Diskuze

Novinky 2014: Nová pravidla pro reklamace i pro nákupy

Ke smlouvě s bankou, úvěrovou firmou či s operátorem už nebudete potřebovat dvě vysoké školy ani lupu. Více chráněn bude zákazník i při nákupu v obchodě nebo při dovolené s cestovkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FP

Nakonec to je stejně o tom, jak se k sobě všechny strany budou chovat. Když se nebude žádná z nich chovat "vyčůraně" a bude jednat slušně, vždy dojde k dohodě prospěšné oběma stranám. Když oběma stranám bude jasné, co se dá od čeho očekávat a jestli to odpovídá obvyklému vztahu cena - výkon, nebude se žádná z nich domáhat něčeho, na čem ta druhá bude škodná. Smutné je, že zákony vznikají právě z důvodu existence takových, kteří svá práva zneužívají a jiné chtějí na svůj úkor poškozovat.

2 0
možnosti
BJ

Takze ANO, jak jsem si myslel .....

§ 1820

Sdělení před uzavřením smlouvu

g)  údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží a   jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou,

Odstoupení od smlouvy

§ 1832 (1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným  způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. (2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. (4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Takze jednoduse receno, podnikatel nemusi nic platit dokud nedostane vracene zbozi. A hlavne, pokud umoznuje osobni vyzvednuti (napriklad zdarma jako nejlevnejsi moznost dodani zbozi), tak si pochopitelne muze narokovat i postovne .... to mi prave prislo nelogicke, aby platil obchodnik za nekoho postovne ......

1 0
možnosti
BJ

No nic, dal jsem si tu "praci" a nasel to v tom zakone primo, kde je specifikovana dvouleta zarucni lhuta .... tak aby zavreli hubu vsichni ti pitomci podemnou, kteri zas nedokazou porozumet psanemu slovu ......

§ 2165

(1)  Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního

zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

(2)  Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo

v reklamě  v souladu s jinými právními předpisy  uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.

0 0
možnosti
BJ

Nicmene tohle je uplna blbost:

Lhůta pro vrácení zboží do e-shopu je 14 dní ode dne, kdy zákazník oznámí, že odstupuje od smlouvy.

Internetový obchod musí poslat zpět zákazníkovi peníze za vrácené zboží do 14 dnů od chvíle, kdy mu bylo doručeno odstoupení od smlouvy. A to včetně nutných nákladů na jeho dodání spotřebiteli. Peníze musí e-shop vrátit zákazníkovi stejným způsobem, jakým mu byly doručeny (platil kartou, dostane peníze zpět na kartu), ledaže se dohodnou jinak.

Clovek ohlasi do 14ti dni a pak ma jeste 14dni na vraceni? Ale obchod mu uz musi behem te doby penize vratit? Uz vidim nekoho, kdo nekomu vrati penize za zbozi, ktere nema jeste zpet:o))) S tema obalama je to jednoduche .... strhne mu proste prachy a nenadela nic! Taky mi prijde divna veta "A to včetně nutných nákladů na jeho dodání spotřebiteli." ..... to jakoze eshop musi vratit i postovne, ktere zaplatil? To mi prijde jako naprosta a totalni blbost .... kdyz si nekdo objedna neco velkeho, kde bude postovne 5 litru, tak mu je prece nevratim jenom proto, ze si to po 14ti dnech rozmyslel:o))) To bych si teda smluvne osetril, coz asi vetsina eshopu udela. Jakoze kupni smlouva bude na zbozi bez postovneho, ale automaticky si musi objednat i extra sluzbu - postovne, kterezto jako vyuzita sluzba, nelze vratit .....

Ale otazka je jak to je, nejlepsi si precist ten zakon, na podobnych platcich jako je idnes jsem cetl uz ruzne nesmysly jako treba, ze zaruka je jen pul roku, protoze se musi "vyskytnout" a podobne nesmyslne slovickareni a neznalost ceskeho jazyka ....

