Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tři zlatá pravidla, jak reagovat na vztek šéfa a vyjít bez újmy

Navztekat šéfa nebo kolegu se občas podaří každému. Stačí udělat chybu či drobnou chybičku a nával vzteku je na světě. Protistrana začne patřičně zuřit, nadávat a dávat najevo, že spolupracovat s vámi není žádný med. Jak to zvládnout s elegancí a upevnit si pracovní pozici?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirek103

Tady se spíš řeší následek

Ale příčina je v tom zda je za potřebí makat vůbec na nějakého šéfa? A když už ho mám, tak by to nemělo být hovado a když už je to hovado, tak ho zbytečně nevytáčet, jenže pak už mnphdy není kam uhnout......Problém je taky v tom, že ve spoustě montoven je na nižších pozicích člověk nahraditelný lusknutím prstů. Sice každej nemůže být neurochirurg, ale mít někoik kvalifikací a umět je kombinovat je pak i zárukou lepšího postavení na trhu práce. V situaci kdy na vás šéf řve. vy máte 10 000 káblí a živíte 2 děti, tak už toho moc k vymyšlení a zlepšení situace nemáte.

0/0
25.10.2012 10:17

Dano-cz

Pred nedavnem

jsem dal vypoved z pracovniho pomeru- stval mne jeden diletant spolumajitel firmy. Uz ve vypovedni lhute jsem dostal nekolik nabidek na pracu od firem se kteryma jsem spolupracoval- sef nabizel zvednuti platu o 10 000 mesicne. Ted uz delam jinde, vydelava vic a jsem spokojeny.

0/0
25.10.2012 5:43

hell365

Re: Pred nedavnem

Jseš borecR^, jsme rádi že jsi nám to oznámil.

+1/0
29.10.2012 7:22

tayger

A jéjej

nevím čím to je, ale buď mě šéf respektuje a nebo je to pěkný hukot. :-D Když mě chtěl poslední šéf pořádně trestat, předvedl jsem pěkně neústupného zaměstnance. Prostě, buď to v člověku je, a nebo není. A šlapat si po vlastním já je něco, co ve mě určitě není přípustné.

Na druhou stranu, pokud mě respektuje šéf, pak není problém, abych ho respektoval i já, a můžeme spolu vycházet, i když udělám chybu. Průser je, že když mám svou pravdu, tak nerad z ní ustupuji pod nátlakem. :-)

0/0
24.10.2012 20:12

a_j_a

Re: A jéjej

pokud je ta tvá pravda nesmysl , tak bys kamaráde letěl jako namydlenej blesk :-P

+1/0
25.10.2012 14:32

Dýzl

Moje pravidlo.

Nemít žádného šéfa, být sám sobě šéfem. ;-)

+1/0
24.10.2012 19:04

BADMOPAR

Moje pravidlo

Když to nejde silou, jde to ještě větší silou ;-D

0/0
24.10.2012 17:12

Tomáš Škvrna

Lehko se to řekne...

... ale těžko provede. Ve vypjaté situaci člověk, pokud není trénovaný, si takové věci jen těžko domyslí.

+1/0
24.10.2012 13:12

MattyCZ

Re: Lehko se to řekne...

Přesně tak. Někdy člověk nestačí na nic reagovat a jen kouká s otevřenou pusou :-)

0/0
24.10.2012 14:11

Pillipala

Re: Lehko se to řekne...

Tomáš spíš myslel, že ve vypjaté situaci si to člověk nenechá líbit a také mu něco ulítne. "Koukat s otevřenou pusou" je z 90% mnohem lepší než nějak reagovat.

+1/0
24.10.2012 15:34

PetrP7

A aby to bylo jasné i oslu...

...připojíme přitroublou fotku z Profimedia.czRvRvRv

+1/0
24.10.2012 11:33

on7.

Na naseho sefa plati jen rev

:-)

0/0
24.10.2012 10:35

sCZECH1

...

ta situace Stepan VS sef je luxusni, kdo to proboha vymyslel ;-D

+1/0
24.10.2012 10:08

marbo

takové rady vážně nevyužiji

jednou by na mě zvýšil šéf hlas (o urážkách vůbec nemluvě) a měl by na stole mou výpověď..

