Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové finty obchodníků: Zboží z akce 3 plus 1 zdarma nelze reklamovat

Někteří obchodníci vymysleli další reklamační pasti, jak šikovně obcházet zákon, aby zákazníkům nevraceli peníze za vadné zboží. "Ale vždyť to máme v našich obchodních podmínkách," tvrdí. Počítají přitom s tím, že mnohým lidem vůbec nedojde, že něco není v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I82v19a 98K47r83i75s30t60o63f87o95v33á 8597198133919

Koupili jsme si v jednom obchoďáku osvětlení ve kterém byly i LED žárovky. Jedna z žárovek po asi 2 měsících odešla do věčných lovišť. Protože nová byla dost drahá, rozhodla jsem se tu rozbitou reklamovat. Ale ouha. Bylo mi řečeno, že žárovky prodávané ve svítidlech jsou pouze reklamní zboží věnované výrobcem spotřebiteli a proto je nelze reklamovat. Po mé námitce, že o ničem takovém jsem nebyla informována při koupi a že žárovky mám normálně i NAÚČTOVÁNY na pokladním dokladu mi bylo řečeno, že se to píše na krabici se svítidlem i na přiloženém letáku. I řekla jsem paní na informacích, že svítidlo mají ještě i v prodejně, ať mi tedy donese krabici a leták, že se ráda kouknu, kde je to tam napsáno. Paní na asi 30 minut odešla a pak mi sdělila, že to tam opravdu není napsáno (to už byla paní úplně rudá nad mou drzostí). A že mi tedy dají žárovku novou, když na tom tak trvám, ale že je to pouze jejich ochota....  A že je i v zákoně, že žárovky do svítidel se dávají jako reklamní. Už jsem se nechtěla hádat a odešla jsem s novou žárovkou, na kterou už samo žádnou záruku nemám, protože to bylo z ruky do ruky. Jen by mne zajímalo, kdo měl pravdu. Jestli se opravdu na žárovky zakupované ve svítidle se záruka nevztahuje, nebo prodejna kecá.???

0/0
26.1.2013 19:16

P92a56v89e16l 59F69a76r13a 9464895978268

Myslím, že důležité je to, zda jsou žárovky napsané jako součást balení výrobku. Pokud tam nejsou nebo je napsané na obalu "zboží dodáváno bez žárovek" je jasná odpověď.

+1/0
27.1.2013 19:56

I63v12a 70K91r57i88s53t93o13f29o82v21á 8117658903639

Nikde nic napsáno nebylo.

0/0
3.2.2013 18:54

P50a12v61e38l 85P74e85č54e53n46ý 1685228426

Já jsem se setkal v nedávné době s tzv. módní obuví kde obchodní tvrdí že je na to záruka pouze půl roku, dle mého názoru se jedná taky o porušení oz

+5/0
25.1.2013 15:22

P94e10t92r 76J13a95n60d26a 9133757704641

Zaruka je normalni, pouze ji nesmite bezne nosit.

+3/0
25.1.2013 17:08

Z19d87e73n72ě78k 15M93a77r23e61š 6445376695391

Podle výrobců je u módní obuvi (nebo "vysoce módní obuvi") dána přednost modernímu designu před užitkem a kvalitou, takže tato obuv není určena na běžné nošení !Pozor, skutečně se nedá reklamovat. Jediná rada - než obuv koupíte, zeptejte se prodavačů, zda se o módní obuv nejedná. V případě, že Vám pak na letáku zaškrtnou pojem "módní obuv", okamžitě odstoupit od nákupu...

+1/0
25.1.2013 19:39

M87i26r26e48k 21T29u41r60e18č28e89k 4433962680402

Souhlas.

Ale proc tedy platim 2 roky zaruku v cene ?  Boty se mohou ponicit i kdyz je vezmu velice zridka a prodejce se snadno vymluvi. A co rekne prodavac, neni smerodatne, neni-li to na paragonu cerne na bilem a oznacene jako takove. Myslim tim, ze prodavac muze rict 'ano, je tam zaruka bez omezneni' a pak vsechno zapre.

