Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové finty obchodníků: Zboží z akce 3 plus 1 zdarma nelze reklamovat

Někteří obchodníci vymysleli další reklamační pasti, jak šikovně obcházet zákon, aby zákazníkům nevraceli peníze za vadné zboží. "Ale vždyť to máme v našich obchodních podmínkách," tvrdí. Počítají přitom s tím, že mnohým lidem vůbec nedojde, že něco není v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I88v38a 59K50r55i23s47t84o95f84o90v35á 8967828513809

Koupili jsme si v jednom obchoďáku osvětlení ve kterém byly i LED žárovky. Jedna z žárovek po asi 2 měsících odešla do věčných lovišť. Protože nová byla dost drahá, rozhodla jsem se tu rozbitou reklamovat. Ale ouha. Bylo mi řečeno, že žárovky prodávané ve svítidlech jsou pouze reklamní zboží věnované výrobcem spotřebiteli a proto je nelze reklamovat. Po mé námitce, že o ničem takovém jsem nebyla informována při koupi a že žárovky mám normálně i NAÚČTOVÁNY na pokladním dokladu mi bylo řečeno, že se to píše na krabici se svítidlem i na přiloženém letáku. I řekla jsem paní na informacích, že svítidlo mají ještě i v prodejně, ať mi tedy donese krabici a leták, že se ráda kouknu, kde je to tam napsáno. Paní na asi 30 minut odešla a pak mi sdělila, že to tam opravdu není napsáno (to už byla paní úplně rudá nad mou drzostí). A že mi tedy dají žárovku novou, když na tom tak trvám, ale že je to pouze jejich ochota....  A že je i v zákoně, že žárovky do svítidel se dávají jako reklamní. Už jsem se nechtěla hádat a odešla jsem s novou žárovkou, na kterou už samo žádnou záruku nemám, protože to bylo z ruky do ruky. Jen by mne zajímalo, kdo měl pravdu. Jestli se opravdu na žárovky zakupované ve svítidle se záruka nevztahuje, nebo prodejna kecá.???

0/0
26.1.2013 19:16

P31a57v69e13l 19F38a24r26a 9514565398838

Myslím, že důležité je to, zda jsou žárovky napsané jako součást balení výrobku. Pokud tam nejsou nebo je napsané na obalu "zboží dodáváno bez žárovek" je jasná odpověď.

+1/0
27.1.2013 19:56

I41v19a 42K15r49i57s30t58o61f76o91v67á 8767308373179

Nikde nic napsáno nebylo.

0/0
3.2.2013 18:54

P21a54v89e55l 52P20e86č53e16n87ý 1885678806

Já jsem se setkal v nedávné době s tzv. módní obuví kde obchodní tvrdí že je na to záruka pouze půl roku, dle mého názoru se jedná taky o porušení oz

+5/0
25.1.2013 15:22

P89e46t45r 83J33a68n54d38a 9613507644731

Zaruka je normalni, pouze ji nesmite bezne nosit.

+3/0
25.1.2013 17:08

Z19d75e80n98ě49k 53M57a61r31e57š 6735366125761

Podle výrobců je u módní obuvi (nebo "vysoce módní obuvi") dána přednost modernímu designu před užitkem a kvalitou, takže tato obuv není určena na běžné nošení !Pozor, skutečně se nedá reklamovat. Jediná rada - než obuv koupíte, zeptejte se prodavačů, zda se o módní obuv nejedná. V případě, že Vám pak na letáku zaškrtnou pojem "módní obuv", okamžitě odstoupit od nákupu...

+1/0
25.1.2013 19:39

M30i64r51e58k 95T46u42r15e54č88e13k 4103952390892

Souhlas.

Ale proc tedy platim 2 roky zaruku v cene ?  Boty se mohou ponicit i kdyz je vezmu velice zridka a prodejce se snadno vymluvi. A co rekne prodavac, neni smerodatne, neni-li to na paragonu cerne na bilem a oznacene jako takove. Myslim tim, ze prodavac muze rict 'ano, je tam zaruka bez omezneni' a pak vsechno zapre.