0/0
24.10.2012 9:02

sCZECH1

Re: takové rady vážně nevyužiji

jsi DRSON!! Dekujeme.

+9/0
24.10.2012 10:01

warcool

Re: takové rady vážně nevyužiji

R^

0/0
24.10.2012 10:25

Mablung

Re: takové rady vážně nevyužiji

Je to věc lidí, oblasti a kvalifikace. Někdo si to nechá líbit, někdo ne, někdo si to musí nechat líbit. V jiné pozici je kvalifikovaný člověk či svobodý člověk bez dětí a hypotéky, v jiné pozici je člověk s dětmi, hypotékou a bez výrazné kvalifikace či v kraji s vysokou nezaměstnaností.

0/0
24.10.2012 10:43

sCZECH1

Re: takové rady vážně nevyužiji

no vsak ja netvrdim ze si lidi maji nechat sr*t na hlavu...akorat ten prispevek, na ktery reaguju, vyzniva spis jako .."ja sem king, podelejte se ze me"

0/0
24.10.2012 10:51

marbo

Re: takové rady vážně nevyužiji

;-D věřte nebo ne, ale kdybych chtěl napsta "ja sem king, podelejte se ze me" tak napíšu "ja sem king, podelejte se ze me" ;-)

0/0
24.10.2012 12:52

sCZECH1

Re: takové rady vážně nevyužiji

njn tak ja  za sebe pisu, jak to pro me vyzniva...a uprimne, da se to napsat jinak se stejnou vyslednou myslenkou

0/0
24.10.2012 13:19

marbo

Re: takové rady vážně nevyužiji

to není o "drsonství" ale o sebeúctě.

0/0
24.10.2012 12:50

joef

Re: takové rady vážně nevyužiji

Možná ano, možná ne, každá situace je jiná. Jsou někteří nepostradatelní odborníci, kteří si mohou nenechat sr.t na hlavu, ale je většina těch, kteří postradatelní jsou, i když si to oni sami nemyslí.

0/0
24.10.2012 13:04

marbo

Re: takové rady vážně nevyužiji

každý je nahraditelný, otázkou je jenom to za jakou cenu.

0/0
24.10.2012 13:10

Karlos BS MC

notykoky-pobavilo

už dlouho jsem se po ránu takhle nenasmál;-D

a ten dialog je nejspíš z firmy, která dělala registr aut-to by sedělo-štěpáne, zase jste spletl všechna číslaR^;-D;-D

0/0
24.10.2012 6:58

pavel.n

To je zase článek mimo realitu

Dělám ve firmě , kde lidský život nemá hodnotu - malá  chyba a letíš ................

.

Jako příklad napíšu příběh chlapa u lisu - bylo mu kolem 55 let a byl 3 roky bez práce  - byl rád za práci u lisu ve 12 ti hodinových směnách za 9600 hrubého .........jeho práce byla v tom, že vyndával z lisu výlisky a dával je do igelitových pytlíků které dával do bedny -  pytlíky si dával přes hranu bedny - a stalo se , že mu několik pytlíků spadlo na zem - sebral je a dal k ostatním - pytlíky nebyli nijak znečištěné - ale na dílnách jsou všude kamery , šéf to viděl a chlapa na hodinu propustili ......... to je dnešní realita !!

0/0
24.10.2012 5:31

miba

Re: To je zase článek mimo realitu

Kde se dělají dvanáctky za 9600 hrubého?

+7/0
24.10.2012 7:29

Mablung

Re: To je zase článek mimo realitu

Předpokládám že ta dvanáctka je tam irelevantní, protože (předpokládám) že stejně myslel 40 hodin týdně.

Jinak, za hrubou mzdu kolem 10 000 dělají lidé v některých firmách v okolí Loun, což vím z vlastní zkušenosti. Tipl bych si že ústecký kraj či Vysočina na tom nebudou lépe.

