Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výnosné právničině dala vale, otevřela si bistro

Jako právnička si u nadnárodních organizací vydělala spoustu peněz, ty dala do školného a v New Yorku vystudovala design. Nedávno se Alena Slámová vrátila do Prahy a otevřela si bistro. "Chci už dělat jen to, co má smysl," tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JITY129

nechápu to...

dle selského rozumu dávat vale něčemu výnosnému a dělat něco jiného......to je ten problém, lidé tady v diskuzi nezávidí, jen nevěří takovému to prohlášení, je to prostě lež jako věž , buď mi něco nese tak u toho zůstanu nebo ne  a jdu dělat něco jiného, to je fakt problém napsat jak to ve skutečnosti je? to musí být vždy nějaká fabulace? jinak by si článek nikdo nepřečetl? to si tak málo věříte? !!!!!!!!

0/−1
27.9.2012 16:53

G-Los

Reklama? Závist lidí

Lidi vzpamtujte se. Je to jen závist. Je tu jen název bistra a přibližná lokalita. Takové příběhy by měli být ponaučením pro všechny, že ze životem jde něco dělat a ne všem akorát závidět to, co mají nebo zvládli druzí-. Díky této závisti se tu akorát drancujeme, podkopáváme, vzniká šikana ( on umí víc jak já, tak ho budu trápit )

+3/0
5.9.2012 12:29

rynau

paní si udělala reklamu

Tohle je normální reklama , kreou si paní na idens udělala ( skovaná za rozhovor :-)) .. nic víc nic míň

0/0
4.9.2012 10:01

bombai

Bistro o.k.

nabyté znalosti na školách již zúročila, ale s tou pokutou 100 tis od úřadu za nepovolený zábor veřejné komunikace to je poněkud přehnané klišé. A už vůbec si nedovedu představit, že by to uložili z TSK nebo z městské části takhle lehce, za "tři centimetry přesahu" a bývala elitní právnička by něco takového akceptovala.

+2/0
3.9.2012 15:21

Karotka369

Drzim pesti!!!!

Taky bych chtel jednou docilit toho, ze bych chtel delat to co by me bavilo a nejak naplnovalo:-) Zatim to nejde, ale jsem alespon rad, za kazdy takovy priklad, ze to jde uskutecnit;-)

+4/0
3.9.2012 15:11

R66

Člověk, který se minul svým povoláním ...

... vidím to tak, utekla od nalajnovaného života a dělá co jí baví, jen s tím rozdílem od každného z nás, že k tomu zdědila peníze ... sama tvrdí, že to nedělá pro bussines, takže. ... takhle bychom si to uměli představit všichni ....

A hlavně se dnes nosí ... "hnusná Amerika" .... myslím, že v jednom filmu to řekl frontmann kapely MIG 21 .... "každopádne, stejně jako v každé jiné zemi" .... byrokracie a biokracie nezná hranic.

0/0
3.9.2012 11:46

openspace

Je tak těžké ocenit odvahu a úsilí druhých?

Nechápu potřebu těch,kteří rozvíjí nesmyslné teorie o tom,co se stalo paní v USA nebo zda má děti. Paní se podělila o svůj příběh,nabídla jiný pohled na to, jak

lze k životu přistupovat.Je čestnější vzít odvahu

a dělat to,čemu člověk věří než se schovávat za anonymitu diskusí,trousit frustraci z vlastní

neschopnosti, závist a zlobu pokaždé, když se objeví někdo, kdo myslí a jedná

mimo zajeté koleje.

+4/0
3.9.2012 11:40

fortenet

Ocenění

V bistru paní Slámové jsem byla a velmi jí držím palce. Dokázala

díky své vizi, talentu a úsilí vytvořit krásné, originální a přívětivé místo, kde

lidem nabízí kvalitní a výborné jídlo a místo, kde se mohou lidé scházet a inspirovat.

Myslím, že mohu hovořit i za početnou skupinu stálých zákazníků, kteří se do

bistra  stejně tak jako já, rádi vracejí a vracet budou nadále.

+4/0
2.9.2012 23:09

los.petros

Re: Ocenění

Čím více takovýchto lidí, tím lépe. Je potřeba znovu-vybudovat lokální obchody, bary, kavárny...

+3/0
3.9.2012 9:09

Huckleberry

Nevím

Vystudovala dvě školy, z nichž znalosti neuplatňuje (práva, design). Fůze nedělala, takže o výnosné kariéře v komerčním právu asi nemohlo být řeči, dělala v nějaké NGO na ochranu zavlečených prostitutek (že to je potřebné, o tom žádná).

Má vystudována práva, ale nedokáže si poradit s úředním šimlem tady (proti rozhodnutí o uložení se lze odvolat, ev. nakonec i podat žalobu k soudu) ani ve Státech.

Manžel opuštěn, pže se zhroutil.

