Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Typický lichvář už nepůjčuje na vysoký úrok, využívá mazanější finty

Dnešní lichváři už dávno nejsou ti, kteří vám půjčí na extrémně vysoký úrok. Jejich primárním cílem totiž není řádné splacení úvěru, ale naopak jeho nesplacení s následným bankrotem a exekucí na majetek dlužníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tenkdomacas

Já bych řekl, že lidé, kteří úvěrům nerozumí

bývají ti sociálně i inteligentně slabší a pro ty, protože nechápou, se radši na nic neptají, aby nebyli za blbce. Všiml jsem si také, že čím větší blbec, tak se jde poradit s ještě větším pitomcem. Tady bohužel žádná osvěta nepomůže!

0/0
27.9.2012 13:29

cenzura žije s pravicí

MRTVEJ LICHVÁŘ, DOBREJ LICHVÁŘ !!

[>-]Rv

0/0
23.7.2012 9:38

LuciLuc24

Peníze snadno a rychle

Zdravím všechny zůčastněné této diskuse. I já se dostala do finančně tíživé situace a nevěděla jsem kudy kam. Známá mi z vlastní dobré zkušenosti poradila společnost Patriot Business s.r.o. a jediné, co můžu říct je DĚKUJI, DĚKUJI, DĚKUJI !!! Jednání bylo velice rychlé, profesionální a seriózní. R^

0/0
6.8.2012 15:12

jarda41

Právní bezvědomí!

Autor článku by se měl seznámit s významem termínu lichva. Každý může zjistit předem, kolik jej budou půjčené peníze stát. Pokud je dlužník "dodatečně" přesvědčen, že je poplatek za úvěr vysoký, v rozporu s dobrými mravy, může se žalobě při nařízeném jednání úspěšně bránit. Taková situace však nastane velice zřídka. Řada dlužníků si půjčuje už s úmyslem peníze nevrátit. Kdyby dlužníci mysleli svůj úmysl splácet vážně a opravdu dluh podle dohodnutých podmínek splatili, nebylo by koho žalovat a nebyly by exekuce. Dlužníci, kteří svůj dluh řádně splatili, si na věřitele nestěžují. Osobní bankrot je neštěstí pro věřitele a velká pomoc nepoctivcům.

0/0
21.7.2012 17:43

dukátový_červenec

Tak takového

člověka bych hnal, odkud přišel.;-);-);-);-)

0/0
20.7.2012 10:50

zdarma

...

Mě udivuje, že taková lichvářská verbež Provident existuje ještě po tolika letech, prostě je u nás asi stále dost hlupců.Rv

+1/−1
19.7.2012 17:43

587

Re: ...

Kouzelná je ta reklama, jak budoucímu taťkovi zmizí všechny chmury a jásá s představou, že kromě 3 dětí bude ještě živit i Provident... :-/

+1/−1
21.7.2012 12:34

kykor

..

typická situace... člověk chce utrácet víc, než kolik vydělá - bohužel na státní úrovni tenhle levicový přístup prochází, protože zdroje tu jsou a dluhy nakonec zamázne někdo jiný

+1/−1
19.7.2012 12:03

Patrik Šebesta

Rada č. 6

Solidní úvěr je ten navýšený nejvýše o 1% nad 2TREPO vyhlášené ČNB.

Dnes je to tedy úvěr za maximálně 1,25%... vše ostatní jsou zcela nesolidní a lichvářské úvěry.

+1/−1
18.7.2012 15:12

investor76

Re: Rada č. 6

A tudíž za lichvu lze považovat skoro vše...

0/0
18.7.2012 15:23

kykor

Re: Rada č. 6

a kdo nedodržuje desatero, je taky nesolidní

0/0
19.7.2012 12:04

velky bratr

Re: Rada č. 6

Solidni uver je takovy, ze ktereho budu mit jako veritel podobny vysledny zisk jako z konkretni investice. Sazby CNB jsou k smichu, muzeme se bavit o inflaci, ktera se pohybuje kolem 20% rocne uz dve desetileti - ze nam CNB kazdomesicne ukazuje svuj CPI a tvari se, ze jeji boj s inflaci funguje do toho vazne nepatri, to tak do humoristicke rubriky. Inflace naopak klesanim repo sazby a dalsich koeficiaentu stoupa, protoze vsechny tyhle koeficiaenty v soucasnem papirkovem absurdistanu pouze akceleruji tisk novych penez do systemu - penez jejihz vznikem klesa hodnota tech co mame v kapsach i tech, ktere teprve dostaneme.

+1/−1
20.7.2012 12:29

nonick

Asi takhle - kde je poptávka, je holt i nabídka.

+1/−1
18.7.2012 12:04

Frantadan

Home credit, cetelem ...etc.

...taky lichvari?

0/0
18.7.2012 10:41

investor76

Re: Home credit, cetelem ...etc.

