Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé po padesátce mají velké šance v technických oborech

Lidé nad padesát let věku jsou na trhu práce rizikovou skupinou. Obtížně hledají zaměstnání a firmy často podceňují jejich schopnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mladej.milionar

njn

To víte, od padesátníků už se očekává mnohem více, než od 20-30 letých. Člověk musí být opravdu dobrý, aby prorazil. Pokud se někdo celej život flákal a v práci pouze přežíval, nemůže se divit, že si nikdo nesedne na zadel z toho, že je mu padesát a že má přece desítky let praxe. Nehledě na to, že většina úspěšných mívá v 50 letech vlastní byznys a nikde pohovory obíhat nemusí.;-)

0/0
19.4.2012 11:18

garling

Re: njn

Blbečku...ty už jiný nebudeš.

0/0
19.4.2012 21:38

cokoo

Re: njn

Většina úspěšných mívá v 50 letech vlastní byznys a nikde pohovory obíhat nemusí.;-)

Ano, ale v jiných státech než v ČR, SR a zemích východního bloku. Ty žiješ nejen v jiném světě, ale i na jiné planetě. S tím, že fůra padesátiletých v práci nějak přežívala, protože se léta nehledělo na kvalitu a zaměstnanci nebyli nijak ke kvalitním výkonům motivováni však souhlasím.

0/0
22.4.2012 13:32

_m-

máte-li na mysli technické služby města

a oranžovou vestu - tak máte pravdu.

0/0
18.4.2012 13:40

čita

Tak to se mi fakt líbí....

Například kurz obráběč kovů se zaměřením na obsluhu CNC

strojů trvá zhruba 22 týdnů. Po úspěšném zvládnutí zkoušek získá

absolvent osvědčení s celostní platností.Když jsem ve svých cca 43  letech přišla o práci ,požádala jsem  pracák přesně o toto.Peníze na kursy už jsou  vyčerpané -  mi oznámili s výrazem,co to ta ženská vůbec chce.Náhodou jsem se dostala do firmy,kde dělá 90% chlapů.Po pár měsících ze mně udělali parťáka  a ještě mě v zubech nikdo nevynes,tak to asi nebude nejhorší.Ale co když se do podobné situace dostanu za 5 let ?Už vidím jak se o mně perou i když máknout umím a stroje všeho druhu se mnou kamarádí.Předem prohrané,firmy tohoto druhu dneska nabírají  z velké většiny kluky po vyučení.Rv

+1/0
18.4.2012 12:22

cokoo

Re: Tak to se mi fakt líbí....

Jenže ty firmy mají špatnou strategii. Jednak je vyučených jako šafránu, obzvlášť mezi muži. Každý mladý narozený v 80. a 90. letech má SŠ s maturitou  případně ji chce mít a na učňácích je pouze odpad, který má obě ruce levé, nebo se stejně nechce oboru věnovat. Nemluvě o tom, že mladí mají zaječí úmysly i ze SŠ a VŠ pozic, natož manuálních prací technického charakteru. Takže ve výsledku firmy fňukají jak nejsou lidi, jak má každý ruce dozadu, přehnané nároky a hned chce jinam. Smutné.

0/0
22.4.2012 13:43

certik_bertik

ono

jsou taky důležité zkušenosti a kontakty, jeden známý ostal výbornou práci hlavně proto, že byl starý stbák a je důležité i vzdělání, pokud máte VUML, tak žádný problém

+2/0
18.4.2012 7:58

cokoo

Re: ono

Ve státní správě a velkých molochách a firmách napojených na stát je toto běžná praxe. Pak nemají lidé nadávat, že před rokem 1989 bylo lépe. Bodejť ne, když Česko-Slovensko pouze zprivatizovalo socialismus, umožnilo bývalým rudým odhodit legitimace a vstoupit do demokratických stran, k tomu ještě se nejeden z nich stal majitelem zprivatizovaného státního podniku. Mnohé zprivatizované podniky se dostaly (téměř) do krachu a byly prodány cizincům. Výsledkem je socialisticko-kapitalistický hybrid,ve kterém je z každého režimu to horší.