Nakonec skončí v bistru. Přeji v tom hodně štěstí, snad to vyjde!

+5/0
2.9.2012 21:55

roedor

Re: Nevím

tak proti té pokutě se nejspíš odvolala, ale přece to nebude detailně (a nudně) popisovat do krátkého rozhovoru, spíš chtěla poukázat, s jakými nesmysly musí v oboru bojovat. Řekla bych, že s úředním šimlem se kolikrát potýká i ten sebevzdělanější člověk v oboru.

0/0
3.9.2012 9:37

bombai

Re: Nevím

o.k. ale pak si má dávat pozor na klišé typu, 100 tis pokuta od úřadu za nepovolený zábor veřejné komunikace. Za a) ta částka je prostě nesmysl b) jako bývalá právnička by opravdu měla dávat pozor na formulace, protože toto má být inspirativní článek, a zbytečně tím může paní (nebo lehkomyslně píšící) redaktorka odradit nějakého nadšence z plánovaného otevření kupříkladu malé pekárny. Každý, kdo děláme lokace, zábory, nebo kdo má obchod apod. jsme se s\ těmito  pokutami setkali, od TSK přes městské části, a prostě víme, že se dá vždy situce nějak vyřešit, pokuta bývá v řádku do max 3  tis CZK a není potřeba z toho tady dělat drámo. Ovšem mluvím o bezděčném a malém prohřešku proti záboru ne o stavbě na černo. A to prostě spadlá cedule přesahující o tři cm být nemohla. Pak ovšem nemohu brát relevantní žádné informace z tohoto článku a to je škoda, když bude třeba bistro opravdu dobré.

+1/0
3.9.2012 15:29

FankaaTonka

Zvláštní

Ta část s uvězněním v USA tak nějak nedává smysl. Po 3 dnech v americkém krimu odejít zřízená jako po x letech v Gulagu ? A hovořit o genocidě v souvislosti s 11. zářím je také poněkud přitažené za vlasy. Teroristický akt jistě, ale genocida ? Každopádně s bistrem držím palce, kvalitních cenově dostupných občerstvoven není nidky dost.

+1/0
2.9.2012 18:20

zVysociny

Re: Zvláštní

Je videt, ze nevic o cem mluvis. Ja mam hodne podobne zkusenosti. Byl jsem ten den taky na Manhattanu (kde jsem tez bydlel). Vzpominky a nazor mam prakticky stejny s pani. Uplne se ztotoznuji v tom, ze o vasem zivote rozhoduji v USA uplny hovada. Take jsem tam potkal za 20 let spousty uzasnych lidi, ale tez jsem se rozhodl, ze v policejnim state zit nebudu a to jsem nebyl ve vezeni ani na hodinu. Chtel jsem se tez zbavit jejich obcanstvi a nikdy tam uz nejet. Ale to jsem si rozmyslel, protoze byt soucasti naroda ceskyho mi nesedelo.

0/0
2.9.2012 19:39

momam

Re: Zvláštní

Hm, na tebe asi taky všude čekaj :-)

+4/0
2.9.2012 19:49

zVysociny

Re: Zvláštní

Jo, to jsem cekal, ze se nejakej vesnican ozve. Ja si ale muzu vybrat kde budu bydlet a navic se kdekoliv uzivim.

+1/0
2.9.2012 23:07

FankaaTonka

Re: Zvláštní

Ale vím o čem mluvím. V USA jsem měla čest se setkat s lidmi skvělými a zároveň jsem tam narazila na největší tupce, co prošli mým životem. Srážka s americkými úředníky je vskutku lahůdka, ta jejich ohromná nepružnost a neschopnost samostatného úsudku byla děsivá. Trvale bych tam žít rozhodně nechtěla. Že se jedná o policejní stát, o tom žádná, ale ta story s vězením s takovými následky se mi prostě nezdá, toť vše.

+1/0
2.9.2012 20:53

zVysociny

Re: Zvláštní

OK, ale ja si myslim, ze jit na den do vezeni v USA te poznamena. Slysel jsem od znamych opravdu sileny veci. Jsou tam magori na ntou.

+1/0
2.9.2012 23:04

Sladek

Re: Zvláštní

Asi jste uz zapomel co znamena policejni stat.  Vase uvahy o zbaveni se US obcanstvi hovori za vse.

0/0
3.9.2012 17:36

synli

Aby je ta skrytá reklama nakonec nemrzela

Paní by mohla mít lokál tak plnej, že tam nebude k hnutí... Do doby než hosté přijdou na to, že zase naletěli.

0/0
2.9.2012 16:26

PokHanss

Tak tuhle dámu

naprosto chápu ... A držím jí palce ...

+8/0
2.9.2012 13:45

dracekv2

hmm

obloženej chleba za 60,- to si může strčit do ..... :)

0/0
2.9.2012 9:53

Rubik1

Re: hmm

Ten urcite, protoze to je ten nejlevnejsi, jaky nabizi.

