Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trvejte na svých právech. Prodávající vám musí výrobek předvést

Prodejce je povinen zákazníka seznámit s prodávaným výrobkem. Ukládá mu to zákon o ochraně spotřebitele. Ovšem ne vždy tak tomu je i ve skutečnosti. O své zkušenosti s chováním zaměstnanců lékárny se s redakcí iDNES.cz podělila čtenářka Radka z Liberce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mor_ho

lhát se nemá

výborně - takže titulek skutečně lže , neboť § 15 odst. 1 říká - Umožňuje-li to povaha výrobku, je prodávající povinen na žádost spotřebitele výrobek předvést. - A DEFINICE POVAHY VÝROBKU, KTERÝ PŘEDVĚST MUSÍ A KTERÝ NEMUSÍ ? - Pravdivější a rozumější rada podle mne je tato : POKUD CHCETE ABY VÁM PRODAVAČ VÝROBEK PŘEDVEDL A ON NECHCE? JDĚTE JINAM !!!!! KDE VÁM HO PŘEDVEDOU. A ne jak autoeka prndá, že prodávající musí .... to je vytrženo z kontextu a tím pádem zavádějící a lživé.

0/0
26.4.2012 7:27

Alcatraz

Re: lhát se nemá

kurnik, takze dnes fakt staci precist nadpis a pokud v nem neni shrnut cely obsah clanku, tak je lzivy. To je panecku jednoduchy zivot, dobre jste si vybral.

+1/0
26.4.2012 12:47

mala_panda

Jo mimochodem, paní autorko

"Jestliže výrobek, který vám na prodejně nepředvedli, nebude doma fungovat, bez zbytečných průtahů požadujte jeho výměnu za bezvadný. Případně využijte právo od smlouvy odstoupit "

A to Vám řekl kdo ? Pokud jsem správně pochopil , že se nejednalo o vyzvednutí z eshopu , ale o normální nákup na prodejně : 1. žádné právo odstoupit od smlouvy nemáte a 2.můžete očekávat pouze reklamační řízení , ne výměnu (výměna není automatická, slušné obchody to dělají ale nemusí )

0/0
26.4.2012 0:10

Mor_ho

Re: Jo mimochodem, paní autorko

V prvních šesti měsících od zakoupení zboží má spotřebitel ovšem výrazně větší práva. Může požadovat vrácení peněz nebo okamžitou výměnu zboží. Pokud chce v této lhůtě prodejce tvrdit, že vada vznikla nešetrným zacházením, důkazní břemeno leží na něm. - takto hovoří zákon.

0/0
26.4.2012 7:53

mala_panda

Re: Jo mimochodem, paní autorko

Nemůže požadovat vrácení peněz, co se týče reklamace má právo si zvolit oprava/výměna , důkazní břemeno je na prodejci to máte pravdu.

0/0
26.4.2012 9:41

Mor_ho

Re: Jo mimochodem, paní autorko

Když nám prodejce uzná vadu jako oprávněnou, hraje ještě roli, zda se jedná o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou. Pokud se jedná o vadu odstranitelnou a zboží reklamujeme v prvních šesti měsících od zakoupení, můžeme i tak požadovat výměnu věci za bezvadnou nebo vrácení peněz. V následujících osmnácti měsících může prodejce odstranit vadu i bezplatnou opravou. V případě, že se jedná o vadu neodstranitelnou, která brání užívání věci, musí nám obchodník vrátit peníze nebo vyměnit zboží po celých 24 měsíců záruční doby.

0/0
26.4.2012 7:54

BukajAktobos

Souhlasím

Když ještě chodili podomní prodejci vysavačů a předváděli, tak to bylo faine. Bohužel doba již minula a od té doby musím luxovat sám :(

0/0
25.4.2012 20:46

jan.banos

Prodávající vám musí výrobek předvést

kondom R^

0/0
25.4.2012 20:44

tuan4

Re: Prodávající vám musí výrobek předvést

............samopal,kosu,vložky,splachovač na WC.