+2/0
25.1.2013 23:10

J46a47n36a 90M72e76r86o22p80e 7748409747439

Na podzim jsem sháněla normální nízké uzavřené kožené boty, v nichž by se dalo běžně chodit do města - pokud možno v přiměřených barvách. A taktéž jsem různě narážela na módní obuv případně různé typy sportovní obuvi. Zpravidla u veškeré této obuvi bylo napsáno, že nesmí zmoknout. Takže v okamžiku, kdy venku zaprší a obuv se rozlepí, nebyla použita v souladu s podmínkami a máte smůlu. Módní obuv taktéž není pro denní nošení - tzn. pokud přijdete reklamovat a je evidentní, že si ji neberete jednou týdně, tak zase - nenosil jste správně, smůla. Jediné řešení - nenechat se blbnout reklamou a vyžadovat normálně nositelnou obuv.

0/0
25.1.2013 21:57

J28a42r65o64s17l73a18v 44J10o64s64e50f 5332570790544

No, zkuste reklamovat něco u Mountfieldu. Tam jsou machři. Mám s nimi bohaté zkušenosti!

+9/0
25.1.2013 15:17

P82e44t17r 34Z47á75l24e17s46n96ý 3614114130441

Souhlasím, po jedné reklamaci u Mountfieldu mě přesvědčili, že potřebuji změnit prodejce zahradní techniky.

+1/0
26.1.2013 10:19

V73l79a54s96t41i74k 62R34o36š33l60a95p46i81l 8700498481

Je to poněkud "mimo mísu", ale myslím, že s tímhle má zkušenosti snad každý:

http://technet.idnes.cz/elektronika-se-hure-opravuje-dj1-/tec_technika.aspx?c=A121018_115141_tec_technika_vse

Prostě nám prodají věc, která má naprogramovanou životnost jen o málo delší, než je záruka.

+3/0
25.1.2013 12:56

Z29d16e66ň97k39a 33S49e95v51e27r57o28v20á 9215168404645

To jste mi připomněl následující http://neviditelnypes.lidovky.cz/chtip-kurvitko-0g2-/p_zabava.asp?c=A051125_183922_p_zabava_wag ;-) Je o tom i na Necyklopedii

+3/0
25.1.2013 13:53

K90a84r95e36l 25S14t91r57ž17a83n73o50v39s41k46ý 1958575425

Na takové krávoviny snad normálně uvažující člověk přece nemůže skočit.

+3/0
25.1.2013 12:53

P93e45t46r 43N56o15v10a89k 3570147159267

Celý problém je, že spousta lidí, než by se hádala, mávne rukou a zkousne to. Obchodníkům to pak prochází a oni to zkouší dál.  Kdyby lidé důsledněji vymáhali své záruky, obchodníci by si taky méně dovolii.

+8/−1
25.1.2013 11:15

M22i54c64h81a90l 85K53r21č14á12l 6748508316492

Pokud je v balení 3+1, tak lze těžko reklamovat jen část. Čarový kód je na celém balení a nikoli na jednotlivých částech. Správně by mělo být že donesu celé balení zpět a vezmu si jiné, nebo si nechám vrátit peníze za celé balení.

+5/0
25.1.2013 11:09

J75a55r22m84i21l31a 61N77o21v94á27k56o38v89á 3364352565860

Systém reklamací v ČR je vůbec příšerný - seberou vám zboží na opravu, na kterou mají 30 dní, takže nemáte ani zboží, ani peníze. Ve Velké Británii vám rovnou vrátí peníže a vůbec se s Váma nedohadují. Tady vám ještě řeknou, že za to můžete sami... :(

+4/−1
25.1.2013 10:50

L51i90b70o29r 85F57o49l59t52ý46n38e91k 2706955217174

kolik Angličanů chodí "reklamovat" věci, které sami zničili ať už svou blbostí nebo dokonce schválně, aby za zastaralý model dostali nový? V ČR bohužel poměrně běžná věc. Jednou se mě jeden známý ptal, jak zničit grafickou kartu do počítače, aby to technik nepoznal, protože ji měl už skoro 2 roky a nejspíš by dostal novější model :-(

+6/−1
25.1.2013 10:54

H38o54n76z71a 92B82o64b43u42l69a 9636449573629

Jasně, že jsou tady i vyčůránkové. Jenže ty jsou i na straně obchodníků. Často mnohem větší. A pak se stanou takové případy, že vám vyreklamují jednu botu, protože ta druhá vadu nemá.

