- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako obchodník nabízející slevu jsem se setkala s nepoctivostí slevových portálů. Zejména Slevomatem. Nevyplatí celou sjednanou částku zaplacenou kupujícím. Nepošlou fakturaci a tudíž není dohledatelné jak vyplacenou částku spočítali. Navíc je problém s doložením příjmu.
Je někde Černá listina nepoctivých slevových portálů, které nevyplácí nebo jinak porušují obchodní pravidla a smlouvy? nenašla jsem ani jeden oficiální. Kdo ochrání obchodníky? Stále se chrání koncoví zákazníci, ale nikdo nahlas neřekne, že službu v podstatě poskytujeme zdarma, když za ní nedostaneme od slevových portálů zaplaceno.
není to obchodní vztah, jistě je tu riziko, ale máš možnost se domoci ochrany u soudu jako každý
Dva časté problémy na straně slevových portálů:
- nesmyslně dlouho zadržují obchodníkovi peníze, často přes dobu poskytnutí služby či zboží
- přetahují domluvené období a slevu nechávají v nabídce
Zejména druhý případ je dost problém, pokud si obchodník chce udržet dobré jméno.
Asi 3x jsme to využili a je třeba se mít na zřeteli. Dostali jsme všechno, co bylo v nabídce, ale:
-jak někam jednou zadáte svoji mailovou adresu, servery vás začnou spamovat nabídkama. Hrozný.
-kromě ověření platnosti nabídky v hotelu a rezervace termínu před nákupem ubytování je dobré si zjistit, ve kterém pokoji budete bydlet, jak bude vypadat a jaký bude výhled, pokud bude. Na stránkách jak slevových serverů tak hotelů jsou vyfocené nádherné pokoje s krásným výhledem, realita je taková, že to jsou samozřejmě ty nejlepší pokoje a ty v akci jsou ty nejhorší kamrlíky s pohledem do skály a mimo dosah jinak všudypřítomné Wifi.
-pozor na x chodové romantické večeře při svíčkách. V jednom šumavském hotelu bylo vše perfektní, jen tohle moc nezvládli: svíčka sice hořela, ale za svitu normálních zářivek ve stejné velkojídelně a u stejného stolu sousední akční romantici. Navíc, jak den předtím měli večeři "co si urveš, to je tvoje", tak teď jsme i po x chodech měli hlad a nebyli jediní.
Ovšem ceny jsou zajímavé, co jsme tak zjišťovali normální ceny, tak za ty bychom do těch hotelů nejezdili. Dá se tedy bydlet i pěkněji a levněji, ale zase třeba bez bazénu, vířivky či jídla.
"Slevový portál ve většině případů pouze zajišťuje zprostředkování smlouvy. Proto zákazník při reklamaci bývá odkazován na toho, s kým fakticky uzavřel smlouvu - prodejce služby či zboží."
A zákazník se má ohradit, protože na všech slevových serverech, co jsem nakupoval, jsem platil přímo slevovému portálu a tedy mě nezajímá vztah mezi slevovým portálem a obchodníkem. Stejně jako mě nezajímá vztah mezi obchodníkem a výrobcem. Ano kdžy výrobce dává možnost značkové servisu, je možné ho využít, ale VŽDY mám možnost reklamovat služby u toho, s kým jsem uzavřel smlovu, tedy slevovým portálem. Včetně 14 dní na vrácení kuponů při uzavření přes internet....
No slevové portály využívají děr i neznalostí zákona a není to s nimi jednoduché, seriózní moc nejsou a není snadné u nich něco reklamovat.