- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A vůbec nezáleží na tom, jestli je to legální. I pokud by jste se s firmou soudili a opravdu náhodou vyhráli, což je velmi nepravděpodobné, tak stejně přijdete o místo a pokud se vám povede vysoudit náhradu, tak se jí nemusíte nikdy dočkat.
i kdyby výpověď nedostal, pochybuji že by někdo chtěl nadále pracovat u té firmy se kterou měl spory...
Nesdilite tam zadne osobni detaily, jen vasi profesionalni historii.
To snad nejsou osobní údaje?
Podle § 5 odst. 2 písm. e) zákona o ochraně osobních údajů lze osobní údaje zpracovávat i bez souhlasu subjektu údajů, pokud je to potřebné k ochraně práv a oprávněných zájmů někoho jiného, pokud to není v rozporu s právem na ochranu soukromí a osobnosti.
Např. dodavatel software, advokátní kancelář či poradenská společnost má zjevně oprávněný zájem prezentovat schopnosti, znalosti a zkušenosti svých zaměstnanců, protože je to její "stock in trade". Pokud to není v rozporu s jejich právem na ochranu soukromí a osobnosti, tedy nejsou zveřejňovány údaje například o rodinném (neřkuli intimním) životě zaměstnanců, nevidím v tom problém.
To, že si zaměstnanec bude udržovat svůj profil sám, nejlépe zajistí, že zveřejní jen to, co mu nevadí zveřejnit.
Taky prostě lze všem zaměstnancům do popisu práce napsat, že součástí jejich pracovní náplně je veřejně prezentovat své schopnosti a dovednosti v rámci propagace firmy.
Jak že? Zřejmě Vám unikl drobný detail: k "OCHRANĚ oprávněných zájmů", což už Vámi uvedená definice nesplňuje. Mít oprávněný zájem a chránit oprávněný zájem není totéž.
Pokud se mu to nelíbí, může dělat jinde Jinak 3/4 lidí v anketě nechápe, k čemu je to dobré, ale pak brečí, že nemohou najít práci
Já mám práci, účet na LinkedIn také a nijak mi to nepomohlo stejně tak jako nikomu z mých bývalých či současných kolegů. K čemu to je dobré jsem taky zatím nepřišel, protože jediné co na LinkedIn řeším je odmítání (v lepším případě) požadavků marketingových a HR "takyspecialistů" kteří své žádosti o přidání do sítě začínají stylem, že jsme spolu kdysi pracovali a jestli si je pamatuji a že pro mě mají super nabýdku.
..a pokud se Vám to nelíbí, tak pro něj nemusíte pracovat. Trh práce je otázka nabídky a poptávky. Vy nabízíte své znalosti, zkušenosti, práci a čas a někdo jiný je od Vás kupuje. Když Vám nevyhovují jeho požadavky, nemusíte mu svoji práci prodávat.
Jenže tím nucením je spíš myšlen fakt, jestli vám za odmítnutí tohoto a jiných požadavků (viz může chtít cokoliv) hrozí postih nebo vyhazov bez náhrady. Protože dle současných pravidel (a teď nehodnotím jejich smysluplnost) i zaměstnavatel souhlasí s nějakými minimálními pravidly (v běžné řeči by se daly považovat za jakési "všeobecné obchodní podmínky") už na začátku pracovního vztahu tak, jak je definuje zákon...
nemusí dělat přesčasy, nemusíchodit na porady, nemusí chodit na firemní presentace ... Ale takypak nemusí dělat manažera., Je to každého volba.
ANO = 61, NE = 174 ... to vazne 3/4 lidi absolutne ignoruje fakta a zije v nejakem jinem svete ?
Naopak, troufám si tvrdit, že většina lidí s profilem na LinkedInu v ČR přes něj zaměstnání prostě nedostala, takže je to spíše obraz každodenní reality...
jestli firma když už nasadí gps do aut, tak jestli může kontrolovat kam jezdím když přepnu na soukromou jízdu.
Mno... co myslíš. Funguje to podobně jako páska rozdělující bazén na dvě půlky - močit a nemočit....
Je mi jasne, ze jde o fiktivni rozhvor. Protoze necim tak neschopnym by se firma urcite nechlubila.