0/0
22.4.2012 13:51

certik_bertik

Re: ono

vůbec ne, já teda nikoho takovýho neznám jesti vy ano tak řekněte konkrétní jméno. Po 89 sem přicházely renomované společnosti ze západu převážně za těmito lidmi a jejich kontakty na východě, čím větší to byl stbák tím líp! Znal jsem jednoho maníka, ten dělal pro stb výslechy, mučení a takovýhle tyhle věci, přišli za ním v 90 z nějaké francouzké farmaceutické firmy a nabídli mu takový plat že se o tom nezdálo ani prezidentovi, jasný teďka je těžce za vodou

0/0
22.4.2012 17:07

cokoo

Re: ono

Ve státní správě a velkých molochách a firm

0/0
22.4.2012 13:51

MartinB

Muj Nazor

Dnes mi jeden clovek rekl: Ze mladi lide chteji jet vytahem, starsi clovek leze do patra po zebriku. A ma pravdu. Je mi necelych 26 a bez starsich kolegu bych byl v .... Snazim se naucit vsechno od starsich kolegu (at chci nebo ne, spoustou veci si uz prosli) a zaroven se snazim naucit neco navic. Takovy je vyvoj. Predpokladam, ze jednou budu predavat sve zkusenosti mladsim kolegum a prijde doma, kdy me predbehnout.

+1/0
17.4.2012 22:26

šelma6005

Re: Muj Nazor

Sympatický příspěvek. Držím vám palce, ať se vám daří ;-):-P

0/0
18.4.2012 11:17

Fidina

Re: Muj Nazor

Tak ať vás nepředběhnou moc brzy, pač byste neměl dost odpracovaných let na státní důchod.

0/0
18.4.2012 14:09

nnyky

22 týdnů na zaškolení na CNC?

Si snad dělají brusel :-P Rv

0/0
17.4.2012 22:23

zorro_rojo

Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

zda se vam to malo nebo moc?

0/0
17.4.2012 22:26

nnyky

Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

Si taky děláte brusel? Obsluha není seřizovač. Ta musí základní obsluhu zvládnout za pár dní

0/0
17.4.2012 22:41

zorro_rojo

Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

Pokud ma pritom peknych par let praxe na "klasice", tak ano.

Pokud je to clovek co v zivote nevidel ani pilnik, tak nejake tri mesice na zakladni obsluhu, kdy jen meni kusy a nastroje jsou tak akorat.

A pokud se ma naucit komplet, vcetne pokrocilejsiho programovani - coz predpokladam ze je napln tohoto kurzu - tak to ty temer dva roky s klidem zabere.

0/0
17.4.2012 22:46

šelma6005

Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

Nevěřím že by někoho vzali na obsluhu CNC aniž by předtím viděl byť i pilník.

0/0
18.4.2012 11:19

zorro_rojo

Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

Na rekvalifikacni kurzy obvykle chodi prave ti, kteri o oboru nemaji ani poneti. Jinak by jim stacilo zauceni.

Ja take jeden takovy kurz absolvoval. Sice mi nakonec byl k nicemu (papiry uz mi davno propadly) a trval jen tyden, ale to byl take jen kurz na rizeni vysokozdvizneho voziku.

Kde neni zadne programovani, zadne premysleni jak to upnout, jake naradi zvolit, jake rezne podminky nastavit pro jaky material..

0/0
22.4.2012 16:24

KateMarx

no jo, každý dneska chce sedět za zadku v kanceláři

a bez většího vytížení pěkně brát peníze

+2/0
17.4.2012 21:28

garling

Re: no jo, každý dneska chce sedět za zadku v kanceláři

souhlas ale na druhou stranu makat jak barevnej za minimálku asi taky není zrovna fér..

