Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři příznaky, jak prokouknout vějičku a zbytečně netratit

Řada lidí umí přesvědčivě lhát a tvářit se tak, že jim sednete na lep. S důvěrou si pak od nich koupíte nevýhodný finanční produkt, předražené zboží či jiný šunt nebo kývnete na nevýhodnou pracovní smlouvu. Rozpoznat lež a odhalovat pravdu se dá naučit. Stačí správně cvičit pozorovací schopnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čita

Když u nás nedávno

prudil jeden hošík v saku a vykládal něco o nároku na slevu při četbě vyúčtování za elektřinu,vytanulo mi na mysli ono známé "nechci tu slevu zadarmo".Smlouvu na prostudování mi samozřejmě neponechal.Nečekám,že ho ještě někdy uvidím.;-D

0/0
29.4.2012 10:27

net.Xtreme se nevzdává

Nic nepodepisovat a nátlakové akce teď nebo nikdy ignorovat

smlouvu nebo popis produktu si vzít domů a v klidu prostudovat, nejlépe se zeptat známého, co si o tom myslí...

0/0
25.4.2012 21:42

idnes reloaded

Finanční poradci - daruji jim smyčku i s okem - zcela zdarma

Má zkušenost s FP - volal mi na doporučení jednoho známého (vrátil jsem mu to s úrokem) a vlísával se, jak skvělé nabízí služby. Protože mám co potřebuji pořešené, nalákal jsem ho do pasti zvané živpoj, offshore fondy - samozřejmě nabízel krokodýlky.... po minutě jsem mu šlápnul do kolovrátku, začal mi zvyšovat hlásek (hlas to nemělo) a obvinil mě, že se nestarám o své peníze. Hádejte, kam jsem ho tak asi - slušně, ale důrazně - poslal. Rv

0/0
24.4.2012 22:15

Šerlok Homeless

Pro začátek plně postačí - aspoň pro většinu lidí -

pokud se přidrží zásad, které jim vtloukali do hlavy jejich rodiče a které vtloukají do hlavy svým dětem. :-)

A to vtloukání do hlavy neberte doslovně. ;-) Většinou se to řeší pohádkami - o třech malých kůzlátkách, O budulínkovi, O Smolíčkovi pacholíčkovi, O Červené Karkulce ...

0/0
24.4.2012 21:06

baloun

nebo nabízejí pomoc, ačkoliv k tomu nemají žádný důvod.

Proto si takovouto blábolivou knihu nikdy nekoupím.

Ostatně reklama, páni novináři, má být řádně označena. To se možná nedočtete v učebnicích nakladatelství Tradá, nebo jak se to jmenuje, ale určitě to píšou v zákoně o reklamě. Tak večer študovat a žádná telka! Dokud to nebude umět.

+4/0
24.4.2012 16:49

motiva

malér je,

když takový podvodník má také načteno, a řeč těla si hlídá, konec konců každý obchodní poradce prochází školením, kde se dozví, že při jednání s mužem nemá sedět přímo proti němu, protože to u klienta vyvolá pocit ohrožení a následnou agresi, není dobré sedat si obličejem do přímého světla, ale vždy tak, aby byla tvář trochu stíněná apod. rady. Mám známého, který je v tomhle oblbování mistr a sám mi kdysi přiznal a doporučoval, že čte knížky o řeči těla a hodně se z nich naučil, u něj si musíte dát opravdu pozor, protože každého utáhne na vařené nudli a ještě mu jsou lidé vděční, jakou bezvadnou příležitost jim nabízí, že je přitom skásne o tisíce za nic, to si ani neuvědomují. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem se otřepala z prvního okouzlení a pak už jsem  jen sledovala, jak to chlapec válí.;-D

0/0
24.4.2012 15:34

Šerlok Homeless

Re: malér je,

No, ono to bude jak s napodobením podpisu.

K těm :obchodním poradcům" : Myslíte-li jimi ty obejdy, co překvapují svými nabídkami nic nečekající oběti v jejich domácnostech anebo na ulicích, tak těm je nejlepší se vyhnout a od dveří je vyhodit, jakmile zjistíte, že je to nevyžádaný dealer čehokoliv. Dnes už na tom, že dealera vyhodíte od dveří nejspíš neproděláte. A do bytu nikoho nepouštět, dokud nezjistíte oč jde (tedy dokud se neprokáže a neprokáže, oč jde).

0/0
24.4.2012 20:50

Šerlok Homeless

Re: malér je,

S tím, že to bude jako s tím napodobením podpisu jsem to myslel takto: Nuď se na to falzifikátor pekelně soustředí a pečlivě se snaží napodobit podpis - a pak to ztrácí ten švih a dynamiku - anebo tomu dá švih a dynamiku - a pak netrefí tu podobu.