+2/0
25.1.2013 23:10

J70a36n30a 31M11e24r58o46p88e 7428779227859

Na podzim jsem sháněla normální nízké uzavřené kožené boty, v nichž by se dalo běžně chodit do města - pokud možno v přiměřených barvách. A taktéž jsem různě narážela na módní obuv případně různé typy sportovní obuvi. Zpravidla u veškeré této obuvi bylo napsáno, že nesmí zmoknout. Takže v okamžiku, kdy venku zaprší a obuv se rozlepí, nebyla použita v souladu s podmínkami a máte smůlu. Módní obuv taktéž není pro denní nošení - tzn. pokud přijdete reklamovat a je evidentní, že si ji neberete jednou týdně, tak zase - nenosil jste správně, smůla. Jediné řešení - nenechat se blbnout reklamou a vyžadovat normálně nositelnou obuv.

0/0
25.1.2013 21:57

J80a50r92o87s32l11a20v 79J11o58s73e43f 5182660270844

No, zkuste reklamovat něco u Mountfieldu. Tam jsou machři. Mám s nimi bohaté zkušenosti!

+9/0
25.1.2013 15:17

P61e16t48r 13Z72á28l57e76s95n22ý 3154924430301

Souhlasím, po jedné reklamaci u Mountfieldu mě přesvědčili, že potřebuji změnit prodejce zahradní techniky.

+1/0
26.1.2013 10:19

V81l87a95s26t21i20k 89R24o25š88l96a82p14i29l 8200308221

Je to poněkud "mimo mísu", ale myslím, že s tímhle má zkušenosti snad každý:

http://technet.idnes.cz/elektronika-se-hure-opravuje-dj1-/tec_technika.aspx?c=A121018_115141_tec_technika_vse

Prostě nám prodají věc, která má naprogramovanou životnost jen o málo delší, než je záruka.

+3/0
25.1.2013 12:56

Z98d71e54ň34k20a 94S10e28v43e53r83o59v82á 9625138154465

To jste mi připomněl následující http://neviditelnypes.lidovky.cz/chtip-kurvitko-0g2-/p_zabava.asp?c=A051125_183922_p_zabava_wag ;-) Je o tom i na Necyklopedii

+3/0
25.1.2013 13:53

K68a49r73e46l 69S12t73r19ž32a90n61o37v43s61k16ý 1258315885

Na takové krávoviny snad normálně uvažující člověk přece nemůže skočit.

+3/0
25.1.2013 12:53

P24e20t36r 69N87o34v70a86k 3100937239967

Celý problém je, že spousta lidí, než by se hádala, mávne rukou a zkousne to. Obchodníkům to pak prochází a oni to zkouší dál.  Kdyby lidé důsledněji vymáhali své záruky, obchodníci by si taky méně dovolii.

+8/−1
25.1.2013 11:15

M54i53c97h53a46l 56K27r17č62á13l 6148598736352

Pokud je v balení 3+1, tak lze těžko reklamovat jen část. Čarový kód je na celém balení a nikoli na jednotlivých částech. Správně by mělo být že donesu celé balení zpět a vezmu si jiné, nebo si nechám vrátit peníze za celé balení.

+5/0
25.1.2013 11:09

J97a53r34m30i92l97a 54N29o50v97á31k46o60v59á 3354422425840

Systém reklamací v ČR je vůbec příšerný - seberou vám zboží na opravu, na kterou mají 30 dní, takže nemáte ani zboží, ani peníze. Ve Velké Británii vám rovnou vrátí peníže a vůbec se s Váma nedohadují. Tady vám ještě řeknou, že za to můžete sami... :(

+4/−1
25.1.2013 10:50

L84i61b14o61r 42F29o63l60t70ý32n44e77k 2626185627354

kolik Angličanů chodí "reklamovat" věci, které sami zničili ať už svou blbostí nebo dokonce schválně, aby za zastaralý model dostali nový? V ČR bohužel poměrně běžná věc. Jednou se mě jeden známý ptal, jak zničit grafickou kartu do počítače, aby to technik nepoznal, protože ji měl už skoro 2 roky a nejspíš by dostal novější model :-(

+6/−1
25.1.2013 10:54

H30o66n36z35a 68B24o52b30u33l15a 9556909373759

Jasně, že jsou tady i vyčůránkové. Jenže ty jsou i na straně obchodníků. Často mnohem větší. A pak se stanou takové případy, že vám vyreklamují jednu botu, protože ta druhá vadu nemá.

