Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Expert: Pochopte základní vzorce, jak fungují manipulace

Schopný manipulátor typu „šmejd“ umí vyzrát prakticky na každého. Mistrně používá takové techniky, kterými připraví o peníze prosté, ale i velmi inteligentní lidi. Prokouknout jejich manipulační hry přitom není vůbec snadné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J90a51n 79K44a48l76e78t73a

13. 8. 2013 21:42

Pan Expert je marketingový odborník, který vystudoval lesnickou školu. Tak to mě dostalo.

0 1
možnosti

Vzdělání je mi fuk. Líbí se mi jeho práce, četla jsem od něj knihy a jeho pohled na věc mi přinese vždy něco nového a zajímavého.

0 0
možnosti
LP

No někdy naletěl asi každý, otázka je spíš jak drahá zkušenost to byla. Také už jsem rušila tarif když jsem si to řádně rozmyslela, od té doby mám jedno pravidlo NIKDY se nerozhodovat hned a nechat si to doma projít hlavou. Když chce teď někdo odpověď hned tak je automaticky NE

5 0
možnosti
TS

no vidíte jak je to jednoduché. Tak proč si myslíte, že se tím nikdo nedokáže řídit PŘEDTÍM než sám naletí?

0 0
možnosti
KH

Chybami se člověk učí...

4 0
možnosti
LG

Přitom je to tak jednoduché rozpoznat.

Pokud vám někdo sám od sebe začne nabízet jakkoliv službu nebo zboží bez toho, že vy sami jste před tím vyvinuli nějakou iniciativu k jejímu vyhledání, jedná se VŽDY o aktivitu za účelem obohacení prodejce - VŽDY za váše peníze.

Je přitom úplně jedno, jestli to vypadá výhodně nebo logicky, nebo rozumě.

8 1
možnosti
TS

na druhou stranu, když jdu do obchodu, taky jde VŽDY o obohacení prodejce a VŽDY za moje peníze :) To samo o sobě ještě neznamená, že nemůže nabízet něco co se mi může hodit, jen třeba nevím, že to existuje :) Ale je teda divný něco drahýho nebo dlouhodobýho koupit hned na místě.

1 0
možnosti
PP

Ja jim fandim. Tupcum dobre tak.

2 10
možnosti
JN

Hezké je když vás manipuluje lékař, ať si koupíte nějaký úúúúžasný a hodně drahý potravinový doplněk. To bych řekla že je hodně "pod čáru".:-/

5 0
možnosti
Foto

Jaký je rozdíl v tom, zda je to lékař nebo někdo jiný?

0 0
možnosti
AK

Čím víc mluví (ten, co něco nabízí), tím větší pravděpodobnost, že vás chce napálit.

:-P 

A  když vám někdo něco nabízí ? - není to přeci pro vaše dobro, ale proto, že nabízející  chce dostat Vaše peníze. 

Nejjednodušší obrana proti všem "šmejdům" je, vůbec s nima nezačít hovor.

2 1
možnosti
EK

to je asi tak, jako byste řekl: prodavačka v pekárně, ta se na mě neusmívá proto, že je hezký den, ale protože mi chce prodat chleba a rohlíky, a ještě mě potvora zmanipulovala, abych si koupil koblížek, protože mi řekla, že mají čerstvý a moc se dneska povedly. mrcha jedna - šlo jí jen o to vytáhnout ze mě peníze!  a beztak chce, abych ztloustl, což je zdraví nebezpečné! nejjednodušší obrana je do pekařství vůbec nevstupovat.

no a chleba si můžete pořídit stejně drahý ale hnusný v supermarketu, nebo ho vytahovat z popelnic. tam je zdarma a čerstvé voňavé koblížky ani usměvavé prodavačky prahnoucí po vašich penězích se kolem popelnic nevyskytují.

12 2
možnosti
JG

J60a72n 57G33o80e16t86z

3. 8. 2013 12:20

Asertivita a metoda gramofonové desky ...