1 0
možnosti
JP

Tímto může výrobce na trh s výrobkem pochybné kvality. Nemusí už moc dbát aby výrobek vydržel. Vyplatí se mu riskovat

0 0
možnosti
JU

J55a32n 32U48l71r38y66c96h

11. 1. 2014 2:49

možná by bylo dobré paní Lenku Vichnarovou vyhodit (pokud je u Mafry zaměstnaná), nebo s ní přerušit spolupráci, tj. odebírání jejích článků - píše totiž naprostý nesmysly, což je u článků typu výklady zákonů apod. zatraceně velká vada...

konkrétně - je absolutně chybné tvrzení, že u záruční lhůty se nic nemění, resp. že se nemění dvouletá záruka  - NESMYSL, FAKTICKY se záruka zkracuje na pouhých šest měsíců (kdyby v týhle zemi fungovala normální aktivní občanská společnost, už dávno by se proti tomu zvedla obrovská kampaň - jenže jsme v Česku...);

vtip spočívá v tom, že po šesti měsících už je na zákazníkovi, aby PROKÁZAL, že vada, kterou reklamuje, existovala už V DOBĚ KOUPĚ... - což je teda konečná, zapomeňte na dvouletou záruku...

(ano, samozřejmě, prodávající si můžou sami od sebe tu lhůtu prodloužit, prý to v rámci konkurence i jistě budou dělat - některý možná i budou, ale to už se taky může zrušit záruka úplně, a věřit, že se prodejci v rámci konkurence budou předhánět, kdo dá co nejdelší záruku; ve skutečnosti se ve většině případů vracíme o x let zpět pěkně ke starý dobrý půlroční záruce - skvělá práce nejen našich zákonodárců, ale i nás občanů - zákazníků, co jsme si tenhle paskvil nechali líbit...)

(ale aspoň si nemusím nechat líbit, že tu autorka článku naprosto chybně informuje čtenáře, že bude pořád platit dvouletá záruka)

10 1
možnosti
JU

J27a47n 13U73l45r84y46c70h

11. 1. 2014 2:51

odkazy + citace např.: "Prodávající bude i nadále odpovídat kupujícímu za vady, které se vyskytnou v době 24 měsíců po převzetí zboží v obchodě,“ sdělila nám mluvčí resortu Štěpánka Čechová. Jedním dechem však dodává, že musí jít o vady, které zboží mělo již v době prodeje (...) Po šesti měsících by už podle ministerstva měl existenci vady prokazovat kupující"

http://www.penize.cz/reklamace/253892-myty-o-reklamacich-a-velke-zmeny-od-roku-2014-konec-zarucnich-lhut

nebo tady: "V průběhu prvních šesti měsíců tak zůstává na podnikateli, aby dokázal, že vady na výrobku nevznikly špatným zacházením. "Podnikatel tedy bude muset prokázat, že vada na zboží v době jeho prodeje neexistovala, jinak bude muset danou věc opravit, či v případě závažnější závady vyměnit. Od 7. do 24. měsíce bude prokazování, jak a kdy byl výrobek poškozen, na straně spotřebitele," uvedla serveru Podnikatel.cz Alena Sokolová z Advokátní kanceláře FABIAN&PARTNERS. Jak ale upozornila Sokolová, podnikatelé budou moci prodloužit šestiměsíční ochranu, ve které bude vada bez nutného dokazování uznána jako ta, kterou mělo zboží už v době prodeje"

http://www.podnikatel.cz/clanky/vime-co-se-doopravdy-meni-u-reklamaci-od-roku-2014/

0 0
možnosti
LN

L88a97d26a 66N85o14v75a44k

11. 1. 2014 0:11

nevíte někdo, jestli když teď podám reklamaci skrytých vad vozidla, které jsem koupil před 5 měsíci, bude se řídit podle nové podoby občanského zákoníku...?

Nebo jak je to obecně se smlouvami uzavřenými před 2014 nyní....?

Díky moc...

0 0
možnosti
JU

J87a64n 86U71l53r23y61c29h

11. 1. 2014 3:02

co se stihlo koupit před koncem roku, platí samozřejmě dál podle tehdy platnejch zákonů, ale běda každýmu, kdo si koupí cokoliv od začátku roku 2014 (jinak samozřejmě to, že vás budou všude ujišťovat, že pořád platí 2 letá záruka, vám bude platný jak mrtvýmu zimník - zajímavý to bude, jen až vám ukážou (na papíru, co si odnesete spolu se zbožím), že si prodlužují tu lhůtu k prokazování vady... - kolikpak takovejch obchodníků asi bude?)

3 0
možnosti