Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedůvěry mužských se nezaleknu, říká žena, která vyrábí vlaky

Jako malá dostala od rodičů k Vánocům vláček. A zamilovala se do dárku tak, že s vlaky spojila svou profesní kariéru. "Všechno, co se jich týká, mě prostě fascinuje," říká současná technická ředitelka nadnárodní společnosti Bombardier Iveta Hradská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z61d39e18n37e96k 49N50o65v60o86h61r46a87d92s19k28ý 6971784740865

Veřim že to může fungovat! Pracuji v IT a tam jsou jedině takový manageri.Člověk jim řekne co bude dělat, jak dlouho to bude dělat. Oni si pak udělají exlovou tabulku a kontrolují jestli plníte termíny. Na to člověk nepotřebuje nic umět a může dělat do IT, letadel, vlaků atd.

 Možná že by se ale už někdo mohl zamyslet jestli jsou tito lidé ve firmách potřeba....

+4/0
15.1.2013 8:34

J65a28n 65M32u80c63h74a 8289196822906

mám podobnou zkušenost :-)

+3/0
15.1.2013 17:10

T53e80r33e94z57a 11H23a38j29k95o57v53a 5207712814390

Super! 

Klobouk dolu. R^R^

0/0
14.1.2013 18:07

M 74Z 1906638

Dobry sef dokaze vybrat schopne lidi a vytvorit pozitivni atmosferu.Muj sef je totalni nula v technickych vecech a kolikrat rika veci,ktere jdou proti zakonum prirody,ale lidi u nas by za nej dali zivot,protoze nas necha pracovat a nasloucha nam,a dokaze dotahnout zakazky a nove zakazniky.Je to Kanadan,stejne jako Bombardier,takze treba oni maji jinou strategii.

0/0
14.1.2013 15:24

P75a76v29l33a 12M42e72n84d56e43l73o32v55á 8775947178651

Klobouk dolů. Málokdo se dokáže takhle vypracovat a neustále na sobě makat. A být dobrý manager neznamená kolik mám vejšek a diplomů, ale jak umím vést lidi, dosáhnout efektivně stanovených cílů a neustále je zlepšovat. A tahle paní zřejmě umí.

0/0
14.1.2013 12:15

M63a97r60t26i83n 50K54r89á18s74a 1559596973333

úplnej emerickej sen

0/0
14.1.2013 11:34

V10á37c55l17a24v 33Z56e30l61i83n25k66a 2932550733122

Panebože to jsou bláboly. Dámě nikdy nevadilo, že nemá vzdělání v oboru. Chápu. Takových manažerů jsem za svou praxi už taky poznal slušnou řádku. Vadí to bohužel těm ostatním, kteří pak místo na skutečnou práci maří část své energie na přesvědčování dotyčného, že vymýšlí hovadiny nacházející se nezřídka na hraně fyzikálních zákonů když už ne rovnou za ní a dále maří energii na korekci těchto nesmyslů. Přesně kvůli takovýmto expertům například jsou občas k zemi letadla i s pasažéry, pokud se nepovede jejich pitomosti plně korigovat. Asi se začnu bát jezdit vlakem.

Skutečným vrcholem je potom její suveréní tvrzení, že technika není o nic těžší než ekonomie nebo obchod. To může říct jen slepice, která o technické vzdělání ani nezavadila. Až dáma někdy pojede přes Prahu, tak ať se ráčí zapsat na Fakultu dopraví ČVUT nebo na Fakultu strojní specializace kolejová vozidla. Až po šesti letech odejde z Betlémské s diplomem, což je dle mého odhadu asi tak pravděpodobné jako výhra v loterii, tak pak ať něco povídá. Zažil jsem hodně techniků, kteří se velmi dobře chytili v ekonomické branži, ale obráceně snad nikoho a ani jsem o tom neslyšel. Nenadarmo se říká, že studenti ČVUT nemají jarní prázdniny proto, aby si přitom nevystudovali ještě ekonomku.

Z podobně úspěšných mám husí kůži. Jsou zkázou moderní doby a hrobaři technické vyspělosti. Dokonale to popisuje známé pravidlo, že kdo dané věci rozumí a umí ji, tak ji dělá, kdo tomu rozumí, tak to učí a kdo to neumí ani tomu nerozumí, tak to všechno řídí. Aůůů, to bolí, to bolí.

