Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zapomeňte na spořicí účet a zkuste zhodnotit peníze v půjčkové aukci

Co jsou P2P půjčky? Nejde o nadávku, ale o nový způsob půjčování peněz přes webové aukce. Je to šance pro ty, kterým nedala úvěr banka. Ale i pro investory, kteří chtějí vydělat na úrocích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31a40r45t12i71n 24Š61i17m39e80k 5215549412815

Lichva online

0/0
5.2.2013 15:15

P72a48v26e49l 76M59a66r46e66š 6740687636287

Pěkná pohádka.

Pracuju pro velkou nebankovní společnost, tak o tom něco vím. Na vymáhání svých pohledávek máme celé patro lidí na plný úvazek + několik desítek terénních pracovníků.Směnek můžete mít třeba stohy a jsou vám houby platné.

Fungují spíše jako hrozba těm slušnějším dlužníkům, kteří mají snahu problém řešit a vědí, že podepsali směnku. Té většině ostatních dlužníků to je úplně šumák.

Máme cca 20% půjčených peněz  nevymožitelných . 

A to se jedná o naše peníze. Jakou snahu vymoci pohledávku má asi nějaký zprostředkovatel, když mu jde o mizerné 1 procento?

+3/0
24.1.2013 10:38

J51a98n 72S67l87a42n12i23n61a 6145460374468

Zprostředkovatel přirozeně žádnou. To je starost věřitele.

0/0
24.1.2013 14:24

M37i93c93h29a45l 30K64r36č37á80l 6768578936952

Jenomže v tomto případě zprostředkovatel vnutil věřiteli svoje pravidla podle kterých je dluh většinou nevymahatelný. A až potom dojde na vymáhání, tak tvrdí že vymáhání je starostí věřitele.

0/0
24.1.2013 16:10

J11a84n 72S69l43a17n94i20n17a 6665220324228

Gratuluji. Pochopil jste to naprosto správně.

Pokud byste náhodou tak za pět let dosáhl rozsudek odsuzující zprostředkovatele k náhradě škody, jistě svou pohledávku skvěle uspokojíte z majetku zprostředkovatele tvořeného opotřebovaným nábytkem a morálně zastaralými počítači a telefony.

0/0
24.1.2013 16:21

M39i68c20h44a79l 21K40r31č72á51l 6478388476972

Dokud nebude možnost jako věřitel použít svoje smlouvy a svoje zajištění, tak o tom nemá cenu ani uvažovat. Leda že byste to chtěli pojmout jako charitu.

Zprostředkovatel za nic neručí a vymáhání je na věřiteli podle nesmyslných smluv zprostředkovatele.

0/0
23.1.2013 23:31

P91e23t28r 94V20a93š45e11k 1377882

A co trochu inovace v podobě správy financí currency tradery? Mám s tím osobní zkušenosti a výnosově se to nedá srovnávat s tím, co tu bylo již zmíněno. pesek1299@seznam.cz

0/0
23.1.2013 21:29

P43e13t30r 50T27á85b37o16r23s18k35ý 6670276451967

Tak to je bomba PR jak vyšitej. A pak ty dva příklady, ideální dlužník a ideální věřitel. Kde jsou ty lidi, co půjčili a peníze se jim nevrátili? Jakou procentuální úspěšnost má zprostředkovatel při vymáhání nesplacených půjček? Kolik si za to účtuje.

Prosím ty, kteří si to celé přečetli důkladně, bylo tam někde napsáno placená inzerce?

Kdysi byl iDnes sice pravicový, ale přeci jen relativně seriozní kus, ale to co předvádí, by mohl vylepšit jen blicím smajlíkem.

+1/0
23.1.2013 21:25

P45a63v73e37l 42M35a40r94e18š 6130967876717

U nás je inkasák velmi dobrej když vymůže 13 % z přidělených pohledávek. průměr je tak 10%.

A to je to náš člověk, který má procenta z vymožené částky, ne nějaký zprostředkovatel....

0/0
24.1.2013 10:41

M12a38t75ě38j 40N30o10v75á90k 2893140858247

Tak jsem si poctivě pročetl několik žádostí o půjčku a zjistil jsem, že to nemůže fungovat. Ty lidé tam uvádějí svůj měsíční příjem, náklady na domácnost, splátky současných úvěrů a je tam vypočtena splátka požadovaného úvěru a dost často vlastně přiznávají, že jejich splátky jsou vyšší než jejich příjem. Asi nejvíce mne to překvapilo u profesionálního vojáka a to si do toho ještě počítá melouchy, docela začínám mít z naší armády strach.

