Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové finty obchodníků: Zboží z akce 3 plus 1 zdarma nelze reklamovat

Někteří obchodníci vymysleli další reklamační pasti, jak šikovně obcházet zákon, aby zákazníkům nevraceli peníze za vadné zboží. "Ale vždyť to máme v našich obchodních podmínkách," tvrdí. Počítají přitom s tím, že mnohým lidem vůbec nedojde, že něco není v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I36v36a 55K63r64i30s88t63o78f18o82v14á 8257988653789

Koupili jsme si v jednom obchoďáku osvětlení ve kterém byly i LED žárovky. Jedna z žárovek po asi 2 měsících odešla do věčných lovišť. Protože nová byla dost drahá, rozhodla jsem se tu rozbitou reklamovat. Ale ouha. Bylo mi řečeno, že žárovky prodávané ve svítidlech jsou pouze reklamní zboží věnované výrobcem spotřebiteli a proto je nelze reklamovat. Po mé námitce, že o ničem takovém jsem nebyla informována při koupi a že žárovky mám normálně i NAÚČTOVÁNY na pokladním dokladu mi bylo řečeno, že se to píše na krabici se svítidlem i na přiloženém letáku. I řekla jsem paní na informacích, že svítidlo mají ještě i v prodejně, ať mi tedy donese krabici a leták, že se ráda kouknu, kde je to tam napsáno. Paní na asi 30 minut odešla a pak mi sdělila, že to tam opravdu není napsáno (to už byla paní úplně rudá nad mou drzostí). A že mi tedy dají žárovku novou, když na tom tak trvám, ale že je to pouze jejich ochota....  A že je i v zákoně, že žárovky do svítidel se dávají jako reklamní. Už jsem se nechtěla hádat a odešla jsem s novou žárovkou, na kterou už samo žádnou záruku nemám, protože to bylo z ruky do ruky. Jen by mne zajímalo, kdo měl pravdu. Jestli se opravdu na žárovky zakupované ve svítidle se záruka nevztahuje, nebo prodejna kecá.???

0/0
26.1.2013 19:16

P42a44v19e23l 20F79a21r45a 9724135268648

Myslím, že důležité je to, zda jsou žárovky napsané jako součást balení výrobku. Pokud tam nejsou nebo je napsané na obalu "zboží dodáváno bez žárovek" je jasná odpověď.

+1/0
27.1.2013 19:56

I96v54a 40K27r28i45s26t35o39f12o26v56á 8447288903269

Nikde nic napsáno nebylo.

0/0
3.2.2013 18:54

P98a50v70e90l 76P74e69č50e87n88ý 1175558276

Já jsem se setkal v nedávné době s tzv. módní obuví kde obchodní tvrdí že je na to záruka pouze půl roku, dle mého názoru se jedná taky o porušení oz

+5/0
25.1.2013 15:22

P67e93t88r 89J66a31n48d85a 9653787714981

Zaruka je normalni, pouze ji nesmite bezne nosit.

+3/0
25.1.2013 17:08

Z60d46e50n51ě93k 19M31a37r29e35š 6935826745241

Podle výrobců je u módní obuvi (nebo "vysoce módní obuvi") dána přednost modernímu designu před užitkem a kvalitou, takže tato obuv není určena na běžné nošení !Pozor, skutečně se nedá reklamovat. Jediná rada - než obuv koupíte, zeptejte se prodavačů, zda se o módní obuv nejedná. V případě, že Vám pak na letáku zaškrtnou pojem "módní obuv", okamžitě odstoupit od nákupu...

+1/0
25.1.2013 19:39

M46i76r50e38k 75T22u97r12e72č83e67k 4613462950542

Souhlas.

Ale proc tedy platim 2 roky zaruku v cene ?  Boty se mohou ponicit i kdyz je vezmu velice zridka a prodejce se snadno vymluvi. A co rekne prodavac, neni smerodatne, neni-li to na paragonu cerne na bilem a oznacene jako takove. Myslim tim, ze prodavac muze rict 'ano, je tam zaruka bez omezneni' a pak vsechno zapre.

