drzost zákazníků?

Jo, taky jsem se chtěl zeptat. Drzost a vypočítavost českých zákazníků nabírá na obrátkách. VIz.ten člověk s melounem -  rozhodně to není ojedinělý případ. Spíš jeden z většiny reklamací.

0/0
1.4.2012 23:35

jezdci apokalypsy

Re: A co vypočítavost a drzost zákazníků?

No. Ono to bývá zpravidla jinak.

"Podnikatel" okrade zákazníka, zákazník ho rozmázne na netu. "Podnikatel" pak bulí o vypočítavých zákaznících, co mají tu drzost podělit se o zkušenost s ostatními.

0/0
2.4.2012 7:58

rubiq

Re: A co vypočítavost a drzost zákazníků?

Mam presne tuhle zkusenost R^ Rozmazl jsem to a ten clovek me jeste pul roku obtezoval, at to stahnu a ze uvidim, jak si me poda. Pak jsem mu zavolal, vysvetlili jsme si spoustu veci; hovor jsem si (s jeho vedomim) nahral a upozornil jsem ho, ze se to da pouzit jako dukaz u soudu. Od te doby nic ;-)

0/0
2.4.2012 10:07

okmnbhuij

Boty...

Pokud by byly boty prodány jako levá bota a pravá bota - dvě položky na faktuře, tak proč ne...

Ale pokud byl prodán pár bot - tak má obchodník smůlu...

+1/0
1.4.2012 16:00

jirha

Re: Boty...

Koupit ne ale ukrást jednu jde celkem snadno.

0/0
1.4.2012 20:14

zbiro

půlka ceny u bot je logická

za předpokladu že si mohu dokopit stejnou botu ve stejné velikosti zase za půlku ceny ;-D, tím nic netratím a obchodníkovi zůstane jedna bota do výhodného výprodeje

+1/0
1.4.2012 14:49

daffy.d

Re: půlka ceny u bot je logická

A potom chodit s jednou botou novou a druhou opotřebovanou? Skvělé R^

+1/0
1.4.2012 15:51

zbiro

Re: půlka ceny u bot je logická

přece bys nekoukal na detaily ;-D

0/0
1.4.2012 18:39

rubiq

Re: půlka ceny u bot je logická

;-D

0/0
2.4.2012 10:07

jirha

Re: půlka ceny u bot je logická

Koupit se nedá ale ukrást to jde celkem snadno.

0/0
1.4.2012 20:15

MayaMoya..

Vím, že je apríla..a že to mám brát s rezervou...

ale: pozor na bezplatnou právní poradnu na tomto linku http://canero.cz/...jsou to šejdíři..

0/0
1.4.2012 11:32

Drakens

APRIL

?:)

+1/0
1.4.2012 8:17

siku

REKLAMACE

ve svém životě reklamuji jak na běžícím páse. mám smůlu na výrobky, nebo jsem prostě puntíčkář a chci po věcech 100% funkčnost. 100% věcí jsem vyreklamoval.dokonce mi pár věcí prošlo i když jsem měl podezření že za poruchu mohl nějakým pádem výrobku malý syn..i tak to prošlo.

potřeba je zapřemýšlet co přestalo fungovat, jakou asi příčinou, promyslet, co neříct, aby se prodavačovi nenahrálo na smeč a co nejméně mluvit s prodavačem.

nicméně 99% reklamací bylo mnou oprávněných - výrobní vady, drobné nedostatky.

zatím jsem narazil jen na samé solidní prodejce. Zákazník se musí svých práv tvrdě domáhat.jde to.

nejzajímavější zkušenost měl ale můj otec, když při běžné objednávce opravy fotáku Canon starého více než tři roky, zaplatil výrobce dokonce i veškerou přepravu s tím, že v něm byla vadná série chipu, který zdarma vyměnili!! po záruce!! od té doby samozřejmě kupuji jen Canony. (morálně stárnou jinak fungují..)

0/0
1.4.2012 7:41

ZamrzlejPubertak

Re: REKLAMACE

Mě by něco takového teda nestálo za tu časovou ztrátu.

Navíc, pokud bych věděl, že jsem poruchu zavinil já, tak bych měl špatný pocit z toho, že svým podvodným jednáním získávám blbou karmu, která mě v životě to špatné zase vrátí.

0/0
1.4.2012 9:05

michalBer

Re: REKLAMACE

Hm, zatím jste narazil jen na solidní prodejce..... to je pěkné... asi Vám vůbec nevadí, že některý solidní prodejce bohužel narazil na Vás, jako nesolidního zákazníka, že. Reklamovat něco, co jste sám poničil, je OSTUDA.

+16/0
1.4.2012 10:26

siku

Re: REKLAMACE

přečtěte si to ještě jednou :-) psal jsem, "podezření na pád" nikoliv, ze jsem jednoznačně věděl,že se pád stal.. psal jsem to jako příklad toho, že kdyby bylo mechanické poškození zdrojem poruchy, hned by to použili proti zákazníkovi,ale nestalo se tak, aby se dohadovali a znova vymlouvali, co by kdyby, to je o tom, že když moc mluvíte, nevyreklamujete nic. bylo na odborném posouzení výrobce, zda mechanické poškození mohlo to či ono způsobit. asi nemohlo, jinak by to zákazníkovi vyzkoušeli omlátit o hlavu.!!

