Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákazy v práci se už nenosí, teď je doba sledování

Pozor na to, co na internetu v kanceláři hledáte. To, co lidé dělají na pracovních počítačích, monitorují čtyři z pěti firem v Česku. O monitorování vás zaměstnavatel nemusí předem informovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agrippa (The Invincible)

Tohle me netrapi

V praci jsem vzdy surfovala na smártfounu :-P prikladny pracovnik co nemrHa casem na internetu :-P

0/0
8.6.2012 12:54

Ratan Bumerangovič

sledovani firem je naprosty nesmysl

je na ridicim pracovnikovi aby radne rozdeloval praci a kontroloval terminy plneni. Pak muze byt kazdemu jedno jesli v praci surfuju a dohanim praci vecer a nebo tim surfovanim to nestihnu dodelat a pak si nesu nasledky. Nejake monitorovani a buzerace kam kdo nesmi je naprosta blbost. Ja vzdycky po obede zhruba 20-30 minut si travim na internetu - noviny, maily, eshopy, muj sef o tom vi a nechava takto volny prostor i ostatnim. Radne ale kontroluje terminy a odevzdanou praci, takze nikdo s tim problem nema a kdo v praci maka tak tu pul hodinu denne mu zamestnavatel v pohode dopreje

0/0
5.6.2012 13:44

on7.

Bud se firme vyplatim

pak ji muze byt jedno, co delam, kdyz praci stihnu. Nebo ne a pak potahnu tak jak tak

0/0
5.6.2012 12:13

D.Brux

nízká kultura

pokud šmírování baví manažery víc, nežli vytváření takových pracovních podmínek, při nichž motivovaný zaměstnanec na virtuální požírače času celý den ani nevzpomene. Obávám se ale že v této zemi má fízlování hlubší tradici, nežli tvorba nových hodnot.

0/0
5.6.2012 10:41

akleen

Re: nízká kultura

Presne tak, fizlovani je spatna vizitka pro management.

+2/0
5.6.2012 11:16

masterplan

A co iDnes?

Čtení iDnes nepatří mezi časté příčiny zneužívání pracovního času? :-)

+1/0
5.6.2012 9:47

Si0 po 4. zákazu

Re: A co iDnes?

Nepatří. Z iDnes se přece dozvíte všechno potřebné pro svou práci.;-D

0/0
7.6.2012 8:35

chudejklukzvesnice

A proto si nosím počítač vlastní

:-)

0/0
4.6.2012 22:10

uran235

Re: A proto si nosím počítač vlastní

svarcak? :-)

0/0
4.6.2012 22:19

Draggo

Re: A proto si nosím počítač vlastní

ja si radsi firemni pocitac odnesl domu, vyjde to levnejc. :-P

0/0
4.6.2012 22:20

chudejklukzvesnice

Re: A proto si nosím počítač vlastní

Mně se právě s firemním tahat nechce, tak nosím vlastní. Peníze budou, my nebudem ....:-)

0/0
4.6.2012 23:28

zabili black_jacka, parchanti

Re: A proto si nosím počítač vlastní

a to si jako myslis, ze kdyz si pichnes svuj komp do firemni site, tak nedokazou monitorovat, co delas na siti?

0/0
4.6.2012 23:56

TrueRobos

Re: A proto si nosím počítač vlastní

No pokud máš i vlastní 3G modem, tak nebudou, fakt nebudou. Pokud nejsi dnešní, máš minimálně smartphone nebo tablet. Smartphone je lepší, to se lidem hůř zakazuje a datové tarify jsou od celkem přijatelných 200 Kč měsíčně.

0/0
5.6.2012 2:21

Agrippa (The Invincible)

Re: A proto si nosím počítač vlastní

resim to stejne

0/0
8.6.2012 12:54

Draggo

ono se rekne sledovani,

ale co kdyz si clovek rozjede TOR ? co se pak da vysledovat? :-P

0/0
4.6.2012 21:54

chudejklukzvesnice

Re: ono se rekne sledovani,

používání neautorizovaných SW třetích stran je taktéž zapovězené

0/0
4.6.2012 22:09

Draggo

Re: ono se rekne sledovani,

na nejakou proxy to ani neni treba. :-P

0/0
4.6.2012 22:17

zabili black_jacka, parchanti

Re: ono se rekne sledovani,

vsechno.... na prvnim firewallu pripadne jinem monitoringu....

