Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedůvěry mužských se nezaleknu, říká žena, která vyrábí vlaky

Jako malá dostala od rodičů k Vánocům vláček. A zamilovala se do dárku tak, že s vlaky spojila svou profesní kariéru. "Všechno, co se jich týká, mě prostě fascinuje," říká současná technická ředitelka nadnárodní společnosti Bombardier Iveta Hradská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z16d49e89n62e25k 93N27o25v17o92h24r91a47d23s77k22ý 6641254100825

Veřim že to může fungovat! Pracuji v IT a tam jsou jedině takový manageri.Člověk jim řekne co bude dělat, jak dlouho to bude dělat. Oni si pak udělají exlovou tabulku a kontrolují jestli plníte termíny. Na to člověk nepotřebuje nic umět a může dělat do IT, letadel, vlaků atd.

 Možná že by se ale už někdo mohl zamyslet jestli jsou tito lidé ve firmách potřeba....

+4/0
15.1.2013 8:34

J50a62n 56M22u24c66h73a 8449506152136

mám podobnou zkušenost :-)

+3/0
15.1.2013 17:10

T98e19r55e49z79a 63H89a56j93k38o14v70a 5237132544410

Super! 

Klobouk dolu. R^R^

0/0
14.1.2013 18:07

M 20Z 1576938

Dobry sef dokaze vybrat schopne lidi a vytvorit pozitivni atmosferu.Muj sef je totalni nula v technickych vecech a kolikrat rika veci,ktere jdou proti zakonum prirody,ale lidi u nas by za nej dali zivot,protoze nas necha pracovat a nasloucha nam,a dokaze dotahnout zakazky a nove zakazniky.Je to Kanadan,stejne jako Bombardier,takze treba oni maji jinou strategii.

0/0
14.1.2013 15:24

P50a17v10l23a 84M91e81n26d28e73l87o24v25á 8975467738221

Klobouk dolů. Málokdo se dokáže takhle vypracovat a neustále na sobě makat. A být dobrý manager neznamená kolik mám vejšek a diplomů, ale jak umím vést lidi, dosáhnout efektivně stanovených cílů a neustále je zlepšovat. A tahle paní zřejmě umí.

0/0
14.1.2013 12:15

M83a32r31t27i36n 21K38r69á47s18a 1249116663713

úplnej emerickej sen

0/0
14.1.2013 11:34

V33á36c50l91a28v 17Z36e39l31i15n74k75a 2402940903392

Panebože to jsou bláboly. Dámě nikdy nevadilo, že nemá vzdělání v oboru. Chápu. Takových manažerů jsem za svou praxi už taky poznal slušnou řádku. Vadí to bohužel těm ostatním, kteří pak místo na skutečnou práci maří část své energie na přesvědčování dotyčného, že vymýšlí hovadiny nacházející se nezřídka na hraně fyzikálních zákonů když už ne rovnou za ní a dále maří energii na korekci těchto nesmyslů. Přesně kvůli takovýmto expertům například jsou občas k zemi letadla i s pasažéry, pokud se nepovede jejich pitomosti plně korigovat. Asi se začnu bát jezdit vlakem.

Skutečným vrcholem je potom její suveréní tvrzení, že technika není o nic těžší než ekonomie nebo obchod. To může říct jen slepice, která o technické vzdělání ani nezavadila. Až dáma někdy pojede přes Prahu, tak ať se ráčí zapsat na Fakultu dopraví ČVUT nebo na Fakultu strojní specializace kolejová vozidla. Až po šesti letech odejde z Betlémské s diplomem, což je dle mého odhadu asi tak pravděpodobné jako výhra v loterii, tak pak ať něco povídá. Zažil jsem hodně techniků, kteří se velmi dobře chytili v ekonomické branži, ale obráceně snad nikoho a ani jsem o tom neslyšel. Nenadarmo se říká, že studenti ČVUT nemají jarní prázdniny proto, aby si přitom nevystudovali ještě ekonomku.

Z podobně úspěšných mám husí kůži. Jsou zkázou moderní doby a hrobaři technické vyspělosti. Dokonale to popisuje známé pravidlo, že kdo dané věci rozumí a umí ji, tak ji dělá, kdo tomu rozumí, tak to učí a kdo to neumí ani tomu nerozumí, tak to všechno řídí. Aůůů, to bolí, to bolí.

