Diskuze

Lidé po padesátce mají velké šance v technických oborech

Lidé nad padesát let věku jsou na trhu práce rizikovou skupinou. Obtížně hledají zaměstnání a firmy často podceňují jejich schopnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

mladej.milionar

19. 4. 2012 11:18
njn

To víte, od padesátníků už se očekává mnohem více, než od 20-30 letých. Člověk musí být opravdu dobrý, aby prorazil. Pokud se někdo celej život flákal a v práci pouze přežíval, nemůže se divit, že si nikdo nesedne na zadel z toho, že je mu padesát a že má přece desítky let praxe. Nehledě na to, že většina úspěšných mívá v 50 letech vlastní byznys a nikde pohovory obíhat nemusí.;-)

0 0
možnosti
SH

garling

19. 4. 2012 21:38
Re: njn

Blbečku...ty už jiný nebudeš.

0 0
možnosti
MN

_m-

18. 4. 2012 13:40
máte-li na mysli technické služby města

a oranžovou vestu - tak máte pravdu.

0 0
možnosti
JT

čita

18. 4. 2012 12:22
Tak to se mi fakt líbí....

Například kurz obráběč kovů se zaměřením na obsluhu CNC

strojů trvá zhruba 22 týdnů. Po úspěšném zvládnutí zkoušek získá

absolvent osvědčení s celostní platností.Když jsem ve svých cca 43  letech přišla o práci ,požádala jsem  pracák přesně o toto.Peníze na kursy už jsou  vyčerpané -  mi oznámili s výrazem,co to ta ženská vůbec chce.Náhodou jsem se dostala do firmy,kde dělá 90% chlapů.Po pár měsících ze mně udělali parťáka  a ještě mě v zubech nikdo nevynes,tak to asi nebude nejhorší.Ale co když se do podobné situace dostanu za 5 let ?Už vidím jak se o mně perou i když máknout umím a stroje všeho druhu se mnou kamarádí.Předem prohrané,firmy tohoto druhu dneska nabírají  z velké většiny kluky po vyučení.Rv

1 0
možnosti
LD

cokoo

22. 4. 2012 13:43
Re: Tak to se mi fakt líbí....

Jenže ty firmy mají špatnou strategii. Jednak je vyučených jako šafránu, obzvlášť mezi muži. Každý mladý narozený v 80. a 90. letech má SŠ s maturitou  případně ji chce mít a na učňácích je pouze odpad, který má obě ruce levé, nebo se stejně nechce oboru věnovat. Nemluvě o tom, že mladí mají zaječí úmysly i ze SŠ a VŠ pozic, natož manuálních prací technického charakteru. Takže ve výsledku firmy fňukají jak nejsou lidi, jak má každý ruce dozadu, přehnané nároky a hned chce jinam. Smutné.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

18. 4. 2012 7:58
ono

jsou taky důležité zkušenosti a kontakty, jeden známý ostal výbornou práci hlavně proto, že byl starý stbák a je důležité i vzdělání, pokud máte VUML, tak žádný problém

2 0
možnosti
LD

cokoo

22. 4. 2012 13:51
Re: ono

Ve státní správě a velkých molochách a firmách napojených na stát je toto běžná praxe. Pak nemají lidé nadávat, že před rokem 1989 bylo lépe. Bodejť ne, když Česko-Slovensko pouze zprivatizovalo socialismus, umožnilo bývalým rudým odhodit legitimace a vstoupit do demokratických stran, k tomu ještě se nejeden z nich stal majitelem zprivatizovaného státního podniku. Mnohé zprivatizované podniky se dostaly (téměř) do krachu a byly prodány cizincům. Výsledkem je socialisticko-kapitalistický hybrid,ve kterém je z každého režimu to horší.

0 0
možnosti
MB

MartinB

17. 4. 2012 22:26
Muj Nazor

Dnes mi jeden clovek rekl: Ze mladi lide chteji jet vytahem, starsi clovek leze do patra po zebriku. A ma pravdu. Je mi necelych 26 a bez starsich kolegu bych byl v .... Snazim se naucit vsechno od starsich kolegu (at chci nebo ne, spoustou veci si uz prosli) a zaroven se snazim naucit neco navic. Takovy je vyvoj. Predpokladam, ze jednou budu predavat sve zkusenosti mladsim kolegum a prijde doma, kdy me predbehnout.