0/0
4.6.2012 23:58

crook.crook

ja mam praci kde hlidam stroje

takze ten cass proste je. Kdyz se nic nekazi a mam vic casu pro sebe, je to vlastne dobre, protoze je vse zpravene a vse jede na sto procent. Cim vice casu mam, tim je ma prace lepe odvedena, pac se nemusi nic spravovat. Jak byse  to dalo resit u techto praci jinak, nevim. Ja proste v techto chvilich programuju, delam dokumenty, obcas brouzdam od uzitecneho k neuzitecnemu. ALe muj plat se vyrovna i pri jednom zpravovani, ktere trva treba jen 10 minut..Co vy na to??

0/0
4.6.2012 21:41

daffy.d

Re: ja mam praci kde hlidam stroje

Že by ses měl naučit česky.

+1/0
4.6.2012 22:20

Agrippa (The Invincible)

Re: ja mam praci kde hlidam stroje

;-DR^

0/0
8.6.2012 12:55

Stephane Margelle

Pokud firma ma pracovni misto

kde sedi clovek a jeho ukolem je delat 8h nejakou praci, ktera se da stihnout za 8h, tak na net zkratka nema cas. Pokud ten clovek visi na netu, jsou jen dve moznosti:

a) zamestnanec nema od zamestnavatele spravne spocitanou praci na 8h

b) zamestnanec je schopnejsi nez průmer, na ktereho je spocitana denni norma

Reseni:a)pridat zamestnanci praci, pokud je. Pokud neni, prijmout ho na kratsi uvazek. Pokud firme nezalezi na vynakladani financi na takove pracovni misto a zakazuje net, je to jen buzerace.

b)opet plati prvni cast boud a), ale s tim rozdilem, ze misto zkraceni/propusteni, nabidnout vyssi funkci, vic zodpovednosti atd.

0/0
4.6.2012 21:25

Jen se divím

Re: Pokud firma ma pracovni misto

Když je hodně práce, tak lidi tam jsou zdarma přesčas. Když je práce méně, tak dřív jít domů nesmí - firma je přece platí. Je to tak, nevadí, když zaměstnanec fakticky pracuje 6 hodin místo 8, vadí ovšem, když toto ví šéf a vedení firmy.Někdy to je o tom, že dotyčný jeden na výkon, na který nejde jet 8 hodin a tak to stihne dřív.

Nejlepší to je u řemeslníků, u kopáčů se ví, kolik má vykopat kubíků za směnu, u zedníků kolik za směnu vyzdí či omítne atd. Jenže řada šéfů práci nerozumí, takže se sledují vnější ukazatele. Open space, aby bylo stále vidět, co člověk celou dobu dělá. Pokud někdo je pomalý a pracuje 8 hodin, tak bude lepší pracovník než ten, kdo to stihne o 2 hodiny dřív.

Tady je jiná věc, tak jako ti zedníci či kopáči si udělají přestávky, protože non stop se nedá dělat 8 h a více denně, tak toto lidé v kanceláři nesmí. Přitom dle doporučení závodní lékařky by po 50 min měla být 10 min pauza, nekoukat do počítače, trochu se projít atd. To si lidi moc nedovolí, na chvíli

+2/0
4.6.2012 21:30

Jen se divím

Re: Pokud firma ma pracovni misto

koukat z okna, aby nebolely oči a záda. Normální je takové tempo, jak by dělal člověk bez dozoru. Tj. když dělá, tak vyšší tempo a mezi to zařadit přestávky. Cílem je výkon, ale cílem není být 8 hodin s jazykem vyplazeným na vestě. Dělat v určité pohodě, ne jako ten, kdo má za zády drába. Jenže firma si myslí, že se systémem drába za zády jde práce od ruky lépe. Lidi se naučí dělat tak, že sice 8 h koukají do monitoru, ale zvolní tempo. Stále pracují, ale více neudělají. Např. němečtí dělníci pracují bez přestávek, ale tempo mají takové, aby se neuhnali.

0/0
4.6.2012 21:33

Jen se divím

Je to lepší, pro firmy i lidi

Lidi mají dojem, že v práci mají svobodu. Jenže firma tu má zdokumentovanou veškerou internetovou aktivitu zaměstnanců. Pokud někdo odvádí práci, tak firmu nemusí zas tak zajímat, kolik času je někdo napojený na nějaké stránky. Když skončí zakázka, není nic snažšího než dotyčného pak propustit bez odstupného. Nabídne se na dohodu, kdo nebude chtít, tak se přitvrdí.