Zkrátka, nelze kontrolovat do detailu pohyb každého svalu svého těla vypadat a mluvit přitom uvolněně.

Pokud je ale jeden na jednání pečlivě připraven a dpro druhého je překvapením, je ten druhý, pravda, v nevýhodě. Chce-li tedy někdo po Vás jednání a smlouvu "na překvápko", vyhoďte ho! 

Nutnou (ne však postačující) podmínkou férového jednání je, že všichni partneři mají šanci se na ně připravit (není-li pro opak dobrý objektivní důvod, např. právě se stavší nehoda).

0/0
24.4.2012 20:57

net.Xtreme se nevzdává

Re: malér je,

Ono je potíž v tom, že spousta profesionálních lhářů, abych tak řekl, má řeč těla lépe zvládnutou něž někdo, kdo se nikdy neučil, jak vypadá upřímná reakce...jinak oblbnout každého je (naštěstí) nemožné, oblbnout většinu lidí je ale překvapivě snadné, alespoň pro někoho...jediná obrana je prostě na jeho hru nepřistoupit a nic nepodepsat "pod vlivem" protivníka.

0/0
25.4.2012 21:45

roines1

Můj nezapomenutelný otec mi vždycky říkal:

Jakmile ti někdo bude něco výhodně nabízet, vezmi hůl a žeň ho svinským krokem. V této zatracené době si na to velmi často vzpomenu...

+1/0
24.4.2012 13:41

fsp1111

Re: Můj nezapomenutelný otec mi vždycky říkal:

Nechceš rok starou oktávku za 100 tisíc? Jedu na dva roky do UK a tady by mi jen hnila :-)

+2/0
24.4.2012 14:38

_xprim01_

Re: Pokud chcete nezávislou analýzu finančních produktů,

Pozor, z většiny placený web. Přístup zdarma je k ničemu.

0/0
24.4.2012 18:56

SecondWisdom

Chybné pořadí

Mě vážně rozesmálo. Teď začnou proudit stovky lidí do řeznictví a budou prudit.

0/0
24.4.2012 13:16

Šerlok Homeless

Re: Chybné pořadí

Taky jsem si představil reakci řezníka po otázce "není to maso smradlavé?" ;-D Na mne se zatvářili dotčeně, jen jsem se zeptal, je-li čerstvé.

0/0
24.4.2012 21:00

Pejsátko

Hned ta první rada stojí za to

Umělý úsměv může znamenat i to, že dotyčného bolí hlava, je mu špatně nebo má starosti, ale přesto se snaží tvářit příjemně a s úsměvem odpovídat na mé otázky. (Platí samozřejmě v případě, že já přijdu k němu, např. do obchodu, a z vlastní iniciativy ho žádám o informace, ne naopak.)

0/0
24.4.2012 13:14

qawadar

Re: Hned ta první rada stojí za to

no prave, ono kdo by se taky prirozene usmival pri obchodu s neznamym clovekem

0/0
24.4.2012 14:33

Stoura

Zadarmo

Poměrně dobrým indikátorem podvodu je slovo "zadarmo", které se vyskytne během první minuty hovoru.

+2/0
24.4.2012 12:12

_xprim01_

Re: Zadarmo

slovo zadarmo je nutné vnímat v kontextu a číst mezi řádky... pokud někdo řekne  "zadarmo", většinou tím myslí, "zadarmo to nebude, nějak si vás podojím, kliente";-)

+1/0
24.4.2012 12:45

Šerlok Homeless

Re: Zadarmo

Jestli myslíte ty dealery levné (ale draze prodávané) kosmetiky, tak ti to nenabízejí "zadarmo", oni vám nabízejí "dárek". "Nechcete dárek?". To je dvojsmysl pro případ, že by je někdo obvinil z nekalých obchodních praktik: Oni vám nabízeli dárek, ale ne zadarmo. Oni vám přece nabízeli, abyste si od nich koupil dárek pro někoho jiného. Jestli jste si myslel, že vám chtěli něco darovat, tak jste to špatně pochopil.

To je něco, jak ta baba dealerka Centropolu, která zazvonila u mých dveří a představila se slovy "Já jsem z elektrárny". Já jsem se zeptal "Z KTERÉ elektrárny", ale spousta lidí v naší ulici mi řeklo "Ona říkala, že je z E.Onu": Podobně jako na vás volali "Chcete dárek?" a vy jste slyšel "zadarmo", tak ona říkala "z elektrárny" a oni slyšeli "Z E.Onu", jinde by slyšeli "z ČEZu" nebo v Praze  "z PRE".