+3/−1
25.1.2013 10:58

H84o78n55z87a 97B40o77b56u68l64a 9456619783249

ti jsou

0/0
25.1.2013 10:59

E49l29i34š31k45a 31K60u81č57e84r93o68v36á 7379852253923

kolik? blázníte? při tom množství přistěhovalců? a gastarbeiterů? kvanta jich jsou. au-pairky a studenti ve výměnných programech si chodí do obchodů věci doslova půjčovat.

+1/0
26.1.2013 22:49

D15a11n88i60e59l 45M81a97l79ý 4384816848221

Pracuji v obchodě již 12let a mohu říct že se průměr podvodných reklamací pohybuje jen lehce pod 50%!

Krásným příkladem byly žárovky, u kterých si takzvaní podvedení zákazníci neuvědomují že pokud si u nás koupí žárovku Philips, nemohou přijít druhý den reklamovat v obalu od nově koupené žárovky značky Philips jejich starou třeba Osram. A ještě mají tu drzost hádat se a vyhrožovat.

0/0
29.1.2013 10:18

V36a41c14l49a92v 22Z45e42j97d36a 6113121302702

v severskych zemich taky funguji obchody bez prodavacu, kdy za odebrane zbozi pouze hodite penize do kasy...zkuste si takovy obchody otevrit v CR a uvidite, jak to bude fungovat. Bohuzel lidi se to snazi odrbavat na obou stranach (jak prodejci, tak zakaznici), a lze rici, ze slusna vetsina "trpi" prave kvuli te mensine, ktera vymysli figle, jak to odrbat.

+2/0
25.1.2013 11:22

J92o38s14e50f 69M52u70ž39á59t89k63o 5895823517333

Jo, třeba stánek s zemědělskými výrobky od farmáře u silnice. (třeba anglie typická) Výrobky vystaveny s cenou, vedle kasička. Vybereš si, spočítáš, hodíš do kasičky (někdy dokonce misky). V Česku by prvně zmizely prachy, pak výrobky a nakonec stánek.

+13/0
25.1.2013 12:01

B64ě91l78a 96H45o58r62á64k85o43v72á 1798602179740

:-) R^

+1/0
25.1.2013 12:26

J86a58r38o74s88l68a75v 87J22o41s50e95f 5802240850134

Anebovšechno naráz!;-D

0/0
25.1.2013 15:19

J39i93r18i 42J44o32n15á84š 2223409737271

a vite kolik veci se mi nasi cesti vycuranci snazili reklamovat polite, fyzicky poskozene atd? EE u nas to neuze fungovat.

0/0
25.1.2013 14:26
Foto

P17e95t72r 20J32a84n12o14v61s17k62ý 5643880145650

Bohuzel jsou i zákazníci, co si myslí, ze po shlednuti dvou pořadů o podvedených důchodcich, mohou pri reklamaci cokoli a ze prodejce jim k tomu jeste uvari kafe . Sam jsem byl uz svedkem toho, kdy zakaznik svou vinou ponicil zarizeni a trval na reklamaci. A kdyz nebylo po jeho chtel se prát!  :-(

+4/0
25.1.2013 10:42

H64o93n61z80a 50B10o39b43u85l51a 9736399643529

No jo, pokud se poničí třeba boty tím, že v nich člověk chodí, to je fakt hrozná vyčůranost chtít je potom reklamovat.

+9/−1
25.1.2013 10:44

Z53d62e57ň93k58a 80S25e68v40e73r95o22v80á 9515318404535

Tak tak, a ještě se Vás obchodník zeptá "Co jste s těma botama dělal?"

+8/0
25.1.2013 11:18
Foto

P53e40t65r 50J89a59n59o33v27s76k61ý 5853670575540

No bohuzel nekdo neumí pochopit psaný text, že? Ja nepsal o botách , oni se dají koupit i jiný veci :))) A opravdu je vidět, jak se někdo umí k věcem chovat!

