Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytička: Jsem pro důchodovou reformu, ale jinou, než naplánoval stát

Problémem druhého pilíře je hlavně politická nestabilita spojená s nutností setrvat ve druhém pilíři až do konce života. A to je podle ředitelky analytické firmy Next Finance Markéty Šichtařové nepřípustná kombinace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19e64t81r 41V13l34c94e12k 5222585495727

Já bych chtěl investovat balík výhradně přes NEXT- finance ;-D

0/0
23.1.2013 9:35

P42e88t98r 96H45r91o13m37á77d18k44a 1909762665688

Protestuji vůči zavádějícímu titulku: je v něm analytička, přitom v článku je Šichtařová.

+3/−3
20.1.2013 18:55

M30i36c60h96a43l 80Č60e11r75n89í23k 2426856793341

Prosimvás, jaký spoření na důchod prodle nějakejch pravidel? Když je vám 20, do důchodu vám zbývá cca 8000 pracovních dnů a každej jeden den může parlament schválit něco naprosto jiného....

0/0
19.1.2013 23:59

J60a61n16a 90Š80i87m32o17n32o59v27á 6571536581338

Chovná slépka zakdákala. ;-D

+2/−6
19.1.2013 19:42

R88o44m69a19n 42H44r10o55n10z57a 5946311166588

soudíte podle sebe ?

+1/−2
21.1.2013 11:56

O97n58d66ř72e24j 30H31o40r92á76k 8169894711

Jo, to vidím. Ještě byste nám mohla snést vejce.

+2/0
21.1.2013 19:29
Foto

I50v95o 71P52a74t14t96a 9852250912950

Jak je to ve skutečnosti?

1. II. důchodový pilíř je čistě bankovní produkt a prosadily si jej banky. Dobře si ohlídaly Bezděkovy komise. Tu první metodicky. Propočítávaly se peníze a až na závěr byl do tabulek přidán člověk. U té druhé klientelisticky přes pana ministra Šimerku. 

2. Je rozumné pořídit si včas vlastní bydlení a odložit si něco stranou. Ale! Problém je v tom, že pracující rodiče vychovávající děti (plurál), nemají většinou peníze na doporučované investice, protože jim stát peníze kryjící náklady na výchovu dětí v rodině nenechá, viz: http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/clanek.phtml?id=109032

3. II. spořící pilíř je tunel. Proč? Protože o  tři procenta, ve skutečnosti 10,7% (3% z 28%), okrádáte I. důchodový pilíř a tím své rodiče. Jak je to možné? Jednoduše, odvodem "sociálního pojištění" přímo financujete důchody těch, kteří JSOU v důchodu! Přesně ekonomicky definováno: důchody jsou dividendy rodičů z investic do výchovy dětí (investice rodičů je 1,5 - 2,5 milionu korun na jedno dítě).

+3/−2
19.1.2013 0:14

P57a45v86e75l 17N73o63v95á51k 4933598745601

1. no a?

2. kazdy sveho stesti strujcem

3. to, co ziskate navic,vamzas seberou vasi potomci. jde pouze o posun,system je stejny; navic duchod od statu je treba vnimat jako bonus, nikolivjako narok. kazdy ma jit tedy do duchodu zajisten zejmena z vlastnich zdroju. pak hovase problemy nemusi trapit

0/−5
19.1.2013 0:53
Foto

I48v57o 39P54a57t51t91a 9132520712580

S Vaším postojem k II. důchodovému pilíři doporučujete systém podobný ruletě, kde ale nehrajete sám ale někdo úplně cizí za Vás. V případě penzijních fondů makléř hraje s Vašimi vklady na burze a Vy jen budete přidávat ze své kapsy a důchodu rodičů nějakých 30 - 40 let peníze. Víte o tom, že v případě prohry Vám řekne makléř jen sorry? Na rozdíl od III. spořícího pilíře hraje s Vašimi penězi v II. pilíři plně na Vaše riziko. 

Navíc Vaše argumentace v případě bezdětnosti nefunguje. Když nebudete mít děti, nic Vám z  důchodu neodčerpají.

+2/−1
19.1.2013 1:57

P59a37v14e30l 26N18o72v82á65k 4703248775431

no tak predne investice jsou rizikove z podstaty veci, to neni problem druheho pilire. za dalsi treti pilirs sebou nese riziko take, transformovane fondy je potreba z dlohodobeho hlediska povazovat za anomalii, protoze za podminek platnych do lonskeho roku uz do nich nikdo nevstoupi. no a nakonec vzdy nejake deti budou, vase penize v prubeznem systemu take nejdou adresne vasim rodicum. proste problemy penzijniho systemu jsou uplne jinde, nez tvrdite vy.