+14/−2
12.1.2013 22:33

Z58b39y79n32ě23k 83J46e65h79l69i90č97k82a 8354198919901

přesně, jenže ona si myslí že je nejlepší;-D

+6/−1
13.1.2013 12:46

A33n95t94o18n71i16n 52B17u18l56d89e32k 7445802791394

tak tady mate priklad toho co jste jeste nevidel. Apropos ja mam VS techniku i ekonomku a ekonomka byla tezsi.

+1/−1
14.1.2013 15:26

T67o84m11á27š 30H16o52c66h58m92u44t81h 8267475402802

..a proč né? Co jsem viděl - uklízečka dosazená do pozice IT Specialistky; švadlena na pozici vývojářky IS; automechanik v pozici Java Developer; Vysokoškolák se dvěma VŠ z fildy a humanistiky v pozici sales managera v Mekáči, apod. Dnes to není o vzdělání, o znalostech a snad ani o praxi. No. 1 je flexibilita. Tedy za jeden plat dělat ideálně 3-4 pozice. ;-D;-D

0/0
12.1.2013 22:16

V77á79c32l33a83v 86Z50e31l33i42n90k49a 2642850503112

Bohužel máte pravdu. Pak se ovšem nelze divit, že vše vypadá jak vypadá.

+2/0
12.1.2013 22:34

M16a96r65i15a13n 48J33e74a13n 60N35e54m68e21c 3357394753669

sikovna osoba a zijem v swiss a musim povedat ze maju najlepsi train system na svete

+1/−1
12.1.2013 19:37

P97a59v92e38l 18T44a52š20e77k 4640308127650

Co to je "swiss" a "train system"? Neumíš česky, pako?[>-]

0/0
11.4.2013 23:24

T95o78m76á23š 97Z16a16h74á29l95k78a 7250752257910

Jako muž vyrábím sukně, ale vlaky bych klidně rád vyráběl taky.

0/0
12.1.2013 18:41

K56a74r91e88l 71N56o41v65á62k 3852870493828

Hodně zajímavé. Technická ředitelka bez technického vzdělání. Ba, co více, bez vysokoškolského vzdělání. Osobně mám jak střední, tak vysokoškolské a dokonce i postgraduální vzdělání v technických oborech. Praxi jak ve výzkumu (4roky), tak i ve výrobě (10). A opravdu jsem měl možnost se s takovými typy lidí, co nic neumí, setkat. Jsem přesně ten, který říká, že je dotyčný blbý a že to tak nejde! Ale ono jde úplně všechno! Je ovšem otázkou, jestli je to, to správné řešení? Ale už jsem pochopil, že celý život je nespravedlivý. Tito lidé jsou velice komunikativní jsou vidět všude a pořád jen otravují život těm schopným, ale méně viditelným a méně prosaditelným, kteří, ale skutečně tvoří! A to nemluvě o velkém platovém rozdílu. Ale takový už je život.

+14/0
12.1.2013 15:59

J46a67r32o17s80l58a40v70a 14K29u63b55í70n29o44v27á 5226266875775

Když člověk nemá komunikační schopnosti, tak je málo použitelný, i kdyby byl génius. Renesance už je dávnou minulostí, dnes jeden člověk nemůže zvládnout sám ani jeden obor,  týmová práce je nezbytná. Za mnoha objevy jsou lidé, kteří nevědí, že to nejde, a tak to udělají nebo přimějí jiné, aby to udělali. Kolik let uplynulo od doby, kdy odborníci tvrdili, že vlaky nemohou jezdit rychleji než 30 km/h, jinak se v nich lidé udusí? Ani ne 200.

Nezáviďte, pracujte i na schopnosti pracovat s lidmi a můžete být úspěšný.

+1/−8
12.1.2013 17:00

L27á87ď92a 72V69r98a88n19ý 7898368398607

To co píšete jsou HR kecy.

Jsem také původně technik dnes už na pozici vyšší než má paní ředitelka a je pro mě jasné, že to je jen "kecka" co se dokáže velmi dobře uplatnit u státních nebo korporátních firem. Sama je poměrně zbytečným člověkem jen zvyšující náklady (podle rozhovoru).

