Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se také pozná krize: Absolventi se spokojí s nižším platem

Na jedno místo se hlásí stovky uchazečů, hledání práce trvá několik měsíců. A výsledek? Absolventi přistoupí na plat i o šest tisíc nižší než před pěti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Goldak

Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Hlavní jsou zkušenosti, um a praxe a ne nabiflovaný věci. Pak každý kdo vyleze z Vysoké tak si myslí, že si z něj každý sedne na kolena a hned mu dá plat 25 000 čistého a víc. =):-)

+1/0
11.10.2012 16:00

gilly8

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Dnes je to už trochu jiné, než před pár lety. Mám ve svém okolí několik VŠ absolventů a ti v žádném případě nemyslí, že by z nich někdo měl být na větvi. Jsou si vědomi toho, že na trhu práce nejsou ničím zajímaví. Na penězích jim nezáleží, hlavní pro ně je, aby našli práci v oboru.

A VŠ není jen o učení zpaměti (to spíš SŠ). Mnoho věcí člověk musí chápat, vidět souvislosti, analyzovat... Osobně (z vlastní zkušenosti) vidím přínos VŠ v tom, že člověka naučí spolupracovat v týmu, prezentovat, pracovat pod stresem, uvažovat v souvislostech. Ale samozřejmě jen ty studenty, kteří o to stojí. Kdo si chce ze školy odnést něco víc než čísla, která hned zapomene, tak možnosti má. Kdo během studia školu fláká a nezajímá se, co bude po ní, ten to bude mít hodně těžké. Ale o tom je život - chybami se člověk učí.

+1/0
11.10.2012 17:52

Dano-cz

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

1) VS je jedna velka zumpa, krome nekolika malo oboru dokaze vydelat vic aj obycejni remeslnik.

2) Urcite MALE procento tech nejlepsich s VS titulem se dobre uplatni a bude vydelavat kralovsky- zbytek nic moc.

3) Od kdy se clovek uci chybama? Jedine malilinke procento- clovek je snad jediny tvor co dokade delat tu samou chybu porad dokola.

0/0
11.10.2012 19:04

gilly8

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Vidím, že jste reakci pojal strukturovaně, tak se pokusím o to samé:-).

1) Zeptám se - vy VŠ máte? Připadá mi, že asi ne, minimálně dle vašeho písemného projevu (hrubky). Ale nechci do vás rýpat, tak přejdu k věci. Odkdy je jediným měřítkem úspěchu výše platu? Obyčejný řemeslník možná sem tam vydělá pěkné peníze, ale odborník (ne nutně s VŠ, ale bez ní moc specialistů není) je na tom dlouhodobě výrazně lépe. Řemeslník má celý život stejný plat. Odborníkův plat roste během jeho života.

2) Od VŠ jsem si neslibovala následný zisk práce s královským platem. Opět mi přijde, že zbytečně kopete do lidí, kteří mají něco, co vy ne... Osobně jsem od školy čekala nasměrování na své budoucí povolání a teoretické základy pro výkon tohoto povolání. Což se mi na 100 % splnilo.

3) Možná, že vy děláte stejné chyby stále dokola, ale neznamená to, že to samé dělají i ostatní...

0/0
11.10.2012 22:53

TommyAngelo

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

No jen, abyste se nepletla. Ja si myslim, ze i remeslikovi muze mzda slusne rust. Jinak ja patrim mezi ty, co budoucnost neresili, ale ani to nevidim jako nejake velke minus. Mlady clovek se behem 40 let po ukonceni k tahovym vecem, ze neni nad cim si hlavu lamat.

+1/0
12.10.2012 1:44

TommyAngelo

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

oprava: ... se behem 40 let se muze dostat k tolika zamestnanim...

