Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reality test spořicích účtů, po půl roce je už rozdíl přes tisíc korun

Květen nebyl nijak výjimečný, nicméně na konci žebříčku spořicích účtů si banky vyměnily své pozice. Průběžný test výnosnosti už šestý měsíc propočítává web Bankovní poplatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trestáncenzoremzakritikuRoka

poznámka pro redakci

1) sloupec "počáteční vklad" navrhuji přejmenovat  na "stav k 31.5." (datum dle aktuálně porovnávaného měsíce.

2) popř.ten sloupec "stav k DD.MM", dodat a do sloupce "počáteční vklad", vyplnit částku 100.000,- . Poté mě to přijde více srozumitelné.

0/0
14.6.2012 12:54

xnedd05

investiční zlato

Kupte si investiční zlato, schovejte v bance nebo pod polštářem a nikdo vás nebude věčně buzerovat, strhávat vám peníze za vedení účtu a daně z úroku, který je tak malý, že to ani nemá smysl danit. nemá cenu se přetahovat o desetinky procenta, když je stejně inflace o mnoho vyšší než úrok na spořícim účtu. Ať žije EU EU

0/0
14.6.2012 7:23

jezdci apokalypsy

Re: investiční zlato

Modrý investiční soudruhu, představ si, že když si kupuješ investiční "zlato", žádné zlato nevlastníš, ale jen certifikáty, že máš zlato. 

Navíc neseš riziko, že zlatá bublina praskne a ty přijdeš o desítky procent své investivce.

+1/0
14.6.2012 7:37

modrygargamel

Re: investiční zlato

to já třeba bych do zlata na burze vůbec nešel, právě kvůli tomu, že nic nevlastním - je čísla na účtu

nakupuju investiční hmotné zlato a toho, že nějaká bublina praskne se opravdu nebojím, v tomto případě se nejedná o akcie facebooku, bank apod., ale o stovky let prověřenou investici, o které ví každý, že něco znamená, jen se podívejte na nazevy výrobků Tchibo GOLG...

doporučuju nákup u http://www.investicni-zlato-praha.cz/ 8-o

0/0
14.6.2012 7:57

jezdci apokalypsy

Re: investiční zlato

Spíš bych ti doporučoval přemýšlet.

1. Investice do nemovitostí byla také léty prověřená investice, a dnes ceny nemovitostí klesly o desítky procent. Jen hlupák si může myslet, že tohle nepotká zlato.

2. Tvému odkazu na nákup investičního zlata se směju, až se za břicho popadám. Určitě si budu kupovat zlato od fyzické podnikající osoby, která má v živnostenském rejstříku zapsáno Zastavárenská činnost a maloobchod s použitým zbožím + přerušené podnikání od 19.03.2012

do 30.04.2012.

+1/0
14.6.2012 8:05

krysák123

Re: investiční zlato

Já osobně, kdybych si chtěl koupit zlato, tak dám přednost fyzické osobě před s.r.o. a a.s.. Fyzická osoba plně nese odpovědnost za své jednání. Narozdíl od firmy, která vybere peníze, pak zmizí a nikdo už jí nikdy neuvidí. Fyzickou osobu hned zavřou a exekutor majetek pěkně zabaví. ;-D

0/0
14.6.2012 8:23

jezdci apokalypsy

Re: investiční zlato

Pokud má fyzická osoba nějaký majetek a nezdejchne se, tak určitě.

+1/0
14.6.2012 8:25

josefbad

Re: investiční zlato

prumerna mezirocni inflace za 2011 byla 1.9 %. Myslim, ze byly ucty, kde se dalo vydelat vice.

+1/0
14.6.2012 10:34

MartinLala

Re: investiční zlato

No jo, poté co snížili rating USA letělo zlato nahotu a všichni o něm mluvili, že je to tutová investice, na začátku září 2011 byla trojská unce za 1895 USD a kde je zlato teď? Za 1600 USD. Opravdu super investice pro ty, co se nechyli nachytat.

0/0
21.6.2012 16:29

Petr Vok z Rozmberka

mBank hujeři

Kde jsou mBank hujeři? No tááák, vylezte!