2 1
možnosti
EK

Poznámky k článku:

- snáze se manipuluje unavený člověk. Klienti většinou nemají možnost jednat v poradcem v práci, proto si sjednávají schůzky po ní, kdy jsou – unavení. Jistě, protože jsou po práci. Víkendy klienti obětovat nechtějí - zábava a relax jsou pro ně podstatnější než péče o pojistky nebo finanční produkty, do kterých vrážejí nemalé peníze. to je ovšem jejich volba. Fakt, že se většina schůzek s (finančními a pojišťovacími, protože těch je nejvíc) odehrává večer, není zapříčiněn manipulací, ale prostým uspořádáním života a priorit klientů.

- Ne moc dobře chápu, co tím pán myslí. Samozřejmě, většina lidí je schopna domyslet, že to ostré, čím se píchnete, je jehla. Ale už to neplatí v případě pojistek nebo investic. Tam jsou klienti totálně dutí a na nápovědu by manipulátor čekal marně. Samozřejmě, má smysl snažit se klienta vtáhnout do hovoru, jinak se vám vypne – viz efekt, který u většiny jedinců vidíte v učebnách škol. Zírají před sebe a v očích prázdno. Vést odborný monolog při přímém prodeji a doufat, že na konci bude nadšený zákazník, to je nesmysl. Na konci monologu je psychicky  vyčerpaný zákazník, který vám řekne „tak já si to rozmyslím". Co, to už jeví. Jen ví, že se toho na něj nasypalo moc a on by to měl nějak zpracovat, ale je to nad jeho síly. Ano, vést poradenský rozhovor formou dialogu je nutné. Ne kvůli manipulaci, ale kvůli prostému udržení pozornosti.

Neznalost je klíčem k úspěchu. Opět nechápu. Lidi, co se vyznají, nepotřebují poradit, ti ví sami bez poradce. Jak prohlásil Ježíš „zdraví nepotřebují lékaře, ale nemocní“ :-)

5 4
možnosti
EK

- Zabírají odborná tvrzení expertů. To je otázka, co je to odborné tvrzení a co je to expert. Mrkněte někdy na krémy nebo potravinové doplňky, kde se píše, že „80 % žen potvrdilo“. Občas tam napíšou, na jak velkém vzorku se studie dělala. I renomované firmy testují své výrobky pouze na desítkách lidí (nabízejí je přitom miliardám, viz třeba značky jako Vichy, Nivea apod.) Praxe „odborník tvrdí“ přičemž ten odborník je firma sama, je široce rozšířená praktika, na kterou by si měli už lidi zvyknout jako na „běžné reklamní přehánění“, které je dle zákona zcela přípustné.

- Nechápu také, co je špatného na uvedeném vzorci. Samozřejmě, cílem prodeje je prodat. A cílem dobrého prodeje je prodat tak, aby byla uspokojena potřeba zákazníka. Protože jen spokojený zákazník doporučí a jen spokojený zákazník se vrátí. Pokud má člověk potřebu ochránit své zdraví, je přirozené, že si koupí výrobek, který jeho potřebu uspokojí. Zda je opravdu ochrání, nebo zda je to chiméra, to už je na každém, aby si rozhodl sám. I penicilin byla v první fázi jen zapomenutá Petriho miska s plísní. A spousta dobrých produktů se nikdy neusídlí na trhu jen proto, že je nemá kdo dobře prodat. A oblečení? Velká část firem má dress-code a v saku prostě chodit musíte. Nejde o manipulaci, ale příkaz popřípadě o zcela rozumný postup. Měli byste důvěru k člověku, co vypadá jako bezdomovec, skin, smažka nebo batikovaná alternativkyně s dredy na hlavě? Těžko? A proto se prodejci oblékají v souladu se společenskou konvencí, spíše lépe než hůře – jako výraz respektu k zákazníkovi. I tak to lze podat

7 2
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...