+2/0
25.1.2013 23:10

J12a90n63a 39M59e89r55o13p56e 7398849947459

Na podzim jsem sháněla normální nízké uzavřené kožené boty, v nichž by se dalo běžně chodit do města - pokud možno v přiměřených barvách. A taktéž jsem různě narážela na módní obuv případně různé typy sportovní obuvi. Zpravidla u veškeré této obuvi bylo napsáno, že nesmí zmoknout. Takže v okamžiku, kdy venku zaprší a obuv se rozlepí, nebyla použita v souladu s podmínkami a máte smůlu. Módní obuv taktéž není pro denní nošení - tzn. pokud přijdete reklamovat a je evidentní, že si ji neberete jednou týdně, tak zase - nenosil jste správně, smůla. Jediné řešení - nenechat se blbnout reklamou a vyžadovat normálně nositelnou obuv.

0/0
25.1.2013 21:57

J39a33r64o82s67l29a87v 26J42o46s47e30f 5502690740314

No, zkuste reklamovat něco u Mountfieldu. Tam jsou machři. Mám s nimi bohaté zkušenosti!

+9/0
25.1.2013 15:17

P92e97t89r 26Z62á72l49e29s84n93ý 3274174370691

Souhlasím, po jedné reklamaci u Mountfieldu mě přesvědčili, že potřebuji změnit prodejce zahradní techniky.

+1/0
26.1.2013 10:19

V82l41a66s18t71i77k 56R88o46š67l61a11p77i78l 8480808401

Je to poněkud "mimo mísu", ale myslím, že s tímhle má zkušenosti snad každý:

http://technet.idnes.cz/elektronika-se-hure-opravuje-dj1-/tec_technika.aspx?c=A121018_115141_tec_technika_vse

Prostě nám prodají věc, která má naprogramovanou životnost jen o málo delší, než je záruka.

+3/0
25.1.2013 12:56

Z75d41e95ň43k69a 93S29e47v26e83r75o29v33á 9295798974355

To jste mi připomněl následující http://neviditelnypes.lidovky.cz/chtip-kurvitko-0g2-/p_zabava.asp?c=A051125_183922_p_zabava_wag ;-) Je o tom i na Necyklopedii

+3/0
25.1.2013 13:53

K54a57r93e37l 28S72t89r81ž24a92n74o20v12s72k92ý 1628155395

Na takové krávoviny snad normálně uvažující člověk přece nemůže skočit.

+3/0
25.1.2013 12:53

P71e73t51r 45N91o80v29a40k 3240437549887

Celý problém je, že spousta lidí, než by se hádala, mávne rukou a zkousne to. Obchodníkům to pak prochází a oni to zkouší dál.  Kdyby lidé důsledněji vymáhali své záruky, obchodníci by si taky méně dovolii.

+8/−1
25.1.2013 11:15

M38i27c45h97a29l 47K60r38č58á91l 6798548346462

Pokud je v balení 3+1, tak lze těžko reklamovat jen část. Čarový kód je na celém balení a nikoli na jednotlivých částech. Správně by mělo být že donesu celé balení zpět a vezmu si jiné, nebo si nechám vrátit peníze za celé balení.

+5/0
25.1.2013 11:09

J62a10r89m40i46l53a 25N51o81v77á47k83o39v90á 3194472435980

Systém reklamací v ČR je vůbec příšerný - seberou vám zboží na opravu, na kterou mají 30 dní, takže nemáte ani zboží, ani peníze. Ve Velké Británii vám rovnou vrátí peníže a vůbec se s Váma nedohadují. Tady vám ještě řeknou, že za to můžete sami... :(

+4/−1
25.1.2013 10:50

L39i38b22o69r 42F93o30l78t17ý10n35e23k 2366625907434

kolik Angličanů chodí "reklamovat" věci, které sami zničili ať už svou blbostí nebo dokonce schválně, aby za zastaralý model dostali nový? V ČR bohužel poměrně běžná věc. Jednou se mě jeden známý ptal, jak zničit grafickou kartu do počítače, aby to technik nepoznal, protože ji měl už skoro 2 roky a nejspíš by dostal novější model :-(

+6/−1
25.1.2013 10:54

H15o75n69z65a 73B22o31b52u56l98a 9476989253689

Jasně, že jsou tady i vyčůránkové. Jenže ty jsou i na straně obchodníků. Často mnohem větší. A pak se stanou takové případy, že vám vyreklamují jednu botu, protože ta druhá vadu nemá.