0/0
2.9.2012 15:58

Martynet

Re: hmm

Tak zalezi taky na tom, cim je ten chleba oblozenej... Ja kdyz si oblozim chleba kvlalitnimi potravinami tak se celkova cena urcite pohybuje mezi 30-50 Kc.

Svoji reakci jste jen potvrdil klasicke ceske buranstvi a zavist. Jdete si koupit slachovite parky v akci a neurazejte slusne lidi.

+3/0
2.9.2012 18:35

momam

Re: hmm

Tak samozřejmě záleží, čím si ten chleba obložíš a ( nejen) podle toho se odvíjí cena.

Nicméně, pokud si sám zajíždíš k místním dodavatelům, děláš jim pravidelnou tržbu v určitém objemu, tak ani kvalitní vajíčko, máslo apod. od nich není vůbec nijak drahé.. solidně obložený chleba dobrými potravinami nemusí být nijak nákladný .. ale ohánět se v článku s tím, že do polévky přidáváš máslo ( ne, vážně , ty jo!) tak musí cena okamžitě nastoupat .. to moc sympatií nevzbuzuje.. já bych to třeba v dobrém malém bistru považovala za samozřejmost.. jistě pětikorunu to stát nebude :-), ale drahé to také být nemusí.

+1/0
2.9.2012 19:36

Michaell

Re: hmm

máslo stálo před dvěma měsíci 40Kč a dnes 21Kč/250g

0/0
2.9.2012 20:45

Mustrum Ridcully

Re: hmm

Jojo, to dovezené z Polska. České je pod 30Kč/250g jen výjimečně (před čtrnácti dny jsem viděl olomoucké), ale většinou je to 33 a více Kč/250g.

0/0
3.9.2012 16:06

Michaell

Re: hmm

já jsem koupil v Tesco made in Belgium v zeleném popisku, bylo mi divné že je tak levné, ale to jsou ty dotace.

Obsah tuku jako ve všech jiných, chut stejná, nepoznal jsem žádný rozdíl.

0/0
3.9.2012 22:43

Mustrum Ridcully

Re: hmm

Ta jsou - aspoň podle jiného článku myslím že zde na iDnes - několikrát přemražovaná.

0/0
3.9.2012 23:06

Mustrum Ridcully

Re: hmm

Smíchané máslo, o němž je řeč, proudí na český trh především z Belgie. Právě ta je také jedním ze států, odkud k nám přichází nejvíce dovozového másla. Při pohledu na statistiky zjistíte, že Belgie je světovým unikátem v tom, že vyváží více másla, než sama vyrobí.

Část "belgického" másla, které se dá u nás koupit, tak zřejmě pochází z jiné země. "Belgie je taková pračka na máslo. Nakupují levně máslo skladované v mrazírnách po Evropě a míchají ho v Belgii s čerstvým. Díky tomu mohou nabídnout nižší cenu než kdokoliv jiný," vysvětluje Jiří Kopáček z Českomoravského svazu mlékárenského.

Zdroj: http://life.ihned.cz/c1-52906430-vsechno-co-jste-ne-chteli-vedet-o-masle

0/0
3.9.2012 23:10

Michaell

Re: hmm

díky za vysvětlení, příště raději koupím naše.

0/0
4.9.2012 7:29

Pribinacek

Re: hmm

Čerstvé máslo z Poděbradské mlékárny přímo u výrobce trvale za 26,-

0/0
7.9.2012 8:05

AAA2

Re: hmm

Fakt? Ja jenom jindy nam kazdej diskusni gurman tvrdi, ze kvalitni potraviny jsou vlastne levnejsi ;-D

0/0
2.9.2012 20:45

quick33

Inspirujici zenska

K ranní kávě je to naprosto vyhovující čtení. Určitě story trochu přibarvené, ale jinak byse těžko dostala do novin. jde o princip a takovým lidem bychom měli fandit, ne je odsuzovat. Když si čtu ty komentáře, v některých případech si říkám, když jsme v naší zemi tak bystří a přísní, jak je možné, že treba zloděj a podvodník byl svého času nejoblíbenějším politikem, primatorem, premierem, ministryni...a to v několika případech a vlevo i vpravo..jestli to mozna nebylo proto, ze tihle lide demonstrovali svoji vsednost a nalezitost k lidu, tak jim to u davu proslo, kdezto tahle zenska ukazala, ze si jde za svym snem a vetsinu lidi prevysuje. Jen si myslim, ze business plan by prave mit mela ztoho duvodu, aby do roka zavrit nemusela. Ale drzim ji palce at je to jakkoliv

+3/0
2.9.2012 8:41

Sladek

Re: Inspirujici zenska

U toho business planu jsem se take zadrhl.  Hodne lidi na tom totiz ztroskotalo a podnikat pouze emotivne je strasne riziko.