+7/−2
12.1.2013 19:45

T48o82m67á47š 46K47u54c70h95a37ř 3107141728531

Takto to často dopadá, když se tatínci nemohou realizovat prostřednictvím synů a odnese to dcera..:-/

+2/−1
12.1.2013 13:43

T54o43m25á77š 84B68l98a56h19o75š 6676437965890

Když tlumočnice vyrábí vlaky, to se pak nelze divit, že ty vlaky vypadají tak jak vypadají ... :-/

+6/−1
12.1.2013 11:09

M32i11r19o65s45l95a18v 33J80o89c55h 3262871863738

Jenže ona je nevyrábí. Ona jen "managuje". Takže sice vymyslí blbosti, ale okolí ji trochu přibrzdí, ukáže vyložené kraviny, a on ten vlak nějak dopadne. Samozřejmě, že by mohl být mnohem lepší, kdyby to řídil strojař se zkušenostmi, ale takhle to taky jde, je levnější v platu a v neposlední řadě se "snaží" a třeba "katuje kosty" až na kost. Z toho má vedení samozřejmě radost protože zbyde na prémie a dividendy :-P:-)

+4/0
12.1.2013 11:42

T54o43m47á38š 54B30l13a50h90o78š 6306847795480

Je to podobné, jako ti vyučení údržbáři v kuchyních českých restaurací, kteří nás přesvědčují, je jejich blivajzy jsou skvělé jídlo.

+5/0
12.1.2013 12:54

L69á56ď24a 46V44r15a59n41ý 7918798908637

Přesně popsáno.

Takto vypadá 99% firem, které přímo neovládá vlastník a je to cesta do pekel.

+4/0
12.1.2013 19:47

V97l27a36s90t21i23m65i18l 79H30a46l40b55i98c53h 8793345846968

Tak to je něco jako Gross.Ten si také hrál s mašinkama.

+3/−2
12.1.2013 10:31

J35o60s18e44f 54T50u65m56a 6948923635799

Já teda budu radši sedět ve vlaku na jehož vzniku se podílela tahle paní, než

ve vlaku který vznikl v číně.

+3/−1
12.1.2013 2:00

V49i21k27t39o91r 37N35á69r49o63ž42n18ý 3249562708

Každý vlak (železniční vozidlo) musí před jeho nasazením v provozu projít náročnými zkouškami a testy. Až na základě tohoto dostane schválení DÚ . Buďte si jist , že žádné "šrotové" vozidlo by u českých úředníků neobstálo.

+2/0
12.1.2013 9:04

J65a20n 30J62e15l40í70n55e18k 8573605782956

To je zvláštní příběh. Ze sekretářky se takhle vypracovat. Jako student strojního inženýrství ale nechápu, jak se to všechno naučila? Nebo jí někdo naučil rozumět výkresům a výpočtům? Každopádně je fajn, že neseděla na zadku a nefňukala, ale něco s tím udělala.

+7/0
12.1.2013 1:34

K27a58r84e68l 68H13a17g47e28r 2732829401696

i když nejsi machr v tom, kterém oboru, určité zákonitosti se naučíš. A píše tam, že vždy měla kolem sebe tým odborníků. Pokud jsem pochopil je spíše manažerkou. Určitě nemusí znát celé strojírenské tabulky, od toho jste Vy inženýři. A můžeš být velice výborný ředitel a mít pouze střední školu. Pokud se chceš učit o daném problému a máš to štěstí, že máš výborný tým okolo sebe pak můžeš všechno :-) Paní držím palce R^

+1/0
12.1.2013 7:23
Foto

R51i87c21h13a47r77d 44P30o13l51á63š31e17k 9704903590489

no už jenom zmínka o tom, že se kvůli nové nabídce vklidu naučila francouzsky R^

+2/0
12.1.2013 7:28

V43i73k77t49o10r 80N60á35r69o94ž82n86ý 3359492778

Je to také o tom , že tato paní asi i prefuruje svoji kariéru před svoji rodinou. Já mám náročnou práci , 2 malé děti ... kterým se chci věnovat , aby z nich něco někdy bylo.... a za týden dokážu pro nějaké další vzdělávání vyšetřit tak maximálně 2 hodiny času.

