Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklamoval boty a neuspěl. Soud vyhrál a dostal tisícové odškodnění

Pokud neuspějete u obchodníka s reklamací a cítíte se být v právu, nevzdávejte to. Nenechte se odradit po prvním neúspěchu. Trvat na spotřebitelských právech se vyplácí. Obchodníci totiž kalkulují s tím, že reklamaci zákazník vzdá a k soudu nepůjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O69l47d50ř22i39c35h 55K38r83á27l 1774372118

Se společností A3 sport mám naprosto stejnou zkušenost..boty za cca 3tis.kč byly po dvou měsících používání děravé..2x zamítnutá reklamace. Nechal jsem si vypracovat posudek ve Zlíně a jelikož ani na to nikdo nereagovali,byla podána žaloba k soudu a v konečné fázi to stálo A3 sport cca 12tis.kč..

Určitě bych do toho šel znovu a dokud se lidi nebudou domáhat svých práv nic se nezmění..Zrovna společnost A3 sport řeší většinu reklamací zamítnutím (stačí pohledat na netu ty story,co lidi s A3 mají a není jich málo) a počítají s tím,že většina se nebude chtít soudit a sklopí uši..těch pár prohraných soudů se jim v konečné fázi stále vyplatí (slova právníka co mne zastupoval)-proto by se zákazníci neměli nechat odbývat a okrádat. Já u A3sport už nekoupím ani šňůrku do bot..

0/0
13.3.2013 7:59
Foto

P34a15t33r90i86k 89C72h64r22z 4508859502789

Kvalita dnesni obuvi je tristni, nejen ze je temer nemozne, aby prezily 2 roky, ale vetsinou se mi rozpadnou do 6 mesicu.

Opravdu to chce vybirat dle obchodu, kde nedelaji problem s reklamacemi. Ja mam takto oblibenou prodejnu Leiser. Sice maji vyssi ceny, ale jeste nikdy me s reklamaci neodmitli, vzdy byla vyrizena na pockani - naposledy na zacatku rijna - rozpadly se mi sandaly cestou na letiste, jeste stesti, ze jsem jel se znacnym predstihem (chtel jsem vyuzit bezplatneho vstupu do salonku Mastercard :) ). Takze zpet domu pro paragon, vraceni, koupe novych. Bohuzel ty nove se rozpadly za 5 dni :(, takze po navratu me ceka nove kolecko, tak snad bude vse probihat jako vzdy OK.

Jen pro info, za 25 $ jsem si v Kambodzi koupil nove - ECCO, u nas by staly asi 5 nasobek :(

0/0
1.11.2012 12:46

Dýzl

Mám zkušenost opačnou.

U nás na vsi velké chlubení místních stavebniků u piva, jak si s hobby elektronářadím postaví barák a když ten nápor vercajk přežije, tak jej před koncem záruku úmyslně spálí a jdou reklamovat do marketu kde obyčejně dostanou nový. Velké markety to mají zahrnuté do plánovaných ztrát a tak to snadno přežijí, pokud se to ale stává v malých železářstvích, tak je to na pováženou.

0/0
30.10.2012 16:18

mr_bodo

A3 sport - nikdy více

Manželce jsem tam koupil boty - kožené bílé "tenisky" Pu*a (moje hloupost). Po pár měsících na jedné z nich rozpraskala kůže na boku, mimo jakákoliv místa ohybů. Ta kůže byla - asi z důvodů větrání - prosekávaná....

První reklamace do tří dnů zamítnuta - prý boty nebyly ošetřovány podle návodu a že to způsobila svým nešetrným zacházením... Obratem jsem trval na opakování reklamace a boty jsem si přímo na jejich pultu vyfotil s tím, že bych se nerad dočkal překvapení, že bude roztrhaná stejným způsobem i bota druhá, která byla doposud v pořádku. A do reklamačního zápisu jsem nechal citovat část jejich původního vyjádření a trval jsem na vysvětlení, proč druhá bota, která byla ošetřovaná a nošena stejně, je naprosto v pohodě.

Ano, nechali to vyšponovat na zákonem daných 30 dnů (opět), ale nakonec prachy vrátili. Nicméně - nikdy více u nich. Slíbil jsem jim, že jim budu dělat reklamu - tak tady ji dělám! Možná jsem měl štěstí. Takže nevzdávat!!!

0/0
29.10.2012 15:58

Pepinie

Člověk se prostě nesmí dát

měla jsem na reklamaci notebook, reklamaci mi neuznali a chtěli po mě zaplatit dopravu - já si nevybrala, že si je sbírají PPLkem a náklady na technika...to jsem čuměla jak blázen...napsala jsem, že ani náhodou nezaplatím, na to mi odpověděli, že pokud nezaplatím noťas mi nedají...zašla jsem si do SOS a tam mi poradili ať jim napíši, že neoprávněně zadržují cizí věc a požadují po mě neoprávněnou úhradu nákladů a že pokud noťas nevrátí podám na ně trestní oznámení a stížnost k ČOI, noťas byl druhý den doma a co jsem koukala OPRAVENÝ! i když to dle nich nebyly záruční vady...

naštěstí výrobce si zřídil vlastní servis a na druhou reklamačku už šel k nim a tam to bylo bez problémů, dokonce mi zadarmo vyměnili klávesnici, naprasklý kryt a další věci...

0/0
28.10.2012 22:00

pan.karotka

S A3 SPORTem jsem soud také vyhrál :-)

Mám stejnou zkušenost, jako můj jmenovec v článku, jen boty stály cca o 1400,- více. Pan znalec Janata z Hradce Králové mě svým posudkem k reklamaci obuvi pěkně dopálil. Boty jsem poslal znaleckému ústavu do Zlína... a po neakceptovaném odstoupení od smlouvy jsem podal žalobu. Jelikož jsem se nenechal zastupovat, tak jsem z nich vysoudil jen, co jsem do toho vrazil - dohromady asi 8000,- a 3 hezké výlety do Plzně.

0/0
27.10.2012 13:06

Rubik1

Re: S A3 SPORTem jsem soud také vyhrál :-)

R^ Blahopreju. Jenom se laicky domnivam, ze pan Petr nedostal zaplaceno, co musel dat za pravnika. Mam pravdu nebo ne?

0/0
27.10.2012 18:41

Pan Petr

Re: S A3 SPORTem jsem soud také vyhrál :-)

Dostal náhradu nákladů řízení, tam patří i odměna právníkovi.

0/0
29.10.2012 8:54

čita

Do obchodu,kde jsem uspěla s reklamací

klidně znova vlezu.Netroufnou si udělat to samé podruhé.Měla jsem nějaké potíže s mrazákem ,bohužel byl designově sladěný s lednicí a ta fungovala.Žádala jsem tedy v rámci reklamace o ten samý mrazák,akorát funkční.Ten co poslali, mě zaručeně přežije.Jsem si jistá,že ho testovali nejmíň třikrát.Na rozdíl od zmetka,co jim předtím někde ujel.

0/0
27.10.2012 9:47

ViFry

Nejrychlejší reklamace jsou u šikmookých :-D

Dobrý den, koupil jsem si u Vás před měsícem nové boty a chci je reklamovat.

Šikmoň: vy mít doklad ?  Já: Vy jste mi žáden doklad nedal. Vžyď Vy nemáte ani žádnou pokladnu.

Šikmoň: vy nemít doklad, já nereklamovat.  Já: Ale vždyť ty samé boty tu máte ještě vystavené.

Šikmoň: to nevadi, vy nemít doklad vy to asi koupit jinde.  Já: dobrá. Volám finanční úřad a cizineckou policii.

Šikmoň: Jaké boty si vyberete ?  ........Reklamace vyřízena za 5 minut.