+1/0
23.1.2013 19:41

J40a25n 39S72l34a94n81i96n73a 6405710724948

Poněkud tam postrádám informaci, že, pokud někdo půjčuje více lidem systematicky (aby rozložil riziko), tak na to musí mít živnostenský list a zpravidla musí plnit povinnosti podle zákona o spotřebitelském úvěru.

A mimochodem, myslím, že paní daňová poradkyně nemá pravdu: pokud půjčím někomu 50 000 Kč za úrok 25%, tak ročně pravděpodobně překročím hranici, u které jsou nahodilé příjmy osvobozeny od daně z příjmů.

+4/0
23.1.2013 12:55

T63o12m18á21š 46S29k96á65l14a 6838417

pravděpodobně nepřekročíte, limit je 20000.

0/0
23.1.2013 14:30

J96a36n 96S44l30a54n72i68n50a 6285930254648

Koukám, že jsem si to buď spletl s jiným osvobozením, kde je limit 10 000 Kč, nebo se starší právní úpravou, kde byl i zde 10 000 Kč. No, každopádně u úroku 41% už by k tomu dojít mohlo.

0/0
23.1.2013 14:42

P45a78v12e16l 73M37a97r14e64š 6440657976677

Chtěl bych potkat šílence, který takovým lidem půjčí za 25%.

kdo je klientem těhlech aukcí? člověk, kterého odmítli banky, HC, Cetelem a většinou i Proficredit. Vysoce rizikový člověk, tomu bych nepůjčil ani na těch našich 120 RPSN.

0/0
24.1.2013 10:44

J79a52n 84S88l58a35n41i97n74a 6965970464758

Já bych mu taky nepůjčil.

Ale, když už mu někdo půjčí, tak je jedno, jestli za 25% nebo za 120%. Žádný slíbený úrok nenahradí ztracenou jistinu.

0/0
24.1.2013 10:46

P66a12v31e76l 68M86a52r75e66š 6270907906757

Pokud půjčujete, musíte to dělat v desetimilionových objemech. Potom se dá předem kalkulovaná ztráta cca 30% rozložit do ostatních půjček. proto mají nebankovky tak "šílené" úroky začínající na 50% ( HC je vyjímka, to je spíš banka a opravdu hodně žádostí zamítne).

my rozpůjčujeme ročně cca půl miliardy celorepublikově, to tychle aukční servery nedají ani za deset let.

0/0
24.1.2013 10:55

J85a37n 41S91l40a46n62i74n29a 6835610684688

Home Credit mezi těmi slušnými nebankami není nijak levný. Třeba Cetelem bývá levnější.

0/0
24.1.2013 14:23

V82l66a69d81i13m68í96r 18V40y11s43o67k96ý 8212242141855

mno, nevím, za 10% určitě ne, za 30% bych hodně dlouho uvažoval, zda své peníze vystavím takovému riziku :)

0/0
23.1.2013 12:55

P66a97v66e59l 55M69a43r15e67š 6100237546467

Možná 30% měsíčně.... 

Půjčováním (cizích) peněz se živím 10 let, svoje bych nikdy nikomu nepůjčil, ani největšímu příteli...

0/−1
24.1.2013 10:46

J28a69r17o10s13l85a15v 84K23o31č93í 8668547368974

Takže si nalejme čistého vína. Jediný, kdo na těchto akcích vydělá je zprostředkovatel svojí provizí. A ty zajišťovací instituty jsou sice pěkné, ale u chronického dlužníka, na kterého jsou již zavedeny předcházející exekuce a který již nic nemá jsou k smíchu a nemají větší cenu než papír, na kterém je exekuční titul napsán. Banky, které zájemci o úvěr jeho žádost odmítnou ví velmi dobře, proč tak činí a proto ví, že od takového dlužníka nedostanou korunu zpět. Půjčková aukce je prostě další způsob, jak hejla (investora) oškubat.

+10/0
23.1.2013 10:20

T33o42m35á47š 70S43k27á62l12a 6188377

takovou důvěru v banky bych chtěl taky mít. Moje zkušenost říká, že málokdo v bance vůbec tuší, proč jim "systém" napsal ... a pátrat po vysvětlení je běh na opravdu dlouhou trať a kolikrát to bývá naprostý nesmysl, který ale "systém" vyhodnotil nějak, protože s něčím důležitým nepočítá. A banka je místo, kde se s lidma co chtějí pár desítek tisíc o podmínkách a specifikách bavit nebudou.