+14/−2
12.1.2013 22:33

Z74b25y64n26ě74k 76J40e47h90l35i73č42k93a 8664278359571

přesně, jenže ona si myslí že je nejlepší;-D

+6/−1
13.1.2013 12:46

A19n73t93o10n69i79n 82B18u43l45d75e10k 7275552981264

tak tady mate priklad toho co jste jeste nevidel. Apropos ja mam VS techniku i ekonomku a ekonomka byla tezsi.

+1/−1
14.1.2013 15:26

T16o98m40á94š 81H58o33c95h17m26u87t59h 8237365932662

..a proč né? Co jsem viděl - uklízečka dosazená do pozice IT Specialistky; švadlena na pozici vývojářky IS; automechanik v pozici Java Developer; Vysokoškolák se dvěma VŠ z fildy a humanistiky v pozici sales managera v Mekáči, apod. Dnes to není o vzdělání, o znalostech a snad ani o praxi. No. 1 je flexibilita. Tedy za jeden plat dělat ideálně 3-4 pozice. ;-D;-D

0/0
12.1.2013 22:16

V89á19c84l80a78v 11Z15e44l80i17n41k40a 2632460723792

Bohužel máte pravdu. Pak se ovšem nelze divit, že vše vypadá jak vypadá.

+2/0
12.1.2013 22:34

M73a26r87i67a86n 39J75e59a49n 96N91e52m91e33c 3937164513199

sikovna osoba a zijem v swiss a musim povedat ze maju najlepsi train system na svete

+1/−1
12.1.2013 19:37

P20a18v69e28l 46T14a93š95e24k 4730278927420

Co to je "swiss" a "train system"? Neumíš česky, pako?[>-]

0/0
11.4.2013 23:24

T70o52m17á84š 96Z48a36h79á60l43k34a 7410802197610

Jako muž vyrábím sukně, ale vlaky bych klidně rád vyráběl taky.

0/0
12.1.2013 18:41

K51a56r23e34l 87N54o36v64á19k 3552790833728

Hodně zajímavé. Technická ředitelka bez technického vzdělání. Ba, co více, bez vysokoškolského vzdělání. Osobně mám jak střední, tak vysokoškolské a dokonce i postgraduální vzdělání v technických oborech. Praxi jak ve výzkumu (4roky), tak i ve výrobě (10). A opravdu jsem měl možnost se s takovými typy lidí, co nic neumí, setkat. Jsem přesně ten, který říká, že je dotyčný blbý a že to tak nejde! Ale ono jde úplně všechno! Je ovšem otázkou, jestli je to, to správné řešení? Ale už jsem pochopil, že celý život je nespravedlivý. Tito lidé jsou velice komunikativní jsou vidět všude a pořád jen otravují život těm schopným, ale méně viditelným a méně prosaditelným, kteří, ale skutečně tvoří! A to nemluvě o velkém platovém rozdílu. Ale takový už je život.

+14/0
12.1.2013 15:59

J90a25r11o42s56l64a30v10a 83K48u96b67í24n38o59v74á 5456856645935

Když člověk nemá komunikační schopnosti, tak je málo použitelný, i kdyby byl génius. Renesance už je dávnou minulostí, dnes jeden člověk nemůže zvládnout sám ani jeden obor,  týmová práce je nezbytná. Za mnoha objevy jsou lidé, kteří nevědí, že to nejde, a tak to udělají nebo přimějí jiné, aby to udělali. Kolik let uplynulo od doby, kdy odborníci tvrdili, že vlaky nemohou jezdit rychleji než 30 km/h, jinak se v nich lidé udusí? Ani ne 200.

Nezáviďte, pracujte i na schopnosti pracovat s lidmi a můžete být úspěšný.

+1/−8
12.1.2013 17:00

L42á53ď66a 60V92r14a86n44ý 7878978388267

To co píšete jsou HR kecy.

Jsem také původně technik dnes už na pozici vyšší než má paní ředitelka a je pro mě jasné, že to je jen "kecka" co se dokáže velmi dobře uplatnit u státních nebo korporátních firem. Sama je poměrně zbytečným člověkem jen zvyšující náklady (podle rozhovoru).