NEJHORŠI JE PROVIDENT, VITACREDIT, A SPOL... TAM SE NESTACITE DIVIT

+1/−1
18.7.2012 15:24

velky bratr

Re: Home credit, cetelem ...etc.

Ale vsechny tyto subjekty pujcuji sve vlastni penize, riskuji vlastni majetek - narozdil od bank, ktere pujcuji cizi penize a riskuji statni majetek.

0/0
20.7.2012 12:31

MM200

Štátom určená maximálna možná miera úročenia

ako aj kontrola dodržiavania štátom určených obchodných podmienok pri poskytovaní takýchto pôžičiek zameraných na ochranu dlžníkov pred úžerou spolu s dôslednou kontrolou takýchto spoločností už pri ich zakladaní, a počas celého ich pôsobenia by podľa môjho skromného názoru zabránila mnohým osobným ako aj rodinným tragédiám.

0/0
17.7.2012 20:22

Naivní dědek

Re: Štátom určená maximálna možná miera úročenia

No jo, ale to by Vás potom nemohli oblbovat a okrádat. A kdo si myslíte, že je za těmito společnostmi.:-):-)

0/0
20.7.2012 10:03

pavlik78

Prosím NEPŮJČUTE SI, ale pouze si vypomáhejte mezi přáteli!

Přítel přítele podrží v nouzi, banka nechce abyste měli radost, a jak jsme se učili v ekonomice

KDYŽ MŮŽU SPLÁCET UVĚR, MŮŽU RADĚJI ŠETŘIT. KDO ŠETŘÍ MÁ ZA TŘI. POKUD NA NĚCO NEMÁM, NEKOUPÍM TO. CREATIVITOU NA NĚCO PŘIJDU.

PAVEL N.

0/0
16.7.2012 22:14

trinnn

Re: Prosím NEPŮJČUTE SI, ale pouze si vypomáhejte mezi přáteli!

tohle ses ucil v ekonomice jo? :D setrit jo? :D

0/0
18.7.2012 13:46

Patrik Šebesta

Re: Prosím NEPŮJČUTE SI, ale pouze si vypomáhejte mezi přáteli!

v té správné ekonomice ano. Ta se ovšem v čechystánu neučí ;-)

+1/−1
18.7.2012 15:13

Naivní dědek

Re: Prosím NEPŮJČUTE SI, ale pouze si vypomáhejte mezi přáteli!

"Přítel přítele podrží v nouzi," No jo, ale to Vás potom odsoudí za korupci (Bárta).:-(

0/0
20.7.2012 10:06

velky bratr

Re: Prosím NEPŮJČUTE SI, ale pouze si vypomáhejte mezi přáteli!

To dava smysl ve zdrave ekonomice s tvrdou menou. V soucasnem inflacnim absurdistanu je setreni relativne k nicemu a pujcky levne - inflace je kolem 20% takze malokdo pujcuje za vic a pokud nedovedete pujcene penize pouzit k tomu, abyste alespon odvratili inflaci (tedy tech 20% rocne vydelali), pak je chyba ve vas.

0/0
20.7.2012 12:26

LukasJ

Něco o těch společnostech vím

Náš kamarád měl dlouhodobě problémy s půjčkami. Provident a podobní patří ještě k těm lepším. On se ale dostal do "dluhové" pasti. Hrozila exekuce, tak se upsal těm pravým šmejdům. Ač jsme mu to vysvětlovali. Že další půjčka nic nevyřeší, že jí nebude schopen platit, že má prodat byt, za tržní cenu, všechno poplatit a ještě mu hodně zbude.

To ale slyšet nechtěl, tak si na svoje dluhy (125 tis) vzal půjčku od těch "správných" šmejdů. Půjčil si 125tis na 3 měsíce. Měl zaplatit něco kolem 230tis, ručení bytem (cca 1,3mil). Že jejich příjem je kolem 30tis/měsíc, že to nemůžou zaplatit je jen perlička. A asi 3 týdny před splatností (oni mu říkali, že zajistí refinancování a podobný bláboly) se ozval. Četli jsme tu smlouvu s mým právníkem, ale nebylo co napadnout (jediná šance byla lichva, ale to je dost těžký, mají to solidně ošetřený). Rada jediná, prodej ten byt (smlouva o osmlouvě budoucí s podmínkou vyplacení půjčky a za nějakou rozumnou cenu, ať je to rychlé). Což se nakonec povedlo.

0/0
16.7.2012 17:35

LukasJ

Re: Něco o těch společnostech vím

myslím, že je poučen na dlouho. Vlastníkem toho bytu byl asi 6 měsíců...... Já prostě nechápu tohle myšlení (půjčím si na dovolenou, na auto, na televizi , mobil atp). Ještě bych pochopil hypotéku, pokud mám dostatečnou rezervu. Ale když nezbývají peníze, tak si snad nebudu půjčovat, né? Tam je už jedno, kolik RPSN ta půjčka má. Ale někteří to nepochopí. Že je hyenismus na tom vydělávat, to je bez diskuze.