+1/0
24.10.2012 7:43

miba

Re: To je zase článek mimo realitu

Předpokládáte špatně, dvanáctky jsou většinou ranní a noční, s příplatkem, také se dělají o víkendech, s dalším příplatkem. Jsem z Vysočiny, ale neznám firmu, která by za ony směny někomu platila 9600 hrubého. Takže i tipujete špatně. Ale díky za reakci ;-)

+2/0
24.10.2012 7:52

Mablung

Re: To je zase článek mimo realitu

Za noční 10 %, za víkend 25 %. Je to příjemné, ale až tolik to neudělá.

Já pracoval (coby vedoucí výroby) ve firmě která platila 10 000 hrubého nástup, 11 000  po zaučení, takže mi v určitých oblastech uvedený plat nepřijde jako nesmyslný. Firma která měla pronajatý prostor vedle nás platila ještě méně (nevím o kolik, to si jen pamatuji když jsem kecal s lidma z toho podniku). Prostě v určitých oblastech a firmách jsou platy mizerné. Japonci v té oblasti platili asi 18 000 Kč, jenže ti si pečlivě vybírali a zbytek měl smůlu a musel do málo platících firem.

+1/0
24.10.2012 10:41

tuan4

Re: To je zase článek mimo realitu

............třeba v práškové lakovně v Rožmitále pod Třemšínem.

187.5x50=9375Kč.

Prémie ani jiné bonusy nejsou.Nejsou ani přestávky.Nelíbí?-za bránou čekají další.

+4/0
24.10.2012 8:07

ohorele nohy

Re: To je zase článek mimo realitu

jaké přestávky? Po 6 hodinách musí zaměstnanec nastoupit na pauzu na oběd. Není-li tomu tak, konej. Tady ti nikdo nepomůže

0/0
25.10.2012 12:59

tuan4

Re: To je zase článek mimo realitu

..................pomoc nepotřebuju.

A ti co "konali"předemnou,tam už nejsou.Takže tvoje rada je opravdu k nezaplacení!

Ušetři si další komentář.

+1/0
25.10.2012 13:25

vzdyt_to_rikam_02

Re: To je zase článek mimo realitu

Moje švagrová dělala obchodního zástupce s platem 9500 a další mělo bejt z provizí, ovšem co sjednala k prodání, to ta firma nikdy nedodala, takže provize neměla nikdy žádný:) Firma Tradetex, Orlová. Už tam nedělá, není blázen:)

0/0
24.10.2012 13:25

pablo_II

Re: To je zase článek mimo realitu

No tak ono je to upřímě spíš myšleno do kanceláří a na lidi, kteří mají vyšší kvalifikaci, než pomocný dělník u lisu (nic proti němu, vážím si každého kdo pracuje namísto toho aby šel pobírat dávky). Takový člověk můlže samozřejmě udělat i chybu, ale má nějaký manévrovací a vyjednávací prostor i vůči svým nadřízeným, protže není tak snadno nahraditelný. Pomocný dělník u lisu (tedy kdykoliv nahraditelná pracovní síla) vůči šéfovi opravdu není modelová situace, na kterou by se toto hodilo, takový člověk prostě nemá a nebude mít prostor pro vyjednávání. neříkám, že je to tak v pořádku, ale je to tak.

+4/0
24.10.2012 7:43

pablo_II

Re: To je zase článek mimo realitu

No a samozřejmě jak bylo zmněno ono hodně záleží na osobnosti obou stran konfliktu: Dva cholerici to je asi blbá kombinace na řešení čehokoliv.

+1/0
24.10.2012 7:45

davidoff77

Re: To je zase článek mimo realitu

Nerozumel jsem tomu jak jste psal "sebral je a dal k ostatním". Jakoze ostatnim dosly, tak jim dal svoje aby nemuseli chodit do skladu? Nebo jim je proste dal aby si je odnesli domu? V tom prvnim pripade me ten pribeh pripada pritazeny za vlasy. No a ve druhem pripade se stalo to, ze majetek firmy v podstate ukradnul. Nejde o to, ze to mohly byt pytliky za par haleru, jde o princip. A ano, mate pravdu, to je dnesni realita. Ale bohuzel porad plati rceni, kdo nekrade okrada rodinu. Takze zatimco mnoha lidem prijde normalni si domu odnaset kancelarske potreby, ci pytliky z dilny, verte mi, neni to normalni. Je to proste kradez.