+1/−1
23.1.2013 14:35

J95a36n 76S45l67a83n63i92n81a 6725600954178

Protože se přišlo na to, že je lepší vyhodnocovat statisticky drobné a zdánlivě nedůležité nuance, než nechávat rozhodovat lidi, kteří mívají "své dny" (I muži mají "své dny").

Kromě toho, už jsem potkal lidi, kterým jako "naprostý nesmysl" připadá to, že už mají dluhy po splatnosti za mnoho tisíc.

+1/0
23.1.2013 14:44

T38o97m10á52š 75S71k91á11l43a 6448807

jo, přesně tak, a to jim umožňuje odbavit mnohem více zákazníků. Ale není to důkaz, že každý koho banka odmítne je automaticky špatný. Naopak se tím otevírají dveře pro jiné, kteří přebírají a individuálně posuzují. Z úplně stejného důvodu existují malé obchůdky i když máme supermarkety. Prostě se soustředí na něco, co supermarket prostě přehlíží.

0/−1
23.1.2013 16:12

J34a73n 74S83l13a11n16i15n91a 6755880784178

Ano, není automaticky špatný. Ale je u něj zvýšené riziko.

Představa, že "investor z ulice" dokáže posoudit takového potenciálního dlužníka lépe, je iluzorní.

0/0
23.1.2013 17:13

P77a62v20e13l 60S53t34u72d46e27n19y 3716428730864

Muze to tak sice byt. Jenze i kdyz banka odmitne poskytnout uver, tak potom uz dotycny nema moc velky vyber. Vyber mezi supermarketem, ktery nema zajem a lichvarem, ktery ma velky zajem. Male obchudky neexistuji, pro ne misto neni. Museli by odolat tem nepodstivim, kteri vyrazeji klin klinem. Takze maji na vyber nasadit urody vysoko, tedy stat se lichvarem, nebo zadny uver nedat.

0/0
23.1.2013 19:38

K39v26ě36t61a 91H94o21f93e18r79k89o80v66á 4553142416482

Tak jsem to prošla všechno, na jedne stráně zajímavé a na druhé straně zavádějící. Pokud někdo půjči člověku, který nemá ručení - no prosím, je to jeho věc, jelikož je to obrovské riziko a bez zajištění. Pokud někdo půjčí oproti zástavě nemovitosti je to riziko menší, jelikož je se zajištěním. Spolupracuji se soukromými investory a vím co to občas znamená, když sice existuje zástava nemovitosti, ale klient přestane platit a na LV se začnou zapisovat a hromadit exekuce od ostatních věřitelů - pak je to mazec. Když jsem koukala na ty úroky, tak to je taky mazec. Rozhodnutím Nejvyššího soudu je řečeno, že roční úrok nad 36% p.a. ročně je lichva neboli - výše úrokové sazby je v rozporu s dobrými mravy dle § 

3 odst. 1 ObčZ. a většinou se u takových smluv dá najít těch § více, takže lehce napadnutelné smlouvy.

+3/0
23.1.2013 10:16

J29a91n 74S22l61a88n50i88n19a 6185860554658

Ta hranice je podle mně známých rozhodnutí až cca 60-70%.

Prosím, máte odkaz na rozhodnutí, kde je 36%?

+1/0
23.1.2013 12:56

T36o28m74á75š 49S36k85á22l65a 6688127

a hlavně není absolutní. Při určování výše úroku musí hrát roli i výše půjčky a její doba. Jako když někdo přijde, že potřebuje na 15 dnů do výplaty 10000. Tak jen těžko přistoupím na vrácení 10150 (36%). To by mi nestálo ani za přečtení a podpis papíru, natož nesení jakéhokoliv rizika. Zatímco v automatizovaných aukcích, kde mám záruku alespoň nějakého standardu a statistické úspěšnosti se to takový problém být nemusí.

0/0
23.1.2013 14:44

J33a69n 72S67l26a41n85i69n52a 6495970744768

Doporučuji si přečíst příslušné rozsudky Nejvyššího soudu.

Na výši půjčky a délku splatnosti, ani na rizikovost dlužníka, nelze od určité hranice brát zřetel.