0/0
16.7.2012 17:40

Nadnesený

Re: Něco o těch společnostech vím

V zásadě máte pravdu, půjčovat si na dovolenou, auto apod. je prostě projevem nenažranosti dnešní doby a neskončí to dobře. Naopak hypotéka je dnes pro většinu lidí prakticky nutností, tu bych negativně neviděl.

0/0
18.7.2012 9:58

trinnn

Re: Něco o těch společnostech vím

doba nenažraná není, to lidi...

0/0
18.7.2012 13:48

Minden ugyfel kell egy kosar!!!

Re: Něco o těch společnostech vím

auto může být pro někoho nutnost. Ale dovolená, Vánoce, TV?

0/0
21.7.2012 17:21

Více takových Kožených!

Nejdůležitější rada

0. NEPŮJČUJTE SI. Tím tyhle darebáky odstavíte na vedlejší kolej.

0/0
16.7.2012 14:58

pepaH

Vážení

ono se vám to kritizuje jak jsou lidi blbí,ale když přijde exekutor a chce zaplatit pohledávku ze směnky tak zaplatíte,ale směnka se může znovuobjevit za 2 roky a překupník se tváří,že je nutno platit.Na požadavky na vydání směnky původní věřitel vždy reaguje mlčením.Někteří překupníci si tam připíšou 2 nuly.Je to ostuda našeho (ne)právního prostředí

0/0
16.7.2012 6:39

phdr.

Re: Vážení

větší snůšku nesmyslů jsem dneska nečetl. a ty připsané dvě nuly tomu nasadily korunu ;-D

+2/−1
16.7.2012 12:16

Žlababa

Re: Vážení

pokud podepíšete směnku, kde není částka vyjádřená slovy, pak patříte mezi těch 20 %...

+2/−1
16.7.2012 14:14

Pravičák začíná být nadávka

tento článek je o PROVIDENtu?

+1/−1
14.7.2012 13:01

Nargilé

čsob

Koncem měsíce jsem měla na studentském účtě 50 Kč. Nějak mi to holt taktak vyšlo. ?:-P Do dvou dnů mi volala operátorka z mé banky jestli nechci jejich užitečný produkt Kreditní karta. Když jsem ji dotčeně odbyla. ;-€ Nabídla mi možnost přečerpání účtu. 8-o Což mě vyloženě urazilo. Mám studentský účet a částky se na něm pohybují v řádech tisícikorun, ale hned mi nabízet dvě formy úvěru, jen co jedu trochu na doraz??? Byla neodbytná. zavěsila jsem. Co ta banka vlasně s mými daty dělá ...

0/0
13.7.2012 18:36

lub777

Re: čsob

Pred rokmi, aby človek dostal nejaký úver, musel mať potvrdenie od zamestnávateľa, ručiteľa a ešte neviem čo.

V súčastnosti niektoré inštitúcie poskytujú pôžičky už len na občiansky preukaz. Až má človek strach, aby niekto nezneužil jeho dáta a raz z ničoho nič zaklepe na dvere exekútor.

0/0
13.7.2012 22:05

wrah

Re: čsob

A navíc, oni si černobíle oscanují vaši občanku.. Kvůli nesmyslu o ochraně osobních údajů navíc ne celou.. A ve kvalitě, že z toho ani nejlepší odborník nepozná, jestli byl "originál" pravý, nebo také černobílá kopie upravená nůžkami a lepidlem. Nikdy jsem se ničeho podobného nebál, ale dnes pomalu začínám.

0/0
14.7.2012 0:24

lub777

Re: čsob

A to niektoré internetové služby požadujú naskenovaný identifikačný preukaz + nejakú faktúru za elektrinu a pod.

0/0
14.7.2012 8:24

islandan

Re: čsob

občanku a kreditní kartu, pokud ji někde v nějaké instituci vyžadují, nesmím ani na vteřinu pustit z dohledu. Jakmile mi zmizí z dohledu, začnu řvát, chovat se navýsost sprostě, případně někomu okamžitě ublížím..;-)

0/0
16.7.2012 18:36

lub777

Úroky by mali byť limitované

Tuším Maďari to už zaviedli. Nad isté percento je už úžera.

Požičiavanie za úroky by mali byť prísne regulované, nakoľko veľké percento ľudí (nie každý ma IQ 120) sa môže veľmiii ľahko stať obeťou.

V minulosti banditi lúpili ľudí s pištoľou, dnes sofstikovane s podpismi pod úver. V minulosti aj dnes vyhľadávali slabších jedincov.