0/0
27.10.2012 9:27

Profesionalka

Re: Nejrychlejší reklamace jsou u šikmookých :-D

;-D;-D

0/0
28.10.2012 21:43

pavel.n

Globus

V ČR je takový málo známý obchodní řetězec - jmenuje se Glóbus ..........tam si zkuste něco reklamovat !

.

2x zkušenost a 2x totální znechucení ........... když nakupujete , tak to se na vás smějí a vše je v klidu - jakmile ale otravujete s reklamací , tak 1/2 hodiny si počkáte , až přijde poskok z placu , který si vás vyslechne a řekne vám , že musí zavolat kolegu ............. po další 1/2 hodině přijde kolega , který si vyslechne všechno znovu a řekne , že jste s výrobkem nesprávně manipulovali a pošle vás do pryč .......trváte dál na svém požadavku výměny zboží nebo vrácení peněz ?? ......... ano - po cca další 1/2 hodině přichází řízek v saku a kravatě , který vám vysvětlí , že nic nebude a ukončí debatu ........... požádal jsem toho řízka , aby mi půjčil tužku a papír , že si napíšu jeho jméno ........ten se najednou otočil na nějakou ženskou a zavelel ,, vyplaťte mi peníze !"

.

2x reklamace a 2x stejný scénář - že by náhoda ??

0/0
27.10.2012 7:01

lojzicekodvedle

Re: Globus

nejlepsi je kdyz prodejci pohrozite ze si nebudete stezovat na firmu,ale konkretne na jeho kokretni chovani zamestnance ,pripadne v medializaci nebo coi bude uvadeno take jeho jmeno,ktery se tak choval.kazdy prodejce obrati velice rychle

0/0
27.10.2012 13:33

Pan Petr

Re: Globus

Měl jste napsat o jaký Globus jde. Já mám s Globusem v Opavě úplně opačnou zkušenost. Již několikrát jsem tam něco reklamoval a vždy naprosto bez problémů k mé plné spokojenosti. Zaměstnankyně na informacích byly vždy milé a vstřícné.

0/0
29.10.2012 9:04

K52

Re: Globus

Take, sice slo jen o levnou vec, susak na pradlo, ale i to by mi vadilo, kdyby delali obtize. Penize vyplatili ihned. Globus Praha Cerny Most.

0/0
29.10.2012 21:50

pavel.n

Pohorky - v pohodě a klidu

Reklamoval jsem pohorky - u reklamace je potřeba mluvit co nejméně a jasně !

Tedy - zeptal jsem se prodavačky , zda je osoba pověřená prováděním reklamačního řízení  - a zavolala mi majitele obchodu zezadu - přišel starší chlap - požádal jsem ho o založení reklamačního protokolu - hodil po mě ksicht a vytáhl ze šuplete knihu .......... ukázal jsem mu boty a on mi řekl , že jsem je špatně používal ......... zeptal jsem se ho , že ,, je možné , že jsem špatně slyšel , ale vy jste o mě řekl řekl , že neumím chodit ? " ........Upozornil jsem ho , že tuto návštěvu beru na svoje náklady a za další návštěvu budu požadovat veškeré náklady spojené s reklamací ( doprava atd ) ........sepsali jsme protokol a do týdne jsem měl peníze doma

0/0
27.10.2012 6:49

Rubik1

Re: Pohorky - v pohodě a klidu

Stejne me porad udivuje, ze reklamace, kterou vyridim v jine zemi za 5 minut a s vracenim zbozi dostavam vraceny penize, tak v Cesku jste rad, kdyz dostanete penize za tyden. A mnozi je nedostanou vubec.

0/0
27.10.2012 18:47

nt2366

Za chvíli už normální

domluva nebude možná. Vše budou řešit soudy. Každou rozporovanou situaci.

0/0
27.10.2012 0:20

kruza2

A3 Sport

Mám s A3 Sport naprosto stejné negativní zkušenosti co se týče reklamací, Jenže já byl ten vůl, co to vzdal :-( !

