Diskuze
Expert: Pochopte základní vzorce, jak fungují manipulace
Děkujeme za pochopení.
J90a51n 79K44a48l76e78t73a
Pan Expert je marketingový odborník, který vystudoval lesnickou školu. Tak to mě dostalo.
P42e85t71r64a 54Š91i32m66o43n33o59v51á
Vzdělání je mi fuk. Líbí se mi jeho práce, četla jsem od něj knihy a jeho pohled na věc mi přinese vždy něco nového a zajímavého.
L21e48n92a 31P60á43t81k78o51v42á
No někdy naletěl asi každý, otázka je spíš jak drahá zkušenost to byla. Také už jsem rušila tarif když jsem si to řádně rozmyslela, od té doby mám jedno pravidlo NIKDY se nerozhodovat hned a nechat si to doma projít hlavou. Když chce teď někdo odpověď hned tak je automaticky NE
T50o38m84á28š 17S92k55á90l15a
no vidíte jak je to jednoduché. Tak proč si myslíte, že se tím nikdo nedokáže řídit PŘEDTÍM než sám naletí?
L19u43d61v15í73k 52G58a58j82d14o93š10í31k
Přitom je to tak jednoduché rozpoznat.
Pokud vám někdo sám od sebe začne nabízet jakkoliv službu nebo zboží bez toho, že vy sami jste před tím vyvinuli nějakou iniciativu k jejímu vyhledání, jedná se VŽDY o aktivitu za účelem obohacení prodejce - VŽDY za váše peníze.
Je přitom úplně jedno, jestli to vypadá výhodně nebo logicky, nebo rozumě.
T10o44m43á78š 36S83k38á21l52a
na druhou stranu, když jdu do obchodu, taky jde VŽDY o obohacení prodejce a VŽDY za moje peníze :) To samo o sobě ještě neznamená, že nemůže nabízet něco co se mi může hodit, jen třeba nevím, že to existuje :) Ale je teda divný něco drahýho nebo dlouhodobýho koupit hned na místě.
J35a33n17a 75N79o53v64á43k95o17v10á
Hezké je když vás manipuluje lékař, ať si koupíte nějaký úúúúžasný a hodně drahý potravinový doplněk. To bych řekla že je hodně "pod čáru".
D81a35n68i86e54l 36V10a54l15e43n14t65a
Jaký je rozdíl v tom, zda je to lékař nebo někdo jiný?
A24n78n89a 53K91i56r97š12o52v11á
Čím víc mluví (ten, co něco nabízí), tím větší pravděpodobnost, že vás chce napálit.
A když vám někdo něco nabízí ? - není to přeci pro vaše dobro, ale proto, že nabízející chce dostat Vaše peníze.
Nejjednodušší obrana proti všem "šmejdům" je, vůbec s nima nezačít hovor.
E95l76i37š66k98a 81K29u94č24e45r27o10v87á
to je asi tak, jako byste řekl: prodavačka v pekárně, ta se na mě neusmívá proto, že je hezký den, ale protože mi chce prodat chleba a rohlíky, a ještě mě potvora zmanipulovala, abych si koupil koblížek, protože mi řekla, že mají čerstvý a moc se dneska povedly. mrcha jedna - šlo jí jen o to vytáhnout ze mě peníze! a beztak chce, abych ztloustl, což je zdraví nebezpečné! nejjednodušší obrana je do pekařství vůbec nevstupovat.
no a chleba si můžete pořídit stejně drahý ale hnusný v supermarketu, nebo ho vytahovat z popelnic. tam je zdarma a čerstvé voňavé koblížky ani usměvavé prodavačky prahnoucí po vašich penězích se kolem popelnic nevyskytují.