Přitom jsou stránky, kde můžu být napojený a neznamená to, že nepracuji. Např. pokud někdo poslouchá přes internet rádio nebo hudbu, tak lze mít zvuk do slucháte a přitom normálně pracovat. Stejně jako když někdo poslouchá z MP3 přístroje mimo počítač. Jenže kvůli špízování je lepší si radši na poslech přinést něco mimo firemní počítač.

Se sledováním je třeba počítat. Neměl jsem nikdy problém se v práci na internet podívat, ale vždy jsem počítal s tím, že vše se sleduje, jaké stránky, kolik času atd.

0/0
4.6.2012 21:17

vlastimil1974

Oni jsou ještě

dnes někde lidi,kteří mají čas surfovat na internetu? Dělám manuální práci,každý den se zastavím maximálně na čtvrt hodiny.

0/0
4.6.2012 19:46

Milunas

Re: Oni jsou ještě

A co kuřáci? Co dvacet minut odchod na čouda, když je potřebujete, furt na cigáru. To je taky dobře profŕcaná pracovní doba.

+6/0
4.6.2012 20:44

Moon22

To je zase polemika.

kolik z vás má tolik času, aby brouzdalo na netu ? je to vidět třeba na FB, Rande apod., kdy klesá návštěvnost po 16 hodině. Já bych vyhodila každého, kdo courá, kde nemá. Představa státních úředníků, co si dopisují pítchovinky na netu mě děsí.A pak pláčí a protestují proti výpovědím. Chcete prachy ? Jo, dám vám je. Ale musíte makat Ne se onanovat na netu.

0/0
4.6.2012 19:43

antimultivitamin

Re: To je zase polemika.

Pokud má zaměstnanec čas na brouzdání je to chyba jeho nadřízených a neděje se to zdaleka jenom ve státní správě.

0/0
4.6.2012 21:03

Stephane Margelle

Re: To je zase polemika.

Vzdy jsem pracoval mimo statni spravu u soukromych firem a na net jsem mel a mam vzdy cas. Naopak mi neprijde, ze by pani na poste nebo na dopravce, kde ji pred okynkem stepuje nepretrzite fronta ldii, mela cas na surfovani...

0/0
4.6.2012 21:14

KOLDAK

Tak "odposlechy ničí demokracii"

a šmírování ne?

0/0
4.6.2012 19:25

ODSCSSD7

no ono se nenosi ani to sledovani...

nosi se "kdyz zvladnes rychle a kvalitne svou praci, treba se divej na filmy" akorat v CR jsme porad 20let pozadu..

+1/0
4.6.2012 17:11

Alowen

Re: no ono se nenosi ani to sledovani...

a nebylo by lepší, když si dodělám svou práci a jiná na obzoru není (třeba v horizontu půl hodiny), moct se zvednout a jít domů? (teď myslím dřív třeba o hodinu, dvě)

0/0
4.6.2012 17:21

ODSCSSD7

Re: no ono se nenosi ani to sledovani...

bylo... taky jsem to tak mel u jedne prace..

0/0
4.6.2012 17:23

Peťulák2

Re: no ono se nenosi ani to sledovani...

Bylo, ale nikdy nevíš, kdy přijde další práce. Třeba za hodinu a z těch dvou tak musíš ještě jednu makat. Pokud zaměstnavatel nechce, abys tam seděl tak dlouho, než to doděláš.

0/0
4.6.2012 17:52

Alowen

Re: no ono se nenosi ani to sledovani...

to máte pravdu. Vždy záleží na té práci. Jsou věci, které do druhého dne nepočkají, ale většina počká

0/0
4.6.2012 18:19

Jerry7650

V dnešní době nemá smysl sledovat

chytrý mobil stojí 2000Kč, internet do něj 150Kč... A na facebook, chat i email se dostane každý. A pak už je otázkou, zda není lepší, aby někdo napsal na chatu něco za pár sekund nebo to minutu klikal na miniklávesnici.

Zaměstnavatel musí řešit plnění úkolů + odměnovat za vykonananou práci. Pokud je někdo šikovný, není důvod aby 2-3hodiny denně prosurfoval. Prostě tak funguje.

0/0
4.6.2012 17:10

Peťulák2

Re: V dnešní době nemá smysl sledovat

Naopak. Pokud je někdo šikovný, může klidně ty 2 - 3 hodiny prosurfovat.