0/0
18.4.2012 8:16

uplne_nejlepsi

Jací padesátníci

Já po škole nastoupil mezi konstruktéry a padesátníků tam je tak 1/2, máme i dva kolegy nad šedesát a starší lidé jsou i v jiných odděleních. Ale o čem to je? O tom, že něco umějí, doplňují si neustále vzdělání (přešli z prkna na CAD), prostě si na sebe vydělají a hlavně se nepovyšují. Např. kolega, který jde letos do důchodu, se loni začal učit anglicky. Jenže co s padesátníkem, co neumí ani žblebtnout anglicky, své vzdělávání ukončil posledním dnem školy a myslí si, že na něj všude čekají?

+2/0
17.4.2012 19:09

šelma6005

Re: Jací padesátníci

Dobře že zmiňujete angličtinu. Co jsem ve firmách kdy chodil na kurzy Aj, všichni mladí byli ubohý diétní odvar.

Slovní zásoba katastrofa a grmamatika taky. A to je mi 52 let. Nejsem žádný rodilý mluvčí a se vší skromností vím že se mám pořád hodně co učit. Ale na rozdíl od nynější generace nejsem líný a vím že ještě na mne čeká spousta práce.

0/0
17.4.2012 19:17

přispivatel

Re: Jací padesátníci

Anina mě nezajímá, já potřebuju lidi, co umí fungovat a mají zkušenosti s věcmi, se kterými já ne. Od kterých se můžu naučit odborným fíglům. To že kdejaká ukližečka má umět angličtinu a pak bude vytírat podlahu a vynášet koš, je v Čechách velká móda. Ale jak jste dole napsal, nakonec čumíte, jak z jara, protože ve finále po vás nechtějí než barevný obrázky a nesmyslnou práci pro práci, na angličtinu dojde velmi velmi málokdy. By mě zajímalo, jak často se kromě vědeckých odborných publikací v realitě setkáte s aninou v rámci Čech.

+4/0
17.4.2012 19:25

přispivatel

Re: Jací padesátníci

Říkám proto, že jazyk je sice super, ale stejně jde o tu odbornost, mluvit anglicky můžete, ale co s tím, když jinak odborné vzdělání na nic.

0/0
17.4.2012 19:27

šelma6005

Re: Jací padesátníci

No, reaguji ač to není reakce na můj příspěvek.

Víte, já se ajině začal věnovat v 90 letech právě proto že jsem už v koncem, 80. let na akademii věd poznal, že ve svém oboru se bez AJ nikde nedostanu. Už na katedře nám její vedoucí říkal, že inženýr co neumí anglicky, není inženýr. Až praxe mi dala poznat, jakou měl pravdu ten starý pán. A pak, když jsem s tou ajinou začal takjsem si své cíle soustavně zvyšoval - až mi má žena říkala že tui anglinu prostě žeru.

Abych to tedy shrnul: AJ mi v první řadě pomáhá plně se uplatnit ve svém fachu - v elektronice

+1/0
17.4.2012 19:39

anncz

Re: Jací padesátníci

That's cray. Have you ever felt ubiquitous and unequivocal reek of thy being holier than thou?

0/0
17.4.2012 21:33

Fidina

Re: Jací padesátníci

Anglinu člověk využije  jedině u zahraníční firmy. Jinak těch pár turistů co jde zrovna kolem, to za to snad ani nestojí.

0/0
18.4.2012 14:14

cokoo

Re: Jací padesátníci

V Praze hodně. V tzv. nadnárodních firmách a firmách zabývajících se dovozem zboží či v cestovním ruchu je angličtina nutností. Ono i mimo Prahu se stalo, že přišel cizinec do hotelu a odešel s nepořízenou, protože personál neuměl žbleptnout v cizím jazyce, to samé na poštách. Něco takového je nepřípustné a neprofesionální. Nikdo na těchto postech neočekává lingvisty s x mezinárodními zkouškami a VŠ diplomem, ovšem nedomluvit se vůbec je rovněž fiasko.