0/0
24.4.2012 21:15

-dejf-

Re: Zadarmo

nemate pravdu

tito "prodejci" opravdu casto pouzivaji primo a doslova i to slovicko "zdarma"

0/0
25.4.2012 7:04

net.Xtreme se nevzdává

Re: Zadarmo

Na ně se ale lze připravit a když ti vrazí něco do rukou, že to máš zdarma a až POTÉ se zmíní, že jen pokud si koupíš něco jiného, tak jim poděkovat, ale že ti stačí to první zdarma a nic už nechceš...;-D

0/0
25.4.2012 21:50

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Hlavně pozorujte politiky, až zase budou slibovat a lhát ...

na ty bych se zaměřil úplně především !!

0/0
24.4.2012 12:02

fsp1111

Děkuji pěkně. Jakožto podvodník už vím, jakých věcí

se vyvarovat ;-D

0/0
24.4.2012 11:33

0ndraash

Se zbláznili už úplně?

To by mě zajímalo, co tenhle paskvil zase psalo za vědce a psychologa........

Lháři se také často chovají nepřiměřeně k situaci – smějí se

bez zjevné příčiny, bývají extrémně přátelští, nebo nabízejí pomoc,

ačkoliv k tomu nemají žádný důvod.........

Tyhle věci by měly přeci naskočit každému člověku když vidí jiného. Asi patřím do jiné doby.

0/0
24.4.2012 10:59

xs123

Dát jim rovnou po tlamě

Spousta chytráků si dneska myslí - viz.příspěvky níže - že někoho hloupějšího podvést a přečůrat je normální, ještě vám tu napíšou, proč ochraňovat nějaké retardy. Mají jediné štěstí - že společnost tyhle zmetečky ochraňuje před fyzickým násilím. Přitom zneužít důvěřivosti a třeba i hlouposti ( každý se nenarodil s IQ 130 a ti podvodníci taky IQ moc vysoké nemají, jinak by se živili něčím jiným) druhého je úplně to samé jako zneužít fyzické převahy. Navrhuji, aby všichni měli právo řezat lháře a podvodníky po papuli, jak je to napadne. A takovej retard kolikrát pěkně umí dát pěstí.My jsme ještě nikomu nenaletěli, poněvadž já se s nima vůbec nebavím, a můj muž jednoho takového málem přetáhnul pádlem, co měl zrovna v ruce, až jsme ho musela brzdit, ještě by z toho měl průšvih.

+3/0
24.4.2012 10:00

SocPredator

To jsou rady

Budu se mu dívat na horní polovinu obličeje a pak z toho něco vydedukuji. Kam jsme to dopracovali?! Socánek hadr.

;-D

0/0
24.4.2012 9:04

Ratan Bumerangovič

Re: To jsou rady

jo jo takhle me po ranu dlouho nikdo nerozesmal. Nejhorsi na tom je, ze dva mi spoluzaci se dnes "zivi" presne takovymito vyzkumy a jeste maji pocit jaka je to veda a jak oni badaji a objevuji neuveritelne novinky :-))) Bohuzel to sou ve skutecnosti lide s nizsim IQ ale maji pocit, ze jsou vedatori :-)

0/0
24.4.2012 9:13

Tajemný muž

Re: To jsou rady

Náhodou, mě to rozesmálo. Připomělo mi to jednu epizodu z How I met your mother... ;-D Horní polovina obličeje se neuvěřitelně mračí a ta dolní se usmívá... ;-) Ale tam to bylo trošku přehnané...

0/0
24.4.2012 9:18

net.Xtreme se nevzdává

Re: To jsou rady

A co Simpsonovi jak (nejen) kněz měl problémy s manželkou:D

0/0
25.4.2012 21:51

Roman37c

Není to maso smradlavé?

;-D Tak si k němu čuchni...... Největší podvodníci jsou pojišťováci, realitní makléři, podomní prodejci a pod. Jenže z jejich výrazu většinou člověk nepozná vůbec nic. Oni totiž vůbec netuší že jsou za podvodníky. Někdo z vedení jim na školení vymyl mozek.

+17/0
24.4.2012 8:34

Tajemný muž

Re: Není to maso smradlavé?

Souhlas... ;-D Pokud ten člověk opravdu věří tomu, co říká (např. z neznalosti souvislostí uvěřil tomu, co mu řekli na školení), tak to prostě neodhalíte... R^ Tam jaksi není co odhalovat...