Pokud chce nekdo namitnout, ze politici kradou v miliardach, tak souhlas, ale oni delaji v podstate to same co ten delnik, ale v mnohem vetsim meritku. Ani jedno ale neni dobre, ale je to zkratka obraz spolecnosti.

0/0
24.10.2012 7:59

lozja.blabol

Re: To je zase článek mimo realitu

"dal k ostatním" = "dal k ostatním pytlíkům", tj, vrátil je nazpátek, tam, odkud spadly. Opravdu máte problém rozumět psanému slovu. Chápal bych, kdyby pavel.n udělal chybu a napsal "dal je ostatním", že to změní smysl, ale to neudělal.

+3/0
24.10.2012 8:14

davidoff77

Re: To je zase článek mimo realitu

Omlouvam za svou chybu pri cteni. Nicmene usuzovat z toho, ze nerozumim psanemu slovu je trochu moc. Stejne tak bych mohl rict, ze davate carky kde nemaji byt ("tj." a ne "tj," atd.) a tim padem neumite psat.

Nicmene pak cely tento pribeh nedava moc smysl. Podle vseho to nebude tak cernobile. Pohled kazde strany je trosku jiny a pochybuji o tom, ze sefova slova pri vypovedi byla "spadly vam pytliky mate padaka".

0/0
24.10.2012 9:40

lozja.blabol

Re: To je zase článek mimo realitu

Omlouvám se, nemyslel jsem to zle. A "tj," je překlep (tečka a čárka jsou vedle sebe).

0/0
24.10.2012 10:07

marbo

Re: To je zase článek mimo realitu

a to je co za pohádku?

"Jak hodný proletář o práci přišel a zlý buržoust si namastil kapsu"Rv

+1/0
24.10.2012 9:09

Rebby

Re: To je zase článek mimo realitu

Víte, takových historek jsem už slyšel desítky. Každá výpověď, kterou podává zaměstnavatel, musí být zdůvodněna. Obecné povědomí zaměstnanců o jejich právech je velice chabé. Ale to není vinou zaměstnavatelů. Zákoník práce je na internetu volně k dispozici a přečíst si ho může každý. Že za upadnuvší sáček není možné někoho vyhodit "na hodinu" (hrubé porušení), o tom není potřeba diskutovat.

Věřím, že se takový zaměstnavatel může najít. Ale to, že je zaměstnavatel hloupý, přeci neznamená, že se zaměstnanec nebude bránit. Pokud by se na Úřadu práce zeptal, zjistil by, že je mu s pracovně-právním sporem ÚP schopen pomoci. Existuje instituce zvaná Asociace občanských poraden (http://www.obcanskeporadny.cz), kde lze získat zdarma rady v oblasti právě i v pracovně-právních otázkách. Daný zaměstnavatel pak bude citelně pokutován ze strany ÚP a, samozřejmě, doplatí zaměstnanci mzdu za dobu trvání sporu.

Pokud se lidé nezačnou bránit, je veškerý podobný brek úplně zbytečný.

+3/0
24.10.2012 9:21

šišaté kolo

Re: To je zase článek mimo realitu

Kamera dle zákona může sloužit pouze pro ochranu majetku a v žádném případě nesmí sloužit ke špízlování zaměstnanců! Další dost podstatná věc je ta, že na kameru musí bejt upozorněn každý zaměstnanec i návštěvník a dále ji musí schválit úřad pro ochranu osobních údajů. Na základě kamery vyhozen - 99% šance na výhru soudního sporu s odškodněním :-) to je realita;-)

0/0
24.10.2012 10:15

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

Re: To je zase článek mimo realitu

A kde byli v tuto chvíli ODBORARI ? demonstrovali na náměstí nebo chlastali oranžovou limonádu ? ;-€

+1/0
24.10.2012 19:08

kicw

Jak reagovat?

V takových situacích člověk stejně reaguje většinou impulzivně. Buďto se brání, vymlouvá, nedělá nic, nebo lže a záleží i na situaci jestli udělal chybu nebo ne. Pochybuji, že se dá naučit takové situace řešit v klidu, poud je člověk cholerik nebo opačně. A že si 2 hodiny po hádce uvědomí, co mohl udělat je k ničemu.

0/0
24.10.2012 0:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.