+3/−1
25.1.2013 10:58

H80o78n90z60a 42B38o82b51u63l24a 9136369853929

ti jsou

0/0
25.1.2013 10:59

E42l19i36š20k27a 77K27u87č23e85r30o81v53á 1636728737979

kolik? blázníte? při tom množství přistěhovalců? a gastarbeiterů? kvanta jich jsou. au-pairky a studenti ve výměnných programech si chodí do obchodů věci doslova půjčovat.

+1/0
26.1.2013 22:49

D39a37n45i37e57l 29M44a15l39ý 4254296328641

Pracuji v obchodě již 12let a mohu říct že se průměr podvodných reklamací pohybuje jen lehce pod 50%!

Krásným příkladem byly žárovky, u kterých si takzvaní podvedení zákazníci neuvědomují že pokud si u nás koupí žárovku Philips, nemohou přijít druhý den reklamovat v obalu od nově koupené žárovky značky Philips jejich starou třeba Osram. A ještě mají tu drzost hádat se a vyhrožovat.

0/0
29.1.2013 10:18

V29a27c44l93a60v 53Z98e67j72d38a 6613261352232

v severskych zemich taky funguji obchody bez prodavacu, kdy za odebrane zbozi pouze hodite penize do kasy...zkuste si takovy obchody otevrit v CR a uvidite, jak to bude fungovat. Bohuzel lidi se to snazi odrbavat na obou stranach (jak prodejci, tak zakaznici), a lze rici, ze slusna vetsina "trpi" prave kvuli te mensine, ktera vymysli figle, jak to odrbat.

+2/0
25.1.2013 11:22

J10o36s50e53f 57M67u76ž84á86t84k49o 5155933737853

Jo, třeba stánek s zemědělskými výrobky od farmáře u silnice. (třeba anglie typická) Výrobky vystaveny s cenou, vedle kasička. Vybereš si, spočítáš, hodíš do kasičky (někdy dokonce misky). V Česku by prvně zmizely prachy, pak výrobky a nakonec stánek.

+13/0
25.1.2013 12:01

B14ě13l93a 63H65o77r47á66k92o47v81á 1898572719930

:-) R^

+1/0
25.1.2013 12:26

J25a11r77o28s12l87a32v 19J32o90s78e34f 5812690290984

Anebovšechno naráz!;-D

0/0
25.1.2013 15:19

J72i47r72i 70J40o91n21á34š 2253389117751

a vite kolik veci se mi nasi cesti vycuranci snazili reklamovat polite, fyzicky poskozene atd? EE u nas to neuze fungovat.

0/0
25.1.2013 14:26
Foto

P72e30t82r 70J76a76n38o22v78s44k45ý 5153560235950

Bohuzel jsou i zákazníci, co si myslí, ze po shlednuti dvou pořadů o podvedených důchodcich, mohou pri reklamaci cokoli a ze prodejce jim k tomu jeste uvari kafe . Sam jsem byl uz svedkem toho, kdy zakaznik svou vinou ponicil zarizeni a trval na reklamaci. A kdyz nebylo po jeho chtel se prát!  :-(

+4/0
25.1.2013 10:42

H48o97n38z25a 55B84o90b20u39l83a 9766899953819

No jo, pokud se poničí třeba boty tím, že v nich člověk chodí, to je fakt hrozná vyčůranost chtít je potom reklamovat.

+9/−1
25.1.2013 10:44

Z31d87e66ň85k12a 46S87e36v24e68r50o86v89á 9325588394465

Tak tak, a ještě se Vás obchodník zeptá "Co jste s těma botama dělal?"

+8/0
25.1.2013 11:18
Foto

P55e56t77r 75J41a96n42o70v96s35k88ý 5183830785380

No bohuzel nekdo neumí pochopit psaný text, že? Ja nepsal o botách , oni se dají koupit i jiný veci :))) A opravdu je vidět, jak se někdo umí k věcem chovat!