0/0
24.4.2012 9:08

xs123

Re: Není to maso smradlavé?

A to může být někdo dospělý skutečně tak hloupý, že uvěří tomu, co mu hustí do hlavy na školení? Nevím, jestli za to může mládí, prožité v komunismu, ale my jsme docela přirozeně automaticky filtrovali informace, které se nám vládnoucí strana a vláda podporovaná různými nohsledy a kariéristy, snažila vtlouct do hlav. Zajímavé bylo, že jsme v tom rostli od mala, ale nikdo jim nevěřil. Asi to byla dobrá průprava na jednání s těmi různými "obchodníky". Bohužel lež a podvádění se stalo nornou i pro banky a renomované společnosti , a to po r.2000. Před deseti lety to bylo přece jenom jiné.

0/0
24.4.2012 10:40

Marcus Antonius

Re: Není to maso smradlavé?

no skyline , zepter , kuponové knížky to bylo i před orkem 2000

0/0
24.4.2012 11:25

xs123

Re: Není to maso smradlavé?

Tehdy to začínalo. Ale teď už máte problém uzavřít i pojistku na barák - po deseti letech jsme ji chtěla předělat, a to bylo dost děsivé. Třeba pojištění proti vandalismu ( např. počmáranou fasádu nebo rozbité okno) vám uznají v případě, že vandala někdo chytí.Pojistka proti přírodním živlům zahrnuje zemětřesení, sesuv půdy ( jsme v rovině), pád stromu( máme kolem domu sazeničky max.4m vysoké), ale nemáte tam pojištění proti povodni,řeka je opodál. Dále se mě pojišťovák ptal, jestli máme v oknech mříže, nebo že si máme dům oblepit jakousi bezpečností fólií, a podobné bludy. Před deseti lety na tomtéž místě seděla paní, se kterou jsme pojistku tzv. "šily na míru". Teď jsem ji chtěla navýšit, a to byl teda boj. Ani nemám pocit, že jsme pojištěni dobře. To byla prosím Česká pojišťovna.

0/0
24.4.2012 11:35

_xprim01_

Re: Není to maso smradlavé?

Česká pojišťovna měnila podmínky opravdu hodně v neprospěch klienta, ale to asi všichni. Docela se vyplatí mít dnes pojistku se "starými" podmínkami.

0/0
24.4.2012 12:42

želvaželva

Re: Není to maso smradlavé?

Pojišťovna vždy ráda pojišťuje rizika, která nehrozí. Dnes se pojišťuje jen blázen, protože je to jen strašlivá zlodějna...!!

0/0
24.4.2012 19:28

Roman37c

Re: Není to maso smradlavé?

Moje reakce byla pouze na článek. Osobně považuji za hloupého jak toho co to nabízí a věří tomu, tak toho kdo jeho produkty kupuje. Smyslel článku bylo ale podle gest rozpoznat lháře.

0/0
24.4.2012 11:37

Marcus Antonius

Re: Není to maso smradlavé?

Ale je co odhalovat , tito lidé kteří tomu uvěřili, absolvovali školení a na něm se naučili jak vést tzv. prodejní pohovor. Takový pohovor má svou strukturu a  cíl , a k tomu cíli chtějí dojít a snaží se toho dosáhnout pomocí otevřených otázek , kde odpovědět na tyto otázky má právě kupující . Cílem je vnutit kupujícímu zboží nebo službu. Největší sranda je jim házet klacky pod nohy a jakýkoliv postup v prodejním pohovoru vracet zpět na začátek. Klást otázky ,které zjevně nečekají. Je docela zajímavá psychologiká hra. Tak během této hry poznáte ,kdo je začátečník a kdo už to dělá nějakou dobu. Na konci pohovoru služnu nebo zboží odmítnete , a tím prodávajícího vyvedete z míry pak je to největší sranda.

+1/0
24.4.2012 11:24

Šerlok Homeless

Re: Není to maso smradlavé?

No, nejlepší je hned na začátku říct, že nic nekoupíte - teda, pokud simmyslíte, že vám chce někdo něco prodávat, třeba na ulici. Ona je to taková psychologická hra a někdo může být útlocitný a mít pocit studu nebo viny, zkrátka, v někom by se mohlo hnout svědomí že toho ubohého dealera připravil o čas. Nakonec, každý se přece musí nějak živit, lepší práci třeba nesehnal, tak proč nešťastníka ještě zašlapávat do bláta?