0/0
14.6.2012 6:39

Alowen

Re: mBank hujeři

Mbank je na spoření úplně k ničemu, ale jako běžný účet je dobrá

0/0
14.6.2012 7:51

trestáncenzoremzakritikuRoka

Re: mBank hujeři

já chválím Mbank za běžný účet - žádné poplatky  ...

za spořící účty bych MBank opravdu nechválil :-)

0/0
14.6.2012 12:56

trilip

airbank versus zuno

Obe nabizeji 2,5% - jak mezi nimi vznika rozdil? Zuno nema poplatky za vedeni uctu... airbank ma - pokud nejsou absurdni - jak to je??

0/0
14.6.2012 0:10

jezdci apokalypsy

Re: airbank versus zuno

že když si ze svého ZUNO spoření stáhneš peníze v tom konkrétním měsíci se ti účet úročí 2%.

0/0
14.6.2012 7:39

petr.brno

Re: airbank versus zuno

to není pravda

0/0
18.6.2012 18:09

Alowen

Re: airbank versus zuno

V rámci tohoto průzkumu je v Zuno založen účet za 2% a navíc je tam 130 000, takže proto z toho vychází tak špatně.

Kdyby se ta částka rozdělila na dva účty, tak Zuno nyní už vede

0/0
14.6.2012 7:56

trilip

Re: airbank versus zuno

Takze se da chapat, ze test neni zrovna objektivni, protoze nevyuziva moznosti tech kterych bank s peci radneho hospodare - ktery by uzival prostredky co mozna nejefektivneji?

0/0
14.6.2012 8:06

Alowen

Re: airbank versus zuno

přesně tak. Já to tvrdím od začátku. Já sama mám spořící účet u Zuno a opravdu by mě nenapadlo tam za stávajících podmínek mít víc jak 120 000 (schválně píšu 120 kvůli určité rezervě).

Pokud by to měl být opravdu reálný test, který něco přinese, líbilo by sem i, kdyby u toho byly i nějaké typy... Třeba právě např. "U Zuno banky je výhodnější jakoukoli částku nad 127000 rozdělit na dva účty, ptoyože se výnos nedaní" nebo "U Mbank je výhodné platit kartou, protože při určité dosažené částce máte vyšší úrok na EmaxPlus".

Thoel mi přijde dost tupý

0/0
14.6.2012 8:11

trilip

Re: airbank versus zuno

Ja mam u zuna 9 sporeni - kazde po 127 000, a vzdy jednou za tyden poprevadim uroky na bezny a dam si dobry obed :)

Ten clanek me trosku vydesil, ze by existovala, za predpokladu zachovani jistoty pojisteneho bankovniho uctu, efektivnejsi moznost jak s penezma nalozit a ja o tom nevedel... desive

Drive jsem vyuzival sporeni u mBank, ale jejich system se stal tak slozitym, ze jsem radeji sahl po jine bance

0/0
14.6.2012 8:19

Alowen

Re: airbank versus zuno

když máte tolik peněz, není škoda to mít na spořícím účtě? (neznám finanční trh, ale jsou jiné, pravda dlouhodobější, lepší způsoby zhodnocování)

0/0
14.6.2012 8:22

trilip

Re: airbank versus zuno

Cim vic penez clovek ma, a cim obtizneji k nim prisel, tim vice se o ne nepodlozene boji. Az vydelam jeste o neco vice, tak koupim dalsi byt.

Nenapada me zadne lepsi zarucene zhodnoceni.

0/0
14.6.2012 8:30

Alowen

Re: airbank versus zuno

tak si to aspoň můžete dát na těch 2,5% u Zuno. Stejně na ty peníze určitě nesaháte a vyděláte tím ještě o nějakou kačku víc ;-) Jinak Vaší argumentaci rozumím a přeju ať jde šetření dobře. Mě se to tak nedaří

0/0
14.6.2012 8:43

trilip

Re: airbank versus zuno

To je pravda - ale me se strasne libi ten jejich objev se zaokrouhlovanim dane. Chci to podporovat.

0/0
14.6.2012 8:45

Alowen

Re: airbank versus zuno

R^ mě se to taky líbí, proto tam ten účet mám

0/0
14.6.2012 8:48

Ticino12

Airbank uz nevede

...zacala chrapat... momentalne jsou na tom nejlip kampelicky - treba Moravsky Penezni Ustav (ten se do roku ma stat bankou) a Axa, ktera da do konce roku 2.8% (ovsem jejich prihlasovani je opravdu jen pro otrle)

+1/0
13.6.2012 15:01

-Chilli-

Re: Airbank uz nevede

jenže AXA je belgická entita a tak její vklady jsou pojištěny v Belgii. Pro mě je to důvod 0,3% obětovat ač mám oba spořící účty.