+2/0
26.10.2012 21:15

mroyko, build 1.0.005

Re: A3 Sport

Ja myslim ze tech co to vzdalo asi bude vic, urcite vic nez jen mi dva. Nicmene kde muzu je "doporucuju" a me osobne tam uz neuvidi urcite.

0/0
28.10.2012 15:50

Bijec modrých zlodějů II

PODVODnikatelé budou neustále zkoušet okrádat a lhát...

Nic novéhoRvRvRv

0/0
26.10.2012 19:23

ivoš

Re: PODVODnikatelé budou neustále zkoušet okrádat a lhát...

Podvodnikatel - dobré, zařazuji do svého slovníku, dík!:-)

0/0
26.10.2012 21:16

Qlk_5

Re: PODVODnikatelé budou neustále zkoušet okrádat a lhát...

Všichni budou viset! Poslední bitva vzplála, dejme se na pochod! Kupředu, levá!

0/0
28.10.2012 20:04

ruleta_

Neplati prima umera

Koupil jsem si boty v Hudy Sportu za 3500,-, ktere byly urceny na "turistiku", chodil jsem v nich po meste. Kozene, ne-sportovni. Po cca 4 mesicich obcasneho chozeni se mi rozpadla vrchni vrstva u paty. Reklamace zamitnuta s tim, ze "jsem neuzival lzici" (u tehle bot na turistiku!). Poslal jsem je do http://www.itczlin.cz/ myslim, ze to dela pan Bartosek a nasledna reklamace byla vyrizena k memu prospechu.

0/0
26.10.2012 17:36

Obcan Svobodny

A3 Sport

jsou asi opravdu inteligenti, kvůli tisícovce si zkazit totálně pověst a odradit zákazníky. R^R^R^

+3/0
26.10.2012 17:01

Obcan Svobodny

Re: A3 Sport

Áha jak jsem se dočetl v diskuzi ona je to jejich firemní politika neuznávat reklamace. Takže beru zpět.

+2/0
26.10.2012 17:17

Intesen

Re: A3 Sport

Těm je to jedno;-€

0/0
26.10.2012 19:15

barnabas_666

docela hloupé jednání obchodníka

Já měl jednou problém s reklamací bot za 2 tisíce cca. Nechal jsem si vypracovat znalecký posudek za 1500 a ejhle, reklamace najednou uznána a 3500 proplaceno. Víckrát už jsem tam nepáchnul :-P

+4/0
26.10.2012 16:58

ORZIY

Re: docela hloupé jednání obchodníka

i já to takhle udelal a vysledek stejny. Obchod OBOZ vse po  posudku a nasledne zalobe vse zacvakal.Obchodnici nekdy opravdu spolehaji, ze ne kazdy je ochoten a schopen poslat boty na testovani do Zlina.

0/0
26.10.2012 17:44

Sidonie_11

Reklamace...

Nedávno chtěla kamarádka vrátit svetřík v obchodě zn. Camaieu - všimla si, že na rameni jede očko. Na účtence bylo uvedeno, že nové, nenošené zboží s originálně připevněnými etiketkami je možné vrátit do 30 dní. Pak tam byl volný řádek a potom zcela samostatně věta, že zlevněné zboží lze vrátit do 7 dní (bez uvedení jakékoliv další podmínky). Protože byl svetřík zlevněný, šla do obchodu dva dny po koupi. Měla s sebou účtenku i etiketku - ovšem už odstřiženou. To se nakonec ukázalo být zásadním problémem - nechtěli jí svetřík vzít zpátky a vrátit peníze. Rv Nevím už, jak to nakonec vyřešila, ale aspoň podle mého názoru neměli v tomto případě co chtít originálně připevněnou etiketku, protože tato podmínka byla uvedena samostatně u zboží nezlevněného, co lze vrátit do 30 dní.