+7/−2
12.1.2013 19:45

T63o62m88á44š 41K91u83c26h87a61ř 3677181258651

Takto to často dopadá, když se tatínci nemohou realizovat prostřednictvím synů a odnese to dcera..:-/

+2/−1
12.1.2013 13:43

T73o25m76á89š 73B68l25a88h40o46š 6586507495520

Když tlumočnice vyrábí vlaky, to se pak nelze divit, že ty vlaky vypadají tak jak vypadají ... :-/

+6/−1
12.1.2013 11:09

M77i85r21o85s19l80a14v 60J49o24c42h 3532121483158

Jenže ona je nevyrábí. Ona jen "managuje". Takže sice vymyslí blbosti, ale okolí ji trochu přibrzdí, ukáže vyložené kraviny, a on ten vlak nějak dopadne. Samozřejmě, že by mohl být mnohem lepší, kdyby to řídil strojař se zkušenostmi, ale takhle to taky jde, je levnější v platu a v neposlední řadě se "snaží" a třeba "katuje kosty" až na kost. Z toho má vedení samozřejmě radost protože zbyde na prémie a dividendy :-P:-)

+4/0
12.1.2013 11:42

T79o84m57á44š 37B40l71a67h97o33š 6686117745320

Je to podobné, jako ti vyučení údržbáři v kuchyních českých restaurací, kteří nás přesvědčují, je jejich blivajzy jsou skvělé jídlo.

+5/0
12.1.2013 12:54

L51á85ď89a 52V41r48a12n49ý 7808988448617

Přesně popsáno.

Takto vypadá 99% firem, které přímo neovládá vlastník a je to cesta do pekel.

+4/0
12.1.2013 19:47

V22l74a61s56t30i66m76i83l 59H61a10l15b21i22c15h 8283235616498

Tak to je něco jako Gross.Ten si také hrál s mašinkama.

+3/−2
12.1.2013 10:31

J78o38s38e97f 38T51u10m70a 6988123405139

Já teda budu radši sedět ve vlaku na jehož vzniku se podílela tahle paní, než

ve vlaku který vznikl v číně.

+3/−1
12.1.2013 2:00

V57i10k75t28o95r 15N50á13r12o34ž90n72ý 3899842848

Každý vlak (železniční vozidlo) musí před jeho nasazením v provozu projít náročnými zkouškami a testy. Až na základě tohoto dostane schválení DÚ . Buďte si jist , že žádné "šrotové" vozidlo by u českých úředníků neobstálo.

+2/0
12.1.2013 9:04

J40a29n 42J83e35l29í59n64e32k 8823765332146

To je zvláštní příběh. Ze sekretářky se takhle vypracovat. Jako student strojního inženýrství ale nechápu, jak se to všechno naučila? Nebo jí někdo naučil rozumět výkresům a výpočtům? Každopádně je fajn, že neseděla na zadku a nefňukala, ale něco s tím udělala.

+7/0
12.1.2013 1:34

K29a95r76e80l 28H57a52g14e45r 2922199221716

i když nejsi machr v tom, kterém oboru, určité zákonitosti se naučíš. A píše tam, že vždy měla kolem sebe tým odborníků. Pokud jsem pochopil je spíše manažerkou. Určitě nemusí znát celé strojírenské tabulky, od toho jste Vy inženýři. A můžeš být velice výborný ředitel a mít pouze střední školu. Pokud se chceš učit o daném problému a máš to štěstí, že máš výborný tým okolo sebe pak můžeš všechno :-) Paní držím palce R^

+1/0
12.1.2013 7:23
Foto

R58i47c54h47a65r18d 53P66o69l50á66š28e14k 9834973450529

no už jenom zmínka o tom, že se kvůli nové nabídce vklidu naučila francouzsky R^

+2/0
12.1.2013 7:28

V44i29k81t46o82r 15N56á20r53o42ž42n79ý 3939352328

Je to také o tom , že tato paní asi i prefuruje svoji kariéru před svoji rodinou. Já mám náročnou práci , 2 malé děti ... kterým se chci věnovat , aby z nich něco někdy bylo.... a za týden dokážu pro nějaké další vzdělávání vyšetřit tak maximálně 2 hodiny času.