0/0
3.9.2012 17:43

tmf

na důchod

dobrá zábava, tak se aspoň nebude nudit

0/0
2.9.2012 0:50

czechamerican

Hrozne Vam Fandim

Zacetl jsem se do diskuse, ktera me prekvapila, mile prekvapila, jelikoz dle mojich zkusenosti, se v Cesku uspech jaksi neodpousti a zavist je velika...Zacal jsem podnikat v roce 93 v oboru Tepelnych Izolaci... a darilo se od zacatku...pak jsme s kolegou citili jak po nas prechazi zelezna bota, Ukrajinci najmuti nevim kym, zacali, respektive chteli tzv. vypalne a tak jsme jednoho dne rekli dost... v roce 97 jsem odesl na Floridu...tri roky jsem se trapil v zamestnani a ucil rec, kterou se clovek doucuje porad...pak jsem vlitnul na business znova...nevim jak je to mozny, ale zavist tady je, ale v minimalnim meritku a urednici na jakemkoliv urade, poradi a ujistuji se ze pomohli...zvlastni. Dnes mam zamestnano 65 lidi a myslim ze po 12 letech to neni zle ... nikdo totiz nehazi klacky pod nohy, vse se bere s usmevem. To jak se zachovali k pani na letisti, predpokladam JFK, to urcite bylo stresujici. Myslim, ze ale kdyz odletala ze Statu zapomela odhlasit ucty a tim vznikly komplikace.

+1/0
1.9.2012 22:39

Rubik1

Re: Hrozne Vam Fandim

Ucty snad povinnost odhlasit neni. Mel jste na mysli, ze zapomela platit ucty? To by jiste byl problem, ale vzhledem k tomu, ze pise, ze uznali omyl, tak pujde o neco jineho. Musime se smirit s tim, ze se duvod nedozvime.

0/0
2.9.2012 16:14

i-vet

Nevím proč,

ale mám pocit, že pěkně lakuje, přibarvuje...a vypráví pohádky;-D

+1/0
1.9.2012 22:23

tmf

Re: Nevím proč,

to jo, třeba to nějaké nejasné zatčení z kterého vylezla v horším stavu než po 10 letech Jáchymova

+3/0
2.9.2012 0:53

anncz

Neco nehraje

"Omylem" vas rozhodne nezavrou. Ono je otazka na jake vizum tam dotycna pracovala a zdali nepretahla pobyt.

Tohle "zavirani" se stava lidem co tam pracujou nelegalne na ruzna studenstka viza apod., pak nemaji razitka v pasu a samozrejme se jich pak ptaj, kde byli (no kde asi, nelegalne pracovali).

+1/0
1.9.2012 22:11

anncz

Re: Neco nehraje

Zavrou vas jenom pokud mate nejake zatykace na sebe, nedostaveni se k soudu apod. Takze asi tam bude peknych par kostlivcu, ze se tam "nehodlate" vracet a radsi delate v CR bistro.

+2/0
1.9.2012 22:14

Rubik1

Re: Neco nehraje

Jiste tam nektere podstatne informace chybi a muzeme se jen dohadovat, proc ji zavreli. Pro me je podstatne, ze "nakonec uznali svůj omyl", takze bychom alespon meli vychazet z toho, ze nelze.

0/0
2.9.2012 16:12

Milan Pokorný

maximální respekt

pro paní Slámovou R^

+1/0
1.9.2012 19:24

Johanaaa

Lidem co tohle dokazou moc fandim a drzim palce!

+7/0
1.9.2012 18:18

jana b

vitejte za zeleznou oponou

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.9.2012 17:40

trikratzabanovanylajos

mam slabost

pro sebevedomy a cilevedomy zensky. samozrejme, ze to neni holka z ulice, ktera hraje vabank a proto si muze dovolit ten luxus neuvazovat racionalne), ale i tak ma kus myho obdivu. uz jen za to, ze zvladla to jednani s tou urednickou zveri R^

+11/0
1.9.2012 16:26

Grimkin

Re: mam slabost

Ano, to já také, takže V, ale zároveň platí, že i takováhle ženská je jen ženská - se vším, co k tomu patří... citlivá, zranitelná... navenek silná, ale doma "normální" a se svými problémy, takže potřebuje podporu / oporu. Na ni to sedí.

0/0
1.9.2012 17:51

Grimkin

Re: mam slabost

Jen mi přijde, že na té jedné fotce jsou vidět její šediny... přeci jenom by o sebe měla / mohla víc dbát, tím spíš, když ví, že bude focena do novin.

0/0
1.9.2012 18:12

Duke_._Nukem

Re: mam slabost

takove starosti bych chtel mit  ;-D

+2/0
1.9.2012 19:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.