+1/0
25.1.2013 19:59

L46i61b17o53r 14F69o40l33t49ý95n63e86k 2836385297874

Ano, souhlasím, že někdy je mně obchodníků líto a třeba to vracení zboží do 14 dní, byť to sám využívám, mně přijde někdy skoro nefér. Na druhou stranu: už vám někde dali k vyzkoušení třeba sluchátka? Mně jen jednou ve specializovaném obchodě (a stály podle toho :-))

+5/0
25.1.2013 10:55

A21n54n97a 29V98e97s12e62l12á 3979690411130

To my jsme koupili kozačku od Batů. Po měsíci jsme je šla reklamovat. Na reklamaci nemáme nárok, prý jsme v nich špatně chodili.

+4/0
25.1.2013 10:26

J62a81r71o25s51l74a28v 43N76o36v82á23k 3175265547352

U Bati nakupuje jen masochista.

+1/0
25.1.2013 17:29

S72i74m94o96n87a 50J40i69ř38í54k48o59v53s51k16á 9109982298856

tak to by mě zajímalo, jak by se mohla řešit taková situace? začátkem léta jsem si koupila sandály, po cca 14 dnech jsem do sandálů nevešla (celou dobu ležely v krabici nepoužité, chtěla jsem je vyměnit za větší - neměli, peníze nevraceli, mám si vybrat jiné. Nelíbily se mi žádné z nabídky v obchodě. Má obchod právo mi nevrátit peníze za nepoužité zboží?

0/−3
25.1.2013 10:19

L23i91b70o42r 62F10o54l43t28ý24n15e91k 2816565377394

Pokud jste je koupila v obchodě a ne přes internet, byla od nich vstřícnost už to, že Vám umožnili výměnu za jiné zboží. Pokud kupujete přes internet (nebo objednáváte telefonicky apod.), máte 14 dnů (kalendářních) na vrácení zboží a nemusíte udávat důvod. Pokud nakupujete přímo v obchodě a měla jste možnost si obuv vyzkoušet, tak podle zákona nemáte nárok na vrácení nebo výměnu a je jen na dobré vůli prodejce, jestli Vám vyjde vstříc.

+11/0
25.1.2013 10:22

S32i73m43o24n22a 50J12i86ř95í36k68o88v35s29k82á 9249862398406

díky za info, ale když je člověk v posledních letech zvyklý již v mnoha velkých obchodech na možnost vrácení peněz za nevyhovující zboží a najednou jde do malého soukromého obchůdku se zdravotní obuví a zjistí, že nevyhovující zboží prostě nelze vrátit, příště se zas vrátí nakupovat do velkého centra..

+1/−3
25.1.2013 10:39

M11i41c42h96a43l 16K22r54č32á62l 6658128266212

A jak by se vám líbilo když si půjdete koupit novou věc a prodejce vám řekne: " Už nám to vrátili dva zákazníci, ale je to úplně nové, oni to vůbec nepoužívali. Jenom to měli každý měsíc doma v krabici". Odcházela byste nadšeně z obchodu, nebo bysta se zeptala jestli nemají nějaký jiný kus který nikdo doma neměl?

+12/0
25.1.2013 11:02

J35o65s15e73f 71Z89a82h46á36l41k64a 4183979418906

Zkoušet na mě někdo odmítnutí reklamace ve stylu 3+1 (jsou-li kusy identické), měl bych na krku nejspíš fyzické napadení.Bo bych asi ruku ani špičku boty neudržel.

+3/0
25.1.2013 10:14
Foto

J14a51r26o92s37l90a41v 45R79e16z38n56i64k 1439692657715

Osobne bych spis zaruku jako takovou zrusil - ci alespon tu "ze zakona". Maximalne tedy po koupi max mesic - jestli dana vec vubec funguje (napr. v pripade elektroniky). A usetril - vetsinu levnejsich veci clovek stejne nereklamuje, ci to za tu namahu uz ani nestoji a je jednodussi koupit novy kus. U drazsich veci by byla moznost priplatit si, ci v ramci konkurencniho boje nejaka zaruka dada vyrobcem (ala nektera auta s 5 letou zarukou atd.).