1 0
možnosti
ML

šelma6005

18. 4. 2012 11:17
Re: Muj Nazor

Sympatický příspěvek. Držím vám palce, ať se vám daří ;-):-P

0 0
možnosti
N

nnyky

17. 4. 2012 22:23
22 týdnů na zaškolení na CNC?

Si snad dělají brusel :-P Rv

0 0
možnosti
Z

zorro_rojo

17. 4. 2012 22:26
Re: 22 týdnů na zaškolení na CNC?

zda se vam to malo nebo moc?

0 0
možnosti
KM

KateMarx

17. 4. 2012 21:28
no jo, každý dneska chce sedět za zadku v kanceláři

a bez většího vytížení pěkně brát peníze

2 0
možnosti
SH

garling

18. 4. 2012 8:16
Re: no jo, každý dneska chce sedět za zadku v kanceláři

souhlas ale na druhou stranu makat jak barevnej za minimálku asi taky není zrovna fér..

0 0
možnosti
U

uplne_nejlepsi

17. 4. 2012 19:09
Jací padesátníci

Já po škole nastoupil mezi konstruktéry a padesátníků tam je tak 1/2, máme i dva kolegy nad šedesát a starší lidé jsou i v jiných odděleních. Ale o čem to je? O tom, že něco umějí, doplňují si neustále vzdělání (přešli z prkna na CAD), prostě si na sebe vydělají a hlavně se nepovyšují. Např. kolega, který jde letos do důchodu, se loni začal učit anglicky. Jenže co s padesátníkem, co neumí ani žblebtnout anglicky, své vzdělávání ukončil posledním dnem školy a myslí si, že na něj všude čekají?

2 0
možnosti
ML

šelma6005

17. 4. 2012 19:17
Re: Jací padesátníci

Dobře že zmiňujete angličtinu. Co jsem ve firmách kdy chodil na kurzy Aj, všichni mladí byli ubohý diétní odvar.

Slovní zásoba katastrofa a grmamatika taky. A to je mi 52 let. Nejsem žádný rodilý mluvčí a se vší skromností vím že se mám pořád hodně co učit. Ale na rozdíl od nynější generace nejsem líný a vím že ještě na mne čeká spousta práce.

0 0
možnosti
X

xychteen

17. 4. 2012 18:47
Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

...nejsou vždy výhodou?

:-)

Jak kdysi pravila Ebenova postava ještě v Ypsilonce: "já toho ještě moc nevím a neumím... no, já vlastně vůbec nic nevím a neumím, ale jsem mladej a mám prostě zelenou!" ;-D

:

Stáří je jinak docela pěkný, ale má to blbej konec. A člověk obvykle bezmocně usíná zrovna ve chvílích, kdy dostává ty nejlepší nápady... :-)

1 0
možnosti
ML

šelma6005

17. 4. 2012 19:02
Re: Copak, copak, už si někdo všimnul, že mládí a dynamika...

Stáří je jinak docela pěkný... leč nevím proč tu zmiňujete konec

Tady ale nejde o staré lidi - lidi 50+ nejsou vykopávky! Blbě se to říká když já sám mám 52 ale dělám vše pro to abych byl co nejflexibilnější a když jsem při svém posledním (konečně úspěšném pohovoru) matematicky odvodil (přes derivaci) proč vzniká na indukčnosti fázový posun 90°, a jak to souvisí s účinníkem, zjevně to ty managery u pohovoru šokovalo. A přitom ve své práci už dlouhé roky používám nejvyspělejší návrhové softvéry pro schémata, plošáky a pod.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

17. 4. 2012 17:41
hmm

de fakto jediné odvětví, které dneska v ČR je schopné produkce nějakých skutečných hodnot a zisků, jsou finanční a makléřské služby. Tam je ale člověk třeba už po 35 letech de fakto odepsaný, takže asi nejvíc by stát ušetřil kdyby udělal pro nezaměstnané spíš kursy finančního poradenstvi a makléřství apod.

0 0
možnosti
ML

šelma6005

17. 4. 2012 17:51
Re: hmm

No, pokud máte za to že finančí a skutečné hodnoty tvoří makléři, tak už se ani nedivím proč je tato prohnilá kapitalistická sebránka na dně. Titanik jde ke dnu a nic jiného si ani nezaslouží.....

9 0
možnosti