V případě že ti kondom prodá prodavačka,musíš vyzkoušet sám.

Ale nemyslím,že by se ti to povedlo!;-D

0/0
25.4.2012 23:01

Rubik1

Re: Prodávající vám musí výrobek předvést

Nevim, proc radoby vtipne porad nekdo dava jako priklad vyrobek na jedno pouziti, ktereho se to netyka. Rv

0/0
26.4.2012 1:33

Mor_ho

Re: Prodávající vám musí výrobek předvést

kde je v zákoně napsáno, že kondomů se tento zákon netýká ?

0/0
26.4.2012 7:28

okmnbhuij

Re: Prodávající vám musí výrobek předvést

Umžňuje-li to povaha výrobku = zjevně výrobek na jedno použití nelze předvádět, protože použítím je "zničen"

0/0
26.4.2012 10:47

Uhert Huiten

Re: Prodávající vám musí výrobek předvést

ale třeba takový robertek se předvedením nezničí ;-D

0/0
26.4.2012 21:03

hahoc

Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

nekdo prijde do obchodu a rekne, ze chce predvest treba notebook, prodavac se snazi cvrt hodiny a potom rekne zakaznik, ten LCD je nejak malo videt ci si vymysli cokolik jineho a ze tedy ten ntb nechce.

Ovsem zakaznik je vycuranek, ntb se mu libi a proto si ho radeji objedna na internetu, kde mu "robot" ntb zabali a odesle, vic s tim na netu prace nemaji.

A az toto udela treti, paty ci desaty zakaznik, pak se prodavacum nedivim, ze jsou neochotni neco predvadet.

0/0
25.4.2012 20:17

jozko skocdopole

Re: Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

To je problem obchodu. Ten ma (uzkostlive) sledovat konkurenci a prizpusobovat ceny.

0/0
25.4.2012 21:07

hahoc

Re: Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

jo jasne, obchod, ktery plati drahe najmy, zamestnance- na netu jich tolik netreba a dalsi platby, ktere netove obchody nemaji, pak se tezko konkuruje.

Internetove obchody- tedy ty velke, navic maji zahranicni vlastniky a pro ne koupit 1000 kusu neceho najednou neni problem, to jsou pak nakupky.

NIcmene jiste kdyby jste mel obchod Vy, tak netoveho obchody potopite ke dnu a nebudete stihat prodavat a predvadet:-)

0/0
25.4.2012 21:12

mala_panda

Re: Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

prodávám v kamenném obchodě a věřte mi, tohle fakt není častý problém. A v eshopech zase mají problém s vypůjčením na 14 dní... Pokud je člověk svině, tak neuděláte vůbec nic.

0/0
25.4.2012 23:52

tuan4

Re: Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

.................notebook s OEM zaváděcím programem ti nepředvede.

0/0
25.4.2012 23:03

Martin.Němec

Re: Ani se tem obchodnikum moc nedivim,

Tak v tomto případě může prodejce v extrémním případě argumentovat třeba tím, že to neumožňuje povaha výrobku... samozřejmě taky může, pokud chce, pustit místo zavedení originálního OEM softwaru třeba nějaké demoCD - na vyzkoušení displeje nebo klávesnice to určitě bude stačit... ve většině "elektrosámošek" to nějak podobně funguje... A malá firma nebo živnostník (kterého tyhle "sámošky" nepoložily) nepotřebuje mít vystavených deset notebooků, protože obyčejný zákazník z ulice, který si nespočítá přidanou hodnotu při nákupu u opravdového specialisty, nakoupí radši právě v té "sámošce", a "normální" zákazník si nechá od zkušenějšího odborníka poradit

0/0
26.4.2012 17:38

Mor_ho

autorka kecá !!!!

Prodavač vám nemusí výrobek předvést - už jen titulek je tak na úrovni Aha Blesk :-)))))))));-D

0/0
25.4.2012 19:56

MichaelsCZ

Re: autorka kecá !!!!

