Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řada Čechů má běžný účet jako nevýnosný slamník. Nepočítáme s inflací

Běžný účet v bance má už 99 procent rodin. Potíž ale je, že se k němu chováme tak, jako bychom uložili peníze do slamníku. I když je na běžných účtech prakticky nulové zhodnocení vložených peněz, necháváme na nich ležet průměrně 100 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

a ještě k té inflaci

Kdo věří, že je cca 2% neumí ani počítat, ani logicky uvažovat. Vezměte nárůst cen energií, benzínu, bydlení, služeb a potravin. V žádném reálném spotřebním koši nemohou vyjít 2 %. Odhaduji to tak na 10%. !!

0/0
3.5.2012 9:45

mukr

Re: a ještě k té inflaci

souhlas, proto bych uvedl, ze je nejlepsi penize hned utratit a nedavat je mamlasum, kteri vam je profici stejne.

0/0
5.5.2012 19:15

m4xp0w3r7

Re: a ještě k té inflaci

Asi máte problémy se čtením, v článku je napsané 3,8%. A inflace se počítá jasně danou formou, odhadováním se to fakt nedělá ;-)

0/0
30.6.2012 5:05

vítek z prčice

to máte tak

Když máte na účtě milion nebo více, jsou pro vás desetiny procent úroku zajímavé. Mám-li tam pár desítek tisíc, je mně úplně jedno jestli někdo nabízí místo 2% procenta 3. Je to tak na pivo. Skandální je, že bynky bohatnou a na vkladech nekryjí ani inflaci. Ale když potřebujete půjčit - to je jiná písnička. V osvíceném středověku se 10% již považovalo za lichvu a lichváři byli, v lepším případě, házeni do řek. :-)

0/0
3.5.2012 9:41

kecálek reloaded 4

Reklama na spořicí účty

Nedávno proběhla netem tabulka "nej" spořicích účtů - v podstatě šlo o účelovou kampaň zviditelnit některé banky, nicméně, když jste se podívali na detaily obch. podmínek těch spořících účtů, zjistili jste, že "výnos" je až xxx% a toho až většina střadatelů nedosáhne -

0/0
30.4.2012 13:51

l.g

Super počty

Strašení inflací s rozvahou na 25 let je super účelové tvrzení.

Momentálně (1. čtvrtletí 2012) je inflace sice skutečně 2,4%, ale loni byla 1,9% a v roce 2003 třeba jen 0,1%

Takže 53 939,- za 25 let je číslo vycucané z palce u nohy. Průměrná inflace za posledních 10 let je 2,2%

Samozřejmě to neznamená, že inflace peníze neznehodnocuje.

Daleko brutálnější jsou ovšem poplatky bank za vedení účtu. Při 100,- Kč měsíčně to je 30 000,- Kč za těch 25 let.

0/0
30.4.2012 0:00

Supersocka

Re: Super počty

A proto je třeba mít bezplatný účet u rozumné banky, např. FIO. Vedení zdarma, karta zdarma (pokud není embossovaná), příchozí a odchozí platby zdarma (samozřejmě ne do zahraničí), perfektní ibanking.

0/0
30.4.2012 7:45

mikras123

Re: Super počty

Neumíte počítat, pane kolego.

A neuvědomujete si, že oficiální inflace je jiná, než je realita.

Ale jsou to Vaše peníze a Vaše ztráty :D

Jen to probuzení ze sna pro Vás bude bolestivé

0/0
30.4.2012 12:20

Přezdívka1

Re: Super počty

Tak kazdy ma svou vlastni inflaci, to je jasne...