+1/0
25.1.2013 19:59

L67i60b98o47r 31F43o27l16t88ý90n34e25k 2146215987274

Ano, souhlasím, že někdy je mně obchodníků líto a třeba to vracení zboží do 14 dní, byť to sám využívám, mně přijde někdy skoro nefér. Na druhou stranu: už vám někde dali k vyzkoušení třeba sluchátka? Mně jen jednou ve specializovaném obchodě (a stály podle toho :-))

+5/0
25.1.2013 10:55

A62n78n27a 93V52e79s62e70l78á 3409670891410

To my jsme koupili kozačku od Batů. Po měsíci jsme je šla reklamovat. Na reklamaci nemáme nárok, prý jsme v nich špatně chodili.

+4/0
25.1.2013 10:26

J93a12r26o30s52l61a11v 35N82o41v47á13k 3775305847162

U Bati nakupuje jen masochista.

+1/0
25.1.2013 17:29

S97i62m94o47n42a 67J17i85ř43í19k14o74v55s38k97á 9719782908536

tak to by mě zajímalo, jak by se mohla řešit taková situace? začátkem léta jsem si koupila sandály, po cca 14 dnech jsem do sandálů nevešla (celou dobu ležely v krabici nepoužité, chtěla jsem je vyměnit za větší - neměli, peníze nevraceli, mám si vybrat jiné. Nelíbily se mi žádné z nabídky v obchodě. Má obchod právo mi nevrátit peníze za nepoužité zboží?

0/−3
25.1.2013 10:19

L36i84b95o61r 84F13o19l89t13ý68n18e62k 2476905867394

Pokud jste je koupila v obchodě a ne přes internet, byla od nich vstřícnost už to, že Vám umožnili výměnu za jiné zboží. Pokud kupujete přes internet (nebo objednáváte telefonicky apod.), máte 14 dnů (kalendářních) na vrácení zboží a nemusíte udávat důvod. Pokud nakupujete přímo v obchodě a měla jste možnost si obuv vyzkoušet, tak podle zákona nemáte nárok na vrácení nebo výměnu a je jen na dobré vůli prodejce, jestli Vám vyjde vstříc.

+11/0
25.1.2013 10:22

S65i77m97o65n50a 96J29i33ř76í49k65o43v59s93k60á 9989302208616

díky za info, ale když je člověk v posledních letech zvyklý již v mnoha velkých obchodech na možnost vrácení peněz za nevyhovující zboží a najednou jde do malého soukromého obchůdku se zdravotní obuví a zjistí, že nevyhovující zboží prostě nelze vrátit, příště se zas vrátí nakupovat do velkého centra..

+1/−3
25.1.2013 10:39

M75i12c10h20a44l 33K77r14č27á34l 6568668836682

A jak by se vám líbilo když si půjdete koupit novou věc a prodejce vám řekne: " Už nám to vrátili dva zákazníci, ale je to úplně nové, oni to vůbec nepoužívali. Jenom to měli každý měsíc doma v krabici". Odcházela byste nadšeně z obchodu, nebo bysta se zeptala jestli nemají nějaký jiný kus který nikdo doma neměl?

+12/0
25.1.2013 11:02

J98o42s92e79f 34Z12a39h64á72l84k44a 4463749398186

Zkoušet na mě někdo odmítnutí reklamace ve stylu 3+1 (jsou-li kusy identické), měl bych na krku nejspíš fyzické napadení.Bo bych asi ruku ani špičku boty neudržel.

+3/0
25.1.2013 10:14
Foto

J17a18r42o37s39l21a37v 64R67e63z42n72i92k 1129972307825

Osobne bych spis zaruku jako takovou zrusil - ci alespon tu "ze zakona". Maximalne tedy po koupi max mesic - jestli dana vec vubec funguje (napr. v pripade elektroniky). A usetril - vetsinu levnejsich veci clovek stejne nereklamuje, ci to za tu namahu uz ani nestoji a je jednodussi koupit novy kus. U drazsich veci by byla moznost priplatit si, ci v ramci konkurencniho boje nejaka zaruka dada vyrobcem (ala nektera auta s 5 letou zarukou atd.).