0/0
26.10.2012 16:54

Gotrong

Re: Reklamace...

Pokud se jedná o etiketu připevněnou "provázkem" a ne tu "všitou" tak se na ně tyto KECY nevztahují... Když je odstřihnete, nárok na reklamaci nezaniká. Totž třeba u bílé techniky se tvrdí že lze vrátit jen v originálním balení. NE zákon jasně ukládá že tato praktika je zakázaná, to bysme měli doma tunu krabic a chodili ve svetrech s visačkama cen :-)) Pro příště "co není všité" nelze použít jako argument pro neuznání reklamace ;-))

0/0
26.10.2012 19:16

Sidonie_11

Re: Reklamace...

Byla to etiketka (resp. visačka) na takovým tom plastovým "drátku". Taky jsem toho názoru, že je to od nich jenom prachsprostá vymyšlenost, ale bohužel na tom trvali (vyzkoušeno ve dvou prodejnách dané značky). Asi by to chtělo nahlásit na ČOI, ale bohužel už nemám k dispozici nic víc, než tu zkušenost, takže by to bylo nejspíš tvrzení proti tvrzení... :-/

0/0
26.10.2012 19:32

Gotrong

Re: Reklamace...

Už jsem to psal v jiné reakci, to co je na tom silonu "není součást zboží" a tudíž se na to žádný předpis nevztahuje. Často takhle bývají připevněny třeba jen cenovky. Za odstranění cenovky zánik záruky? To opravdu zákon neumožňuje :-) Dokonce Vás zákon chrání natolik, že i u zlevněného zboží máte pořád záruku 2 roky, s výjimkou vady kvůli které byla sleva. Nebo další perlička - "slevíme Vám zboží o polovinu když se vzdáte záruky" - klidně kupte, záruky se nemůžete zříci ani když to podepíšete ve smlouvě, zákon to doslovně uvádí :-)) Bohužel spousta lidí ten zákon zdaleka nezná :((

0/0
26.10.2012 21:56

Sidonie_11

Re: Reklamace...

No, byla to prakticky jenom cenovka (název zboží + cena). Tady šlo ale o vrácení zboží 7 dní po koupi, což bylo uvedeno na účtence, že je to možné. Čili ne záruka jako taková, ale vrácení zboží, jako je možné třeba přes internet do 14 dní od koupě/převzetí.

0/0
26.10.2012 22:05

Gotrong

Re: Reklamace...

Děkuji za potvrzení mého odhadu :-)) V tom případě je to přesně jak jsem psal... 1) šlo o oprávněnou reklamaci 2) i kdyby o ni nešlo tak pokud prodejce uvádí "příslib" vrácení zboží tak jste oprávněna ho vrátit i bez ustřihnut cenovky. A jen tak mimochodem, tu cenovku by správně měli odstranit už v tom obchodě ještě než si to odnesete v tašce :-))

0/0
26.10.2012 22:08

Sidonie_11

Re: Reklamace...

Cože? Odstranit cenovku už v obchodě? To slyším poprvé...! Naopak - mám zkušenost (asi 2 roky zpátky), kdy jsem ve 14 denní lhůtě garantované na účtence vracela v jiném obchodě zboží, ze kterého prodavačka odstranila visačku hned po zaplacení - to mi právě bylo jinou prodavačkou při vracení řečeno, že příště to nemám sundavat. Tak nevím...

0/0
26.10.2012 22:18

Gotrong

Re: Reklamace...

Správně je to tak že ta visačka s cenovkou je "majetek obchodu" a se zbožím jako takovým nemá nic společného. A rozhodně to není žádný "doklad" nebo nic podobného, od toho je účtenka :-)) Ta visačka s cenou je úplně totéž jako cenovka na bonbónech...

0/0
27.10.2012 11:05

Sidonie_11

Re: Reklamace...