0/0
22.4.2012 13:57

zorro_rojo

Re: Jací padesátníci

Bohuzel vase posledni veta se da v pohode aplikovat i na velky pocet dvacatniku.

0/0
17.4.2012 22:28

xychteen

Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

...nejsou vždy výhodou?

:-)

Jak kdysi pravila Ebenova postava ještě v Ypsilonce: "já toho ještě moc nevím a neumím... no, já vlastně vůbec nic nevím a neumím, ale jsem mladej a mám prostě zelenou!" ;-D

:

Stáří je jinak docela pěkný, ale má to blbej konec. A člověk obvykle bezmocně usíná zrovna ve chvílích, kdy dostává ty nejlepší nápady... :-)

+1/0
17.4.2012 18:47

šelma6005

Re: Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

Stáří je jinak docela pěkný... leč nevím proč tu zmiňujete konec

Tady ale nejde o staré lidi - lidi 50+ nejsou vykopávky! Blbě se to říká když já sám mám 52 ale dělám vše pro to abych byl co nejflexibilnější a když jsem při svém posledním (konečně úspěšném pohovoru) matematicky odvodil (přes derivaci) proč vzniká na indukčnosti fázový posun 90°, a jak to souvisí s účinníkem, zjevně to ty managery u pohovoru šokovalo. A přitom ve své práci už dlouhé roky používám nejvyspělejší návrhové softvéry pro schémata, plošáky a pod.

0/0
17.4.2012 19:02

valoe

Re: Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

Udivu se nedivim, neb dotaz znel "co Vas na  nabizene pracovni pozici manipulanta spon  zaujalo"?

+1/0
17.4.2012 19:07

šelma6005

Re: Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

Neucházel jsem se o pozici manipulanta nýbrž o pozici elektrokonstruktéra. Naštěstí se konečně našla firma mající odborníky co mne prozkoušeli

0/0
17.4.2012 19:11

oldboy

Re: Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

Ujišťuji Vás, že managera nic nešokuje, manager se pouze zdvořile diví.

0/0
17.4.2012 21:46

certik_bertik

hmm

de fakto jediné odvětví, které dneska v ČR je schopné produkce nějakých skutečných hodnot a zisků, jsou finanční a makléřské služby. Tam je ale člověk třeba už po 35 letech de fakto odepsaný, takže asi nejvíc by stát ušetřil kdyby udělal pro nezaměstnané spíš kursy finančního poradenstvi a makléřství apod.

0/0
17.4.2012 17:41

šelma6005

Re: hmm

No, pokud máte za to že finančí a skutečné hodnoty tvoří makléři, tak už se ani nedivím proč je tato prohnilá kapitalistická sebránka na dně. Titanik jde ke dnu a nic jiného si ani nezaslouží.....

+9/0
17.4.2012 17:51

certik_bertik

Re: hmm

hmm v těch "vyspělých" státech už nemáme světu co jiného nabídnout

+1/0
17.4.2012 17:54

šelma6005

Re: hmm

Nevím jestli ten příspěvek myslíte vážně, ale byl jsem v Holandsku téměř rok na stáži. Tolik nekompeteních lidí pohromadě jsem nikde a nikdy předtím neviděl.

0/0
17.4.2012 18:37

certik_bertik

Re: hmm

no záleží asi na tom kde jste tam byl a co jste tam dělal, to že jsou tam někteří nekompetentní lidé, to je všude a co myslíte jak je to tady?

0/0
17.4.2012 18:42

šelma6005

Re: hmm

OK, budu konkrétní. Byl jsem na stáži ve Philipsu a málokdo pochybuje o kvalitách této frimy - tedy kromě mne.

