Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte zbytečné porady, vypněte poštu. Časožrouti nebudou mít šanci

V práci sedíte celý den a na konci pracovní doby zjistíte, že jste prakticky nic neudělali. Jak je to možné, říkáte si. Na vině jsou takzvaní žrouti času, kteří nás během dne dokážou spolehlivě odlákat od práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mukr

Na takove nove myslenky nejsem pripraven.

;-D

0/0
16.6.2012 23:43

Vytržená mandle

GTD (Get Things Done)

Najděte si, hodně zdaru.

0/0
15.6.2012 23:06

petronias1

No jo

1. Časový harmonogram si ze zásady nedělám, jelikož jeho tvorba žere čas. Jsem chaotik. Stanovuji si jako cíle bezpodmínečné pro daný den.

2. emaily řeším okamžitě - to je zkrátka moje úchylka.

3. Mám pravidlo, že je pořád lepší být zván na "zbytečné" porady (to jsou skoro všechny, vše jde řešit emailem nebo tele/videokonferencí), než nebýt zván nikam.

4. Pokud se daná práce (často vyplňování šílených tabulek, různé reportingy, atd.), jeví jako pytlovina, tak to odkládám na co nejpozději. Se mi to často vyplatilo - se mezitím zjistí, že je potřeba vyplnit úplně jinou tabulku, a nebo ji kvůli nenadálému vývoji není třeba vyplňovat vůbec (tj.potenciálně zbytečná práce).

5-6-7. Ano, ukládám data chaoticky. Ale až na výjimky vždy najdu, co je třeba - je to jen otázka času... Zásada je nic nemazat. A ano, na stole mám bordel, všechno bez ladu štosuji. Občas se zjeví nějaký brigádník, a zakládání papírů, smluv a ostatního balastu podle ev. čísel do složek a šanonů, je pro něj ideální práce.

+1/0
15.6.2012 22:11

lion62

Ad bod 7

K bodu č. 7 - Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos ... ;-)

0/0
15.6.2012 21:37

verkas

Re: Ad bod 7

A uklízením se věci akorát zašantročí....

+1/0
16.6.2012 10:23

x-Goofy-x

A hlavně

8. A hlavně přestaňte sjížděť idnes každou půlhodinu :-)

+3/0
15.6.2012 18:52

El Chupa-Nibre

Re: A hlavně

Hmm, když mám svůj den a opravdu se mi nechce nic dělat, tak sjíždím iDnes každých 5 minut ;-D Občas bych nejradši sám sebe na hodinu vyhodil, ještě že nemám žádného šéfa ;-D

+2/0
15.6.2012 21:01

xtron2

normy / standardy nefungují

Tohle jsou obecné rady těch, kteří v životě nikdy nepracovali pořádně. Mail musím kontrolovat - nevím jak pro pisatele, ale pro mě je každý klient stejně důležitý a netuším, zda zrovna nepotřebuje něco express....takhle bych mohl pokračovat ke všem bodům ... je to obecný blábol o ničem.

0/0
15.6.2012 16:44

TVK

Re: normy / standardy nefungují

Pokud klient potřebuje něco expres, tak k e-mailu ještě zavolá nebo jen rovnou zavolá.

0/0
15.6.2012 17:05

pettyo

S bodem 7....

...nesouhlasím. Je prokázáno, že bordelář se orientuje v binci na stole min. stejně dobře nebo lépe. Nejhorší je něco uklidit a nevědět kam. To dělá manželka a když se jí zeptám kam to uklidila tak nikdy neví. hlavně že to je uklizené.

+1/0
15.6.2012 16:15

El Chupa-Nibre

Re: S bodem 7....

Jo, jo, vynucené uklízení býval u nás doma častý zdroj konfliktů ;-D

0/0
15.6.2012 21:02

Chytry.Levicak

to jde vidět

jak se lidi v kanclech nudí

+1/0
15.6.2012 15:59

El Chupa-Nibre

Re: to jde vidět

To víte, každý nemůže chodit na šichtu ke stroji - někdo to taky musí řídit, organizovat, plánovat a především pak musí být někdo, kdo těm dělňošům sežene práci, tj. prodá výrobní kapacitu zákazníkům. A to právě dělají ty kancelářské krysy.;-D

0/0
15.6.2012 23:06

Chytry.Levicak

Re: to jde vidět

moc to zjednodušujete

0/0
15.6.2012 23:52

antimultivitamin

Vypněte poštu?