0/0
12.10.2012 1:46

Dano-cz

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Ja mam SS, jsem stavbyvedouci, muj rocni plat se pohybuje kolem pul mega+ odmeny cca 200 000. Nebudu uz s Vama o tom komunikovat!!! Je to zbytecna strata casu!!! Ja se mam dobre, tahle doba mi vyhovuje, jsem spokojen. Ze Vy ne, nedokazala jste se za x let vypracovat vys je Vas problem. Kdybych delal ty same chyby dokola myslite ze budu tam kde ted jsem? Asi ne!!! Pokud se Vam tady nelibi tak se pro mne za mne odstehujte jinam. Mne je to uplne jedno. Kazdy si muze za sve stesti sam!!! Kdyby jste se mela dobre a mozno vydelavala to co ja tak bych jste premyslela pravdepodobne uplne jinak. Je to tak jak to je.

0/0
12.10.2012 5:46

gilly8

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Ale no tak, já jsem se svým platem i kariérou velmi spokojená a absolutně si nemůžu stěžovat.-). Jen nemám potřebu to tady vykřikovat, natož tu psát o svém platu, víte... Jsem ráda, že jste i vy spokojen sám se sebou, i když to tak nevypadá. Jde o to, že jste ve svém příspěvku uváděl věci, s kterými nesouhlasím a se kterými jste v posledním příspěvku v rozporu i vy sám. A nemám pocit, že bych říkala, že se mi tu nelíbí:-). Naopak jsem chtěla upozornit, že ne vše je tak negativní, jak popisujete. Další věcí je, že jste můj příspěvek pochopil zřejmě nesprávně. Ohledně platu jsem reagovala na tvrzení, že "obyčejný řemeslník" se má mnohdy lépe než člověk s VŠ. Pokud jste stavbyvedoucí, tak nejste obyčejný řemeslník. Jste specialista, odborník, zkušený člověk. Víte... VŠ není všelék, není to okamžitý výtah směrem nahoru, mě osobně ale velmi pomohla z hlediska oblastí uvedených v jednom z mých předchozích příspěvků a nedám na dobu studia dopustit:-).

0/0
12.10.2012 7:28

Dano-cz

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Vy lzete, kdyby to co pisete byla pravda tak takhle vubec nepremyslite. Na tu dobu komunismu bych jste davno zapomela a nejaka tzv dovolena jakoze zdarma by Vas ani nenapadla a podobni jakoze socialni jistoty taky ne. Sikovny remeslnik s zivnosti je schopen vydelat v hrubem pul mega rocne. Vy se pravdepodobne k nemu ani nepriblizite!

0/0
12.10.2012 18:53

gilly8

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Ano, já vám nerozporuju, že tolik nedokáže řemeslník vydělat. A upřímně, jak vy víte, co já dělám a kolik beru, abyste mohl posuzovat, zda se k tomu přiblížím nebo ne:-)? Neposuzujte pořád úspěch penězi. Já mám tolik kolik potřebuju na to, abych mohla dělat, co chci, koupit si, co chci a cestovat, kam chci. Pro mne je - víc než peníze - podstatnější dělat práci, která má smysl (minimálně pro mne) a která mě baví. A kterou budu moci dělat i třeba za 20 let. Nesnažím se shazovat řemeslníky, tak nevím proč vy musíte shazovat vysokoškoláky. A stále se točíme na tom, že si nerozumíme. Já původně reagovala na formulaci "obyčejný řemeslník", což je pro mě někdo na úrovní kopáče příkopů (prosím berte s nadsázkou). Šikovný a zkušený instalatér (například) ale není "obyčejný". Neberte si vše tak osobně...