+1/−2
19.1.2013 8:42
Foto

I54v33o 28P22a19t48t77a 9892300202130

Bohužel musím konstatovat, že o důchodové reformě a jednotlivých pilířích nevíte naprosto nic (Riziko ztráty investovaných peněz ve III. spořícím pilíři  jde k tíži banky - v r. 2008 tak banky v tichosti dorovnaly vklady nejméně částkou 5 miliard korun). A co se týká dětí, v 50. letech vyřkl Konrád Adenauer, když z moci kancléře zavrhl přestavbu sociálního systému ve prospěch rodičů, legendární větu:  „Děcka budou mít přece lidi vždycky“! V Německu chybí již celá generace, ztráty převyšují počty Němců, kteří zahynuli v obou světových válkách dohromady. V Česku nám chybí jeden milion dětí za posledních 20 let, tj. každé třetí dítě potřebné do vyrovnané populační bilance se nenarodilo. Skutečná důchodová reforma nemůže řešit dostatek kapitálu v tresorech bank. Ve skutečné důchodové reformě musí převzít ti co nevychovali děti zodpovědnost za své dožití na vlastní bedra. Dnes to vypadá v průměru tak, že bezdětný vloží z přerozdělených daní do výchovy dětí těch druhých 400 tisíc korun a vyčerpá z I. důchodového pilíře 2 miliony korun.

+4/−1
19.1.2013 10:15

P27a73v51e38l 73N98o92v15á72k 4373268785681

vy ste mamlas. nez nekoho narknete z neznalosti, tak si o tom neco zjistete. treti pilir neni to, co byvalo penzijni pripojisteni. aznovu opakuju - na duchod neni narok, zit ma kazdy zejmena zvlastnich prostredku. pak vam muzou byt vsechny reformy ukradene. tak mitady nebrecte, vy experte.

+1/−3
19.1.2013 15:26
Foto

I43v78o 42P31a76t19t89a 9342780952980

Mohu předpokládat, že jste bezdětný a děti patrně ani vychovat nechcete. Člověka nejvíce rozčílí, když mu je nastaveno zrcadlo a dělena pravda. Patrně proto ta Vaše sprostá reakce.

+4/−1
19.1.2013 17:31

D34a32v78i92d 13P93e68t39r 7270106130525

Celkem s Vámi souhlasím, ale mít děti není jen to, že si člověk řekne, že chce mít. Mohou nastat zdravotní potíže, nemusíte najít partnerku, adt...Asi by bylo vhodnější, aby ti co nemají děti platili vyšší odvody do I. pilíře  (a to i o dost) v době když pracují, ale aby nebyli poškozóvani snížením důchodů. Možná by to bylo i motivační k tomu mít děti.

+1/−1
20.1.2013 18:02
Foto

I65v44o 18P65a76t18t14a 9152380532580

Všimněte si prosím, že nemluvím o rození dětí ale o výchově dětí. V pasťácích nazývaných eufemisticky dětské domovy je jich na 20 tisíc. Jejich výchova se odehrává v citové poušti a je cca 3,5x dražší než v klasické rodině. Výsledkem jsou z 85% nesocializovaní jedinci, kteří společnosti v dospělosti nepřispívají ale naopak dál čerpají náklady tím, že zaměstnávají policii, soudy a vězeňskou službu. Tj. je zde dostatek dětí postrádajících rodinu. 

Odvádět víc peněz do I. důchodového pilíře technicky prostě nejde. Penízee odvedené na sociální pojištění jdou přímo na důchody dnešních důchodců. Uspořit si mohou ti co nevychovávají děti jen ve spořícím pilíři, což první pilíř není. Proto musí být otevřen druhý pilíř ve zcela odlišném režimu než je ten co se nazývá "Penzijní fondy" . Musí jej garantovat stát s tím, že vklady by zhodnocoval 1% nad inflaci. Pak by stačil odvod 3300 Kč měsíčně na průměrný důchod (je to polovina nákladů na výchovu jednoho dítěte v rodině).  

Vřele s Vámi souhlasím s tím, že by to bylo motivační k tomu mít děti (děti vychovat).

+1/−1
20.1.2013 18:37

D78a40v16i56d 22K21á30l78a47l 4767523135500

1. Druhý pilíř není čistě bankovní produkt - už jen proto, že podmínky pro jeho provozování jsou přísnější než u jiných produktů např. je zákonem zastropovaná výše poplatků za správu fondu. Přísné jsou i podmínky pro vytvoření fondu a jeho samotné hospodaření. Jeho zavedení je jedním z kroků, jak snížit schodek ve financování důchodů, který stále roste. Bez jeho zavedení by bylo nutné ještě více zvýšit daně a nebo převést do důchodového systému finance z jiných částí státního rozpočtu, kde by následně chyběly.

2. Zde záleží na situaci konkrétní rodiny. Na druhou stranu spoléhat se pouze na stát nebude v budoucnu výhodné pro nikoho.

3. Ano, z krátkodobého hlediska dojde ke snížení příjmů I. pilíře. Dlouhodobě ale tento pokles bude vykompenzován tím, že se sníží jeho výdaje. Důchody jako dividenty za výchovu dětí jsou ideální stav, ale demografický vývoj činí tento stav neudržitelným.

David - Asociace penzijních fondů

0/0
21.1.2013 15:28
Foto

I29v10o 12P78a68t85t61a 9672390352750

Pane D. K. - Ve vašem případě si nejsem jistý, zda jste expert Penzijního fondu, nebo zda nekriticky hltáte to, co Vám banky a jejich Penzijní fondy servírují.

0/0
21.1.2013 17:39

D86a68v52i22d 25K74á89l69a79l 4727103625950

Jsem skutečně z APF, i když ne přímo z expertního týmu, ale z týmu zajišťujícícho komunikaci.

0/0
22.1.2013 9:54
Foto

I47v55o 28P95a31t64t74a 9232400672460

Děkuji za upřímnost. To že jste z Asociace penzijních fondů je jasná zpráva.

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Váš bývalý president APF J. Rusnok věděl od r. 2004, že zpívá za velké peníze píseň o falešné důchodové reformě, viz jeho referát na stránkách 20 - 24: 

https://is.savs.cz/dok_server/slozka.pl?id=1678;download=1967

0/0
22.1.2013 10:22
Foto

M76i16r34o46s52l91a89v 48M14a40c68e53k 5681175630722

Ale důchodová reforma již proběhla. Státní moc prodloužila např. ženám odchod do důchodu o cca 7 let. To znamená, že je obratem ruky okradli o ... 7x12xcca10000=cca 1 milion současných Kč. Tolik nenašetří ani ve druhém, třetím, čtvrtém, ani páteém pilíři dohromady. A nikdo proti tomu neprotestoval, velice zajímavé !Rv!!

+2/−1
18.1.2013 23:35
Foto

I86v81o 32P76a29t47t15a 9412230672640

Bohužel nemáte pravdu. Proběhly parametrické změny (nikoliv reforma) - prodloužení věku odchodu do důchodu a snížení důchodů ve vztahu k průměrnému platu z 58% na 44% za posledních 20 let. 

Dále bylo pod falešnou záminkou potvrzenou Ústavním soudem v Brně přistoupeno ke zvyšování důchodů bohatým. Falešná záminka spočívá v tom, že se soud opíral o výši sociálních odvodů ("pojištění") jdoucí přímo na důchody dnešních důchodců, tj. rodičů plátce SP. Soud zcela ignoroval skutečnost (s výjimkou dvou soudců, kteří hlasovali proti), že i ten bohatý, v případě že nevychoval žádné děti, je  jako důchodce černým pasažérem  Čerpá jako bezdětný peníze z mezigeneračně financovaného I. důchodového pilíře, do kterého přispěl jen prostřednictvím přerozdělených daní utracených na výchovu dětí těch druhých. V průměru je to do 20% investic rodičů do výchovy dětí a v tomto poměru by měl mít možnost bezdětný oprávněně čerpat svůj důchod z I. pilíře. Zbytek by si měl v době své ekonomické aktivity uložit na svůj důchod sám z peněz, které ušetřil právě tím, že nevychoval děti. 

Na závěr zmíním ještě tzv. Velkou důchodovou reformu, která je také falešnou důchodovou reformou. Jedná se o bankovní produkt mající kumulovat velké objemy peněz do tresorů bank. Peněz následně použitých k obchodování na finančních trzích. Vzhledem k tomu že není povinný, bankám se nevyplatí ani v tom případě, že riziko nese malý investor a banka Vám v případě prodělku, případně ztráty celého vkladu řekne jen sorry a tím je vše uzavřeno. Jinak řečeno, jaká je to důchodová reforma, když musíte bez přerušení platit 30 - 40 let a ve stáří si budete muset koupit i ten kapesník ze svého, abyste si měl čím utírat slzy.

+1/0
20.1.2013 19:18

H46a74n60s 61W55u10r15s44t 8182499536279

Vase uklizecka Vam da fundovanejsi odpoved nez tato slepice 8-o

+1/−6
18.1.2013 22:45

E86d81a 60H57a65n77s 5117592876669

Já furt věřim tomu, že nejlepší pilíř pro nás všechny je ODS. Že se to v těch klucích jednou zlomí, Pavlík Bém přijde a řekne tak tady máte půl miliardy a postavte si z toho já nevim školky pro děti, pak přijdou další jeho kámoši, co si pronajali od soukromý firmy tu budovu za 6 mld., ale ta firma ji stihla koupit od Čezu a kompletně rekonstruovat za 1 mld...tak že prijdou a řeknou tady máte pět zpátky, postavte si nemocnice nebo něco. Jestli ti kluci z ODSky nepřijdou, tak teda nevim..

+7/−1
18.1.2013 17:01

J91o87s40e17f 89L26e39b10d92u33š83k37a 4532733533775

A co ti ostatní? Ti nevrátí nic? To by bylo nespravedlivé, nemyslíte? Cožpak tady odklání jen ODS?

+2/−1
18.1.2013 17:23

D22a52n62i72e54l 33K42r63a45u93s 4681883492624

Dobrá myšlenka. Jsem pro, zvolit je v příštích volbách na věčné časy, abychom jim naznačili, že jim věříme, že si vlastně ty peníze jen půjčili, aby je ochránili a rozmnožili, protože státní aparát to tak dobře neumí;-) (PS: Samozřejmě nemám na mysli jen ODS, ten výběr by mohl být celkem průřezový)

0/0
19.1.2013 14:15

M22a17r75t79i81n 71B30r48e20z88i15n18a 3553300421593

Čím více lidí bude spořit, tím více bude jejich výsledná výhoda nižší. Pokud budou spořit všichni, nebo skoro všichni, nebude jim jejich spoření za určitých okolností k ničemu - protože v okamžiku, kdy si budou své úspory vybírat, budou "bojovat" s aktivními generacemi o momentální vytvořený produkt. Aktivní generace budou mít v rukou reálná aktiva, senioři pouze ta finanční. Výsledek je zřejmý - pokud nebudou ochotny aktivní generace se rozdělit s těmi starými o svůj produkt, tak jednoduše  stačí natisknout peníze, vyvolat inflaci, a jejich úspory se promění v čísla na účtech. Je to ve skutečnosti naprosto stejné, jako kdyby byl zachován průběžný systém a aktivní generace by musely - nebo odmítly - se rozdělit o daný produkt formou daní.

Naopak, rada paní Šichtařové pořídit si vlastní bydlení na stáří smysl dává, nicméně, asi se netýká všech lidí, vzhledem k tomu, že pořízení nemovitosti si může dovolit jen část populace, byť v tomto případě dostatečně velká.

+4/0
18.1.2013 15:23

M38a85r14t86i64n 57K96a25r22á67s54e76k 9718943578508

Stejne to neni - investovat penize muzes mezinarodne a demograficky vyvoj neni vsude stejny. Navic tim ze penize nalijes do kapitaloveho trhu tak podporis investice, coz prave v budoucnu umozni dostatek realnych aktiv pro duchodce

0/−1
18.1.2013 16:01

M60a40r20t75i60n 73B90r80e56z73i42n72a 3663460761223

Pokud budeš investovat mezinárodně, platí to o ochotě mladých rozdělit se se starými 2x. Proč by se mladý někde v Portugalsku potřeboval rozdělit se starým někde v Česku? Dnes, když to ještě není kritické, to jakžtak funguje. Ale v okamžiku, kdy těm mladým půjde o existenci, tak se na staré někde v cizině vykašlou. A z kapitálového trhu jde do reálných investic čím dál míň, to jistě víš.

+3/0
18.1.2013 16:31

P31a84v65e81l 83F61a96r64a 9204595668248

Tak jsem kouknul na sázkovky a za poslední dva dny výrazně posiluje Zeman. Zatímco ještě ve středu byly kursy Karel - Miloš - 1,3 - 2,85 synot resp. 1,5 - 2,5 tipsport, dneska jsou již kursy následující - 1,57 - 2,10 synot, 1,7 - 2 tipsport

+1/−1
18.1.2013 15:01

P26a53v75e25l 40F63a57r25a 9194655978648

špatná diskuze ;-)

0/−1
18.1.2013 15:01

A93n32t40o89n24í33n 57Z74e89l41e54n86ý 2384753651986

T máte prašť jako uhoď. Všechny diskuse tady stojí za starou belu. Taková Urbancová, s tou byla radost diskutovat.

+3/0
18.1.2013 15:14

B42o55l65e10s16l76a64v 13C97h27m42e13l88a61ř 4134640868

Druhému pilíři nevěřím. Když si představím, že si tam bude hrát někdo s mými penězi na burze a pak řekne děkuji, že jste mě roky živil, ale na Vás tam nic nezbylo, promiňte tu transakci jsem myslel opravdu, ale opravdu dobře.

Taky se mi nelíbí, že si snížím odvod do 1. pilíře o 11%, tím že už do něj budu odvádět místo 28% jen 25%. Pokud by to udělali všichni, tak by nám asi současní důchodci pěkně poděkovali. Z čeho je bude stát platit, kdyby jsme odklonili těch 11% napospas makléřům z fondů?

+4/0
18.1.2013 14:33

D10a86n61i31e17l 49K86r12a91u33s 4831973882854

Sice s vámi sdílím averzi k nastavení druhého pilíře, ale jinak musím říct, že o možnostech a formách správy takových fondů a to i těch dynamických máte hodně pomýlené představy.

+1/−1
18.1.2013 14:48

D64a97v57i82d 62K10á96l58a27l 4677363915960

Cílem penzijního fondu není prodělávat, ale vydělávat. Druhý pilíř také spravují jen společnosti s dostatečným kreditem a zkušenostmi na finančních trzích. Navíc dlouhodobě všechny akciové fondy i přes výkyvy končí v plusu. Dokazuje to i dosavadní hospodaření penzijních fondů, které vždy skončily v plusu, i když někdy jen v mírném viz http://www.pojisteni.com/zhodnoceni-penzijnich-fondu/. Navíc vaše peníze jsou oddělené od majetku fondu, takže v případě krachu penzijní společnosti budou vaše naspořené peníze převedeny do jiného fondu. Proti riziku ztráty se lze chránit i možností zvolením konzervativní investiční strategie zaměřené na státní dluhopisy.

Snížením odvodů do prvního pilíře sice klesne penze, kterou z něj získáte, ale kompenzací za to budou peníze, které dostanete z druhého pilíře.

David - Asociace penzijních fondů

0/0
21.1.2013 15:52

K90a54r85e38l 38N89o98v38á87k 7141764358160

"Snížením odvodů do prvního pilíře sice klesne penze, kterou z něj získáte, ale kompenzací za to budou peníze, které dostanete z druhého pilíře.

David - Asociace penzijních fondů"

A nebo taky nedostanete, tak si vyberte.;-D

0/0
23.1.2013 1:30

R77a97d24e52k 79L14u19k41á76š 6143409788508

Jeden ukázkový příklad  praxe.

Jedno město, jedna ulice, 2 stejné byty 3+1, 75 m2. Jeden družstevní, druhý v majetku RPG.

V družstevním bytu po celkové revitalizaci, kde je opraveno vše od sklepa až na střechu jsou náklady na bydlení pro 2 osoby 5000 kč. V tom je zahrnuty nájem, poplatky za teplou a studenou vodu, vytápění, výtahy, úklid chodníku.

V nájemním bytě RPG zaplatíte 100kč za m2 + služby.

Ušetřit za bydlení 5 tisíc měsičně je jistě zajímavé, nejen pro důchodce.

+2/0
18.1.2013 14:23

J63o88s51e69f 92L93e24b51d95u56š15k94a 4552183883575

A kdo koho nutí, aby bydlel v tom dražším? Nakonec, odstěhuje-li se někam do menšího města, pořídí to možná ještě levněji.

0/−1
18.1.2013 17:26

V76á93c80l57a55v 32P98o44u73s86t32k81a 3650231502

Vy jste to asi nepochopil.

+1/−1
18.1.2013 17:53

M55i58r86e36k 20T85u27r20e82č20e63k 4813512180572

Podle teto "gaunersko-pravicove" politiky bude duchodova reforma dokonala, az nebude zadny duchod...

+2/−2
18.1.2013 13:55

J33i95ř30í 82P10a20u59l 3306935417892

... anebo důchodci.

+1/0
18.1.2013 14:16

J17a95n 15F70r42o85l81í16k 6586450685804

Je velmi obtížné změnit průběžný systém na jiný. Peníze z privatizací, které měly být původně na tyto účely rezervovány politici utratili nebo rozkradli. Ovšem jednoduchá parametrická změna může průběžný systém zachovat (a to se i tiše děje). Pokd vznikne nárok na důchod až třeba v 75 letech moc lidí jej nepobere a systém se stane ufinancovatelným. Nikdo totiž nevymyslel jak eliminovat inflaci kromě chytrého císaře Bismarcka, který to dokázal svým průběžným důchodovým systémem.

+2/0
18.1.2013 13:45

D77a70v58i82d 96K47á91l49a57l 4357253635360

Právě proto, aby lidé nemuseli do důchodu v 75 letech je potřeba najít jiné způsby, jak udělat celý systém ufinancovatelný. A zavedení systému pilířů je jením z nich. Kromě něj a zvyšování věku by to šlo řešit zvyšováním daní (což se v současnosti také děje) anebo přesunem peněz z jiné části státního rozpočtu, ale ty by pak chyběly jinde.

David - Asociace penzijních fondů

0/0
21.1.2013 15:56
Foto

R61i81c22h39a95r37d 92H93o30r77á31k 3142229761777

Jednoduché ... ať si stát z mé výplaty přestane strhávat na důchod, který stejně nedostanu ... a já si tuto částku, která není nikterak malá, budu spořit pro stáří. Ještě mám relativně čas.

+4/0
18.1.2013 11:59

P98e44t59r 21H64a24n51z22a51l 6372616820120

No prave jste vyjadril presne ten nesmysl, ktery si rada lidi mysli... tzn.: To co odvadim => muj duchod... ale tak to vubec neni! Vy momentalne platite na duchody soucasnym duchodcum s "prislibem" ze jednou budou na duchody platit vase deti a dalsi...

+1/−2
18.1.2013 12:32
Foto

R91i42c81h79a51r43d 79H14o68r75á62k 3172749861577

Ano, samozřejmě, ale ten příslib nefunguje.

+2/0
18.1.2013 12:37

P92e37t77r 84H69a24n49z22a75l 6132976220190

Jak nefunguje...? To zatim nevite (pokud uz duchod nepobirate).

Vicemene je soucasna podoba duchodoveho systemu urcitym zpusobem taky pyramidova hra... kdy mene a mene platcu zivi vice a vice prijemcu a ti kterych je mene doufaji, ze az se posunou do druhe skupiny a do doby nez umrou to bude stale fungovat...

0/0
18.1.2013 12:40
Foto

R69i70c12h43a54r89d 12H87o95r50á62k 3772969721397

Ano, právě - já to zatím nevím. Pokud budu doufat, a ono to potom nevyjde, budu namydlenej. A tak nedoufám - pro mě to nefunguje.

0/0
18.1.2013 12:46

D67a95n14i88e36l 93K28r24a58u76s 4231873512294

No pokud se o to nepřičiníte tím, že zplodíte a řádně vychováte dvě a více dětí, pak opravdu ten příslib fungovat nemůže. Nicméně vás to současně nemůže zprostit povinnosti odvádět "daň" na důchody vašich rodičů a prarodičů, kteří si své už splnili - jinak byste tu nebyl. A ježto jde o systém solidární, tudíž vás placení nemůže zprostit ani úmrtí vašich předků, dokud bude pobírat důchod poslední z jejich vrstevníků.

+1/−1
18.1.2013 12:57

Ř15e75h52o30ř 69V43l97a73s28á62k 2844834691956

Systém se může změnit. Já bych nechal děti, ať živí své rodiče, solidaritu s těmi, kteří děti nevychovali nebo z nich vychovali budižkničemy, bych vynechal.

0/−2
18.1.2013 13:49

D85a25n16i72e50l 19K53r78a98u18s 4841253502564

A jak by do tohoto vašeho rádoby jednoduchého řešení zapadli lidé, kteří děti vychovali řádně, ale sebrala jim je tragédie? Nebo lidi, co děti mít prostě nemohou? Nevěřte jednoduchým řešením!

+1/0
18.1.2013 13:53



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.