Takže jednou nás (s manželkou) dealer zastavil na ulici a manželka řekla, že nic kupovat nebudeme. Ujistil nás, že nám ani nic k prodeji nabízet nebude, takže jsme sz zvědavosti chvíli postáli, abychom věděli, o co půjde. Ten slib, že nám nic nebude nabízet k prodeji pak asi 3x porušil (nabízel a slevoval z ceny). Ale my jsme hráli fér - řekli jsme mu přece hned na začátku, že nic kupovat nechceme, takže nám nemohl vyčítat, že jsme ho připravili o čas.

0/0
24.4.2012 21:29

rolb

Re: Není to maso smradlavé?

Souhlas. Známí se dal na tuto dráhu "zločinu" ohledně prodeje určitého vysavače za 70 000kč (v Německu za 25 000kč). Když jsem slyšel jak je oblbovali na školení a různých slezinách,tak jsem si řekl. Kluku ty jsi dobře zpracovaný. Pak jsem měl možnost si přečíst návod co má říkat a jak to má říkat  klientovi a reakce na různé otázky od budoucího klienta. Psychologicky dobře zpracovaný.A opravdu, on tomu i věřil.

0/0
24.4.2012 13:34

xs123

Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

a studovat jeho gesta a jak se tváří. Pokud jde o mnou nevyžádanou službu, tak se s nikým  nehodlám bavit. Informace sbírám na netu, a tam se nikdo netváří.

+1/0
24.4.2012 7:58

pan.pravda.se.vraci

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

obelhat te muze ale treba i sef, kterej ti dojemne vysvetli, jak je na tom firma zle a proc to nejde a ve skutecnosti jen balicek urcenej pro oddeleni rozdeli tak, ze si vsechno necha. Nebo te muze obelhat prodejce auta, zajezdu, vpodstate jakejkoli prodavac. I na netu se muzes dozvedet o skvely steakovy restauraci a nakonec vbehnes do kuchyne a chces kucharovu hlavu...

+6/0
24.4.2012 8:03

xs123

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

No tak to, že nám šéf lže, není nic nového, jsem ve školství a tady je to v rukou určité mocenské grupy, vzájemně si jdoucí na ruku. Do hospody chodím když tak do naší, auto kupujeme na doporučení rodinného automechanika a tak dále.

+1/0
24.4.2012 8:07

uživatel eliminován v14.0

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

koukám, že máš všechno pod kontrolou ;-D;-D;-DRv

+1/0
24.4.2012 9:04

xs123

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

Všechno ne, ale podvodníky a lumpy v mém okolí přečtené mám.

0/0
24.4.2012 10:00

Matysek1984

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

A děti nemáte, s příbuznými se nebavíte, známí v hospodě či na návštěvě taky mluví vždy pravdu... Máte svatý život ;-)

+1/0
24.4.2012 12:48

ZamrzlejPubertak

Re: Nevím, proč bych se měla bavit s lhářem

Tak je jisté, že nabídka nevyžádané služby přinejmenším u mě znamená okamžité ukončení hovoru aniž bych měl zájem dál cokoliv s dotyčným nabízečem rozvádět.

Jinak, co se týče obecně komunikace s podvodníkem, tak je to těžká záležitost, protože vy nemusíte vědět, že se jedná o podvodníka. Obětí podvodníka se můžete stát prakticky v kterémkoliv okamžiku svého života. A proto jsem přesvědčen o tom, že pokud se dotyčná záležitost dostane až k soudu, tak by ji soudy by tuto činnost měly potírat obdobně jako to dělá rozvinutý civilizovaný svět - např. naši vyspělejší sousedé - Německo a Rakousko.

+1/0
24.4.2012 8:16

ZamrzlejPubertak

Myslím, že kvalitě společenského prostředí

by hlavně pomohlo, kdyby soudy nešly podvodníkům na ruku, ale naopak by je tvrdě postihovaly. Domnívám se, že by stačilo pár existenčně zničených podvodníků a lichvářů a ti ostatní by svou činnost už raději omezili sami.:-P

0/0
24.4.2012 7:43

pan.pravda.se.vraci

Re: Myslím, že kvalitě společenského prostředí

a proc by clovek nemoh prodat rulicku zachodovyho papiru za kilo, nebo pujcit na tyden s 30% urokem, kdyz na to najde zakaznika? Proc by mel stat vodit retardy za rucicku?

0/0
24.4.2012 7:44

ZamrzlejPubertak

Re: Myslím, že kvalitě společenského prostředí

Zkuste ten dotaz položit  třeba na nějakém diskuzním fóru německého či rakouského webu, máte-li tu jazykovou schopnost. Uvidíte, co vám tam na to odpoví.

0/0
24.4.2012 7:48





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.