0/0
30.4.2012 12:53

artur123

Zhodnocení financí - funguje

Tak jsem si před nějakým časem zřídil Justbeenpaid a značně si lze pomoci.Systém Justbeenpaid je na bázi finanční matice. Peněžní systém patentované americké firmy je navržen tak, aby vám vydělával 2% denně po dobu 75 dnů ! POZOR !! JEDNÁ SE O JEDEN Z PRVNÍCH SYSTÉMŮ, KDE NEMUSÍTE SCHÁNĚT DALŠÍ LIDI, ABYSTE DOSTALI SVŮJ VÝDĚLEK !! V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ SE NEJEDNÁ O MULTILEVEL, PYRAMIDU, LETADLO, HYIPNEBO DALŠÍ PODOBNÉ PROGRAMY !! JEDNÁ SE O PATENTOVANOU TECHNOLOGII, KTERÁ VÁM ROZMNOŽÍ VAŠE PENÍZE.Ze systému lze kdykoli odstoupit,výplaty denně.Nemusíte vkládat svoje peníze dostanete 10$ na vyzkoušení.Odkaz na bezplatnou registraci s 10$ na vyzkoušení:www.justbeenpaid.com/join.cgi?r=z39MzFOaod&p=&c= pro bližší informace se klidně obracejte na email arturbolo@seznam.cz .Mám to ověřené a vážně funguje.

0/0
29.4.2012 16:24

Přezdívka1

Re: Zhodnocení financí - funguje

Letadlo jako krava...

+1/0
29.4.2012 17:26

BlackBarry Hussein Obambi

Re: Zhodnocení financí - funguje

Jestliže to není letadlo, tak proč nám vnucuješ odkaz s tvým affiliate kódem? 8-o;-D

+2/0
29.4.2012 18:38

ertz

Strašák inflace

Proč pořád straší inflací, když například nemovitosti v posledních letech na  ceně výrazně klesají?

Podobně jsou na tom auta, elektronika, nábytek, oblečení.

Pravda rostou, potraviny, energie, doprava, služby tyto položky, ale odčerpají je 30% mých příjmů(vše neprožeru).

Když spořím na barák nebo auto tak se mě inflace netýká(navíc potřebuji peníze rychle).

Jinak nejlepší uchování hodnoty je alkohol - pít se ude vždy;-)

0/0
28.4.2012 8:18

gentlastwo

Něco na tom je...

Galuška   ve  Slovácko sa súdí  říká: Slivovive je lepší domací a stará a ženská mladá a cizí..

0/0
28.4.2012 19:15

pavel.n

přijde chlap do banky ...........

. a říká  - ,, já jse dědil a chci si u vás uložit peníze "

-  Pracovník banky se začne předhánět - máme tady termínovaný vklad na 10 let za 3% , můžu vám nabídnout spořící účet s výpovědí 2 roky , máme super produkty za 2% .............

- zákazník se na něj podívá a říká - ,, vy jste asi špatně slyšel - říkal jsem , že jsem dědil a ne že jsem debil " !!!

+1/0
28.4.2012 7:46

bim2

Bezny ucet

Ja mam penize ulozene na beznem uctu a jedna se o castku v radech statisicu, chapu, ze napriklad na sporicim uctu bych mel daleko vetsi zhodnoceni, ale zkratka je mi to jedno. Jestli dostanu za rok o nejaky 3 tisice vic, je mi opravdu ukradene...

0/0
28.4.2012 7:42

dimple

Re: Bezny ucet

;-D;-D;-D volební právo máš?

0/0
28.4.2012 10:10

mukr

Re: Bezny ucet

Rekl bych ze je to vec volby. Ja drzim financni rezervu s 0 vypovedi, tedy na beznem uctu. Rekneme, ze tam mam v prumeru 150k. pri 2% p.a. je to 3000-dan. Pri 5% by to bylo 7500 p.a.-dan. Toto v cistem sfouknu tuzsim tempem za nejakych 12-14 hodin. Proc si tedy trhat zili a nekde to 'investovat'?

Penize jsou obezivo, tak at obihaji. Cloveku ubyde dost stresu.

0/0
5.5.2012 19:24

/dev/null

Re: Bezny ucet

Ano, uvažoval jsem stejně. Dokud je částka v řádu statisíců, a ne milionů, tak je rozdíl celkem zanedbatelný. Stejně jsem ale dal peníze na spořící účet, protože tím podporuji lepší produkt. Jednak i 6000 jsou peníze, a přepočteno na čas to je třeba volno za nic, a také to nutí banky k efektivnějšímu fungování. Dokud bude na běžných účtech v průměru 100k, tak se lepších služeb nedočkáme.