0/0
13.6.2012 15:04

eR99

Re: Airbank uz nevede

Dobrý den,

o jaký problém s přihlašováním se konkrétně jedná? Internetové bankovnictví má nějaké "mouchy"?

0/0
13.6.2012 17:38

Jookynek

Re: Airbank uz nevede

IB u Axy mi prijde bohuzel jako jedna velka tradegie. To, ze se u prihlasovani vyplnujou 4 udaje (a prijde mi, ze ikdyz je dam napoprve dobre, tak se prihlaseni ne vzdy povede) mi prijde jeste jako detail, ale zadavani plateb a celkova prehlednost IB je proste tragicka... Mam ucet jeste u CSOB a AirBank a IB u AxaBank je rozhodne nejhorsi.

+5/0
13.6.2012 18:00

tommy008

Re: Airbank uz nevede

pouzivejte treba KeePassX ci neco podobneho, necitlive udaje za me predvyplni a ja doplnim jen heslo a ten jejich kod

0/0
13.6.2012 23:26

Rostislav Kocman

Re: Airbank uz nevede

Dobrý den,

Air Bank vám garantuje, že úrok bude vždy mezi třemi nejvyššími srovnatelnými spořicími účty (bez výpovědní lhůty, bez minimální zůstatku, s dostupností po celé ČR - tzn. buď širokou pobočkovou sítí nebo založení po internetu). To plníme - smyslem TOP3 garance není mít vždy nejvyšší úrok, ale z dlouhodobé pohledu zajistit, že se peníze dobře zhodnocují.

Rostislav Kocman, tiskový mluvčí Air Bank

0/0
14.6.2012 17:08

mi_golem

Z tohoto přehledu

vítězí AIR BANK.  Když si však budete zakládat účet, tak na první stránce je vynucený souhlas s tím, že AIR BANK bude nakládat(kšeftovat) podle svého uvážení s Vašimi osobními daty pod dobu až 10 let.  To není moc fér. O nebezpečnosti takového chování banky ani nemluvě.!

+2/0
13.6.2012 13:55

Geralt.of.Rivia

Re: Z tohoto přehledu

Zakládal jsem si u Air Bank účet a souhlas s poskytnutím mých osobních údajů na jakékoli marketingové účely Banky či třetí strany jsem bez problémů hned po založení účtu odvolal.

0/0
13.6.2012 14:25

Heisenberg

Re: Z tohoto přehledu

Doporučuju pročíst si zákony a pak teprve psát. Banka musí s Vašimi u některých transakcí nakládat deset let, protože ze zákona se některé věci musí deset let archivovat (třeba i taková hloupost jako smlouva o povinném ručení v případě pojišťoven).

Dále můžete odvolat svůj souhlas s nakládáním s osobními údaji (písemně), takže je správce musí odstranit. To se dá využít například v případě záznamu v negativnívh klientských registrech.

prostudujte zákon č. 101/2000 SB.

0/0
13.6.2012 14:26

Rostislav Kocman

Re: Z tohoto přehledu

Dobrý den,

souhlas s marketingovým využitím osobních údajů můžete v Air Bank odvolat i elektronicky přes zprávu v internetovém bankovnictví, po telefonu a samozřejmě i písemně. Seznam všech firem, které dostanou dílčí údaje, jsou na webu (je to třeba vydavatel karet - bez údajů ji nemůže vydat, tiskárna - bez údajů nevytiskne výpis apod.). Všechno jsou to firmy, které pro nás dělají činnosti, které sami neděláme a vždy dostanou jen ty údaje, které k tomu potřebují.

Archivování údajů po dobu 10 let od ukončení smlouvy nám (stejně jako každé bance v ČR) ukládá zákon 253/2008 v §16.

Rostislav Kocman, tiskový mluvčí Air Bank.

+3/0
13.6.2012 16:25

freedy

A kde je zdroj?

V dnešní novinařině se evidentně něco jako odkazování na zdroj nenosí. Smutné. Rv

Asi bych měl být spokojen, že autorka alespoň uvedla název serveru ze kterého čerpala.

0/0
13.6.2012 13:24

Alowen

Re: A kde je zdroj?

chce to číst:

Průběžný test výnosnosti už šestý měsíc propočítává web Bankovní poplatky

+1/0
13.6.2012 15:04

kipu

No a?