To je mi jasný, že visačka je de facto na nic (kromě informace o ceně). Mě ale tehdy zarazilo, že zatímco jedna prodavačka mi tu cenovku odsřihla sotva jsem zaplatila, tak jiná mi o pár dní později málem vynadala, že ji nemám. A to v rámci jednoho obchodu, jedné prodejny. Tak jak si to mám pak přebrat?

0/0
27.10.2012 11:45

Rubik1

Re: Reklamace...

Vysvetleni je jednoduche. Proste to na vas zkousi a doufaji, ze reklamaci vzdate.

0/0
27.10.2012 18:53

mala_panda

Re: Reklamace...

kecy v kleci pane. Žádný zákon nepřikazuje obchodníkovi vrátit peníze nespokojenému zákazníkovi. To že to dělají je jejich věc a dělají to za jejich podmínek. A tou je prostě i připevněná visačka.

0/0
26.10.2012 20:32

Gotrong

Re: Reklamace...

Zákon na ochranu spotřebitele umožňuje reklamaci a jedním z jejích možných konců je vrácení peněz - ergo zákon to NAŘIZUJE (ano, v případě splnění podmínek, ale nařizuje)

0/0
26.10.2012 21:51

mala_panda

Re: Reklamace...

tak si priste prectete prispevky nez tady zacnete psat hlouposti. pani chtela ten svetrik vratit z duvodu verejneho prislibu obchodnika. to ze to nereklamovala je jeji vec.

0/0
26.10.2012 21:58

Gotrong

Re: Reklamace...

To jestli reklamovala nebo ne tam napsáno není. To že paní napsala "chtěla vrátit svetřík" neznamená, že tam nepřišla se slovy "mám svetřík na reklamaci, je děravý, chci ho vrátit". Nevíme jak to opravdu bylo :-))

0/0
26.10.2012 22:02

Sidonie_11

Re: Reklamace...

Bylo to tak, že tam přišla ve středu, řekla, že v pondělí (= před 2 dny) koupila svetřík, ale přišla na to, že je tam očko a že chce využít možnosti, co nabízejí na účtence, a do 7 dní prostě zboží vrátit.

0/0
26.10.2012 22:07

mala_panda

Re: Reklamace...

no vidite, takze tam mela mit visacky a vsechny obaly jak obchodnik zada.

0/0
26.10.2012 22:10

Sidonie_11

Re: Reklamace...

Jenže na té účtence byla na samostatném řádku pouze věta: "Zlevněné zboží lze vrátit do 7 dní." Nic víc. Podmínka visaček apod. byla u odstavce o vracení nezlevněného zboží do 30 dní.

0/0
26.10.2012 22:20

mala_panda

Re: Reklamace...

jasne ale asi za nejakych podminek , ktere urcite byly v obchodnich podminkach vypsany. to by to taky clovek mohl roztrhat, vytrit tim podlahu v baraku a vyvalet v bahne a jit to vratit s tim, ze to na te uctence neni napsane

0/0
26.10.2012 22:28

Sidonie_11

Re: Reklamace...

Jedná se o kamenný obchod, zboží nebylo objednáváno/kupováno přes internet. Žádné jiné podmínky, než co byly uvedeny na účtence, se nám (kamarádce ani mně) do ruky nedostaly, nejsou k nalezení ani na internetu. (Naopak jsem tam našla zkušenost nějaké jiné slečny, co chtěla v lednu vrátit do 7 dní kabátek a taky jí nebylo vyhověno.)

0/0
26.10.2012 22:37

opportunity

Re: Reklamace...

Rozdíl je v REKLAMACI (obal nemusí být) a VRÁCENÍ ZBOŽÍ (obal musí být)

0/0
26.10.2012 21:06

Gotrong

Re: Reklamace...

V případě neodstranitelné vady je REKLAMACE oprávněná a jedna z možností je odstoupení od smlouvy, tudíž VRÁCENÍ a nemusí mít originální obal. Takže asi tak ;-)

0/0
26.10.2012 21:50





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.