0/0
12.10.2012 22:23

Dano-cz

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Ja jsem jenom chtel napsat to ze vysoka skola neni nic extra a nic neznamena. Hodne lidi si mysli ze kdyz ji vystudujou tak se budou mit lepe, ale to neni pravda. Nekdy je to jen zbytecna strata casu a penez. Ja kdyz vidim nektery me podrizene vysokoskolaky tak mam chut brecet. Vzdyt to nedokaze nekdy ani nic efektivne naplanovat, nakoordinovat, neumi nest odpovednost a pod. Ma vysokou skolu ale ten zednik si to dokaze zaridit lip nez on. To jsou moje skusenosti a co vim tak cca jenom 10% z VS budou skutecni odbornici. Dnes uz i ten obycejny kopac bere cca 100Kc za bezny metr vykopu na kabel nebo kolem 600-800Kc za kubik vykopu. Denne dokaze vykopat 20 beznych metru nebo 3-4 kubiky hliny. Vetsinou to delaji cikani na socialce a jeste je zivy stat.

0/0
13.10.2012 8:41

Dano-cz

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Je ten prispevek jsem si trosku spletl s jinou diskusi- ohledne toho komunismu myslim!!

0/0
12.10.2012 19:19

TommyAngelo

Re: Dnes má každý druhý Vysokou takže nic převratného.

Dejte pokoj s praxi. Po cca 25 letem cloveku rozumny clovek nebude chtit buhvijakou praxi a na to, aby byl nekdo v petadvaceti uz machr s nekolikaletou praxi,na to kazdy nema a vse ma prirozeny vyvoj. Jinak samozrejme mate pravdu, ale zalezi na kazdem, zda-li si casem najde cestu.

0/0
12.10.2012 1:35

klobouk.emanuel

Je jeden drobný problém:

u mnoha firem je nástupní plat i víceméně konečný na dané pozici a v regionu široko daleko je ten plat podobný.

0/0
10.10.2012 22:14

Seven of Nine

Re: Je jeden drobný problém:

Můžete uvést nějakou firmu, která nabírá lidi? ;-D

0/0
10.10.2012 22:21

klobouk.emanuel

Re: Je jeden drobný problém:

Proč?

0/0
10.10.2012 22:25

Seven of Nine

Re: Je jeden drobný problém:

No, když tak tady postujete ta vaše moudra o platech ;-D

0/0
10.10.2012 22:27

klobouk.emanuel

Re: Je jeden drobný problém:

Jako že tomu tak nebývá?

0/0
10.10.2012 22:30

Seven of Nine

Re: Je jeden drobný problém:

Jistě, že tomu tak nebývá! Máte asi nějaké špatné zkušenosti. ;-)

+1/0
10.10.2012 22:34

sucipej roznec IV

Re: Je jeden drobný problém:

Zkus jobs.cz

0/0
10.10.2012 22:28

Seven of Nine

Re: Je jeden drobný problém:

Já vím, kde se hledají místa a preferuji celosvětový Monster.com, jen jsem se chtěla předřečníka zeptat, z jakých firem čerpá, když tak ví, jak se vyvíjejí platy ;-D

+1/0
10.10.2012 22:34

sucipej roznec IV

Re: Je jeden drobný problém:

Ja uz jenom vybiram z nabidek, ktere mi prijdou na zaklade linkedin profilu. Z tohohle pohledu bych rekl, ze platy rostou tak o 20-30% rocne;-D

0/0
10.10.2012 22:37

gilly8

Re: Je jeden drobný problém:

S tímto nesouhlasím. Možná máte špatné zkušenosti, ale většina firem to má jinak. Váš plat roste s tím, jak se učíte a postupujete směrem nahoru. Jinou věcí je, pokud děláte celý život to samé. Tam nelze čekat překotné zvyšování platu, pokud firmě nic moc nedáváte. Ale i bez změny pozice se standardně jednou za rok až tři mění plat o nějaké procento - minimálně s ohledem na inflaci. Děláte-li ale dlouhodobě na stejné pozici a máte pro firmu vysokou přidanou hodnotu, tak mi věřte, že si dá velký pozor, abyste neutekl jen kvůli platu. :-)

0/0
11.10.2012 17:56

danax

když občas vidíte

co je zaměstnané, nechápete nezaměstnanost...