Ve finále vzhledem k tvorbě peněz pomocí zadlužování vlády všechny spořící účty prodělaly. I oficiální inflace je vyšší (a v té vůbec nebyly a nejsou ceny nemovitostí) a od výnosů spořících účtů je potřeba odečíst daň.

Takže jeden velký prodělek pro věřitele a to od roku 1989 a tento systém tady bude dál.

0/0
13.6.2012 11:50

BukajAktobos

Re: No a?

A co tím chtěl básník říci? Vy patříte do té skupinky jednodušších lidí, co všude řvou jak jim peníze na tom či onom spořícím/investičním produktu stejně sežere inflace a tak je pro jistotu necháte ležet na běžném pčtu s úrokem 0,01%.

Tam vám ty prachy rozhodně nic nesežere. Je vidět, že vám to pálí jako hrom...

+8/0
13.6.2012 12:17

tdvorak

Re: No a?

Zato vy máte zřejmě křišťálovou kouli, že o předřečníkovi víte tolik informací :-) Třeba jen chtěl poukázat na to, že spořící účet není nejlepší forma zhodnocování peněz.

+1/0
13.6.2012 18:05

BukajAktobos

Re: No a?

Jelikož příspěvek podobného stylu jako podal onen kolega výše se tu objevuje v každém, a to doslova každém článku o nějakém finančním produktu, tak máte pravdu - mám dobré informace. Jsem zkrátka úžasný není-liž pravda? ;-D

Ad vaše poznámka - kdo mluví o nejlepší formě? Článek je o testování spořících účtů. Máte pravdu, spořák není nejlepší forma pro zhodnocení peněz. Ale je dobrou variantou jak jim hodnotu udržet. A jelikož každý by měl mít větší či menší vysoce likvidní finanční rezervu pro nenadálé situace, je celkem logické, že tyto peníze bude dotyčný držet na spořícím účtu, který je pro danou činnost nejlepším řešením. :-)

0/0
13.6.2012 21:18

tdvorak

Re: No a?

Ale jo, souhlasím s Váma (v tom o spořících účtech), jen mě vždycky vyprovokuje ke komentáři někdo, kdo na základě jedné věty v diskuzi dovede odhadnout celou osobnost diskutujícího :-P

0/0
13.6.2012 21:23

BukajAktobos

Re: No a?

jak říkám, tito exoti se objevují v úplně každé diskuzi o nějakém spořícím/investičním produktu. Stejně tak si přece NEBUDOU nic spořit na penzi protože:

a) nic od státu nedostanou (důchody se zruší)

b) peníze by jim sežrala inflace

c) vrátí se Astar Šeran (vypukne jaderná válka, budeme se jít nazvájem apod. apokalypsy)

Nejsem expert na lidskou psychiku, ale nejsem si tak úplně jist, co tedy v budoucnu takovíto lidé chtějí především na základě bodu a) a bodu b) dělat... :-/

0/0
13.6.2012 22:38

GeorgeXL

Re: No a?

Aštar Šeran ;-D Vtipné. Vidím, že máte široký záběr, pane Jakube Sobotka (BukajAktobos). Taky nemám rád exoty, kteří si myslí, že rozumí všemu. A naopak si vážím těch rozumných, co mají žaludek číst tady ty bludy. Je to fakt síla kolik lidí má plnou hubu keců.

   Na finance se dívám s pomocí komplexního finančního poradenství AWD ČR. Takže jste to vysvětlil (aspoň těm chápavým). Diverzifikovat = rozložit. Využít státní podporu u penzijka, inflaci překonávat kombinovaně= spořící účet + pravidelně investovat malé částky, ale dlouhou dobu.

    Rozhodně se nechci pouštět do školení národa :-) Ale doporučuji: finanční strategii upravit za pomoci odborníků, kteří tomu rozumí. Mám svého poradce z AWD ;-)

0/0
14.6.2012 0:33

kipu

Re: No a?

No nevím, momentálně mám peníze na spořícím účtu za 2.5% a převedu je na 2.8%. Vše jsem vysypal z různých stavebek a penzijních fondů, protože tomuto (monetárnímu a politickému) systému prostě nevěřím. Časem koupím nějakou nemovitost.

0/0
18.6.2012 21:24

Alowen

Re: No a?

ten výnos, který je tam psaný, je po odečtení daně

+1/0
13.6.2012 15:07





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.