Tak to je rada nad zlato! ;-D Vzhledem k tomu, že 90% všech požadavků od zákazníků dostávám mejlem. ;-D Možná, že v redakci iDens se nic nestane, když cenzor vypne poštu, ale obecně je to spíš návod jak se stát nezaměstnaným snadno a rychle....

+3/0
15.6.2012 14:53

pettyo

Re: Vypněte poštu?

Tebe se to tedy netýká: Pokud nečekáte nějaký opravdu velmi důležitý e-mail nebo

nemusíte být v neustálém kontaktu s klienty, kontrolujte svou poštu

zhruba jednou za hodinu.

0/0
15.6.2012 16:16

TVK

Re: Vypněte poštu?

Jakožto zákazník (firma) řeším 95% věcí čistě emailem, pouze pokud je třeba reakce druhé strany v řádu minut až několika málo hodin, tak rovnou volám a neztrácím čas e-mailem.

0/0
15.6.2012 17:13

El Chupa-Nibre

To já bych musel vypnout celý internet a telefon...

...ale bohužel je potřebuju k práci :-(

0/0
15.6.2012 13:50

svmats

Re: To já bych musel vypnout celý internet a telefon...

Můžeš použít Leechblock pro Firefox nebo Nanny pro Chrome a blokovat si jenom něco...

0/0
15.6.2012 13:56

on7.

Vypnete idnes

:-)

+1/0
15.6.2012 13:44

antimultivitamin

Re: Vypnete idnes

R^ Hele na tom něco bude :-)

0/0
15.6.2012 14:54

user1122

Takže v překladu to znamená:

Přestaňte se flákat a začněte doopravdy pracovat!!!

Něvěřím, že by někomu chodilo tolik mailů, že by kvůli nim nebyl schopen pracovat.

0/0
15.6.2012 13:31

Yanajedna

Re: Takže v překladu to znamená:

Je tu i možnost, že ty maily jsou pracovní :-)

0/0
15.6.2012 22:27

svmats

Nejhorší jsou zprávy na internetu

Musím si tyhle časožroutské stránky - zprávy, facebook a spol. - ve Firefoxu blokovat pomocí pluginu Leechblock, jinak bych vůbec nemohl v práci fungovat. Měl jsem na tom vypracovanou závislost.Rv

0/0
15.6.2012 12:40

evajoska

Zrušte mluvčí !

Zrušte všechny mluvčí ;-D To budou úpory!! každý bl* může mluvit za sebe;-D;-D;-D

0/0
15.6.2012 11:50

Yarda.

Zbytečné porady

Je dobré, když jsou všichni v potřebné míře informováni co dělají ostatní. Ale většinou by stačilo dávat informace na firemní síť - že každý by mohl ty informace přelétnout a vybrat si z toho jen to co on potřebuje vědět. A případně se na to na poradě zeptat.

+1/0
15.6.2012 11:46

vzdyt_to_rikam

porady jsou mor

Naprosto nejhorší dle osobní zkušenosti jsou porady. V minulý firmě byla porada v pondělí dopo a v pátek odpo. Každý popisoval, co bude dělat ten týden a v pátek pak co dělal. Koza šéfová taky každýmu volala každý odpoledne, co ten den dělal a "co se mu povedlo". Vyšší šéf byl typický powerpointový inženýr, který se rád poslouchal a rád vymýšlel věci typu "tento zákazník spadá do této skupiny a budeme se mu věnovat tolik procent času". Spočítala jsem, že dva z pěti dnů v týdnu se proschůzují, přičemž každý z nás tam má své okýnko asi dvě hodiny, zbytek ho nemůže zajímat. No prostě strašný. A to všecko jen proto, aby šéfové ukázali, že něco dělají. To je zvykem šéfů - otravovat ty, co opravdu pracují, aby mohli někde ukázat, že ví, co kdo dělá. Ble.