Prostě, pokud se Vám ekonomicky nevyplatí půjčovat za méně než čtyřnásobek horního rozmezí obvyklých bankovních sazeb (takže možná už teď 80% p.a.), řešení je nepůjčovat. Ne účtovat vyšší úroky.

0/0
23.1.2013 14:46

P37a85v72e81l 86M33a47r51e68š 6290537486797

Kravina.

 pokud si potřebuji na 15 dní nutně půjčit 1000 Kč, a vrátím 1400, opravdu mně nezajímá že rpsn je hodně přes 4000%. nepůjčuju si na rok, ale na dva týdny.

Zajímá mně, že 15. den musím vrátit o 4 kila víc, tudíž vzít v práci o jednu směnu víc, nebo 14 dni nekouřit.

A tyhle krátké půjčky na měsíc, dva používají i slušně vydělávající lidé a podniktelé, jako překlenovací úvěr ( potřebují nutně koupit materiál, čekají na zaplacení faktury/ odešlo jim auto, vědí že o vánocích budou manažerské prémie a dostanou 250.000 cash....)

0/0
24.1.2013 11:03

J38a91n 21S42l79a18n52i59n65a 6795260514908

Možná to považujete za kravinu, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat.

Judikatura Nejvyššího soudu je v tomto směru konzistentní.

Ostatně, jen díky této konzistentní judikatuře nebyla přijata mnohem drastičtější omezení, která navrhoval poslanec Bárta.

0/0
24.1.2013 14:22

J54a69r95o68s29l37a53v 96K48o62č63í 8138347428314

Prosím vás, proč se v tomto případě bavíte o jakési výši úroku. Vždyť v popsané situaci vám dlužník nezaplatí z úroku byť i minimální procento, ale on vám nevrátí nic ani z půjčené jistiny. V takovém případě je diskuze o míře úroku naprosto iluzorní a nesmyslná. Praktický život není šedá teorie, kterou citujete.

+1/−1
23.1.2013 17:11

M59i64c50h28a29l 46K13r93č57á19l 6698888316272

Přesně, zástava je úplně o ničem. Nakonec zjistíte, že je před vámi pět dalších exekucí a ten první exekutor si domluvil splátkový kalendář na dalších pět let. Takže po tu dobu se žádná dražba nemovitosti konat nebude a vám nezbude nic jiného než čekat.

+2/0
23.1.2013 23:27

P70a15v55e40l 94M77a76r55e98š 6980257936817

Nevím pro jaké soukromé investory pracujete, ale já neznám takového, který by opravdu půjčovat peníze za méně než 50% p.a. a to i při zástavě nemovitosti. A to dělám v oboru 13.tý rok.

Půjčovat peníze je dost rizikové podnikání,30% půjčených peněz již nikdy neuvidíte.

Mimochodem, v ČR NENÍ zákon o lichvě a nějaké rozhodnutí NS o dobrých mravech mám víte kde....

0/0
24.1.2013 10:50

J89a38n 56S38l54a75n30i98n10a 6395970324548

Půjčovat peníze za 50% p.a. se zástavou nemovitosti - to už by se myslím dalo stíhat jako trestný čin lichvy v nepřímém úmyslu - ti lidé jsou evidentně v tísni a smlouva je za nápadně nevýhodných podmínek.

0/0
24.1.2013 16:27

M74a47r58t59i47n 32S79o76u57š18e71k 8398633539145

Tohle je reklamní článek na české podvodné systémy. V zahraničí to docela funguje, ale po přenesení do české reality se ukázala pravá česká povaha.

.

"Trošku" do toho vidím a realita je taková, že tyto weby provozují podvodné půjčkové společnosti, realistické půjčky vyzobají samy a na webu nechají naprosto nesmyslné půjčky, kde se splacení rozhodně nedá očekávat (typicky třeba nemajetný nezaměstnaný vytlouká klín klínem a nabízí nesmyslný úrok, třeba 40 procent). No a na tyto půjčky hledají naivy, které zaslepila vlastní hamižnost.

.

Takže ruce pryč od českých napodobenin. Jestli chcete investovat, zkuste poctivý vzor P2P půjček http://www.prosper.com anebo půjčte afričanům na kozu na http://www.kiva.org/ nebo http://www.myelen.com/myelen/

+6/0
23.1.2013 9:52

J64o50s12e34f 63M23u65ž11á79t24k23o 5105273707753

Souhlas, kdo je alespoň trošku solidní, tomu banka půjčí na nižší úrok a nemá důvod si půjčovat jinde.

