Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Deset nejčastějších chyb a omylů u povinného ručení

Zákon motoristům nařizuje uzavřít a pravidelně platit povinné ručení. Naprostá většina lidí s tím nemá problém. Ovšem jsou i tací, kteří se touto povinností neřídí. Přitom mnohdy důvodem nemusí být snaha ušetřit na pojistném, ale obyčejná neznalost pravidel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DJ

Kdo pak dostal od státu takovou tiskárnu na peníze jako výsluhu,páni novináři spustu lidí by zajímala struktura ČKP

0 0
možnosti

WIFI

11. 10. 2012 7:55
hm

některý jsou opravdu dost rozšířený omyly, za který jsou schopni se ještě prodejci/bazarníci hádat, že je to pravda. Jako ten mýtus, že při koupi vozidla, kdy doklady zůstávají bazaru, se může jezdi tzv. na smlouvu..........

0 0
možnosti
JH

bwhalcin

10. 10. 2012 23:01
Zkušenosti s ČKP z první ruky

Osobně jsem se stal obětí ČKP, kdy jsem pojistil vozidlo, jež jsem měl zájem koupit. Následně z koupě sešlo a já ručení řádně zrušil. Případ se vlekl přes rok - bylo mi vyhrožováno, požadovány dokumenty, které neexistují.

Nakonec mi dali za pravdu, ale po 14 dnech si vesele případ otevřeli znova pod jiným číslem, aby mi tentokrát veškeré podklady zamítli. Mezi tím si skutečný majitel vesele jezdil s autem bez pojištění a příspěvek naskákal na 17tisíc.

Centrální registr vozidel mi odpověděl, že u nich ČKP nic neověřila (ukládá jí to zákon) a když jsem se začal pídit po pravomocech ČKP v rámci registru, tak se tam semnou přestali bavit. Zákon zde garantuje presumci viny a prokázat nevlastnictví.

=> uzavřít ručení před přepisem je špatně, uzavřít až po přepisu taky (původní majitel mohl neplatit)Rv

http://spojistenim.ic.cz/

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

10. 10. 2012 20:53
Ad 10

Jak lze dokázat neexistence povinnosti, například, že jsem auto dané SPZ a WIN nikdy nevlastnil?

2 0
možnosti
MH

HrubesaMares

11. 10. 2012 22:32
Re: Ad 10

cestne prohlaseni je brano jako dostatecne.

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

10. 10. 2012 20:49
Zaplať nám nebo zaplať za prokázání neviny...

1 0
možnosti
PS

JeDicz

10. 10. 2012 20:28
*

Ještě mě napadl dotaz, musím mít pojistění auta v ČR? Co když si koupím auto v DE a nechám si ho tam i pojistit a přihlásím ho k provozu v ČR?

0 0
možnosti
MM

hauzicz

10. 10. 2012 20:32
Re: *

Nedávno tu byl článek, jak Řekové využívají německých firem k provozování drahých automobilů, aby zamaskovali jejich vlastnictví. To by mohlo být určitě řešení, pokud to ovšem nejde i jednodušeji. S německým registračním systémem nemám zkušenosti.

0 0
možnosti
PS

JeDicz

10. 10. 2012 20:22
*

Důkazní břemeno je na adresátovi... to je zase legislativní výsměch.

1 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

10. 10. 2012 20:51
Re: *

A co když maj blbě i adresu? Prostě si mě spletou s nějakým jmenovcem nebo něco podobného? Pak se o ničem nedozvím nebo naopak o mě vůbec nepůjde, je to divné...

0 0
možnosti
MM

hauzicz

10. 10. 2012 20:11
Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Kdo je zodpovědný za to, že někoho nabourá....auto? Záleží na tom, jestli je způsobená škoda od auta s litrovým nebo pětilitrovým motorem? Vždyť za to vždycky může jen a pouze řidič. Proč není pojistka odpovědnosti za provoz na pozemních komunikacích vztažená na osobu řidiče a pro každého řidiče (tj. osobu, která usedne za volant, nikoliv pro osobu, která vlastní ŘO) povinná?

0 0
možnosti
G

gumidos

10. 10. 2012 20:22
Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.

Jednoduchá statistika - registrovaných vozidel je v ČR cca 7,5 milionu. Registrovaných řidičů je v ČR cca 6,6 mil. Tedy vozidel je více, než řidičů.

Důsledek - statisticky průměrný řidič by musel platit vyšší pojistné, aby objem pojistného zůstal stejný.

Možné řešení  - vlastnictví více aut znamená více pojistného a to platí nyní.

Nicméně je třeba těžce navýšit pojistné lidem či firmám, které mají velké škody. Není vůbec od věci nastavit pro těžké hříšníky takové pojistné, aby na něj neměly a musely skončit. JInak se na tyto klienty skládají zejména ti bezeškodoví Pepíci, kterým je pak vysvětlováno, že povinné ručení musí zdražit.

0 0
možnosti
VM

bonzini_plzeň

10. 10. 2012 18:28
ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

.

6 0
možnosti
G

gumidos

10. 10. 2012 20:06
Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.

s touto tezí lze souhlasit a lze ji ilustrovat na následujícím příkladu: za zmínku stojí celá řada vozidel typu pick-up, které mají  v TP označení kategorie N1. Pro účely povinného ručení pak v podstatě všechny pojišťovny kalkulují pojistné jako osobní vozidlo do 3,5 tuny. Pro osobní vozidla je při nepojištění příspěvek do fondu ČKP ve výši 50 Kč za den nepojištěnosti. Překvapivě však ČKP bere zcela jinak než většina pojišťoven (možná všechny) tyto N1 pick-upy. Zde již rozlišuje pouze nákladní automobil do 12000 Kg, kde příspěvek činí již 130 Kč za den nepojištěnosti. Nepojištěná Felina Pick-up pak platí stejnou pálku jako náklaďák Liaz (9 tun) a pouze o málo méně, než nepojištěný autobus. Inu každá kačka dobrá.

V kombinaci s presumpcí viny (vlastník vozidla musí prokazovat, že vozidlo neprovozoval) je to těžce mimo.

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

10. 10. 2012 18:25
AD 3

Mno, jenže paní na Hasčské vzájemné pojišťovně fotokopie techničáku nestačila, hledala v tom podvod a chtěla originál. Tak jsem holt musel uzavřít pojistku v pojišťovně, kde stačila kopie.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Daně 2023: Na elektronické podání růžového formuláře zbývá už jen pár dní

23. dubna 2024

Nejzazší termín, do něhož lze podat elektronické daňové přiznání, je čtvrtek 2. května. Kdo termín...

Jaké jsou výhody a nevýhody DIP a u jaké nabídky zvýšit ostražitost

23. dubna 2024

Od letošního roku stát nabídl zájemcům o spoření na penzi nový Dlouhodobý investiční produkt, tedy...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

KVÍZ: Helma, desatero, pojištění. Jste připraveni na cyklistickou sezonu?

21. dubna 2024

Jezdit na kole umí u nás skoro každý. Málokdo si ale uvědomuje, že v okamžiku, kdy vyjede na...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč