Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedůvěry mužských se nezaleknu, říká žena, která vyrábí vlaky

Jako malá dostala od rodičů k Vánocům vláček. A zamilovala se do dárku tak, že s vlaky spojila svou profesní kariéru. "Všechno, co se jich týká, mě prostě fascinuje," říká současná technická ředitelka nadnárodní společnosti Bombardier Iveta Hradská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39d71e98n74e66k 44N17o75v88o98h95r40a47d29s64k24ý 6881104180415

Veřim že to může fungovat! Pracuji v IT a tam jsou jedině takový manageri.Člověk jim řekne co bude dělat, jak dlouho to bude dělat. Oni si pak udělají exlovou tabulku a kontrolují jestli plníte termíny. Na to člověk nepotřebuje nic umět a může dělat do IT, letadel, vlaků atd.

 Možná že by se ale už někdo mohl zamyslet jestli jsou tito lidé ve firmách potřeba....

+4/0
15.1.2013 8:34

J53a33n 38M78u30c73h83a 8859606162466

mám podobnou zkušenost :-)

+3/0
15.1.2013 17:10

T95e50r34e53z51a 28H31a74j84k91o46v22a 5317112234400

Super! 

Klobouk dolu. R^R^

0/0
14.1.2013 18:07

M 17Z 1876328

Dobry sef dokaze vybrat schopne lidi a vytvorit pozitivni atmosferu.Muj sef je totalni nula v technickych vecech a kolikrat rika veci,ktere jdou proti zakonum prirody,ale lidi u nas by za nej dali zivot,protoze nas necha pracovat a nasloucha nam,a dokaze dotahnout zakazky a nove zakazniky.Je to Kanadan,stejne jako Bombardier,takze treba oni maji jinou strategii.

0/0
14.1.2013 15:24

P17a52v35l43a 55M16e42n30d54e92l60o30v24á 8825617988881

Klobouk dolů. Málokdo se dokáže takhle vypracovat a neustále na sobě makat. A být dobrý manager neznamená kolik mám vejšek a diplomů, ale jak umím vést lidi, dosáhnout efektivně stanovených cílů a neustále je zlepšovat. A tahle paní zřejmě umí.

0/0
14.1.2013 12:15

M22a75r23t94i66n 34K33r49á16s21a 1179776163433

úplnej emerickej sen

0/0
14.1.2013 11:34

V76á97c37l98a93v 70Z17e78l47i18n97k76a 2812340703322

Panebože to jsou bláboly. Dámě nikdy nevadilo, že nemá vzdělání v oboru. Chápu. Takových manažerů jsem za svou praxi už taky poznal slušnou řádku. Vadí to bohužel těm ostatním, kteří pak místo na skutečnou práci maří část své energie na přesvědčování dotyčného, že vymýšlí hovadiny nacházející se nezřídka na hraně fyzikálních zákonů když už ne rovnou za ní a dále maří energii na korekci těchto nesmyslů. Přesně kvůli takovýmto expertům například jsou občas k zemi letadla i s pasažéry, pokud se nepovede jejich pitomosti plně korigovat. Asi se začnu bát jezdit vlakem.

Skutečným vrcholem je potom její suveréní tvrzení, že technika není o nic těžší než ekonomie nebo obchod. To může říct jen slepice, která o technické vzdělání ani nezavadila. Až dáma někdy pojede přes Prahu, tak ať se ráčí zapsat na Fakultu dopraví ČVUT nebo na Fakultu strojní specializace kolejová vozidla. Až po šesti letech odejde z Betlémské s diplomem, což je dle mého odhadu asi tak pravděpodobné jako výhra v loterii, tak pak ať něco povídá. Zažil jsem hodně techniků, kteří se velmi dobře chytili v ekonomické branži, ale obráceně snad nikoho a ani jsem o tom neslyšel. Nenadarmo se říká, že studenti ČVUT nemají jarní prázdniny proto, aby si přitom nevystudovali ještě ekonomku.

Z podobně úspěšných mám husí kůži. Jsou zkázou moderní doby a hrobaři technické vyspělosti. Dokonale to popisuje známé pravidlo, že kdo dané věci rozumí a umí ji, tak ji dělá, kdo tomu rozumí, tak to učí a kdo to neumí ani tomu nerozumí, tak to všechno řídí. Aůůů, to bolí, to bolí.

+14/−2
12.1.2013 22:33

Z38b68y11n33ě27k 40J74e37h49l27i12č92k48a 8934358519471

přesně, jenže ona si myslí že je nejlepší;-D

+6/−1
13.1.2013 12:46

A58n82t32o85n83i67n 38B81u42l38d14e95k 7895512971774

tak tady mate priklad toho co jste jeste nevidel. Apropos ja mam VS techniku i ekonomku a ekonomka byla tezsi.

+1/−1
14.1.2013 15:26

T83o81m47á75š 81H25o45c32h10m58u75t68h 8247395522822

..a proč né? Co jsem viděl - uklízečka dosazená do pozice IT Specialistky; švadlena na pozici vývojářky IS; automechanik v pozici Java Developer; Vysokoškolák se dvěma VŠ z fildy a humanistiky v pozici sales managera v Mekáči, apod. Dnes to není o vzdělání, o znalostech a snad ani o praxi. No. 1 je flexibilita. Tedy za jeden plat dělat ideálně 3-4 pozice. ;-D;-D

0/0
12.1.2013 22:16

V55á38c33l50a48v 45Z54e11l72i51n83k12a 2692400593742

Bohužel máte pravdu. Pak se ovšem nelze divit, že vše vypadá jak vypadá.

+2/0
12.1.2013 22:34

M13a24r64i22a86n 75J64e43a47n 98N85e34m90e68c 3677134853319

sikovna osoba a zijem v swiss a musim povedat ze maju najlepsi train system na svete

+1/−1
12.1.2013 19:37

P50a60v28e56l 39T48a36š46e12k 4400408437620

Co to je "swiss" a "train system"? Neumíš česky, pako?[>-]

0/0
11.4.2013 23:24

T68o98m10á64š 98Z74a39h94á79l72k89a 7130492597290

Jako muž vyrábím sukně, ale vlaky bych klidně rád vyráběl taky.

0/0
12.1.2013 18:41

K19a13r83e80l 26N47o89v97á55k 3562840253848

Hodně zajímavé. Technická ředitelka bez technického vzdělání. Ba, co více, bez vysokoškolského vzdělání. Osobně mám jak střední, tak vysokoškolské a dokonce i postgraduální vzdělání v technických oborech. Praxi jak ve výzkumu (4roky), tak i ve výrobě (10). A opravdu jsem měl možnost se s takovými typy lidí, co nic neumí, setkat. Jsem přesně ten, který říká, že je dotyčný blbý a že to tak nejde! Ale ono jde úplně všechno! Je ovšem otázkou, jestli je to, to správné řešení? Ale už jsem pochopil, že celý život je nespravedlivý. Tito lidé jsou velice komunikativní jsou vidět všude a pořád jen otravují život těm schopným, ale méně viditelným a méně prosaditelným, kteří, ale skutečně tvoří! A to nemluvě o velkém platovém rozdílu. Ale takový už je život.

+14/0
12.1.2013 15:59

J49a72r34o12s14l45a26v35a 90K14u67b38í55n35o69v86á 5386536895875

Když člověk nemá komunikační schopnosti, tak je málo použitelný, i kdyby byl génius. Renesance už je dávnou minulostí, dnes jeden člověk nemůže zvládnout sám ani jeden obor,  týmová práce je nezbytná. Za mnoha objevy jsou lidé, kteří nevědí, že to nejde, a tak to udělají nebo přimějí jiné, aby to udělali. Kolik let uplynulo od doby, kdy odborníci tvrdili, že vlaky nemohou jezdit rychleji než 30 km/h, jinak se v nich lidé udusí? Ani ne 200.

Nezáviďte, pracujte i na schopnosti pracovat s lidmi a můžete být úspěšný.

+1/−8
12.1.2013 17:00

L17á37ď97a 56V59r26a24n78ý 7108538188247

To co píšete jsou HR kecy.

Jsem také původně technik dnes už na pozici vyšší než má paní ředitelka a je pro mě jasné, že to je jen "kecka" co se dokáže velmi dobře uplatnit u státních nebo korporátních firem. Sama je poměrně zbytečným člověkem jen zvyšující náklady (podle rozhovoru).

+7/−2
12.1.2013 19:45

T58o54m55á17š 48K86u98c13h42a92ř 3287981258511

Takto to často dopadá, když se tatínci nemohou realizovat prostřednictvím synů a odnese to dcera..:-/

+2/−1
12.1.2013 13:43

T69o22m29á21š 27B12l94a37h77o22š 6736767515860

Když tlumočnice vyrábí vlaky, to se pak nelze divit, že ty vlaky vypadají tak jak vypadají ... :-/

+6/−1
12.1.2013 11:09

M30i46r35o46s95l53a79v 11J79o62c47h 3502541853548

Jenže ona je nevyrábí. Ona jen "managuje". Takže sice vymyslí blbosti, ale okolí ji trochu přibrzdí, ukáže vyložené kraviny, a on ten vlak nějak dopadne. Samozřejmě, že by mohl být mnohem lepší, kdyby to řídil strojař se zkušenostmi, ale takhle to taky jde, je levnější v platu a v neposlední řadě se "snaží" a třeba "katuje kosty" až na kost. Z toho má vedení samozřejmě radost protože zbyde na prémie a dividendy :-P:-)

+4/0
12.1.2013 11:42

T23o19m98á40š 17B56l12a58h88o36š 6156297315750

Je to podobné, jako ti vyučení údržbáři v kuchyních českých restaurací, kteří nás přesvědčují, je jejich blivajzy jsou skvělé jídlo.

+5/0
12.1.2013 12:54

L42á42ď70a 44V21r81a95n67ý 7818138718717

Přesně popsáno.

Takto vypadá 99% firem, které přímo neovládá vlastník a je to cesta do pekel.

+4/0
12.1.2013 19:47

V68l41a66s72t75i57m18i81l 63H12a74l46b44i40c27h 8873455196898

Tak to je něco jako Gross.Ten si také hrál s mašinkama.

+3/−2
12.1.2013 10:31

J34o58s34e46f 30T75u16m42a 6138583545379

Já teda budu radši sedět ve vlaku na jehož vzniku se podílela tahle paní, než

ve vlaku který vznikl v číně.

+3/−1
12.1.2013 2:00

V94i67k44t86o70r 90N26á60r56o20ž48n22ý 3409662348

Každý vlak (železniční vozidlo) musí před jeho nasazením v provozu projít náročnými zkouškami a testy. Až na základě tohoto dostane schválení DÚ . Buďte si jist , že žádné "šrotové" vozidlo by u českých úředníků neobstálo.

+2/0
12.1.2013 9:04

J10a80n 64J17e32l71í22n47e23k 8433945462956

To je zvláštní příběh. Ze sekretářky se takhle vypracovat. Jako student strojního inženýrství ale nechápu, jak se to všechno naučila? Nebo jí někdo naučil rozumět výkresům a výpočtům? Každopádně je fajn, že neseděla na zadku a nefňukala, ale něco s tím udělala.

+7/0
12.1.2013 1:34

K69a25r14e32l 18H74a78g77e98r 2522569951296

i když nejsi machr v tom, kterém oboru, určité zákonitosti se naučíš. A píše tam, že vždy měla kolem sebe tým odborníků. Pokud jsem pochopil je spíše manažerkou. Určitě nemusí znát celé strojírenské tabulky, od toho jste Vy inženýři. A můžeš být velice výborný ředitel a mít pouze střední školu. Pokud se chceš učit o daném problému a máš to štěstí, že máš výborný tým okolo sebe pak můžeš všechno :-) Paní držím palce R^

+1/0
12.1.2013 7:23
Foto

R57i43c23h19a22r16d 62P51o15l61á48š51e32k 9644823300319

no už jenom zmínka o tom, že se kvůli nové nabídce vklidu naučila francouzsky R^

+2/0
12.1.2013 7:28

V53i75k54t29o90r 41N15á26r13o64ž87n55ý 3109372178

Je to také o tom , že tato paní asi i prefuruje svoji kariéru před svoji rodinou. Já mám náročnou práci , 2 malé děti ... kterým se chci věnovat , aby z nich něco někdy bylo.... a za týden dokážu pro nějaké další vzdělávání vyšetřit tak maximálně 2 hodiny času.

+3/−2
12.1.2013 9:07

M20i12r23o78s33l14a31v 87J83o54c63h 3622651793858

No jak bylo napsáno manžel i dcery jí "tolerují". Ono když maminka přinese měsíčně třeba o řád větší než průměrný plat, tak jí rodinka mileráda "toleruje". Na prachy se lehko zvyká.  A vzhledem k jejímu věku, bude mít už dcery větší nebo velké ;-)

+1/0
12.1.2013 11:46

I19v95a 57M76a98k80a50l10o66v11á 1176919189500

Jestli je paní min. 40 (což s těmito pracovními zkušenostmi nejspíše bude) a po škole nešla studovat ale vychovávala děti, tak dcerám bude okolo 20 a více let - jestliže studují jsou celý týden pryč na škole, ona ve Švýcarsku a muž ....). Takže to může všem vyhovovat, resp. nevadit. Stejně by se neviděli ;-). Obdivuji ochotu s jakou se učila nové jazyky a dovednosti. Mně se to zdá až neskutečné!

+2/0
12.1.2013 12:35

J74a94n 14S33l41a40v29í51k 3131950275318

Je to trochu jinak. Nebo jinak to chápu... Těmhle věcem nejspíš ani moc nerozumí... Resp. rozhodně nic nerýsuje ani to dlouho neluští. Pojmy zná z praxe, ale dělala na pozicích, kde se té technické části spíš vyhýbala...

1) Sekretářka

2) Překladatelka (Tady prý nejspíš dost pochytila, ale jak moc člověk nemůže vědět. Jedna věc je v životopisu a druhá je realita)

3) Něco v Obchodě a marketingu ; Nákupčí

4) Projektový manažer / vedoucí...

- Dost diskutabilní funkce... Na té skutečně prošla vším, jenže jak?  Začínám ráno před sedmou vyřizováním pošty, od osmi začíná každodenní maraton porad a schůzek s kolegy, partnery, klienty nebo dodavateli, který končí odpoledne kolem 17. Takže neustálé kecání, mailování apod. Jedněm řekne obecně co mají dělat, oni si to nějak rozdělí a po tom se jich vyptává jak jsou na tom a honí je ať to mají hotové, současně to reprodukuje nahoru. Samozřejmě jsou dobří i špatní manažeři, ale z vlastní zkušenosti už vím, že tuhle funkci může zastávat ledaskdo... O nějakých znalostech nemusí být řeč...

+9/−2
12.1.2013 8:09

V86i70k74t37o77r 49N45á27r54o90ž97n32ý 3389352688

U manažerské práce jde o něco jiného. Je to o tom dát dohromady tým , ke kterému může mít stoprocentní důvěru a tento tým umět motivovat a řídit. Je to také umění , ale trochu jiné než například vytvářet a tvořit nová vozidla.

+1/0
12.1.2013 8:26

J12a56n 76S26l21a23v47í18k 3581580395338

Nechtěl jsem to zpochybňovat... Šlo mi spíš o to naznačit, že může vykonávat takovou funkci, aniž by tomu rozuměla...

+2/0
12.1.2013 9:03

V49i65k67t91o60r 59N77á93r79o34ž39n33ý 3669552908

Může být. Také jsem zažil několik vedoucích , kteří neuměli vůbec nic až na jednu "drobnost". Dokázali dobře otipnout lidi z hlediska jejich pracovitosti, věrnosti , flexibility atd....a věděli jak na ně. Pak to vypadalo tak , že pan vedoucí takřka nepracoval a všechno zastali věrní a pracovití podřízení.

+4/0
12.1.2013 9:12

J94a82n 95P80r94i15c70h27y93s36t79a15l 8181498613

Prave to je treba ocenit. Na rozdil od mnoha "reditelu zemekoule" na podobnych pozicich, kteri vsechno znaji, vsude byli a vsechno videli (vcetne nasich nejvyssich panu), tahle pani si necha podarit od odborniku, kteri vecem rozumeji.

Tuhle funkci prave ze nemuze zastavat ledaskdo. Protoze ledaskdo si mysli, ze ma patent na rozum - a podle toho to potom vypada.

Ona nepredstira, ze ma patent na rozum. Misto toho se neboji zeptat. No a asi ma komunikativni talent.

+4/0
12.1.2013 12:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.