0/0
2.4.2012 1:03

Atomike

Re: REKLAMACE

Připomínáte mi ženskou, která stála nedávno předemnou v krámě a reklamaovala tejden starý citrony, který měla ve skříni v idelitovym pytlíku a voni, světe div se, zplesnivěli. Prodejci si pomyslej o pr..li a vrátej peníze. Vám podobný kreatury jsou potom spokojený sami se sebou.

0/0
2.4.2012 8:20

Atomike

Re: REKLAMACE

Nepřide Vám trapný reklamovat něco, co rozbil Váš malý syn a následně říkat "prošlo to"? To je normální podvod.

0/0
1.4.2012 23:37

siku

Re: REKLAMACE

NEROzumíte psanému textu, psal jsem, "podezření že to upadlo" nikoliv, ze jsem cíleně hodil svou vinu na prodejce. bylo na odborném posouzení prodejce, zda mechanické poškození mohlo to či ono způsobit. asi nemohlo...

0/0
2.4.2012 0:52

Atomike

Re: REKLAMACE

Rozumín textu naprosto přesně. Jste prostě vych..nej jak mraky. Kéž by se k Vám chovali Vaši chlebodárci stejně, jako vy se chováte k ostatním.

0/0
2.4.2012 8:14

jezdci apokalypsy

Re: REKLAMACE

Vždycky se mi líbí, když ičař co nezaplatí ani korunu daní a minimální sociálku a zdravotko, zásadně nevystavuje faktury, píše někomu něco o chlebodárcích. ;-D

0/0
2.4.2012 9:16

danval

Re: REKLAMACE

Neříkejte, že vám někdo fakturu odmítnul vystavit. Spíš je to tak, že jste ji nechtěl, protože to bylo o DPH levnější. Pokud to tak děláte, je lepší mlčet a nepsat do diskuse něco o šizuňcích s IČem.

0/0
2.4.2012 13:24

jezdci apokalypsy

Re: REKLAMACE

Z ušetřeného DPH je většina lidí dávno vylečena.

V ČR platí jednoduchá rovnice. Řemeslník, stavebník = šizunk. Mít fakturu v ruce je alespoň nějaká naděje, že ze šizunka dostanu své peníze zpět. Většina řemeslníků kalkuluje i s tímto. A dostat z nich fakturu je nadlidský úkon.

0/0
2.4.2012 18:10

fotrtom

jí Vás znám

vy a Vám podobní u nás reklamuji třeba bundu roztrženou v hospodské rvačce....

0/0
2.4.2012 6:58

Drobeczech

Re: jí Vás znám

Bunda co nevydrží hospodskou rvačku je šunt, a reklamace je tedy oprávněná.

0/0
2.4.2012 9:00

pavel.n

Lidé většinou neumí reklamovat .............

Při reklamaci je potřeba co nejméně mluvit - to aby jste neřekli více než je nutné , aby prodavač věděl.

.

Jednou jsem reklamoval boty manželky - a prodavač na mě zkoušel známé triky a říkal mi například , že k poškození obuvi došlo nesprávným používáním - zeptal jsem se , jestli jsem dobře rozuměl - zda mi právě řekl , že moje žena neumí chodit ??

Prodavače jsem upozornil , že toto je moje poslední návštěva spojená s reklamací , která je pro něho zdarma  - příště už ponese náklady on ( 20km autem )  - do týdne mi přišly peníze poštou i s omluvou !!

0/0
1.4.2012 6:59

solimPC

Re: Lidé většinou neumí reklamovat .............

Ten závěr je také aprílový žertík, co?

0/0
1.4.2012 7:23

jezdci apokalypsy

Re: Lidé většinou neumí reklamovat .............

To je normálně.

Mall.cz uzná reklamaci, peníze jsou na účtu za týden. Pokud chcete hotové peníze musíte přijít za 30 dní na pobočku a až tehdy Vám je vydají.

0/0
1.4.2012 7:42

pablo_II

Re: Lidé většinou neumí reklamovat .............

Proč žertík? Podle zákona máte při oprávněné reklamaci právo nejen na náhradu _vrácení peněz reklamovaného zboží ale rovněž na všechny náklady, které Vám reklamací vznikly, tedy i počtovné či v případě, že je to nutné proplacení cesty autem. když si vezmete, že pokud mne naštvou, tak to 1. pošlu znalci, kerého jim naúčtuju a přihodím jim k tomu ještě třeba 30km autem x2 (musím se dostat i domů) a rozhdně jim nenúčtuju jen benzin ale i amortizaci aouta, tak to u věci kolem trisícovky až dvou může být propordávajícího docela drahá reklamace. To ani nemluvím o fázi č. 2, kdy mu budu účtovat i soudní poplatky a služby svého právního zástupce.

0/0
1.4.2012 21:48





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.