Diskuze
Deset nejčastějších chyb a omylů u povinného ručení
Děkujeme za pochopení.
D38a46v34i87d 71J50e70r11a25b98e72k
Kdo pak dostal od státu takovou tiskárnu na peníze jako výsluhu,páni novináři spustu lidí by zajímala struktura ČKP
WIFI
hm
některý jsou opravdu dost rozšířený omyly, za který jsou schopni se ještě prodejci/bazarníci hádat, že je to pravda. Jako ten mýtus, že při koupi vozidla, kdy doklady zůstávají bazaru, se může jezdi tzv. na smlouvu..........
bwhalcin
Zkušenosti s ČKP z první ruky
Osobně jsem se stal obětí ČKP, kdy jsem pojistil vozidlo, jež jsem měl zájem koupit. Následně z koupě sešlo a já ručení řádně zrušil. Případ se vlekl přes rok - bylo mi vyhrožováno, požadovány dokumenty, které neexistují.
Nakonec mi dali za pravdu, ale po 14 dnech si vesele případ otevřeli znova pod jiným číslem, aby mi tentokrát veškeré podklady zamítli. Mezi tím si skutečný majitel vesele jezdil s autem bez pojištění a příspěvek naskákal na 17tisíc.
Centrální registr vozidel mi odpověděl, že u nich ČKP nic neověřila (ukládá jí to zákon) a když jsem se začal pídit po pravomocech ČKP v rámci registru, tak se tam semnou přestali bavit. Zákon zde garantuje presumci viny a prokázat nevlastnictví.
=> uzavřít ručení před přepisem je špatně, uzavřít až po přepisu taky (původní majitel mohl neplatit)
Šerlok Homeless
Ad 10
Jak lze dokázat neexistence povinnosti, například, že jsem auto dané SPZ a WIN nikdy nevlastnil?
net.Xtreme se nevzdává
Zaplať nám nebo zaplať za prokázání neviny...
JeDicz
*
Ještě mě napadl dotaz, musím mít pojistění auta v ČR? Co když si koupím auto v DE a nechám si ho tam i pojistit a přihlásím ho k provozu v ČR?
hauzicz
Re: *
Nedávno tu byl článek, jak Řekové využívají německých firem k provozování drahých automobilů, aby zamaskovali jejich vlastnictví. To by mohlo být určitě řešení, pokud to ovšem nejde i jednodušeji. S německým registračním systémem nemám zkušenosti.
JeDicz
*
Důkazní břemeno je na adresátovi... to je zase legislativní výsměch.
net.Xtreme se nevzdává
Re: *
A co když maj blbě i adresu? Prostě si mě spletou s nějakým jmenovcem nebo něco podobného? Pak se o ničem nedozvím nebo naopak o mě vůbec nepůjde, je to divné...
hauzicz
Celé toto pojištění vozidel nechápu.
Kdo je zodpovědný za to, že někoho nabourá....auto? Záleží na tom, jestli je způsobená škoda od auta s litrovým nebo pětilitrovým motorem? Vždyť za to vždycky může jen a pouze řidič. Proč není pojistka odpovědnosti za provoz na pozemních komunikacích vztažená na osobu řidiče a pro každého řidiče (tj. osobu, která usedne za volant, nikoliv pro osobu, která vlastní ŘO) povinná?
gumidos
Re: Celé toto pojištění vozidel nechápu.
Jednoduchá statistika - registrovaných vozidel je v ČR cca 7,5 milionu. Registrovaných řidičů je v ČR cca 6,6 mil. Tedy vozidel je více, než řidičů.
Důsledek - statisticky průměrný řidič by musel platit vyšší pojistné, aby objem pojistného zůstal stejný.
Možné řešení - vlastnictví více aut znamená více pojistného a to platí nyní.
Nicméně je třeba těžce navýšit pojistné lidem či firmám, které mají velké škody. Není vůbec od věci nastavit pro těžké hříšníky takové pojistné, aby na něj neměly a musely skončit. JInak se na tyto klienty skládají zejména ti bezeškodoví Pepíci, kterým je pak vysvětlováno, že povinné ručení musí zdražit.
gumidos
Re: ČKP je stejná zlodějská haluz jako OSA atd.
s touto tezí lze souhlasit a lze ji ilustrovat na následujícím příkladu: za zmínku stojí celá řada vozidel typu pick-up, které mají v TP označení kategorie N1. Pro účely povinného ručení pak v podstatě všechny pojišťovny kalkulují pojistné jako osobní vozidlo do 3,5 tuny. Pro osobní vozidla je při nepojištění příspěvek do fondu ČKP ve výši 50 Kč za den nepojištěnosti. Překvapivě však ČKP bere zcela jinak než většina pojišťoven (možná všechny) tyto N1 pick-upy. Zde již rozlišuje pouze nákladní automobil do 12000 Kg, kde příspěvek činí již 130 Kč za den nepojištěnosti. Nepojištěná Felina Pick-up pak platí stejnou pálku jako náklaďák Liaz (9 tun) a pouze o málo méně, než nepojištěný autobus. Inu každá kačka dobrá.
V kombinaci s presumpcí viny (vlastník vozidla musí prokazovat, že vozidlo neprovozoval) je to těžce mimo.
Šerlok Homeless
AD 3
Mno, jenže paní na Hasčské vzájemné pojišťovně fotokopie techničáku nestačila, hledala v tom podvod a chtěla originál. Tak jsem holt musel uzavřít pojistku v pojišťovně, kde stačila kopie.
Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko
Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...
Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let
Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky
Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...
Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů
Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti
Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...
Daně 2023: Na elektronické podání růžového formuláře zbývá už jen pár dní
Nejzazší termín, do něhož lze podat elektronické daňové přiznání, je čtvrtek 2. května. Kdo termín...
Jaké jsou výhody a nevýhody DIP a u jaké nabídky zvýšit ostražitost
Od letošního roku stát nabídl zájemcům o spoření na penzi nový Dlouhodobý investiční produkt, tedy...
Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti
Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...
KVÍZ: Helma, desatero, pojištění. Jste připraveni na cyklistickou sezonu?
Jezdit na kole umí u nás skoro každý. Málokdo si ale uvědomuje, že v okamžiku, kdy vyjede na...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč