Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Už nechcete podnikat? Živnost nerušte, vyplatí se ji přerušit

Živíte-li se jako živnostník, neznamenáte to, že jím musíte zůstat "na věky". Pokud se vám v podnikání nedaří nebo se třeba rozhodnete pracovat naplno jako zaměstnanec, není nutné živnost ukončit, můžete ji pouze na libovolně dlouhou dobu přerušit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

Chytry.Levicak

8. 6. 2012 16:18
proboha

vždyt toje známá věc. to ani nestojí za článek

0 0
možnosti
MP

MM_Martin

7. 6. 2012 22:38
Přerušení činnosti a plátce DPH, díra v zákonech !!!!!!!!!!!

Přesně v souladu s článkem jsem přerušil podnikatelskou činnost. Ale vzhledem k tomu, že jsem byl plátce DPH nutí mě finanční úřad, který moc dobře ví, že v daném období nesmím fakturovat na své OSVČ žádné peníze a tudíž nemohu mít ani příjmy ani výdaje, abych mu kvartálně vykazoval daň z přidané hodnoty. Ptal jsem se na to několikrát, ale prý nelze přerušit být plátce DPH a ani nefunguje to, že po dobu přerušení činnosti, že automaticky nemusím vykazovat DPH. Myslel jsem, že být plátce DPH je navázáno na mou živnostenskou činnosti OSVČ a tudíž pozbývá významu ve chvíli, kdy ukončím či přeruším svoji živnostenskou činnost, ale evidentně to tak není !!!!!!!!! Jestli pak zákonodárci neudělali někde chybu. Takto musím i když mám pozastavenou činnost každý kvartál na finanční úřad s vyplněným dokladem o předané hodnotě :-(

0 0
možnosti
TP

Igor1

8. 6. 2012 11:57
Re: Přerušení činnosti a plátce DPH, díra v zákonech !!!!!!!!!!!

Samozřejmě, protože DPH nezná žádné pojmy jako je podnikání nebo dokonce živnost, Zná jen ekonomickou činnost a ta nemá s přerušenou živností nic společného. Kdybyste např. byl vedle svého podnikání ještě restaurátor, jste dál aktivním plátcem i když vaše živnost (třeba kominictví) je přerušena. O takových věcech jako je pronájem nebytových prostor ani nemluvě.

0 0
možnosti
OK

Achille Volfoni

7. 6. 2012 15:09
tak to se týká spíše pojišťováků ne?

0 0
možnosti
IK

i-vet

8. 6. 2012 8:16
Re: tak to se týká spíše pojišťováků ne?

a proč ne zedníků?;-)

0 0
možnosti
JS

sikec

7. 6. 2012 12:59
Zdravotni pojisteni u zivnosti vedlejsi pri zamestnani

Clanek pise ze se sice nemusi platit zalohy na zdravotni pojisteni u vedlejsi zivnosti, ale uz se nezminuje ze se musi podat tzv prehled a z neho vam vyjde po odecteni vydaju od prijmu a naslednym vypoctem doplatek na zdravotnim pojisteni z vedlejsi cinnosti.

0 0
možnosti
IK

i-vet

8. 6. 2012 8:22
Re: Zdravotni pojisteni u zivnosti vedlejsi pri zamestnani

tak to je snad samodřejmý, když stále podnikáte...

0 0
možnosti
JN

BezPrace.info

7. 6. 2012 12:48
V UK Živnostenské úřady vůbec nemají. PROČ u nás máme?

Představte si, že by u nás takové úřady vůbec neexistovaly a kdo by chtěl podnikat, tak by podnikal a jen platil daně a SP/ZP. Co by se stalo, kdyby se ta banda nepotřebných úředníků vyhodila, zrušila celá nepotřebná agenda, prostory takových úřadů v celém státě využily trochu hospodárněji?

-

Byl by nějaký problém? Nebo opravdu potřebuje někdo úředníka k tomu, aby mu vystavil nějaký papír, aby musel nějakou živnost obnovovat / zastavovat. Čekat na potvrzení obnovení živnosti na úředním papíře, s podpisem vedoucího odboru, zaslaného do vlastních rukou? 8-o

2 0
možnosti
MI

Martinigue

7. 6. 2012 12:54
Re: V UK Živnostenské úřady vůbec nemají. PROČ u nás máme?

Jo, tak to řekni nahlas, a za pár dnů máš v ulicích bandu řvoucích flákačů ze všech možných podobných oborů, kteří se ti budou snažit zabránit v tom aby sis vydělal, když už nejdeš s nimi... Čili tzv. sociální spravedlnost po evropsku ...

0 0
možnosti
AN

artN

7. 6. 2012 8:30
FU

A co finanční úřad tam taky nemusím nic hlásit a můžu hned přestat platit zálohy na daň z příjmu a přestat platit DPH hned nebo až po podání posledního přiznání ? Vypadá to, že podle vás stačí nahlásit změnu ZP a OSSZ a dál všechno hodit za hlavu a být v poho a cool.

0 0
možnosti
JN

roedor

7. 6. 2012 9:28
Re: FU

DPH se ovšem po nahlášení nezruší automaticky, musí se o to požádat.

0 0
možnosti
KV

KarelV

7. 6. 2012 8:24
Co je to zase za PASKVIL?

Jak může někdo předem vědět, dokdy bude chtít (potřebovat) přerušit svou živnost? ... Je moc hezké, že ji můžete přerušit na jak dlouho chcete, ale povinně předem hlásit, kdy ji zase začnu provozovat, je přece HOVADINA!

Vždyť nevíme ani, co bude za týden, natož co bude za pár LET !!! ;-€

0 0
možnosti
EK

fitzie

7. 6. 2012 8:56
Re: Co je to zase za PASKVIL?

dokdy tam hlásit nemusíte. myslím si, že dřív to "přerušení" expirovalo automaticky po dvou letech a živnost sama "naskočila", což dělalo docela neplechu. jak je to teď, to nevím.

0 0
možnosti
KM

kleo

7. 6. 2012 6:58
poradíte?

do 7.5. 2012 jsem pracoval jako zaměstnanec, pak celý zbytek května jako OSVČ, teď jsem od 1.6. zase zaměstnanec...musím za květen zaplatit soc. a zdrav. pojištění, když jsem byl do 7 zaměstnán? Dík

0 0
možnosti
JM

Jana11

7. 6. 2012 8:14
Re: poradíte?

Ano, pokud jste vlastnil papír zvaný "živnostenský list" - taky jsem si naivně myslela, že když jsem byla do 26. v měsíci zaměstnaná, nemusím. Omyl. I kdybyste byl zaměstnanec do 29.5. a přitom měl aktivní ŽL, tak za ty dva dny května zaplatíte plnou taxu soc. a zdrav. pojištění.

Zajímalo by mě, jak to je při tom přerušení - zda kdybych to v půli měsíce přerušila, tak je to taky započítáno.

0 0
možnosti
Z0DND

znám 012 dívku, nemá dukáty

7. 6. 2012 5:53
bože, to je blábol

1. "V případě zdravotní pojišťovny na to máte osm dnů od přerušení živnosti."

2. "Správu sociálního zabezpečení o přerušení živnosti musíte informovat nejpozději do osmého dne následujícího kalendářního měsíce"

3. "Oznámit přerušení provozování živnosti nemůžete zpětně. Živnostenský zákon totiž výslovně ukládá podnikateli povinnost oznámit přerušení živnosti předem."

.

Paní redaktorko, děkuji, je to zcela jasné. Oznámit se musí předem, a to do osmi dnů po.

1 0
možnosti
EK

fitzie

7. 6. 2012 6:45
Re: bože, to je blábol

nechápu,co myslí tím "nemusíte to hlásit na živnostenský úřad.

není to právě živnostenský úřad, kdo živnost "přeruší", t.j. zanese tuto skutečnost do rejstříku (a oznámí to i OSSZ a pojištovně, když je o to požádáte, popř. vám dá jasné a stručné instrukce, jak a do kdy to udělat)?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta

25. dubna 2024

Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...