+3/−2
12.1.2013 9:07

M73i93r37o33s77l72a37v 57J37o42c95h 3502241773188

No jak bylo napsáno manžel i dcery jí "tolerují". Ono když maminka přinese měsíčně třeba o řád větší než průměrný plat, tak jí rodinka mileráda "toleruje". Na prachy se lehko zvyká.  A vzhledem k jejímu věku, bude mít už dcery větší nebo velké ;-)

+1/0
12.1.2013 11:46

I63v73a 72M50a34k81a59l19o25v28á 1256309599520

Jestli je paní min. 40 (což s těmito pracovními zkušenostmi nejspíše bude) a po škole nešla studovat ale vychovávala děti, tak dcerám bude okolo 20 a více let - jestliže studují jsou celý týden pryč na škole, ona ve Švýcarsku a muž ....). Takže to může všem vyhovovat, resp. nevadit. Stejně by se neviděli ;-). Obdivuji ochotu s jakou se učila nové jazyky a dovednosti. Mně se to zdá až neskutečné!

+2/0
12.1.2013 12:35

J94a51n 39S56l35a97v39í96k 3631120205118

Je to trochu jinak. Nebo jinak to chápu... Těmhle věcem nejspíš ani moc nerozumí... Resp. rozhodně nic nerýsuje ani to dlouho neluští. Pojmy zná z praxe, ale dělala na pozicích, kde se té technické části spíš vyhýbala...

1) Sekretářka

2) Překladatelka (Tady prý nejspíš dost pochytila, ale jak moc člověk nemůže vědět. Jedna věc je v životopisu a druhá je realita)

3) Něco v Obchodě a marketingu ; Nákupčí

4) Projektový manažer / vedoucí...

- Dost diskutabilní funkce... Na té skutečně prošla vším, jenže jak?  Začínám ráno před sedmou vyřizováním pošty, od osmi začíná každodenní maraton porad a schůzek s kolegy, partnery, klienty nebo dodavateli, který končí odpoledne kolem 17. Takže neustálé kecání, mailování apod. Jedněm řekne obecně co mají dělat, oni si to nějak rozdělí a po tom se jich vyptává jak jsou na tom a honí je ať to mají hotové, současně to reprodukuje nahoru. Samozřejmě jsou dobří i špatní manažeři, ale z vlastní zkušenosti už vím, že tuhle funkci může zastávat ledaskdo... O nějakých znalostech nemusí být řeč...

+9/−2
12.1.2013 8:09

V77i36k34t32o71r 95N61á95r54o57ž15n74ý 3409622558

U manažerské práce jde o něco jiného. Je to o tom dát dohromady tým , ke kterému může mít stoprocentní důvěru a tento tým umět motivovat a řídit. Je to také umění , ale trochu jiné než například vytvářet a tvořit nová vozidla.

+1/0
12.1.2013 8:26

J77a17n 72S34l77a84v27í79k 3161960215278

Nechtěl jsem to zpochybňovat... Šlo mi spíš o to naznačit, že může vykonávat takovou funkci, aniž by tomu rozuměla...

+2/0
12.1.2013 9:03

V23i15k53t72o94r 23N10á59r86o22ž63n31ý 3709712548

Může být. Také jsem zažil několik vedoucích , kteří neuměli vůbec nic až na jednu "drobnost". Dokázali dobře otipnout lidi z hlediska jejich pracovitosti, věrnosti , flexibility atd....a věděli jak na ně. Pak to vypadalo tak , že pan vedoucí takřka nepracoval a všechno zastali věrní a pracovití podřízení.

+4/0
12.1.2013 9:12

J76a64n 88P82r78i28c34h15y28s77t84a39l 8931808253

Prave to je treba ocenit. Na rozdil od mnoha "reditelu zemekoule" na podobnych pozicich, kteri vsechno znaji, vsude byli a vsechno videli (vcetne nasich nejvyssich panu), tahle pani si necha podarit od odborniku, kteri vecem rozumeji.

Tuhle funkci prave ze nemuze zastavat ledaskdo. Protoze ledaskdo si mysli, ze ma patent na rozum - a podle toho to potom vypada.

Ona nepredstira, ze ma patent na rozum. Misto toho se neboji zeptat. No a asi ma komunikativni talent.

+4/0
12.1.2013 12:02





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.