+1/0
23.1.2013 10:15

T57o18m49á36š 12K18n50a49i76f71l 6123230807480

Souška, souška.. co příspěvek, to perla... To, že ty na to nemáš, ještě neznamená, že je to automaticky podvodné....

+1/−1
23.1.2013 12:15

T65o25m22á75š 94S45k87á94l96a 6908387

každej stát vytlouká klín klínem třeba 60 let. Vydělají na tom všichni a jen tomu poslednímu zůstane černý petr, no. To je realita finančnictví.

0/0
23.1.2013 14:54

P18e46t77r 44T34a31b61o16r80s60k63y 8887362517947

Skoda, ze vzajemne pujcky nefunguji jako konkurence bankovnimu trhu. Nekteri lide by si (ale s nizsim urokem, nez u banky) pujcili a jini by zase penize (s vyssim urokem nez na sporicim uctu) zhodnotili. Takhle na obou frontach vydelavaji pouze banky.

0/0
23.1.2013 9:52

M24a11r35t62i61n 98S84o61u23š98e10k 8348323349875

V zahraničí to funguje. Viz http://www.prosper.com/

.

Tady je bohužel koncentrace podvodníků taková, že dám peníze radši na spořák za 1,5 procenta a poctivec bohužel musí mít hypotéku za 4 procenta, i když by bylo možné tyto lidi propojit a shodnout se třeba na 3 procentech, výhodných pro obě strany.

0/0
23.1.2013 9:55

P61e21t58r 97T92a71b71o14r51s50k49y 8177982867127

A na tomhle by se dalo podnikat tim, ze by vznikly firmy, ktere by delaly to same, co banky, krome toho, ze by krome poplatku za sluzbu (odhady klientu, schopnosti splacet, pripadna pravni podpora) neslo o jejich penize.

0/0
23.1.2013 9:55

M35a84r34t98i31n 85K69a44r39á38s33e83k 9648453348968

To neni uplne dobry napad. I banky maji obcas problem s tim, ze davaji uvery lidem kteri jsou hodne rizikovi, a to banka nese riziko ztraty, jak by to vypadalo v pripade ze ten co by to zprostredkovaval by zadne riziko nenesl si radsi nechci predstavovat.

+1/0
23.1.2013 21:16

J39a80n 91S97l51a40n38i57n33a 6515960824218

23% nesplácených pohledávek, které Bankerat sám přiznal?

0/0
24.1.2013 16:28
Foto

T21o91m84á74š 21S72m24o98l32í12k 3111912756293

Jeden čas jsem hodně půjčoval, ale více vydělám , když nepůjčím a prachy dám na spořák a mám klid !!

+4/0
23.1.2013 9:09

M69i69c86h17a67l 27H52i20r35k17a 4877596940563

Jaké jste měl výsledky?

0/0
23.1.2013 9:32
Foto

T75o74m78á88š 86S32m27o45l47í18k 3521712196963

Kamarádi pozdě vraceli a po splacení jsem přišel o kamarády ...

Toho posledního dám k soudu at se prohne :-P

+1/0
23.1.2013 9:44

P16e78t90r 16N75i20v67n86i45c44k38ý 3642674105667

Přesně. NIKDY nepůjčovat kamarádům a rodině. Oni si totiž myslí, že splácet mohou, jak se jim zachce (často je jim nezachce vůbec). Když je pak upomínáš, tak jsou překvapení, že na ně kamarád tlačí, vždyť je to kamarád. A nakonec, ať to splatí nebo ne, vztahy už zůstano navždy narušené.

.

Kdo chce půjčit, ať jde do banky. Ta ho umí prověřit, nepoloží ji, když člověk nesplací a má armádu právníků a čas ty peníze z dlužníka dostat.

+6/0
23.1.2013 12:50
Foto

T77o85m60á77š 66S32m57o32l22í15k 3521112336323

Přesně !!

+1/0
23.1.2013 13:14

J77a63r95o17s55l14a56v 26K81o83č83í 8878887388444

Jaké měl výsledky? I s tím malým úrokem vyšší, než se skutečností, že i s tím dohodnutým vysokým úrokem neměl ani z jistiny a ani z úroku nic. Prostě NIC!

0/0
23.1.2013 10:28





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.