+3/0
28.4.2012 10:20

lojzicekodvedle

Re: Bezny ucet

asi tak nak.premyslim,kde vydelat miliony a ne kde mi laskave daji o 2 nebo 3 tisice rocne vice,resim dulezite veci a ne nesmysly.;-D

0/0
28.4.2012 13:53

Ratan Bumerangovič

Re: Bezny ucet

souhlasim ... pokud uz mate nejaky milion pak uz ma smysl je nechat nekde na urok, ale takhle jesli mate urok nebo ne je defacto jedno ... nejlepsi jsou lide, kteri ted pod dojmem clanku pobezi nekde s padesati tisici hned zakladat sporici ucet :-)))

0/0
30.4.2012 10:35

Montgomery

To je pořád..

To je pořád sama starost......o cizí peníze.

0/0
28.4.2012 1:36

Více takových Kožených!

Mimochodem je to úsměvné.

počítat po 25 let s inflací 2,5%. Stačí se podívat na uplynulých 10 let a ještě lépe na uplynulých skoro 23 let. Dřívější 1 Kčs měla větší kupní sílu, než dnešních 6 Kč. Čili jako měna 1:6, pokud někdo třeba zdědí vkladní knížku s touto částkou.

0/0
27.4.2012 23:39

dimple

Re: Mimochodem je to úsměvné.

jestli se nechystáš umřít zítra a vzhledem k tvému"propočtu" níže, jsi k úsměvu pouze ty...

0/0
28.4.2012 10:12

Více takových Kožených!

Mám na účtu 50.000

to je na pohřeb a vypořádání dědictví. Na tolik to totiž přijde.

0/0
27.4.2012 23:34

já George XVII

Re: Mám na účtu 50.000

no jestli hodláte umřít až za 25let, tak bych doporučil přišetřit. Alespoň na 250t Kč. Zní to jako morbidní humor, ale je to bohužel smutný fakt.

+1/0
28.4.2012 2:33

mukr

Re: Mám na účtu 50.000

Ja pohreb nechci, at si to zaridi obec na sve naklady, nebo at moji telesnou schranu pohodi nekde v lese. Je mi to fuk.

0/0
5.5.2012 19:26

m4xp0w3r7

Re: Mám na účtu 50.000

Taky nechápu spoření na pohřeb. Jestli budu zakopaný někde pod zemí nebo spálený, nebo pohozený někde na skládce je mi po smrti srdečně jedno.

0/0
30.6.2012 5:12

Inkvizitor Johny

Kecy

To bych chtěl vidět, ten průměr domácnosti se 100 tisícema na účtu. Pěkná blbost. A reklamní články mají být označeny;-€

0/0
27.4.2012 22:06

kuba_dvorak

Re: Kecy

verte tomu, zadna krize neni

0/0
27.4.2012 22:07

Inkvizitor Johny

Re: Kecy

Mně jako chcete říct, že existuje někdo, kdo si nechá ležet staticíce na sporožiru? Nevěřím.

0/0
27.4.2012 22:11

kuba_dvorak

Re: Kecy

to mi taky prijde divne, ja bych to investoval

0/0
27.4.2012 22:12

BukajAktobos

Re: Kecy

Měl jsem klienta, který měl 3miliony !!! (slovy tři miliony) na běžném účtu... Lidi jsou ještě více negramotní než si myslíte.

0/0
27.4.2012 22:12

Harpa-gon

Re: Kecy

na tom není nic divnýho, má-li 20 jinde.

0/0
27.4.2012 22:18

BukajAktobos

Re: Kecy

Mít 3 mega, nezávisle na tom kolik mám jinde, na něčem co má úrokovou míru 0,01% vám nepřijde divné? No jak říkám, lidi jsou negramotnější, než si jsme ochotni připustit.

0/0
27.4.2012 22:20

Harpa-gon

Re: Kecy

Ne. Čeká třeba na šanci. Pochopte, že těmto lidem nejde o to mít ještě víc ale o to nepřijít o to.