+3/−2
12.1.2013 9:07

M71i63r70o21s19l83a27v 67J79o47c58h 3542191623248

No jak bylo napsáno manžel i dcery jí "tolerují". Ono když maminka přinese měsíčně třeba o řád větší než průměrný plat, tak jí rodinka mileráda "toleruje". Na prachy se lehko zvyká.  A vzhledem k jejímu věku, bude mít už dcery větší nebo velké ;-)

+1/0
12.1.2013 11:46

I72v53a 68M92a58k89a40l34o74v41á 1976379219750

Jestli je paní min. 40 (což s těmito pracovními zkušenostmi nejspíše bude) a po škole nešla studovat ale vychovávala děti, tak dcerám bude okolo 20 a více let - jestliže studují jsou celý týden pryč na škole, ona ve Švýcarsku a muž ....). Takže to může všem vyhovovat, resp. nevadit. Stejně by se neviděli ;-). Obdivuji ochotu s jakou se učila nové jazyky a dovednosti. Mně se to zdá až neskutečné!

+2/0
12.1.2013 12:35

J20a85n 75S25l44a56v50í23k 3851350675268

Je to trochu jinak. Nebo jinak to chápu... Těmhle věcem nejspíš ani moc nerozumí... Resp. rozhodně nic nerýsuje ani to dlouho neluští. Pojmy zná z praxe, ale dělala na pozicích, kde se té technické části spíš vyhýbala...

1) Sekretářka

2) Překladatelka (Tady prý nejspíš dost pochytila, ale jak moc člověk nemůže vědět. Jedna věc je v životopisu a druhá je realita)

3) Něco v Obchodě a marketingu ; Nákupčí

4) Projektový manažer / vedoucí...

- Dost diskutabilní funkce... Na té skutečně prošla vším, jenže jak?  Začínám ráno před sedmou vyřizováním pošty, od osmi začíná každodenní maraton porad a schůzek s kolegy, partnery, klienty nebo dodavateli, který končí odpoledne kolem 17. Takže neustálé kecání, mailování apod. Jedněm řekne obecně co mají dělat, oni si to nějak rozdělí a po tom se jich vyptává jak jsou na tom a honí je ať to mají hotové, současně to reprodukuje nahoru. Samozřejmě jsou dobří i špatní manažeři, ale z vlastní zkušenosti už vím, že tuhle funkci může zastávat ledaskdo... O nějakých znalostech nemusí být řeč...

+9/−2
12.1.2013 8:09

V60i11k98t34o60r 47N56á38r68o88ž21n11ý 3759412408

U manažerské práce jde o něco jiného. Je to o tom dát dohromady tým , ke kterému může mít stoprocentní důvěru a tento tým umět motivovat a řídit. Je to také umění , ale trochu jiné než například vytvářet a tvořit nová vozidla.

+1/0
12.1.2013 8:26

J38a95n 79S21l56a16v91í68k 3601820385748

Nechtěl jsem to zpochybňovat... Šlo mi spíš o to naznačit, že může vykonávat takovou funkci, aniž by tomu rozuměla...

+2/0
12.1.2013 9:03

V16i73k59t66o42r 34N42á38r38o35ž49n79ý 3609792818

Může být. Také jsem zažil několik vedoucích , kteří neuměli vůbec nic až na jednu "drobnost". Dokázali dobře otipnout lidi z hlediska jejich pracovitosti, věrnosti , flexibility atd....a věděli jak na ně. Pak to vypadalo tak , že pan vedoucí takřka nepracoval a všechno zastali věrní a pracovití podřízení.

+4/0
12.1.2013 9:12

J17a31n 74P73r49i12c25h21y26s16t24a21l 8201688423

Prave to je treba ocenit. Na rozdil od mnoha "reditelu zemekoule" na podobnych pozicich, kteri vsechno znaji, vsude byli a vsechno videli (vcetne nasich nejvyssich panu), tahle pani si necha podarit od odborniku, kteri vecem rozumeji.

Tuhle funkci prave ze nemuze zastavat ledaskdo. Protoze ledaskdo si mysli, ze ma patent na rozum - a podle toho to potom vypada.

Ona nepredstira, ze ma patent na rozum. Misto toho se neboji zeptat. No a asi ma komunikativni talent.

+4/0
12.1.2013 12:02



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.