Ano nemusí, ale je povinnen umožňuje-li to povaha výrobku.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele § 15 odst. 1

více http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/cast2.aspx

0/0
25.4.2012 22:03

Mor_ho

Re: autorka kecá !!!!

výborně - takže titulek skutečně lže , neboť  § 15 odst. 1 říká -  Umožňuje-li to povaha výrobku, je prodávající povinen na žádost spotřebitele

výrobek předvést.  - A DEFINICE  POVAHY VÝROBKU, KTERÝ PŘEDVĚST  MUSÍ A KTERÝ NEMUSÍ ?   - Pravdivější a rozumější rada  podle mne je tato :  POKUD CHCETE ABY VÁM PRODAVAČ VÝROBEK PŘEDVEDL  A ON NECHCE? JDĚTE   JINAM !!!!!  KDE VÁM HO PŘEDVEDOU.   A ne jak autoeka prndá, že prodávající musí .... to je vytrženo z kontextu a tím pádem zavádějící a lživé.

0/0
26.4.2012 7:27

Alcatraz

Re: autorka kecá !!!!

ajo, tak to nebyl jedinej vystrel, ty tu komentujes vehementne k clanku, kterej si ani necet :) Tady neni facebook chlapce.

0/0
26.4.2012 13:07

šelma6005

Trochu to odlehčíme

Ve světle těchto zákonů by bylo zajímavé kupovat třeba taser (elektrický paralyzér). Správně by to měl zkusit zákazník na sobě. A prodavač by mu to hezky "nandal" ;-D

0/0
25.4.2012 18:35

Nejlepší ročník

Re: Trochu to odlehčíme

proč? figuranta může dodat ochranka, ať si své peníze kouká zasloužit

0/0
25.4.2012 18:45

šelma6005

Re: Trochu to odlehčíme

Možná by ste toho figuranta mohl dělat vy ;-D

0/0
25.4.2012 18:57

fujojte

Re: Trochu to odlehčíme

předvést lze i bez toho, že by někoho paralyzoval :-)

0/0
25.4.2012 21:25

rudabhb

ještě jednou z jiného konce

Přijde paní do zeleniny a přeje si okurku. Prodavač ji přinese dlouhou a úzkou. Paní povídá ne já chci krátkou a tlustou. Další paní si naopak žádá právě tu dlouhou a hubenou. Třetí paní se prodavač ptá  "A jakou by jste chtěla vy paninko. Tlustou nebo hubenou. "  Mě je to jedno, říká děvče, já ji mám jen do salátu.

 

Přeji hezký den.

+2/0
25.4.2012 18:23

Věra PohIová, 72 let, důchodkyně

Zákazník má držet hubu a krok,

nakoupit a co nejrychleji vypadnout, než se začne blbě ptát.

0/0
25.4.2012 17:33

okmnbhuij

Lidi čtěte, než začnete přihazovat do diskuze blbosti!!!

!!!Umožňuje-li to povaha výrobku!!!, je prodávající povinen na žádost spotřebitele výrobek předvést.

0/0
25.4.2012 17:26

skokánek

Re: Lidi čtěte, než začnete přihazovat do diskuze blbosti!!!

nepotřebuju ho snad ani předvádět,ale co dělají za scény s potvrzením záručáku,nechci si doma nic zkoušet....

0/0
25.4.2012 17:37

Nejlepší ročník

Re: Lidi čtěte, než začnete přihazovat do diskuze blbosti!!!

to chcete moc.... hlavní problém je v tom, že v normálním světe by měla platit lidská slušnost a rozum, čili, že chci-li prodat výrobek, rád ho zákazníkovi předvedu.....

0/0
25.4.2012 18:53

Rubik1

Re: Lidi čtěte, než začnete přihazovat do diskuze blbosti!!!

A to je co? Povaha výrobku snad vždy umožňuje jej předvést, pokud není výrobek na jedno použití. Například Kalouskovy padáky předváděné být nemusely.