+3/−1
25.1.2013 10:58

H18o41n66z53a 10B47o91b65u68l48a 9686879453219

ti jsou

0/0
25.1.2013 10:59

E98l86i46š59k23a 25K80u72č34e78r59o63v93á 7769352733143

kolik? blázníte? při tom množství přistěhovalců? a gastarbeiterů? kvanta jich jsou. au-pairky a studenti ve výměnných programech si chodí do obchodů věci doslova půjčovat.

+1/0
26.1.2013 22:49

D21a40n47i27e87l 86M34a42l53ý 4934636238351

Pracuji v obchodě již 12let a mohu říct že se průměr podvodných reklamací pohybuje jen lehce pod 50%!

Krásným příkladem byly žárovky, u kterých si takzvaní podvedení zákazníci neuvědomují že pokud si u nás koupí žárovku Philips, nemohou přijít druhý den reklamovat v obalu od nově koupené žárovky značky Philips jejich starou třeba Osram. A ještě mají tu drzost hádat se a vyhrožovat.

0/0
29.1.2013 10:18

V86a76c58l83a80v 63Z26e20j78d38a 6883701802522

v severskych zemich taky funguji obchody bez prodavacu, kdy za odebrane zbozi pouze hodite penize do kasy...zkuste si takovy obchody otevrit v CR a uvidite, jak to bude fungovat. Bohuzel lidi se to snazi odrbavat na obou stranach (jak prodejci, tak zakaznici), a lze rici, ze slusna vetsina "trpi" prave kvuli te mensine, ktera vymysli figle, jak to odrbat.

+2/0
25.1.2013 11:22

J37o29s74e67f 85M19u83ž73á21t19k47o 5935743167213

Jo, třeba stánek s zemědělskými výrobky od farmáře u silnice. (třeba anglie typická) Výrobky vystaveny s cenou, vedle kasička. Vybereš si, spočítáš, hodíš do kasičky (někdy dokonce misky). V Česku by prvně zmizely prachy, pak výrobky a nakonec stánek.

+13/0
25.1.2013 12:01

B95ě36l93a 47H91o35r64á10k79o51v48á 1968542379580

:-) R^

+1/0
25.1.2013 12:26

J82a10r77o17s95l52a82v 22J21o84s16e22f 5182720730964

Anebovšechno naráz!;-D

0/0
25.1.2013 15:19

J89i15r10i 40J43o23n64á69š 2553119347361

a vite kolik veci se mi nasi cesti vycuranci snazili reklamovat polite, fyzicky poskozene atd? EE u nas to neuze fungovat.

0/0
25.1.2013 14:26

P75e60t53r 83J92a68n70o50v49s47k57ý 5373950575850

Bohuzel jsou i zákazníci, co si myslí, ze po shlednuti dvou pořadů o podvedených důchodcich, mohou pri reklamaci cokoli a ze prodejce jim k tomu jeste uvari kafe . Sam jsem byl uz svedkem toho, kdy zakaznik svou vinou ponicil zarizeni a trval na reklamaci. A kdyz nebylo po jeho chtel se prát!  :-(

+4/0
25.1.2013 10:42

H51o48n51z52a 88B94o44b35u87l81a 9626619923939

No jo, pokud se poničí třeba boty tím, že v nich člověk chodí, to je fakt hrozná vyčůranost chtít je potom reklamovat.

+9/−1
25.1.2013 10:44

Z77d75e62ň38k27a 52S64e83v80e85r42o22v30á 9225958464385

Tak tak, a ještě se Vás obchodník zeptá "Co jste s těma botama dělal?"

+8/0
25.1.2013 11:18

P89e92t75r 16J41a59n52o48v83s36k18ý 5113940975330

No bohuzel nekdo neumí pochopit psaný text, že? Ja nepsal o botách , oni se dají koupit i jiný veci :))) A opravdu je vidět, jak se někdo umí k věcem chovat!