Mám důvod věřit tomu že všude je to stejné - všude samé diagramy plnění úkolů a když to nejde, změní se parametry diagramů - oni jsou flexibilní. Socík byl mnohem poctivější a to vím o čem mluvím!

0/0
17.4.2012 18:50

certik_bertik

Re: hmm

Philips už je dneska jen takový lepší logistický operátor, jen nakoupí v číně u místních retail výrobců a tady to střelí distributorům jako echt holandskou kvalitu, jediné vlastnictví téhle firmy je její minulost. Tohle může dělat s prominutím i cvičená opice

0/0
17.4.2012 18:55

valoe

Re: hmm

Proto asi jeho produkty sbiraji oceneni temer ve vsech soutezich. Bohuzel kvalita neni pro kazdeho. Uznavam, ze tak zasadni rozdily mezi vyrobci na spici nejsou. Takze rozhoduji technicka reseni a ty ma Philips supr.

0/0
17.4.2012 19:01

certik_bertik

Re: hmm

design má dobrý

0/0
17.4.2012 19:41

valoe

Re: hmm

Tos napsal peknou kravinu. To, ze si myslis, ze deje nemaji smysl, nemusi nutne znamenat, ze ho nemaji. Spis je to doklad toho, ze tem dejum a duvodum jejich zmen nerozumis. My Cesi mame slabost pro kreativitu a myslime si, ze si vzdy nejak poradime. kdyz nam nekdo nalinkuje situaci, obvykle nechapeme. Proto jsme taky temer ve vsech oborech na spici, rozumej v p*deli.

Ten Tvuj socik byl marnost nad marnost a to rikam pri plnem vedomi, neb jsem v nem nekolik desetileti pusobil.

0/0
17.4.2012 18:58

šelma6005

Re: hmm

Prokazuješ že nejsi žádnej technik ba ani odborník v ničem. Tvoje argumenty jsou totiž o ničem - vůbec nevíš o čem tu meleš. Možná jsi nějaký studentík .... ale je mi to zadele

0/0
17.4.2012 19:22

šelma6005

Re: hmm

Řekmu to tedy jinak:

V 88. roce jsem byl na školení techniků pro servis sálových počítačů. Neexistoval dotaz na který bych nedostal velmi kompetnentí odpověď - a to z pohledu "hardvéráře". V elektronice ty lidi byli naprosté špičky. Naopak, ve Philipsu jsem tilok amatérů pohromadě ještě neviděl - měli ovšem nádherné barevné diagramy. Na mne to ovšem nezapůsobilo - sorry ale pro mne je odbornost jediné směrodatné hledisko a to bylo mnohem lepší u školitelů z dob totáče, byť neměli žádné barevné vymalovámky. Ty vymalovánky jsou dobré leda tak pro demementy... Mne zajímají pouze odborné znalosti školitelů a nic víc

0/0
17.4.2012 19:09

certik_bertik

Re: hmm

kteří lidé byli špičky? Ve Philipsu byli asi špičkoví konstruktéři, ti asi na úrovni byli ne?, ale sám jste mluvil asi s nějakýma čičmudama z obchodního oddělení

0/0
17.4.2012 19:19

šelma6005

Re: hmm

No, mám za to, že kvalitu firmy určují i takové věci jako je organizování školení s konstruktérama. A v tomto se pro mne stal Philips ukázkou totálního selhání. Celý managemement tvrdil že ti co dělali vývoj, už jsou za humnama. Co by ste si vy mysleli o kvalitě takové firmy?

0/0
17.4.2012 19:27

certik_bertik

Re: hmm

tak co si myslím já na tom nezáleží. Teď je situace na trhu taková, že je Philips donucen vyrábět (tedy spíš kupovat v Číně) laciné šmejdy a spoléhat se že se zákazník nostalgicky dá nachytat, páč měl starý philips a to byl držák. Ale musí se přiznat že má aspoň velmi kvalitní design, zaplať pámbu za to

0/0
17.4.2012 19:37





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.