0/0
10.10.2012 20:03

Rodnok

Re: když občas vidíte

No ti blbci to mají přes známosti nebo mají z dobrých dob smlouvu na dobu neurčitou... takže se je nevyplatí vyhodit.

0/0
10.10.2012 22:30

VN63

Paní Hovorková, proč lžete o platech

to co uvádíte o nástupních platech absolventů, nemají mnohdy ani pracovníci s VŠ a mnohaletou praxí. Běžte se zeptat, kolik berou dávkařky na ÚP s vysokou školou, vysokoškolsky vzdělaní sociální pracovníci s mnohaletou praxí a podobně. Je mi na zvracení z těch lží v tomto článku!!!!

+1/0
10.10.2012 19:31

sucipej roznec IV

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

A jini absolventi zase nastupuji za mnohem vic. Jestli chce byt nekdo socialni pracovnik, tak je to jeho vec. Nevidim duvod se kvuli tomu rozcilovat.

0/0
10.10.2012 19:39

VN63

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

možná někteří pražáčci mají vyšší nástupní platy, ale myslím si, že to už také neplatí. To, co je uváděno v článku jako nástupní plat absolventa, je ve větší části republiky běžný a nebo dobrý plat zkušeného pracovníka

0/0
10.10.2012 20:29

sucipej roznec IV

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

"pražáčci'

Koukam, ze budes asi frustrat a diskuze je marna.

0/0
10.10.2012 20:35

klobouk.emanuel

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

Jiní zase nemohou ani vystát vidláky...

0/0
10.10.2012 22:20

gilly8

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

Tohle je nekonečný cyklus Praha vesrus Morava (Slezsko) a město versus venkov. Zbytečně se nehádejte. Popravdě v Praze je víc moraváků (a vesničanů obecně) než rodilých pražáků, tak je to jako kdyby si člověk plival do vlastní polévky :-)

0/0
11.10.2012 17:59

mukr

Re: Paní Hovorková, proč lžete o platech

Meli holt delat technickou skolu a hlavne nedelat ve statnim sektoru. Jestli se jim to nelibi a s tim co umi sezenou praci lepsi, muzou to na UP zabalit a jit.

0/0
11.10.2012 9:13

gars

jak se také pozná krize nevím ...

všichni o ní mluví, ale nikdo ji neviděl ...

+1/0
10.10.2012 18:50

šelma6005

Re: jak se také pozná krize nevím ...

8-o8-o

0/0
10.10.2012 19:48

voloda44

jasně, hlavně do lidi pořád mlít jaká je tady strašná krize

Rv

+2/0
10.10.2012 18:37

šelma6005

Re: jasně, hlavně do lidi pořád mlít jaká je tady strašná krize

Krize je realita! Ta se projevuje soustavným snižováním dopytu a následným propuštěním a dále přetěžováním pracovníků, kteří musají zvládat práci těch propuštěných. Ono totiž snížení dopytu vůbec neznamená že je míň práce na vývoji nových produktů. Zrovna dnes jsem byl na elektrotechnické výstavě. Všichni vystavovatelé mluvili o soustavně snižujícím se dopytu. To není podle vás krize?

+2/0
10.10.2012 19:52

Spalovač_šancí

Re: jasně, hlavně do lidi pořád mlít jaká je tady strašná krize

A máte vyjádření i všech ostatních, kteří se výstavy nezúčastnili :-)?

0/0
10.10.2012 21:37

šelma6005

Re: jasně, hlavně do lidi pořád mlít jaká je tady strašná krize

To je dobrá hovadina. Proč bych měl sbírat vyjádření všech občanů (dle vaší filozofie) ČR i SR, protože výstava se konala v Trenčíně, ovšem zhruba polovina vystavujících byla z ČR. Nejsem statistický úřad, nicméně co jsem se dozvěděl, hodně vypovídá o trpké realitě, jakkoliv se vám ta realita nelíbí!