E71l30i66š91k96a 88K10u71č86e96r15o56v79á
Poznámky k článku:
- snáze se manipuluje unavený člověk. Klienti většinou nemají možnost jednat v poradcem v práci, proto si sjednávají schůzky po ní, kdy jsou – unavení. Jistě, protože jsou po práci. Víkendy klienti obětovat nechtějí - zábava a relax jsou pro ně podstatnější než péče o pojistky nebo finanční produkty, do kterých vrážejí nemalé peníze. to je ovšem jejich volba. Fakt, že se většina schůzek s (finančními a pojišťovacími, protože těch je nejvíc) odehrává večer, není zapříčiněn manipulací, ale prostým uspořádáním života a priorit klientů.
- Ne moc dobře chápu, co tím pán myslí. Samozřejmě, většina lidí je schopna domyslet, že to ostré, čím se píchnete, je jehla. Ale už to neplatí v případě pojistek nebo investic. Tam jsou klienti totálně dutí a na nápovědu by manipulátor čekal marně. Samozřejmě, má smysl snažit se klienta vtáhnout do hovoru, jinak se vám vypne – viz efekt, který u většiny jedinců vidíte v učebnách škol. Zírají před sebe a v očích prázdno. Vést odborný monolog při přímém prodeji a doufat, že na konci bude nadšený zákazník, to je nesmysl. Na konci monologu je psychicky vyčerpaný zákazník, který vám řekne „tak já si to rozmyslím". Co, to už jeví. Jen ví, že se toho na něj nasypalo moc a on by to měl nějak zpracovat, ale je to nad jeho síly. Ano, vést poradenský rozhovor formou dialogu je nutné. Ne kvůli manipulaci, ale kvůli prostému udržení pozornosti.
Neznalost je klíčem k úspěchu. Opět nechápu. Lidi, co se vyznají, nepotřebují poradit, ti ví sami bez poradce. Jak prohlásil Ježíš „zdraví nepotřebují lékaře, ale nemocní“ :-)
E40l72i19š26k68a 10K72u85č48e88r30o96v78á
- Zabírají odborná tvrzení expertů. To je otázka, co je to odborné tvrzení a co je to expert. Mrkněte někdy na krémy nebo potravinové doplňky, kde se píše, že „80 % žen potvrdilo“. Občas tam napíšou, na jak velkém vzorku se studie dělala. I renomované firmy testují své výrobky pouze na desítkách lidí (nabízejí je přitom miliardám, viz třeba značky jako Vichy, Nivea apod.) Praxe „odborník tvrdí“ přičemž ten odborník je firma sama, je široce rozšířená praktika, na kterou by si měli už lidi zvyknout jako na „běžné reklamní přehánění“, které je dle zákona zcela přípustné.
- Nechápu také, co je špatného na uvedeném vzorci. Samozřejmě, cílem prodeje je prodat. A cílem dobrého prodeje je prodat tak, aby byla uspokojena potřeba zákazníka. Protože jen spokojený zákazník doporučí a jen spokojený zákazník se vrátí. Pokud má člověk potřebu ochránit své zdraví, je přirozené, že si koupí výrobek, který jeho potřebu uspokojí. Zda je opravdu ochrání, nebo zda je to chiméra, to už je na každém, aby si rozhodl sám. I penicilin byla v první fázi jen zapomenutá Petriho miska s plísní. A spousta dobrých produktů se nikdy neusídlí na trhu jen proto, že je nemá kdo dobře prodat. A oblečení? Velká část firem má dress-code a v saku prostě chodit musíte. Nejde o manipulaci, ale příkaz popřípadě o zcela rozumný postup. Měli byste důvěru k člověku, co vypadá jako bezdomovec, skin, smažka nebo batikovaná alternativkyně s dredy na hlavě? Těžko? A proto se prodejci oblékají v souladu se společenskou konvencí, spíše lépe než hůře – jako výraz respektu k zákazníkovi. I tak to lze podat
P11e92t28r 97Š74t31e46f24k32a
lehce off, ale v podstatě to samé:
http://www.lightgarden.cz/magazine/clanky/osobnosti/oliviero-toscani-reklama-je-navonena-zdechlina
Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko
Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...
Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění
Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie
Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...
Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog
Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?
Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...
Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %
Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...
Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů
Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...
Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko
Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...
Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?
Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...