0/0
25.4.2012 20:12

My.WinCleaner

Někdy je lepší

výrobek nejdříve zprovoznit a pak teprve je možné pochopit, co vlastně v návodu při překladu z cizího jazyka chtěli říct.:-)

+1/0
25.4.2012 17:22

šelma6005

Re: Někdy je lepší

Jako technik zcela souhlasím.

Problém je v tom, že při zprovozňování zjistíte vlastnosti, které vám vadí až tak, že je pro vás výrobek vzhledem k vašim zvyklostem a představám nepoužitelný. Vím o čem mluvím. Před několika lety jsem kupoval video rekordér (mám spoustu kazet, kterých se nechci vzdát). Až doma jsem zjistil, že VCR neumí vyhledat počátek záznamu, nezobrazuje dobu přehrávání (zobrazuje jen tupě aktuální čas - na to mám přece hodinky).

A právě proto je důležité nechat si výrobek předvést a šáhnout na něj jako budoucí uživatel

0/0
25.4.2012 18:29

bigmag

Trvejte na svých právech!

V cukrárně mi musí prodavačka předvést jak se jí dort, v trafice jak se lepí známky,kouří cigareta a tak podobně!

0/0
25.4.2012 17:19

šelma6005

Re: Trvejte na svých právech!

Srandičky, kozičky, že jo?

Ale jinak z principu je to důležité téma ;-)

0/0
25.4.2012 18:30

Rubik1

Re: Trvejte na svých právech!

Výrobky určené na jedno použití se předvádět nemusí a někdy i nesmí.

0/0
25.4.2012 20:13

bigmag

Re: Trvejte na svých právech!

Jo jasně, například granáty.;-D

0/0
26.4.2012 16:43

sámvelkýmao

no

třeba u nábytku z ikei bych na tom přímo bazíroval ( tedy ne, že bych si tam já něco kupoval, ale moje 2 kamarádky ano a já to pak sestavuju) . zpravidla je to horror a román na pokračování s nejistým koncem.....

0/0
25.4.2012 17:07

Quick.

Re: no

No jo, chlap. Něco takového mám doma - on to sice sestaví, ale jak, to musím nastudovat já;-D

0/0
25.4.2012 17:54

King4

Re: no

A to jsou návody z IKEA ještě super. Ostatní obchoďáky, to je už úplná tragédie ....

0/0
25.4.2012 18:08

Rubik1

Re: no

IKEA z většiny neprodává nábytek, ale stavebnice. Stavebnice je na jedno použití a proto se nepředvádí.

0/0
25.4.2012 20:14

mala_panda

Re: no

no, kdyby si to sestavovaly samy tak zase nedostanete svojí sladkou odměnu ;-)

0/0
25.4.2012 23:54

Korvetní kapitán Pepan A2

Tak nevím

"Tedy jistě nebude prodávající vysvětlovat, jak řádně používat vázu či obyčejnou tužku"

Kupříkladu u policistů bych na tom předvedení váza trval.;-D

0/0
25.4.2012 16:43

sámvelkýmao

Re: Tak nevím

i u toaletního papíru.....

0/0
25.4.2012 17:13

channah

nechápu

u Vodafonu mi odmítli předvést právě kupovaný mobil s vysvětlením, že kdybych ho nekoupila, tak by ho potom museli poslat do servisu obnovit software či co8-o8-o8-o

0/0
25.4.2012 16:25

Věra PohIová, 72 let, důchodkyně

Re: nechápu

Ne. jen na něm nechtěli otisky tvejch mastnejch prstů.

+1/0
25.4.2012 17:35

channah

Re: nechápu

to máte možná vy!!

0/0
25.4.2012 17:44

channah

Re: nechápu

a zřejmě jste telefon nikdy nekupovala, protože vás na něj nechají sahat, jak chcete, jen do něj nechtěli vložit baterii a uvést do provozu:-P

0/0
25.4.2012 17:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.