+4/0
15.6.2012 11:11

vzdyt_to_rikam

Re: porady jsou mor

..a když jsme pak jeli na další velkoschůzi (jak jinak) do nadřízeného Rakouska, tak tam ti dva blbečci šéfíci vykládali, co všecko oni o našem trhu vědí a co všecko zjistili a jaké mají vztahy s klienty...přitom sami nevytáhli paty z kanclu a všecky ty informace měli od nás. Ovšem vydávali je za svoji práci a vypadalo to, že hrozně makají, ovšem jediný, co dělali, bylo pořádání výslechů těch, co opravdu něco dělali. Katastrofa.

0/0
15.6.2012 11:13

Kapp

Re: porady jsou mor

Mám podobnou zkušenost. Z firmy jsem před několika lety odešel a začal pracovat jako OSVČ. Nicméně jsem nějakou dobu následně pro firmu pracoval jako externista. Šéf požadoval, abych se těchto (resp. části) porad i nadále účastnil. Přestal s tím celkem brzy - po první faktuře, kde bylo vyúčtování i za čas na těchto poradách.

+1/0
15.6.2012 13:53

vzdyt_to_rikam

Re: porady jsou mor

Tak to je dobrý:) Já teda taky odešla, protože ty schůze a výslechy každý den o každém kroku byly vysilující, to se fakt nedalo. Kromě toho furt podezírání, že včera jsem říkala toto a dneska toto, tak jak to teda je, slovíčkaření, šmírování, podrazy...no hnus velebnosti...teď jsem ve firmě, kde panuje všeobecný odpor ke schůzím;-)) Máme schůzi jednou za měsíc dvě hodiny a bohatě to stačí;-)

+1/0
15.6.2012 14:13

xtron2

Re: porady jsou mor

Dělám porady v pondělí na 10 minut ... jednak mi po víkendu přijdou do práce včas a jednak jsme všichni rádi, že je neotravuju monologem hodiny ... víc porady stejně nevyřeší, jsou o ničem!

0/0
15.6.2012 16:45

mrmmrm

web

Ještě tam chybí prohlížení webu. Člověk třeba i s pracovních důvodů hledá nějakou informaci - zprávu a neodolá nabídce jiných zajímavých zpráv, má pocit, že ta chvilka ho nezabije, ale čas u toho letí rychle a myslím, že to bude větší časožrout než maily. A to mluvím jen o čtení zpráv. Co pak, když někdo neváhá i se zábavou - hlavně Facebook.

0/0
15.6.2012 11:03

Banjo Banjo

Re: web

Zábavnost FaceBooku jsem nějak nepostřehl. Asi měsíc jsem tam měl aktivní účet a nenašel jsem tam nic, co jinde nemůžu udělat líp. E-maily, něco jako messenger, obrázky, mp3, třeba informace o akcích a kapelách a videa.

Navíc aniž bych se o to nějak moc snažil, měl jsem tam asi sto "přátel", se kterým jsem si neměl pořádně co říci.

Účet je momentálně spící a nejspíš ještě dlouho spát bude. Říkám si, že ještě že se něčeho podobného nedožila StB, ta by z facebooku slintala blahem!

0/0
15.6.2012 11:22

Přezdívka1

Re: web

To je jako byste pomlouval ohen proto, ze jste se spalil.

0/0
15.6.2012 12:05

shevek

Re: web

S facebookem je to tak, že je potřeba najít jeho potenciál ;) A ten má. ;) Takže bych něco nekritizoval, co může dobře fungovat a být ku prospěchu věci, samozřejmě interní organizační systém to určitě nenahradí.

0/0
15.6.2012 14:26

Rhiannon1

Cítím z toho článku

velmi intenzivně okurky.

+2/0
15.6.2012 11:01

SUPERpolární liška

A co bych tady asi těch osm hodin dělal, nebýt časožroutů...