0/0
27.4.2012 22:23

BukajAktobos

Re: Kecy

Přesně tuto odpověď jsem čekal, jelikož je typická pro drtivou většinu populace. Věřte mi, že i spekulant (nezaměňovat s investorem a tento konkrétní člověk nebyl ani jedno) má likvidní prostředky rozložené jinak. Navíc, i spekulanti obvykle neriskují tolik peněz. V této branži dělám 4 roky, vím jak to běžně u klientů vypadá.

Moc jsem ale nepochopil vaši poznámku, že jim nejde o víc, ale nepřijít o to....

0/0
27.4.2012 22:36

Harpa-gon

Re: Kecy

Co je divného na tom, si nechat prachy z prodeje něčeho na BÚ a vyčkávat? To je pro šanci velká výhoda.  Většina skutečně bohatých lidí mají přirozeně strach schudnout a hlavně chtějí majetek uchovat.

0/0
27.4.2012 22:46

BukajAktobos

Re: Kecy

Jo takto. To ano. Ale tento konkrétní člověk to tam ukládal několik let, ale pokud by to tak někdo měl, tak dejme tomu.

Nicméně, převod ze SÚ na BÚ je dneska prakticky hned, čili cokoli držet na BÚ je úlet.

0/0
27.4.2012 22:49

kvedlal

Re: Kecy

"V této branži dělám 4 roky..." Tak tos mne teda rozesmál.

+1/0
29.4.2012 15:22

lojzicekodvedle

Re: Kecy

jsou lidi co vubec neresi jestli je urokova sazba 2 nebo 0,001% obe je nula  vynos.Pro ne je dulezite, ze zitra zavola do CSOB a rekne, ze chce mit 10 milionu pripravene na pobocce a ma je tam bez problemu na rozdil jinych bank zalozen atd-)

0/0
27.4.2012 22:56

/dev/null

Re: Kecy

To je asi jediná věc, kterou klient menší banky se spořícím účtem udělat nemůže (ikdyž třeba unicredit taky nabízí přes 2%, a tam to půjde). Na druhou stranu je potřeba vzít v úvahu, že platit víc jak 15k euro v hotovosti se nesmí, tak k čemu vybírat 10 milionů?

0/0
28.4.2012 10:29

lojzicekodvedle

Re: Kecy

stane se, ze je potrebujes,ja treba si zhodnocuji penize ve sve firme a potom kdyz potrebuji na vice veci penize,potrebuji hotovost treba 2 miliony cash.zavolam na pobooku at mi je pripravi.-)

0/0
28.4.2012 11:18

lojzicekodvedle

Re: Kecy

znam lidi co maji treba 500 000 eur na beznem uctu,kdyz potrebuji neco zaplatit okamzite je maji k dispozici.naky 2 %rocne  neresim,vydelam 10-15% mesicne stabilne;-D

0/0
27.4.2012 22:33

bulbik

Re: Kecy

Znala jsem cloveka, co mel stale ulozeno minimalne 500 000 eur na beznem uctu nekoho jineho. To je teprve ulet....ale my asi tusili duvod...

0/0
27.4.2012 22:56

lojzicekodvedle

Re: Kecy

takovych lidi je mraky,dluzi miliardy a porad funguji bez problemu.Cim vetsi dluh,tim lepe.;-D

0/0
27.4.2012 22:59

lojzicekodvedle

Re: Kecy

co je na tom divneho?ja mel na ucte beznem firemnim i soukromem vice a neresim to.jestli nekde dostanu 2nebo 3 procenta nema smysl resit jsou to drobne. Rv

0/0
27.4.2012 23:02

dimple

Re: Kecy

se podívej na příspěvek bim2 z dnešního rána;-D

0/0
28.4.2012 10:13

BukajAktobos

Re: Kecy

On na to má diplom z ekonomie. Viz jeho a moje diskuze o pár řádků niže ;-D

0/0
28.4.2012 10:24

BukajAktobos

Re: Kecy

Když člověk umí max dělat nekvalifikovanou práci ve škodovce, tak to na větší prachy nikdy nebude.

0/0
27.4.2012 22:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.