+1/0
25.1.2013 19:59

L45i62b66o84r 95F44o11l79t19ý87n19e34k 2106335207634

Ano, souhlasím, že někdy je mně obchodníků líto a třeba to vracení zboží do 14 dní, byť to sám využívám, mně přijde někdy skoro nefér. Na druhou stranu: už vám někde dali k vyzkoušení třeba sluchátka? Mně jen jednou ve specializovaném obchodě (a stály podle toho :-))

+5/0
25.1.2013 10:55

A49n54n68a 42V48e95s57e49l85á 3689610211200

To my jsme koupili kozačku od Batů. Po měsíci jsme je šla reklamovat. Na reklamaci nemáme nárok, prý jsme v nich špatně chodili.

+4/0
25.1.2013 10:26

J15a41r42o11s15l14a29v 27N97o22v92á36k 3365905207962

U Bati nakupuje jen masochista.

+1/0
25.1.2013 17:29

S57i71m38o94n26a 83J10i70ř87í69k94o17v96s51k56á 9479532408336

tak to by mě zajímalo, jak by se mohla řešit taková situace? začátkem léta jsem si koupila sandály, po cca 14 dnech jsem do sandálů nevešla (celou dobu ležely v krabici nepoužité, chtěla jsem je vyměnit za větší - neměli, peníze nevraceli, mám si vybrat jiné. Nelíbily se mi žádné z nabídky v obchodě. Má obchod právo mi nevrátit peníze za nepoužité zboží?

0/−3
25.1.2013 10:19

L29i57b22o88r 28F77o31l47t49ý64n22e31k 2976455557584

Pokud jste je koupila v obchodě a ne přes internet, byla od nich vstřícnost už to, že Vám umožnili výměnu za jiné zboží. Pokud kupujete přes internet (nebo objednáváte telefonicky apod.), máte 14 dnů (kalendářních) na vrácení zboží a nemusíte udávat důvod. Pokud nakupujete přímo v obchodě a měla jste možnost si obuv vyzkoušet, tak podle zákona nemáte nárok na vrácení nebo výměnu a je jen na dobré vůli prodejce, jestli Vám vyjde vstříc.

+11/0
25.1.2013 10:22

S42i70m10o22n56a 68J14i15ř87í30k28o55v19s52k96á 9299382488636

díky za info, ale když je člověk v posledních letech zvyklý již v mnoha velkých obchodech na možnost vrácení peněz za nevyhovující zboží a najednou jde do malého soukromého obchůdku se zdravotní obuví a zjistí, že nevyhovující zboží prostě nelze vrátit, příště se zas vrátí nakupovat do velkého centra..

+1/−3
25.1.2013 10:39

M59i14c41h15a75l 68K70r21č52á19l 6488568676412

A jak by se vám líbilo když si půjdete koupit novou věc a prodejce vám řekne: " Už nám to vrátili dva zákazníci, ale je to úplně nové, oni to vůbec nepoužívali. Jenom to měli každý měsíc doma v krabici". Odcházela byste nadšeně z obchodu, nebo bysta se zeptala jestli nemají nějaký jiný kus který nikdo doma neměl?

+12/0
25.1.2013 11:02

J39o35s48e17f 83Z73a85h85á22l76k70a 4183279428606

Zkoušet na mě někdo odmítnutí reklamace ve stylu 3+1 (jsou-li kusy identické), měl bych na krku nejspíš fyzické napadení.Bo bych asi ruku ani špičku boty neudržel.

+3/0
25.1.2013 10:14
Foto

J44a93r74o87s92l58a39v 13R31e45z62n52i36k 1979382297595

Osobne bych spis zaruku jako takovou zrusil - ci alespon tu "ze zakona". Maximalne tedy po koupi max mesic - jestli dana vec vubec funguje (napr. v pripade elektroniky). A usetril - vetsinu levnejsich veci clovek stejne nereklamuje, ci to za tu namahu uz ani nestoji a je jednodussi koupit novy kus. U drazsich veci by byla moznost priplatit si, ci v ramci konkurencniho boje nejaka zaruka dada vyrobcem (ala nektera auta s 5 letou zarukou atd.).