+4/−9
25.1.2013 10:12

L81i73b59o61r 67F28o94l17t31ý20n38e25k 2756975577474

U některých komodit je zákonná záruka jediné, co výrobce nutí vyrábět to v takové kvalitě, aby to přežilo aspoň tu záruku. Můžeme se bavit o tom, jestli nejsou 2 roky zbytečně moc - ale jako zákazníkovi mně to poměrně vyhovuje :-)

+6/0
25.1.2013 10:23

J94i19ř26í 23Z38ý53k57a 9719763341260

zákonem daná minimální záruka je nejen ochrana spotřebitele před totálním šmejdem, ale i záležitost ochrany přírody a šetření nerostného bohatství.

+6/0
25.1.2013 11:29

J91o38s46e62f 73V63o60m63á11č78k56a 5483894463294

To mi prosím vysvětlete. Jak zákonná záruka chrání přírodu a šetří nerostné bohatství?

+1/−2
25.1.2013 11:46

J17a10r97o49s90l65a83v 35H96e91j81n16a 4537371259

Pouze štvavý článek.

K čemu jsou všechny ty obchodní inspekce a organizace na obranu spotřebitelů?

0/−8
25.1.2013 9:43
Foto

P87a83v42e12l 13B78e84s57e64d60a 3250431568674

Dobrý den, mohu požadovat vrácení peněz na zboží i pokud bylo kupováno podnikatelem?

Děkuji.

0/−1
25.1.2013 9:06

R48o70b35e76r19t 46A57n73t37o43n60í18n 13T48l69u91č57h16o35ř 1840903712167

nepresne polozena otazka .... reklamace, nakup na dalku, na firmu, nebo jen jako obcan, ktery je podnikatel a koupil si vec, ktera nesouvisi s podnikanim a zbozi se raklamuje, nebo jen se nelibi?

0/−1
25.1.2013 10:01

L86i43b50o31r 52F43o87l75t31ý36n67e58k 2316555397444

Pokud bylo kupováno podle občanského zákoníku tak ano (za splnění podmínek popsaných v článku), pokud podle obchodního zákoníku, tak záleží na konkrétních podmínkách daného prodejce.

+3/0
25.1.2013 10:24

J74a46n87a 71M13e19r17o71p76e 7768639487429

K tomu jen jedno varování - pokud kupuje cokoli živnostník, nemusí obchodníkovi vůbec sdělovat, že má IČO a je živnostníkem. Ze mě takhle u prvního notebooku s "ještě vlhkým" živnostenským listem vytáhli, že mám IČO a pak byly problémy s reklamací. Naštěstí jsem se asi tvářila dostatečně zoufale, že jsem to měla pro sebe, ani v účetnictví to nebylo a co teda s tím dělat, tak HP zreklamovalo (a notebook běhá dodnes - cca 7 let, spolehlivější než mnohem novější, dvojitá baterka vydrží co u nového, jen je trošku těžší než by se líbilo).

Takže pozor na to - i když na faktuře IČO není, jako živnostník (pokud nedaní paušálem) si to dát můžete. A pro reklamaci vždy lepší kupovat jako fyzická osoba.

0/0
25.1.2013 22:07

Z68d24e14ň39k48a 67S38e80v45e89r47o45v28á 9715448264755

Jen víc takových článků. Někteří z nás prostě neví, na co mají nárok.... Já sama jsem jednou někomu takhle nalítla.... "Ale v podmínkách máme, že peníze nevracíme" a já na to "Aha, omlouvám se, to jsem nevěděla, tak já si něco vyberu."

Bohužel se to děje

+1/0
25.1.2013 8:45
Foto

K24v16ě45t48o74s84l63a70v 84S66p24u63r90n81ý 2667170950742

ale záruka je skutečně nepřenosná. Partnerem pro obchodníka je jen kupující, nebo ten, který se prokáže nákupním dokladem nebo záručním listem. Protože opravené zboží, nebo vyměněné nelze předat někomu jinému jen tak.

+1/−1
25.1.2013 8:44

T61o56m12á92š 93C38h49r67a63s11t24n27ý 2548179799381

Dle dalšího upřesnění v článku je jasné, že zde se jedná o reklamaci výrobku uplatňovanou druhokupujícím (tedy kupujícím, který koupil použité zboží podléhající záruce v čase, kdy záruka ještě neuplynula od nákupu prvního kupce) ;-)

+1/0
25.1.2013 9:58



Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.