Neulítli vám náhodou včely? 8-o:-/8-o

0/0
10.10.2012 21:51

mukr

Re: jasně, hlavně do lidi pořád mlít jaká je tady strašná krize

Ono jestli to neni tim, ze je trh presycen a lidi uz nepotrebuji namakanejsi veci a vystaci si s tim co uz maji?

0/0
11.10.2012 9:16

ACS!

...

Podle mě je problém ten, že učitelé nebo někdo kdo rozhoduje o tom co se bude učit, je sto let za vopicema, neexistuje žádná reakce na moderní dobu. Nemluvím o žádných Ntb do škol nebo tak něco, ale my se například učíme "programovat" v AS51 která se používala před 40 lety. Literatura, nevím k čemu nám je číst staré knihy nějakých euripidů, když z ní češtinu pobereme těžko. Dříve filmy nebyly tak dostupné, ale dneska bych klidně literaturu vyměnil za předmět kinematografie, protože literatura je dávno mrtvá. Takle to asi vidim ;)

0/0
10.10.2012 17:56

certik_bertik

Re: ...

literatura je mrtvá? To už máte před ukončením ZŠ?

+1/0
10.10.2012 17:58

ACS!

Re: ...

Dneska je význam knih velmi malý, a když je jako bestseller označována kniha o pornu tak fakt nevim. Dneska lidi stahujou filmy a choděj do kina než do knihovny.

0/0
10.10.2012 18:01

certik_bertik

Re: ...

hmm ono se třeba z obrazovky špatně studuje cokoliv, za chvíli bolí oči, ta knížka je příjemnější stálejší a elektriku to nežere

0/0
10.10.2012 18:23

Bob-an

Re: ...

No ale to ze nekdo povazuje cetbu za prijemnejsi neni uplen duvod pro to aby z literatury byl nejzasadnejsi predmet na SS....

+1/0
10.10.2012 18:38

certik_bertik

Re: ...

to není že někdo považuje něco za zásadní, jde o to že kniha je prostě součástí všeobecné kultury. Co byste chtěl vlastně v těch filmových hodinách pouštět? Porno?

0/0
10.10.2012 19:02

sucipej roznec IV

Re: ...

Jak je definovana "vseobecna kultura"? Co je jeji soucasti? Co se uci ve skole je vseobecna kultura a co se tam neuci, tak neni?

0/0
10.10.2012 19:28

certik_bertik

Re: ...

to co říkáte je právě ta pokřivenost vnímání kultury. Pak je vnímání lidí takové že za kvalitní hudbu se považuje hlavně kolovrátkový popík, přitroublý rap, dub hiphop a podobný šajze.

0/0
10.10.2012 19:43

sucipej roznec IV

Re: ...

Je nic nepokrivuju, kdyz termin "vseobecna kultura" nepouzivam. Me by zajimala nejaka definice. Jak poznam co je vseobecna kultura a co neni?

0/0
10.10.2012 20:07

klobouk.emanuel

Re: ...

Třeba že víš kdo to byl A. Jirásek, J. A. Komenský, B. Němcová a nebudeš si myslet že jeden je režisér seriálů, druhý průměrný zpěvák pouťových odrhovaček a třetí modelka, co se svlíkla při focení nějakého kalendáře.

0/0
10.10.2012 22:30

sucipej roznec IV

Re: ...

Ja se ptam, co patri do "vseobecne kultury" a co ne. Mam zatim tri jmena bez vysvetleni. Rad bych nejakou definici. Napriklad "Vseobecna kultura je to, co za vseobecnou kulturu povazuju ja". Je to sice hloupe, ale alespon neco. Pokud jde o vyznam ve svetovem meritku, tak tam podle me patri treba i Pratchett a zjistil jsem, ze ho nezna spousta lidi, co se povazuji za vzdelance. Takze asi nekde je nejaka autorita, co urcuje co kam patri. Je to ministerstvo skolstvi, ktere ma vliv na skolni osnovy?

0/0
10.10.2012 22:36





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že půjčku můžete vyřídit kompletně on-line?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.