+4/−9
25.1.2013 10:12

L23i45b56o58r 81F65o68l53t28ý94n15e65k 2776975237234

U některých komodit je zákonná záruka jediné, co výrobce nutí vyrábět to v takové kvalitě, aby to přežilo aspoň tu záruku. Můžeme se bavit o tom, jestli nejsou 2 roky zbytečně moc - ale jako zákazníkovi mně to poměrně vyhovuje :-)

+6/0
25.1.2013 10:23

J41i57ř23í 85Z32ý83k91a 9929293341660

zákonem daná minimální záruka je nejen ochrana spotřebitele před totálním šmejdem, ale i záležitost ochrany přírody a šetření nerostného bohatství.

+6/0
25.1.2013 11:29

J42o42s28e12f 66V75o92m93á62č83k41a 5323854563494

To mi prosím vysvětlete. Jak zákonná záruka chrání přírodu a šetří nerostné bohatství?

+1/−2
25.1.2013 11:46

J19a95r36o79s12l17a24v 43H33e85j55n78a 4497391539

Pouze štvavý článek.

K čemu jsou všechny ty obchodní inspekce a organizace na obranu spotřebitelů?

0/−8
25.1.2013 9:43
Foto

P63a38v57e97l 35B20e98s92e48d89a 3840141608384

Dobrý den, mohu požadovat vrácení peněz na zboží i pokud bylo kupováno podnikatelem?

Děkuji.

0/−1
25.1.2013 9:06

R98o35b37e39r82t 73A95n66t49o32n59í27n 98T94l26u20č95h53o63ř 1180293122737

nepresne polozena otazka .... reklamace, nakup na dalku, na firmu, nebo jen jako obcan, ktery je podnikatel a koupil si vec, ktera nesouvisi s podnikanim a zbozi se raklamuje, nebo jen se nelibi?

0/−1
25.1.2013 10:01

L87i30b38o19r 13F86o88l26t13ý63n14e33k 2606285497654

Pokud bylo kupováno podle občanského zákoníku tak ano (za splnění podmínek popsaných v článku), pokud podle obchodního zákoníku, tak záleží na konkrétních podmínkách daného prodejce.

+3/0
25.1.2013 10:24

J65a57n96a 88M35e48r17o21p14e 7758379927419

K tomu jen jedno varování - pokud kupuje cokoli živnostník, nemusí obchodníkovi vůbec sdělovat, že má IČO a je živnostníkem. Ze mě takhle u prvního notebooku s "ještě vlhkým" živnostenským listem vytáhli, že mám IČO a pak byly problémy s reklamací. Naštěstí jsem se asi tvářila dostatečně zoufale, že jsem to měla pro sebe, ani v účetnictví to nebylo a co teda s tím dělat, tak HP zreklamovalo (a notebook běhá dodnes - cca 7 let, spolehlivější než mnohem novější, dvojitá baterka vydrží co u nového, jen je trošku těžší než by se líbilo).

Takže pozor na to - i když na faktuře IČO není, jako živnostník (pokud nedaní paušálem) si to dát můžete. A pro reklamaci vždy lepší kupovat jako fyzická osoba.

0/0
25.1.2013 22:07

Z49d51e19ň95k60a 48S18e53v63e92r78o59v15á 9555638934705

Jen víc takových článků. Někteří z nás prostě neví, na co mají nárok.... Já sama jsem jednou někomu takhle nalítla.... "Ale v podmínkách máme, že peníze nevracíme" a já na to "Aha, omlouvám se, to jsem nevěděla, tak já si něco vyberu."

Bohužel se to děje

+1/0
25.1.2013 8:45
Foto

K64v91ě55t86o96s59l32a23v 48S49p22u27r15n36ý 2597940830622

ale záruka je skutečně nepřenosná. Partnerem pro obchodníka je jen kupující, nebo ten, který se prokáže nákupním dokladem nebo záručním listem. Protože opravené zboží, nebo vyměněné nelze předat někomu jinému jen tak.

+1/−1
25.1.2013 8:44

T21o94m36á98š 78C41h22r12a64s27t38n29ý 2928539269421

Dle dalšího upřesnění v článku je jasné, že zde se jedná o reklamaci výrobku uplatňovanou druhokupujícím (tedy kupujícím, který koupil použité zboží podléhající záruce v čase, kdy záruka ještě neuplynula od nákupu prvního kupce) ;-)

+1/0
25.1.2013 9:58





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.