+4/−9
25.1.2013 10:12

L17i12b98o13r 49F61o95l19t37ý20n95e57k 2416885827574

U některých komodit je zákonná záruka jediné, co výrobce nutí vyrábět to v takové kvalitě, aby to přežilo aspoň tu záruku. Můžeme se bavit o tom, jestli nejsou 2 roky zbytečně moc - ale jako zákazníkovi mně to poměrně vyhovuje :-)

+6/0
25.1.2013 10:23

J44i81ř11í 31Z24ý16k96a 9459593601240

zákonem daná minimální záruka je nejen ochrana spotřebitele před totálním šmejdem, ale i záležitost ochrany přírody a šetření nerostného bohatství.

+6/0
25.1.2013 11:29

J34o44s82e63f 75V23o27m80á28č13k41a 5843854713874

To mi prosím vysvětlete. Jak zákonná záruka chrání přírodu a šetří nerostné bohatství?

+1/−2
25.1.2013 11:46

J88a18r76o16s22l18a51v 55H77e66j49n46a 4117721309

Pouze štvavý článek.

K čemu jsou všechny ty obchodní inspekce a organizace na obranu spotřebitelů?

0/−8
25.1.2013 9:43
Foto

P97a81v35e54l 98B73e76s59e81d32a 3960161288804

Dobrý den, mohu požadovat vrácení peněz na zboží i pokud bylo kupováno podnikatelem?

Děkuji.

0/−1
25.1.2013 9:06

R30o63b29e12r21t 74A21n58t87o71n35í26n 66T75l51u67č70h71o12ř 1600633932827

nepresne polozena otazka .... reklamace, nakup na dalku, na firmu, nebo jen jako obcan, ktery je podnikatel a koupil si vec, ktera nesouvisi s podnikanim a zbozi se raklamuje, nebo jen se nelibi?

0/−1
25.1.2013 10:01

L23i51b88o16r 82F31o17l48t40ý91n73e55k 2696425287304

Pokud bylo kupováno podle občanského zákoníku tak ano (za splnění podmínek popsaných v článku), pokud podle obchodního zákoníku, tak záleží na konkrétních podmínkách daného prodejce.

+3/0
25.1.2013 10:24

J52a65n78a 78M23e79r86o24p88e 7868569167399

K tomu jen jedno varování - pokud kupuje cokoli živnostník, nemusí obchodníkovi vůbec sdělovat, že má IČO a je živnostníkem. Ze mě takhle u prvního notebooku s "ještě vlhkým" živnostenským listem vytáhli, že mám IČO a pak byly problémy s reklamací. Naštěstí jsem se asi tvářila dostatečně zoufale, že jsem to měla pro sebe, ani v účetnictví to nebylo a co teda s tím dělat, tak HP zreklamovalo (a notebook běhá dodnes - cca 7 let, spolehlivější než mnohem novější, dvojitá baterka vydrží co u nového, jen je trošku těžší než by se líbilo).

Takže pozor na to - i když na faktuře IČO není, jako živnostník (pokud nedaní paušálem) si to dát můžete. A pro reklamaci vždy lepší kupovat jako fyzická osoba.

0/0
25.1.2013 22:07

Z39d75e22ň58k91a 26S50e57v79e38r44o45v82á 9285438444685

Jen víc takových článků. Někteří z nás prostě neví, na co mají nárok.... Já sama jsem jednou někomu takhle nalítla.... "Ale v podmínkách máme, že peníze nevracíme" a já na to "Aha, omlouvám se, to jsem nevěděla, tak já si něco vyberu."

Bohužel se to děje

+1/0
25.1.2013 8:45
Foto

K37v78ě96t56o90s30l75a62v 70S84p20u36r68n51ý 2297330500152

ale záruka je skutečně nepřenosná. Partnerem pro obchodníka je jen kupující, nebo ten, který se prokáže nákupním dokladem nebo záručním listem. Protože opravené zboží, nebo vyměněné nelze předat někomu jinému jen tak.

+1/−1
25.1.2013 8:44

T27o48m39á13š 51C18h92r73a62s38t65n98ý 2588799539141

Dle dalšího upřesnění v článku je jasné, že zde se jedná o reklamaci výrobku uplatňovanou druhokupujícím (tedy kupujícím, který koupil použité zboží podléhající záruce v čase, kdy záruka ještě neuplynula od nákupu prvního kupce) ;-)

+1/0
25.1.2013 9:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.