+3/0
15.6.2012 10:06

Abdullah 31

Che

Tak to já si v práci maily vyřizuji prakticky kdykoli, na internetu brouzdám prakticky celý den a přesto pracuju v soukromé firmě :-) A zaměstnavateli je to navíc úplně jedno :-) Občas si dokonce zdřímnu a ani tohle nikomu nevadí. To koukáte, co? Chce to najít si dobrou práci u dobré firmy :-)

0/0
15.6.2012 10:02

Přezdívka1

Re: Che

A plat je aspon dobry?

0/0
15.6.2012 10:04

jenik221

Re: Che

Pane, to máte zaměstnání, ne práci.. Nepleťte si pojmy ;-)

+3/0
15.6.2012 10:08

roztavenej sněhulák

Re: Che

přesně tak, existují tři formy, prace, zamestani a trafika, nejlepsi je ta trafika....... R^R^R^

0/0
15.6.2012 10:19

Abdullah 31

Re: Che

Já jsem celý den venku. V kanceláři nejsem ani minutu. Podle toho se pozná, že nic nedělám a mám jakousi trafiku? :-)

0/0
15.6.2012 22:47

Abdullah 31

Re: Che

No nevím, myslím si, že toho udělám podstatně víc než spousta lidí, co vysedává v kanceláři... Ona existuje (pro některé překvapivě) i jiná činnost než sezení u počítače... Ten internet mám svůj na svém tabletu a platím si ho sám, na rozdíl od krys v kancelářích ;-)

0/0
15.6.2012 22:40

xtron2

Re: Che

Leštíš si tady ego nebo máš malý přirození, že se chceš ukázat, jak se máš? Bože takovéhle pitomce bych nechal střílet!

+1/0
15.6.2012 16:47

Abdullah 31

Re: Che

Nechci ukazovat, jak se mám. Jen jsem napsal, že se dá zvládnout všechno, ovšem jen při určité činnosti. Pokud máš tak omezené vnímání, že si umíš představit jen židli u PC, tak je to tvuj problém a zastřel radši toho pitomce, co na tebe čumí každé ráno v zrcadle...

0/0
15.6.2012 22:44

sámvelkýmao

no

takhle to může "fungovat" leda tam, kde se nemusejí uživit. tedy státní sektor. soukromá firma by takhle nemohla jet ani týden......;-D

0/0
15.6.2012 9:40

myskamiki001

Re: no

tak to jste na tezkem omylu, prave velke firmy funguji timto zpusobem, protoze kazdy blb ma funkci  a musi se ukazat. Ty porady, ktere zajimaji tak akorat manazera, znam velmi dobre:-P

+7/0
15.6.2012 9:44

trikratzabanovanylajos

Re: no

s tim souhlasi 9 z 10ti korporatniku

+1/0
15.6.2012 9:49

petrdoktor

Re: naprostý souhlas

taky v takové jedné firmě pracuju a když má být porada, tak z toho mívám vyrážku,  celý den řešit věci, které se dají vyřešit po emailu a poslouchat ( dělat, že poslouchám ) prezentace, které jen dokazují, že dotyčný/ ná je na svém místě potřeba.   Ještě, že tam  máme jednu takvou hezkou kolegyni, jinak by to bylo úplně k zblití;-€

0/0
15.6.2012 12:38

Hufo

Re: no

to jste mimo. mohu porovnat soukromý a státní sektor. soukromý sektor, pokud je to firma s celorepublikovým pokrytím, takže je tam tuna oblastních šéfů a podšéfů, to je horší čurbes a byrokracie než ve státním. to co ve státním schvaloval jeden (krajský vedoucí), tak u soukromý to byli tři lidi (okres, kraj, centrála), aby měli asi nějakou náplň práce. např. výstupy z okresů se posílaly na kraj i na centrálu, krajský to sečetli za kraj a pak poslali taky na centrálu kde už si to sečetli z okresů. to byly dobře placený kalkulačky. a nikdo neřešil co kdo dělá zbytečně, zisk byl, páč to byl podnik z finančního sektoru a před krizí to sypalo samo. ve státním jsem kmital víc než v soukromým.

0/0
15.6.2012 12:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.