A tiež by mali byť lepšie regulované exekúcie. Nie je možné, aby niekomu za dlh 30.000 predali 3.000.000 dom pokútne len za 1 500.000 korún.

Alebo niekto dlhuje 10.000 aj s úrokmi, ale exekútor si vezme odmenu 50.000 korún.

+2/−1
13.7.2012 17:34

ostřelovač

Re: Úroky by mali byť limitované

Ano, dolní uhry jsou ve všem lepší;-D

+1/−1
15.7.2012 18:16

Dr.Onufrakova

Délvidék (Dolné Uhorsko) je dnešná Vojvodina v Srbsku

O tej tam reč nie je. Ak si si chcel utiahnuť zo Slovenska, to bolo Felvidék

+1/−1
16.7.2012 14:13

Lorca

Re: Úroky by mali byť limitované

Ty jsi chudák, vid?

0/0
23.7.2012 9:09

evevlo

Re: Úroky by mali byť limitované

Nebo by proste nesvepravni lidi nemeli byt svepravavni

+2/−1
17.7.2012 22:48

foldik

Re: Úroky by mali byť limitované

A dovedeš si představit co se stane, když se zvedne inflace? Budou muset tento zákon velmi rychle upravit, nebo se zastaví trh s půjčkami.

0/0
22.7.2012 20:58

Hypodílna.cz

Re: Úroky by mali byť limitované

ohledně úroků je zde zákon o lichvě i když není přesně stanovena max. výše. Pokud jde o IQ oběti, tak jsem toho názoru, že nemusí být vysoké, ale schopné alespoň selsky myslet a nepůjčovat si na něco na co nemám. Z vlastní zkušenosti vím, že si lidé s problémem se splácení 50.000,- půjčí jinde a hned si k tomu něco přihodí a hned jsou na 60-70.000,-. Souhlasím, že lichváři by se měli soudit jak na běžícím pásu, ale spousta lidí jim svojí neochotou myslet pomáhá v dobré "živnosti" ;-(

0/0
24.7.2012 20:32

Já, Claudius

Jak je možné

že tento stát připustí, aby peníze mohl půjčovat kdejaký obejda? Na tento druh podnikání by si měl stát nechat úplný dohled, jako nad bankami.

0/0
13.7.2012 16:25

paroch

Re: Jak je možné

Stát není vaše máma, pokud nejste svéprávný, sežeňte si opatrovníká. Od takový společností si lidé půjčují s vědomím toho rizika. Pokud vám banka nechce půjčit není to proto, že by byla zlá, ale proto, že na to nemáte.

+5/−1
13.7.2012 16:56

wrah

Re: Jak je možné

A na druhou stranu není jaksi možné chtít zakázat kamarádovi, aby vám půjčil, ale vyžadoval podepsaný papír. Znám pár lidí, kteří si museli půjčit na lichvářský úrok, vše splatili a dodnes "lichváři" děkují, že jim pomohl.

0/0
14.7.2012 0:05

TarasBulba

A pochopitelně exekutoři v tom jedou taky

Exekutor přijde "polepovat" a přitom, protože je to od přírody dobrák, dlužníkům "poradí", kam se v momentální nouzi obrátit. Výchozí dluh nějakých 150 tisíc se zamázne cca 300 tisícovou půjčkou a do roka je dlužník nájemníkem v kdysi vlastním domě. Že měl barák hodnotu určitě přes 2 mega ? Smůla. Neznalost, hloupost a naivita byla "po zásluze" potrestána, zatímco podvodníci a lichváři jsou vychechtaní a vykrytí.

+1/−1
13.7.2012 16:09

velky bratr

Ceho je tento stav dusledkem?

Vynuceneho obehu bezcennych papirku v systemu castecnych rezerv. Tedy nerovnovahy mezi veriteli. NA jedne strane jsou banky, ktere si penize tisknou na zaklade parametru udanych centralni bankou a tim generuji inflaci. Na strane druhe pak subjekty, ktere pujcuji sve vlastni prostredky a riskuji vlastni majetek. Prvni skupina je sesnerovana zakony a pri jakychkoliv trablich dotovana statem, aby si mohl obcan myslet, ze je chranen - takze tam nedostane uver zdaleka kazdy. Druha skupina pak vazi miru rizika, nekteri nebankovni veritele pujcuji jen proti konkretni zaruce a overuji si ramcovou bonitu klienta, jini se specializuji na dluzniky, kteri by ani timto sitem neprosli - maji vetsi rizika a tedy i vyssi cenu a ostrejsi podminky.

Jen system, ktery neustale nuti k nesmyslnym investicim do pitomosti a sam se jich dopousti v mire vrchovate je pricinou toho, ze se lide neustale zadluzuji. A oni se zadluzuji prave podle toho, jak jen mohou.

0/0
13.7.2012 13:08





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.