+2/0
4.6.2012 17:53

Sleva na kremaci

Taky podeziram firmu, ze nas sleduje

Casto se mi stava, ze se nemuzu dostat na Aukro.cz, pritom ze zacatku, tj pred rokem zadny problem. Ted ty vypise neco jak ze to neexistuje, nepovedlo se nacist atd. Pritom pres mobil to jde naprosto v pohode.

Kdyz budu delat naprosto vsechno pres mobil, jak me budou sledovat dal?

0/0
4.6.2012 15:55

lokutus

Re: Taky podeziram firmu, ze nas sleduje

No, jednoho dne k vám zezadu přijde potichu váš nadřízený a zeptá se: "Co tu děláš?"

Vy začnete něco zmateně plácat, on opáčí: "Už máš hotovo XY, že sleduješ aukce?"

Pak budete ještě zuřivěji plácat nesmysly, načež se dozvíte, že toto je poslední varování, příště už to bude rovnou vyhazov. Nu a od té doby si na mobil ani nevzpomenete, to mi věřte. ;-)

0/0
4.6.2012 16:52

Alowen

Re: Taky podeziram firmu, ze nas sleduje

Nejlepší je, když sleduju něco na netu a jde kolemšéf. Většinou je v klidu, protože nás zná, ale občas se na něco zeptá ;-D. Já teda nedělám mimopracovní věci, aniž bych měla hotovo nebo to nejdůležitější rozpracované, takže odpovědět umím, jen reakce je poněkud pomalá ;-D

0/0
4.6.2012 17:05

Sleva na kremaci

Re: Taky podeziram firmu, ze nas sleduje

No muj nadrizeny sedi presne oproti me a obcas se z prava prisype a uz jsme kvuli tomu vlastne pokec meli, ale uz jsme si to ujasnili. Vedouci sam rikal, ze radsi ani nechodi na Blesk.cz, pac se sam taky boji, heh.

0/0
4.6.2012 17:14

trophop

Dřív

počítač nebyl a taky se žilo! A to klidněji!

+1/0
4.6.2012 14:42

lokutus

Re: Dřív

Souhlas. Když vidím, co a jak se dnes dělá, srovnám to s tím, co a jak se dělalo před dvaceti lety, získávám utkvělý pocit, že počítače máme jen proto, abychom si mohli komplikovat práci. Takový ten syndrom přetechnizované společnosti. Dokonce to kdosi nedávno nazval digitální rokoko - máme utkvělou potřebu cpát různé elektronické serepetičky naprosto do všeho.

0/0
4.6.2012 16:55

kotja

Re: Dřív

Dřív taky nebyla kanalizace a taky se žilo! A to smradlavěji!

+1/0
4.6.2012 21:01

bramborovej lupínek

tady jsou zas samy experti na metodu cukru a bice

clovek, kterej chce makat, proste makat bude, a ten kterej nechce, tak se i bez celyho slavnyho internetu k praci nedokope...elegantni priklad z BYVALEHO zamestnani...zamestnavatel nebyl schopnej zaridit pracovni podminky, takze clovek byl treba pul pracovni doby bez prace, ale behem tech ctyr hodin se nesmel vzit do rukou ani mobil...to byl jeho priklad "motivace" zamestnancu...kdyz nemam autoritu svym poctivym pristupem, vydobiji si ji zakazy a jinymi nesmysly...v nynejsi praci mame free wifi hotspot a lide pracuji, jak maji, a neni s nikym sebemensi problem...

+3/0
4.6.2012 14:21

Chytry.Levicak

proč furt idnes.cz píšou o kancelářských pracích

proto,že u dělnických se člověk na compl vůbec nedostane?

+1/0
4.6.2012 13:54

Přezdívka1

Re: proč furt idnes.cz píšou o kancelářských pracích

Tak ten delnas asi idnes necte, ne?

0/0
4.6.2012 15:27

Chytry.Levicak

Re: proč furt idnes.cz píšou o kancelářských pracích

pracoval jsem jako dělník a četl jsem(čtu i nadále)idnes.cz lidovky.cz aktualne.cz novinky.cz

+1/0
4.6.2012 15:44

chacharostravsky

Re: proč furt idnes.cz píšou o kancelářských pracích

a nač bys ten počítač asi měl? Na soukromou korespondenci? ;-D

0/0
4.6.2012 16:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.